RM-801 (julasta ostettu Meec Tools) on ollut ihan ok, mutta nyt viikon käytön jälkeen on vahvistunut ihan typerä ongelma, josta jo aiemmin kirjoitin tähän. Robotti mielestään juuttuu kiinni ja saan puhelimeen virheilmoituksen "juuttunut". Okei, ymmärrän että piha ei ole helpoin, eli joskus voi olla paikkoja joihin juuttuu kiinni. Mutta robotti ei vaikuta oikeasti olevan juuttunut niin, ettei se pääsisi etenemään. Jos napautan etäohjaukesta "mene kotiin", niin robotti kyllä pääsee matkaan ja ajaa kotiin. Tänään tuo on tapahtunut kahdesti.
Vaikuttaa siltä, että robotti turhan herkästi kuvittelee olevansa jumissa, vaikka pääsisi jatkamaan matkaa yrittämisellä. Tämä on voinut tapahtua esimerkiksi talon vieressä niin, että robotti ajaa talon kivijalkaan, peruuttaa vähän, ajaa uudelleen kivijalkaan, ja toistaa tämän monta kertaa ja toteaa olevansa jumissa. Sitten kotikomento kai herättää robotin yrittämään vielä lisää, ja se lähtee siitä.
Vastaavia kokemuksia? Ohjelmiston versio on 23303.
Kuullostaa että sinulla on esteet liian lähellä toisaan niin että muodostuu leikattava alue joka ei täytä niitä ehtoja mitkä ohjeissa kerrotaan. Robo kyllä peruuttaa esteesen törmättyään niin paljon kuin se voi, huomioiden vain keulassa olevat rajalanka-anturit.
Minulla se peruuttaa vain robotin mitan verran taaksepäin tai ehkä 10 cm enemmän, ja sitten kääntyy, ja menee eteenpäin uudelleen törmätäkseen. Teilläkö peruuttaa enemmän?
Monesti oon sitä seurannut, ja miettinyt, että kun se tajuaisi peruuttaa välillä vähän enemmän, niin ajo olisi sujuvampaa. Jos se peruuttaa noin vähän, niin totta kai se törmää todennäköisesti uudelleen ja uudelleen, koska yleensä se kääntyy vain 20 astetta ja välillä monen vasemman kännöksen jälkeen se alkaakin kääntyä oikealle, eli taas seinää kohti.
edit: tänään tapahtui kolmannen kerran tämä... robo ilmoittaa, että jumissa. minä kerron, että mene kotiin. nyt robo menee kotiin ihan nätisti.