Mitähän tästäkin nyt sanoisi. Teknisesti melko hieno, mutta sisältöä on kyllä vaikea löytää. Alkuperäisessä on (suhteellisen) selkeä tarina ja toimivat hahmot; tässä lähinnä peräkkäin liuta kohtauksia, jotka muistuttavat jotain muotilehden valokuvasessiota (kaikki on aseteltu ja rajattu niin täydellisesti, että lopputulos on kaunis mutta kornin keinotekoinen).
Hahmoista kertoo kai eniten se, että hologrammi-tyttöystävä Joi oli hahmoista syvällisin ja monitahoisin. Muista jäi mieleen lähinnä Leton suoritus, joka oli kuin suoraan modernista teatterista; pelkistetyn ja kärjistetyn lavastuksen keskeltä saarnattua monologia, joka haluaisi olla jotain syvällistä, mutta ei lopulta uskalla sanoa mitään.
Visuaalinen ilme oli siis kunnossa, mutta tarina ja hahmot puuttuivat pahemman kerran. Jotain kiehtovaa tässä kuitenkin ajoittain oli eli annetaan vaikka 5/10.
Juurikin näin. Ryan Gosling vaan juoksee ilmeettömänä elokuvan läpi. Leto ei ole tehnyt mitään hyvää sitten transsupäiviensä ja naiset oli lähinnä kivannäköisiä. Hyväksyn kyllä trendin, että murhanhimoiset kätyrit ovat nykyään naisia ja venyvät mukavasti taistelukohtauksiin.
Ohjaaja on mestari tunnelman luomisessa, mutta se ei pelasta huonoa käsikirjoitusta. Tunnelma on tiivis, eikä jännitys lopahda kesken, mutta juoni on ohut ja monta kohtausta on, jossa ei ole mitään järkeä. Kun replikantit ovat tottelevaisia ja seurannassa ja kaikki on hyvin, niin miksi kukaan ei saa sammutettua K:ta kun hän päättää toimia valmistajaansa vastaan? Miten nuo saa olla maassa, jos voivat lähteä sooloilemaan noin omatoimisesti? Alkuperäisessä elokuvassahan niitä ei pidettty maassa, koska ne eivät olleet turvallisia.. kieltoa kyllä rikottiin, ja esim. Deckard ei ollut selvästi ihminen elokuvan ajan, varsinkin kun Gaff askartelipaskarteli pöydälle yksisarvisen, jonka Deckard oli nähnyt vain unessa..
Kukaan ei ainakaan ole lukenut kirjaa, kun "ensimmäisen elokuvan maailma on säilytetty". Bullshit. Jokaisella taloudella piti olla lemmikki. Köyhät sen hankki mekaanisen ruman lemmikin, varakkaammat osti Tyrelliltä vaikka pöllön ja kaikkein rikkaimmilla oli oikea eläin. Nyt afrikkalainen laivanryöstäjä autentikoi jotain arvotonta säteilytettyä puupölkkyä ja "on se erittäin arvokas". Lemmikeillä oli sarjanumerot, kun ne oli ns. arvokkaita. Tosin eipä näkynyt Deckardin koiraa myöskään alkuperäisessä Blade Runnerissa..
Kohtaus, jossa on Krista Kosonen käy kiroilemassa ja puhumassa kuin white trash (jota onnistuneesti esittää), ei ole merkityksekäs pääjuonen kannalta. Muutenkin Cherry 2000 oli parempi elokuva seksiboteista. Joi oli tällainen sivujuoni, jossa oli hyödytön seksibotti road tripillä. Ja Joe, voi jumalauta - kovasti on mielikuvitusta käytetty yhden kirjaimen muuttamiseen..
Kuvauksessa sankari on useimmiten keskellä ruutua ja muuten on vaan sommiteltu niin, että esitettävä asia mahtuu ruudulle. Ei näy yhtään mitään sommittelua tyyliin True Detective, jossa haetaan painoja ruudulla esiintyville asioille, käytetään kultaista leikkausta tai tehdään edes jotain, joka ei ole kamerakuvauksen perusteet -kurssilla käyty läpi. Sitten vaikka replikantin syntyä kuvaava kohtaus on kuvattu niin, ettei tissit ja perse näy - nähtävästi traileriin - ja sitten taiteen sääntöjä rikotaan heti seuraavassa kohtauksessa. Tämä on ehdolla kuvauspalkintoihin vaan kun tuo kuvaava vetää noita kuvauksen peruskursseja, mutta ei tässä mitään ihmeellistä ollut.
Vaan Deckardin asuttama aavikoitunut kasinoseksibottilandia oli hienon näköinen, muu on nähty - sodan runtelema teollisuusalue noin 1000 kertaa viime vuosikymmeninä. Varmasti oli kauniimpia leffoissa.
Musiikki oli jees, semmoista neuteroitua syntikkavetoista, josta oli terää tasoitettu, ja siellä se oli taustalla kivasti.
Ohjaajan taidokkuuden takia tämä ei ollut tylsä ollenkaan, mutta jos/kun pitää vanhasta Blade Runnerista, tämä on aika huono. Pistetään se sama 5/10.