BLACK FRIDAY / CYBER MONDAY / SINGLE'S DAY 2018 -KESKUSTELUKETJU tarjouksista yms

Kaamoslappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
30
Äskön hain paikallisesta Lidlistä SilverCrest bluetooth kuulokkeet 25 euron hintaan. En tiedä puhutaanko samoista kuulokkeista?
Pahoittelut, tarkoitin verkkokauppaa. Myymälöistä sieltä täältä saattaa löytyä. Kysyin verkkokauppa tilannetta tänään mailitse, ilmoittelen mitä vastaavat.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
18
Tilasin tuon PSVR:n telialta 24.11. ja edelleenkään ei ole lähtenyt toimitukseen vaikka tilaus hetkellä laitteita oli saldoilla ja 1-2 päivän toimitus. Onko muilla jo nuo tulleet jotka viikonloppuna tilasivat?

Teliaan otin yhteyttä ja heillä ei ole mitään tietoa milloin noita on tulossa toimitukseen.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Tuossa oli tullut ruksittavaksi jotain uusia juttuja, kenties ne on semmoisia et ne ilmoittaa jokaisesta välitarkistuksesta. Eli et pakettiasi on nostettu nyt 2 senttimetriä lajittelupöydällä ja siten saantipäivänmäärä on nyt varmistettu siksi ja siksi päiväksi.
Mullekin tuli ilmoitus paketista, et se on noudettavissa siitä mun valitsemasta postitoimipaikasta ja et siitä on lähetetty tekstiviesti. Tekstiviestii ei ole tullut vielä mut mitä v*tun välii nykyaikana, kun paketti kulkee. Tuosta ilmoituksesta kun klikkaa lisätietoo, et keltä se paketti on tulossa, niin se palaa etusivulle, mut mitä v*tun välii sillä on nykaikana, kun paketti kulkee. Kun paketti kulkee.
Eipä ole oikeastaan ikinä ollut suurempia ongelmia tuon Postin, ei vanhan eikä uuden, sovelluksen kanssa. Sen olen kuitenkin huomannut, että ilmoitusten toiminta tuntuu vaihtelevan ja riippuen myös vähän puhelimesta ja sen virransäästöominaisuuksista. Useimmilla vehkeillä nuo ilmoitukset tulee ihan ajoillaan (nykyisin siellä on huomattavasti enemmän välivaiheitakin, esim kun paketti lähtee lajittelukeskuksesta kuljetukseen/jakeluun).

Ja jos smartpostia käyttää niin ei nuo lokerokoodit näy muilla sovelluksilla kuin tuolla Postin omalla, tosin se tekstari on tullut itselle yleensä aikaisemmin ja heti perään postin sovelluksen ilmoitus että on noudettavissa.

Pääsääntöisesti käytän kuitenkin Deliveries -sovellusta Androidilla jossa on kattava tuki eri kuljetusfirmoille. 17trackia joskus testailin mutta ei oikein toiminut kun kunnollista web-ui:ta ei omien sovelluksessa olevien pakettien seurantaan ole.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 343
Amazonilta kyllä hyvää toimintaa. Paketit tullut alennusten aikana päivää ennen kuin piti. Saksasta tilannut. HDMI kaapeli minkä tilasin tuli alle 24h. Nyt maanantai illalla tehdyistä tilauksista suurin osa tuli tänään. Huomenna tulee viimeinen osa. Lähettivät tilaukseni 4 osassa vaikkei ollut kuin 10 tavaraa paketissa.
 

Kaamoslappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
30
Lidlin 24,95€ Silvercrest bluetooth kuulokkeita ei enää tule verkkokauppaan jatkossa lainkaan, verkkokauppa ei keskity käyttötavaroihin tällä hetkellä muuta kuin erikoispäivinä(mm. Black Friday). Jokunen saattaa olla myymälöihin jäänyt.
Verkkokauppa saattaa jatkossa laajentua, mutta tällä hetkellä ei mainittavaa kerrottavaa.

10.12 Lidlissä Silvercrest pelikuulokkeet 36,95€(ei tietoa tekniikasta) ja samoin tulee niitä halvempia 7,95€ langallisia kuulokkeita eri väreissä.
 
Liittynyt
21.07.2017
Viestejä
212
Mites muilla on amazonin tilauksien laita? Itse tilasin 22.11 saksan amazonista Amazonbasics monitor armin eikä vieläkään ole tullut kuin order confirmation. Ennen kyllä on amazonista tuotteet lähetetty melkolailla heti seuraavan päivän aikana.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
10
Tilasin näytön Amazon.co.uk:sta 23.pv ja eilen lähti rahat tililtä. Tilaus tosin näyttää vieläkin "Delivery date pending", eikä oo tullut muuta tietoa Amazonilta.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
532
Lidlin 24,95€ Silvercrest bluetooth kuulokkeita ei enää tule verkkokauppaan jatkossa lainkaan, verkkokauppa ei keskity käyttötavaroihin tällä hetkellä muuta kuin erikoispäivinä(mm. Black Friday). Jokunen saattaa olla myymälöihin jäänyt.
Verkkokauppa saattaa jatkossa laajentua, mutta tällä hetkellä ei mainittavaa kerrottavaa.

10.12 Lidlissä Silvercrest pelikuulokkeet 36,95€(ei tietoa tekniikasta) ja samoin tulee niitä halvempia 7,95€ langallisia kuulokkeita eri väreissä.
Hain kahdet maanantaina Espoon Mikkelän myymälästä.

Viittiskö joku joutessaan hakea ja postittaa mulle tommoset lidlin kuulokkeet, kun omassa lidlissä ei noita enää maanantainakaan ollut.

Voin siitä jonkin pienen vaivanpalkan maksaa.
Kumpi väri, voin katsoa tänään jos olisi vielä.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
285
Tilasiko joku Sokoksesta -30% tavaraa? Onko paketit liikahtaneet yhtikäs minnekään? Meillä ei ainakaan ensimmäistäkään postimerkintää BF:n paketeista.
Itse tilasin Sokokselta viisi tuotetta ja eilen tuli sähköpostia, missä pahoiteltiin että kaksi tilaamistani tuotteista on päässyt loppumaan varastosta kampanjan aikana. Mitään mainintaa jäljelle jääneiden kolmen tuotteen toimituksesta ei vielä ole kuitenkaan tullut. Jos posia hakee, niin antoivat sentään virheensä vuoksi "-30% yhdestä tuotteesta" -alennuskoodin.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
64
Postilta ei soitella mitään, viedään vain ilmoitus laatikkoon, et hae sieltä muutaman kilometrin päästä jos haluut, ihan sama mitä olet maksanut kuljetuksesta.
Kai paikkakuntakohtaista tuo, kun itselle tänään postilta 2 soittoyritystä ja kolmannella sai kiinni ja kysyi mihin aikaan olen kotona. Sanoin että vaimo on kotona, niin siitä n.tunti ja paketti oli toimitettu. Lidlin kuulokkeet kyseessä ja posteista en ainakaan itse mitään maksanut, Lidl varmaan maksoi.
Pahin postin moka on ollut mun kohdalla se, että palauttivat kirjatun(Kiinan paketin) päivää liian aikaisin ja tiesivät että on vasta n.100km päässä kuljetuksessa, mutta pakettia ei voi mitenkään pysäyttää. Parasta tässä oli se, että vaikka lähetys heidän mukaan palautuu lähettäjälle, niin he eivät pysty selvittämään mistään kuka on lähettäjä..miten se sitten sinne palautuu? Korvauksia voi hakea vain lähettäjä, vaikka tavarat on minun maksamia ja posti on tehnyt virheen.
Eli et voi saada postilta korvauksia maksamistasi ulkomailta tilatuista tavaroista vaikka posti tekee virheen..lähettäjä voi sen kai saada, jos osaa sitä hakea.
Sain kuitenkin epävirallisena korvauksena 5 ikimerkkiä, enkä ole varmaan 10 vuoteen postimerkkejä tarvinnut.
(Kyllähän se lähetys selvisi sitten kun aikani odottelin mikä n. kymmenestä eri Kiinan tilauksesta jäi tulematta ja reilu myyjä laittoi uudet n.15e tavarat maksutta tulemaan ja 30 päivää meni lisää aikaa ja turha postissa käynti)
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 564
Nähtävästi trokarit ovat jo tavaraa myymässä. ainakin Bosch QC 35 kuulokkeita jotka ostettu tässä kuussa saa nyt 270€ (tarjoushinta oli 199€) Kun kerran alle kuukauden vanhat ja uudenveroiset, niin voisi toki palauttaa liikkeeseenkin jos olisi ollut ostettu normihintaan...
Ilmiannoin torista ihan huvikseni pari ilmoitusta vaikka ei se varmaan sääntöjen vastaista ole trokata. Jos kuitenkin kävisi oikeus ja kohtuus...
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 069
Onko porukalle miten nopeasti tullut Jimmsiltä Black Fridayna tilatut tuotteet? Itse tilasin perjantaina heti aamulla kahdeksalta tavaraa ja mitään ei ole vielä edes pakattu, kun voin muokata yhä tilausta. Kuulemma kaikki kunnossa tilauksissa, mutta kaverilla on jo Black Fridaysta tilatut tuotteet haettu postista :think:

EDIT: 5 minuuttia viestin kirjoittamisen jälkeen tuli ilmoitus lähettämisestä tekstiviestillä :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
601
Onko porukalle miten nopeasti tullut Jimmsiltä Black Fridayna tilatut tuotteet? Itse tilasin perjantaina heti aamulla kahdeksalta tavaraa ja mitään ei ole vielä edes pakattu, kun voin muokata yhä tilausta. Kuulemma kaikki kunnossa tilauksissa, mutta kaverilla on jo Black Fridaysta tilatut tuotteet haettu postista :think:
To-Pe yönä tilattu, lauantaina lähti kirje matkaan ja sunnuntaina oli noudettavissa postista :smoke:
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Onko porukalle miten nopeasti tullut Jimmsiltä Black Fridayna tilatut tuotteet? Itse tilasin perjantaina heti aamulla kahdeksalta tavaraa ja mitään ei ole vielä edes pakattu, kun voin muokata yhä tilausta. Kuulemma kaikki kunnossa tilauksissa, mutta kaverilla on jo Black Fridaysta tilatut tuotteet haettu postista :think:

EDIT: 5 minuuttia viestin kirjoittamisen jälkeen tuli ilmoitus lähettämisestä tekstiviestillä :D
23.11 tilattu tuote ja tänään lähti. Tosin ei ollut BF tarjous ja oli loppu varastosta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 917
Mites muilla on amazonin tilauksien laita? Itse tilasin 22.11 saksan amazonista Amazonbasics monitor armin eikä vieläkään ole tullut kuin order confirmation. Ennen kyllä on amazonista tuotteet lähetetty melkolailla heti seuraavan päivän aikana.
Eikö siinä tilausvahvistuksessa ole toimituspäivä ilmoitettu 2-3 päivän tarkuudella? Nyt viikon sisällä olen tilannut useamman paketin sieltä ilmaisilla posteilla ja toimitus arviot on 3-4,4-5 ja 5-7 joulukuuta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
283
Onko porukalle miten nopeasti tullut Jimmsiltä Black Fridayna tilatut tuotteet? Itse tilasin perjantaina heti aamulla kahdeksalta tavaraa ja mitään ei ole vielä edes pakattu, kun voin muokata yhä tilausta. Kuulemma kaikki kunnossa tilauksissa, mutta kaverilla on jo Black Fridaysta tilatut tuotteet haettu postista :think:

EDIT: 5 minuuttia viestin kirjoittamisen jälkeen tuli ilmoitus lähettämisestä tekstiviestillä :D
Perjantaina vähän yli keskiyön tuli tilattua, perjantai-aamulla tuli sähköpostia, että molemmat tilaukset on toimitettu, posti toimitti kevyemmän paketin samana päivänä :eek: ja 14kg:n kotelon lauantaina eli jo seuraavana päivänä (vaikka arvioi päiväksi 26. päviän)
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 564
Sanoko ne ilmoituksessa mistä ja milloin tuotteet oli hommattu vai ammuitko vaan sinne päin?
No molemmat oli just laitettuja ilmoituksia joissa oli avaamattomassa paketissa juurikin se myynnissä ollut malli. No ei siinä sikäli mitään väärää ole trokata jos tarvii taskurahaa mutta vituttaa ihan periaatteesta tämän tuotteen kohdalla kun olis mielellään itse ihan käyttöön ostanu tarjoushintaan. Mut ei se mitään, sain amazonista halvemmalla ku nää nilkit myy.

Aika selvä mielestäni:
Bose QuietComfort 35 II -vastamelukuuloke (UUSI), Helsinki
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
283
Noniin! Nyt tuli näköjään verkkiksen näytönohjain 10 min sitten postiin. Pitääkin hakea se sieltä heti, kun pääsen luennolta. Outoa tosin, että tuon paketin kohdalla reitissä lukee, että se oli 8 tuntia "Lähetys vastaanotettu kuljetuksesta: Posti kuljetus" Liedon ja oman postin välillä.

Nyt enää puuttuu 19. päivä tilattu ja 22. päivä Saksan amazonin varastolta lähtenyt virtalähde, joka ei ole päivittynyt sitten 26. päivän, kenties Saksasta lähtenyt rahtilaiva vetänyt karille/pakettirekka ajanut ojaan? :D Ensimmäinen kerta, kun omalle kohdalle sattuu Amazon.de-tilauksen toimittajaksi Deutsche Post+Suomen Posti sen sijaann, että olisi DHL International/UPS.

EDIT: Ja nyt on vihdoinkin lähetetty kovalevykin Saksasta matkaan. Tarkistin kuriirin ja se oli kuulemma DHL ja olin aluksi "jes!" mutta sitten menin suomenkielisille DHL:n sivuille, eikä koodi toiminut siellä. Eli tämäkin paketti tulee Deutsche Postin+Suomen Postin välityksellä... Perkele! :rage:
 
Viimeksi muokattu:

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
788
Just ton takia kyselin sitä AIEMPAA Posti sovellusta, mut kellään ei ole sitä tallessa. Tuo meni ihan syvälle rapaan, kun nimikin muuttui. Mikään ei toimi kuten aiemmin.
En olisi päivittänyt ikimaailmassa tuohon, mut just sit hajos puhelin ja uus puhelin asensi tuon typerän sovelluksen.
Eipä ole oikeastaan ikinä ollut suurempia ongelmia tuon Postin, ei vanhan eikä uuden, sovelluksen kanssa. Sen olen kuitenkin huomannut, että ilmoitusten toiminta tuntuu vaihtelevan ja riippuen myös vähän puhelimesta ja sen virransäästöominaisuuksista. Useimmilla vehkeillä nuo ilmoitukset tulee ihan ajoillaan (nykyisin siellä on huomattavasti enemmän välivaiheitakin, esim kun paketti lähtee lajittelukeskuksesta kuljetukseen/jakeluun).

Ja jos smartpostia käyttää niin ei nuo lokerokoodit näy muilla sovelluksilla kuin tuolla Postin omalla, tosin se tekstari on tullut itselle yleensä aikaisemmin ja heti perään postin sovelluksen ilmoitus että on noudettavissa.

Pääsääntöisesti käytän kuitenkin Deliveries -sovellusta Androidilla jossa on kattava tuki eri kuljetusfirmoille. 17trackia joskus testailin mutta ei oikein toiminut kun kunnollista web-ui:ta ei omien sovelluksessa olevien pakettien seurantaan ole.
Sitä ei ole syytä kiistää, etteikö Posti yrityksenä olisi ihan paska, mutta itsellä myös toiminut tuo Postin sovellus yllättävn hyvin. Hyvin lisää automaattisesti lähetykset seurantaan (kun niissä on puhelinnumero mukana). Sieltä kun on täppä päällä että se laittaa kaikista paketin liikkeistä notifikaation niin hyvinhän tuon niitä on spämmäillyt. Tämä onkin ainoa juttu joka itsellä Postin kohdalla toimii :lol:

Itse olen myös pääasiassa käyttänyt ennen tuota Deliveries sovellusta eBay ja Amazon integrointien takia (lisää lähetykset molemmista automaagisesti), mutta nyt tuo Amazon integraatio lakkasi toimimasta eikä devillä ole vissiin aikaa korjata sitä :(
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
434
Onkohan kukaan kokeillut millainen tuo nyt lidlissä oleva bluetooth kaiutin on? Jotain vastaavaa olen etsinyt ja ei ole ainakaan hinnalla pilattu (27€).
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
428
No molemmat oli just laitettuja ilmoituksia joissa oli avaamattomassa paketissa juurikin se myynnissä ollut malli. No ei siinä sikäli mitään väärää ole trokata jos tarvii taskurahaa mutta vituttaa ihan periaatteesta tämän tuotteen kohdalla kun olis mielellään itse ihan käyttöön ostanu tarjoushintaan. Mut ei se mitään, sain amazonista halvemmalla ku nää nilkit myy.

Aika selvä mielestäni:
Bose QuietComfort 35 II -vastamelukuuloke (UUSI), Helsinki
Hyvinkin selvä. Jos olisi muualta/kalliimmalla ostanut niin palauttelisi normaalisti kauppaa eikä myisi tappiolla etiäpäin.
 
Liittynyt
22.11.2017
Viestejä
83
Tilasin tuon PSVR:n telialta 24.11. ja edelleenkään ei ole lähtenyt toimitukseen vaikka tilaus hetkellä laitteita oli saldoilla ja 1-2 päivän toimitus. Onko muilla jo nuo tulleet jotka viikonloppuna tilasivat?

Teliaan otin yhteyttä ja heillä ei ole mitään tietoa milloin noita on tulossa toimitukseen.
Itse tilasin jo Pe 23.11 ja perille tullut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 355
Helenin sähkösoppari tuohon BF hintaan meni läpi. Aspa oli vähän ihmeissään koko hommasta. Tilatessa heitin jonkun aloituspäivän siihen, kun en muistanut millon se edellinen soppari päättyy, ja nyt soittelin sitten että laittasivat alkaan suoraan edellisen perään. Sanoi ettei tiedä mistä olen tuollaisen sopimuksen kaivanut, mutta hyvin kaivettu. :psmoke:
Eli he eivät ottaneet yhteyttä vaan sinä? Täyttyikö sinun kohdalla ne "alle 5000kwh, kerrostalo" ehdot? Ilmeisesti noita ei kukaan manuaalisesti sitten käsittele.

Tilasin vanhemmalle väelle oman talouden lisäksi omakotitaloon ja mökkiosoitteeseen sen tarjouksen. Mökin osalta se tilauslomake ei automaattisesti pystynyt "vahvistamaan" osoitetta joten siinä oli joku teksti, että joku heleniltä joutuu vahvistamaan sen erikseen.. saa nähdä meneekö nuo läpi. :D

Tähän mennessä tullut vain "Vahvistus ennakkotilauksesta":

kiitos tilauksestasi! Vahvistamme tilauksen oheisin tiedoin ja liitteen mukaisin ehdoin. Sopimus astuu voimaan ilmoittamanasi ajankohtana, kuitenkin aikaisintaan kuukauden kuluttua tilauksesta (muutossa kolmen arkipäivän kuluttua).

Kun tilaus on astunut voimaan, saat siitä vielä ilmoituksen sähköpostitse.
Onko tämä nyt sitten jo sitova sopimus/tilausvahvistus? Näyttäisi olevan mutta silti vähän mietityttää.

Yksi hyvä huomio tuli tästä tarjouksesta; helenillä voi tehdä sopparin alkamaan vasta jopa vuoden päähän -> voi yhden vuoden ajan ottaa kiinni uusiin tarjouksiin eikä tarvitse vain kilpailuttaa sopimuksen loppumishetkillä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 939
Eli he eivät ottaneet yhteyttä vaan sinä? Täyttyikö sinun kohdalla ne "alle 5000kwh, kerrostalo" ehdot? Ilmeisesti noita ei kukaan manuaalisesti sitten käsittele.

Tilasin vanhemmalle väelle oman talouden lisäksi omakotitaloon ja mökkiosoitteeseen sen tarjouksen. Mökin osalta se tilauslomake ei automaattisesti pystynyt "vahvistamaan" osoitetta joten siinä oli joku teksti, että joku heleniltä joutuu vahvistamaan sen erikseen.. saa nähdä meneekö nuo läpi. :D

Tähän mennessä tullut vain "Vahvistus ennakkotilauksesta":


Onko tämä nyt sitten jo sitova sopimus/tilausvahvistus? Näyttäisi olevan mutta silti vähän mietityttää.

Yksi hyvä huomio tuli tästä tarjouksesta; helenillä voi tehdä sopparin alkamaan vasta jopa vuoden päähän -> voi yhden vuoden ajan ottaa kiinni uusiin tarjouksiin eikä tarvitse vain kilpailuttaa sopimuksen loppumishetkillä.
Vaan voiko enää tarttua josbon jo alustava sopimus Helenille?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 355
Kyllä voi. Siellä tilauslomakkeella on "Vaihdan sopimustyyppiä (minulla on sähkösopimus ennestään Helenin kanssa tässä osoitteessa)" vaihtoehto valittavissa ja sitten vain laittaa milloin haluaa sopimuksen alkavan.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Nämä tosiaan Ultra 3D:tä, joka on ihan mukiinmenevä levy, toisin kuin pari viestiä alempana mainostettu ssd plus, tai vanhempi Ultra II.

Tehkää ittellenne palvelus ja älkää ostako huonompia levyjä kuin 860 evo, Crucial mx/bx 500, WD blue 3d / Sandisk 3d ultra. Se ~kymppi mitä siinä säästää teran luokassa johtaa kuitenkin aika selkeään suorituskyvyn laskuun.
Perjantaina tuli ostettua saksan amazonista sekä Crucial MX500 että Sandisk SSD Plus, molemmat 1TB versioina. Raapustellaan tuonne käyttäjätestien puolelle pientä vertailurevikkaa X79 alustalla jahka saapuvat joskus loppuviikosta.
Noniin, perjantaina tilatut rojut kävi postin setä äsken tuomassa tänne Puolaan kotiovelle, oli näköjään lähetetty myös Puolasta. Pikkuarvostelu ilmestynee kotvan kuluttua käyttäjätestien puolelle.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 939
Kyllä voi. Siellä tilauslomakkeella on "Vaihdan sopimustyyppiä (minulla on sähkösopimus ennestään Helenin kanssa tässä osoitteessa)" vaihtoehto valittavissa ja sitten vain laittaa milloin haluaa sopimuksen alkavan.
Tarkoitinkin että tuon tekemisen jälkeen enäö peruisi Helenin sopimusta ja tekisikin muualle
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Hyvä, että selitit. Tosin trokarit toiminee vieläkin, ainakin äskeisistä jutuista päätellen, joten vitsi kaipasikin selittämistä.

Mitäs ne nykyään sitten pöllii?
 
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
560
Yksi hyvä huomio tuli tästä tarjouksesta; helenillä voi tehdä sopparin alkamaan vasta jopa vuoden päähän -> voi yhden vuoden ajan ottaa kiinni uusiin tarjouksiin eikä tarvitse vain kilpailuttaa sopimuksen loppumishetkillä.
Kiitti tästä, pistin nykyisen sopimuksen perään tuon jatkumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Ilmiannoin torista ihan huvikseni pari ilmoitusta
Missä suvaitsevaisuus?

Mutta...
Esimerkiksi itse ostin nyt BF:stä niitä kamoja joita olen halunnut ja jotka nyt oli alennuksessa. Minulle kävi niin, että sitten tulikin vielä uusia tarjouksia joissa samantapainen, mutta enemmän minulle sopiva kama. Nyt sitten olen automankkavaras tai sitäkin alhaisempi, jos menisin myymään ylimääräiset täällä jollekkin muulle? Onneksi en ole ehtinyt vielä syyllistyä tähän alhaiseen rikokseen.

Lehtijutussa tjms juuri ole kirjoitus, että jos vaikka katuu BF-ostoksiaan, niin ne voi tietyissä tilanteissa palauttaa kauppaan, mutta ne voi myös myydä itse eteenpäin.
Enkö voisi saada pienen vaivanpalkan vaikkapa matkoista ja jonotukseta tai muusta?

Vai ?
Siis minulla kun on juuri nytkin täällä myynnissä avaamattomassa paketissa sellaisia kamoja jotka olen ostanut jo paljon aiemmin tarkoituksena ottaa ne omaan käyttöön. Kuvittelin ennen ulostuloasi mahdollisen ostajan olevan lähinnä tyytyväinen saadessaan markkinahintaa halvemmalla sinetöidyn paketin jota en itse enää tarvitse.

Siis huomioi, että minunkin paketit ovat sinetöityjä vaikka ne ovat ostettu jo paljon aiemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 355
Tarkoitinkin että tuon tekemisen jälkeen enäö peruisi Helenin sopimusta ja tekisikin muualle
Jaa, en tiedä miksi lainasit viestiäni, eihän tuo liity siihen asiaan mistä kerroin. Eiköhän normaali kuluttajan 14pv irtisanomisaika kuulu sähkösopimuksien piiriin. Jos on hyvä tarjous niin mitä sitä perumaan? Jokainen itse päättää mihin haluaa sitoutua. Itse pidän kätevänä optiona tarttua hyviin tarjouksiin vaikka voimassaolevaa sopimustani olisi vielä vuosi jäljellä. Esim. nyt sain (toivottavasti!) vuoden jatkosopimuksen 3,99 kwh hintaan joka alkaa lokakuussa 2019! Ei tarvitse sähkösoppareita vähään aikaan ihmetellä. :)
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 939
Jaa, en tiedä miksi lainasit viestiäni, eihän tuo liity siihen asiaan mistä kerroin. Eiköhän normaali kuluttajan 14pv irtisanomisaika kuulu sähkösopimuksien piiriin. Jos on hyvä tarjous niin mitä sitä perumaan? Jokainen itse päättää mihin haluaa sitoutua. Itse pidän kätevänä optiona tarttua hyviin tarjouksiin vaikka voimassaolevaa sopimustani olisi vielä vuosi jäljellä. Esim. nyt sain (toivottavasti!) vuoden jatkosopimuksen 3,99 kwh hintaan joka alkaa lokakuussa 2019! Ei tarvitse sähkösoppareita vähään aikaan ihmetellä. :)
Samaan minäkin tartuin, alkaen syyskuusta :) Lainaukseni oli vain jatkamaan tuota asiaa. Alkuperäinen kysymykseni oli, että jos nyt kuukauden päästä saadaankin sopimukset 2,99cent/kwh, niin ollaanko jo menetetty peruutusoikeus ja ollaan naimisissa Helenin sopimuksen kautta?
Kysymys on toki lähinnä hypoteettinen, koska en usko parempaa tarjousta tulevan
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Asiaton käytös
Missä suvaitsevaisuus?

Mutta...
Esimerkiksi itse ostin nyt BF:stä niitä kamoja joita olen halunnut ja jotka nyt oli alennuksessa. Minulle kävi niin, että sitten tulikin vielä uusia tarjouksia joissa samantapainen, mutta enemmän minulle sopiva kama. Nyt sitten olen automankkavaras tai sitäkin alhaisempi, jos menisin myymään ylimääräiset täällä jollekkin muulle? Onneksi en ole ehtinyt vielä syyllistyä tähän alhaiseen rikokseen.

Lehtijutussa tjms juuri ole kirjoitus, että jos vaikka katuu BF-ostoksiaan, niin ne voi tietyissä tilanteissa palauttaa kauppaan, mutta ne voi myös myydä itse eteenpäin.
Enkö voisi saada pienen vaivanpalkan vaikkapa matkoista ja jonotukseta tai muusta?

Vai ?
Siis minulla kun on juuri nytkin täällä myynnissä avaamattomassa paketissa sellaisia kamoja jotka olen ostanut jo paljon aiemmin tarkoituksena ottaa ne omaan käyttöön. Kuvittelin ennen ulostuloasi mahdollisen ostajan olevan lähinnä tyytyväinen saadessaan markkinahintaa halvemmalla sinetöidyn paketin jota en itse enää tarvitse.

Siis huomioi, että minunkin paketit ovat sinetöityjä vaikka ne ovat ostettu jo paljon aiemmin.
Uliuli, et vissiin tarkoituksella hamstraa kaikkea voitonkiilto silmissä. Ymmärsitkö tahallaan väärin vai saivarteletko muuten vain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 355
Samaan minäkin tartuin, alkaen syyskuusta :) Lainaukseni oli vain jatkamaan tuota asiaa. Alkuperäinen kysymykseni oli, että jos nyt kuukauden päästä saadaankin sopimukset 2,99cent/kwh, niin ollaanko jo menetetty peruutusoikeus ja ollaan naimisissa Helenin sopimuksen kautta?
Kysymys on toki lähinnä hypoteettinen, koska en usko parempaa tarjousta tulevan
Tjaa, heleniltä tullut "Vahvistus ennakkotilauksesta" kyllä näyttää ihan sitovalta ("Vahvistamme tilauksen") mutta sitten taas siinä on "Sopimus astuu voimaan ilmoittamanasi ajankohtana" maininta. En osaa kyllä sanoa tuon sitovuudesta ja peruutusoikeudesta. Tarjousten kanssa pitää vain tehdä niin, että jos tekee sopimuksen niin sitten ei pidä enää olla alttiina näkemään toisia tarjouksia. :)
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Uliuli, et vissiin tarkoituksella hamstraa kaikkea voitonkiilto silmissä. Ymmärsitkö tahallaan väärin vai saivarteletko muuten vain.
Häh?

Siis mitä siitä hamstraanko. Sekö oikeasti on jokin rikos ? Jos minulla on rahaa ostaa ylimääräistä kamaa niin se on tasan minun oma asiani.

Kuka täällä muka vinkuu...
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
102
Tänään sain haettua postista sen cdonin 35e xbox one ohjain + gears of war 4 bundlen, mutta paketissa ei näytä olevan pelin latauskoodia missään? Game pass ja live gold 14pv trialit kyllä löytyy. Onko muilla tilanneilla ollut pelin latauskoodi myös mukana vai olenko minä nyt vain uskomaton puusilmä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 281
Häh?

Siis mitä siitä hamstraanko. Sekö oikeasti on jokin rikos ? Jos minulla on rahaa ostaa ylimääräistä kamaa niin se on tasan minun oma asiani.

Kuka täällä muka vinkuu...
Jäät kyllä tappiolle, jos lasketaan oma aika noissa ~100€ tuotteissa. Täällä on niin monta erilaista vipeltäjää, että vaiva noiden myymiseen on paljon suurempi, kuin jos kiikuttaisit ne takaisin kauppaan.

Nuo on vielä tuollaisia julkisia tarjouksia, joissa tavaraa yleensä riittää. Täällä vaan ulistaan siitä, että valvojaistuotteita tai muita erikoistarjouksia ei osteta omaan käyttöön, vaan suoraan myyntiin (ennenkuin ovat edes tulleet postista). Kun 90% ostajista olisi ainakin omien sanojensa mukaan ostanut itselleen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 967
Tänään sain haettua postista sen cdonin 35e xbox one ohjain + gears of war 4 bundlen, mutta paketissa ei näytä olevan pelin latauskoodia missään? Game pass ja live gold 14pv trialit kyllä löytyy. Onko muilla tilanneilla ollut pelin latauskoodi myös mukana vai olenko minä nyt vain uskomaton puusilmä?
Eikös ne latauskoodit tule sinne CDONin verkkosivulle sinun tilaustietoihin? (Oma tili - digitaaliset tuotteet)

Edit. Jos ei niin aspaan yhteyttä.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Jäät kyllä tappiolle, jos lasketaan oma aika noissa ~100€ tuotteissa. Täällä on niin monta erilaista vipeltäjää, että vaiva noiden myymiseen on paljon suurempi, kuin jos kiikuttaisit ne takaisin kauppaan.
Tämäpä tämä!

Tämän asian juuri selitin perinpohjin viestissä joka sitten kävi jonkun jonnen hermoon jolla oli itsellä olleet viikkorahat loppu.

Se, että myy ylimääräistä tavaraansa uutena on lähinnä ostajan etu. Tai sitten molempien etu jossa myyjäkin saa pikku palkan vaivasta jonka on nähnyt ja näkee asian eteen jossa ostaja saa haluamansa kuitenkin kaupan hintoja halvemmalla.

Erikoista alkaa vetaamaan myyjää varkaaseen ja tekemään ilmiantoja palveluntarjoajalle tjms... Sen ymmärrän, jos joku selvästi tekee ammatikseen bisnestä joka on säännöissä kielletty ja jättää esimerkisi verot maksamatta jne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Tämäpä tämä!

Tämän asian juuri selitin perinpohjin viestissä joka sitten kävi jonkun jonnen hermoon jolla oli itsellä olleet viikkorahat loppu.

Se, että myy ylimääräistä tavaraansa uutena on lähinnä ostajan etu. Tai sitten molempien etu jossa myyjäkin saa pikku palkan vaivasta jonka on nähnyt ja näkee asian eteen jossa ostaja saa haluamansa kuitenkin kaupan hintoja halvemmalla.

Erikoista alkaa vetaamaan myyjää varkaaseen ja tekemään ilmiantoja palveluntarjoajalle tjms... Sen ymmärrän, jos joku selvästi tekee ammatikseen bisnestä joka on säännöissä kielletty ja jättää esimerkisi verot maksamatta jne.
Mutkat suoriksi, joten rautalankaa..

Ei kukaan ole verrannut kyseistä myyjää varkaaksi ja tietysti ylimääräiset tavarat voi myydä pois. Et vissiin vain ymmärtänyt mitä trokaaminen yleensä tarkoittaa, joten luulin, että aloit tarkoituksella ymmärtämään väärin. Ei se tarkoita sitä, että myydään ylimääräinen pois, jos jostain löytyi parempi tarjous. Se on alunperinkin jälleenmyyntiä ansaintatarkoituksessa, ja silloin nämä veroasiatkin tulisi huomioida.

Eniten tuota trokaamista taitaa näkyä konserttilippujen kohdalla, kun ostetaan monella transaktiolla maksimit ja laitetaan kaikki myyntiin samantien, mutta kalliimmalla. Ne, jotka konserttiin on alunperin menossa, ei saa lippujaan ostettua normaalisti ja alkuperäisellä hinnalla.

Vertasin trokaajia pohjasakaksi, joten älä ota itseesi, jos myyt vain "jotain ylimääräistä" pois.

En minä sinun myyntikäyttäytymistäsi ollut alunperin arvostelemassa, enkä ketään muutakaan, kenelle nyt vain sattui jäämään jotain ylimääräistä vahingossa käteen.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Juuh elikkäs. Perinteiset "Black Friday" -tarjoukset noista SSD-levyistä Amazonissa, ostin perjantaina 1TB Crucialin MX500 kiekon hintaan 131 euroa, nyt sitä samaa levyä saa 129 eurolla... Tosin, toimitusajaksi lupaillaan 1-3 kuukautta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 725
Viestejä
4 239 335
Jäsenet
71 242
Uusin jäsen
Miohe

Hinta.fi

Ylös Bottom