Battlefield V

Kyl meikäläinen lopettaa pelaamisen kunnes TTK korjataan takaisin. Eli ei ehkä koskaan.
Ei noilla aseilla tee enää mitään. Joku STG ja M1907 on ainoat. Muut on turhia lähelle ja kauas ei kuole kukaan.
Peli oli yksi tän vuoden parhaista peleistä omaan makuun. Sitä oli todella nautinnollista pelata yksinkin. Mut nyt oon eilen illalla ja tänään aamulla koittanu ni ei kiitos tälläisenä. Ei vain jaksa.
Core servulla ole mitään väliä kun pelkkää konkkaa.
 
Joo, huonompaan suuntaan meni. Tuntuu ettei itse saa ketään hengiltä ja lisäksi vanha tuttu kulman taakse kuoleminen on tullut takaisin. Kaiken lisäksi tuota suoraan työpöydälle kaatumista on ruvennut esiintymään... Huoh. Jätän omalta osalta pelaamiset nyt hetkeksi väliin sattuneista syistä ja kattelen tilannetta myöhemmin uudestaan. Uskon kyllä, että Dice saa tähän järkevän ratkaisun, ei se aina ollut helppoa BF3/4 aikoinakaan.
 
Harmi kun ei pysty grand operaatiossa corea pelaamaan.. mutta olipaha nautinnollista eilisen uuden TTK jälkeen pelailla tänään core serverillä jälleen. Kovaa vääntöä suuntaa ja toiseen. Ei enää raaskinut juosta kuin kana (kanat tuntuvat selviytyvän uudella TTK).
 
En oo kyllä huomannut itse mitään erikoista, mikä pelaamisen iloa vähentäisi. Pelaan kyllä 90% ajasta joko assaultia (Gewehr 43) tai reconia (Gewehr M95/30 tai ZH-29) eli pitkälti kiväärimiehen roolissa.

Medicillä nuo aseet olleet alusta asti aika heikkoja, mitä nyt sen pari tuntia testannut assignmentien vuoksi. Toki joissain todella sumppuisissa mapeissa voi toimia, mutta mieluummin tuen kauempaa, luon reittejä, putsaan mestoja ja tiputtelen vihollisen snipuja pois, noi SMG:t ei siihen sovi yhtään.
 
BF 4 pelasin paljon, mutta BF 1 ostin ja ehkä 4h pelannu. Tätä uusinta pitäs melkein päästä jossain kokeilee ennen kuin ostaa. PClle siis
 
En oo kyllä huomannut itse mitään erikoista, mikä pelaamisen iloa vähentäisi. Pelaan kyllä 90% ajasta joko assaultia (Gewehr 43) tai reconia (Gewehr M95/30 tai ZH-29) eli pitkälti kiväärimiehen roolissa.

Tällä uudella TTK:lla korkea ROF on taas isommassa roolissa kuin sillä vanhalla. Käytännössä nuo kertatulelliset kiväärit (esim. juuri tuo G43 ja ZH29) ja matalalla ROF:lla varustetut SMG:t häviävät eniten tässä uudessa mallissa. Kyllä tuolla G43:lla ainakin huomasi eron. Esim. M1907/Sturmgewehr 1-5 ja MMG osalta ei huomaa niin selkeästi, kun tulinopeus on sen verran korkea. Nirri tässä lähtee edelleen nopeasti mutta ampuminen ei ole enää yhtä miellyttävän tuntuista. Korjaisivat sen TTD:n, se tässä on ollut ongelmana eikä TTK. Ei tuo uusi TTK2.0 edelleenkään muuta sitä ongelmaa, että TTD ei kohtaa TTK:n kanssa.

BF 4 pelasin paljon, mutta BF 1 ostin ja ehkä 4h pelannu. Tätä uusinta pitäs melkein päästä jossain kokeilee ennen kuin ostaa. PClle siis

Kokeile Accessilla 10h? Jos jollakin Premier käyttäjällä on kutsuja vielä jäljelle niin tuon saa viikoksi ilmaiseksi. Eihän se kuukausi muutenkaan ole kuin 4€ ja saa sitten sen 10% alen.
 
"They could have simply removed the 10m 4HK from the game, and increased recoil on semi-autos. Done, fixed."

Tämä ois voinu olla ihan hyvä ratkaisu. Fiksua muutenkin buffata medicin aseita ja sit tiputtaa tuo assaultin 4HK tuonne kymmeneen metriin.
 
"They could have simply removed the 10m 4HK from the game, and increased recoil on semi-autos. Done, fixed."

Tämä ois voinu olla ihan hyvä ratkaisu. Fiksua muutenkin buffata medicin aseita ja sit tiputtaa tuo assaultin 4HK tuonne kymmeneen metriin.

Pystyrekyyliä lisää semi-auto kivääreihin, kannatan. Niillä on liian helppo paukuttaa tällä hetkellä. Siis vanhalla TTK.
 
Battlefield V Letter to the Community - New “Core” Playlists Coming : BattlefieldV

Hi Battlefield Community,

On behalf of the Battlefield team, I’d like to apologize for the silence over the past couple of days on the TTK topic. We’ve seen it’s been a big talking point and causing a divide in the community, which was never our intention. We have been listening closely to what you’ve all been saying.

Changes to the game carrying this kind of weight needs clearer, earlier communication before getting rolled out. We will improve how we roll out updates in the future and respond more quickly when you have questions or concerns.

So, why change TTK now? The intent came from us observing that new players are having a very hard time with the game compared to our core players, and we wanted to see if we could improve this over the holidays so more players can have a great time.

As many of our veteran players know, Battlefield games constantly evolve and change over time in our collaboration with the community. Battlefield V is no exception. We heard your feedback that many of you prefer the old TTK values, with one playlist featuring only Conquest using the “Core” settings clearly not being enough. To fix that, we will be adding a “Core” version of all playlists in the game next week, giving you a clearer choice between new and old settings. We’ll update you early next week on when the new playlist will be added.

We want to hear from you about the changes we’re making. We’d also like to thank all of you for the constructive discussions and feedback we’re seeing. Thank you.

~ The Battlefield Team

E: Eli ensi viikolla jokainen game mode löytyy molemmilla TTK arvoilla servu listalta. Muistakaa pelata Core servuilla ;)
 
Battlefield V Letter to the Community - New “Core” Playlists Coming : BattlefieldV

Hi Battlefield Community,

On behalf of the Battlefield team, I’d like to apologize for the silence over the past couple of days on the TTK topic. We’ve seen it’s been a big talking point and causing a divide in the community, which was never our intention. We have been listening closely to what you’ve all been saying.

Changes to the game carrying this kind of weight needs clearer, earlier communication before getting rolled out. We will improve how we roll out updates in the future and respond more quickly when you have questions or concerns.

So, why change TTK now? The intent came from us observing that new players are having a very hard time with the game compared to our core players, and we wanted to see if we could improve this over the holidays so more players can have a great time.

As many of our veteran players know, Battlefield games constantly evolve and change over time in our collaboration with the community. Battlefield V is no exception. We heard your feedback that many of you prefer the old TTK values, with one playlist featuring only Conquest using the “Core” settings clearly not being enough. To fix that, we will be adding a “Core” version of all playlists in the game next week, giving you a clearer choice between new and old settings. We’ll update you early next week on when the new playlist will be added.

We want to hear from you about the changes we’re making. We’d also like to thank all of you for the constructive discussions and feedback we’re seeing. Thank you.

~ The Battlefield Team

E: Eli ensi viikolla jokainen game mode löytyy molemmilla TTK arvoilla servu listalta. Muistakaa pelata Core servuilla ;)
Hyvä juttu. Mietin vain, että riittääkö kaikkiin pelimuotoihin pelaajia kun pelimuotoja on sitten periaatteessa tuplat.
 
Dice tosiaan meinaa seurata tätä kuuluisaa statistiikkaa ja vuoden vaihteen jälkeen päätetään miten edetään TTK asiassa.
 
Saa nähdä vain onko jompi kumpi vakiona. Tuskimpa tämmönen ADHD jonne jaksa kattoo millä pelaa kun painaa vaa play nappulaa. Mutta joku sivistää jos tietää miten valinta tapahtuu.
 
Dice tosiaan meinaa seurata tätä kuuluisaa statistiikkaa ja vuoden vaihteen jälkeen päätetään miten edetään TTK asiassa.
Eiköhän tuostakin saada jotenkin väännettyä se, että vanha TTK poistuu kokonaan koska suurin osa pelaa "softcore" servuilla. Väitän että valtaosa pelaajia on casuaaleja jotka eivät tiedä mitä TTK/TTD tarkoittaa kun eivät seuraa mitä pelin ympärillä tapahtuu.
 
Saa nähdä vain onko jompi kumpi vakiona. Tuskimpa tämmönen ADHD jonne jaksa kattoo millä pelaa kun painaa vaa play nappulaa. Mutta joku sivistää jos tietää miten valinta tapahtuu.
Play-> multiplayer -> valitse game mode. Alimmainen Conquest Core on vanhalla TTK:lla, eli samalla jolla peli julkaistiin.
Screenshot_1.png
 
Harvinaisen vaikea tämä Tides of War assigment varsinkin nykyisellä TTK:lla, illan aikana vetänyt viisi täyttä rundia ja kaikista tappio :D Täytyy kyllä todeta, että yllättävän vähän tuntuu vaikuttavan M1A1 Carbinella pelatessa, viholliset tippuu kohtalaisen hyvin. Tätä asettahan pitää kokeilla myös Coren puolella.

The Launching Operation
- Win a Grand Operation in Norway
- Win a Grand Operation in Netherlands
- Win a Grand Operation in North Africa
- Win a Grand Operation in France
 
Harvinaisen vaikea tämä Tides of War assigment varsinkin nykyisellä TTK:lla, illan aikana vetänyt viisi täyttä rundia ja kaikista tappio :D Täytyy kyllä todeta, että yllättävän vähän tuntuu vaikuttavan M1A1 Carbinella pelatessa, viholliset tippuu kohtalaisen hyvin. Tätä asettahan pitää kokeilla myös Coren puolella.

The Launching Operation
- Win a Grand Operation in Norway
- Win a Grand Operation in Netherlands
- Win a Grand Operation in North Africa
- Win a Grand Operation in France
Helpottaa kun joinaat server browserilla serverille, jossa menossa Operationsin vika mappi eli Arras, Fjell, Devastation tai Aerodrome. Koko Operationsia ei tarvitse pelata, ei edes sitä vikaa mappia kokonaan. Luulisin että riittää kunhan ehtii spawnata tiimiin tai saada 1 pisteen tms. että lasketaan.

Kerran joinasin serverille, jossa heti latauksen jälkeen oli ruudussa "Grand Operations Victory", enkä ehtinyt edes spawnata. Sitä ei laskettu Assingmentiin suoritukseksi, mutta muuten sain nuo pelaamatta täysiä eriä, helpoimmillaan parissa minuutissa.

En muuten oikein ymmärrä miten TTK voi vaikuttaa tämän assigmentin vaikeuteen? :think:
 
En muuten oikein ymmärrä miten TTK voi vaikuttaa tämän assigmentin vaikeuteen? :think:
Eihän se suoranaisesti vaikutakaan mutta kyllähän tämä kohtalaisen erilaiselta tuntuu vanhan TTK:n ja core servujen jälkeen, monta kertaa tullut vaihdettua vihollisesta toiseen ja sen jälkeen on tullut huomattua että "Oho, se ei kuollutkaan" :D Vastaavasti hyvin nopeasti huomasi myös sen että omat kuolemat väheni ja objectiven väliä voi juosta paljon vapaammin.

Mutta kiitos tuosta server browser vinkistä, pitää kokeilla :tup:
 
Eiköhän tuostakin saada jotenkin väännettyä se, että vanha TTK poistuu kokonaan koska suurin osa pelaa "softcore" servuilla. Väitän että valtaosa pelaajia on casuaaleja jotka eivät tiedä mitä TTK/TTD tarkoittaa kun eivät seuraa mitä pelin ympärillä tapahtuu.

Tottakai saadaan väännettyä, kun normi pelaaja pelaa konkkaa. Sit se näkee Core sanan -> HC -> en pelaa.
Lopputuloksena tilastot näyttää ettei vanhaa pelaa kukaan.

En vain ymmärrä sitä logiikkaa, että se kaikkein casuaalein pelaaja. Jos se kerran lopetti, eikä palannut, miksi se palaisi enää ylipäätään?
Sensijaan lähes kaikki kehui bäfää ja etenkin TTK:ta loistavaksi. Nyt niiltäkin viedään se hyvä peli pois ja ne lopettaa pelaamisen. Lopputulos on vielä pahempi.

Oikeastaan tässä ei pelaajien kannattaisi tehdä kuin toinen näistä vaihtoehdoista:
- Lopettaa pelaaminen kokonaan, kunnes TTK palautetaan.
- Pelata vain Cmoren kautta konkkaa, vaikka miten vihaa sitä muotoa ja haluaisi pelata muita pelimuotoja.

Jos oikeasti edes 20-30% pelaajista tekis tuon, niin luulisi oikeasti heräävän Dicelläkin et ei hyvä homma..
 
Tulee kyllä tällä uudella supersoft TTK-asetuksella jatkuvasti sitä 95-99 damagea vihuun ennen kuin oma henki lähtee. Jostain syystä kyllä muutenkin nettikoodi toimii usein huonommin kuin ennen.

Olen itse muutenkin 100% vanhan TTK:n puolella, toivottavasti dicen järkevät, vanhan TTK:n kannattajat voittaa lopussa. Viimeistään sitten kun kaikki muodot tulee coreen, niin täytyy siirtyä pysyvästi sille puolelle ja toivoa että tarpeeksi moni muukin ymmärtää sen tehdä.
 
Eiköhän tuostakin saada jotenkin väännettyä se, että vanha TTK poistuu kokonaan koska suurin osa pelaa "softcore" servuilla. Väitän että valtaosa pelaajia on casuaaleja jotka eivät tiedä mitä TTK/TTD tarkoittaa kun eivät seuraa mitä pelin ympärillä tapahtuu.

Meikä on sellanen jonne joka ei tiennyt TTK TTD -termejä ennen kunnon googlettelua, lamooff :darra:

Nämä(kin) asiat paranisivat parempaan suuntaan jos joka vitun tussariin ei saisi niitä idioottimaisia kaukoputkia kiinni. Jännä homma jos tämä ei muka ole tullut kenellekään pelin suunnittelupuolella mieleen? Yksinkertaisesti mitä lähemmäksi joutuu tulemaan vaikkapa varmojen päälaakien saamiseksi, tai edes upper torson tuplatäppejä, sen harvinaisempaa niihin on kuolla - jees? Samoin aseiden tarkkuuksista vaikkapa 10% veke ja jos sua kohti ammutaan niin vieläkin enemmän tarkkuutta pois eli "suppressing fire" -vaikutusta suuremmaksi. Nyt pelin kaikki tarkit / semiautotarkit ja bonarina muutama LMG on jäätävän ihan idioottimaisia lasertussareita, varsinkin jos verrateen edes etäisesti jengin peräänkuuluttamiin "HC sitä ja HC tätä" -touhuihin. Voit ampua kaikki lippaasi jostain Gewehristä 3x skopella sellaiseen kasaan josta ei edes tänä päivänä (IRL) voida kuin unelmoida. On muuten tosi "HC servu meininkiä, jees". Esimerkiksi jos joku ampuu tälläistä protarkki tyyppiä kaukaa sivulta, se kääntyy 90 astetta ja vetäsee ykkösellä kaaliin, jees jees ihan vitun jees :dead:
 
Onhan tässä gunplay aika easy mode, jos alkaa miettimään, mut ei herrajumala mitään suppressionia takaisin enää(ainakaan muuta kuin visuaalista).

En kyllä muista oliko se BF3/BF4:ssa sen vaikeampaa/taidokkaampaa, mutta itselle tämä on kolahtanut todella hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Sieltä pelin sisäisestä kaupasta pitäisi löytyä (tai ilmestyä suoraan aloitusruutuun käynnistäessä pelin?). Eli esim. jos menee siihen BF1 aloitusruutuun niin siellä jossainhan on se Originin ostonäkymä. Toki taattuun EA tyyliin myös tämän alennuksen saaminen toteutuu ilmeisesti RNG:llä, joten kaikille tuo ei ilmesty.

[BFV] The 50% off Veterans discount is provided randomly through the servers : Battlefield
Battlefield 5 50% promotion is a joke. : BattlefieldV

Edit: Kokeile avata BF1 ja käy se Store -välilehti läpi. Jos siellä ei ole mitään niin katso vielä sieltä vasemmasta valintaikkunasta (missä pystyy vaihtaa pelien välillä) se BF V ja sen oma Store.
 
Viimeksi muokattu:
EI missään nimessä suppressionia takas rikkomaan taas koko peliä. Muutenkin pelin gunplayta parannettiin vihdoinkin niin että kudit menevät minne tähtäät eivätkä lähde maagisesti 45 asteen kulmasta piipusta. Toki myönnän itsekkin että samalla tuo gunplay tuntuu aika helpolta kun siihen tottuu koska aseiden rekyyli on vieläkin aika pientä, tämä tuli huomattua kun kävi tässä pelailemassa muita pelejä välissä joissa rekyyliä on heti kerralla enemmän. Ja sitten nämä kaikki rekyylin pienennys spesialisaatiot vielä siihen päälle niin melkosia lasereita joistain aseista tulee.
 
Koko peli on tällä hetkellä pelkkää saatanan säntäilyä kauhealla vauhdilla tehottomilla aseilla jotka tuntuvat kuulapyssyiltä.

Vittu että vituttaa miten hieno pelimoottori on pilattu paskalla toteutuksella. Puolet vähemmän tempoa ja päätöntä hyppimistä niin pelistä voisi nauttiakin. Ei luulisi olevan vaikeata tehdä meille realismi autisteille omaa pelitilaa.
 
Sieltä pelin sisäisestä kaupasta pitäisi löytyä (tai ilmestyä suoraan aloitusruutuun käynnistäessä pelin?). Eli esim. jos menee siihen BF1 aloitusruutuun niin siellä jossainhan on se Originin ostonäkymä. Toki taattuun EA tyyliin myös tämän alennuksen saaminen toteutuu ilmeisesti RNG:llä, joten kaikille tuo ei ilmesty.

Ihan legenda toi EA. Vittu mitä pellejä! Ihmettelinkin miksei tarjousta löydy mistään.
 
Sieltä pelin sisäisestä kaupasta pitäisi löytyä (tai ilmestyä suoraan aloitusruutuun käynnistäessä pelin?). Eli esim. jos menee siihen BF1 aloitusruutuun niin siellä jossainhan on se Originin ostonäkymä. Toki taattuun EA tyyliin myös tämän alennuksen saaminen toteutuu ilmeisesti RNG:llä, joten kaikille tuo ei ilmesty.

[BFV] The 50% off Veterans discount is provided randomly through the servers : Battlefield
Battlefield 5 50% promotion is a joke. : BattlefieldV

Edit: Kokeile avata BF1 ja käy se Store -välilehti läpi. Jos siellä ei ole mitään niin katso vielä sieltä vasemmasta valintaikkunasta (missä pystyy vaihtaa pelien välillä) se BF V ja sen oma Store.
Ihan legenda toi EA. Vittu mitä pellejä! Ihmettelinkin miksei tarjousta löydy mistään.

Joo ei kyllä näy itselläkään missään, ei BF1 tai BFV storessa. Hienoa laittaa noita randomisti jakoon :D Kai tuossa pitää jotain VPN-kikkailuja sitten harrastaa jos haluan tuon tuohon 50 pinnan alennukseen, hommaa tuon 30% alen jonkun toisen maan kautta. Access Premiereä turha pitää kun ei muut pelit tällä hetkellä sieltä kiinnosta ja xboxilta löytyy EA Access.
 
EI missään nimessä suppressionia takas rikkomaan taas koko peliä. Muutenkin pelin gunplayta parannettiin vihdoinkin niin että kudit menevät minne tähtäät eivätkä lähde maagisesti 45 asteen kulmasta piipusta. Toki myönnän itsekkin että samalla tuo gunplay tuntuu aika helpolta kun siihen tottuu koska aseiden rekyyli on vieläkin aika pientä, tämä tuli huomattua kun kävi tässä pelailemassa muita pelejä välissä joissa rekyyliä on heti kerralla enemmän. Ja sitten nämä kaikki rekyylin pienennys spesialisaatiot vielä siihen päälle niin melkosia lasereita joistain aseista tulee.

BF1 tyylistä suppressionia en kyllä kaipaa itsekään. Visuaalinen suppression (pientä blurria jne.) on hyvä mutta ei mitään ihmeellistä kohtausta, jonka seurauksena ase heiluu tuuliviirin lailla. Mutta tämä siis sen osalta, että luodit viuhuu vierestä ohi. Sen sijaan osumista voisi kyllä kädet jo tärähtää. Tässä pelissä on ihan älytöntä se, että snipuilla onnistuu tähtäämään sen pääosuman vaikka ottaisi niitä AR:n tai LMG:n/MMG:n kuteja rintaan samaan aikaan. Kaikista ärsyttävintä tässä pelissä on tähän asti oikeasti ollut varmaan juuri tuo, että osut MG34:llä 4 kutia reconin rintaan ja samalla siltä samalta kaverilta napsahtaa se pulttilukon kuula omaan kalloon ja nirri lähtee. Tuossa tilanteessa sen reconin pitäisi mennä suojaan, siirtyä hieman ja hakea uudesta kohtaa se hedu siihen MMG-käyttäjään. Ei niin, että se quickscopettaa tätä päähän samaan aikaan kuin imee sitä kuulaa itseensä. En tiedä onko ollut huono tuuri mutta tuota käy ainakin itselleni turhankin usein ja tämän uuden TTK:n myötä tuota tulee teoriassa käymään vielä enemmän, kun niillä reconeilla on enemmän aikaa tähdätä ennen kuolemaa.
 
Joo ei kyllä näy itselläkään missään, ei BF1 tai BFV storessa. Hienoa laittaa noita randomisti jakoon :D Kai tuossa pitää jotain VPN-kikkailuja sitten harrastaa jos haluan tuon tuohon 50 pinnan alennukseen, hommaa tuon 30% alen jonkun toisen maan kautta. Access Premiereä turha pitää kun ei muut pelit tällä hetkellä sieltä kiinnosta ja xboxilta löytyy EA Access.

Kannattaa ostaa suoraan rehellisestä avainkaupasta, niin säästää pitkän pennin ja tukee sentään kunnollista liiketoimintaa.
 
Aika paljon jakaa mielipiteitä eri TTK vaihtoedot.

Siitä tulikin mieleen, että olisi kyllä mukava nähdä jokaisen eri TTK:n kannattajan statseja samalla. esim eniten käyttämän aseen tarkkuus/kpm.

Uskoisin, että enemmistö paremmin tähtäävistä ja nopeamman reaktiokyvyn omaavista kannattaa uutta TTK:ta, ja ne jotka ei ehkä niin tarkasti saa tähdätty kannattavat vanhaa TTK:ta.
Pidemmässä ttk:ssahan on entistä tärkeämpi nimittäin nyt saada luotinsa osumaan perille. Ja itselle on ainakin nyt tullut sellaisia tilanteita vastaan uudessa TTK:ssa, että joku 'huonompi' pelaaja aloittaa ampumaan sivusta/selkään ja kerkeää sen verta itse nyt reagoimaan, että sellaiset saa jopa (ehkäpä paremmalla tarkkuudella ja hyvällä reaktiokyvyllä) hengiltä.
Sekä myös tilanteita 1v2 ja 1v3 on nyt jopa paremmin hallittavissa.

Toki TTD on ollut ja on vieläkin paikoitellen ongelmana, jonka voisivat ensisijaisesti korjata.
Muistakaa myös, että TTK:t ja TTD:t ovat kaikille samat. ;)


Ps... spm 600, top aseet smg 1.25k/m 26.3%, assault rifle 1.49k/m 24.4%, lmg 1.24 20.2%
 
Siitä tulikin mieleen, että olisi kyllä mukava nähdä jokaisen eri TTK:n kannattajan statseja samalla. esim eniten käyttämän aseen tarkkuus/kpm.

Loppupeleissä statsit yksinään eivät aina kerro koko totuutta. Sokealla statsien tuijottamisella ei oikein pääse minnekään. Esimerkiksi tuo aseen tarkkuus riippuu paljon muustakin kuin siitä, että osuuko oikeasti edessä olevaan pelaajaan. Jos ammut seinien läpi esimerkiksi selvittääksesi onko siellä vihuja tai tuhotaksesi rakennelmia --> tarkkuus vaikuttaa huonolta. Jos ammut suppression mielessä --> tarkkuus on huono. Jos ammut sarjaa savuihin yms. tai käytät lähietäisyydellä hipfireä --> tarkkuus on huono. Kyllä minä ainakin osun viholliseen kohtuullisen tarkasti silloin kuin sellaisen näen mutta harrastan myös paljon edellä mainittua "ylimääräistä" ammuskelua, joka taas heikentää statsien osumaprosenttia merkittävästi.

Toisaalta muutenkin statsit riippuu hieman pelimuodosta ja pelitavasta sekä tietysti myös asevalinnoista. Jollain esimerkiksi KE7:lla (yleisesti matala ROF aseet) nyt yksinkertaisesti pitäisi periaatteessa saadakin parempi tarkkuus kuin vaikka MG42:lla (korkea ROF). Kyllä sinne scoreboardin huipulle ja hyville statseille pääsee aika helposti jos jaksaa vetää aina tryhardina. Toisaalta ainakin itse tykkään välillä myös vähän pelleillä omiani ja koittaa tehdä kaikenmaailman haasteita ja muuta typeryyksiä --> statsit laskee (ja ei varsinaisesti itseäni haittaa kun pelaan pääsääntöisesti pitääkseni hauskaa, en kehittääkseni statsejani).

Tässä nyt verrokkina vaikka ne omat statsit: JezzeFIN's Overview Stats - Battlefield Tracker
Ja vaikka vielä BF1 statsit, kun ei tätä BFV ole vielä kerennyt pelaamaan niin paljoa: JezzeFIN's Battlefield 1 Profile
Aika suuri osa ajasta tässä pelissä (BF V) on vielä muutenkin mennyt noiden haasteiden yms. grindaamiseen, joten statsit ovat BF V:ssä normaalia heikommat. Nuo jotkut (etenkin aseiden) proficiency/mastery -haasteet ovat yllättävän vaikeita omalla pelityylillä. Esim. Suomi KP vaati noissa aika paljon hipfireä, jota en normaalisti hirveästi käytä.

Uskoisin, että enemmistö paremmin tähtäävistä ja nopeamman reaktiokyvyn omaavista kannattaa uutta TTK:ta, ja ne jotka ei ehkä niin tarkasti saa tähdätty kannattavat vanhaa TTK:ta.

Vasta-argumenttina: Uskoisin, että enemmistä vähemmän liikkeitään miettivistä pelaajista kannattaa uutta TTK:ta, ja ne jotka osasivat liikkua suojassa, käyttää savuja tai ylipäätään miettiä miten liikkuivat kannattavat vanhaa TTK:ta. Hitaammalla TTK:lla on paljon helpompi juosta pitkin aukeita alueita ja peltoja sekä tehdä muuta typerää ja harkitsematonta. Mitä nopeammin henki lähtee, sitä enemmän pitää miettiä mitä liikkeissään tekee.

Ja itselle on ainakin nyt tullut sellaisia tilanteita vastaan uudessa TTK:ssa, että joku 'huonompi' pelaaja aloittaa ampumaan sivusta/selkään ja kerkeää sen verta itse nyt reagoimaan, että sellaiset saa jopa (ehkäpä paremmalla tarkkuudella ja hyvällä reaktiokyvyllä) hengiltä.
Sekä myös tilanteita 1v2 ja 1v3 on nyt jopa paremmin hallittavissa.

Loppupeleissä jos joku pääsee koukkaamaan vaikka selän taakse niin sen pitäisikin saada ne yllätetyt hengiltä. Toki poikkeuksena ne tapaukset, ketkä eivät saa kuin ekan laukauksen osumaan mutta kuitenkin. Tässäkin mielessä se hidas TTK vähentää tuota oman asemoinnin ja tilannetajun merkitystä. Yllätyksellisyydellä on paljon pienempi merkitys, jos yllätettävälle annetaan enemmän aikaa reagoida. Korostuu etenkin noissa 1v2/1v3 tilanteissa. Jos pääset kahden jannun selän taakse yllättämään ne, niin kyllä ne pitäisi myös saada hengiltä silloin. Hitaalla TTK:lla pitää olla melko hitaita pelaajia, että ei sen kaverin ottaessa osumaa tajua kääntyä ympäri ja ampua sitä yllättäjää.
 
Viimeksi muokattu:
Battlefield ei ole 1v1 peli. Hyvä pelaaja pystyy vanhalla TTK:lla selviytymään 1v2 tilanteista paremmin kuin uudella, koska pelaajilla vähemmän aikaa reagoida hyökkääjään.

Nuo nimenomaan palkitsevimpia tilanteita omasta mielestäni pelissä kun joutuu äkkinäiseen 1v2 (tai 3 tai...) tilanteeseen ja voittaa sen.

Tämä uusi TTK on kyllä kiva buffi haulikkopelaamiseen, kun porukka tippuu yhä yhdestä osumasta riittävän läheltä.
 
Aika paljon jakaa mielipiteitä eri TTK vaihtoedot.

Siitä tulikin mieleen, että olisi kyllä mukava nähdä jokaisen eri TTK:n kannattajan statseja samalla. esim eniten käyttämän aseen tarkkuus/kpm.

Uskoisin, että enemmistö paremmin tähtäävistä ja nopeamman reaktiokyvyn omaavista kannattaa uutta TTK:ta, ja ne jotka ei ehkä niin tarkasti saa tähdätty kannattavat vanhaa TTK:ta.
Pidemmässä ttk:ssahan on entistä tärkeämpi nimittäin nyt saada luotinsa osumaan perille. Ja itselle on ainakin nyt tullut sellaisia tilanteita vastaan uudessa TTK:ssa, että joku 'huonompi' pelaaja aloittaa ampumaan sivusta/selkään ja kerkeää sen verta itse nyt reagoimaan, että sellaiset saa jopa (ehkäpä paremmalla tarkkuudella ja hyvällä reaktiokyvyllä) hengiltä.
Sekä myös tilanteita 1v2 ja 1v3 on nyt jopa paremmin hallittavissa.

Toki TTD on ollut ja on vieläkin paikoitellen ongelmana, jonka voisivat ensisijaisesti korjata.
Muistakaa myös, että TTK:t ja TTD:t ovat kaikille samat. ;)


Ps... spm 600, top aseet smg 1.25k/m 26.3%, assault rifle 1.49k/m 24.4%, lmg 1.24 20.2%

Mulla ainakin oli jo BF1:ssä se ongelma, että olin aina nopeampi ampumaan kuin vastustaja. Olin myös hyvin paljon tarkempi ampumaan siinä reaktion jälkeen. Osuin sen 3-4 kutia, jonka jälkeen vihu lähtee liikkeelle, enkä osu ainuttakaan kutia kun toinen on taas ampunut ensin ohi ja sit alkaa saamaan sihdin kohdalleen ja tappaa mut.

Mun järkeen ei mene se, että nopeammin ja alussa tarkemmin ampuva häviää taistelun. Ymmärrän ettei yhdestä kuole kuten esim Siegessä ja oikeassa elämässä, mutta se et 95% omista kuolemista BF1:ssä johtui juuri tästä, että tein viholliseen 70-99 damagea ennen kuin se osui ainuttakaan kutia. Mun ajatusmallilla minun kuuluis tuo taistelu voittaa.

- BF1:ssä KD oli aina siellä 0,9-1 paikkeilla. Huonoimmillaan ehkä 0,4.
- BF V:ssä 1 oli harvinaista, 1,2 melkeinpä minimi, usein 2-4.
- Uudella TTK:lla se on taas 0,5-1.

Eikä edes tuo, mutta siinä missä vanhalla mentiin vaikka 20-10 statsein, niin uudella se tippuu 5-5 statsiksi. Eli kuolen puolet vähemmän ja saan 3/4 vähemmän tappoja. Vaikka pelityyli olisi yhtä agressiivinen.
Lisäksi näitä insta kilejä tuli ehkä 3-4 illassa, eilen olin parilla servulla kun kuolin 15-20 kertaa käytännössä putkeen yhdestä kudista vaikka oli uusi TTK. Muutamaan kertaan tähtäsin sinne missä vihu lopulta oli. Kun kuolin, vihun punainen hahmo näkyi esim rakennuksen takana, eli mun ruudulla sitä ei koskaan edes näkynyt. Enkä edes kuullut laukauksia.

Pelailin eilen ja edellispäivänä sekä uutta, että core versiota ja aina tuli samat lopputulokset ja en kyllä ymmärrä miten tuo palvelee niitä casuaali pelaajia, koska nyt taitavampi tähtääjä on entistä vahvemmilla.
 
Helpottaa kun joinaat server browserilla serverille, jossa menossa Operationsin vika mappi eli Arras, Fjell, Devastation tai Aerodrome. Koko Operationsia ei tarvitse pelata, ei edes sitä vikaa mappia kokonaan. Luulisin että riittää kunhan ehtii spawnata tiimiin tai saada 1 pisteen tms. että lasketaan.

Kerran joinasin serverille, jossa heti latauksen jälkeen oli ruudussa "Grand Operations Victory", enkä ehtinyt edes spawnata. Sitä ei laskettu Assingmentiin suoritukseksi, mutta muuten sain nuo pelaamatta täysiä eriä, helpoimmillaan parissa minuutissa.

En muuten oikein ymmärrä miten TTK voi vaikuttaa tämän assigmentin vaikeuteen? :think:

Ei muuten ole ihan yksinkertaista tälläkään vinkillä. Yleensä kuitenkin siitä häviävästä tiimistä tuppaa porukkaa lähtemään herkemmin kuin voittavasta, joten varsin suurella todennäköisyydellä pelin autobalanssi iskee tuolla tempulla siihen häviävään joukkueeseen. Tai sitten vaihtoehtoisesti servulle pääsee sisään vasta kartan vaihtuessa.. Vois kyllä melkein "win a grand operation in X" sijaan olla "play through a grand operation in x". Kivaa grindata noita suhteellisen pitkiä grand opseja läpi, jos päätyy aina siihen turpaansa ottavaan tiimiin.
 
Ei muuten ole ihan yksinkertaista tälläkään vinkillä. Yleensä kuitenkin siitä häviävästä tiimistä tuppaa porukkaa lähtemään herkemmin kuin voittavasta, joten varsin suurella todennäköisyydellä pelin autobalanssi iskee tuolla tempulla siihen häviävään joukkueeseen.
Tämä totta. Ekat viitisen yritystä päädyin itsekin turpaan ottavaan tiimiin. Mutta pelistähän voi lähteä siinä vaiheessa kun häviö on varma, mikä ainakin Fjellin tapauksessa helppo havaita, kun pelimuotona Conquest. Arrasin kohdalla en oikein edes ymmärtänyt ollaanko voittamassa vai häviämässä kun tullut tuota pelimuotoa pelattua niin vähän. :D

Varmaan suurin voittoprosentti jos päätyy peliin erän alusta, koska mappien vaihdon välissä lähtee porukkaa tasaisemmin molemmista tiimeistä eikä pelkästä häviävästä. Tosin aikaahan tällöin eniten kuluu mapin päättymiseen eniten.

Vaikutti muuten hyvältä tuo Arrasin 64 pelaajan frontlines. Toimii paremmin tuo mappi tuollaisena rintamataisteluna kuin Conquestin jokasuuntaisena kaaoksena. Onneksi pääsee server browserin kautta pelaamaan pelkkää tuota kun Twisted steel on taas omaan makuuni yksi huonoimmista kartoista.
 
On tämä vain hieno peli, sain tuosta The Launching Operation Assigmentista tehtyä 3/4 ja nyt koko assigment on hävinnyt listalta. Bugi vai ominaisuus?
 
Aika paljon jakaa mielipiteitä eri TTK vaihtoedot.

Siitä tulikin mieleen, että olisi kyllä mukava nähdä jokaisen eri TTK:n kannattajan statseja samalla. esim eniten käyttämän aseen tarkkuus/kpm.

Uskoisin, että enemmistö paremmin tähtäävistä ja nopeamman reaktiokyvyn omaavista kannattaa uutta TTK:ta, ja ne jotka ei ehkä niin tarkasti saa tähdätty kannattavat vanhaa TTK:ta.
Pidemmässä ttk:ssahan on entistä tärkeämpi nimittäin nyt saada luotinsa osumaan perille. Ja itselle on ainakin nyt tullut sellaisia tilanteita vastaan uudessa TTK:ssa, että joku 'huonompi' pelaaja aloittaa ampumaan sivusta/selkään ja kerkeää sen verta itse nyt reagoimaan, että sellaiset saa jopa (ehkäpä paremmalla tarkkuudella ja hyvällä reaktiokyvyllä) hengiltä.
Sekä myös tilanteita 1v2 ja 1v3 on nyt jopa paremmin hallittavissa.

Toki TTD on ollut ja on vieläkin paikoitellen ongelmana, jonka voisivat ensisijaisesti korjata.
Muistakaa myös, että TTK:t ja TTD:t ovat kaikille samat. ;)


Ps... spm 600, top aseet smg 1.25k/m 26.3%, assault rifle 1.49k/m 24.4%, lmg 1.24 20.2%
Uudella TTK:lla jaksoin pelata ehkä muutaman tunnin. Vanha TTK on parempi koska se painottaa enemmän oikein liikkumista, jonka parempi pelaaja yleensä myös osaa paremmin. Lisäksi parempi pelaaja pitää todennäköisesti enemmän 1vs2-3 tilanteista, jotka ovat uudella TTK:lla hankalampia voittaa. Jos pääset yllättämään vaikka 3 vihollista, niin se tarkoittaa että joudut ampumaan yhden panoksen enemmän jokaiseen viholliseen -> vihollisilla enemmän aikaa reagoida tilanteeseen.

Supportin tarkkuudella ei muuten ole mitään väliä, koska peli palkitsee myös ohi ampumisesta suppression/spot assistien muodossa. Kerta käytössä on loputtomat panokset niin itse ainakin ammun kaikkea mikä liikkuu. Ihan sama vaikken osuisi kertaakaan.
 
Aika lailla kaikki tässä ketjussa parin viimeisen viikon aikana esitetyt TTK-pointit yhdessä videossa.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Reipas viikko takaperin oli keskustelua tankeista ja siitä sain käsityksen että kaikki tankit on paperia jotka kaatuu kun heittää märällä kävyllä kylkeen. Pari päivää on tullut hakattua Assaultia ja ei se nyt ihan noinkaan ole, ainakaan noiden raskaimpien tankkien kohdalla. Esim Aerodomessa monesti (ja valitettavasti) nuo istuvat jossain vuoren päällä jolloin lähelle ei pääse ja pari-kolme kutia Panzerfaustilla ei tee muuta kuin pyyhkäisee maalit pois pinnasta. Kahdestaan nuo tippuvat kyllä ihan nätisti ja Sticky Dynamite + AT Grenade on tehokas combo.

Kumpi on muuten parempi tankkeja vastaan, Panzerfaust vai PIAT? Panzerilla on ainakin helpompi osua kaukana oleviin kohteisiin.
 
Kumpi on muuten parempi tankkeja vastaan, Panzerfaust vai PIAT? Panzerilla on ainakin helpompi osua kaukana oleviin kohteisiin.

Sanoisin oman kokemuksen perusteella, että Panzerfaust > PIAT ajoneuvoja vastaan ja PIAT > Panzerfaust jalkaväkeä vastaan. PIAT:han on muuten periaatteessa pelin mortar, sitä kun pystyy kartan avulla ampumaan mortarin tavoin.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Reipas viikko takaperin oli keskustelua tankeista ja siitä sain käsityksen että kaikki tankit on paperia jotka kaatuu kun heittää märällä kävyllä kylkeen. Pari päivää on tullut hakattua Assaultia ja ei se nyt ihan noinkaan ole, ainakaan noiden raskaimpien tankkien kohdalla. Esim Aerodomessa monesti (ja valitettavasti) nuo istuvat jossain vuoren päällä jolloin lähelle ei pääse ja pari-kolme kutia Panzerfaustilla ei tee muuta kuin pyyhkäisee maalit pois pinnasta. Kahdestaan nuo tippuvat kyllä ihan nätisti ja Sticky Dynamite + AT Grenade on tehokas combo.

Tankkien heikkouteen suurin syy oli Panzerfaust, se tai tankkien suojaus oli rikki (bug) tai sitten panzerfaust oli vain OP. Jokatapauksessa DICE tässä vastikään juuri käsittääkseni nerffasi panzerfaustia (tai korjasi sen damagebugin). Nyt sillä saa sen järkevän 10-30 damagea tankkeihin, ennen Panzerfausteilla sai joskus jopa kahdella osumalla tankin kumoon ja 30-40 damagea oli ihan normaalia. Toinen tankkien ongelma on se, että loppupeleissä melko moni pelaa assaulttia koska se on vain yleisesti ottaen parhaiten varustettu class aseiden osalta. Näin noita AT -varusteita on taistelukentällä huomattavasti enemmän kuin aiemmissa peleissä (esim. BF3/BF4, jossa AT -varusteet oli engineerillä, jolla taas ei ollut kummoiset aseet). Tankit on nyt tuon Panzerfaustin korjaamisen jälkeen ihan jees armorin suhteen. Tosin kaipaisivat edelleen sitä buffia päätykkiin ja ehkä jopa siihen konekivääriin. Tykin kuula saisi lähteä kovempaa ja tehdä enemmän splash damagea, nykyäänhän se ei tee sitä juuri yhtään. Kk noissa voisi ehkä olla ihan hitusen tarkempi. Tankkeja on kuitenkin jo nerffattu ammusten määrän, tykin kääntymisen jne. asioiden suhteen niin ei ole varsinaisesti mitään syytä miksi myös sitä tulitehoa pitäisi nerffata.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 957
Viestejä
5 057 808
Jäsenet
81 009
Uusin jäsen
Huossi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom