Battlefield V

Huomenna tulossa joku "TTK improvement" :confused::confused:

Toivottavasti eivät nyt mene liikaa sörkkimään, vaikka onhan siinä pieni mahdollisuus, että gunplay jopa paranisi.
Tietty Reconit pudottaa ykkösellä vartalo osumasta tuon jälkeen,nytkin kun peli on välillä snipujen rinkirunkkaus peli niin tuostahan se gunplay vaan paranee.
 
Tietty Reconit pudottaa ykkösellä vartalo osumasta tuon jälkeen,nytkin kun peli on välillä snipujen rinkirunkkaus peli niin tuostahan se gunplay vaan paranee.
Ai että, rakastan jo nyt ajatusta. Ihan kuin vanhoina hyvinä BF4 HC aikoina. Lee-Enfieldillä lipulta lipulle ja vähän quickscopea :geek:
 
Ai että, rakastan jo nyt ajatusta. Ihan kuin vanhoina hyvinä BF4 HC aikoina. Lee-Enfieldillä lipulta lipulle ja vähän quickscopea :geek:
BF4 HC toimiikin erittäin hyvin silloin kun on snipurajoitukset servuilla,BF4 Burdel HC Rush servu on varmaan servuna paras missä olen ikinä mitään BF pelannut(rush mappeihin en ota tässä kantaa,BF3 oli paremmat rush mapit) mutta tämä BF V on kyllä niin tavan snipupeli ettei mitään rajaa,tuskin edes tulee vuokraservuja missä adminit voisi asettaa rajoituksia tai tiettyjä mappeja kiertoon,nyt tässä kiertää aina vaan kaikki mapit-ne paskatkin,näillä DICEn servuilla,ei aktiivisia admineita,ei rajoituksia tai sääntöjä.
Aerodome kun tulee kierrossa vastaan niin meikä lähtee,ei sitä shittiä pelaa ees sikakaan kiljumatta.
 
BF4 HC toimiikin erittäin hyvin silloin kun on snipurajoitukset servuilla,BF4 Burdel HC Rush servu on varmaan servuna paras missä olen ikinä mitään BF pelannut(rush mappeihin en ota tässä kantaa,BF3 oli paremmat rush mapit) mutta tämä BF V on kyllä niin tavan snipupeli ettei mitään rajaa,tuskin edes tulee vuokraservuja missä adminit voisi asettaa rajoituksia tai tiettyjä mappeja kiertoon,nyt tässä kiertää aina vaan kaikki mapit-ne paskatkin,näillä DICEn servuilla,ei aktiivisia admineita,ei rajoituksia tai sääntöjä.
Aerodome kun tulee kierrossa vastaan niin meikä lähtee,ei sitä shittiä pelaa ees sikakaan kiljumatta.
Itse pelasin BF4 aikoina käytännössä pelkästään 64p CQ HC No Limit servulla ja en kokenut snipuja koskaan ongelmaksi. Tietysti onhan se sanomattakin selvää että sniputtaminen oli tuolloin helpompaa kun ei tarvinnut osua päähän ja se lisäsi varmasti snipujen määrää. Itse en vieläkään kykene näkemään snipuja nykyisessä pelissä ongelmana, enemmän harmaita hiuksia aiheuttaa kohtalaisen tehokkaat ja tarkat konekiväärit.

Kuitenkin, itsekin liputtaisin vuokraservujen puolesta jossa voisi laittaa rajoituksia esim classeihin, mappikiertoon tai vaikka ticketteihin. Jokainen löytäisi varmasti mieluisen servun pelata joten ihmettelen kun DICE ei tätä vaihtoehtoa ole tuonut julki. Saattaisi pelin myyntimäärätkin olla hieman toista kun kaikkia ei pakoteta automaattisesti samalle hiekkalaatikolle leikkimään.

Tota varten on codi :)
Kiintoisa mielipide. Modern Warfare 2 jälkeen en ole CODin pelisarjaan koskenut ja tuskin tulen koskemaankaan.
 
Itse taas en koskaan oikein lämmennyt Bäfien HC:lle, koska se on juuri tuollainen sniputtajien taivas jossa varvasosumastakin saa laakista vainaaksi. Muistuttaa juurikin sitä meininkiä mitä CoD oli aikanaan kaikkien quickscopejannujensa kanssa. Jos olisi erikseen asekategorioillle noita buffeja niin sitten ehkä. Käytännössä melkein kaikki aseet voisivat saada ~2x kertoimen mutta sniput vaikka niin, että pääosuman lisäksi ylävartalo riittäisi tappoon. Ei käsi- tai jalkaosumista tarvitse saada yhden osuman tappoja.

Itse en vieläkään kykene näkemään snipuja nykyisessä pelissä ongelmana, enemmän harmaita hiuksia aiheuttaa kohtalaisen tehokkaat ja tarkat konekiväärit.

Oma kokemus noista konekivääreistä ja snipuista on se, että vaikka saat sen 3-4 laakin sarjan snipuun niin se vetää silti 100% tarkkuudella sen yhden pääosuman sieltä. Mielestäni jokseenkin naurettavaa, että sillä tarkkuuskiväärillä saa tähdättyä ongelmitta samalla kun saa rintaan pari konekiväärin kutia. Mielestäni hyvä, että suppressionista aiheutuva random spread on lähtenyt mutta ainakin snipuilla voisi tähtäys tärähtää hieman osumaa ottaessa. Noin muuten konekiväärit ovat kyllä tehokkaita tässä mutta en näe niitä mitenkään liian tehokkaiksi. Oikeastaan kaikki aseet ovat ihan kohtuullisessa balanssissa pl. konepistoolit, jotka kaipaisivat pientä damagen nostoa ja rekyylin pienennystä.
 
Oma kokemus noista konekivääreistä ja snipuista on se, että vaikka saat sen 3-4 laakin sarjan snipuun niin se vetää silti 100% tarkkuudella sen yhden pääosuman sieltä. Mielestäni jokseenkin naurettavaa, että sillä tarkkuuskiväärillä saa tähdättyä ongelmitta samalla kun saa rintaan pari konekiväärin kutia. Mielestäni hyvä, että suppressionista aiheutuva random spread on lähtenyt mutta ainakin snipuilla voisi tähtäys tärähtää hieman osumaa ottaessa. Noin muuten konekiväärit ovat kyllä tehokkaita tässä mutta en näe niitä mitenkään liian tehokkaiksi. Oikeastaan kaikki aseet ovat ihan kohtuullisessa balanssissa pl. konepistoolit, jotka kaipaisivat pientä damagen nostoa ja rekyylin pienennystä.
Onhan se tietysti noinkin. Omalla kohdalla 1vs1 tilanteessa lopputulos on useimmiten se että jos missaan snipuna ensimmäisen shotin niin kuolen vailla mahdollisuuksia ja noin sen pitää ollakin. Useimmiten tilanteet hävitään myös silloin jos vihollinen pääsee ampumaan ensin. Allekirjoitan tuon suppressionin siltä osin, että sen pitäisi koskea jokaista classia. Tällä hetkellä automaattisesti päähän ampuvia reconjumalia on erittäin harvassa eli sinällänsä pelkästään reconin rankaiseminen olisi turhan julmaa.

Varmaan aikaisemminkin linkattu tänne mutta tällaista se recon voi olla parhaimmillaan. Tuollaisia ei todellakaan tule vastaan liian usein.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Varmaan aikaisemminkin linkattu tänne mutta tällaista se recon voi olla parhaimmillaan. Tuollaisia ei todellakaan tule vastaan liian usein.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Ah kappas, DarK-BETRAYED pelaa myös BFV.
Hienoja BF4 pätkiä tuolla, tuli aikoinaan katsottua paljon. :)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
nyt tässä kiertää aina vaan kaikki mapit-ne paskatkin,näillä DICEn servuilla,ei aktiivisia admineita,ei rajoituksia tai sääntöjä.
Aerodome kun tulee kierrossa vastaan niin meikä lähtee,ei sitä shittiä pelaa ees sikakaan kiljumatta.
Ite tykkään aika tasaisesti kaikista mapeista, mutta juuri Aerodrome on yksi parhaista mapeista kun siihen pääsee sisälle.
Itse en pelaa laisinkaan snipuna. Supporttina kyllä mutta en makoile snipujen vieressä, vaan olen lipuilla.
Aerodrome taas on juurikin assaultilla ja medicillä parasta. Koko mappi on täynnä reittejä missä pääsee kulkemaan ympäriinsä ilman huolta snipuista. Pystyy rakentamaan juoksuhaudat suojaksi. Lisäksi medicillä pääsee savujen turvin etenemään.

Sama se on kyllä joka mapissa. Sniput/supportit ei tuota pienintäkään ongelmaa missään mapissa kun käyttää suojia, rakennettavia suojia ja savuja hyväksi.
 
Siellä lista/kuvaus TTK muutoksista: Battlefield V TTK Change List - 12-12-2018 : BattlefieldV

tl;dr, punainen vanha kerroin

upload_2018-12-12_8-58-57.png


Yksi poiminta, joka vastaisi sitä miten ajattelin aiemmin, eli todellisuudessa DICE haluaa pidemmän TTK:n. Pohjimmiltaan ei ehkä ole mitään suurta epäselvää siinä miten TTD:tä voitaisiin korjata.

"Although not extremely vocal within our deeply engaged community, we see from our game data that the wider player base is dying too fast leading to faster churn - meaning players may be getting frustrated with dying too fast that they choose not to log back in and learn how to become more proficient at Battlefield V."
:shifty:
 
Viimeksi muokattu:
Elikkä siis hetkonen.... Jos semiautoja nerfattu nyt siis se 15% tehosta pois, sehän tarkoittaa esim gehwerillä todellisuudessa lähempänä -25% ? Jos ennen 3 kutia riitti kivasti, niin nythän se vaatii sitten 4 kutia ilmeisesti? Aika iso muutos omasta mielestä, eikä hyvään suuntaan. Itse en tosiaan siitä bf1 "bulletsponge" systeemistä syttynyt, niin tämähän nyt sitte muuttaa peliä suoraa siihe suuntaan...

Taitaa siis pelaaminen siirtyä scoutille suoraan. Jos tuo muutos on niin huomattava kun kuulostaa. Tosiaan, kokeilemallahan tämä selviää lopullisesti että ehkä pitää jättää tuomitseminen sen jälkeen vasta.

Jakakaa kokemuksia ihmeessä kun ehditte kokeilemaan. Ittellä tuntuu olevan pelaamiseen tarvittavan ajan löytäminen aika kiven alla...
 
Ois mieluummin vaikka buffannu scoutin keho-osumia vähäsen...
Ei näin, ei näin ei todellakaan näin.
 
Itse ainakin tähän asti tykännyt pelata SMG:llä ja niillä on saanut hyvin lahdattua vihuja, mutta jos nyt nerffataan niin saas nähdä meneekö pelistä kiinnostus. Ei todellakaan sytytä bf1 tyyllinen bulletsponge meininki. En kyllä ymmärrä että kuka tuollaista "parannusta" edes haluaa :confused::confused::confused::confused:
 
Voivv... olisivat julkistaneet tämän muutama päivä aikaisemmin niin olisin jättänyt rahat tilille. Lankesin tuohon -40% tarjoukseen liian aikaisin :itku:
 
Nää ruumisarkut on loistavia, kk-ampuja miehistönkuljetus autossa kestää n.15s ennenkun tulee sniperin kuula päähän. Ja näitä snipujahan riittää, 1/3- 1/4 pelaajista.
Yrität kumartua siihen kk:n ääreen niin kuolo korjaa silti.
Nyt sentään omat osumat rekistöröityy edes jotenkuten ja vastustajan instakillit vähentynyt n. 30%
En tiedä missä vika mutta usein tuntuu tosiaan että tapahtumat näkyy itselle n. 0.5s viiveellä joten monesti pelikelvoton.
Tavaksi onkin tullut katsoa heti 10-15 serverin parasta pelaajaa ja jos k/d menee jossain 30/4, 28/2 luokkaa yms. niin samantien uloskirjaus ja uuden serverin etsintä.
 
Tuleeko nuo muutokset nyt pakotettuna kaikille servuille vai jatkuuko homma samalla tavalla ja rinnalle tulee ne "core" servut jossa muutokset on ajettu sisään?

EDIT: Koska sniperit pysyy samana niin periaatteessahan kyseinen päivitys on ainakin bolt actioneille buffi, sillä muiden aseiden damagea laskettiin ja boltit pysyy yhtä tehokkaina.
 
Tuleeko nuo muutokset nyt pakotettuna kaikille servuille vai jatkuuko homma samalla tavalla ja rinnalle tulee ne "core" servut jossa muutokset on ajettu sisään?
Ainoa missä on vanha TTK on "Conquest Core" serverit, joten Conquest on myös ainoa pelimoodi missä voi pelata vanhalla TTK:lla.
Eli kaikkia muita pelimuotoja voi pelata vain uudella TTK:lla.

upload_2018-12-12_10-54-38.png


Source
 
Kellään muulla alkanut FPS sahaamaan näiden updeittien jälkeen? Ei vaikuta vaikka muuttaisi asetukset Low:lle ja sama toistuu sekä DX11/12.

Ennen updeittiä oli aika tasaisesti 1440p / +100-144fps mapista / pelin koosta riippumatta, mutta nyt droppailee välillä 40-50 fps nurkille ja tökkii oikein kunnolla.

Paljon tuntui olevan vastaavanlaista ainakin EA:n foorumeilla, muttei oikeen mitään konkreettisia ratkaisuja. Ja koski täysin Nvidia-käyttäjiä. Jollain oli auttanut paluu vanhoihin GeForce-ajureihin (416.94), niin ehkä koitan tämän vielä illalla.

Tämä siis kokoonpanolla i7-4790k / 1080ti / 16gb ddr3 / Win10 64-bit
 
Nää ruumisarkut on loistavia, kk-ampuja miehistönkuljetus autossa kestää n.15s ennenkun tulee sniperin kuula päähän. Ja näitä snipujahan riittää, 1/3- 1/4 pelaajista.
Dice halunnut tehdä pelistä aiempia hidastempoisemman ja nerffannut tästä syystä kevyet kärryt alimaan helvettiin. Niistä ei ole tässä pelissä oikeastaan muuhun kuin ihan alkupelissä lipulle ryntäämiseen. Harmillista, koska juuri nopean tempon takia nuo ovat olleet itselleni bäfässä se pelatuin ajoneuvotyyppi, kun taas tankkipelaaminen ei ole koskaan napannut.

Spawnipaikoiksikin vehiclet soveltuvat huonosti, koska ultrarealistinen animaatio. ALT+F4 impulssi alkaa aktivoitua, kun 50% kerroista kuolee heti spawnattuaan siksi, että autosta poistuminen kestää viitisen viikkoa. Viesti on selvä: "Älä hyvänen aika spawnaa hyökkääviin positioihin, omaan mainspawniin ryömimään siitä mars!" :D

Avoimet mapit, eli valtaosa kaikista mapeista toimii tässä pelissä itselleni tylsien vehiclejen takia paljon huonommin kuin eniten pelaamissani bäfissä eli BF1 ja BF2.

Rotterdam kyllä huikea, muuta en oikein pelaakaan. Kunpa peliin tulisi enemmän kaupunkimättöä.
 
Avoimet mapit, eli valtaosa kaikista mapeista toimii tässä pelissä itselleni tylsien vehiclejen takia paljon huonommin kuin eniten pelaamissani bäfissä eli BF1 ja BF2.
Pikaisella vilkaisulla moni mappi vaikuttaa aika avoimelta mutta kun kiinnittää vähän huomiota omaan liikkumiseen niin esim paljon parjattu Aerodromekaan ei tunnu enää niin pahalta. Lähes jokaisesta mapista löytyy juoksuhautoja ja erinäisiä obstaakkeleita joiden suojissa liikkuminen on yllättävän turvallista. Omalla kohdalla juuri tuo on ollut yksi pelin parhaita ominaisuuksia. BF4/BF1 pystyi käytännössä juoksemaan suorinta tietä lipulta toiselle mutta tässä se ei onnistukaan kun henkiriepu on aika löyhässä. Pelolla odotan noita TTK muutoksia, voi olla että kohta se onnistuu myös tässä.

Mappien avoimuuteen vehiclejen kannalta en ota mitään kantaa kun tankkeja olen pelannut muutaman minuutin verran.
 
Mietin tämän hankkimista.

Mitä muita hyviä moninpeli-Fps pelejä on saatavilla?

Onko uusin blackops parempi?
Bf1 on ihan ok, tuntuu jonkin verran huijareita olevan servereillä tosin ja monet kartat ovat liian isoja 64 pelaajalle. Domination moodi maistuu oikeassa porukassa.
 
Kuulostaa kyllä aika älyttömältä nuo TTK muutokset. Aseet olivat kerrankin mielestäni tehokkaiden tuntuisia ja juuri hyviä heti julkaisussa. Nyt sitten mennään alle kuukauden sisään pilaamaan kaikki tekemällä jotkut uudet kertoimet niille. Tuollainen systeemi samalla muuttaa aseiden välistä balanssia, toiset aseet kärsivät enemmän tuosta kuin toiset. Jos nyt tehdään tuollainen niin ne muutokset pitäisi tehdä asekohtaisesti eikä yleiskertoimilla. Sanoisin, että kaikista eniten kärsivät jo heikot konepistoolit ja itselataavat kiväärit. Esimerkiksi Gewehr 43 tosissaan vaatii nyt sen 4 kutia ja Turner SMLE pahimmillaan jopa 5.. Konepistoolit taas vaativat 15m jälkeen 6 osumaa ja 50m jälkeen 8. Hohhoijaa, ei voi ymmärtää näitä Dicen touhuja.

New TTK changes are Live!
 
Mietin tämän hankkimista.

Mitä muita hyviä moninpeli-Fps pelejä on saatavilla?

Onko uusin blackops parempi?
Bf1 on ihan ok, tuntuu jonkin verran huijareita olevan servereillä tosin ja monet kartat ovat liian isoja 64 pelaajalle. Domination moodi maistuu oikeassa porukassa.
BFV haukutaan alimpaan helvettiin, koska siitä ei olla tekemässä täydellistä. Ei se silti poista sitä tosiasiaa, että pelaajat eivät pitäisi siitä ja olisi tämän hetken paras peli.

Domination taitaa olla lähellä TDM kanssa Blopsia ja Codia ylipäätään. Bäfä vaan on paljon muutakin ja Conquest + Breakthrough ym. on ne bäfälle ominaiset pelimuodot, joissa pelataan koko taistelukentällä.

Ymmärrän Codeista pitäviä, eikä näiden pitäisi kilpailla täysin samanlaisista pelaajista. Cod on nopeampitempoisempaa ja bäfä rauhallisemmasta ja kokonaisvaltaisemmasta taistelusta pitäville.
 
Pikaisella vilkaisulla moni mappi vaikuttaa aika avoimelta mutta kun kiinnittää vähän huomiota omaan liikkumiseen niin esim paljon parjattu Aerodromekaan ei tunnu enää niin pahalta. Lähes jokaisesta mapista löytyy juoksuhautoja ja erinäisiä obstaakkeleita joiden suojissa liikkuminen on yllättävän turvallista.
Toki suojaa löytyy ja sinne seuraavalle lipulle on mahdollista päästä elävänä, mutta se 200m edetään iso osa ajasta siellä ojia pitkin ryömimällä. Omaan makuun tämä turhan hidastempoista.

Pidän lippujen valtaamisesta ja lyhyen/keskimatkan tulitaisteluista riittävän nopeatempoisella frekvenssillä. Avoimissa mapeissa kevyet vehiclet ovat aiemmissa peleissä mahdollistaneet tämän.
 
Juuri kun pääsin hehkuttamasta peliä alkuinnostuksissani niin tekevät tästä taas samaa aivotonta höttöä kun BF1. :D Ihan rehellisesti kysyn että kuinka helvetin idiootteja nuo tuolla DICE:llä oikein on? Yrittävätkö he kalastella kasuaalipelaajia takaisin pelin pariin vai mikä tässä on homman juoni?
Ei kyllä hirveän moni (kukaan) tunnu tätä muutosta ottavan ilolla vastaan :hammer:

E: Mihin aikaan patchin pitäis olla ulkona?

Tästä voi jotain päätellä: The shitty marketing doesn't seem to stop.. : BattlefieldV :D
 
^Tuo video on saattanut olla hauska sisäpiirin läppä toimistossa mutta ainakaan itseäni ei hirveästi naurattanut. En oikein ymmärrä kenelle EA/DICE koittaa markkinoida tätä peliä. Pitäisi päättää se kohderyhmä jota tavoitellaan eikä koittaa miellyttää kaikkia. Tuntuu, että koitetaan tarjota vähän kaikkea kaikille jolloin loppupeleissä ei ole juuri mitään kenellekään. Peliä markkinoitiin alussa vähän hardcorempana bäfänä ja nyt sitten DICE päätti, että ei halutakaan olla HC ja nerffataan aseet takaisin kuulapyssyiksi. Tankitkin on edelleen siinä tilassa, että assaultilla tekee enemmän vahinkoa vihollistiimiin kuin tankilla. Eivät vissiin uskalla noitakaan buffata etteivät nämä kasuaalimmat pelaajat taas ala itkemään tankkien dominoinnista? (Tykin ammuksiin siis hieman lisää vauhtia ja damagea/splashia niin on hyvä.) Se JU88 pommikonekin nerffattiin ääripäästä toiseen, aiemmin oli hirveä lasti pommeja ja resupply station veti ammot heti täysiin. Nyt pommilasti puolitettiin, pommien tippumistahtia laskettiin ja resupply stationin jälkeen pitää odotella pommien latautumista puoli ikuisuutta. Nerffi oli tuon kanssa ihan aiheellinen mutta sekin vedettiin kerralla överiksi taattuun DICE tyyliin.

Harmittaa vain kun pitkästä aikaa tehtiin Battlefield, joka on perusrungoltaan oikeasti hyvä ja potentiaalia on vaikka mihin. Perusasiat olivat kunnossa ja pienillä tweakeilla sekä lisäsisällöllä/-ominaisuuksilla oltaisiin saatu ehkä se paras BF pitkään aikaan. Nyt taas vaikea sanoa mihin tämä touhu päättyy, kun ei tiedä ketä tällä tavoitellaan ja kelkka kääntyy viikon välein. Toki tässä huolestuttaa myös se, että peli on ilmeisesti floppaamassa pahemman kerran ainakin myynnillisesti. Toki ehkä Battlefieldien historian surkeimman markkinoinnin myötä ok mutta harmillista sinänsä, että peli on oikeasti hyvä. Ja jos tämä nyt floppaa niin huolella kuin mitä vaikuttaa niin minkähän EA/Dice keksii syyksi? Itseäni huolestuttaa se, että siellä ei ymmärretä tuota markkinoinnin kusemista ja pelaajille vinoilun vaikutusta (tai sitä, että ketään nyt ei yksinkertaisesti sinänsä kiinnosta nämä pelin tapahtumaskenaariot vaan haluttiin D-dayta, Stalingradia jne. suurta ja tunnettua) vaan syytetään esim. juuri liian hardcoremaista peliä, jolloin seuraavasta bäfästä saadaan taas aiempia kasuaalimpi viritelmä.
 
Voivv... olisivat julkistaneet tämän muutama päivä aikaisemmin niin olisin jättänyt rahat tilille. Lankesin tuohon -40% tarjoukseen liian aikaisin :itku:

Onhan tästä ollut puhetta julkaisusta asti. Tietävät ongelman olevan TTD:ssä, mutta eivät tiedä miten se korjattaisiin. Joten siksi joutuvat tekemään TTK muutoksia ns purkkaviritelmänä ja toive olisi korjata joskus varsinainen ongelma, jolloin TTK ei tarttis koskea.
 
Onhan tästä ollut puhetta julkaisusta asti. Tietävät ongelman olevan TTD:ssä, mutta eivät tiedä miten se korjattaisiin. Joten siksi joutuvat tekemään TTK muutoksia ns purkkaviritelmänä ja toive olisi korjata joskus varsinainen ongelma, jolloin TTK ei tarttis koskea.

Eikös tuossa sanota että vanhat kertoimet siirretään "Conquest Core" listalle josta muodostuu tulevaisuudessa "hardcore". Ts. kuulostaa pahaenteisesti siltä että vaikka TTD korjataankin niin TTK jää tähän uuteen muotoonsa, pl. tuo ns. hardcore...
 
Eikös tuossa sanota että vanhat kertoimet siirretään "Conquest Core" listalle josta muodostuu tulevaisuudessa "hardcore". Ts. kuulostaa pahaenteisesti siltä että vaikka TTD korjataankin niin TTK jää tähän uuteen muotoonsa, pl. tuo ns. hardcore...

Tuo on vain konkka pelimuotona, niin en jaksa uskoa tulta lopulliseksi ratkaisuksi. Ja jotenkin siitä jostain haastattelusta mulle jäi fiilis et kunhan TTD saadaan kuntoon, niin noita säädetään takaisinpäin kun mun mielestä he itse sanoi, ettei kukaan halua TTK:ta isommaksi pelaajista, mutta ku on ainut keino kiertää TTD ongelmat kun ei osata korjata sitä.
 
Eikös tuossa sanota että vanhat kertoimet siirretään "Conquest Core" listalle josta muodostuu tulevaisuudessa "hardcore". Ts. kuulostaa pahaenteisesti siltä että vaikka TTD korjataankin niin TTK jää tähän uuteen muotoonsa, pl. tuo ns. hardcore...
Niin mutta ongelmaksi tuossa muodostuu se että "hardcore" on käytössä vain Conquestissa. Ongelmat ratkeaisi melkein itsestään jos annettaisiin custom servut johom lyötäisiin parit presetit.
 
Tuo on vain konkka pelimuotona, niin en jaksa uskoa tulta lopulliseksi ratkaisuksi. Ja jotenkin siitä jostain haastattelusta mulle jäi fiilis et kunhan TTD saadaan kuntoon, niin noita säädetään takaisinpäin kun mun mielestä he itse sanoi, ettei kukaan halua TTK:ta isommaksi pelaajista, mutta ku on ainut keino kiertää TTD ongelmat kun ei osata korjata sitä.

Näin itsekin muistelen aikaisemmista jutuista, mutta tuon ainakin Redditistä (Battlefield V TTK Change List - 12-12-2018 : BattlefieldV) löytyvän tiedotteen viesti kertoo jotakin aivan muuta, boldattuna olennainen:
It's widely accepted within the community that the current TTK values feel 'dialed in' or is 'perfect as is', and that the elements that need to change are those that impact TTD (Time to Death), such as netcode, health models, etc. It's important to note that both TTK and TTD are closely intertwined. Making one change to TTK directly impacts TTD, and vice versa. "But, why futz around with TTK when it's ideal at its current state?" Although not extremely vocal within our deeply engaged community, we see from our game data that the wider player base is dying too fast leading to faster churn - meaning players may be getting frustrated with dying too fast that they choose not to log back in and learn how to become more proficient at Battlefield V. Changing TTK values in addition to improving TTD elements will help these particular instances and hopefully result in better gameplay experiences for players of all skill levels.

Alkaa ihan lupaavasti mutta tuo loppuosa ei herätä luottamusta.
 
Kyllähän tuosta uusimmasta tekstistä saa juurikin sen kuvan, että pidempi TTK on täällä pysyvästi. Kuulemma pelaajat jotka ei sano mitään netissä on enemmistö ja haluavat tätä, koska DICE:n data niin kertoo. :rolleyes:

Aiemmin oli taas juuri se kuva, että TTK muutokset olisivat toistaiseksi kunnes TTD kunnossa. Niin se ainakin suoraan selitettiin, että TTD ongelmat on hämärän peitossa joten TTK:ta pitää säätää.

Nyt sitten nopeampi TTK on toistaiseksi vain Conquest moodissa ja siinä erillisessä Conquest Core playlistissä (mikä playlist tarkemmin edes on, server filtteri?), ja myöhemmin mahdollisesti jonain HC presettinä joka oletettavasti sisältäisi sitten muutkin pelimoodit.
 
Pitää sitten pelata porukalla vaan conquest corea jos dice vaikka äkkäis että se on mitä jengi haluaa...
 
Although not extremely vocal within our deeply engaged community, we see from our game data that the wider player base is dying too fast leading to faster churn - meaning players may be getting frustrated with dying too fast that they choose not to log back in and learn how to become more proficient at Battlefield V. Changing TTK values in addition to improving TTD elements will help these particular instances and hopefully result in better gameplay experiences for players of all skill levels.

Tämähän on ihan linjassa EA:n tekemän matchmaking - patentin kanssa minkä tarkoituksena on saada pelaajat koukuttumaan peliin paremmin ja ettei pelaaja turhautuisi ja loppettaisi sen takia pelaamista kun ei pärjää. Tuosta kun kuulin ekan kerran niin tuumasin jo silloin, että saapi EA:n onlinepelit jäädä.

EA have filed a patent for an online matchmaking algorithm to drive “engagement”

Niin ei tässä kuulkaa pelaajille jotka haluaa hieman haastetta sekä taitoon perustuvaa peliä pelata olla peliä tekemässä. Kaikilla pitäisi vaan olla niin kivaa ettei jäisi pelit pelaamatta.
 
Toisaalta haluaako se "parempi" pelaaja pelata ilman haastetta ja vaan tiputella niitä huonoja riskittä?

Itse jo vuosia sitten ehdotin että tämän tyylisissä voisi olla golfin tms tapaan tasoitus uusille/matalarankkisille pelaajille, olisi se sitten parempi henki tai aseistuksen etu joka sitten pienenisi/häviäisi kun tarpeeksi olisi rankkia/pisteitä.

Toinen vaihtoehto tietysti on servukohtaiset balansoinnit tyyliin "uudet pelaajat/0 rankki" omallaan ja ne hipo kenraalit omallaan, eipä se sekoitus kumpaakaan palvele.
 
Voi ristus... Melkein kaikki netissä antavat palautetta, että paska idea muuttaa TTK:ta. Mitä tekee DICE? No muuttaa TTK:ta. Ja vasta äskettäin kehuivat kuinka heille on tärkeää kuunnella pelaajayhteisöä :facepalm:
 
Voi ristus... Melkein kaikki netissä antavat palautetta, että paska idea muuttaa TTK:ta. Mitä tekee DICE? No muuttaa TTK:ta. Ja vasta äskettäin kehuivat kuinka heille on tärkeää kuunnella pelaajayhteisöä :facepalm:

Mutta kun Dice tietää ja näkee selkeästi pelidatan perusteella mitä käyttäjät haluavat, joten turha kuunnella sitä mitä ne sanovat. :tup:

Voisivat kerrankin tehdä pelistä sellaisen kuin ovat suunnitelleet ja pitää kiinni alkuperäisistä suunnitelmista sen sijaan, että vatkaavat asioita edestakaisin. Ensin piti tehdä "HC peli" ja sitten kun ostaa sellaisen niin vuoden sisään onkin taas niin kasuaali kuin mahdollista. Kaiken kruunaisi jos vielä palautettaisiin 3D spottaaminen, kun doritojen ampumiseen tottuneet eivät muuten näe vihollisia.
 
Joo'o,Hamadassa snipu cämppi pointin takana kalliolla ja tappo mut,killcam ihme kyllä tällä kertaa näytti et missä on joten kostoreissulle.
Noh,snipu huomas mut niin en päässy puukottamaan mutta ehdin aloittaa tulituksen,4 vartalo osumaa(ja juu,en osaa ampua päähän liikkuvaan maaliin n.40-50m matkaa) gewehr 1-5lla mut ei kuollu,veti meikää ykkösellä naamaan,vmp ja gg DICE
 
Mutta kun Dice tietää ja näkee selkeästi pelidatan perusteella mitä käyttäjät haluavat, joten turha kuunnella sitä mitä ne sanovat. :tup:

Eikä tuo edes ihan väärässä ole. Lähes kaikki jotka ei oo pärjännyt mun tutuista, yrittää muutaman kerran. Kuolee kokoajan ku ei tajua pelata miten kuuluis ja rage quittaa. Sen jälkeen peliin ei kosketa. Niitähän ne tässä takaisin haluaa koittamaan.

Vedin tuossa itse kolme mappia ja en suoraan sanottuna huomannu mitään eroa omissa tapoissa. Sain tapot sieltä mistä ennenkin ja päinvastoin tuntui et kuolin todella paljon herkemmin kuin ennen, vaikka piti päinvastoin olla. Tuntui ettei ehtinyt kissaa sanomaan ku jo tuli noutaja.
 
Vedin tuossa itse kolme mappia ja en suoraan sanottuna huomannu mitään eroa omissa tapoissa. Sain tapot sieltä mistä ennenkin ja päinvastoin tuntui et kuolin todella paljon herkemmin kuin ennen, vaikka piti päinvastoin olla. Tuntui ettei ehtinyt kissaa sanomaan ku jo tuli noutaja.
Niin no,kaikki classithan on edelleen "on par"keskenään paitsi reconit sai mojovan buffin joten voi tuntua samanlaiselta kun keskenään taistelee paitsi reconit on nyt pahemmin tapettavia eli niillä on nyt hiukan enemmän aikaa hakea sitä pääosumaa.
 
Tämähän on ihan linjassa EA:n tekemän matchmaking - patentin kanssa minkä tarkoituksena on saada pelaajat koukuttumaan peliin paremmin ja ettei pelaaja turhautuisi ja loppettaisi sen takia pelaamista kun ei pärjää. Tuosta kun kuulin ekan kerran niin tuumasin jo silloin, että saapi EA:n onlinepelit jäädä.

EA have filed a patent for an online matchmaking algorithm to drive “engagement”

Niin ei tässä kuulkaa pelaajille jotka haluaa hieman haastetta sekä taitoon perustuvaa peliä pelata olla peliä tekemässä. Kaikilla pitäisi vaan olla niin kivaa ettei jäisi pelit pelaamatta.
Tripla-A peliteollisuus on ollu jo pitkään matkalla sinne samaan pohjattomaan kaivoon kun kaikki muukin. Ei voi mitää, uudet sukupolvet kasvaa tollaseen kauttaaltaan nerffattuun elämään joka paikassa niin ei tässä kauaan meitä vanhempia enää kaivata.
Naurattaa ja samalla kyyneleitä pyyhkien jollain tavalla nautin tästä kaikesta, ihmisistä tulee parinkymmenen vuoden sisällä aivan käsittämättömän aivokuolleita idiootteja.
 
Rotterdam kyllä huikea, muuta en oikein pelaakaan. Kunpa peliin tulisi enemmän kaupunkimättöä.
Makunsa kullakin. Omasta mielestä ehkä huonoin mappi, taistelut aina samoissa paikoissa jyystöä. :btooth:
Mietin tämän hankkimista.

Mitä muita hyviä moninpeli-Fps pelejä on saatavilla?

Onko uusin blackops parempi?
Bf1 on ihan ok, tuntuu jonkin verran huijareita olevan servereillä tosin ja monet kartat ovat liian isoja 64 pelaajalle. Domination moodi maistuu oikeassa porukassa.
Uusin COD on omasta mielestä todella hyvä (en edes muista mikä oli edellinen josta näin pystyi sanomaan). BF ja COD on kuitenkin aivan eri tyyppiset, pelaan molempia aina kulloisenkin fiiliksen mukaan. Molemmat on omalla tavallaan hyviä, ja CODin Black ops on mielestäni parempi kuin muut BR-viritelmät tällä hetkellä.
Ymmärrän Codeista pitäviä, eikä näiden pitäisi kilpailla täysin samanlaisista pelaajista. Cod on nopeampitempoisempaa ja bäfä rauhallisemmasta ja kokonaisvaltaisemmasta taistelusta pitäville.
Juuri näin. COD vakuutti heti alusta kokonaisuudellaan, mutta vaatii aivan eri mielentilan kuin BF. Sitä on kavereidenkin kanssa mukava pelata ns. vuoron perään, BF vaatii enemmän miettimistä ja mun mielestä oman squadin ollakseen parhaimmillaan (pätee toki osaltaan myös CODiin, mutta matsit on sen verran lyhyempiä ja muutenkin meno paljon ADHD-tyylisempää, että niitä pelailee hyvin myös soolona kaljaa kitatessa tmv.).
 
Viimeksi muokattu:
Ei kyllä kasetti kestä pelata yksin.

Siinä kartassa missä on se iso silta siinä keskellä ni omat on kaikki siellä sillalla ja viholliset valtaa muut paikat.

Kolmella pelaajalla pystyy pelaamaan toista joukkuetta vastaan, mutta yksin se ei oikeen toimi.

edit: toinen mitä en ymmärrä tässä(kään) on, että miks porukka valtaa jonkun paikan ja sit lähtee pois sieltä vaikka siellä on vielä vihollisia?
 
Viimeksi muokattu:
Tripla-A peliteollisuus on ollu jo pitkään matkalla sinne samaan pohjattomaan kaivoon kun kaikki muukin. Ei voi mitää, uudet sukupolvet kasvaa tollaseen kauttaaltaan nerffattuun elämään joka paikassa niin ei tässä kauaan meitä vanhempia enää kaivata.
Naurattaa ja samalla kyyneleitä pyyhkien jollain tavalla nautin tästä kaikesta, ihmisistä tulee parinkymmenen vuoden sisällä aivan käsittämättömän aivokuolleita idiootteja.

Näinhän se on,

Itse karsastan tuota, että algoritmi määrittelee sen minkälaisen pelikokemuksen tulen saamaan. Jos olen huono olen mielelläni huono ja opin ajan kanssa pelin salat enkä halua, että peli hakee minulle huonoa seuraa, että voisin olla vähemmän huono kaikkien niiden muiden huonojen seassa. Olisin edelleenkin huono pelissä, mitä onnistumisen fiilistä tuosta muka saisi? Sama pätee noissa rankeissa mitkä ei merkkaa yhtään mitään. Toista se oli BF2 aikaan kun uuden arvon saamiseen ei riittänyt pelkästään pisteet vaan piti suorittaa myös tarvittavat määrät tiettyjä vaatimuksia, että rankin sai. Jos servulla oli majureita tai "kotkamiehiä" niin tiesi, että nyt on kova jätkä servulla. Nyt kaikki lampaat on samassa kastissa ja se joka on listan ykkösenä on todennäköisesti huorannut menemään ties millä ja miten. Kyllä, bäfä ei ole koskaan ollut minulle se leppoisa kasuaali - räiske. Tuli tuota joskus klaanissakin väännettyä niin mielellään puplan pelitkin pelaisi "tosissaan". BF1 muutti bäfän ihan kasuaaliksi räimeeksi ja tätä paskaa en viitsi edes ostaa.

Edit: Tuli tuota origin accessin kautta se 20h hakattua ja sitten sai riittää. Ei se pelaamalla hyväksi muuttunut.
 
Toista se oli BF2 aikaan kun uuden arvon saamiseen ei riittänyt pelkästään pisteet vaan piti suorittaa myös tarvittavat määrät tiettyjä vaatimuksia, että rankin sai. Jos servulla oli majureita tai "kotkamiehiä" niin tiesi, että nyt on kova jätkä servulla
Älä puhu, tippa tulee linssiin. BF2 oli nimittäin itselleni se ensikosketus Battlefieldin ihmeelliseen maailmaan, tuossa pelissä oli silloin sitä jotain.
 
Lainaan omaa viestiä viime helmikuulta ja pysyn kannassani.Tänä iltana tuli suurin osa kuolemista vitun snipuista. Nyt voisi ekaa kertaa pelisarjaan laittaa classi rajoitukset.
Itsellä tuli äsken kolmen Conquest session aikana suurin osa kuolemista konekivääreistä eli niistä voisi tehdä lähes hyödyttömiä. Mielipiteitä on monia eli kumpi meistä on oikeassa ja kumpi väärässä?
 
Itsellä tuli äsken kolmen Conquest session aikana suurin osa kuolemista konekivääreistä eli niistä voisi tehdä lähes hyödyttömiä. Mielipiteitä on monia eli kumpi meistä on oikeassa ja kumpi väärässä?

Jep, en kyllä itse kuole snipuihin kuin ehkä kerran roundissa. Pysyy suojissa ni ei niihin kuole mitenkään.
Mg42 on se ainut mihin saattaa siitä huolimatta kuolla, eikä niihinkään liikaa. Omaa tyhmyyttä about kaikki snipu kuolemat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 734
Viestejä
5 049 728
Jäsenet
80 976
Uusin jäsen
Fr0sti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom