Battlefield V

-Tässä ihan kamala äänimaailma
-Liian vähän ajoneuvoja
-Sotilaiden uniformut on kuin halloweenistä
-Naissotilaat
-Sotilaita ei erota ainakaan mun silmillä maastosta
-Nurkan taakse kuolemiset
-Katsellut useampaan kertaan kun tiimi on tyhjentänyt lähitaistelussa lippaansa vastustajaan ja kaveri swaippaa koko tiimin eikä damagea. Näitä on lukuisia kertoja kun tullut seurattua vierestä.
-Paskat hitboxit
-Mielikuvituksettomat mapit
-Paskaakin paskemmat aseeet
-Lista jatkuu loputtomiin

-Hyvää tässä on se, että huonompaa ei oikein voi tehdä. Ja ehkä vihdoin ja viimein myönnettävä, että Codi pyyhkii tällä lattiaa.
Vaikka pelissä ongelmia on paljonkin ollut ja on seilattu edes takas, mutta näin +700h kokemuksella (plus kaksi betaa), niin en kyllä ihan allekirjoita:
- Nimenomaan äänimaailma ykkösessä ja vitosessa on kunnon kuulokkeilla sellaset et meinaa löysät tulla housuun ku tankki ampuu korvanjuureen jne. Sodan tuntu on parhaimmillaan huikea. Lisäksi 3D äänet toimii todella hyvin ja tietää tasan tarkkaan suunnan mistä vihu tulee, mutta myös etäisyyden ja sen että onko ylä vai alapuolella.

- Ajoneuvoja on liikaa jo nyt, koska niitä et saa tuhottua mitenkään fiksusti ja silti ne on omassa basessa makaamassa. 99% jengistä pelaa muutenkin ennemmin jalkaväkenä ja ajoneuvot on vain pilaamassa meininkiä tälläisenään. Toisaalta lentokoneet ei aiheuta mitään fiiliksiä. Ykkösessä ne aiheutti sentään kauhua.

- Naissotilaita tulee vastaan lähinnä silloin kun joku on juuri ostanut pelin. Aina kun peli oli tarjouksessa, 1-2 päivää oli yksittäisiä naisotilaita ja sen jälkeen neki vaihto ne toiseksi. Eipä juuri tuntunut pelatessa miltään.

- Kun peliä pelasi ja kentät oppi, vihujen hahmottamisessa ei ole ongelmaa ja sitäkin vain helpotettu liikaa pelin elinkaaren aikana.

- Nurkan taakse kuolee kyllä liian usein. Tosin siinäkin ongelma ei ole se kuolema ruudun taakse. Kuolet kyllä joka kerta ihan oikein, mutta ei ehdi sun ruudulle päivittämään oikein ja siksi näyttää että kuolet nurkan taakse. Iso ongelma fiiliksen vuoksi kyllä, mutta yhtään kuolemaa tuon korjaaminen ei poistaisi. Kuolisit vain ennen kulman taakse pääsyä kuten kuuluu.

- Näitä en ole huomannut, joskin silloin kun servereissä oli ongelmaa, niin en yhtään ihmettele että on käynyt yksittäisten pelaajien kanssa niin ettei rekisteröi osumia.

- Hitboxeista en sano sen enempää, ei ole ongelmaa ollut kuolla eikä tappaa, ajanut asiansa ilman että olisi siitä pitänyt murehtia.

- Mapit on käytännössä yksi yhteen oikean elämän kanssa ja ykkösessä oli 2-3 mappia mistä tykkäsin. Tässä ei ole ainuttakaan mappia mitä en haluaisi pelata ollenkaan. Oikeastaan isoin ongelma on se, että koko pelin ainut hyvä pelimuoto (frontlines) poistettiin ja jokainen mappi toimi ainoastaan frontlinessa kunnolla. Kaikkein parhaimmat, jopa kahden tunnin taistelut olleet nimenomaan BFV:ssä frontlinesissa. Aivan tappion partaalta viime hetken voittoon ja en ole moista fiilistä saanut missään muussa sotapelissä.
Codin typerä kenttäsuunnittelu joka mahdollistaa täydellisen kämppimisen joka suuntaan ja muutoin ihan täyttä adhd touhua ja spawnit vihollisen selkään 10m päähän on typerintä ikinä. Tai se miten vihu saattaa hallita mappia niin, ettet spawnin jälkeen pysty ottamaan askeltakaan.
Toisaalta Codin iso conquestia muistuttava pelimuoto oli onnistunut keräämään Codin ja bäfän huonot puolet yhteen nippuun niissä kartoissa, niin ei nekään kovin mielikuvituksellisia olleet.
Ja varsinkin nämä uusimmat mapit on todella sodantuntuisia bäfässä. Kelpaa.

- Alkuperäisellä TTK:lla aseet oli todella todella jees. Nykyisin TTK ei ole enää sama, mutta onneksi lähempänä alkuperäistä kuin sitä mitä tuossa välissä oli. Edelleen tietyillä aseilla aivan julmetun nautinnollista menoa.


- Peli on itsessään oikeastaan oikeinkin hyvä. Isoin ongelma on se että frontlines poistettiin. Ylivoimaisesti parasta sotaa ikinä, pelaajia oli illasta toiseen ja hyviä pelaajia.
Ja sen jälkeen isoin ongelma mappien vähyys, ei niiden nykyisten laatu. Ja kolmas iso ongelma oli EA:n käskyt, Pelaajien tahto ja se miten Dice yritti siinä välissä soutaa edes takaisin ja se tuhosi pelin täysin.

Codia on pelattu, ei todellakaan huono peli. Mutta pidän niitä edelleen täysin eri kategorian ja fiiliksen peleinä. Ei Codissa pysty mitenkään pelaamaan tuollatavoin rentoa perjantai kaljottelua rauhassa kaverin kanssa, kuin bäfässä. Se on tiiviimpää, nopeampaa, paljon enemmän hermoja kiristävämpää sotaa ja vaatii ihan eri mielentilan ja pelityyliin.
Omassa pelihyllyssä ne on rinnakkain, mutta ei kilpaile mitenkään keskenään.
 
Vaikka pelissä ongelmia on paljonkin ollut ja on seilattu edes takas, mutta näin +700h kokemuksella (plus kaksi betaa), niin en kyllä ihan allekirjoita:
- Nimenomaan äänimaailma ykkösessä ja vitosessa on kunnon kuulokkeilla sellaset et meinaa löysät tulla housuun ku tankki ampuu korvanjuureen jne. Sodan tuntu on parhaimmillaan huikea. Lisäksi 3D äänet toimii todella hyvin ja tietää tasan tarkkaan suunnan mistä vihu tulee, mutta myös etäisyyden ja sen että onko ylä vai alapuolella.

- Ajoneuvoja on liikaa jo nyt, koska niitä et saa tuhottua mitenkään fiksusti ja silti ne on omassa basessa makaamassa. 99% jengistä pelaa muutenkin ennemmin jalkaväkenä ja ajoneuvot on vain pilaamassa meininkiä tälläisenään. Toisaalta lentokoneet ei aiheuta mitään fiiliksiä. Ykkösessä ne aiheutti sentään kauhua.

- Naissotilaita tulee vastaan lähinnä silloin kun joku on juuri ostanut pelin. Aina kun peli oli tarjouksessa, 1-2 päivää oli yksittäisiä naisotilaita ja sen jälkeen neki vaihto ne toiseksi. Eipä juuri tuntunut pelatessa miltään.

- Kun peliä pelasi ja kentät oppi, vihujen hahmottamisessa ei ole ongelmaa ja sitäkin vain helpotettu liikaa pelin elinkaaren aikana.

- Nurkan taakse kuolee kyllä liian usein. Tosin siinäkin ongelma ei ole se kuolema ruudun taakse. Kuolet kyllä joka kerta ihan oikein, mutta ei ehdi sun ruudulle päivittämään oikein ja siksi näyttää että kuolet nurkan taakse. Iso ongelma fiiliksen vuoksi kyllä, mutta yhtään kuolemaa tuon korjaaminen ei poistaisi. Kuolisit vain ennen kulman taakse pääsyä kuten kuuluu.

- Näitä en ole huomannut, joskin silloin kun servereissä oli ongelmaa, niin en yhtään ihmettele että on käynyt yksittäisten pelaajien kanssa niin ettei rekisteröi osumia.

- Hitboxeista en sano sen enempää, ei ole ongelmaa ollut kuolla eikä tappaa, ajanut asiansa ilman että olisi siitä pitänyt murehtia.

- Mapit on käytännössä yksi yhteen oikean elämän kanssa ja ykkösessä oli 2-3 mappia mistä tykkäsin. Tässä ei ole ainuttakaan mappia mitä en haluaisi pelata ollenkaan. Oikeastaan isoin ongelma on se, että koko pelin ainut hyvä pelimuoto (frontlines) poistettiin ja jokainen mappi toimi ainoastaan frontlinessa kunnolla. Kaikkein parhaimmat, jopa kahden tunnin taistelut olleet nimenomaan BFV:ssä frontlinesissa. Aivan tappion partaalta viime hetken voittoon ja en ole moista fiilistä saanut missään muussa sotapelissä.
Codin typerä kenttäsuunnittelu joka mahdollistaa täydellisen kämppimisen joka suuntaan ja muutoin ihan täyttä adhd touhua ja spawnit vihollisen selkään 10m päähän on typerintä ikinä. Tai se miten vihu saattaa hallita mappia niin, ettet spawnin jälkeen pysty ottamaan askeltakaan.
Toisaalta Codin iso conquestia muistuttava pelimuoto oli onnistunut keräämään Codin ja bäfän huonot puolet yhteen nippuun niissä kartoissa, niin ei nekään kovin mielikuvituksellisia olleet.
Ja varsinkin nämä uusimmat mapit on todella sodantuntuisia bäfässä. Kelpaa.

- Alkuperäisellä TTK:lla aseet oli todella todella jees. Nykyisin TTK ei ole enää sama, mutta onneksi lähempänä alkuperäistä kuin sitä mitä tuossa välissä oli. Edelleen tietyillä aseilla aivan julmetun nautinnollista menoa.


- Peli on itsessään oikeastaan oikeinkin hyvä. Isoin ongelma on se että frontlines poistettiin. Ylivoimaisesti parasta sotaa ikinä, pelaajia oli illasta toiseen ja hyviä pelaajia.
Ja sen jälkeen isoin ongelma mappien vähyys, ei niiden nykyisten laatu. Ja kolmas iso ongelma oli EA:n käskyt, Pelaajien tahto ja se miten Dice yritti siinä välissä soutaa edes takaisin ja se tuhosi pelin täysin.

Codia on pelattu, ei todellakaan huono peli. Mutta pidän niitä edelleen täysin eri kategorian ja fiiliksen peleinä. Ei Codissa pysty mitenkään pelaamaan tuollatavoin rentoa perjantai kaljottelua rauhassa kaverin kanssa, kuin bäfässä. Se on tiiviimpää, nopeampaa, paljon enemmän hermoja kiristävämpää sotaa ja vaatii ihan eri mielentilan ja pelityyliin.
Omassa pelihyllyssä ne on rinnakkain, mutta ei kilpaile mitenkään keskenään.

Nojaa, olen vahvasti eri mieltä. Joku Bc2 oli valovuoden edellä kaikessa.

Mitä ihmettä frostbitelle on käynyt? Eihän tässä pelissä saa edes tankilla heinäpuskaa kumoon. Kun aiemmin oli hauskaa sorruttaa rakennuksia.

Pelailin tässä muutaman erän, niin onhan se nyt surullista jos jos losotat vastustajaan 50 kutia ja sen saa juuri ja juuri hengiltä lähietäisyydeltä kunnes sen tiimikaveri tappaa minut. Etenkin tätä tapahtuu kun vastustaja herättää kuollutta henkiin. Naurettavaa. Samoin jokin tankin KKK vastaa lähinnä jotakin käsiasetta joka sekin on naurettavaa.

Onhan tuo sikäli surullista, että kaikki mihin EA koskee kuolee pois. Sama kävi noille NHL sarjoille ja toivon myös battlefieldin kuolemaa jos tätä tehdään edelleen puolilla valoilla vain rahastuksen maku suussa.

EA käärisi isommat voitot jos nämä tehtäisiin kunnolla.


Se mikä korpeaa tässä on se, että tämä on mennyt adhd suuntaan totaalisesti ja koko yhteishenki on kadonnut. Hyvin harvoin löytää hyvän tiimin joka tekee tehtäviään. Ja kun tekee niin pelin idioottimainen tasoitusjörjedtelmä laittaa sut taas paskimpaan tiimiin. Mikä järki?
 
Onhan tuo sikäli surullista, että kaikki mihin EA koskee kuolee pois. Sama kävi noille NHL sarjoille ja toivon myös battlefieldin kuolemaa jos tätä tehdään edelleen puolilla valoilla vain rahastuksen maku suussa.

EA käärisi isommat voitot jos nämä tehtäisiin kunnolla.

Ei taida olla EA tämän rappion takana, myötävaikuttamassa kylläkin mutta ihan siellä DICEn managementissa löytyy se sylttytehdas. Osaavat kaiffarit nostaneet kytkintä, pyrkyrit nousseet tilalle ja nämä haluavat sitten piirtää omat puumerkkinsä brändiin. Sitten suositaan jeesmiehiä ja hännystelijöitä jotka nyökyttelevät typerille visioille että hyvä on, ja saadaan loputkin asioista mitään tajuavat lähtemään talosta. Nämä Ali "we think we know better" Hassoonit, Patrik "right side of history" "if you don't like it, don't buy it" Söderlundit ja Niklas Åstrandit kertovat tuosta DICEn menosta aika paljon.

Tämä nykypäivän DICE ei ole se sama studio mitä se oli 10+ vuotta sitten. Eikä minulla ainakaan ole enää uskoa että se nousee entiseensä.

Tuossa olet oikeassa että EA tienaisi paremmin jos ei tehtäisi paskaa, kaipa siellä on luotettu liikaa vanhalla maineella ratsastaneeseen studioon?
 
Ei taida olla EA tämän rappion takana, myötävaikuttamassa kylläkin mutta ihan siellä DICEn managementissa löytyy se sylttytehdas.
Ainakin useampaan otteeseen Dicen työntekijät twiittailleet jne antaneet kommenttia, että monet asiat ois tehty toisin...mutta ”rahakirstun vartijat sanelee toisin”, eikä sitä voi oikein tulkita kuin EA:ksi. Ja juurikin kun käyty keskustelua esim siitä miten ennen joulua halutaan aina kasvattaa TTK:ta ja saada pelistä casuaalimpaa ja kauemmas core pelaajien toiveista.
 
Muistelen todella lämmöllä, kun Bc2 tai BF3 aikoihin oli kunnon vääntöjä, joka sai hymyn huulille. Ärräpäitä pääsi, mutta mikä sen parempaa oli kun laittoi kömppijöiden vakimestoihin valmiiksi c4 ja menit vähän matkan päähän räjäyttelemään kaverit taivaan tuuliin tai kun olit häviöllä, niin voitoksi käännettiin, kun laitettiin jeeppi täyteen C4 joka ajettiin joko vihollisen tankkiin tai muuhun strategiseen paikkaan. Oi niitä aikoja.
 
En oo nyt hetkeen taas viitosta pelannu ja jossain viimeisimmässä pätsissä tuli se uus (tai parempi) huijausestosysteemi... ni onko se toiminu paremmin? Onko paljonkin bannattu huijareita?
 
Ainakin useampaan otteeseen Dicen työntekijät twiittailleet jne antaneet kommenttia, että monet asiat ois tehty toisin...mutta ”rahakirstun vartijat sanelee toisin”, eikä sitä voi oikein tulkita kuin EA:ksi. Ja juurikin kun käyty keskustelua esim siitä miten ennen joulua halutaan aina kasvattaa TTK:ta ja saada pelistä casuaalimpaa ja kauemmas core pelaajien toiveista.

Tämä ei taas sovi yhtään siihen pelaajia väheksyvään viestiin mitä tulee manuportaalta ja tyypeiltä joiden tittelissä lukee lead tai chief jotakin. EA pistää vittuilemaan maksaville asiakkaille? Yhtä lailla lähteneet työntekijät ovat tuosta työkulttuurista kertoilleet siihen malliin että en näe mitään syytä puolustella DICEä. Mutta niin kauan kun ei syväkurkku laula niin saadaan inttää tästä loputtomiin.

Katsotaan millainen tekele sieltä tulee seuraavaksi. Ainakaan en maksa siitä latiakaan ennakkoon, enkä taatusti lankea Deluxe-kusetukseenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: dea
Tämä ei taas sovi yhtään siihen pelaajia väheksyvään viestiin mitä tulee manuportaalta ja tyypeiltä joiden tittelissä lukee lead tai chief jotakin. EA pistää vittuilemaan maksaville asiakkaille? Yhtä lailla lähteneet työntekijät ovat tuosta työkulttuurista kertoilleet siihen malliin että en näe mitään syytä puolustella DICEä. Mutta niin kauan kun ei syväkurkku laula niin saadaan inttää tästä loputtomiin.

Katsotaan millainen tekele sieltä tulee seuraavaksi. Ainakaan en maksa siitä latiakaan ennakkoon, enkä taatusti lankea Deluxe-kusetukseenkaan.
En mä yhtään ihmettele jos työilmapiirikin ois päin persusta, jos EA sanoo et tehdään kasuaalia, tekijät haluaa tehdä toisenlaista ja sit Dicen pomot nuolee, tai joutuu nuolee EA suuntaan, ja varmaan osa lähtenyt, sit palkattu uutta EA myönteisempää tyyppiä sisään ja riidat vaan pahenee.
 
Dicen pomot tekee mitä EA haluaa. Jos ei tee niin vaihtoehtoina on joko itse lähteä menemään tai sitten rahakirstun vartija (palkanmaksaja) antaa potkut ja palkkaa tilalle jonkun, joka sanoo 'kyllä, selvä'. Sitten se alemman ruohonjuuritason porras, jolla voisi olla oikeasti joku parempi näkemys, joko tekee mitä käsketään tai siirtyy mielekkäämpiin töihin muualle. Tämä pätee ihan monella alalla ja näin se markkinatalous toimii, monesti valitettavasti.
 
  • Tykkää
Reactions: jkm
Huomautus. Jätetäänpäs nämät hassunhauskat trollaukset pois asiaketjuista.
Gameplayn puolella ei tarvitse muutoksia seuraavaan peliin, tärkeää on että on kaikille sopiva casual shooter ilman death penaltya liian pienissä mapeissa jottei ikinä tarvitse kävellä yli 30 sekuntia että löytää jotain ammuttavaa.

Minusta olisi kuitenkin absoluuttisen tärkeää että seuraavassa pelissä voisi olla transeksuaali. Onhan niitä ollut jokaisessa sodassa kaikilla rintamilla mukana. Pelin storesta voisi vaikkapa microtransactioneilla ostaa vaikkapa sukupuolenkorjausleikkauksia ja kustomoida omaa hahmoaan niillä. Esim. laserleikkaus karvojenpoistoa varten maksaisi vaikka 9.99€ ja pullistuman poistuminen housuista voisi ostaa 39.99€:lla. Ja daily loginina voisi pitäisi vaikka ottaa jotain hormoneja jotka tekisivät hahmosta hieman naisellisemman näköisen.
 
Mä oon kyllä viihtynyt kohtuullisesti tämän vitosen parissa. Nimenomaan tutulla squadilla ja ehkä olut, pari kaverina... Eihän tämä ihan yhtä hyvä aikaansa nähden ole kuin BF2 ja BF3 olivat omana aikanaan, mutta alkaa nuo olemaan vähän antiikkisia niin ei niistä tänäpäivänä paljoa irti saa...
Ajoneuvoja voisi minunkin mielestä olla enemmän, sitähän BF on aina ollut, ei pelkkää jalkaväkeä... Isompia mappeja myös ikävä, mitä esim BF2ssa oli paljon.
Ykkös ja nelosta pelannut niin vähän että en osaa niihin verrata...
 
Mä oon kyllä viihtynyt kohtuullisesti tämän vitosen parissa. Nimenomaan tutulla squadilla ja ehkä olut, pari kaverina... Eihän tämä ihan yhtä hyvä aikaansa nähden ole kuin BF2 ja BF3 olivat omana aikanaan, mutta alkaa nuo olemaan vähän antiikkisia niin ei niistä tänäpäivänä paljoa irti saa...
Ajoneuvoja voisi minunkin mielestä olla enemmän, sitähän BF on aina ollut, ei pelkkää jalkaväkeä... Isompia mappeja myös ikävä, mitä esim BF2ssa oli paljon.
Ykkös ja nelosta pelannut niin vähän että en osaa niihin verrata...

Tuossa näkyy juuri tämä "casual"-elementti. Jos katsoo alkuperäisiä Battlefieldejä niissähän mapit oli isompia ja siinä oli enemmän strategista elementtiä. Nythän se on semmoista että kun kuolet, respawnaat ja 20-30 sekuntia myöhemmin olet taas ampumassa vihollisia. Mitään kunnon death penaltya ei ole eli porukka pelaa kuin ilmaisen rahan pokeria jossa bluffataan kaikki pelimerkit joka kädessä.

Ajoneuvot usein vaativat liikaa taktista ajattelua tai yhteistyötä, eli moderneja pelaajia varten ne pitää pitää rajallisina ja yksinkertaisina. Ajatteleminen sattuu aivoihin.

Nykyään pelaajien standardit ovat lähes olemattomat gameplayn suhteen, ja nämä EA:t mielellään käyttävät sitä hyväkseen. EA:ta haukutaan paljon, mutta loppupeleissä EA on vain yritys jonka tarkoitus on tehdä rahaa. Jos pelin ei tarvitse olla laadukas ja se silti myy hyvin, on peliyhtiön helppo leikata menoja ja oikoa mutkia koska ei ole mitään syytä panostaa enempää. Syy pelien laadun laskemiseen ei ole peliyhtiöiden, vaan nykyajan pelaajien jotka edelleen preorderaa sen seuraavan version "koska kaveritkin teki niin" vaikka ovat valittaneet viimeiset 2 vuotta miten paska se edellinen versio oli.

Mullakin on ikävä noita vanhempia Battlefieldejä, mutta AAA-pelit rakennetaan kertakäyttötuotteeksi massalle. Siksi olen jo jättänyt viimeiset BF:t ostamatta, vaikka olen toki muutaman kerran pelannut.
 
... Mutta mikä on parempi? Squad:ia olen kokeillut, menee liian vakavaksi. CallofDuty warzonea myös, mutta jotenkin taas liian "arcademaista" mättöä vaan...
 
Itse taas tullut nyt vuosien jälkeen muutama peli bf4 pelattua ja täytyy myöntää, että mekaniikoiltaan (liikkuminen, aseet jne.) on tämä vitonen kyllä huimasti mennyt eteenpäin. Ehkä suurimpana ongelmana edellisiin verratttuna itse nostaisin sisällön niukkuuden, aseiden customoinnin niukkuus (pitää kuitenkin aikakausi huomioida) ja juuri tuon eestaas soutamisen päätösten kanssa (TTK). Yhtenä kohtana myös nostettava auto healin pois jättäminen, joka itselle on maistunut loistavasti. Tämä on mukavasti sekoittanut casualin ja hc:n rajaa, jolloin taisteluihin lähtiessä joutuu miettimään vähän enemmän ja suunnittelemaan reitit, joko kaveri medicin mukaan tai noiden mapin static health boxien mukaan.
 
^^^ erittäin hyvin sanottu yllä. Mekaniikka olisi kunnossa, mutta pelaaminen haluttiin ensin konsolijonneille sopivaksi, josta sitten siirryttiin pelaamaan minimäpillä. Soutamisen ja huopaamisen yhteydessä huomattiinkin, ettei pelaajakuntaa enää ollutkaan ja luvatut sisällöt ja featuret jäi tekemättä.
 
Tuli taas otettua pelluutukseen, kyllä siinä aikansa saa aina säätää graffa asetuksia ennenkun on "mieluiset" mutta kyllä maistuu, ollu hyviä pelejä eikä oo tullu huijaria vielä vastaan.
Sunnuntai päivällä huomas että pelaajat varmaan vähentynyt kun ei löytynyt konkkaan peliä, serverihaulla näky euroopassa 3 mitkä täynnä...
Ja se vitun metrokenttä ei kyllä sovi konkkaan sitten ollenkaan, mikä idea edes laittaa kiertoon. Harmittavan vähän noita uusia mappeja muutenkaan tulee vastaan.
 
Codia tuli hinkattua 4 seasonia tappiin ja nyt ei enää viidettä jaksanut aloittaa. Tuli ähky niin MP:n kuin WZ:n puolella. Tätä hinkannut nyt PS4 Pro:lla sen reilu 20h ja ai että mutta maistuu taas hyvältä. Viimeisin BF-sarjan peli jota tuli se ~800h pelattua oli nelonen. Kun ei nyt liian vakavasti tätä ota niin on kyllä vallan mukavaa viihdettä. Pelkkää conquestia tulee pelattua, ja suurin osa mapeista toimii hienosti. Audiovisuaalinen puoli ainakin PS4 Pro:lla on kunnossa ja FPS suurimman osan ajasta siinä 60 kieppeillä joten pelattavuuskin kunnossa. Pelaajia ainakin Pleikkarin puolella löytyy kellonajasta riippumatta. Tämän jälkeen kiikarissa sitten PS5 ja BF6. Mielenkiinnolla odottaen!
 
... Mutta mikä on parempi? Squad:ia olen kokeillut, menee liian vakavaksi. CallofDuty warzonea myös, mutta jotenkin taas liian "arcademaista" mättöä vaan...
Hell Let Loose on kokeilemisen arvoinen, jos jaksaa Early Access -sekoilua. Vaatii tiimityötä, muttei ole ihan yhtä ryppyotsaista menoa kuin Squadissa.
 
Toivon vahvistusta...eikö bäfä ole enää jatkossa vuosimaksulla pelattavissa? Ainakin semmottista herjaa originissa..
 
On ainakin mun antanut pelata... Siellä taitaa olla nyt ladattavissa se ns. 2year edition, mutta normaali toiminut mulla ainakin toistaiseksi
 
Oon innostunu pitkästä aikaa pelaa tätä peliä ja breakthrough moodia (normaalisti ollaa pelattu conquestia), ni millä logiikalla tää peli laittaa hyökkääjien tai puolustajien puolelle?

Esimerkkinä kartta Provence. En oo koko pelihistorian aikana pelannu hyökkääjien puolella siinä. Pelkästään puolustajana. Miks peli laittaa mut aina puolustamaan? Miten pääsen hyökkäämään?
Toinen kartta on twisted steel. Joskus ku peli julkastiin ja pelailtiin breakthrough modee, niin olin hyökkäämässä, mutta nyt "uusintakierroksella" oon pelkästään puolustanu.
 
Hmm enpäs tiennyt että kuolessaan voi spotata vihollisia ja lisäksi karttaan jää merkintä spawnin jälkeen, niin on helpompi löytää paikka johon kuolit.

Sellanen realistinen sodanköyntipeli
 
Hmm enpäs tiennyt että kuolessaan voi spotata vihollisia ja lisäksi karttaan jää merkintä spawnin jälkeen, niin on helpompi löytää paikka johon kuolit.

Sellanen realistinen sodanköyntipeli
Jos voit spotata vihollisia, et ole vielä kuollut vaan todennäköisesti kuolettavan määrän osumia saanut sotilas, joka verta vuotavana viimeisillä voimillaan huutaa solvauksia vihollisille ja ohjeita tovereilleen, odottaen pelastavaa enkeliä saapuvaksi apuun ideaalisiteiden, muumilaastarien ja adrenaliinipistoksien kanssa. Hahmosi on kuollut, kun palaat takaisin hahmonvalinta/kartta valikkoon.
 
Kauankohan menee enää ennen seuraavan bäfän julkistusta. Vähän tylsää kun jokainen tubettaja alkanut tekemään bäfä juttuja hypen luomiseksi
 
8700K 5GHz ja RTX 3080 yrittänyt pelata nyt Medium asetuksilla 1440p mutta valikoissa hiiri lagaa oudosti ja FPS tippuilee välillä Nvidian monitorin mukaan jopa 1-2fps välille ihan sekunneiksi ja tämä on todella ärsyttävää.
BF4:ssa kuitenkin ULTRA asetuksilla FPS kokoajan +200fps ja ei mitään lagia tai fps droppia missään vaiheessa, mikähänä tässä kusee? Helpotti tosi paljon kun Origin in Gamen disabloin mutta edelleen tekee tuota fps droppailua aina välillä.

Kokeile laskea kellotuksia ?
 
DDU:lla näyttiksen ajurit pois ja uusimmat sisään ja pelin uudelleen asennus jos se ei auta. Näillä mä lähtisin liikkeelle.
 
8700K 5GHz ja RTX 3080 yrittänyt pelata nyt Medium asetuksilla 1440p mutta valikoissa hiiri lagaa oudosti ja FPS tippuilee välillä Nvidian monitorin mukaan jopa 1-2fps välille ihan sekunneiksi ja tämä on todella ärsyttävää.
BF4:ssa kuitenkin ULTRA asetuksilla FPS kokoajan +200fps ja ei mitään lagia tai fps droppia missään vaiheessa, mikähänä tässä kusee? Helpotti tosi paljon kun Origin in Gamen disabloin mutta edelleen tekee tuota fps droppailua aina välillä.

Tarkista nyt ensin Nvidian control panelista että power managment mode on asetettu prefer maximum performancelle ja Texture filtering - quality on asetettu performancelle.
 
Tarkista nyt ensin Nvidian control panelista että power managment mode on asetettu prefer maximum performancelle ja Texture filtering - quality on asetettu performancelle.
Onko jollakin joskus vaikuttanut virransäästöasetukset pelin toimimiseen?
 
No sitten kannattaa ehdottomasti kokeilla se ensin.
Lähinnä tulee mieleen tuosta vikakuvauksesta että jostain syystä peli ei utilisoi näytönohjainta juuri lainkaan. Kannattaa myös testailla eri vaihtoehtoja windowedin ja fullscreenin välillä. FIFA -pelisarja on sellainen joka on melko kevyt pyörittää tehokkaalla raudalla ja jos siinä on nuo edellä mainitut asetukset defaultilla niin stutterointi on jäätävää ja GPU:n käyttöaste huitelee 10 ja 80% välillä.
 
8700K 5GHz ja RTX 3080 yrittänyt pelata nyt Medium asetuksilla 1440p mutta valikoissa hiiri lagaa oudosti ja FPS tippuilee välillä Nvidian monitorin mukaan jopa 1-2fps välille ihan sekunneiksi ja tämä on todella ärsyttävää.
BF4:ssa kuitenkin ULTRA asetuksilla FPS kokoajan +200fps ja ei mitään lagia tai fps droppia missään vaiheessa, mikähänä tässä kusee? Helpotti tosi paljon kun Origin in Gamen disabloin mutta edelleen tekee tuota fps droppailua aina välillä.
Jos pelaat ekaa kertaa uusilla asetuksilla niin bäfän stutteri on ihan tunnettu ominaisuus. Ilmeisesti se luo jotain shadereitä tms. Sit jos oot kolunnut joka paikan ja silti nykii, niin eri asia.
 
Onko PC puolella vielä vaihtoehtona DX12? Eikös se bugannut monella ihan hemmetisti ja vaihtamalla DX11 puolelle ratkaisi kaikki suorituskykyongelmat.
 
Tämä, ainakin kaikilla minun tutuilla on DX12 ollut paha ongelma tuossa, DX11 toimii hyvin
 
Joo siis just kokeilin näyttiksen ja prossun vaihdon jälkeen niin pari ekaa matsia nyki. Sitten tilanne rauhoittui. Dlss ei jostain syystä ollut valittavissa. Rtx päällä rullasi noin 120fps ultralla ja ilman noin 150
 
Joo siis just kokeilin näyttiksen ja prossun vaihdon jälkeen niin pari ekaa matsia nyki. Sitten tilanne rauhoittui. Dlss ei jostain syystä ollut valittavissa. Rtx päällä rullasi noin 120fps ultralla ja ilman noin 150
Tässä taitaa vieläkin DLSS olla sidottu käytössä olevaan resoluutioon ja näyttikseen. Peli tosin käyttää vieläkin DLSS 1.0, joten laatukin sen mukaista.

DX12 käyttäessä kannattaa myös huomioida future frame rendering, jonka pois laittaminen parantaa huomattavasti input lagia. Tämä ei ainakaan ennen halunnut toimia off asennossa DX11 käytettäessä.
 
Huhhuh, vklp pitkästä aikaa asentelin pelin koneelle takaisin ja ei voi muuta kuin ihmetellä miten ei tähän päivään mennessä oo saatu sitä ihmeellistä bugia pois mikä tulee kun kuolet ja et pysty spawnaa enää peliin mukaan :angry::facepalm::facepalm:
 
Kokeilin tätä kanssa, tai no, 35h taitaa olla jo takana. Olen kai tosikko mutta en vaan pysty sietämään tuota naishahmojen määrää. Myöskin jotkut vaatetusvaihtoehdot, irokeesikampaukset ym. kasvomaalaukset tekevät tuosta pelistä enemmän jonkun friikkishown kuin toiseen maailmansotaan sijoittuvan sotapelin. On siinä hyviäkin juttuja ja tavallaan siitä pidän mutta nuo em. seikat pitävät minut kyllä edelleen kolmosen ja nelosen parissa. Katsotaan sitten olisiko seuraava versio hiukan "normaalimpi".
 
Niin tuskin se ainakaan riski pelintekijällekään olisi, kun näistä nykyisistäkin on pelaajia paljon heti alun jälkeen lähtenyt pois. Toki se vaatisi julkaisijoita joilla olisi munat.
 
Kokeilin tätä kanssa, tai no, 35h taitaa olla jo takana. Olen kai tosikko mutta en vaan pysty sietämään tuota naishahmojen määrää. Myöskin jotkut vaatetusvaihtoehdot, irokeesikampaukset ym. kasvomaalaukset tekevät tuosta pelistä enemmän jonkun friikkishown kuin toiseen maailmansotaan sijoittuvan sotapelin. On siinä hyviäkin juttuja ja tavallaan siitä pidän mutta nuo em. seikat pitävät minut kyllä edelleen kolmosen ja nelosen parissa. Katsotaan sitten olisiko seuraava versio hiukan "normaalimpi".
Itse taas totesin, että ennakko-odotuksiin nähden häiritsi yllättävän vähän, mutta noin immersiota arvostavana ihmisenä häiritsi kyllä silti tuntuvasti.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Onko täällä monella stg 44 täys kultasena? Ehdottomasti lempi ase ja paras mielestäni. Kunnon jokapaikanhöylä. Sillä pelannut oikeastaan pelkästään niin kauan kun voinut ja ollut jo kauan täys kultana kyseinen ase. On muuten pelaajamäärä laskenut huomattavasti.

stg44gold.png


HDR kusee laadun, mutta on se komee :D
 
Onko täällä monella stg 44 täys kultasena? Ehdottomasti lempi ase ja paras mielestäni. Kunnon jokapaikanhöylä. Sillä pelannut oikeastaan pelkästään niin kauan kun voinut ja ollut jo kauan täys kultana kyseinen ase. On muuten pelaajamäärä laskenut huomattavasti.

stg44gold.png


HDR kusee laadun, mutta on se komee :D
On kultaisena ja ylivoimaisesti pelin paras ase ainakin omassa käytössä :thumbsup: ei ole oikeastaan paljon muuta tullut Assaulttina käytettyäkkään.
 
Mikähän tälle on tullut? Ei ole ainakaan pariin päivään löytynyt multiplayer pelejä advanced searchin kautta,matchmakingin kautta pääsee pelaamaan satunnaisille kartoille kun odottelee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 762
Viestejä
4 546 194
Jäsenet
74 843
Uusin jäsen
Demonvr4

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom