- Liittynyt
- 22.10.2017
- Viestejä
- 4 476
Vaikka pelissä ongelmia on paljonkin ollut ja on seilattu edes takas, mutta näin +700h kokemuksella (plus kaksi betaa), niin en kyllä ihan allekirjoita:-Tässä ihan kamala äänimaailma
-Liian vähän ajoneuvoja
-Sotilaiden uniformut on kuin halloweenistä
-Naissotilaat
-Sotilaita ei erota ainakaan mun silmillä maastosta
-Nurkan taakse kuolemiset
-Katsellut useampaan kertaan kun tiimi on tyhjentänyt lähitaistelussa lippaansa vastustajaan ja kaveri swaippaa koko tiimin eikä damagea. Näitä on lukuisia kertoja kun tullut seurattua vierestä.
-Paskat hitboxit
-Mielikuvituksettomat mapit
-Paskaakin paskemmat aseeet
-Lista jatkuu loputtomiin
-Hyvää tässä on se, että huonompaa ei oikein voi tehdä. Ja ehkä vihdoin ja viimein myönnettävä, että Codi pyyhkii tällä lattiaa.
- Nimenomaan äänimaailma ykkösessä ja vitosessa on kunnon kuulokkeilla sellaset et meinaa löysät tulla housuun ku tankki ampuu korvanjuureen jne. Sodan tuntu on parhaimmillaan huikea. Lisäksi 3D äänet toimii todella hyvin ja tietää tasan tarkkaan suunnan mistä vihu tulee, mutta myös etäisyyden ja sen että onko ylä vai alapuolella.
- Ajoneuvoja on liikaa jo nyt, koska niitä et saa tuhottua mitenkään fiksusti ja silti ne on omassa basessa makaamassa. 99% jengistä pelaa muutenkin ennemmin jalkaväkenä ja ajoneuvot on vain pilaamassa meininkiä tälläisenään. Toisaalta lentokoneet ei aiheuta mitään fiiliksiä. Ykkösessä ne aiheutti sentään kauhua.
- Naissotilaita tulee vastaan lähinnä silloin kun joku on juuri ostanut pelin. Aina kun peli oli tarjouksessa, 1-2 päivää oli yksittäisiä naisotilaita ja sen jälkeen neki vaihto ne toiseksi. Eipä juuri tuntunut pelatessa miltään.
- Kun peliä pelasi ja kentät oppi, vihujen hahmottamisessa ei ole ongelmaa ja sitäkin vain helpotettu liikaa pelin elinkaaren aikana.
- Nurkan taakse kuolee kyllä liian usein. Tosin siinäkin ongelma ei ole se kuolema ruudun taakse. Kuolet kyllä joka kerta ihan oikein, mutta ei ehdi sun ruudulle päivittämään oikein ja siksi näyttää että kuolet nurkan taakse. Iso ongelma fiiliksen vuoksi kyllä, mutta yhtään kuolemaa tuon korjaaminen ei poistaisi. Kuolisit vain ennen kulman taakse pääsyä kuten kuuluu.
- Näitä en ole huomannut, joskin silloin kun servereissä oli ongelmaa, niin en yhtään ihmettele että on käynyt yksittäisten pelaajien kanssa niin ettei rekisteröi osumia.
- Hitboxeista en sano sen enempää, ei ole ongelmaa ollut kuolla eikä tappaa, ajanut asiansa ilman että olisi siitä pitänyt murehtia.
- Mapit on käytännössä yksi yhteen oikean elämän kanssa ja ykkösessä oli 2-3 mappia mistä tykkäsin. Tässä ei ole ainuttakaan mappia mitä en haluaisi pelata ollenkaan. Oikeastaan isoin ongelma on se, että koko pelin ainut hyvä pelimuoto (frontlines) poistettiin ja jokainen mappi toimi ainoastaan frontlinessa kunnolla. Kaikkein parhaimmat, jopa kahden tunnin taistelut olleet nimenomaan BFV:ssä frontlinesissa. Aivan tappion partaalta viime hetken voittoon ja en ole moista fiilistä saanut missään muussa sotapelissä.
Codin typerä kenttäsuunnittelu joka mahdollistaa täydellisen kämppimisen joka suuntaan ja muutoin ihan täyttä adhd touhua ja spawnit vihollisen selkään 10m päähän on typerintä ikinä. Tai se miten vihu saattaa hallita mappia niin, ettet spawnin jälkeen pysty ottamaan askeltakaan.
Toisaalta Codin iso conquestia muistuttava pelimuoto oli onnistunut keräämään Codin ja bäfän huonot puolet yhteen nippuun niissä kartoissa, niin ei nekään kovin mielikuvituksellisia olleet.
Ja varsinkin nämä uusimmat mapit on todella sodantuntuisia bäfässä. Kelpaa.
- Alkuperäisellä TTK:lla aseet oli todella todella jees. Nykyisin TTK ei ole enää sama, mutta onneksi lähempänä alkuperäistä kuin sitä mitä tuossa välissä oli. Edelleen tietyillä aseilla aivan julmetun nautinnollista menoa.
- Peli on itsessään oikeastaan oikeinkin hyvä. Isoin ongelma on se että frontlines poistettiin. Ylivoimaisesti parasta sotaa ikinä, pelaajia oli illasta toiseen ja hyviä pelaajia.
Ja sen jälkeen isoin ongelma mappien vähyys, ei niiden nykyisten laatu. Ja kolmas iso ongelma oli EA:n käskyt, Pelaajien tahto ja se miten Dice yritti siinä välissä soutaa edes takaisin ja se tuhosi pelin täysin.
Codia on pelattu, ei todellakaan huono peli. Mutta pidän niitä edelleen täysin eri kategorian ja fiiliksen peleinä. Ei Codissa pysty mitenkään pelaamaan tuollatavoin rentoa perjantai kaljottelua rauhassa kaverin kanssa, kuin bäfässä. Se on tiiviimpää, nopeampaa, paljon enemmän hermoja kiristävämpää sotaa ja vaatii ihan eri mielentilan ja pelityyliin.
Omassa pelihyllyssä ne on rinnakkain, mutta ei kilpaile mitenkään keskenään.