Battlefield 6

Miten, onko muilla tuntunut peli menneen ns. hikisemmäksi? Tuntuu että tiimien jako alussa on alkanut pitää huolen, ettet varmasti voita jos edellinen matsi mennyt hyvin. Matsien startti kyllä hidastunut merkittävästi. Jotenkin fiilis, että osittain samankaltainen algoritmi on tuotu tähän kuten Codin puolella. Lopputulokset lähes aina ylikävelyitä suuntaan tai toiseen. Ei kuitenkaan mikään SBMM, vaan enemmänkin EOMM. Beta ja alku-viikot olivat varsin mukavaa vääntöä, mutta nyt rupeaa vähän turhauttamaan.
 
Meikästä tuntuu, että tässä saa nopeasti käännytettyä isotkin tappiolla olemiset voitoiksi, jos vain pelaa objectivea. Ennen tätä piste/lippu-uudistusta tuntui, että isojen erojen kaventaminen oli lähes mahotonta, kun tapoilla (tai oikeestaan paremminki respawneilla / kuolemilla) oli enemmän merkitystä.

Se mikä tässä nykyisessä pistejärjestelmässä harmittaa on se, että porukka luulee et peli on ohi, jos tilanne on 800 - 1100 tmv. Mulla on ollut tosi aaltoilevia pelejä tän uudistuksen jälkeen ja on jopa tuntunut, et on jännempää kuin ennen lippujen määräytymiseen liittyvää uudistusta. En sit tiedä tosta EOMM:sta (engagement optimized match making), et onko sitä cränkätty. En oo ainakaa Conquestissa huomannut, et tiimibalansointi olis iha hanurista, mut toki oon lähes aina top 5:ssa leaderboardissa (paitsi jos pelaan engineeriä tehden challengeja) ja mulla on aina top 3 lippuja hankittu, joten hyvin usein se minun tiimi pärjää koska oon PTFO henkeen ja vereen.

Edit: esim CODissa olen lähes aina ykkösenä leaderboardissa ja objectivea minulla on täysin ylivoimaisesti eniten kiakista pelaajista. Käytännössä siellä tuntuu, että pelaan aina 1 vs 6 kill confirmedia tms. Sitä fiilistä ei tässä pelissä tuu ainakaa vielä.

Toki sen sanon, että osaahan porukka nyt pelata tätä paremmin kuin aiemmin betassa, mikä vaikuttaa siihe matsien hikisyyteen.
 
Miten, onko muilla tuntunut peli menneen ns. hikisemmäksi? Tuntuu että tiimien jako alussa on alkanut pitää huolen, ettet varmasti voita jos edellinen matsi mennyt hyvin. Matsien startti kyllä hidastunut merkittävästi. Jotenkin fiilis, että osittain samankaltainen algoritmi on tuotu tähän kuten Codin puolella. Lopputulokset lähes aina ylikävelyitä suuntaan tai toiseen. Ei kuitenkaan mikään SBMM, vaan enemmänkin EOMM. Beta ja alku-viikot olivat varsin mukavaa vääntöä, mutta nyt rupeaa vähän turhauttamaan.
Aika pitkälti kaavalla 2 häviötä sitten tulee "takuuvarma" voitto. Jonka jälkeen sitten tulee löylytys häviö jos ei itse niskalimassa tee töitä voiton eteen. Jotain tuo MM kyllä häröilee tässä.
Toisekseen aika paljon porukkaa ja sitä huonompaa pelaaja kantaa on jo lopettanut tämän pelaamisen kokonaan niin paremmat pelaajat jää.
 
Joku oli kellotellut, niin ilmeisesti conquestissa on dynaaminen ticket bleed. En ihmettelisi, jos sama olisi myös Escalationissa. Eilen oma tiimi oli 2-0 johdossa, mutta tuntui miltei mahdottomalta voittaa ja lopputulos olikin 3-2.
 
Joku oli kellotellut, niin ilmeisesti conquestissa on dynaaminen ticket bleed. En ihmettelisi, jos sama olisi myös Escalationissa. Eilen oma tiimi oli 2-0 johdossa, mutta tuntui miltei mahdottomalta voittaa ja lopputulos olikin 3-2.
Itsekin tuntuu välillä että tuo tickettien väheneminen ei mene järkevästi vaan hyppii merkittävästi jollain logiikalla. Tuon pitäisi olla tasainen ja riippua pelkästään lippujen hallintasuhteesta eikä piste-eron tai jäljellä olevan ajan pitäisi vaikuttaa tuohon millään tavalla.
 
Yksi mitä en ymmärrä: miksi pelimuotojen pitää vaihtua matsin jälkeen? Jos olen päävalikossa valinnut pelaavani vaikkapa Escalationia, niin miksi lähes jokaisen matsin jälkeen peli tuntuu vaihtavan conquestiin? Jos olisin halunnut pelata conquestia, olisin varmaan osannut itse valita sen...
 
Miten, onko muilla tuntunut peli menneen ns. hikisemmäksi? Tuntuu että tiimien jako alussa on alkanut pitää huolen, ettet varmasti voita jos edellinen matsi mennyt hyvin. Matsien startti kyllä hidastunut merkittävästi. Jotenkin fiilis, että osittain samankaltainen algoritmi on tuotu tähän kuten Codin puolella. Lopputulokset lähes aina ylikävelyitä suuntaan tai toiseen. Ei kuitenkaan mikään SBMM, vaan enemmänkin EOMM. Beta ja alku-viikot olivat varsin mukavaa vääntöä, mutta nyt rupeaa vähän turhauttamaan.
Joo just tänään puhuin kavereille, että tällä viikolla muuttunut että matsit (esca) on puoleen tai toiseen ylijuoksuja. Tosi harvassa on tiukat taistelut. En tiiä johtuuko pelin sisäisestä jutuista vai että escaan tullut enemmän pelaajia, jotka ei ymmärrä pelin ideaa. Pitäisi vallata lippuja niin yhen kämppii vihun hq rajalla tai omat tankit kämppii hqlla
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 397
Viestejä
5 045 272
Jäsenet
80 881
Uusin jäsen
Niklas Toivonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom