Battlefield 6

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://streamable.com/3q18rv


Nyt tais tulla eka selvä huijari vastaan, ellei oo bugi :hmm:

Itsellä tullut vastaan BR:ssä vihollinen joka oli näkymätön itselle ja kaverille talon sisällä, mutta kolmas näki sen normaalisti ja ampui.
 

Ihan muutama. 2,4 miljoonaa huijausyritystä torjuttu.

Onneksi on PS5 ja crossplay off. Yhteenkään selvään huijariin en ole viel törmännyt.
 
Tulipa törmättyä eka kerran tämmöiseen. Eräs pelaaja sinisellä tagilla (olen vaihtanut ryhmien värit että erottuu paremmin omat ja muut) juoksi mukana pointille, jäi taakse ja ampui jokaikisen siihen paikkaan. Killcam näytti pelaajan punaisena, joten vastustajahan se oli. Tätä ihmetteli aika moni muukin ja tätä kun tsätissä huudeltiin häipyi kaveri pelistä. Ilmeisesti jonninsortin huijaus oli päällä.
 
Tulipa törmättyä eka kerran tämmöiseen. Eräs pelaaja sinisellä tagilla (olen vaihtanut ryhmien värit että erottuu paremmin omat ja muut) juoksi mukana pointille, jäi taakse ja ampui jokaikisen siihen paikkaan. Killcam näytti pelaajan punaisena, joten vastustajahan se oli. Tätä ihmetteli aika moni muukin ja tätä kun tsätissä huudeltiin häipyi kaveri pelistä. Ilmeisesti jonninsortin huijaus oli päällä.
Tuo haxi tuli aikanaan vastaan ainakin kolmosessa silloin tällöin.
Kyllä siellä taas on ollut viime aikoina kaikenlaista uutta xiittiyrittäjää. Noita näkymättömiä, olkoon sitten bugi tai xiit on ollut jonkin verran. Vähän paha tällä hetkellä sanoa kuka huijaa, kun nettikoodi on aivan päin persettä, kukaan ei kuole läheltä ja 100% tapoista pitää saada kauempaa että tehoaa kudit.
 
Vähän paha tällä hetkellä sanoa kuka huijaa, kun nettikoodi on aivan päin persettä, kukaan ei kuole läheltä ja 100% tapoista pitää saada kauempaa että tehoaa kudit.
Konsolilla?

PC:llä tulee kyllä kuoltua viivellä, kun omassa ruudussa olen ehtinyt jo mennä nurkan taakse, mutta mitään ongelmaa ei ole ollut saada läheltä tappoja. Vai korostuuko nettikoodin viat ruuhka-aikaan pelatessa :hmm:
 
Konsolilla?

PC:llä tulee kyllä kuoltua viivellä, kun omassa ruudussa olen ehtinyt jo mennä nurkan taakse, mutta mitään ongelmaa ei ole ollut saada läheltä tappoja. Vai korostuuko nettikoodin viat ruuhka-aikaan pelatessa :hmm:

Tämä on just kaikkein rasittavin tällä hetkellä, kuolla nurkan taakse :( no, kuulemma ovat jotain tekemässä seuraavaan updateen tuolle nettikoodille jos huhut pitää paikkansa.
 
Konsolilla?

PC:llä tulee kyllä kuoltua viivellä, kun omassa ruudussa olen ehtinyt jo mennä nurkan taakse, mutta mitään ongelmaa ei ole ollut saada läheltä tappoja. Vai korostuuko nettikoodin viat ruuhka-aikaan pelatessa :hmm:
En tiedä ruuhka-ajasta, voihan tuo olla. Mutta välillä huomaa että servut alkaa kyykätä huolella eikä omat kudit enää rekisteröidy mihinkään. Seuraava peli taas voi toimia loistavasti. Tuo pelin toimivuuden epätasaisuus alkaa tuntua turhauttavalta, kun välillä et vaan itse voi itse tehdä mitään kun omat kudit katoaa johonkin ja vihut tuntuu tappavan ykkösellä.

RPG ammukset tuntuu myös välillä katoavan jonnekkin bittiavaruuteen samantien kun lähtevät lentoon.
 
Tässä peli sarjassa on aina ollut ongelma että esim rpg ammus katoaa kun laukasun jälkeen kuolet.. Ei se todellisuudessakaan katoa jos kaveri kerkeää laukasta ja saa napin ottaan. Miksei sitä voisi tehä oikein?
 
Tässä peli sarjassa on aina ollut ongelma että esim rpg ammus katoaa kun laukasun jälkeen kuolet.. Ei se todellisuudessakaan katoa jos kaveri kerkeää laukasta ja saa napin ottaan. Miksei sitä voisi tehä oikein?

Ainakaan luotien kanssa ei tapahdu samaa. Muutaman kerran sekä minä että vihollinen, on kuoltu toistemme luotiin.
 
Joo, snipulla kyllä on itelle sattunut monta kertaa että kummatkin ampunu toisia silmien väliin :D vaan rakettia ampuessa ei yhtään oon kyllä tullu dmg pisteitä laukasun ja kuoleman jälkeen.
 
Tässä peli sarjassa on aina ollut ongelma että esim rpg ammus katoaa kun laukasun jälkeen kuolet.. Ei se todellisuudessakaan katoa jos kaveri kerkeää laukasta ja saa napin ottaan. Miksei sitä voisi tehä oikein?
Nykyään sentään taitaa miinat pysyä maassa kun kuolee. Julkaisussa katosi ja oli hieman ärsyttävää. En tiedä koska muuttui
 
Konsolilla?

PC:llä tulee kyllä kuoltua viivellä, kun omassa ruudussa olen ehtinyt jo mennä nurkan taakse, mutta mitään ongelmaa ei ole ollut saada läheltä tappoja. Vai korostuuko nettikoodin viat ruuhka-aikaan pelatessa :hmm:
PC:llä. Pätchin jälkeen meni ihan mahdottomaksi viikonloppuisin, viikolla toimii hiukan paremmin, mutta ei silti hyväksyttävästi.

Sen selvästi huomaa jos perjantaina iltapäivällä aloittaa, niin nettikoodi on perushuono, kuolet jatkuvasti nurkan taakse, kaikki osumat tulee yhdessä paketissa, omista kudeista puolet katoaa ja muuta perustuubaa. Mutta odotas kun kello menee yli kymmenen ja myöhemmäksi, jokaisella servulla lakkaa nettikoodi toimimasta kokonaan, lähietäisyydellä oikeasti ei enää saa lippaallisella vihua hengiltä vaikka selkään saa ampua, jokainen kuolema on vaan pelkkä zip-ääni ja oman ukkelin hitboxi ei koskaan mene esteiden taakse piiloon tai edes seuraa perässä. Myöskään omat otetut osumat -feed ei pidä yhtään paikkaansa ruuhka-aikaan.
Kauemmas tosiaan kudit tehoaa ihan kunnolla, suunnilleen mitä pidempi matka (tiettyyn pisteeseen asti), sitä paremmin kudit tehoaa ja rekisteröityy.

En tiedä ruuhka-ajasta, voihan tuo olla. Mutta välillä huomaa että servut alkaa kyykätä huolella eikä omat kudit enää rekisteröidy mihinkään. Seuraava peli taas voi toimia loistavasti. Tuo pelin toimivuuden epätasaisuus alkaa tuntua turhauttavalta, kun välillä et vaan itse voi itse tehdä mitään kun omat kudit katoaa johonkin ja vihut tuntuu tappavan ykkösellä.

RPG ammukset tuntuu myös välillä katoavan jonnekkin bittiavaruuteen samantien kun lähtevät lentoon.
Tässähän on ollut pätchin jälkeen rpg:n kutien kanssa rekisteröitymisongelmaa, katoamista ja johonkin ties mihin vaan lentämistä.

Kenjinxs sanoi:
Tässä peli sarjassa on aina ollut ongelma että esim rpg ammus katoaa kun laukasun jälkeen kuolet.. Ei se todellisuudessakaan katoa jos kaveri kerkeää laukasta ja saa napin ottaan. Miksei sitä voisi tehä oikein?
Ainakaan ei ihan heti tässä kutosessa tuo rpg:n kuti katoa jos kuolet. Monta kertaa olen countersnipaillut röllejä ja smg-tarkka-ampujia rpg:n kanssa ja ainakin räjähtävät hengiltä vaikka itse olenkin jo leveänä.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni ei onneksi noin pahoja ongelmia ole nettikoodin kanssa ollut, mutta kyllä tuossa lähtisi järki jos joka pelisessiossa tuollaiseen törmäisi. Mutta jotain ovat sentään tehneet oikein, kun peli on lipsahtanut Steamissä 'Mostly Positive (73 %)' puolelle. Nyt vaan niitä isompia karttoja lisää...

Lisäksi tuovat Battlefield Labsin testiympäristön takaisin huomisesta alkaen. Siellä sitten tulevien päivitysten, karttojen, yms. testailua ja palautteen keräämistä. Positiivista, että tuovat tuon takaisin nyt julkaisun jälkeen, eiköhän tästä vielä oikein hyvä peli saada!

 
Eastwood on tosi jees karttana, mutta conquestissä puolet on epäbalanssissa. Se puoli, jolla on A ja B liput puolustettavana häviää melkein jokaisen pelin (ainakin omasta kokemuksesta). Lippujen ympärillä on älyttömästi taloja ja puskia yms. kaninkoloja, joihin saa laitettua spawn beaconeita. Näistä pääsee sitten helposti ottamaan lippua, josta syntyy jatkuva kissa-hiiri -leikki.

Vastapuolella on D ja E liput, jotka ovat taas melko avoimia ja helpompi puolustaa.
 
Olisivat tuoneet tuon labsin jo 2-3 vk ennen myyntiä, testanneet muutoksia. Nääs tuo mikä julkaistiin vs viimeisin beta oli hitonmoinen ero, nyt sitten hirveetä pätsäämistä ollut ( mutta suurin aika menny varmaan noiden rahojen lypsämisessä koska uutta nahkaa tulee melkein 4pv välein ) eli enemmän kun pätsäämistä. Näkee missä prioriteetti oikein makaa.
 
Olisivat tuoneet tuon labsin jo 2-3 vk ennen myyntiä, testanneet muutoksia. Nääs tuo mikä julkaistiin vs viimeisin beta oli hitonmoinen ero, nyt sitten hirveetä pätsäämistä ollut ( mutta suurin aika menny varmaan noiden rahojen lypsämisessä koska uutta nahkaa tulee melkein 4pv välein ) eli enemmän kun pätsäämistä. Näkee missä prioriteetti oikein makaa.
Aika varmaksi muistan, että labs oli auki myös tuossa betan ja julkaisun välissä.
En nyt vaan muista mitä ne siellä testaili.
 
Olisivat tuoneet tuon labsin jo 2-3 vk ennen myyntiä, testanneet muutoksia. Nääs tuo mikä julkaistiin vs viimeisin beta oli hitonmoinen ero, nyt sitten hirveetä pätsäämistä ollut ( mutta suurin aika menny varmaan noiden rahojen lypsämisessä koska uutta nahkaa tulee melkein 4pv välein ) eli enemmän kun pätsäämistä. Näkee missä prioriteetti oikein makaa.
Betaa pelasi yli puoli miljoonaa pelaajaa Wikipedian mukaan ja tuollaisella pelaajamäärällä huomattiin varmasti niin paljon uusia bugeja ja saatiin niin paljon palautetta, että muutosten implementointiin tuskin edes riitti tuo kaksi kuukautta ennen julkaisua vaan varmaan vieläkin päivityksissä korjataan betassa ilmentyneitä asioita. Ei siinä olisi mikään parin viikon lisäjakso ennen julkaisua tuonut sellaista lisäarvoa, mitä ei sisäisellä testaamisella saataisi. Palautetta oltaisiin saatu, mutta ei sitä oltaisi ehditty käsittelemään saatikka korjaamaan ennen julkaisua, joten parempi keskittyä niihin ongelmiin mitä betassa löydettiin.

Ja aika kultaa muistot, ihan samanlaista päivitysrumbaa ollut jokaisen Battlefieldin julkaisu tähän asti. Kuukausien saatossa jokainen peli saatu parempaan kuntoon. Skinien tekeminen tuskin vie kovin monelta henkilöltä montaakaan työtuntia kokonaisuuteen nähden, plus pääasiassa niitä varmaan työstävät graafiset suunnittelut tms. tyypit, jotka eivät muutenkaan työskentelisi bugikorjausten parissa.
 
Aika todellakin kultaa muistot.

BF4 oli lähes koomisen rikkinäinen julkaisussa, mutta harva sitä edes enää muistaa kun lopulta peli oli erinomainen.
Välillä unohdan sen itsekin, kun ajattelen vaan sitä että se on oma heittämällä pelatuin bäfä ja toistaiseksi paras. Toivon toki että BF6 menee ohi, mutta jotenkin vähän epäilen kun tämä koko player engagement monetization trendi mihin nyt bäfäkin hyppäs isosti on niin huono asia peleille yleisesti.
 
Yhdessä TDM-matsissa lensin heti alussa taivaalle ja laskeuduin laskuvarjolla vastustajan spawniin. Ihme, ettei kukaan syyttänyt hakkeriksi, kun ehdin 10 sekunnissa selkään. Samassa matsissa oli yksi vastustaja, jota ei voinut tappaa aseella. Kaverilla tai itsellä ei tullut edes hit markkeria, vaikka ampui SMG:llä parin metrin päästä rintaan. Lopulta kranaatti löi tämän hengiltä. Tuskin oli kuitenkaan hakkeri, koska KD oli aika huono matsissa.

Initiation BR on maistunut. 11 voittoa saatiin kaverin kanssa putkeen, kunnes tuli eka häviö. Mukavan hidastempoista, kun bottejakin on paljon mukana. Alkuun vaan alueen reunalle keräämään hyvät aseet ja odottaa, että oikeat pelaajat tappavat toisensa. Sitten vasta ihan lopussa ottamaan hyvät asemat jostain korkeasta talosta.
 
player engagement monetization trendi mihin nyt bäfäkin hyppäs isosti on niin huono asia peleille yleisesti.

Tätä en ymmärrä miksi siitä on mitään haittaa, koska mitään pelillistä etua et rahalla saa.

BF4:ssahan tuo oli pahempi siinä muodossa, että sun pitää maksaa erikseen melkein pelin hinta uudestaan, että sait puolet kartoista auki. Toki sai sen Premiumin vpn:llä parilla kympillä, mutta silti.
 
Tätä en ymmärrä miksi siitä on mitään haittaa, koska mitään pelillistä etua et rahalla saa.
Niin sitä voisi pikaisesti ajatella ja joo periaatteessa näin.

Codin puolella tämä on jo nähty ja niin tässäkin itse asiassa.
Tulee uusi season ja uudet aseet, kas kummaa uusi ase onkin paras luokassaan kuten esim. mini scout nyt.
Kuinka saat aseen? Joko grindaat melko reippaasti tai vaihtoehtoisesti ostat seasonin day 1 skinin mihin se kuuluu.
Joo, lopulta ase on kaikilla mitään maksamatta ja toki varmasti joku muu luokan ase on lähes yhtä hyvä.
BF6 taisi vielä ostettavien skinien lisäksi saada scoutin nopeammin niin, että omistat erikseen maksullisen BF Pro:n. Siinä on sille joku eklusiivinen challenge, millä saat skinin i.e. aseen heti käyttöön.
Edelleen ei toi vakavaa ole, mutta sillai semisti kusista joka tapauksessa.

Eikä se kyllä siihen lopu, ihmettelen etteikö Portalin vajavaisuudet / XP nerffit tai closed weapons syrjiminen johdu jollain tasolla myös siitä että nykyään on pakko tahkoa pelin hinnan lisäksi muualtakin rahaa. Kaikella tolla pyritään ohjaamaan pelaajakuntaa tiettyyn suuntaan. Ei saa edistää battle passia liian nopeasti, jne.
Enkä nyt niin hölmö ole, ettenkö tiedä pelin sekä servereiden jatkuvan ylläpidon ja kehittämisen maksavan huomattavan määrän rahaa. Jos nyt kuitenkin ajatellaan codin lukemia, niin maksaako se kuitenkaan miljardeja vuodessa.

Lopuksi pakko nyt kuitenkin sanoa, että mä siis pidän tästä pelistä tosi paljon.
Lisäks mua ei kovin herkästi edes häiritse nämä asiat, mutta jonkinlaiset traumat on jäänyt tuolta codin puolelta ja se on päivänselvä asia että bäfä yrittää nyt suoraan viedä sen paikkaa.
Esimerkiksi aiemmin kun väläytettiin jopa sitä, että jossain kohtaa peräti vuosittain tulisi uutta bäfää codin tapaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
293 814
Viestejä
5 023 443
Jäsenet
80 584
Uusin jäsen
paukkuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom