Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Onko noissa nyt niin hirveästi kokoeroa? Zavodissa F ja A jäi usein aika pienelle huomiolle porukalla.
1686422600146.png1686422613894.png
 
En ole mitannut kauanko äijällä kestää juosta esim. kentän päästä päähän mutta olen silti sitä mieltä että bf4 zavod on isompi mitä nyt tämän uuden bäfän uusi kentä. Tutkijat voi tutkia ja raportoida tänne lopputulokset :thumbsup:
 
Jaha, tässä on jollain ilveellä onnistuttu vetämään balanssi entistä enemmän persiilleen. Jotkut aseet tuntuu olevan ihan lasereita ja dozer on käytännössä kuolematon kun on vain kilpi esillä.
 
Jaha, tässä on jollain ilveellä onnistuttu vetämään balanssi entistä enemmän persiilleen. Jotkut aseet tuntuu olevan ihan lasereita ja dozer on käytännössä kuolematon kun on vain kilpi esillä.
Dozer ei ole muuttunut miksikään. Tiedän, koska pelaan ukkoa ylivoimaisesti eniten ja kilpitappojakin jo pitkälle toistatuhatta. Dozeria nyt vaan pyörii kentällä moninkertaisesti johtuen viikkotehtävistä, missä Dozer auttaa suorittamaan nopeammin. En muista että koskaan aiemmin olisi ollut yhtäkään Dozeriin liittyvää viikkotehtävää, joten ihan hauskaa tämä.

Kun kohtaa toisen kilpilmiehen kentällä, on se kuin kukkotaistelu. Kiivasta kalauttelua ja lopulta toinen kaatuu. Ja se on hienoa että aina tuntuu olevan toinen osapuoli mukana kuvioissa eikä aleta pyssyjen/räjähteiden kanssa touhuilemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Dozer ei ole muuttunut miksikään. Tiedän, koska pelaan ukkoa ylivoimaisesti eniten ja kilpitappojakin jo pitkälle toistatuhatta. Dozeria nyt vaan pyörii kentällä moninkertaisesti johtuen viikkotehtävistä, missä Dozer auttaa suorittamaan nopeammin. En muista että koskaan aiemmin olisi ollut yhtäkään Dozeriin liittyvää viikkotehtävää, joten ihan hauskaa tämä.

Kun kohtaa toisen kilpilmiehen kentällä, on se kuin kukkotaistelu. Kiivasta kalauttelua ja lopulta toinen kaatuu. Ja se on hienoa että aina tuntuu olevan toinen osapuoli mukana kuvioissa eikä aleta pyssyjen/räjähteiden kanssa touhuilemaan.
Väärin.
Dozerin muutoksista voit lukea tästä Dev Notes - Improving Dozer & Irish
 
Näköjään juu. Mutta antavana tai ottavana osapuolena en pelatessa ole huomannut mitään eroa vanhaan. Kuolee ja tappaa samalla tavalla. Joten ei mielestäni huonompaan olla menty.
Joo en kyllä itsekään noita tehtyjä muutoksia ainakaan tietoisesti käyttänyt juurikaan. Viikkotehtävät varmasti aiheuttavat turhautumista kun kilpineitoja juoksee vastaan joka nurkan takaa. Omasta mielestä ihan hauskaa vaihtelua ja saa aikaan koomisia tilanteita niin antavana kuin ottavanakin osapuolena
 
On ollut kyllä hauskaa vaihtelua kun kilpimiehiä on juossut vastaan moninkertaisesti. GEW-46? on kyllä osoittautunut hyväksi aseeksi omiin tarpeisiin, toimii lähellä nopeasti ja kauas tarkasti. Uusi deaglekin on melkoinen haulikko ja porukkaa tippuu läheltä ja kaukaa korkeintaan 2 osumalla.
 
On ollut kyllä hauskaa vaihtelua kun kilpimiehiä on juossut vastaan moninkertaisesti. GEW-46? on kyllä osoittautunut hyväksi aseeksi omiin tarpeisiin, toimii lähellä nopeasti ja kauas tarkasti. Uusi deaglekin on melkoinen haulikko ja porukkaa tippuu läheltä ja kaukaa korkeintaan 2 osumalla.
Tuo GEW onkin tullut huomattua vastaanottavana osapuolena olevan ihan rikki. Vaikuttaa sellaiselta että vähän katsoo vihollista niin jo kuolee. Itsellä ei ole sitä vielä auki tietääkseni.

Tosiaan tuossa Dozerissa pännii kun se kilpi on myös räjähteille immuuni. Lähes mahdoton saada hengiltä jos ei pääse selkään.
 
Mitä ihmettä? Oon ampunu monta SPH kranaattia vastustajan dozerin kilpeen eikä edes ole tehnyt vahinkoa mutta nyt kun vihollinen ampui yhden mun kilpeen niin kuolin siihen.
 
Jos se ampuikin saappaan kärkeen kilven alle? :D

XM launcherilla onnistuu edestä päin, jos Dozer ei tajua lähteä rynnimään kohti.
 
Rupee toi kilvellä kikkailu saamaan jo aika hupaisia mittasuhteita, ku melkein joka toisella pelaajalla on se pelissä :D Edes IT-Vaunun gunnerin ITKK ei tunnu murtavan sitä. Onko siihen joku tehtävä olemassa, tyyliin "tapa X määrä vihollisia kilvellä"? Ite oon muutaman kerran saanu kilpimiehen ammuttua kilven ja kenkien välissä olevasta raosta ja pari kertaa jotenkin kummasti hyppimällä kilpimiehen selän taa. Parhaimmat ollu niitä ku lyhyen matkan päästä alan ampumaan ja selkeästi huomaa kuinka kilpeä yritetään vetää esiin, mutta se nyt vaan on liian myöhäistä siinä kohtaa :rofl: Sisätiloissa voi tulla kilpimiestä vastaan tiukat paikat, mutta ulkotaistelussa se on vähän helpompi niitata.
 
Rupee toi kilvellä kikkailu saamaan jo aika hupaisia mittasuhteita, ku melkein joka toisella pelaajalla on se pelissä :D Edes IT-Vaunun gunnerin ITKK ei tunnu murtavan sitä. Onko siihen joku tehtävä olemassa, tyyliin "tapa X määrä vihollisia kilvellä"? Ite oon muutaman kerran saanu kilpimiehen ammuttua kilven ja kenkien välissä olevasta raosta ja pari kertaa jotenkin kummasti hyppimällä kilpimiehen selän taa. Parhaimmat ollu niitä ku lyhyen matkan päästä alan ampumaan ja selkeästi huomaa kuinka kilpeä yritetään vetää esiin, mutta se nyt vaan on liian myöhäistä siinä kohtaa :rofl: Sisätiloissa voi tulla kilpimiestä vastaan tiukat paikat, mutta ulkotaistelussa se on vähän helpompi niitata.
Olikohan se viime viikon tehtävissä missä oli että pitää kerätä kilpitappoja. Itse keräsin sen vetämällä TDM matsin Noshahr Canalsissa.
 
Vastattu toisesta ketjusta;
Eihän bf2042 pelillisesti ollut niin huono kuin porukka sanoo, mutta tottakai se sai huonon vastaanoton siltä osin, kun kaikki tuntuu haluavan vaan bf4 remaken joka vuosi. Oikeasti suurin ongelma oli se tekninen toteutus, mapit ja balanssi. Kyllä sitä itse tuli aika pitkään pelattua. Vasta nyt, kun ampuminen taas pilattiin, loppui itsellä se kiinnostus.
Ei ollut pelillisesti huono, mutta huonoa oli vain "toteutus, mapit ja balanssi"? :D Jos tuo ei ole 'pelillisesti huonon' sanakirjamääritelmä niin mikä.
Se, että porukka keksi näitä tarinoita, että ilman classeja peli on kokeilematta paskaa, ei battlefield sun muuta. Ja mapit nyt on ollut huonoa jo pitkään. Metro/locker tuppaa nykyään olemaan kaikkien mielestä ne parhaat mapit ikinä, vaikka hassunhauskasti ne on kauimpana siitä, mitä "battlefield" on ja olivat vielä mappeina huonompia kuin jopa 2042:n mapit. Balanssi nyt on aina ollut surkeeta, kun medicit/assaultit on olleet OP jo erittäin kauan verrattuna muihin. Ja tekninen toteutus, eikös se bf4 ollut eka puolisen vuotta käytännössä rikki, about samaa luokkaa kuin 2042.
Kokeilematta paskaa, kun pelillä kuitenkin oli Steamissäkin 100 000 pelaajan huippulukemat launchissa? Kuten mainitsitkin, myös BF4 (sekä BF3) olivat täysin bugikasoja julkaisussa, mutta ei niiden pelaajaluvusta sulanut pois 90% ensimmäisten päivien aikana (ja jos suli, niin enemmistö kuitenkin palasi pelin pariin). Itse vihaan Metroa ja Lockeria eikä varmasti tuollaisten mappien puute ole se miksei 2042:sta tykätty.

Juuri julkaistu Battlebit Remastered on onnistunut saavuttamaan lähes saman pelaajahuipun Steamissä kuin BF2042 ja näyttää myös onnistuvan pitämään pelaajat pelin parissa pidempään (ainakin toistaiseksi). Jotain tuossa mainitsemassasi "BF4 remake"-kaavassa siis vetoaa pelaajiin.
 
Kokeilematta paskaa, kun pelillä kuitenkin oli Steamissäkin 100 000 pelaajan huippulukemat launchissa?

No jos oot lukenut niitä kommentteja, niin kyllä itsekin huomaisit, ettei niistä kovinkaan moni ollut peliä kokeillut.

Ja en mä yhtään ihmettele, miksi porukka lopetti niin nopsaan. Ei peli pyörinyt edes ajan parhaalla koneella järkevästi, saati sitten pekka peruspelaajan keskivertokoneella. Mutta en todellakaan usko, että porukka lopetti parissa päivässä sen takia, että classien sijaan käytössä oli specialistit, jotka ei vaikuttanut peruspelaamiseen millään tavalla. Tiimityöhän oli specialisteilla mahdollista nostaa monella pykälällä ylöspäin verrattuna classisysteemiin. Niin ei vaan tapahtunut, koska battlefield-pelaajaa ei kiinnosta pelata tiiminä.
 
No jos oot lukenut niitä kommentteja, niin kyllä itsekin huomaisit, ettei niistä kovinkaan moni ollut peliä kokeillut.

Ja en mä yhtään ihmettele, miksi porukka lopetti niin nopsaan. Ei peli pyörinyt edes ajan parhaalla koneella järkevästi, saati sitten pekka peruspelaajan keskivertokoneella. Mutta en todellakaan usko, että porukka lopetti parissa päivässä sen takia, että classien sijaan käytössä oli specialistit, jotka ei vaikuttanut peruspelaamiseen millään tavalla. Tiimityöhän oli specialisteilla mahdollista nostaa monella pykälällä ylöspäin verrattuna classisysteemiin. Niin ei vaan tapahtunut, koska battlefield-pelaajaa ei kiinnosta pelata tiiminä.
Omalla kohdalla XBOne pyöritti peliä launchissa ihan riittävän hyvin. Peli vain oli niin järkyttävän huono, että jäi 10h trial pariin tuntiin. Kokeilin uudelleen vasta, kun sai ilmaiseksi game passilla. Peli oli vuoden aikana parantunut merkittävästi, mutta edelleen classit ja muut core-featuret puuttuivat. Kun classit saatiin palautettua peliin, tuli taisteluihin jotain järkeä. Pelikello näyttää nyt 51h ja tylsistyminen on iskenyt eli ei ole ainakaan kuukauteen peli enää auennut.

Vaikka pelissä on hetkensä, ei tämä kyllä yllä mitenkään BFV tasolle.
 
Makuasioita. Itselle tuli juuri 500h täyteen ja edelleen viikottain tulee useampana päivänä pelailtua. Alun katastrofin jälkeen tästä on kehkeytynyt täysin eri peli niin sisällöltään kuin toimivuudeltaan.
 
No jos oot lukenut niitä kommentteja, niin kyllä itsekin huomaisit, ettei niistä kovinkaan moni ollut peliä kokeillut.

Ja en mä yhtään ihmettele, miksi porukka lopetti niin nopsaan. Ei peli pyörinyt edes ajan parhaalla koneella järkevästi, saati sitten pekka peruspelaajan keskivertokoneella. Mutta en todellakaan usko, että porukka lopetti parissa päivässä sen takia, että classien sijaan käytössä oli specialistit, jotka ei vaikuttanut peruspelaamiseen millään tavalla. Tiimityöhän oli specialisteilla mahdollista nostaa monella pykälällä ylöspäin verrattuna classisysteemiin. Niin ei vaan tapahtunut, koska battlefield-pelaajaa ei kiinnosta pelata tiiminä.
Pelaamatta paskaa tai pelaamalla paskaa, selvää on se ettei peli pelaajille maistunut. Toivottavasti kehitystiimi palaa takaisin tuohon "BF4 remake" kaavaan, sillä Battlebitistäkin huomataan että kyllä se selvästi pelaajiin vetoaa.
 
Olen aina bäfissä käyttänyt tuota perfoverlay.drawps konsolikomentoa että näkee fps:n. Tässä näyttää nyt olevan samalla komennolla useita eri riviä, joista yksi cpu ja toinen gpu. Onko kellään tietoa mitä tämä meinaa? Mulla on 11700f prossuna ja 6900xt näyttiksenä ja tuo cpu arvo näyttää aina vähän pienempää mitä gpu. Esim. cpu 190 ja gpu 220.

Onko niin että tuossa tapauksessa pyörii 190fps ja cpu on pullonkaulana ja peli osaa laskea että jos cpu ei rajoittaisi niin gpu:n puolesta fps olisi 220?
 
Sain EA:lta sähköpostia

Hello,

We noticed that your Battlefield 2042 account has been involved in cheating, which violates our Positive Play Charter.

We have blocked your access to Battlefield 2042 on all platforms.

Onko joku muu saanut? Mulla ei oo ees koko peliä.

Joku virhe se tietenkin on, mutta miten tollanen on mahdollista, kun ei mulla oo peliä?

Jos joskus ostan tän, niin oonkohan nyt suoraan bannattu? :D
 
Viimeksi muokattu:
Sain EA:lta sähköpostia

Hello,

We noticed that your Battlefield 2042 account has been involved in cheating, which violates our Positive Play Charter.

We have blocked your access to Battlefield 2042 on all platforms.

Onko joku muu saanut? Mulla ei oo ees koko peliä.

Joku virhe se tietenkin on, mutta miten tollanen on mahdollista, kun ei mulla oo peliä?

Jos joskus ostan tän, niin oonkohan nyt suoraan bannattu?
Kannattaa varmaan laittaa viestiä sinne. Virhe tai sit sun ea / steam tili on haxattu jonka takia toi viesti on sulle lähtenyt? :hmm:
 
Jep sama tuli mieleen että onkohan ea tilisi kaapattu. Ja joku pelaillut koodit päällä sillä. Mutta ea:n tuntien voi olla ihan virhekkin.
 
Joo laitoin sinne viestiä, eikä ainakaan mitään omituisia kirjautumisia ollut mistään kun katsoin.
On vielä se kaksoistunnistautuminen tms päällä.

Itse uskon sen olevan vaan virhe (kun ei mulla ole sitä peliä), mutta mistä sitä tietää.

Katotaan mitä ne vastaa, jos vastaa.
 
Joo laitoin sinne viestiä, eikä ainakaan mitään omituisia kirjautumisia ollut mistään kun katsoin.
On vielä se kaksoistunnistautuminen tms päällä.

Itse uskon sen olevan vaan virhe (kun ei mulla ole sitä peliä), mutta mistä sitä tietää.

Katotaan mitä ne vastaa, jos vastaa.
Bannin luulisi näkyvän myös kirjautuneena tilille. Meinaan kuka tahansa voi sähköpostia lähettää ja väittää olevansa EA.
 
Huhhuh. Mitähän nuo on ajatellut kun laittanut tuonne Portaliin nyt pelimuodoksi BC2 vs BF3. Täysin BF3 puolen ylivaltaa koska BC2 soltuilla ei ole mitään ilmantorjuntaa. BF3:n kopterit ja jetit saa pyöriä ihan vapaasti dominoimassa.
 
Huhhuh. Mitähän nuo on ajatellut kun laittanut tuonne Portaliin nyt pelimuodoksi BC2 vs BF3. Täysin BF3 puolen ylivaltaa koska BC2 soltuilla ei ole mitään ilmantorjuntaa. BF3:n kopterit ja jetit saa pyöriä ihan vapaasti dominoimassa.

Vaikka multa jäi tämä Portalin pelimuoto kokematta (tällä kertaa), niin muistaakseni jo Portalin trailerin aikana mainostettiin, että BC2 vs BF3 ovat mahdollisia ja silloin just funtsin, että miten sit aikovat toteuttaa sen, ku BC2:ssa ainoat lentohärpäkkeet olivat helikopterit. Ruskeilla oli muistaakseni se IT-vaunu, joka oli joku BMD-vaunu minkä päällä oli pursketulta ampuva ilmatorjuntakonekivääri.

Itellä ihan tarkoituksella taukoa tästä pelistä, kun välillä ei vaan pysy mukana. BF4:aa taas pelannut ja se on kyllä kaikin puolin onnistunut tekele, kunhan vaan löytää serverin missä hitreg edes vähän toimii.
 
Itellä ihan tarkoituksella taukoa tästä pelistä, kun välillä ei vaan pysy mukana. BF4:aa taas pelannut ja se on kyllä kaikin puolin onnistunut tekele, kunhan vaan löytää serverin missä hitreg edes vähän toimii.

Itsellä nyt viimeiset 172h tätä uusinta takana ja menin kanssa nyt täksi illaksi vaihtamaan neloseen ja se vaan tuntuu olevan parempi peli vrt 2042 ja omasta mielestä paras bf kaikkinensa koko sarjassa.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Mitäs muilla meni rikki Season 6:n mukanaan tuomassa päivityksessä? Itsellä mm. herkesi RTSS OSD pelaamasta ja ainakin 12M Auto bugaa niin ettei kädessä näy kuin laser.
 
Pikaisella testillä PS femmalla näyttänee toimivan kaikki kuten pitääkin :thumbsup: myöhemmin tänään uusi mappi testiin.
 
Ei toimi koko paska :( Miten vaan koittaakin käynnistää peliä niin alkaa validoimaan asennusta..

Tiedossa oleva bugi. Saat toimimaan kun teet EA Apille "App recoveryn".

1696955663178.png


Katsotaan jos sen joskus saa edes päivittymään...
1696954350230.png

Tuokin on jo tiedossa supportissa
1696955820992.png

Toivotaan että saavat pian korjattua. Kannattaa toki kokeilla sillekin tuota App recoverya.
 
Mulla toimi yllämainittu kikka ja tyhjensin myös %localappdata% EA- alkuiset kansiot sekä käynnistin EA softan uusiksi. Olin 45min taistellut asian kanssa. Noh mutta sitten läväytti virheilmoituksen vanhoista NVIDIA ajureista.... Luovutin ja siirryin takas HLL pariin kun se sentää käynnistyy ja huomenna uus yritys.
 
Okei, harmin paikka. Itsellä alkoi tuolla pelata. Joku oli joutunut vielä steamista tyhjentämään download cachen. Kannattaa sekin testata varalta.

Tuo Steam cachen tyhjennys ja jonkun Steamin redistributablen (tarjosi automaattisesti) jälkeen lähti toimimaan. En tiedä vaatiko nuo kaikki kikat vai vain tuon viimeisen.

Mutta itse kartta on kyllä Metrosta ja Lockerista pitäville karkkia. Ehkä hieman noita laajempi, eli vaikeampi sumputtaa mutta kyllä pari kertaa ekan lipun jälkeen olevalle kurkulle peli pysähtyi ja kerran kuristettiin vihu ihan omaan baseen asti.
 
Ei ole hyvä mappi tuo uusi. Aivan liikaa sumppukohtia mihin kaikki pelit keskittyy. Enemmän reittivalintoja sekä muutenkin laajempi kokonaisuus niin toimisi.
 
Eli samaa roskaa kuin Metro ja Locker. En ymmärrä miten tuosta jotkut pitää.
Locker on klassinen lihamylly joka vaatii kyllä ihan eri pelityylin ja suhtautumisen kuin muut avoimemmat kartat. Tykkään kyllä lockerista ja luulen että tämä uusikin menee suosikkeihin jo pelkästään sen takia että koput loistavat poissaolollaan.
Metrosta en ole oikein koskaan oppinut tykkäämään.
 
Locker on klassinen lihamylly joka vaatii kyllä ihan eri pelityylin ja suhtautumisen kuin muut avoimemmat kartat. Tykkään kyllä lockerista ja luulen että tämä uusikin menee suosikkeihin jo pelkästään sen takia että koput loistavat poissaolollaan.
Metrosta en ole oikein koskaan oppinut tykkäämään.
Jos haluan pelata tuollaista clusterfuckia niin menen pelaamaan codia. Pois tuommoiset bäfästä varsinkin nyt kun ei voi edes valita mitä karttaa menee pelaamaan.
 
...mutta ei yhtäkään paskavarpusta pörräämässä ympärillä tai tankkia ammuskelemassa omasta spawnista.
 
Jos haluan pelata tuollaista clusterfuckia niin menen pelaamaan codia. Pois tuommoiset bäfästä varsinkin nyt kun ei voi edes valita mitä karttaa menee pelaamaan.
Clusterfuckit ovat olleet osa battlefieldiä jo kolmosesta lähtien.
Tuosta puuttuvasta karttavalinnasta kyllä varmasti kaikki ovat samaa mieltä.
Nyt on kyllä helppo ymmärtää niiden turhautumuista ketkä eivät pidä uudesta kartasta ja haluaisivat pelata 64p konkkaa (dice logiikka)karttakierrolla. Tätä kun ei ole tarjolla vaan pitää valita joko uusi kartta tai sitten 128p konkka (dice logiikka)karttakierrolla.
 
Clusterfuckit ovat olleet osa battlefieldiä jo kolmosesta lähtien.
Tuosta puuttuvasta karttavalinnasta kyllä varmasti kaikki ovat samaa mieltä.
Nyt on kyllä helppo ymmärtää niiden turhautumuista ketkä eivät pidä uudesta kartasta ja haluaisivat pelata 64p konkkaa (dice logiikka)karttakierrolla. Tätä kun ei ole tarjolla vaan pitää valita joko uusi kartta tai sitten 128p konkka (dice logiikka)karttakierrolla.
Joo niin on ollut mutta aiemmin sinne Lockeriin tai Metroon ei ole tungettu ellei ole itse valinnut servua jossa se pyörii :) Hetkinen, eikö siellä ole nyt season 6 myötä valittavissa 64p konkkaa? Ainoa järkevä pelimuoto koko pelissä. 128p on liian iso eikä pyöri kunnolla enää tällaisella 6v vanhalla raudalla.
 
Joo niin on ollut mutta aiemmin sinne Lockeriin tai Metroon ei ole tungettu ellei ole itse valinnut servua jossa se pyörii :) Hetkinen, eikö siellä ole nyt season 6 myötä valittavissa 64p konkkaa? Ainoa järkevä pelimuoto koko pelissä. 128p on liian iso eikä pyöri kunnolla enää tällaisella 6v vanhalla raudalla.
Ei ole kuin tuo uusi mappi 64 pelaajan moodissa. 128 konkka tuli takaisin. Ja onneksi tuli, koska itse ehdottomasti pidän siitä enemmän :) :thumbsup:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 288
Viestejä
4 551 261
Jäsenet
74 953
Uusin jäsen
Vivivivus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom