Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Hyvä vaan että peli pysyy arcadena, niin kuin ennenkin, kasuaali pelaajat pystyy pelaamaan sen 15-60 min ilman mitään säätämistä. Milsim pelit on toinen genre mitä ei näihin tule sekoittaa. Toki jos olisi kovaa kysyntää markkinoilla voisivat tehdä kokonaan uuden ip:n milsim pelaajille.
Joo en mä mitään milsimiä kaipaakaan, lähinnä vaan tuo tankilla sooloilu on siitä ikävää, että tankkipelaajalla on yksin turhan paljon tulivoimaa jalkamieheen verrattuna. Jos joutuisi ottamaan edes yhden kaverin kyytiin niin se tasoittaisi heti puntteja.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
Joo en mä mitään milsimiä kaipaakaan, lähinnä vaan tuo tankilla sooloilu on siitä ikävää, että tankkipelaajalla on yksin turhan paljon tulivoimaa jalkamieheen verrattuna. Jos joutuisi ottamaan edes yhden kaverin kyytiin niin se tasoittaisi heti puntteja.
Tasapaino on eri asia, sitä varmasti kaikki toivoo, että olis kohdillaan pelityylistä riippumatta.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 031
Jos joutuisi ottamaan edes yhden kaverin kyytiin niin se tasoittaisi heti puntteja.
Battlefield V:n Firestormissahan tankeilla oli erikseen ohjaaja ja tykkimies. Toimi hyvin, koska toi pelimuoto pakottaa tiiviiseen tiimipeliin ja kommunikointiin muutenkin. Voicen käyttö oli yleistä randomeidenkin kanssa ja kavereiden kanssa tietysti aina käytössä.

Mutta nämä conquestit ym. joita ainakin itse pelailen servulla aina yksin eikä kukaan käytä voicea, niin ihan kamalaa sähläystä tuo kyllä olis. Toivottavasti pitävät systeemin nykyisellään, koska en kyllä usko, että pelikulttuuri muuttuu yhtäkkiä luonteeltaan niin, että enemmistö käyttää voicea.

Firestormissakin itseasiassa usein tankkien käyttö meni siihen että sitä käytti yksi tyyppi, joka switchaili ratin ja tykin välillä f1 ja f2 napeilla... :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 006
Joo en mä mitään milsimiä kaipaakaan, lähinnä vaan tuo tankilla sooloilu on siitä ikävää, että tankkipelaajalla on yksin turhan paljon tulivoimaa jalkamieheen verrattuna. Jos joutuisi ottamaan edes yhden kaverin kyytiin niin se tasoittaisi heti puntteja.
Mielestäni riittäisi se, ettei tankkikuski pystyisi kattomaan sitä menoa muuta kuin tankin sisältä, eikä pystyisi pyörittää kuvakulmaa tankin ympärillä.

Pysyisi vähän arcadena, mutta ei kuitenkaan liian hc.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 581
Juu itsekkin upotin 3:n ja 4:n yhteensä jonkun 600h, mutta onea ja V:tä varmaan joku 10h tullut yhteensä pelattua. Itse tykkäsin kyllä nimenomaan 4:n vanilla mapeista eniten ja toki ne "ehostetut" vanhat mapit oli hyviä kanssa. Uudet mappiopakettien mapit oli kyllä omasta mielestä suurimmilta osin todella huonoja 4:ssa. Isoja, laakeita ja aivan liian avoimia peltoja suuri osa. Varmaan tosi kivoja, jos tykkää sniputtaa.

Ja ne ajoneuvoanimaatiot pois kiitos. Realistista ehkä, muttei hauskaa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Tasapaino on eri asia, sitä varmasti kaikki toivoo, että olis kohdillaan pelityylistä riippumatta.
Miten itse sitten tasapainottaisit tankit? Nythän siellä osaava tankkikuski vetää yli 10:1 K/D ratiolla josta jalkamiehenä pelaava voi vain uneksia. Tiedän pelaajia, jotka istuu vaikka koko matsin respawniscreenissä jos ei saa tankkia alleen.

Mulle toki kelpaisi sekin, että PST-aseet olisivat tehokkaampia. Javelinilla pitäisi lähteä tankki kuin tankki laakista laulukuoroon jos osuma kattoon tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Battlefield V:n Firestormissahan tankeilla oli erikseen ohjaaja ja tykkimies. Toimi hyvin, koska toi pelimuoto pakottaa tiiviiseen tiimipeliin ja kommunikointiin muutenkin. Voicen käyttö oli yleistä randomeidenkin kanssa ja kavereiden kanssa tietysti aina käytössä.

Mutta nämä conquestit ym. joita ainakin itse pelailen servulla aina yksin eikä kukaan käytä voicea, niin ihan kamalaa sähläystä tuo kyllä olis. Toivottavasti pitävät systeemin nykyisellään, koska en kyllä usko, että pelikulttuuri muuttuu yhtäkkiä luonteeltaan niin, että enemmistö käyttää voicea.

Firestormissakin itseasiassa usein tankkien käyttö meni siihen että sitä käytti yksi tyyppi, joka switchaili ratin ja tykin välillä f1 ja f2 napeilla... :)
Eipä se kummoista kommunikaatiota vaatisi, että tankki voisi silti olla tehokas olematta OP. Simppelit spottausvoiceoverit ja sitten commorose. Toki tiedän, että BF:ää vedetään enimmäkseen soolona, mutta tarviiko niiden soolopelaajien päästä tankilla ounaamaan? Ne voi sit lentää kopteria, jettiä tai pelata jalkamiehenä. Yhteistyö on kuitenkin myös tekijöillä aina sellainen asia, mitä toivoisivat enemmän BF peleissä.

EDIT: Yksi tapa voisi tietty olla myös se, että jos ei ole erillistä ampujaa niin esim. lataaminen olisi hitaampaa. Silloin voisi soolota, mutta olisi hyötyä ottaa siihen ampuja.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 031
Toki tiedän, että BF:ää vedetään enimmäkseen soolona, mutta tarviiko niiden soolopelaajien päästä tankilla ounaamaan?
Ei niillä ounaamaan mun puolestani tarvitse päästä, niistä voi tehdä ihan surkeitakin. En vaan pidä toimivana sitä, että yksi henkilö pelaa näppistä ja toinen hiirtä.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
K/D ratiot hiuksista kuuseen niin muuttuu pelaaminenkin järkevämmäksi.
Ei se lopulta muuta juuri mitään vaikka piiloon menee.

Codissa ne ei monessa pelimoodissa näy, mutta silti kummasti hävitään vaikka yksin vääntää joukkueelle yli puolet objective pisteistä. Toisien sanoen, silti osa neppailee ihan omiaan....

Aina se K/D kuitenkin on siellä taustalla, ja aina jostain paikasta voi viimeistään matsin jälkeen käydä sitä katsomassa.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
Miten itse sitten tasapainottaisit tankit? Nythän siellä osaava tankkikuski vetää yli 10:1 K/D ratiolla josta jalkamiehenä pelaava voi vain uneksia. Tiedän pelaajia, jotka istuu vaikka koko matsin respawniscreenissä jos ei saa tankkia alleen.

Mulle toki kelpaisi sekin, että PST-aseet olisivat tehokkaampia. Javelinilla pitäisi lähteä tankki kuin tankki laakista laulukuoroon jos osuma kattoon tulee.
Ensinnäkin niitä tankkeja on vähemmän kuin jalkaväkeä.
Toiseksi mitä väliä vaikka hyvällä kuskilla on hyvä kd ? sehän on nimenomaan _ hyvä _ kuski ???
Kolmanneksi miksi toinen ihminen ei saisi pelata omalla tavallaan, sehän on näissä peleissä tarkoitus ?

En osaa kääntää suomeksi mutta "Easy to use but hard to master" olis meikän vastaus.

Tärkein balanssi on servereistä kiinni, onko mitään auto balancea tms.

Edit: Sitten on toki vaihtoehtona, että etsit serverin missä ei ole ajoneuvoja jos ne häiritsee.
 
Viimeksi muokattu:

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Mielestäni riittäisi se, ettei tankkikuski pystyisi kattomaan sitä menoa muuta kuin tankin sisältä, eikä pystyisi pyörittää kuvakulmaa tankin ympärillä.

Pysyisi vähän arcadena, mutta ei kuitenkaan liian hc.
Eikös BF4:n hardcore modessa ollut vain 1st person view? Nimim. En ole pelannut softia ollenkaan, koska hc parasta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Itse toivon(turhaan) että noiden modelien liikehdintää rauhoitettaisiin hiukan vs BF1 ja BFV.
Yleensäkin minun puolestani saisi hiukan laskea ukkelien vauhtia, mutta enemmän minua haittasi edellisissä se, miten paljon modelit heiluu ja sätkii ja huojuu joka suuntaan liikkeessä.

Sen verran vedän realismikorttia peliin, että minusta se modelien liikehdintä saisi näyttää aidommalta. Yksikään ihminen maailmassa, saati sitten koulutetut taistelijat, ei heilu ja huoju juostessa ja liikkuessa noin paljoa. Saatan olla väärässä, mutta minusta BF1/BFV modelien eloisuus on ihan julmetun typerän näköistä.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Ensinnäkin niitä tankkeja on vähemmän kuin jalkaväkeä.
Toiseksi mitä väliä vaikka hyvällä kuskilla on hyvä kd ? sehän on nimenomaan _ hyvä _ kuski ???
Kolmanneksi miksi toinen ihminen ei saisi pelata omalla tavallaan, sehän on näissä peleissä tarkoitus ?

En osaa kääntää suomeksi mutta "Easy to use but hard to master" olis meikän vastaus.

Tärkein balanssi on servereistä kiinni, onko mitään auto balancea tms.

Edit: Sitten on toki vaihtoehtona, että etsit serverin missä ei ole ajoneuvoja jos ne häiritsee.
Niin lähinnä meinasin, että hyvä tankkikuski pärjää pelissä paremmin kuin hyvä jalkaväen sotilas. Ts. jos kaksi samantaitoista pelaajaa kohtaa, toinen jalan ja toinen tankilla niin tankki voittaa kymmenen kertaa kymmenestä.

Eli suomeksi, jos pelaajaa kiinnostaa K/D ratio niin hän pelaa tankilla (tai kopterilla). Yllättävän montaa kiinnostaa. Jos tankit vaatisivat yhteistyötä niin se olisi eräänlainen tasapainottava tekijä jalkamiehen ja tankin välillä.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Niin lähinnä meinasin, että hyvä tankkikuski pärjää pelissä paremmin kuin hyvä jalkaväen sotilas. Ts. jos kaksi samantaitoista pelaajaa kohtaa, toinen jalan ja toinen tankilla niin tankki voittaa kymmenen kertaa kymmenestä.

Eli suomeksi, jos pelaajaa kiinnostaa K/D ratio niin hän pelaa tankilla (tai kopterilla). Yllättävän montaa kiinnostaa. Jos tankit vaatisivat yhteistyötä niin se olisi eräänlainen tasapainottava tekijä jalkamiehen ja tankin välillä.
No noinhan sen pitääkin olla. Kyllähän tankit on tappokoneita taistelukentällä ja vaatii yleensä useamman sotilaan yhteistyötä, että ne saa tuhottua. Ei tankit silti liian OP ole olleet missään vaiheessa näissä peleissä. Hyvä kopterikuski pistää tankin tuusannuuskaksi ja jopa kahdella sinkomiehelläkin tankki on jo helisemässä. Miinoja, pari niitä sokaisevaa flarea, C4:ää ja/tai sinko niin aika nopeasti on tankki tuhottu tai ajettu ainakin pakomatkalle. Joskus ollaan kahdella krh-ukkelillakin tuhottu tankkeja (BF4).

Suurin ongelma, joka yleensä mahdollistaa tankkien dominoinnin, on keskivertoa tyhmemmät pelaajat, jotka kuolema toisensa jälkeen ottaa sen saman classin, vaikka vaihtamalla edes hetkeksi engineeriin tai supportiin edesauttaisi ja nopeuttaisi sitä tankin tuhoamista. "Ei minä olen medic/recon, urhoollisesti kuolen sen 11 kertaa pelissä saman tankkikuskin ampumana ja sen jälkeen valitan foorumeilla kuinka tankit on OP, kun ei sniper-pyssy tai defibrillaattori tee damagea tankille!" Tai ottaisi se recon edes sen soflamin tai ne lukotuskiikarit käyttöön ja auttaisi omia engineerejä tankin tuhoamisessa. Ihan turhaa ulinaa jos ei annettuja työkaluja ymmärrä/osaa käyttää.

Tankkien määrä on rajattu ja kaikille lipuille ei edes pääse tankilla, joten en näe ongelmaa. Kyllä, pelaan usein tankilla. Tankki vs tankki-taistelut on kaikista antoisimpia ainakin BF4:ssä. Ja kyllä, osaan myös pelata jalkamiehenä tankkia vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: ebu
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Omasta mielestä noiden tankkien pitää herättää vähän kauhua. Tuntuu siltä että jokaisen betatestin jälkeen tankkeja nerffataan ja lopputulos on se että yksi jantteri saa sen disaploitua. :cautious:

Bf 5 tankit oli yhtä tyhjänkanssa, jokaisella oli heikko kohta mihen pasauttaa ja joss kuolit niin joku vei homman maaliin.
 
Liittynyt
01.09.2017
Viestejä
263
Miten itse sitten tasapainottaisit tankit? Nythän siellä osaava tankkikuski vetää yli 10:1 K/D ratiolla josta jalkamiehenä pelaava voi vain uneksia. Tiedän pelaajia, jotka istuu vaikka koko matsin respawniscreenissä jos ei saa tankkia alleen.

Mulle toki kelpaisi sekin, että PST-aseet olisivat tehokkaampia. Javelinilla pitäisi lähteä tankki kuin tankki laakista laulukuoroon jos osuma kattoon tulee.
no vau. tankit oli ainakin täyttä ripulipaskaa bf3;sessa. Ottaa c4 mukaan, niin tankki ei ehdi edes reagoida, kun menee paskaksi. Sama juttu javelineilla yms voi tehda tankeista helposti muusia ilman mitään taitoa. Lentokoneet sen sijaan oli op ja jalkaväellä oli mahdotonta ampua niitä alas jos oli edes keskinkertainen pilotti ja nämä vetikin aina sen 80-3 tappoputkia ja kuolevat vain toisiin lentsikoihin. Ei ollut harvinaista nähdä pilotteja jotka ei kuole kertaakaan matsin aikana.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Kyllä, pelaan usein tankilla.
En yllättynyt. Juu yhteistyöllä tankin toki saa tuhottua. Miksi sitten tankkipelaajan ei tarvitse tehdä mitään yhteistyötä? Senkun hyppää tankin puikkoihin ja menee ounaamaan soolona?

Noh näemmä täällä on tankkipelaajien dominaatio päällä näemmä. Ette tietenkään halua suosikkileluanne nerffattavan.

Itsehän pelaan yleensä aina full anti-tank infantryä jos tankkimapeissa olen, koska muutoin noille tankeille ei mahda mitään kun sellainen vastaan tulee.

Kysytään nyt vielä, vaikka en usko että mitään rationaalista vastausta saan: Miksi mielestänne yhdellä pelaajalla pitää olla lähtökohtaisesti huomattava etulyöntiasema toiseen pelaajaan nähden? Siksikö, että jaksoi odottaa respawn screenissä tankkispawnia? Wau miten ansaittu etulyöntiasema!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 359
no vau. tankit oli ainakin täyttä ripulipaskaa bf3;sessa. Ottaa c4 mukaan, niin tankki ei ehdi edes reagoida, kun menee paskaksi. Sama juttu javelineilla yms voi tehda tankeista helposti muusia ilman mitään taitoa. Lentokoneet sen sijaan oli op ja jalkaväellä oli mahdotonta ampua niitä alas jos oli edes keskinkertainen pilotti ja nämä vetikin aina sen 80-3 tappoputkia ja kuolevat vain toisiin lentsikoihin. Ei ollut harvinaista nähdä pilotteja jotka ei kuole kertaakaan matsin aikana.
Ei kyllä itseä kolmosessa ikinä nuo C4:set häirinneet vaikka niitä laitettiin mönkkäreihin ja ajettiin päin. Se nyt on vaan tapa soveltaa pelin antamia keinoja. Itselle ei tuo koskaan ollut mikään ongelma kun ei vaan päästänyt ketään tarpeeksi lähelle.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
308
Itse ainakin näkisin että lentokoneet/helikopterit aiheuttaa enemmän turhautumista kuin tankit. Hyvä pilotti on pirun hankalaa ampua alas, mutta tietenkin tässäkin auttaisi toimiva yhteistyö ilmantorjujien välillä.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
En yllättynyt. Juu yhteistyöllä tankin toki saa tuhottua. Miksi sitten tankkipelaajan ei tarvitse tehdä mitään yhteistyötä? Senkun hyppää tankin puikkoihin ja menee ounaamaan soolona?

Noh näemmä täällä on tankkipelaajien dominaatio päällä näemmä. Ette tietenkään halua suosikkileluanne nerffattavan.

Itsehän pelaan yleensä aina full anti-tank infantryä jos tankkimapeissa olen, koska muutoin noille tankeille ei mahda mitään kun sellainen vastaan tulee.

Kysytään nyt vielä, vaikka en usko että mitään rationaalista vastausta saan: Miksi mielestänne yhdellä pelaajalla pitää olla lähtökohtaisesti huomattava etulyöntiasema toiseen pelaajaan nähden? Siksikö, että jaksoi odottaa respawn screenissä tankkispawnia? Wau miten ansaittu etulyöntiasema!
Itse en tankeilla pelaa, mutta onhan se hieman huvittaa että kun tankin näen niin menen noukkimaan helpot pojot enkä juokse karkuun kuten luultavasti kuuluisi. Ne ketä niillä tankeilla on pistepörssin kärjessä osaa niillä pelata tai saa apua.

Joss ne kokee ongelmaksi niin kannattaa katsoa tubesta pieniä vinkkejä, siellä näytetään heikot kohdat. Joss niitä päin vain räiskii niin ei ihme joss tulee takkiin koko ajan.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Itse en tankeilla pelaa, mutta onhan se hieman huvittaa että kun tankin näen niin menen noukkimaan helpot pojot enkä juokse karkuun kuten luultavasti kuuluisi. Ne ketä niillä tankeilla on pistepörssin kärjessä osaa niillä pelata tai saa apua.

Joss ne kokee ongelmaksi niin kannattaa katsoa tubesta pieniä vinkkejä, siellä näytetään heikot kohdat. Joss niitä päin vain räiskii niin ei ihme joss tulee takkiin koko ajan.
Laitapa videoo kun haet yksin joltain osaavalta tankkipelaajalta ne "helpot pisteet" pois BF4:ssä?

Hauskintahan tässä on, että tankkipelaajien yleisin kommentti on että "vaihda classia" jos tulee tankeilta turpaan, mutta vaikka koko vastapuolen tiimi pelais antitankkia niin tankkipelaaja ei vaihda jalkamieheen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 006
"Juu yhteistyöllä tankin toki saa tuhottua."
"toimiva yhteistyö ilmantorjujien välillä "

Tässä se ongelma sitten tuleekin, kun puhutaan moninpeleistä, varsinkin battlefieldistä. Tyyliin neljä tiimiä sadasta on sellasia, missä ihmiset ymmärtää edes vähän yhteistyöstä.

Jos ne tankit tehdään niin heikoiksi, että ilman yhteistyötä saa tuhottua "helposti" panssarivaunun, niin onko ne enää sitten niitä panssarivaunuja, vai vaan joku liikkuva maalitaulu.

Ite ainakin tykkään lähtee tuhoamaan tankkeja Battlefield V:ssä, kun ne aiheuttaa vähän haastetta, mutta kun pelaa kavereiden kanssa squadissa, ni ne tankit saa tuhottua kuitenkin suhteellisen helposti kahdestaankin, ellei vastustajalla ole joku korjaaja mukana.

Kirjotan nyt vielä saman mitä aiemminkin, että ainakin ykkösessä ja viitosessa se tankkipelaamisen isoin "ongelma" (näin jalkaväkimiehenä) on se, että ne pystyy pyörittelemään sitä kuvakulmaa kolmannesta persoonasta, jolloin ne näkee esteiden yli yms. Jos sen kuvakulma otetaan pois defaulttina, niin olis paras.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
En yllättynyt. Juu yhteistyöllä tankin toki saa tuhottua. Miksi sitten tankkipelaajan ei tarvitse tehdä mitään yhteistyötä? Senkun hyppää tankin puikkoihin ja menee ounaamaan soolona?

Noh näemmä täällä on tankkipelaajien dominaatio päällä näemmä. Ette tietenkään halua suosikkileluanne nerffattavan.

Itsehän pelaan yleensä aina full anti-tank infantryä jos tankkimapeissa olen, koska muutoin noille tankeille ei mahda mitään kun sellainen vastaan tulee.

Kysytään nyt vielä, vaikka en usko että mitään rationaalista vastausta saan: Miksi mielestänne yhdellä pelaajalla pitää olla lähtökohtaisesti huomattava etulyöntiasema toiseen pelaajaan nähden? Siksikö, että jaksoi odottaa respawn screenissä tankkispawnia? Wau miten ansaittu etulyöntiasema!
Kyllä yksinäisen tankkikuskin saa tuhottua ihan yksittäinen sinkomieskin tai C4-ukko. Jos tankissa on kuskin lisäksi kk-mies, niin sitten ei yksin enää singon kanssa pärjää. Eikä kyllä pitäisikään pärjätä.

Siksi, että tuo moottoroitu kalusto on olemassa juuri sitä varten, että se luo erilaisia taktiikoita ja variaatioita taistelukentälle. Epäreilua tuosta tekee se, että jos tankkeja olisi vain toisella puolella, mutta harvoinpa näin on. Tämä sama valitus pätee jetteihin (miksi niitä pitää olla), taisteluhekoihin (miksi niitä pitää olla) ja niin edelleen.

Koko Battlefield-pelisarja perustuu pitkälle vietyyn kivi-sakset-paperi-liekinheitin-jousipyssy -asetelmaan, jossa jokaiselle ajoneuvolle ja classille on oma vastakohtansa. Pelaajien tyhmyyttä että niitä välineitä ei osata käyttää. Ratkaisu: älä pelaa randomien kanssa, vaan etsi itsellesi aktiivinen peliporukka, niin peli muuttuu paljon nautinnollisemmaksi.

Toiseksi, näitä Call of Dutyja, Rainbow Sixejä ym on myös olemassa, jossa ei ole tankkeja. Pelaa niitä. Kolmanneksi, Battlefieldeissa on myös infantry only-kenttiä.
 
  • Tykkää
Reactions: mol

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Itse ainakin näkisin että lentokoneet/helikopterit aiheuttaa enemmän turhautumista kuin tankit. Hyvä pilotti on pirun hankalaa ampua alas, mutta tietenkin tässäkin auttaisi toimiva yhteistyö ilmantorjujien välillä.
Samaa mieltä tästä. Hyvät kopterikuskit ja jettikuskit napsivat vastustajan tankit helposti pois, MUTTA noilla vehkeillä ei sitten lippuja vallata. Hyvä IT-auton kuski puolestaan pitää lähimmän 2-4 lipun ilmatilan helposti puhtaana (BF4).
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Battlefieldin idea on ajoneuvot, itte en ainakaan jaökasin pelaa, kun on muita pelejä missä voi liikkua jaloin
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Koko Battlefield-pelisarja perustuu pitkälle vietyyn kivi-sakset-paperi-liekinheitin-jousipyssy -asetelmaan, jossa jokaiselle ajoneuvolle ja classille on oma vastakohtansa. Pelaajien tyhmyyttä että niitä välineitä ei osata käyttää. Ratkaisu: älä pelaa randomien kanssa, vaan etsi itsellesi aktiivinen peliporukka, niin peli muuttuu paljon nautinnollisemmaksi.
Ainakaan omalla porukalla tuo ratkaisu ei ole juurikaan toiminut. BF3 hankittiin aikoinaa LANeille ja eihän se homma pelannut yhtään, sama homma myöhemmissäkin Bäfissä. Jos joskus kävi niin hyvä säkä, että useampi kuin kaksi pääsi samalle puolelle ja vieläpä samaan squadiin, niin kohta luolamestari päättää sekoittaa pakan ja kaverit on ripoteltu eri squadeihin ja osa vastapuolelle. Näin siis BF3/4. BF1:stä ei kaverit enää pelanneet ja itse en betaa enempää koskenut BFV:een.

BF1 ja BFV squadien määrä ei tainnut olla fiksattu. Niissä taisi olla mahdollista tehdä uusi oma squadi ja laittaa se lukkoon muilta kuin kavereilta, jotta kaverit pääsee samaan kunhan pääsevät samalle servulle. Jos tällä tavalla saisi pelata kaverien kanssa samalla puolella yhden tai kahden squadin voimin, niin olisihan se jees. Tällaiset meikeläisen tyyppiset huonot pelaajat squadina eivät ole ongelma, mutta pro pelaajat squadina on muille murhaa, joten vaikeaa tuo on saada toimimaan. Ne kerrat kun on päässyt hyvään random squadiin, mikä etenee ja pelaa kimpassa sekä tekee järkeviä asioita... onhan se ihan huippua.

Kulkuneuvoista ja muista härveleistä myös samaa mieltä, että 3rd person pois. Hyvät kuskit on edelleen hyviä, mutta tuo lisää tiimityön ja selustan varmistamisen tarvetta, eikä tarjoa yli-inhimillisiä nurkan taaksen kuikuiluja.

Vaikka BF6 varmaan sijoittuukin nykypäivään tai lähitulevaisuuteen, en hirveän mieluusti näkisi siinä kaiken maailman ihme automaatio vimpaimia ja droneja. Jotenkin ärsyttäviä moiset seinien läpi paljastavat tai jostain hevon jeerasta yhtäkkiä tappavat himmelit.
 
  • Tykkää
Reactions: mol

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Ainakaan omalla porukalla tuo ratkaisu ei ole juurikaan toiminut. BF3 hankittiin aikoinaa LANeille ja eihän se homma pelannut yhtään, sama homma myöhemmissäkin Bäfissä. Jos joskus kävi niin hyvä säkä, että useampi kuin kaksi pääsi samalle puolelle ja vieläpä samaan squadiin, niin kohta luolamestari päättää sekoittaa pakan ja kaverit on ripoteltu eri squadeihin ja osa vastapuolelle. Näin siis BF3/4. BF1:stä ei kaverit enää pelanneet ja itse en betaa enempää koskenut BFV:een.

BF1 ja BFV squadien määrä ei tainnut olla fiksattu. Niissä taisi olla mahdollista tehdä uusi oma squadi ja laittaa se lukkoon muilta kuin kavereilta, jotta kaverit pääsee samaan kunhan pääsevät samalle servulle. Jos tällä tavalla saisi pelata kaverien kanssa samalla puolella yhden tai kahden squadin voimin, niin olisihan se jees. Tällaiset meikeläisen tyyppiset huonot pelaajat squadina eivät ole ongelma, mutta pro pelaajat squadina on muille murhaa, joten vaikeaa tuo on saada toimimaan. Ne kerrat kun on päässyt hyvään random squadiin, mikä etenee ja pelaa kimpassa sekä tekee järkeviä asioita... onhan se ihan huippua.

Kulkuneuvoista ja muista härveleistä myös samaa mieltä, että 3rd person pois. Hyvät kuskit on edelleen hyviä, mutta tuo lisää tiimityön ja selustan varmistamisen tarvetta, eikä tarjoa yli-inhimillisiä nurkan taaksen kuikuiluja.

Vaikka BF6 varmaan sijoittuukin nykypäivään tai lähitulevaisuuteen, en hirveän mieluusti näkisi siinä kaiken maailman ihme automaatio vimpaimia ja droneja. Jotenkin ärsyttäviä moiset seinien läpi paljastavat tai jostain hevon jeerasta yhtäkkiä tappavat himmelit.
BF4:ssä on olemassa se "Squad join"-valikko. Sen kautta kun liittyy peliin, niin squadi pysyy kasassa pelistä toiseen, vaikka tasapainotus muita pelaajia servulla siirteleekin.

HUOM! Jos olette liittyneet servulle esim. kolmen kaverin kanssa squad joinilla ja sitten neljäs kaveri tulee mukaan myöhemmin, niin on mahdollista että tasapainotus heittää sen neljännen kaverin joskus erilleen. Sitten sen neljännen pitää vain vaihtaa puolta/liittyä kaverien squadiin uudestaan.

Squad Join allows up to five players to form a squad before joining a game. Create a squad and your friends can immediately join you. Once the squad has been formed the squad leader can launch into the game. The squad stays active as long as there are players in it, guaranteeing friends stay together over rounds.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Taidettiin sitä kaikenlaista kokeilla, mutta aina oli vaikeuksia samaan squadiin pääsysssä tai samassa squadissa pysymisessä. Varsinkin BF1 aikaan kun se parilla kaverilla sitten jossain vaiheessa oli, niin Originin kanssa oli ihan karseaa se liittyminen. BF3/BF4 ajoista (viimeksi startattu 11/2016 ja 3/2017 ja silloinkin varmaan vain testattu uudemmalla GPU:lla) itsellä niiiin kauan, että en muista mitä kaikkia loitsuja yritettiin. Mutta se noista vanhoista.

Toivottavasti tulevassa asiat paremmin ja itse pelikin onnistuu. Odotukset nollissa ja pre-orderia ei todellakaan sisällä. Ei tuossa voi enää kuin yllättää positiivisesti. :)
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
198
Ainakin itelle tullut tankeista vaikutelma, että niiden käyttö on vaikeutunut mitä pidemmälle pelisarja on edennyt.
BF2:ssa tankilla pystyi aika helposti dominoimaan. Asettakaan ei tarvinnut vaihtaa tykin ja KK:n välillä vaan tykillä ampumisen jälkeen välittömästi pystyi ampumaan KK:lla. Ei ollut siis weapon switchia(?).
BC2:ssa aika lailla sama. Haasteita toki aiheutti se, että jos otti KK:n -> ei saanut savuja.
BF3:ssa meni jo vähän vaikeammaksi ja ainakin BtK lisärin mapeissa en osannut käyttää tankkia yhtään. Ei ollut kuitenkaan vielä niin vaikeaa, mutta haastavaa.
BF4... nojoo, menettelee mutta paikoitellen oon vähän helisemässä. Toisinaan tuntuu melkoiselta shakilta ja kyse on siitä, että kumpi laukaisee oikea-aikaisesti active protectionin. Ite opin kunnolla käyttää active protectionia vasta 2019.
BFV... lopetin jo heti alkuunsa.

Vaikka ajoneuvojen kanssa sohlaaminen ei Bäfä nelkussa ole mun mielestäni sitä samaa dominointia mitä se aiemmissa peleissä oli, niin kyllä BF4 silti pelisarjan paras peli on. Myös singoista on vähän samanlainen ajatusmaailma kuin mitä tankit. Ehkäpä tässäkin tapauksessa pitäis vaa pelata enemmän Golmudia eikä Lockeria. Työkaluja tässä on vaikka kuinka, eriasia on niiden oikea käyttö.

AA-ajoneuvojen hauska puoli on just se, että kun saat sen oikeaan paikkaan niin sillä pysyy vihollisen helikopterit visusti maassa, jolloin omat pelaajat (toivottavasti) ymmärtävät vallata lippuja samalla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Mulla menee niin että ainaku ite koskinkaan ajoneuvoon niin se räjähti heti, lähinnä toiminu kakkoskuskina tai korjaajana niitten kanssa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 581
Ai että oli hauska kiusata AA-lla näitä lentäjä-ässiä BF3/4:ssa. Ei niitä monesti saanut tapettua/tiputettua, kun ehkä kerran rundissa, mutta hermot niiltä ainakin sai menemään kun lukotti koko ajan ja cannonilla kutitteli vähän väliä. Sitten kun otti vielä proxy scannerin AA tankkiin, niin sai ne tapettua, kun koittivat tulla infantryna tuhoamaan. Sitten itkivät chatissa, että AA on op, kun eivät päässeet perseraiksaamaan muita jeteillään. :lol:
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 031
Loppusuoran huhuna pyörii Battlefield 2042 -nimi ja jo tässä kuussa alkava alpha/beta. Vähän turhaa tässä vaiheessa, toki.. :) Huomenna selviää.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
300
Tankit, jetit ja rynnäkköhelikopterit saa olla omasta mielestä kunnon tappokoneita bäfissä. Lähtee aivonystyrät tulille, kun niitä koittaa vältellä tai tuhota. Tappolukema- ja head-to-head duelit vastustajan "vehicle huoran" kanssa herättää kilpailuvietin monesti. Kunhan ei tule mitään täysin broken kakkaa, kuten Black Hawkin minigun Mashtuur Cityssä BF2, jos kukaan enää muistaa.

Kaksi asiaa mitä itse en halua uuteen bäfään: Pay2Win syöpä. Olematon näkyvyys, joka uhrattiin fotorealistisuuden tavoittelussa. Moninpelit saa näyttää hienoilta, mutta ei tarvii koko näyttöä tunkea täyteen lens flarea ja ilmassa leijuvaa roskaa. Värimaailma sais olla sellainen ettei tarvitse luoda custom väriprofiilia, että saa sinisen vaseliinin pois ruudusta kun käynnistää pelin (bf3).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.01.2019
Viestejä
155
Mulla menee niin että ainaku ite koskinkaan ajoneuvoon niin se räjähti heti, lähinnä toiminu kakkoskuskina tai korjaajana niitten kanssa.
Ja minä olin peliuran alussa niin fiksu, että heti ku tankin puikkoihin pääsi nousi samantien hattuun ja heti lähimmälle objektiiville suoraan ottamaan lippu vaikka vihuja hääri selustalla, eikä edetessä lipulle tajunnu eliminoida ainuttakaan vihua. Noh, noin kymmenen sekuntia ja tankki on entinen. Varmana kaikki sormet mulle näytettiin :lol:
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Tankit, jetit ja rynnäkköhelikopterit saa olla omasta mielestä kunnon tappokoneita bäfissä. Lähtee aivonystyrät tulille, kun niitä koittaa vältellä tai tuhota. Tappolukema- ja head-to-head duelit vastustajan "vehicle huoran" kanssa herättää kilpailuvietin monesti. Kunhan ei tule mitään täysin broken kakkaa, kuten Black Hawkin minigun Mashtuur Cityssä BF2, jos kukaan enää muistaa.

Kaksi asiaa mitä itse en halua uuteen bäfään: Pay2Win syöpä. Olematon näkyvyys, joka uhrattiin fotorealistisuuden tavoittelussa. Moninpelit saa näyttää hienoilta, mutta ei tarvii koko näyttöä tunkea täyteen lens flarea ja ilmassa leijuvaa roskaa. Värimaailma sais olla sellainen ettei tarvitse luoda custom väriprofiilia, että saa sinisen vaseliinin pois ruudusta kun käynnistää pelin (bf3).
Jos uuteen Battlefieldiin tulee skinejä, niin asetuksiin mahdollisuus säätää ne on/off. Ei kiinnosta vittuakaan katsoa mitään tuunattuja joulukuusia bäfässä. :facepalm:

Alle 17h enää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Tankit, jetit ja rynnäkköhelikopterit saa olla omasta mielestä kunnon tappokoneita bäfissä.
En nyt tiedö noista kunnon tappokoneista... jos tankin tappoon tarvittiin mopo ja C4:sta ja toisaalta kopterit pysyi ilmassa ikuisesti vaikka viidennen ohjusiskun jälkeen jos viereisellä penkillä kaveri piti puhalluslampun kuumana, niin aika kornilta tuo meininki ainakin edellisessä "nykyaikaisessa BäFässä" tuntui. Sen jälkeen laskikin into kokeilla noita perässä tulleita muutamaa tuntia enempää...
 

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
304
Eipä oikeastaan itsellä enää ole muuta toivetta tämän suhteen kun että olisipa HYVÄ peli, niin ei tarvisi BF4 olla ainoa moderni bäfä joka on jollain tapaa ihan hauskaa pelailtavaa.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317


46h jäljellä. sesininenkarvaturrinaputteleepöytääjaodottaa.gif
Hämmennyin kovasti kun tässä välillä näkynyt klo 17 ja välillä klo 18 aloitusajaksi......... nyt sen vasta hokasin. Noita videoita on kaksi. :rofl2:
Toinen on livestriimi ja alkaa klo 17. Siellä on tunnin countdown, jonka päätteeksi se ohjaa varsinaiseen klo 18 aukeavaan trailerin ensiesitykseen. :facepalm:






Eihän tässä tullut yhtään katsottua noiden eri videoiden tekstejä aiemmin, luulin yhdeksi ja samaksi kun on vaan toi dominoiva tausta.
Oli vähän hämmentävää kun tuntui välillä että kellonaika pomppi tunnilla. :lol:

Ei hele... :rofl2:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 112
Saapa nähdä miten överi on traileri taas ja sitten pelissä itsessään hahmoilla on taas sormetkin neulottu yhteen että säästetään kolmioissa Metal Gear PS1 esque.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Viime päivien huhut kertoo että pelin nimi (tai työnimi) olisi Battlefield 2042. Eli tuosta nyt selviää se ajanjakso pelille.

Oma viime hetken veikkaus on että ilmastonmuutos ja resurssipula on johtanut konflikteihin ja lopulta avoimeen sotaan, ja siitä sitten lähdetään liikkeelle. :)

Edit. Ja samalla tämä peli voisi yhdistää Final Stand DLC:n ja 2142:n yhdeksi jatkumoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Kleimo

Töysäläinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
579


Kuvia alkanut vuotaa etukäteen.
Myös jotain infoa kuvien lisäksi.

Game Code name: KINGSTON

"Welcome to A World Transformed"

"U.S.A. and Russia stand at the brink of war. Proxy wars have waged for decades, generating experienced but displaced combat veterans. These Specialists use their skills to shape the future — a future worth fighting for."

"Battlefield 2042 introduces 7 vast maps for up to 128* players. From Seoul’s cities to Egypt’s deserts, every map offers a unique experience based on the natural environment."

"Customize weapons, gadgets and vehicles in-battle to tip the scales in your favor. Summon a robotic dog built for battle, employ a grappling hook or don your very own wingsuit."

"Choose your role on the battlefield and form hand-tailored squads through the new Specialist system. Based on Battlefield’s four Classes, Specialists have one unique Specialty and Trait – but the rest of the loadout is fully customizable."

three editions: Standart, Gold, Ultimate

"Members can deploy early with Access to the Open Beta, Full Ultimate Edition Game Access on October 15, Monthly Rewards and more"

Release date: October 15

Perks:

"Open Beta early access, Baku ACB-90 melee takedown knife, “Mr. Chompy” Epic Weapon Charm, \"Landfall\" Player Card Background, \"Old Guard\" Tag"

"4 New Specialists (1 per Season of the Year 1 Pass), 4 Battle Passes (1 per Season of the Year 1 Pass), 3 Epic Skin Bundles (”Blistered Earth”, ”Tempest”, and ”Cold Blood”)"

"\"Shadow Stalker\" Legendary Outfit, \"Obsidian\" Legendary Weapon Skin, \"Onyx\" Legendary Vehicle Skin"

"Official Digital Artbook and Exclusive Digital Soundtrack"

 
Liittynyt
19.03.2019
Viestejä
168
Kiinnostaisi tuo kyllä, mutta. Viimeksi jäi bäfän pelaaminen siihen kun tuli joku tyyppi eteen, ja ammuin lippaallisen torsoon ak-47:llä, ei oikein vaikutusta. Ei siittä mitään armaa tarvitse tehdä, mut jotain rajaa sentään.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 581
Taitaa olla taas kunnon tivoli meininki hahmojen ulkoasun suhteen. No se on tätä nykypäivää, että kaiken maailman muunsukupuolisten ja Cross dressereiden pitää päästä "ilmaisemaan" itseään pelissä kun pelissä.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 031
Vai että äijät lentää lentopuvuilla ja vetelee grappling hookeilla talojen katolle. Uhka vai mahdollisuus.
Tämmöset voi tehdä hyvää gameplaylle joka itselleni ensisijainen asia. Siinä mielessä lupaava teema tämä lähitulevaisuus, kun antaa tilaa mielikuvituksellisille jutuille eikä tarvitse rajoittaa peliä nykyaseisiin ja vermeisiin. Milsimmit tosiaan erikseen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 586
Viestejä
4 205 268
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom