Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Liittynyt
06.01.2019
Viestejä
155
Pari tuntia tullu pelattua ja kyllähän tämä pätevältä Battlefieldiltä vaikuttaa, buginen kyllä beta on, mutta uskon että paremmassa jamassa on julkasussa.
Ajoneuvot ei oo niin tehokkaita tappokoneita edelleenkään ku bf3/4. Omasta mielestä paljo arcademaisempi verrattuna bfv. Luulisi tämän maistuvan niille jotka piti bf1 enempi ku bfv
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 269
Omasta mielestä paljo arcademaisempi verrattuna bfv. Luulisi tämän maistuvan niille jotka piti bf1 enempi ku bfv
Tuossa onkin yksi syy miksi pidän enemmän bf5:stä. Taktisempaa ja rauhallisempaa menoa. Ei vanha enää jaksa mitään kovin adhd:ta meininkiä :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
499
Nopeat mietteet 1h testauksen jälkeen:

- Pyörii hyvin loweilla 1080p vanhalla 6700k + GTX 1070, n. 90fps
- Grappling hook mahtava, ai että
- Miksi vitussa tässä on botteja, mieluummin vähän pienemmät kartat sillä 64 pelaajalla kuin ainuttakaan noita
- Bugeja aika paljon, lähinnä visuaalisia tullut vastaan, ei näy T-näppäimen valikot jne.
- Slide oli alkuun vähän wtf, juoksen ja menen nurkalle kyyryyn niin ukko liukuukin metrin ohi nurkan, en tykkää, ottaisin asetuksista pois jos sais moisen ominaisuuden
 
  • Tykkää
Reactions: mol

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 012
Aika CPU syöppö tuntuu olevan tämä peli. Ryzen 5800x ja pelin fps mittari näyttää melkein koko ajan punaista cpu:lle. Näyttiks GTX1080 ja 1440p pelaan. ~60fps pyörii low-ultra asetuksilla :hmm:
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 257
Slide toimi jo vitosessa hienosti ja olen todella tyytyväinen että se tuotiin myös tähän. Loistava lisä liikkumiseen ja sopii BF sarjaan siinä missä muihinkin.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 063
Miksi vitussa tässä on botteja, mieluummin vähän pienemmät kartat sillä 64 pelaajalla kuin ainuttakaan noita
Näitä voi jotenkuten väistellä. Tabia kun painaa niin näkee pelaajien määrän servulla. Jos on esim ~40vs40 niin sitten niitä botteja on paljon, kun täyttävät vissiin kaikki tyhjät paikat. Ite disconnectaan tollasista, kun ihan hyvin tuntuu olevan näitä ~60vs60 servujakin.

Ja joo, ei tosiaan tunnu oikein minkäänlaiselta saavutukselta saada noita käveleviä zombieita hengiltä. Kai nää on olemassa ihan vaan sitä varten ettei uudet pelaajat lopeta pelaamista heti alkuunsa, kun saavat kokeneemmilta pelaajilta turpaan. Tota uusien pelaajien ahdinkoahan EA/DICE stressaili ihan saatanasti BFV:n elinaikana ja selittivät sillä TTK:n paskomista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 269
Tota uusien pelaajien ahdinkoahan EA/DICE stressaili ihan saatanasti BFV:n elinaikana ja selittivät sillä TTK:n paskomista.
Koomista tuossa oli että se TTK:n paskominen ainakin omasta mielestä teki pelistä vain hankalamman uusille pelaajille omaksua. Noh, eiköhän tämän 2042 kanssa tulla myös jumppaamaan yhtä jos toista asiaa eestaas päivityksien myötä. Ainahan DICE on näitä muutellut pelin elinajan aikana eri osilta.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
206
Betaa pelattuna nyt n. 1 tunti ja vähän yli. Tässä muutama huomio:

- Lentäminen littlebirdilla oli melkoista tervaa. Ei millään meinannut pysyä suorassa tai osua viholliseen. Ohjaus tuntui vähän.... tönköltä? Taisteluhekolla se lentäminen sitten toimi, oli vakaata ja hauskaa. Ja siis en ole koskaan ollut taitava lentäjä.
- Säädin kerran asetuksista zoomin / tähtäimen toimintaa siten, että napin painalluksella päälle ja pois. Ajoneuvoissa se toimi hetken aikaa, mutta sitten hajosi ja pakotti pitämään hiiren pohjassa koko ajan.
- Pätkii ja paukkuu ihan simona. Välillä tuntuu, ettei oikeen taistelutilanteisiin tahdo päästä kiinni kun on jo kuollut.
- Onkohan tää jostain syystä ottanut mulle BF nelkun asetukset käyttöön, kun jo käynnistäessä oli ylipieni resoluutio?
- Tankissa tykkiä liikuttaessa peli ei oikein pysy mukana ja jatkuvasti tulee tornin seinät vastaan. Onko muilla samaa?
- Vastustajia ei aina oikein tunnista.
- Eikä oikein karttakaan sytytä (no aika vähän vasta pelattuna).
- Ekalla kerralla hyppäsin VTOLin kyytiin ja olin sivuampujana -> mulla ei näkynyt tähtäintä.

Siinä mielessä kuitenkin vakaasti peli pysyi pystyssä ja toimi. Itellä speksit GF GTX 1060, AMD FX 8-core ja 16gb RAM. Tarttee vielä lisää pelata. En nyt ehkä ihan tämän pelisession perusteella laittaisi ostopöksyjä jalkaan, enkä oikein jos iltsikan toimittaja tätä kehuu. Kovasti kyllä tekisi mieli laittaa.

Onko sille olemassa jotain syytä miksi betaksi on valittu 2kk vanha build?

EDIT: Systemrequirements labin mukaan pelin ei pitäisi toimia mulla, koska prosessorista loppuu puhti. Peli kuitenkin käy ja kukkuu sekä sitä pystyy pelaamaan......:hmm::hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
750
Kävin nopeasti testaamassa miltä nyky-Battlefield tuntuu, eikä se tuntunut hyvältä. Laitteistona 5600X + 2080 Ti @1440p 144Hz Adaptive-Sync.

Ekalla käynnistyksellä asetukset avattuani peli arpoi resoluutioksi 1024x768, kerrassaan vakuuttavaa toimintaa!

PC-kontrollit eivät toimi kunnolla edes valikoissa: jo aloitusruudussa pitää painaa yhtä tiettyä näppäintä konsolityyliin (välilyönti, ei Enter, WTF), sitten neuvotaan painamaan hiiren näppäintä, vaikka välilyönti edelleen käy.

Asetussivuilla hiiren rullausnopeus on sitä hitaampi, mitä nopeammin rullaa (negatiivinen kiihdytys vissiin suoraan peliohjaimen tattiohjauksesta). Näppäimien toimintoja asettaessa jos näppäin on jo käytössä, ovat vaihtoehdot vain perua toiminto tai laittaa se molempiin.

Hiiren kunnolliseen herkkyyssäätöön hiiren kohtalaisella 1600CPI-asetuksella ei riitä tarkkuus, kun pitäisi valita kokonaisluku jostain 2-4 väliltä skaalan ollessa 0-100. Pelatessa on myös runsasta hiirilagia.

Suorituskykyä ei tullut pahemmin testailtua, mutta jotain nykimistä olin havaitsevinani. Peli pyöri automaattisilla asetuksilla (oli joko High tai Ultra, en muista enää) jotain 90-110FPS, mutta jo hiirilagin takia se tuntui paljon alhaisemmalta. Kuvanlaatu varsinkin kasvillisuuden osalta oli myös aikamoista mössöä, ehkä kunnollinen antialiasointi ei ollut päällä.

Tämä Beta tuntui minusta pitkälti PC-pelaajille vittuilulta. Kun lisäksi en itse tykkää ollenkaan Conquest-pelimuodosta ja aseet tuntuivat aivan hernepyssyiltä tehoiltaan, jäi tästä aikamoinen paskan maku suuhun.

Nautin aikanaan satoja tunteja BF3 HC Rushia, BC2 Rush ennen sitä oli myös maistuvaa menoa, BF4 oli ihan OK mutta kenttäsuunnittelu ei enää oikein toiminut Rushille ja BF1:stä en enää jaksanut pelata pitkään ja lopetin pelisarjan pelaamisen. Onneksi on Insurgency: Sandstormin Checkpoint FPS-pelitarpeeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 397
Itsestä tuntuu hyvältä tuo aseen muokkaus lennosta. Kun tiedostaa myös kaikilla muilla olevan samat mahikset niin tuntuu myös tasaiselta ratkaisulta.
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
803
Reippaan tunnin tässä ehti testailla lisää. Varsin hyvältä toistaiseksi vaikuttaa, toki bugista paskaa vielä, mutta eiköhän tuo julkaisuun siistiytyne. Lopullinen spottaus ja näkyvyys vielä vähän jännittää. Ainakin scoutti auton ja pickupin ajotuntuma oli näppiksellä ja hiirellä ihan karsea, tulee mieleen ekan Halon warthog. Toivottavasti tuolle tekevät jotain, aiemmissa mielestäni ollut parempi. 5800x + 3090 pyörii kohtalaisesti 1440p, hyvältä näyttää, mutta stutteria tosiaan on, eikä tuo fps kaikki asetukset tapissa päätä huimaa. Toivottavasti tulee julkaisussa onnistunut paketti: olen BFV:n paskuuden takia pelaillut Apexia ja Warzonea eikä ne oikein BF-nälkää tyydytä.
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 352
Samalla tavallahan BF2:ssa vedettiin dolphin divea ja BF3/BF4:ssä pompittiin jatkuvasti jotta hitboxi muuttuisi. Aika on vissiin kullannut näiden bäfäboomereiden muistot kun nyt pillitetään slidesta, joka on täysin par for the course tälle pelisarjalle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 083
Mikäs tuossa on vikana?

Ihme "kritiikkiä" täällä muutenkin. Kertokaa nyt edes jotain mikä mielestänne on ongelmana. "Kaikki on huonoa" tai "mikään ei ole hyvin" ei oikein kerro mitään konkreettista.

Itsellä ei vielä kokemusta pelistä mutta mielenkiinnolla lueskelen juttuja. Mutta tuommoiset postaukset on yhtä tyhjän kanssa.
Upean dynaaminen lentomallinnus ja liike muutenkin. Muistan, että joskus on saanut lentopelejä CD:llä muropaketin kylkiäisenä ja kokemus on ollut melko lailla samaa luokkaa.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Upean dynaaminen lentomallinnus ja liike muutenkin. Muistan, että joskus on saanut lentopelejä CD:llä muropaketin kylkiäisenä ja kokemus on ollut melko lailla samaa luokkaa.
BF2 aikaan kehuivat vielä kun hankkivat oikean taisteluhelikopteripilotin avuksi viilaamaan lentomallinnuksen kohdilleen.

Kauas on tultu noista ajoista.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 045
Ei tämä mikään Battlefield ole vaan enemmänkin Battlefieldin versio Warzonesta, eikä edes kovin hyvä sellainen. Jotenkin en ikinä oppinut sisäistämään tuota Warzonen liikkumista liukumisineen eikä homma tuntunut tässä yhtään sen paremmalta. tarvitse ostaa.
Täysin samaa mieltä. Nyt kun pääsi vihdoin pelaamaan, niin positiivisia asioita verrattuna BF3/4 ei juurikaan löytynyt.

Negatiiviset ensitunnelmat taas parin roundin perusteella seuraavanlaisesti. Toki mielipide saattaa muuttua, kun huomenna saa peliaikaa lisää.

-Sprinttaaminen aivan liian nopeaa, tuntuu kuin juoksisi Usain Boltilla
-Ammusten pieni määrä (DMR:llä spawnatessa käytössä on kolme lipasta. Näin pitkällä TTK:lla ei tunnu paljolta)
-Pistooli vaikuttaa alitehoiselta? (Vai enkö vain osu)
-ampujan kamera ei toimi ainakaan jeepissä, ei minkäänlaista "kuvantasausta" vaan kamera heittelee minne sattuu
-miksi tässä pelissä edes on armorit?
-Littlebirdillä lentely ainakin tuntui kauhealta, ei minkäänlaista ketteryyden tunnetta
-typerä valinta vaihtaa hahmoluokat operaattoreihin, kukaan ei erikoistu mihinkään joten repair toolit ja "aidot medicit" ovat harvassa

Kaikki palautteet varauksella, ehkä vaan pettyneen pelaajan valitusta..

E: Miten niin hyviä moderneja ampumapelejä aikaisemmin tehnyt studio yhtäkkiä unohtaa kaikki vanhojen peliensä hyvät puolet ja kuvittelee, että kohdeyleisö koostuukin Warzone ja R6 Siege pelaajista, eikä ihmisistä jotka nimenomaan haluavat vaihtelua kyseisistä peleistä..
 
Viimeksi muokattu:

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 546
-Sprinttaaminen aivan liian nopeaa, tuntuu kuin juoksisi Usain Boltilla
Tästä oli muutamalla sama kommentti. Koskahan olette pelannut viimeksi BF4, siinähän se ukko juoksee noin 35km/h eikä ole mielestäni mitenkään verrattavissa tähän 2042.

Parin illan jälkeen kyllä todettuna noin muuten, että en kyllä muista, että BF beta olisi ollut näin kesken aiemmissa. En oikein tiedä mitä tästä odottaa julkaisussa, mutta tuo juoksuvauhti nyt ei ainakaan ole se mistä pitäisi huolestua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 627
Kylläpä saatana alkoi bugitella PS5:llä. Sellainen diashow ja stutterointi ettei mitään järkeä, Ihan ilman syytä siis. Ei Jeesuksen perse.

Ei tää nyt järin ole vakuuttanut itseäni, kenttä on inffeille aika onneton, muutama kämäinen mökki mistä lähtee seinät kun tankit ehtii paikalle. :D Ja tuo helvetin pakkoliuku juoksun päätteeksi, siihen ei ole ehtinyt tottua 10 matsinkaan aikana - aivan perseestä. Toivottavasti se tullaan bindaamaan jonkin napin taakse koko pelissä.

En nyt tiedä mitä hittoa tsät ajatelisi.Bugikasa. Eikä juuri sisältöä. Halusin olla innostuneempi mutta taitaapa toistaiseksi jäädä tilaamatta. Jotenkin Hell let loosekin säväytti enemmän vaikkei sekään ole tosiaankaan mikään kultakimpale.. Ehkä huomenna vielä vedän jonkun kertaa läpi tun kentän ja katson joko se diashow olisi korjaantunut, tällaisenaan bugien takia täysin pelikelvoton.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 765
Minustakin hyvä että juoksee lujaa, etenkin jos mapeissa beta-kartan kokoa. Vertautuu warzoneen? Pelaan sitä paljon, ei liukuminen ja juoksunopeus tästä mitään Warzonekopiota tee. Ihan eri planeetalta pelit edelleen tuntuu. Ammuksia saa tiimin supportilta, ainahan se on ideana ollut. Loppuuhan ne jos yksin juoksentelee tai kämppii paikoillaan. Enemmänkin haasteena on pelata sellaisten ihmisten kanssa, jotka toimii tiiminä. Ehkä tässä on ammusten vähäisellä määrällä yritetty kannustaa olemaan muiden kanssa, eikä sooloilla omiaan.

Pelistä on tullut nopeampaa, itse näen sen positiivisena kehityksenä. Ymmärrettävää jos se ei osalle maistu.
 

spr

Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
167
Minustakin hyvä että juoksee lujaa, etenkin jos mapeissa beta-kartan kokoa. Vertautuu warzoneen? Pelaan sitä paljon, ei liukuminen ja juoksunopeus tästä mitään Warzonekopiota tee. Ihan eri planeetalta pelit edelleen tuntuu. Ammuksia saa tiimin supportilta, ainahan se on ideana ollut. Loppuuhan ne jos yksin juoksentelee tai kämppii paikoillaan. Enemmänkin haasteena on pelata sellaisten ihmisten kanssa, jotka toimii tiiminä. Ehkä tässä on ammusten vähäisellä määrällä yritetty kannustaa olemaan muiden kanssa, eikä sooloilla omiaan.

Pelistä on tullut nopeampaa, itse näen sen positiivisena kehityksenä. Ymmärrettävää jos se ei osalle maistu.
Betassa ei ainakaan kudit helpolla lopu, kun ne lennosta vaihdettavat ammustyypit on yhteensä 2x ammukset. Tai en ole varma onko joissain aseissa jopa kolme ammustyyppiä eli 3x ammukset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 269
Samalla tavallahan BF2:ssa vedettiin dolphin divea ja BF3/BF4:ssä pompittiin jatkuvasti jotta hitboxi muuttuisi. Aika on vissiin kullannut näiden bäfäboomereiden muistot kun nyt pillitetään slidesta, joka on täysin par for the course tälle pelisarjalle.
En ole tuota slideä edes 2042:ssa nähnyt kenenkään käyttävän. BF5:ssä kyllä käytän itsekin jatkuvasti ja tykkään siinä siitä.
Minustakin hyvä että juoksee lujaa, etenkin jos mapeissa beta-kartan kokoa. Vertautuu warzoneen? Pelaan sitä paljon, ei liukuminen ja juoksunopeus tästä mitään Warzonekopiota tee. Ihan eri planeetalta pelit edelleen tuntuu. Ammuksia saa tiimin supportilta, ainahan se on ideana ollut. Loppuuhan ne jos yksin juoksentelee tai kämppii paikoillaan. Enemmänkin haasteena on pelata sellaisten ihmisten kanssa, jotka toimii tiiminä. Ehkä tässä on ammusten vähäisellä määrällä yritetty kannustaa olemaan muiden kanssa, eikä sooloilla omiaan.

Pelistä on tullut nopeampaa, itse näen sen positiivisena kehityksenä. Ymmärrettävää jos se ei osalle maistu.
Miltä supportilta kun joka jannu on singon kanssa nyt kun sen saa pääaseesta riippumatta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 765
En ole tuota slideä edes 2042:ssa nähnyt kenenkään käyttävän. BF5:ssä kyllä käytän itsekin jatkuvasti ja tykkään siinä siitä.

Miltä supportilta kun joka jannu on singon kanssa nyt kun sen saa pääaseesta riippumatta.
Puhuinkin ideaalitilanteesta, faktahan on se että jos pelaa randomien parissa, pelit on mitä sattuu tiimityön osalta. Onhan tässäkin bäfässä annettu työkalut tiimipelailuun,
mutta totta toisaalta että liian laajat valintamahdollisuudet vaikuttaa siihen, että porukka menee sillä mikä vaan itselleen hauskinta.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 918
Mikäs tuossa on vikana?

Ihme "kritiikkiä" täällä muutenkin. Kertokaa nyt edes jotain mikä mielestänne on ongelmana. "Kaikki on huonoa" tai "mikään ei ole hyvin" ei oikein kerro mitään konkreettista.

Itsellä ei vielä kokemusta pelistä mutta mielenkiinnolla lueskelen juttuja. Mutta tuommoiset postaukset on yhtä tyhjän kanssa.
Tuo mitä tuossa videolla tapahtuu ei muistuta lentämistä millään tasolla. Mitä nuo ihme alukset ovat jotka liikkuvat miten sattuu ilman mitään massaa? Jotain 5th Gen UFO Inertia Dampening Super koptereita? Taidettu hakea vähän Stargatesta teknologiaa noihin. Kun Ace Combatissa on parempi lentomallinnus kuin BF:ssä niin jotain on pahasti pielessä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
300
Minusta ukot ainakin on ihan liian nopeita liikkeissään, ja bunnyhopping, slide abuse ja tac spring ovat sitten vielä ihan oma kategoriansa.
Eli tuo, miten nopeasti se ukko vaihtaa suuntaa, paikkaa ja asentoa, on mennyt ihan älyttömäksi tässä uusimmassa tekeleessä. Itse arvostin enemmän sitä, kun sekunnissa ei pystynyt ottamaan neljää eri stancea ja liikkumaan samalla 5x5 metrin aluetta läpi.
 

spr

Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
167
Minusta ukot ainakin on ihan liian nopeita liikkeissään, ja bunnyhopping, slide abuse ja tac spring ovat sitten vielä ihan oma kategoriansa.
Eli tuo, miten nopeasti se ukko vaihtaa suuntaa, paikkaa ja asentoa, on mennyt ihan älyttömäksi tässä uusimmassa tekeleessä. Itse arvostin enemmän sitä, kun sekunnissa ei pystynyt ottamaan neljää eri stancea ja liikkumaan samalla 5x5 metrin aluetta läpi.
Mitään bunnyhoppingia tässä ei kyllä ole eikä ole bäfässä koskaan ollut. Nopeasti liikkuu ukot, mutta toisaalta myös rekyyli on pyöreä nolla eli kyllä niihin osuukin ja sniput lataa nopeasti. Ja nyt kun on 5 tuntia yhteensä tullut tässä parin päivän aikana tuota mappia, niin tietää jo spawnipaikat sun muut kulmat mistä niille paikoille kannattaa mennä, niin ei ole sellasta sekavaa paskaa. Kopterilla tullut mentyä puolet ajasta ja muuten snipulla.
 
Viimeksi muokattu:

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 352
Mun mielestä taas on erittäin tärkeää että liikkuminen on toteutettu sillä tavalla että eri liikkeitä pystyy canceloimaan (esim slide) ja että esim. kyykystä ylös nouseminen on nopeaa, sprinttiin pääsee nopeasti, ja että strafeemisen jälkeinen recovery (eli aika kunnes ase on taas tarkka) on lyhyt. Se nopeuttaa pelitempoa, tekee liikkumisesta responsiivista, ja

1. palkitsee niitä jotka osaavat liikkua, esimerkki bf4:sta

2. tekee tappojen saamisen vaikeammaksi niille jotka kyykkivät paikallaan/eivät osaa trackata hiirellä

Milsim yms. larppauskansalle löytyy kuitenkin ties mitä pelejä missä saa rauhassa istua, kyykkiä, pudottaa porukkaa ygösellä rintaan, ja odottaa useita sekunteja ennen kuin äijä lähtee juoksemaan LShiftistä. Ei bäfä ole koskaan ollut sellainen peli.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
737
Alkaakohan tässä jo puhti loppua koneesta kun Battlefield toimii näin surkeesti. Aina jotenkin Bäfät ollu hyvin optimoitu ja pystyny vetää korkeilla asetuksilla hyvillä frameilla. Vai onko sit vaan betan huonoa optimointia? Aiemmat betat on kyl toimineet heti erinomaisesti itellä. Toisaalta peli ei edes näytä kovin kaksiselta mut kasvistoon on selvästi panostettu enempi ja sitä on paljon, mahtaako sen takia toimia vähän kehnommin? Äkkiseltään en löytäny mitään asetuksia mitkä jeesais tilannetta helposti. Omaan silmään toimi sen verran heikosti 1440p 60-80 frameilla et ei jaksanu montaa erää vetästä.
 

mol

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
106
Muutama tunti nyt tullut testailtua ja enempi vehicle-painotteisena pelaajana tykkäisin jos vaunuja olisi enemmän. Mikäli lentovehkeiden ja vaunujen suhde on tuo niin sitten pitäisi edes yksi AA saada mukaan. Vaunujen ja autojen ohjaustuntuma on ihan järkyttävä vai onko sitä ollenkaan? Myöskin aseiden valinta ja kustomointi oli toteutettu 3:ssa ja 4:ssä todella hyvin mutta kaipa siinä jotain vikaa sitten oli kun kaikissa uudemmissa se on tehty eri lailla. Miksiköhän hyvää pitää muuttaa vain muuttamisen vuoksi vai onkohan tuo nyt sitten makuasia, en tiedä?

Nykii ja stutteroihan tuo mutta annettakoon se betalle anteeksi, kaipa se jossain vaiheessa saadaan sulavaksi. Kyllä tuo hankkia pitää kun jossain vaiheessa kuitenkin 3 ja 4 servereiltä alkavat pelaajat loppumaan (ei onneksi vielä ole ongelmaa siitä).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Mitään bunnyhoppingia tässä ei kyllä ole eikä ole bäfässä koskaan ollut. Nopeasti liikkuu ukot, mutta toisaalta myös rekyyli on pyöreä nolla eli kyllä niihin osuukin ja sniput lataa nopeasti. Ja nyt kun on 5 tuntia yhteensä tullut tässä parin päivän aikana tuota mappia, niin tietää jo spawnipaikat sun muut kulmat mistä niille paikoille kannattaa mennä, niin ei ole sellasta sekavaa paskaa. Kopterilla tullut mentyä puolet ajasta ja muuten snipulla.
Pelaatko konsolilla? Pc:llä rekyyli ei todellakaan ole nolla. Bf4 verrattuna ainakin tuplat.

Itse kävin eilen kokeilemassa 5 matsia jonka jälkeen poistin pelin.

En tiedä johtuiko aseista, mapista vai lagista mutta en saanut sitä "nyt ollaan sotatantereella" fiilistä joka normaalisti battlefieldin käynnistäessä tulee.

Ostetaan sitten vuoden päästä alennuslaarista kunhan peli on edes 75% valmis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Alkaakohan tässä jo puhti loppua koneesta kun Battlefield toimii näin surkeesti. Aina jotenkin Bäfät ollu hyvin optimoitu ja pystyny vetää korkeilla asetuksilla hyvillä frameilla. Vai onko sit vaan betan huonoa optimointia? Aiemmat betat on kyl toimineet heti erinomaisesti itellä. Toisaalta peli ei edes näytä kovin kaksiselta mut kasvistoon on selvästi panostettu enempi ja sitä on paljon, mahtaako sen takia toimia vähän kehnommin? Äkkiseltään en löytäny mitään asetuksia mitkä jeesais tilannetta helposti. Omaan silmään toimi sen verran heikosti 1440p 60-80 frameilla et ei jaksanu montaa erää vetästä.
Itsellä Rtx 3080 + 5900x ja framet kokoajan siellä 60-90 asetuksista riippumatta @1440p.
Eiköhän julkaisussa parane (toivottavasti)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
609
En oikein innostunut että kaikille operaattoroille saa kaikki aseet gadgetit yms.
Saisi medicille, asssaultille yms olla lukittuna omat aseet ja gadgetit niin tulisi vähän paremmin sitä vaihtelua ja mielenkiintoa pelata eri operaattoreilla.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 344
En oikein innostunut että kaikille operaattoroille saa kaikki aseet gadgetit yms.
Saisi medicille, asssaultille yms olla lukittuna omat aseet ja gadgetit niin tulisi vähän paremmin sitä vaihtelua ja mielenkiintoa pelata eri operaattoreilla.
Sen verran lisäisin, että mun mielestä tietyn hahmon ei pitäisi olla sidottu mihinkään.
Siis, tarkoitan että Webster ei ole ainoa kelle saa grappling hookin sekä nimblen.

Erottaisin siis hahmot ja niiden "classit" kokonaan.

Koska:


Toisaalta julkaisussa linkin efekti taitaa hiipua, kun jengi saa noille jotain vaihtoehtoista kledjua päälle.
Sitten jos on vielä jotain mikä peittää naaman, niin ei tuo enää niin häiritse.

Mut juu, kyllä BF4 class systeemi olisi sopivampi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
asetukset low:lle, kyseessä on fps peli.
Itselle bf ollut aina sen verran kasuaali että kiva kun on silmäkarkkia, voi sitten mennä vaikka cs:ää pelaamaan asetukset lowilla jos kilpailullista haluaa.

Nykyraudalla onneksi lähes kaikki pelaamani fps pelit pyörii +100fps 1440p ultralla.
Jospa ne tämänkin saisi korjattua.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 344
Itse muuten eilen rullasin pidempiä pätkiä suorituskyvyn lokitusta. Nämä on tuolla Nvidian kilkkeellä tallennettuja.

Koneen speksit sigussa (tl;dr 5900X + 3080), ja resona 1440p.
Asetukset on sekoitus low-medium-high.

Tässä yhdet tulokset, 12 minuuttia täyden actionin inffipeluun keskiarvot:

FPS 111.9
99% FPS 80.3
CPU käyttöaste 27.3%
GPU käyttöaste 78.5%


Aika kaukana ollaan siitä, mitä kuvittelee FPS olevan kun välillä vilkuilee FPS countteria.
Siellä kuitenkin näkee melko usein jotain ~140 lukemia, mutta dipit lienee melkosen rajuja. :D

Asetuksilla ei ihan kamalasti tunnu olevan merkitystä tuloksiin, paitsi että ultralla stutterin määrä on selvästi korkeampi.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
hmm kerrotko lisää? jos valitetaan stutterista niin sanoin että graffat alas? näyttää pirun hyvältä ja pyörii paremmin low:lla. see you in battlefield.
Niin sanoit, että asetukset lowille, kyseessä on FPS peli. Se antaisi olettaa, että sun mielestä kaikkia FPS pelejä pelataan low-asetuksilla.

Jos näin et tarkoittanut niin pahoittelut.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
En oikein innostunut että kaikille operaattoroille saa kaikki aseet gadgetit yms.
Saisi medicille, asssaultille yms olla lukittuna omat aseet ja gadgetit niin tulisi vähän paremmin sitä vaihtelua ja mielenkiintoa pelata eri operaattoreilla.
Oon täysin eri mieltä. Ammoboksi-addiktina oon iloinen, että pitkästä aikaa on pääsy hyviin aseisiin eikä aina tarvii tylsistyä pelin paskimpien aseiden kanssa. Nyt kaikki classit on siis tasavertaisia ja voidaan ehkä nähdä sentään vähän erilaista meininkiä sen sijaan, että 99,9% "tosipelaajista" vetää assault/medic, koska ei oo mitään järkeä koskea paskoihin classeihin.

Betassa ongelmana on se, että niitä operaattoreita on aivan liian vähän ja oletan, että julkaisussa olisi enemmän. Nyt vaihtoehdot on healing, vertikaalinen liikkuminen, mappiin ja moodiin huonosti sopiva ja buginen turretti sekä turha drone.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 269
hmm kerrotko lisää? jos valitetaan stutterista niin sanoin että graffat alas? näyttää pirun hyvältä ja pyörii paremmin low:lla. see you in battlefield.
Eihän tuo näytä edes ultralla yhtä hyvältä kuin BF5 mediumeilla. Joiltain osin jopa BF4 näyttää paremmalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Tabin kautta löytyy muuten ping oikeasta yläkulmasta. Eilen heitti varmaan 5 kertaa 200 pingin servulle.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
672
Niin sanoit, että asetukset lowille, kyseessä on FPS peli. Se antaisi olettaa, että sun mielestä kaikkia FPS pelejä pelataan low-asetuksilla.

Jos näin et tarkoittanut niin pahoittelut.
Tottakai fps pelissä asetukset lowille jotta vihut näkyy paremmin :D
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 045
Kyllä tämä hauskemmaksi muuttuu pelatessa, ainakin inffinä ollessa. Kaikki lentäminen on kyllä anteeksiantamattoman perseestä.


Betassa ei ainakaan kudit helpolla lopu, kun ne lennosta vaihdettavat ammustyypit on yhteensä 2x ammukset. Tai en ole varma onko joissain aseissa jopa kolme ammustyyppiä eli 3x ammukset.
Yritäppä kesken taistelun vaihtaa ammustyyppiä kun loppuvat kesken, mielestäni paremmin sopisi jos ennen spawnia voisi valita ammustyypin jonka haluaa.

E: Miksi myös tabista näkyvä pistelista on yritetty keksiä uudestaan, huoh.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
Nyt pääsin kopterien ja tankkien makuun. Nämä maistuu! Ohjaus oli xbox ohjaimella takaa kuvattuna outo, mutta cockpit-näkymästä looginen. Sillä vetelin tässä kymmenisen tankkia ja kopteria alas. Ja inffejä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 821
Viestejä
4 272 335
Jäsenet
71 563
Uusin jäsen
SAge180090T

Hinta.fi

Ylös Bottom