Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Peruutin ennakkotilauksen, täytyy katsoa julkaisu ja tuleeko muutoksia peliin. Outoja ratkaisuja on kyllä pelisarjaan tehty, saa nähdä ottavatko palautteen huomioon?
Epäilemättä seuraavat ennakkotilausten kehitystä tässä vaiheessa. Eiköhän open beta ole aika merkittävä vaihe myynnin suhteen.

Palautteena yksittäinen ennakkotilauksen peruutus on tosin vain numero tilastoissa. Se sanoo korkeintaan, että "en tykännyt", mutta ei anna sen spesifisempää palautetta miksi pelistä ei tykätty. Joku peruutti koska peli pyöri huonosti 5v vanhalla kokoonpanolla, toinen koska TTK oli liian pitkä, kolmas koska TTK oli liian lyhyt jne. Neljäs tarvitsi fyrkat sittenkin elämiseen eikä sitä peruutusta voi silloin edes laskea negatiiviseksi palautteeksi.
 
Onko muillakin ihan järkyttävää stutteria aivan koko ajan? Hieman osviittaa:
1633682224778.png
 
Onko muillakin ihan järkyttävää stutteria aivan koko ajan? Hieman osviittaa:
1633682224778.png
En ole analysoinut, mutta on stutteria. Joskus se on varsin rajua.

Melko vastaavat kokoonpanotkin meillä.

Eihän peliä voi sanoa hyvin pyöriväksi PC:llä, vaikka fps saakin pidettyä jossain 100 paremmalla puolella @1440p.

EDIT: Ongelma on varsin yleinen.



Kyllä omassakin isohkossa peliporukassa kaikilla stutteria on.
 
Onko muillakin ihan järkyttävää stutteria aivan koko ajan? Hieman osviittaa:
1633682224778.png
Ultralla itselläkin kovaa stutteria, mutta high:lla katoaa. Jos on laittanut ultra-asetukset niin täytyy peli bootata välissä, että high-asetuksilla stutteri häviää.
 
Onko muillakin ihan järkyttävää stutteria aivan koko ajan? Hieman osviittaa:
1633682224778.png
Samaa stutteria täälläkin ja samalla raudalla. "Litteä" alaraja frametimeille johtuu fps capistä (RTSS kautta). low / high graffoilla tai reflex ja future frame rendering asetuksilla ei mitään vaikutusta.
JjnKL0Z.png
 
Jotenkin vaikuttaa siltä, että EA on paskin mahdollinen kustantaja tolle DICE:lle. Tuntuu, että noilla devaajilla intoa riittäisi twitterin perusteella, mutta EA ei anna aikaa eikä vapautta tehdä asioita kunnolla, niin ne joutuu julkaisemaan laadulta täyttä roskaa. Tämänkin kun olisi tehnyt laatu edellä ihan rauhassa ja julkaissut vasta sitten, kun on valmista, niin sieltä saatais kerralla kunnollinen peli.
 
Jotenkin vaikuttaa siltä, että EA on paskin mahdollinen kustantaja tolle DICE:lle. Tuntuu, että noilla devaajilla intoa riittäisi twitterin perusteella, mutta EA ei anna aikaa eikä vapautta tehdä asioita kunnolla, niin ne joutuu julkaisemaan laadulta täyttä roskaa. Tämänkin kun olisi tehnyt laatu edellä ihan rauhassa ja julkaissut vasta sitten, kun on valmista, niin sieltä saatais kerralla kunnollinen peli.
Joka kerran sama juttu, BF5:kin julkaistiin 2v alunperin ajateltua etuajassa.
 
Jotenkin vaikuttaa siltä, että EA on paskin mahdollinen kustantaja tolle DICE:lle. Tuntuu, että noilla devaajilla intoa riittäisi twitterin perusteella, mutta EA ei anna aikaa eikä vapautta tehdä asioita kunnolla, niin ne joutuu julkaisemaan laadulta täyttä roskaa. Tämänkin kun olisi tehnyt laatu edellä ihan rauhassa ja julkaissut vasta sitten, kun on valmista, niin sieltä saatais kerralla kunnollinen peli.

Tätäkin on hoettu ainakin BF1:stä asti, "kyllä se DICE tekisi priimaa mutta kun EAn pukumiehet jäkäti jäkä". Tämä kerta alkaa jo vakuuttaa minut siitä että tilanne on juuri päinvastoin, EAn pitäisi ottaa DICE tarkempaan holhoukseen että eivät ryssisi koko brandin arvoa B-luokkaan. Kyllä ne helmitaulumiehet rahan päälle ymmärtävät, jos tuote on paska niin rahaa tulee vähemmän.
 
Tämähän vaikuttaa ensivaikutelman perusteella oikein hyvältä ja voisi jopa pitkästä aikaa hankkia, MUTTA...

...pelissä on jatkuvasti aivan älytön mikrolagi. FPS pysyy vakaasti 60-100 välillä, mutta 99. persentiili menee 10 fps, eli peli tökkii ihan jatkuvasti puolen sekunnin mikrolagia ja peli on aivan pelikelvoton. Ei vaikuta onko asetukset lowilla tai ultralla. Onko muilla samaa ongelmaa?

Spoilerin kuvassa persentiilit ja fps. Koneena RTX 3090 & AMD 5900X (peli asennettu m.2:lle).

2021-10-08 (1).png
 
Tämähän vaikuttaa ensivaikutelman perusteella oikein hyvältä ja voisi jopa pitkästä aikaa hankkia, MUTTA...

...pelissä on jatkuvasti aivan älytön mikrolagi. FPS pysyy vakaasti 60-100 välillä, mutta 99. persentiili menee 10 fps, eli peli tökkii ihan jatkuvasti puolen sekunnin mikrolagia, joten peli on aivan pelikelvoton. Ei vaikuta onko asetukset lowilla tai ultralla. Onko muilla samaa ongelmaa?

Spoilerin kuvassa persentiilit ja fps. Koneena RTX 3090 & AMD 5900X (peli asennettu m.2:lle).

2021-10-08 (1).png
Itselläni ainakin tuli todella usein jäätävää stutteria 1080p ja ihan sama oliko low/high/ultra. Prossuna 5800x ja näyttiksenä 6800xt.

edit: niin ja steamin fps laskuri näytti jotain 10 fps kun tuota stutteria tuli.
 
Hyvältähän tää peli vaikuttaa vaikka noita pikku viilauksia tarvii siellä sun täällä. En kyllä ymmärrä miksi toi aseen muokkaaminen on mahdollista kokoajan?
Kai se on nykyiselle adhd sukupolvelle mieluinen ettei tarvitse haaskata 20 sekuntia spawn screenissä vaihtamassa setuppia vaan voi hypätä suoraan peliin ja samalla vaihdella.
 
Hyvältähän tää peli vaikuttaa vaikka noita pikku viilauksia tarvii siellä sun täällä. En kyllä ymmärrä miksi toi aseen muokkaaminen on mahdollista kokoajan?

Ja back/previous bind hiiren peukalonappeihin valikoissa olis ihan kiva QoL ominaisuus, edellisessä versiossa ainakin oli. :)
Tuo aseen muokkaus lennossa on todella hyvä uudistus. Saisi vaan jäädä muistiin mitä pyssyyn on laitettu että ei joka spawnilla tarvitsisi uudestaan pistää. Uskon kyllä että tuo fiksataan kuntoon.
 
Tuo aseen muokkaus lennossa on todella hyvä uudistus. Saisi vaan jäädä muistiin mitä pyssyyn on laitettu että ei joka spawnilla tarvitsisi uudestaan pistää. Uskon kyllä että tuo fiksataan kuntoon.
Tuo on varmastikin bugi koska niissä aloitusaseissa tuo pysyy mutta levelien myötä aukeavissa ei. Kaipaisin kyllä mahdollisuutta muokata noita ennen spawnia ettei tarvitse alkaa mähinän keskellä muokkailemaan.
 
Tuo on varmastikin bugi koska niissä aloitusaseissa tuo pysyy mutta levelien myötä aukeavissa ei. Kaipaisin kyllä mahdollisuutta muokata noita ennen spawnia ettei tarvitse alkaa mähinän keskellä muokkailemaan.
Joo toki saisi rinnalle tulla myös perinteinen tapa. Sitten olisi kaikille sopiva.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Ihmetyttää silti tuo devin twiitti, että betan buildi on kuulema jo kuukausia vanha ja heillä on sitten kehitettyä buildia perstaskussa odottamassa julkaisua jota viilataan päivittäin.

Kysymys kuuluu, että mitä järkeä laittaa betaan joku raakileversio sitten jossa on kaikki yhtä purkkaliitosta deployscreeniä myöden? Miksi ei voinut vaan irrottaa sitä vähän enemmän viilattua versiota edustamaan ja laittaa bugien raportointi nappi ja käyttää hyödyksi julkinen testi?

Nyt on laitettu ilmoille vaan joku mikä käynnistyy ja suurinpiirtein toimii ja ei muutakuin ennakkotilauksia kalastelemaan. Naurettavaa touhua. Ilmeisesti itse asiakkaiden mielipide ei kiinnosta pätkääkään.
 
Omasta mielestä toi aseen muokkaus lennosta melkeen pakollinen tän kokoluokan kartoissa. Muuten ainoa joka paikan höylä ja koko pelin meta olisi DMR. Ainakin noitten tähtäimien kannalta siis mun mielestä hyvä ominaisuus.

Noitten paukkujen ja lippaiden kannalta sitten taas ei. Tolla M5 kun ensin rullaat ne "normi" paukut loppuun, niin pakotettu vaihtamaan niihin isompi rekyylisiin paukkuihin. Mielummin valitsisin 3x normi paukku määrän, kun se että nuo kokonais panokset on jaettu 3 eri lippas tyyppiin.
 
Ihmetyttää silti tuo devin twiitti, että betan buildi on kuulema jo kuukausia vanha ja heillä on sitten kehitettyä buildia perstaskussa odottamassa julkaisua jota viilataan päivittäin.

Kysymys kuuluu, että mitä järkeä laittaa betaan joku raakileversio sitten jossa on kaikki yhtä purkkaliitosta deployscreeniä myöden? Miksi ei voinut vaan irrottaa sitä vähän enemmän viilattua versiota edustamaan ja laittaa bugien raportointi nappi ja käyttää hyödyksi julkinen testi?

Nyt on laitettu ilmoille vaan joku mikä käynnistyy ja suurinpiirtein toimii ja ei muutakuin ennakkotilauksia kalastelemaan. Naurettavaa touhua. Ilmeisesti itse asiakkaiden mielipide ei kiinnosta pätkääkään.
En yllättäisi että olisi taas vain perinteinen hätävale. Mielestäni olisi paljon järkevämpi laittaa edes jotenki valmis peli betaan, koska nyt kun laitettiin rikkinäistä paskaa niin moni peruuttaa ennakkotilauksensa, mukaanlukien minä. En millään keksi miksi olisi järkevämpää laittaa vanha buildi betaan jos kerran uudempikin on saatavilla.
 
Omasta mielestä toi aseen muokkaus lennosta melkeen pakollinen tän kokoluokan kartoissa. Muuten ainoa joka paikan höylä ja koko pelin meta olisi DMR. Ainakin noitten tähtäimien kannalta siis mun mielestä hyvä ominaisuus.

Noitten paukkujen ja lippaiden kannalta sitten taas ei. Tolla M5 kun ensin rullaat ne "normi" paukut loppuun, niin pakotettu vaihtamaan niihin isompi rekyylisiin paukkuihin. Mielummin valitsisin 3x normi paukku määrän, kun se että nuo kokonais panokset on jaettu 3 eri lippas tyyppiin.
Siis mitä? Siellä on siis toinen satsi paukkuja kun vaihtaa ammustyyppiä?

Onkos tässä muuten vielä kukaan keksinyt mistä saa lisää pateja sinkoon? Ammoboxeista ei tunnu niitä tulevan.
 
Tuo aseiden muokkaus voisi olla niin, että pystyy vaihtamaan vain baseissa BFV-tyylisillä ammuslaatikoilla. Muuten jotenkin hölmö uudistus.
 
Enkö osaa vai eikö tässä ole enää vanhaan bäfä tyyliin commo rosea?

Ei kai sellaista tarvita nykyaikaisessa dynaamisessa FPS pelissä kun ei tiimejäkään ole, kentällä on 121 Borista ja loputkin olisivat Boriksia mutta peli päätti arpoa eri spesialistin deployssa. Ja seuraajat näkee streamista kuitenkin mitä siellä huudetaan.
 
Ihan asialliselta vaikuttaa ja menee varmaan itsellä ostoon jokatapauksessa. Ehkei vielä ennakkoon, mutta jossain vaiheessa kuitenkin. Ja positiivinen yllätys miten hienosti pyörii jopa läppärillä. 5800H ja 3070.

Buginen kyllä vielä on. Esim tankin kyydissä ammuselijana ei voinut olla kauan (voi jos haluaa muttei ite jaksanut katella sitä tähtäimen hyppimistä) kun "warppii" niin jumalattomasti. Mahdoton saada tapettua vihuja kun tähtäin hyppii ihan kauheasti minne sattuun. Tuurilla kerran vakautu kun katseli taaksepäin meno suunnasta...
 
Tuolla olikin ihan hyvä kommentti:

Yes you can instantly switch the shotgun from buckshot to slugs and back and they maintain separate ammo pools so you basically have two shotguns. Three when you can customise your loadout and add a third type like flechette.
You don't even need to use the mouse to navigate the menu. You can use the keyboard shortcuts T+4 and create a macro (with a fraction of a second delay between key presses) to have a button that switches virtually instantly. More than fast enough for it to be viable in combat whilst switching from a close range enemy to a long one.
If they don't add a reload animation for changing ammo types that delays things it is going to get horribly abused.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Täällä on näköjään kohtalontovereita tuon stutterin kanssa. Tuntuu olevan varsinkin 5800X/5900X/5950X prosessoreilla yleistä (yleensä yhdistelmässä mukana RTX3080/3090 vielä), mutta toki myös muillakin. On se hiukan helpottanut ajan myötä kun (ilmeisesti) shaderit on saatu luotua, mutta tökkiihän tuo edelleen.

Jotain outoa tuossa pelimoottorissa on. Esim. GPU käyttöaste pysyy koko ajan 97-99% välillä vaikka tiputtaisin asetuksia reilusti, toisaalta CPU puolella mikään säie ei kynnä lähellekään satasen pinnassa eli CPU puolella olisi teoreettisesti paljonkin varaa vaikka pelin oma drawfps koko ajan ilmoittaakin että peli tökkii juuri CPU puolella. Vaikka GPU käyttöaste on aina korkealla, tehonkulutus on usein jopa sata wattia alle limitin. Esim. 3080 kortilla 250W ja samaan aikaan kuitenkin 99% GPU usage.

Asetusten tiputtaminen ei myöskään nosta fps:aa niin paljon kuin sen olettaisi ehkä nostavan. En pääse 5900X/3080 combolla edes low asetuksilla lähellekään 100fps+, toisaalta resoluutio on suht korkea 3840x1600.
 
Huomattavasti sulavammin toimii kun vaihtoi borderlesiin.
Silti ihmetyttää miksi GPU käyttöaste on n. 6% luokkaa? Prossu taas 60-70%.
Ei huonosti toiminut tuolleenkaan, mutta liekkö toimii tosi hyvin kun peliä optimoidaan?
80-110fps välillä huitelee 1440p.
(5600x / 2080ti / 16gb ddr4)

(Edit. Custom asetuksilla, High ja Ultra)
 
Tuo aseiden muokkaus voisi olla niin, että pystyy vaihtamaan vain baseissa BFV-tyylisillä ammuslaatikoilla. Muuten jotenkin hölmö uudistus.
Itselle riittäisi se, että vaihtamisessa olisi animaatio eli se ei tapahtuisi välittömästi. Esimerkiksi hahmo ottaa repusta uuden tähtäimen, repii vanhan irti ja asentaa sen paikalleen, 5-10s animaatio.

edit: onko muilla sellaista bugia, että kun lataat peliin niin et pysty muuttamaan spesialistia, asetta, gadgettia jne? Sitten kun spawnaat niin on vakiokamat päällä. Pari kertaa kun kuolee niin pääsee taas muokkailemaan. Itselle tuntuu 70% ajasta käyvän näin..
 
Nyt näin 4h pelanneena eipä tuo nyt pankkia räjäytä mutta ei tuo nyt ihan niin roska ole kuin ajattelin. Vuoden verran saa kuitenkin odottaa että fixaavat ongelmat niin turhahan tätä on nyt ostaa.
Ajoneuvot kokeiltu läpi ja enimäkseen jalkaväkenä etulinjassa juoksemassa.

Tankit jne jne voi unohtaa kun jokainen puskajussi tunkenu sen singon hanuriinsa niin tankilla objectivelle meno on aikalailla itsemurha.
Kaikki näyttää samoilta rikkoo kyllä immersion ihan täysin ja nuo ääliömäiset huudahdukset mitä päästävät on kyllä semmonen että..
Kaikki ajoneuvot tuntuu olevan jäällä kun liukuvat helposti ja ilmaroskat tuntuu melkein pysähtyvän kuin seinään jos päästää kaasusta irti. Verrattuna BF4 ajoneuvot on kyllä semmosta moskaa tässä että varmaan mosuri peliksi tämä voisi sopia.
Tracereitä ihan turhan paljon tulee lähemmäs mieleen battlefront kuin battlefield mutta tämä on varmaan makukysymys.
Liukumisen olisi kyllä voinu jättää lasten pulkkamäkeen ja mielummin BF4 kulmien kurkkaamisen tilalle.
Aseitten muokkaus lennosta yllätti kyllä positiivisesti vaikka alkuun olin sitä mieltä että täysin turha pelin pilaava ominaisuus.
Menut ja hudit on suunnitellu joku värisokea oranki joka ei käytännöllisyydestä ole kuullukkaan.

Vanha class systeemi takaisin, "herot" hevon kuuseen koko pelistä ja vähemmän tracereitä niin tämä voisi olla jopa toimiva.
Kuitenkin tulevaisuus on että on se 1 - 2 meta heroa millä kaikki tulee pelaamaan ja rahastetaan sitten tulevilla meta heroilla + skinit päälle.

Ja tämä beta vissiin käyttää denuvoa? Ainakin pariin otteeseen kaatuili ja antoi analyysi:
bf!GetDenuvoTimeTicketRequest+

Itsellä kuitenkin pyöri lähes normaalisti 90 - 110fps välillä ilman stutterointeja
5800x / 3080 / 16GB
 
Ilman suuria odotuksia latasin betan ja kävin muutaman kierroksen sotimassa, pökälehän sieltä on tulossa.

Ei tämä mikään Battlefield ole vaan enemmänkin Battlefieldin versio Warzonesta, eikä edes kovin hyvä sellainen. Jotenkin en ikinä oppinut sisäistämään tuota Warzonen liikkumista liukumisineen eikä homma tuntunut tässä yhtään sen paremmalta. Mekaanisesti liikkuminen tuntuu hyvin samanlaiselta. Em. hommat toimii mielestäni paljon paremmin jossain Apexin kaltaisissa peleissä mutta ei tässä vaikka kyseessä ei olekaan mikään sotasimulaattori. Paikoitellen karmeaa stutteria 7700k + 2070 combolla mutta tämä nyt oli odotettavissa kun kyseessä on beta. Hyvä että tuli kuitenkin testattua niin tietää ettei tarvitse ostaa.
 
Tehty kyllä ihan konsoleille tämä beetta. Hiirtä ei saa bindattua oikein jos haluaa muuttaa koptereiden ohjausta. Sekosi kokonaan ja ei saa hiireen enää mitään muutettua kun herjaa vaan että paina kontrollerin nappia kun hiireen yrittää muuttaa. Defaultien resetointi nappi ei edes toimi.
 
Ihan kuin demo pyörisi tänään vähän paremmin Xbox Series X:llä, mutta tiedä sitten. Porukka oppinut myös pelaamaan lyhyessä ajassa.

Voisi kuvitella että ottavat palautteesta opiksi, mitään suuria pelimekaanisia muutoksia ei tietenkään enää tehdä.
 
Kyllähän sitä kovasti netissä kehutaan, että peli pyörii paljon paremmin noilla uusilla konsoleilla kuin PC:llä.
Kai se on ollut prio #1...

Tehty kyllä ihan konsoleille tämä beetta. Hiirtä ei saa bindattua oikein jos haluaa muuttaa koptereiden ohjausta. Sekosi kokonaan ja ei saa hiireen enää mitään muutettua kun herjaa vaan että paina kontrollerin nappia kun hiireen yrittää muuttaa. Defaultien resetointi nappi ei edes toimi.
Juu, itsellä kävi sama.

Hiireen ei tosiaan kannata yrittää bindata mitään, siinä on aika iso todennäköisyys että sekoaa koko homma.

Ainoa korjaus oli poistaa pelin settings kansio, joka tarkoittaa toki että aivan kaikki asetukset pitää tehdä uusiksi.

Näyttää tosin siltä, että ehkä sitä yhtä settings filua voisi vain editoida eli poistaa nämä vialliset bindit.
En ollut vaan ihan varma mikä niistä arvoista oli hiiren, joten jäi kokeilematta. Tein sitten kaikki uusiksi.
 
Mitä ootte heittänyt tuohon FOV asetukseen? Tuntuu ettei saa hyvää millään. Ilmeisesti karttaa ei saa mistään näkyviin?
 


Ei saakeli. En itse ole näitä lentovispaimai kokeillut kun en osaa tehdä niillä mitään, mutta ei hemmeti. Tuo näyttää niin tyhmältä kun voi olla. Mitä ihmettä.
 
Setämiesten varmaan kannattaa unohtaa peli samantien jos liikkuminen on nyt luokkaa apex/cod. Toivottavasti edes tuo liukuspammi otetaan pois.


Itse olen jonkinlainen setämies kai iältäni, ja pidän tuosta liikkumisen nopeudesta. En nyt bunny hyppelyitä kaipaa, mutta olen niitä harvoja jotka piti BF1:stä ja sen "arcademaisuudesta". Toki siinä ei ollut mitään slaidailu-juttuja, mutta nopealta se tuntui. Pelatessani huomasin ettei porukka paljoa liukunut, johtuu varmaan siitä että etenkin bäfää paljon pelanneille tuo ei vielä ole oikein sisäistynyt. Enkä nyt tiedä onko sitä niin tarpeellista käyttääkään.

Testasin sigun koneella 5600x ja 3070 ti kellotettuina, ja 2k:lla kaikki tapissa fps heiluu siinä 80 - 120 välissä. Aina kun roundi alkaa, noin minuutin parin lagia on ja sitten se loppuu.
Peli ei tunnu tässä kunnossa olevan kovinkaan "snäpp" ampumistuntumaltaan vai mikä se termi olisi kuvaamaan, eli kuukausien vanha moottori varmaan yskii tuossa hommassa. Toivotaan että julkaisuun paranee.
Ainakin itselleni tämä beta maistui PALJON paremmin kuin Cod Vanguard, ja tämä tulee kyllä hankittua.
 


Ei saakeli. En itse ole näitä lentovispaimai kokeillut kun en osaa tehdä niillä mitään, mutta ei hemmeti. Tuo näyttää niin tyhmältä kun voi olla. Mitä ihmettä.


Mikäs tuossa on vikana?

Ihme "kritiikkiä" täällä muutenkin. Kertokaa nyt edes jotain mikä mielestänne on ongelmana. "Kaikki on huonoa" tai "mikään ei ole hyvin" ei oikein kerro mitään konkreettista.

Itsellä ei vielä kokemusta pelistä mutta mielenkiinnolla lueskelen juttuja. Mutta tuommoiset postaukset on yhtä tyhjän kanssa.
 
Kyllähän sitä kovasti netissä kehutaan, että peli pyörii paljon paremmin noilla uusilla konsoleilla kuin PC:llä.
Kai se on ollut prio #1...


Juu, itsellä kävi sama.

Hiireen ei tosiaan kannata yrittää bindata mitään, siinä on aika iso todennäköisyys että sekoaa koko homma.

Ainoa korjaus oli poistaa pelin settings kansio, joka tarkoittaa toki että aivan kaikki asetukset pitää tehdä uusiksi.

Näyttää tosin siltä, että ehkä sitä yhtä settings filua voisi vain editoida eli poistaa nämä vialliset bindit.
En ollut vaan ihan varma mikä niistä arvoista oli hiiren, joten jäi kokeilematta. Tein sitten kaikki uusiksi.
EA:han ihan erikseen mainosti kuinka Xbox Series X on heidän promoalusta.
Itse olen jonkinlainen setämies kai iältäni, ja pidän tuosta liikkumisen nopeudesta. En nyt bunny hyppelyitä kaipaa, mutta olen niitä harvoja jotka piti BF1:stä ja sen "arcademaisuudesta". Toki siinä ei ollut mitään slaidailu-juttuja, mutta nopealta se tuntui. Pelatessani huomasin ettei porukka paljoa liukunut, johtuu varmaan siitä että etenkin bäfää paljon pelanneille tuo ei vielä ole oikein sisäistynyt.
BF5:een tuo liukuminen tuli jossain päivityksessä.
 
Vaikea tästä on innostua, minkä hiton takia tuon pelinopeuden pitää tällaisessa pelissä olla kuin arena shoottereissa. Tuo slidettely ympäriinsä vielä lisää tuota vauhtia entisestään. Beta taas muistutti miksei ole tullut nelos BF:n jälkeen näitä ostettua ja nelosenkin pelaaminen jäi pariin kymmeneen tuntiin...
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Täällä on näköjään kohtalontovereita tuon stutterin kanssa. Tuntuu olevan varsinkin 5800X/5900X/5950X prosessoreilla yleistä (yleensä yhdistelmässä mukana RTX3080/3090 vielä), mutta toki myös muillakin. On se hiukan helpottanut ajan myötä kun (ilmeisesti) shaderit on saatu luotua, mutta tökkiihän tuo edelleen.

Jotain outoa tuossa pelimoottorissa on. Esim. GPU käyttöaste pysyy koko ajan 97-99% välillä vaikka tiputtaisin asetuksia reilusti, toisaalta CPU puolella mikään säie ei kynnä lähellekään satasen pinnassa eli CPU puolella olisi teoreettisesti paljonkin varaa vaikka pelin oma drawfps koko ajan ilmoittaakin että peli tökkii juuri CPU puolella. Vaikka GPU käyttöaste on aina korkealla, tehonkulutus on usein jopa sata wattia alle limitin. Esim. 3080 kortilla 250W ja samaan aikaan kuitenkin 99% GPU usage.

Asetusten tiputtaminen ei myöskään nosta fps:aa niin paljon kuin sen olettaisi ehkä nostavan. En pääse 5900X/3080 combolla edes low asetuksilla lähellekään 100fps+, toisaalta resoluutio on suht korkea 3840x1600.

Juurikin samaa ongelmaa huomasin, paitsi itsellä se stutterointi ei korjaudu missään vaiheessa. Myös RTX 3090 näyttää käyttävän pelissä 250w, vaikka muissa peleissä menee 375w. Harmi, sillä olisi pitkästä aikaa bäfä maistunut.
 
Täällä on näköjään kohtalontovereita tuon stutterin kanssa. Tuntuu olevan varsinkin 5800X/5900X/5950X prosessoreilla yleistä (yleensä yhdistelmässä mukana RTX3080/3090 vielä), mutta toki myös muillakin. On se hiukan helpottanut ajan myötä kun (ilmeisesti) shaderit on saatu luotua, mutta tökkiihän tuo edelleen.

Jotain outoa tuossa pelimoottorissa on. Esim. GPU käyttöaste pysyy koko ajan 97-99% välillä vaikka tiputtaisin asetuksia reilusti, toisaalta CPU puolella mikään säie ei kynnä lähellekään satasen pinnassa eli CPU puolella olisi teoreettisesti paljonkin varaa vaikka pelin oma drawfps koko ajan ilmoittaakin että peli tökkii juuri CPU puolella. Vaikka GPU käyttöaste on aina korkealla, tehonkulutus on usein jopa sata wattia alle limitin. Esim. 3080 kortilla 250W ja samaan aikaan kuitenkin 99% GPU usage.

Asetusten tiputtaminen ei myöskään nosta fps:aa niin paljon kuin sen olettaisi ehkä nostavan. En pääse 5900X/3080 combolla edes low asetuksilla lähellekään 100fps+, toisaalta resoluutio on suht korkea 3840x1600.
Mulla ainakin tämä ohje jeesas combolla 5900X ja RTX3080.

Sain stutteroinnit vähenemään huomattavasti sillä että laitoin

NVIDIA Reflex = Enabled + boost

Future frame rendering = on

Nvidia control panelista:

Max Frame Rate = 140 (jossa se pysyy noin puolet ajasta sigun koneella, 1440p low textures high asetuksilla)

Pelasin kaksi rundaa ja rupesi jo tuntumaan siltä että tätä jaksais pelata enemmänkin
 
Vartin kerkesi pelailemaan niin peli kaatui työpöydälle ilman mitään virheilmoitusta. No, jääkaapista uusi kalja ja uusi yritys...
 
Itse olen jonkinlainen setämies kai iältäni, ja pidän tuosta liikkumisen nopeudesta. En nyt bunny hyppelyitä kaipaa, mutta olen niitä harvoja jotka piti BF1:stä ja sen "arcademaisuudesta". Toki siinä ei ollut mitään slaidailu-juttuja, mutta nopealta se tuntui. Pelatessani huomasin ettei porukka paljoa liukunut, johtuu varmaan siitä että etenkin bäfää paljon pelanneille tuo ei vielä ole oikein sisäistynyt. Enkä nyt tiedä onko sitä niin tarpeellista käyttääkään.

Testasin sigun koneella 5600x ja 3070 ti kellotettuina, ja 2k:lla kaikki tapissa fps heiluu siinä 80 - 120 välissä. Aina kun roundi alkaa, noin minuutin parin lagia on ja sitten se loppuu.
Peli ei tunnu tässä kunnossa olevan kovinkaan "snäpp" ampumistuntumaltaan vai mikä se termi olisi kuvaamaan, eli kuukausien vanha moottori varmaan yskii tuossa hommassa. Toivotaan että julkaisuun paranee.
Ainakin itselleni tämä beta maistui PALJON paremmin kuin Cod Vanguard, ja tämä tulee kyllä hankittua.
Nopeus ei mua haittaa, bf1 pidin minäkin hyvänä pelinä, tunteja taitaa olla yli 300 ja vieläkin pelailen silloin tällöin.

Lähinnä tuo slaidi-hyppy-slaidi-hyppy-slaidi-hyppy pelityyli ei bäfään mielestäni sovi.
 
Itekin tykkään pelin nopeatempoisesta liikkumisesta. Vähän harmi että poistivat crouch runin ja fall damagea vähentävät ukemin.

Grappling hook oikein hauska. Eipä ole noita muita ukkoja oikeastaan tullutkaan pelattua kuin vahingossa. :)

Alkuun tuntui että inffinä vähän tylsää, mutta aika hyvin tuolla elelee ja tankit voi tuhota soolonakin paljon helpommin kuin BFV:ssä. 3x C5 riittää ja grappling hookilla saa etäisyyttä kurottua kivasti. Tankit oikeastaan aika tuhnun tuntuisia ja hyvä niin, kun en itse niissä jaksa kököttää.

Lähinnä tuo slaidi-hyppy-slaidi-hyppy-slaidi-hyppy pelityyli ei bäfään mielestäni sovi.
Redditistä pelinkehittäjän vastaus yhteen noista slaidivideoista:
However, we did implement more penalties for the slide in this game. Not only is the slide getting weaker when getting spammed, we also apply additional penalties when sliding uphill or when sliding while turning around. We are continuously looking for the right balance and if it turns out to be too extreme we will tone it down in one of the patches.

 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 785
Viestejä
4 496 523
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom