Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
MSI Afterburnerin OSD aina päällä ja siitä näkee, että pahoissa FPS dropeissa prossun käyttö yleensä laskee. Tuntuu kuin joku muu komponentti kuin näyttis tai prossu olisi pullonkaulana, mutta ei paljon vaihtoehtoja jää, kun SSD:llä vielä peli.
Viimeisin Creators Update asennettu, eikä ollut vaikutusta.
Näyttö ei mene yli 72Hz ilman pahaa gamma shiftiä, eli turha antaa FPS:n mennä yli. Ennemmin nostan resoluution skaalausta ylöspäin, jolloin kuva paranee. FPS on itse asiassa Rivatunerilla rajoitettu 71 ja vsync kolmoispuskuroinnilla ohjauspaneelista päällä, niin vsyncin input lagi on huomattavasti pienempi. Tuo ei kuitenkaan aiheuta noita pahoja jäätymisiä.Kuulostaa muuten tuo 72 freimiä kovin matalalta ottaen huomioon tuon sun masiinan laadun, 390 kulkee samoissa lukemissa 64 pelaajan servoilla eikä se nyt ihan 1070 kanssa kuitenkaan kilpaile.
Millaisella käyttöasteella sun seepu on operationsia tahkotessa?
Näyttö ei mene yli 72Hz ilman pahaa gamma shiftiä, eli turha antaa FPS:n mennä yli. Ennemmin nostan resoluution skaalausta ylöspäin, jolloin kuva paranee. FPS on itse asiassa Rivatunerilla rajoitettu 71 ja vsync kolmoispuskuroinnilla ohjauspaneelista päällä, niin vsyncin input lagi on huomattavasti pienempi. Tuo ei kuitenkaan aiheuta noita pahoja jäätymisiä.
Tässä pelissä ollut myös pahoja repeilyongelmia itselläni, minkä takia pidän vsynccia päällä. FPS:n lukitseminen virkistystaajuuten pelin omalla säädöllä, Nvidia Inspectorilla tai Rivatunerilla ei poistanut repeilyä, jota en voi sietää. Fast Sync olisi yksi vaihtoehto, mutta kuva ei ole täysin sulavaa, jos FPS menee vapasti ja ei "synkkaa" virkistystaajuuden kanssa. Fast Sync + FPS limit virkistystaajuudelle ei myöskään toiminut, koska siitä tulee nykimistä kaikissa muissakin peleissä.
64 pelaajan servuilla prossun käyttöaste heittelee yleensä 50-90% lukemissa. Jos on oikein kovia räjähdyksiä ja paljon pelaajia samassa paikassa, tulee noita 90% piikkejä. Jos taas otan vsyncin ja FPS-rajoituksen, niin pullonkaula siirtyy välillä prossulle, mutta FPS pysyy silti korkealla.
Nyt on kuitenkin pelattu useampi matsi suht mukavasti. Pientä nykimistä tyyliin kerran matsissa ollut, mutta ei mitään pahaa. Kyllä ne pahimmat jäätymiset lähtivät vanhan hajonneen näyttiksen mukana.
EDIT: Tässä screenshot yhdestä nykimisestä uudella näyttiksellä. FPS tippui aina 71:sta, kun katsoin yhden talon ovesta ulos. CPU usage kävi aika korkealla, mutta ei kuitenkaan 100%, missä se pyörii ilman FPS-rajoitinta.
![]()
Näyttö ei mene yli 72Hz ilman pahaa gamma shiftiä, eli turha antaa FPS:n mennä yli. Ennemmin nostan resoluution skaalausta ylöspäin, jolloin kuva paranee. FPS on itse asiassa Rivatunerilla rajoitettu 71 ja vsync kolmoispuskuroinnilla ohjauspaneelista päällä, niin vsyncin input lagi on huomattavasti pienempi. Tuo ei kuitenkaan aiheuta noita pahoja jäätymisiä.
Tässä pelissä ollut myös pahoja repeilyongelmia itselläni, minkä takia pidän vsynccia päällä. FPS:n lukitseminen virkistystaajuuten pelin omalla säädöllä, Nvidia Inspectorilla tai Rivatunerilla ei poistanut repeilyä, jota en voi sietää. Fast Sync olisi yksi vaihtoehto, mutta kuva ei ole täysin sulavaa, jos FPS menee vapasti ja ei "synkkaa" virkistystaajuuden kanssa. Fast Sync + FPS limit virkistystaajuudelle ei myöskään toiminut, koska siitä tulee nykimistä kaikissa muissakin peleissä.
64 pelaajan servuilla prossun käyttöaste heittelee yleensä 50-90% lukemissa. Jos on oikein kovia räjähdyksiä ja paljon pelaajia samassa paikassa, tulee noita 90% piikkejä. Jos taas otan vsyncin ja FPS-rajoituksen, niin pullonkaula siirtyy välillä prossulle, mutta FPS pysyy silti korkealla.
Nyt on kuitenkin pelattu useampi matsi suht mukavasti. Pientä nykimistä tyyliin kerran matsissa ollut, mutta ei mitään pahaa. Kyllä ne pahimmat jäätymiset lähtivät vanhan hajonneen näyttiksen mukana.
EDIT: Tässä screenshot yhdestä nykimisestä uudella näyttiksellä. FPS tippui aina 71:sta, kun katsoin yhden talon ovesta ulos. CPU usage kävi aika korkealla, mutta ei kuitenkaan 100%, missä se pyörii ilman FPS-rajoitinta.
![]()
Samaa "logiikkaa" ihmetellyt itsekin. Ja sitten annoin olla. Vittuako jaksaa jotain "spesiaali lootaa" huorata kun hyvin menneen matsin jälkeen saat 15k pojoa mutta tonne kerääntyy ehkä 4k.
Some info from u/spitfiresiemion on reddit
Community mission tracker only counts points obtained by performing objective-related actions. This means that you will only get progress for following things:
Getting Capturing bonus (25 points per tick)
Getting Sector defense bonus (50 points per sector defense kill)
Neutralizing the flag (250 points each)
Capturing the flag (500 points each)
End of round score multiplier does not affect the progression. Squad and combat scores are not added to progression.
Tässä on varmaan samantyylinen logiikka mitä viime viikon operations tehtävässä. Eli vallatkaa lippuja![]()
Vaatii kyllä ihan tolkuttoman määrän pelejä, että saa tuon kerättyä. En itse pelaa paljoa CQ:ta muutenkaan (tykkään enemmän operationssista ja frontlinesta) niin ei oikein nappaa. Tuon 50 000 pointsia oisin voinut kerätä mutta tuohan vaatii oikeasti jotain 200k pojoja eli ei kiitos..
Mitkäs on mietteet uusista mapeista ja luistoneston käyttöönotosta?
Äkkiseltään tuntuu meno aika verkkaiselta kun ei voi edetä enää ripa edellä, samalla kun adad spämmäys poistui niin nyt pitää jo hieman miettiä miten edetä.
Operation moodissa achi babasta tuli suosikki samantien, vaikka menestys onkin paljolti mortarin varassa ja analyysi matsin jälkeen voi olla siitä johtuen aika suolaista. Edelleen nousee kyllä supportin arvo uusien mappien myötä, todellinen jokapaikan höylä kun ei ole panssaroituja maa-ajoneuvoja häiritsemässä.
Uudet aseet on tullut jo aukaistua ja lyhyellä testauksella voin sanoa että yksikään ei jää pitempään käyttöön. Farquhar-Hill optical on ihan ok ja lopuilla ei tee mitään![]()
-Vitun mortarspämmi. Uusissa kartoissa aivan jäätävää, menee ärsyttävyydessä lentokonespämmin ja sniper kökkimisenkin edelle. Ja viimeksi kun tarkistin, noille ei ollut edes mitään "tehtävää" olemassa joka selittäisi asiaa.
Mistä sen liekinheitin tai muun voimasetin saa? Joskus joku ilmoitus tulee pelin aikana noista supervoimista mutta en koskaan ymmärrä mistä sen voi hakea?
Supportin tehtävissä oli vehicle damagea limpetillä, crossbow launcherilla ja repair toolilla. Eli ei selitä tuota mortar spämmiä.Muistaakseni yksi uusi supportin service assigment vaatii vehicle damagen tekemistä ja supportilla se onnistuu ampumalla mortarilla vastapuolen mortareita (lasketaan vehicleksi).
Supportin tehtävissä oli vehicle damagea limpetillä, crossbow launcherilla ja repair toolilla. Eli ei selitä tuota mortar spämmiä.
Olikin tämä mitä tarkoitin.
Support
- M1917 MG Low Weight
- Perform 25 kills with the BAR M1918 Trench
- Perform 250 Vehicle Damage with Explosives
Tämän takia varmaan joo. Vaikka itse hoidin tuon kyllä assaultilla ihan tuhoamalla tankkeja/veneitä.
Käytin eilen usb dacia koneessa, niin ilmeisesti siihen liittyy. Se + kuulokelähtö kyllä toimii, mutta optisen kautta ei. Eri peleissä optinen toimii.Battlepack Exchangessa on näköjään "super rarea" tarjolla eli tuo M1911 Care Package skini. Mielenkiinnosta, paljos tuo maksaa? Itse en näe kun omistan sen jo mutta kiinnostaisi silti tietää nykyinen "super rarejen hintataso". Aiemminhan noita oli tankkien muodossa 5000 & 10 000 scraphintoina.
mistä halvin premium pc:lle? yli 6kk tullut pelattua tätä...
Enpäs tajunnut sieltä ensimmäisenä katsoaOriginissa maksaa 24,95 eipä tuokaan nyt kovin kallis ole.


Trench raider ei käy tähän, koska pitää saada dogtageja ja sillä ei saa. Melee takedowneilla saa vaan dogtagit, sellane huitasu tappokaan ei hyödytä (siis ei tule melee animaatiota), koska sillä ei saa myöskään tägejä.Trench raider kittiä metsästämään, jos nuo nyt edes lasketaan tuohon.
Täältä löytyy mixed maps. Mutta ainahan sää voit mennä server browserin kautta hakemaan pelejä ja todennäköisesti saat paljon parempiakin pelejä sitä kautta. Quick match saattaa heittää sut euroopan ulkopuolisille servereille. Kokemusta on brazilian servusta 400 pingilläHaluun pelata sekasin kaikkia mappeja noista lisäreistä mitä mulla on. Miten se on mahollista?
Nyt tossa on vaan base game ja ennen oli mixed maps. Miks siinä ei oo enää mixed maps noista lisäreistä mitä mulla on?
Vai joudunko valitsemaan aina joka kerta että minkä lisärin karttoja haluan pelata, eikä oo mahollista pelata kaikkia sekasin...mikä olis kyllä ihan vitun tyhmää.

Täältä löytyy mixed maps. Mutta ainahan sää voit mennä server browserin kautta hakemaan pelejä ja todennäköisesti saat paljon parempiakin pelejä sitä kautta. Quick match saattaa heittää sut euroopan ulkopuolisille servereille. Kokemusta on brazilian servusta 400 pingillä
E: Sulla ei oo tuota uusinta lisäosaa, joten et pääse mixed servuille.

Tuo on melko ongelmallista, koska Battlefieldin pelaajakunta on jakaantunut kiitos premium passin. Dicellä ei oikeastaan ole mitään mahdollisuutta tarjota jokaiselle omaa (mixed) servua sen mukaan mikä lisäosa kyseiseltä henkilöltä puuttuu. Erilaisia variaatiota servereille olisi huomattava määrä, ja uskon ettei pelaajia riittäisi lähellekkään jokaiseen.No... melkeen odotinkin, että pelin koodarit on about yhtä idiootteja, ku 95% pelaajistakin eikä voi mixaa mappeja jo omistetuilta lisäosilta.![]()
Rehellisesti sanottuna irrallisten lisäosien ostaminen ei ole mitenkään järkevää. Jos peli oikeasti kiinnostaa, niin premium pass on ainoa järkevä vaihtoehto, koska se sisältää kaikki BF1:sen lisäosat. Peliinhän ei ole enää tulossa kuin yksi lisäosa + uusimman lisäosan toinen puolikas.Jos ostan premium passin tästä pelistä, ni saanko kaikki tulleet ja tulevat lisäosat suoraan?
Itse olen huomannut, että jos yksi peli on pahasti epäbalanssissa, niin usein myös seuraavat pelit ovat, kun jakoja ei korjata. Olipa sitten oma tai vihollisten puoli ylivoimainen, niin ei ole kumpikaan noista hauskaa.Pelasin äsken pelin jossa eri tiimien levelikeskiarvot oli et mun tiimissä 71.1 ja toisilla 81.5. Siellä toisella joukkueella oli myös paljon 130 levelin pelaajia ja meillä ei yhtään.
Siis jos tää peli jonkun skillin mukaan laittaa tiimit ni miten ne laskee noin vitun huonosti, että on yli 10 levelin ero keskiarvosesti?
Sit mitä en voi ymmärtää, että minkä takia toi peli laittaa samassa partyssä olevia samalle puolelle, koska se rikkoo sen balanssin heti. Et jos on kaks tai useempi ryhmä joinannu serverille ni sen pitäis laittaa ne ryhmät eripuolille, ettei oo vaikka kolme ryhmää ja 15 pelaajaa samalla mumblessa huutamassa ja peli päättyy 1000-200.
Oli taas sellannen peli, että tekis mieli katkoa noilta koodareilta sormet, ettei ne pääse enää koodaa ikinä mitään.
edit: ja mikä läppä toi on, että kun koittaa mennä esteen yli ni tää heittää maihin? Miks se menee maihin, vaikka painaa spaceen mikä on niinku hyppy ja sen pitäis mennä sen esteen yli, eikä mennä maahan?
Rank ei kerro kovin paljoa pelaajan oikeasta taitotasosta, joten onneksi sitä ei käytetä serverin balansointiin. Esim. joku bäfä veteraani voi dominoida tässäkin pelissä, vaikka olisi vasta aloittanut pelaamisen.Pelasin äsken pelin jossa eri tiimien levelikeskiarvot oli et mun tiimissä 71.1 ja toisilla 81.5. Siellä toisella joukkueella oli myös paljon 130 levelin pelaajia ja meillä ei yhtään.
Siis jos tää peli jonkun skillin mukaan laittaa tiimit ni miten ne laskee noin vitun huonosti, että on yli 10 levelin ero keskiarvosesti?
Sit mitä en voi ymmärtää, että minkä takia toi peli laittaa samassa partyssä olevia samalle puolelle, koska se rikkoo sen balanssin heti. Et jos on kaks tai useempi ryhmä joinannu serverille ni sen pitäis laittaa ne ryhmät eripuolille, ettei oo vaikka kolme ryhmää ja 15 pelaajaa samassa mumblessa huutamassa ja peli päättyy 1000-200.
Oli taas sellannen peli, että tekis mieli katkoa noilta koodareilta sormet, ettei ne pääse enää koodaa ikinä mitään.

Sit mitä en voi ymmärtää sanoi:Eikös se ole tarkoituskin että samassa partyssä olevat pääsevät samalle puolelle. EihÄn siinä nyt olis mitään järkeä jossei samaan tiimiin pääsis.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.