Battlefield 1

Nyt on testattu. Asetuksella ei ole mitään vaikutusta oli sitten päällä tai pois. Samalla tavalla jäätyy sen yhen kerran erässä.

Täällä kanssa jäätyy yhden kerran erän aikana. Muutoin toimii kyllä hyvin.

Kone on i7-6700K 16 gigaa muistia ja GTX1070. Peli on SSD -levyllä.
 
Nykimisestä kärsivät: kokeilkaa ottaa "Origin Pelissä" pois päältä - sekä Originin asetuksista että pelin asetuksista. Ainakin yhdellä kaverilla auttoi.
 
Mulla jäätyilee hiiri winukan työpöydälläkin. Bäfäs myös 5min välein 5sek jäätyminen. Kellotettu 3570k hakkaa 100 prossaa pelissä kokoajan. Ostin just uuden hiiren. Jäätyilee työpöydällä edelleen vaikka kuormaa ei ole. No postissa tulossa 8700k...

Jos pelissä on mitään ongelmia, niin kannattaa kaikki kellotukset poistaa ihan ensimmäisenä.
 
Auttaako graffa asetuksien laskeminen?

Toisena vaihtoehtona user.cfg ja prerender framejen muuttaminen vai mikä lie on nimeltään.
Ei vaikuta grafiikka-asetukset. Täytyy koittaa ottaa Origin Pelissä pois ja pre-rendered frames ykköselle.

Vanhalla näyttiksellä, joka oli myös 1070 esiintyi todella pahoja jäätyilyjä. Nykyisellä tulee enimmäkseen vain FPS-droppeja.
 
Ei vaikuta grafiikka-asetukset. Täytyy koittaa ottaa Origin Pelissä pois ja pre-rendered frames ykköselle.

Vanhalla näyttiksellä, joka oli myös 1070 esiintyi todella pahoja jäätyilyjä. Nykyisellä tulee enimmäkseen vain FPS-droppeja.
Onko mikä prossu ja paljonko muistia? Omasta kokemuksesta voin sanoa, että nuo vaaditut i5 ja 8gb ramia eivät bf1 vain yksinkertaisesti riitä. Itsellä nousi 3570k 8gb ram-> 8700k 16gb ram ultra 1440p avg. fps 75->100 ja mikä tärkeintä micro stutter ja muut vastaavat lagit ja jäätyilyt katosivat kokonaan. Jos rautatason muutokset eivät ole mahdollisia, niin kannattaa kokeilla juurikin tuota prerendered frames ja config filen fps lockia.
 
Onko mikä prossu ja paljonko muistia? Omasta kokemuksesta voin sanoa, että nuo vaaditut i5 ja 8gb ramia eivät bf1 vain yksinkertaisesti riitä. Itsellä nousi 3570k 8gb ram-> 8700k 16gb ram ultra 1440p avg. fps 75->100 ja mikä tärkeintä micro stutter ja muut vastaavat lagit ja jäätyilyt katosivat kokonaan. Jos rautatason muutokset eivät ole mahdollisia, niin kannattaa kokeilla juurikin tuota prerendered frames ja config filen fps lockia.
i7 6700 ja 16 GB rammia löytyy, eli ei pitäisi olla niistä kiinni.
 
Kummallista kerrakseen:beye: Voisi kuvitella että ongelma on sitten gpun puolella, mutta ei siinäkään olisi järkeä kun näyttis kuitenkin 1070. Oletko seurannut gpu usagea ja kellotaajuuksien vaihtelua?
Näyttis boostaa BF1 pelatessa yleensä aina sen +2050Mhz. GPU usage luonnollisesti vaihtelee FPS rajoituksen vuoksi, mutta yhdessä CPU usagen kanssa tippuu reilusti, kun peli jäätyilee. Nyt otin kolme 64 pelaajan matsia aikomuksena tarkkailla koneen toimintaa FPS-droppien aikana, mutta tällä kertaa peli pyöri tietenkin täysin sulavasti. Ainoastaan yhdessä massiivisessa räjähdyskohdassa kymmenien pelaajien sumpussa muutama FPS tipahti aivan sekunniksi, kun prossu jarrutti.
 
Muilla ongelmia FPS-droppien tai nykimisien kanssa? Välillä FPS putoilee 72:sta 40-50 paikkeille ja pahimmillaan peli jäätyy hetkeksi. Ei ole onneksi niin paha ongelma, että estäisi pelaamisen, mutta häiritsee silti vähän.

Näytönohjain ja sen myötä ajurit (DDU:n kanssa) vaihtunut hiljattain, mikä auttoi jonkun verran, mutta ei poistanut ongelmaa. Muissa peleissä ei ole vastaavaa ja lämmöt ovat kunnossa.

Missä kympin versiossa oot menossa? Edellinen kreator aiheutti samanlaista shaissea seepun ydinmäärästä riippumatta, vähintään kerran matsissa tuli sellainen diashow että ei elämä enää pahemmin vilissy silmissä.

Jos käytös on kaks näyttöö, toiseen task manager auki ja prosessit seepun käyttöasteen mukaiseen järjestykseen, kattoo piikitteleekö siellä mikään. Itsellä superfetch piikitteli välillä prossua niin että vieläkin sitä vihloo. Syksyn kreator korjasi sen bugin, mutta en ihmettele vaikka vastaavia ois vielä siihenkin jäänyt.
 
Missä kympin versiossa oot menossa? Edellinen kreator aiheutti samanlaista shaissea seepun ydinmäärästä riippumatta, vähintään kerran matsissa tuli sellainen diashow että ei elämä enää pahemmin vilissy silmissä.

Jos käytös on kaks näyttöö, toiseen task manager auki ja prosessit seepun käyttöasteen mukaiseen järjestykseen, kattoo piikitteleekö siellä mikään. Itsellä superfetch piikitteli välillä prossua niin että vieläkin sitä vihloo. Syksyn kreator korjasi sen bugin, mutta en ihmettele vaikka vastaavia ois vielä siihenkin jäänyt.
MSI Afterburnerin OSD aina päällä ja siitä näkee, että pahoissa FPS dropeissa prossun käyttö yleensä laskee. Tuntuu kuin joku muu komponentti kuin näyttis tai prossu olisi pullonkaulana, mutta ei paljon vaihtoehtoja jää, kun SSD:llä vielä peli.

Viimeisin Creators Update asennettu, eikä ollut vaikutusta.
 
Miksiköhän Twitchissä tällä pelillä ei ole pahemmin katsojia enää?

Tuli muuten joku uusi DLC tai jotain kun isoa päivitystä lataa.
 
Täällä oli myös rankkaa nykimistä asetuksista huolimatta uusimmalla windows versiolla. Asensin 1703 (anniversary?) ja peli pyörii jälleen sulavasti satunnaisia pikku nytkähdyksiä lukuunottamatta.
 
MSI Afterburnerin OSD aina päällä ja siitä näkee, että pahoissa FPS dropeissa prossun käyttö yleensä laskee. Tuntuu kuin joku muu komponentti kuin näyttis tai prossu olisi pullonkaulana, mutta ei paljon vaihtoehtoja jää, kun SSD:llä vielä peli.

Viimeisin Creators Update asennettu, eikä ollut vaikutusta.

Kuulostaa muuten tuo 72 freimiä kovin matalalta ottaen huomioon tuon sun masiinan laadun, 390 kulkee samoissa lukemissa 64 pelaajan servoilla eikä se nyt ihan 1070 kanssa kuitenkaan kilpaile.
Millaisella käyttöasteella sun seepu on operationsia tahkotessa?
 
Kuulostaa muuten tuo 72 freimiä kovin matalalta ottaen huomioon tuon sun masiinan laadun, 390 kulkee samoissa lukemissa 64 pelaajan servoilla eikä se nyt ihan 1070 kanssa kuitenkaan kilpaile.
Millaisella käyttöasteella sun seepu on operationsia tahkotessa?
Näyttö ei mene yli 72Hz ilman pahaa gamma shiftiä, eli turha antaa FPS:n mennä yli. Ennemmin nostan resoluution skaalausta ylöspäin, jolloin kuva paranee. FPS on itse asiassa Rivatunerilla rajoitettu 71 ja vsync kolmoispuskuroinnilla ohjauspaneelista päällä, niin vsyncin input lagi on huomattavasti pienempi. Tuo ei kuitenkaan aiheuta noita pahoja jäätymisiä.

Tässä pelissä ollut myös pahoja repeilyongelmia itselläni, minkä takia pidän vsynccia päällä. FPS:n lukitseminen virkistystaajuuten pelin omalla säädöllä, Nvidia Inspectorilla tai Rivatunerilla ei poistanut repeilyä, jota en voi sietää. Fast Sync olisi yksi vaihtoehto, mutta kuva ei ole täysin sulavaa, jos FPS menee vapasti ja ei "synkkaa" virkistystaajuuden kanssa. Fast Sync + FPS limit virkistystaajuudelle ei myöskään toiminut, koska siitä tulee nykimistä kaikissa muissakin peleissä.

64 pelaajan servuilla prossun käyttöaste heittelee yleensä 50-90% lukemissa. Jos on oikein kovia räjähdyksiä ja paljon pelaajia samassa paikassa, tulee noita 90% piikkejä. Jos taas otan vsyncin ja FPS-rajoituksen, niin pullonkaula siirtyy välillä prossulle, mutta FPS pysyy silti korkealla.

Nyt on kuitenkin pelattu useampi matsi suht mukavasti. Pientä nykimistä tyyliin kerran matsissa ollut, mutta ei mitään pahaa. Kyllä ne pahimmat jäätymiset lähtivät vanhan hajonneen näyttiksen mukana.

EDIT: Tässä screenshot yhdestä nykimisestä uudella näyttiksellä. FPS tippui aina 71:sta, kun katsoin yhden talon ovesta ulos. CPU usage kävi aika korkealla, mutta ei kuitenkaan 100%, missä se pyörii ilman FPS-rajoitinta.

2epknFH.png
 
Näyttö ei mene yli 72Hz ilman pahaa gamma shiftiä, eli turha antaa FPS:n mennä yli. Ennemmin nostan resoluution skaalausta ylöspäin, jolloin kuva paranee. FPS on itse asiassa Rivatunerilla rajoitettu 71 ja vsync kolmoispuskuroinnilla ohjauspaneelista päällä, niin vsyncin input lagi on huomattavasti pienempi. Tuo ei kuitenkaan aiheuta noita pahoja jäätymisiä.

Tässä pelissä ollut myös pahoja repeilyongelmia itselläni, minkä takia pidän vsynccia päällä. FPS:n lukitseminen virkistystaajuuten pelin omalla säädöllä, Nvidia Inspectorilla tai Rivatunerilla ei poistanut repeilyä, jota en voi sietää. Fast Sync olisi yksi vaihtoehto, mutta kuva ei ole täysin sulavaa, jos FPS menee vapasti ja ei "synkkaa" virkistystaajuuden kanssa. Fast Sync + FPS limit virkistystaajuudelle ei myöskään toiminut, koska siitä tulee nykimistä kaikissa muissakin peleissä.

64 pelaajan servuilla prossun käyttöaste heittelee yleensä 50-90% lukemissa. Jos on oikein kovia räjähdyksiä ja paljon pelaajia samassa paikassa, tulee noita 90% piikkejä. Jos taas otan vsyncin ja FPS-rajoituksen, niin pullonkaula siirtyy välillä prossulle, mutta FPS pysyy silti korkealla.

Nyt on kuitenkin pelattu useampi matsi suht mukavasti. Pientä nykimistä tyyliin kerran matsissa ollut, mutta ei mitään pahaa. Kyllä ne pahimmat jäätymiset lähtivät vanhan hajonneen näyttiksen mukana.

EDIT: Tässä screenshot yhdestä nykimisestä uudella näyttiksellä. FPS tippui aina 71:sta, kun katsoin yhden talon ovesta ulos. CPU usage kävi aika korkealla, mutta ei kuitenkaan 100%, missä se pyörii ilman FPS-rajoitinta.

2epknFH.png

Eiköhän nuo dropit johdu nimenomaan siitä että prossusta loppuu puhti. Tämä yhdistettynä hitaisiin (2133MHz?) muisteihin. Bf1 mp 64:n pelaajan servereillä on erittäin raskas prosessorille.
 
Nyt taas 64 pelaajan servulla tuli kunnon nykimiset, jotka kestivät pari sekuntia. FPS meni selvästi alle 60:n, mutta siitä en ihan ehtinyt ottamaan siitä kuvaa.

sxFFV29.png


FPS droppien aikana prosessorin käyttöaste oli 50-60%, eli väittäisin, että se ei aiheuta näitä nykimisiä. Peli kuitenkin osaa hyödyntää kaikkia 8 säiettä mainiosti, eli jos prosessorilta vaadittaisiin kaikki tehot, olisi sen käyttöaste 100%. Muistit ovat tosiaan 2133Mhz B150-emolevyn rajoituksen vuoksi.
 
Nyt tuli taas pitkästä aikaa oikein kunnon jäätyminen. FPS tippui nollaan ja peli käytännössä jäätyi hetkeksi. Prossun kuormitus laski ja näytönohjainkin meni nopeasti idlekelloille, kun huomasi, ettei sen tarvitse tehdä mitään. Vissiin jokin päivitys pelissä aiheuttanut tämän, kun ennen ei vastaavaa ole ollut ja muut pelit toimivat. Tapahtumienvalvonnassa ei ollut mitään erityistä, mikä olisi voinut aiheuttaa tämän.
1bwVAMY.png
 
Näyttö ei mene yli 72Hz ilman pahaa gamma shiftiä, eli turha antaa FPS:n mennä yli. Ennemmin nostan resoluution skaalausta ylöspäin, jolloin kuva paranee. FPS on itse asiassa Rivatunerilla rajoitettu 71 ja vsync kolmoispuskuroinnilla ohjauspaneelista päällä, niin vsyncin input lagi on huomattavasti pienempi. Tuo ei kuitenkaan aiheuta noita pahoja jäätymisiä.

Tässä pelissä ollut myös pahoja repeilyongelmia itselläni, minkä takia pidän vsynccia päällä. FPS:n lukitseminen virkistystaajuuten pelin omalla säädöllä, Nvidia Inspectorilla tai Rivatunerilla ei poistanut repeilyä, jota en voi sietää. Fast Sync olisi yksi vaihtoehto, mutta kuva ei ole täysin sulavaa, jos FPS menee vapasti ja ei "synkkaa" virkistystaajuuden kanssa. Fast Sync + FPS limit virkistystaajuudelle ei myöskään toiminut, koska siitä tulee nykimistä kaikissa muissakin peleissä.

64 pelaajan servuilla prossun käyttöaste heittelee yleensä 50-90% lukemissa. Jos on oikein kovia räjähdyksiä ja paljon pelaajia samassa paikassa, tulee noita 90% piikkejä. Jos taas otan vsyncin ja FPS-rajoituksen, niin pullonkaula siirtyy välillä prossulle, mutta FPS pysyy silti korkealla.

Nyt on kuitenkin pelattu useampi matsi suht mukavasti. Pientä nykimistä tyyliin kerran matsissa ollut, mutta ei mitään pahaa. Kyllä ne pahimmat jäätymiset lähtivät vanhan hajonneen näyttiksen mukana.

EDIT: Tässä screenshot yhdestä nykimisestä uudella näyttiksellä. FPS tippui aina 71:sta, kun katsoin yhden talon ovesta ulos. CPU usage kävi aika korkealla, mutta ei kuitenkaan 100%, missä se pyörii ilman FPS-rajoitinta.

2epknFH.png

Skaalaus selittääkin aika paljon, olisiko sitten vielä aavistuksen suurempi seepun käyttöaste ilman sitä? Vai onko kummempaa draw calls kustannusta nvidialla nykyajureissa?

Joka tapauksessa kovia on piikit... itsellä näkyi nykiminen vaikka piikit olivatkin vain jossakin 40%:ssa, mutta kun joku prosessi kiilaa vaikkapa draw calls langan edelle korkeammalla prioriteetilla niin peli on yhtä lailla menetetty. Sinällään ei voi yksioikoisesti tuijottaa käyttöastetta, mutta toisaalta bäfän prioriteettia voi sitäkin koittaa nostaa jos ongelma on windowsin mielivaltaisuus tehtävien ajossa. Tämä on ollut ongelma varsinkin kympissä, ei niinkään seiskassa.

Aikamoista bugitusta se on ollut kyllä bäfässäkin. Välillä aivan käsittämättömiä bugeja vaikka koodia on hinkattu jo vuoden päivät. Ei vaikka pelistä poistuminen onnistu operationsin jälkeen, ellei tapa koko prosessia tai poistu seuraavan latautumisen jälkeen. Taikka pingit samat 69 joka ikiselle servolle...
Jokaisen päivityksen jälkeen saa aina jotakin pientä ekstraa.

Mutta joo... tuota prioriteetin nostoa kokeilisin, taikka parin pahimman servicen lopettamista pelin ajaksi jos pahoja lageja vielä tulee. Kyllä siinä immersio pc pelaamisen ylivertaisuudesta kärsii tähtäyksestä puhumattakaan.
 
Siis miten ihmeessä tämä "score 50 000 points in CQ" mission score lasketaan? Olen pelannut ties kuinka monta CQ:ta kohtuullisin scorein ja vasta 20k pojoja kasassa. Rupesin ihmettelemään niin katsoin miten tuo kasvaa yhden pelin jälkeen. Ennen peliä oli 18 975 pojoa ja pelin jälkeen 20 050. Pelasin kuitenkin CQ-pelin jossa scoreboardin loppuscore oli 4137 ja sain siis tuohon laskuriin lisää 1075 pistettä. Täh?
 
Samaa "logiikkaa" ihmetellyt itsekin. Ja sitten annoin olla. Vittuako jaksaa jotain "spesiaali lootaa" huorata kun hyvin menneen matsin jälkeen saat 15k pojoa mutta tonne kerääntyy ehkä 4k.
 
Samaa "logiikkaa" ihmetellyt itsekin. Ja sitten annoin olla. Vittuako jaksaa jotain "spesiaali lootaa" huorata kun hyvin menneen matsin jälkeen saat 15k pojoa mutta tonne kerääntyy ehkä 4k.

Vaatii kyllä ihan tolkuttoman määrän pelejä, että saa tuon kerättyä. En itse pelaa paljoa CQ:ta muutenkaan (tykkään enemmän operationssista ja frontlinesta) niin ei oikein nappaa. Tuon 50 000 pointsia oisin voinut kerätä mutta tuohan vaatii oikeasti jotain 200k pojoja eli ei kiitos..
 
Tässä on varmaan samantyylinen logiikka mitä viime viikon operations tehtävässä. Eli vallatkaa lippuja :D
Some info from u/spitfiresiemion on reddit

Community mission tracker only counts points obtained by performing objective-related actions. This means that you will only get progress for following things:
Getting Capturing bonus (25 points per tick)
Getting Sector defense bonus (50 points per sector defense kill)
Neutralizing the flag (250 points each)
Capturing the flag (500 points each)
End of round score multiplier does not affect the progression. Squad and combat scores are not added to progression.
 
Joo, pelkkä objective score lasketaan tuohon tehtävään. Tätä ei taaskaan missään mainita, mutta niin se menee eli PTFO!
 
Mitkäs on mietteet uusista mapeista ja luistoneston käyttöönotosta?

Äkkiseltään tuntuu meno aika verkkaiselta kun ei voi edetä enää ripa edellä, samalla kun adad spämmäys poistui niin nyt pitää jo hieman miettiä miten edetä.

Operation moodissa achi babasta tuli suosikki samantien, vaikka menestys onkin paljolti mortarin varassa ja analyysi matsin jälkeen voi olla siitä johtuen aika suolaista. Edelleen nousee kyllä supportin arvo uusien mappien myötä, todellinen jokapaikan höylä kun ei ole panssaroituja maa-ajoneuvoja häiritsemässä.
 
Tässä on varmaan samantyylinen logiikka mitä viime viikon operations tehtävässä. Eli vallatkaa lippuja :D

No tuo voisi selittää, kun pääasiassa hoitelin samalla noita viikoittaisia haasteita ja muita niin lipputoimintaa tuli tavallista vähemmän. Silti IMO todella huonosti hoidettu tehtävä, kun tuota ei selitetä itse pelissä. Jos ilmoitetaan, että "score x points in y" niin kyllä kaikki pitäisi laskea mukaan mitä pistetauluun kertyy roundin lopuksi tai sitten pitäisi selittää perään, että "only objective based points count". (Tuo PTFO-näkemys olisi varsin positiivinen, kunhan se vaan olisi selkeästi sanottu.)

Tuntuu, että noita epämääräisiä ilmoituksia tai tiedon puutetta on tässä pelissä aika usein. Yhtenä esimerkkinä näistä taitaa olla aseen pistin, jolla on vaikutus aseeseen mutta tätä ei taideta kertoa vieläkään missään. Harva pelaaja tuosta varmaan tietää ja poistaa pistimen lähinnä vahinkosprinttien takia. "Equipping a bayonet to your primary weapon also negatively affects the recoil of your weapon, and how quickly you can raise your weapon to a fire-ready position after a sprint." (Get Up and Close with the Melee Combat of Battlefield 1)
 
10 peliä tänään. 10 kertaa häviäjien puolella.

Ammuin pistoolilla 2 lipasta äijään ja se ei kuollu.
Ammun sellasella jättitykillä vihollisia, ni menee läpi.
Omat on niin vitun tyhmiä, että ne seisoo capturealueen ulkopuolella ja 2 viholista käppää sitä, mutta omat ei mee alueelle vaan on siellä reunoilla odottamassa, että viholliset saa sen alueen ja sit ne joinaa siihen ja tappaa ne omat siitä ulkopuolelta.
Omat on niin vitun tyhmiä, että ne seisoo auton spawniauleella ja odottaa, että se auto spawnaa siihen, mutta se ei voi spawnata siihen, koska ne omat seisoo siinä alueella.
Omat on niin vitun tyhmiä, että hevosmies ei heitä panoksia, vaikka huudan ja ammun sitä ja teen kärrynpyöriä, ni se vaan seisoo ku kehari, eikä tajua vittu yhtään mitään. Sit se kuolee.
Omat on niin vitun tyhmiä, että 31 pelaajaa koittaa saada B:tä, vaikka vihollisten D, E ja F on tyhjiä ja sinne voi vaan kävellä, mutta ne kaikki koittaa saada sitä B:tä. Squad orderinki olin laittanu ihan muuhun paikkaan, ku B:lle, mutta squadi on tietenkin täynä kehareita ja ne vaan yrittää sitä B:tä.
Omat on niin vitun tyhmiä, että ne aina käyttää niitä isoja ammopäkkejä ja tietenkin ne heittää päkin siihen keskelle avointa peltoa jossa sitte pitää odottaa, että spotflaret latautuu... mut samalla pitää väistellä ku vihut ampuu, kun se päkki on tosiaan siinä keskellä avointa kohtaa.
Omat on niin vitun tyhmiä, että ne laittaa helapäkin bunkkerin oven ulkopuolelle mistä ei voi saada helaa, kun se on siellä ulkopuolella ja jos meet siihen, ni viholliset ampuu. Ei vaan tajua, että sen helapäkin vois laittaa sinne bunkkerin sisälle missä ne omat on.

Miten tollaset idiootit osaa edes ostaa pelejä ja miten sellaset osuu just mun puolelle.
Surullisinta on, ettei ne edes varmaan tajua miten tyhmiä ne on.
 
Viimeksi muokattu:
Vaatii kyllä ihan tolkuttoman määrän pelejä, että saa tuon kerättyä. En itse pelaa paljoa CQ:ta muutenkaan (tykkään enemmän operationssista ja frontlinesta) niin ei oikein nappaa. Tuon 50 000 pointsia oisin voinut kerätä mutta tuohan vaatii oikeasti jotain 200k pojoja eli ei kiitos..

Nyt kun joku avasi tuon laskentakaavan niin muutama peli voittajien puolella tuolla vitun Metr ... anteeksi Faut de Fortissa (tms.) jonnekartassa ja kasaan tuli 20k -> 47k noita vaadittavia tietyn tyyppisiä pisteitä. Hehe.
 
Tommonen nopeahko flame trooper elite killstreak.
www.youtube.com/watch?v=P5xDTuikvA4

Mitkäs on mietteet uusista mapeista ja luistoneston käyttöönotosta?

Äkkiseltään tuntuu meno aika verkkaiselta kun ei voi edetä enää ripa edellä, samalla kun adad spämmäys poistui niin nyt pitää jo hieman miettiä miten edetä.

Operation moodissa achi babasta tuli suosikki samantien, vaikka menestys onkin paljolti mortarin varassa ja analyysi matsin jälkeen voi olla siitä johtuen aika suolaista. Edelleen nousee kyllä supportin arvo uusien mappien myötä, todellinen jokapaikan höylä kun ei ole panssaroituja maa-ajoneuvoja häiritsemässä.

Tuli kyllä melko shokkina tuo "luistonesto", vaikka tiesin siihen tulevan muutoksia. Mulla on ollut control bindattuna hiireen ja tuota on tullut käytettyä jatkuvasti. Pari roundia kesti muuttaa pelityyliä. Henkilökohtaisesti olisin toivonut hiukan pienempää nerffiä. Esim. kahden "luisun" jälkeen tulisi vasta se hidastus, joka tällä hetkellä tulee heti sen ensimmäisen jälkeen. Ymmärrän kyllä niitä, jotka eivät tuota käyttäneet ja halusivat siitä eroon.
Samoin adad spämmin poistuminen tuotti ongelmia. Nykyään ei meinaa keretä edes nurkan taakse takasin turvaan yms. Kaikkeen kyllä tottuu.

Uudet mapit eivät olleet kovinkaan ihmeellisiä. Cape helles ansaitsee paikkansa huonoimpien mappien joukossa. Ehkä suurin syypää on uusi L-Class Destroyer. Eikä tuo conquest assault mode mitään herkkua ole.

Uudet aseet on tullut jo aukaistua ja lyhyellä testauksella voin sanoa että yksikään ei jää pitempään käyttöön. Farquhar-Hill optical on ihan ok ja lopuilla ei tee mitään :D

Kai ootte huomanneet jo uudet bugit:
- Infiltrator eliten flare gun aiheuttaa värien ja kirkkauden muutoksen varmaan jokaisella pelaajalla.
- Vihollisen haulikon haulit tulevat yleensä viiveellä ja ja ääni kuullostaa enemmän automaatti aseelta, kun varmaan jokaisen haulin osumasta tulee oma ääni.
 
Uudet aseet on tullut jo aukaistua ja lyhyellä testauksella voin sanoa että yksikään ei jää pitempään käyttöön. Farquhar-Hill optical on ihan ok ja lopuilla ei tee mitään :D

Aseiden puolesta ei mitään niin mielenkiintoista kuin kahdessa aiemmassa.
Assaultilla en sitä pistoolia ole vielä saanut mutta en oikein lämpene automaticolle liian nopean rof:n ja pienen lippaan vuoksi joten tuskin tuollekkaan. Suosin edelleen Ribeyta tai Hellriegeliä (MP18 ei tällä hetkellä tunnu järkevältä, jos buffivat niin katsellaan.) Tuo uusi karbiini vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta mutta en tiedä.. Ärsyttää jokseenkin tuo vasemman hiirinapin pahoinpitely noiden kanssa, kun ovat suunnitelleet nuo heikoiksi ja nopeiksi. Tavallaan erilainen ase ja oli ihan ok joissain hieman pidemmän etäisyyden tilanteissa kuin muut aseet mutta kyllä esim. Ribey on vain yleishyödyllisempi.
Medicillä tosiaan Farquhar ihan jees. Yhdistelee jossain määrin Selbstlader 1916 ja Mondragonin hyviä puolia mutta huonona puolena tarve 4 osumaan etäisyydeltä kun aiemmissa 2. Läheltä tuo on aika kova, kun lippaassa on kuteja kohtuullisesti ja tekee ihan hyvää damagea. Tosin 4x tähtäimiä tuohon ei saa mutta eipä se haittaa itseäni. Saa nähdä tuleeko paljoa käyteltyä, nykyään olen aikalailla käyttänyt vain RSC:tä ja Fedorovia.
Supportilla tuo M1917 on vähän siinä ja siinä. Periaatteessa bipodilla tuo on ihan pätevä mutta toisaalta eipä tuo taida olla missään muussa paras kuin magin koossa. Perino lienee parempi vaihtoehto jos 120 kutia riittää. Onhan tuo toki ihan siistiä vedellä tuo 250 kutia vihollisparveen jos saa jonkun kunnon aseman bipodille.
Reconilla Carcanon ideaa en oikeastaan edes ymmärrä. Ampuuhan se nopeammin kuin M95 mutta on paljon heikomman oloinen. Arisaka vissiin on ihan ok aggressiiviseen pelaamiseen, en ole vielä tosin saanut sitä. 1 osuman alue taitaa olla jotain 30-60m eli hieman lähempänä kuin lee-enfield ja hieman kauempana kuin tuo Vetterli.

Tähänmennessä ehkä kehnoin DLC näistä kolmesta vaikka tietysti puolet tulee vasta tammikuussa. Harmillista ettei silloin saada uutta operationssia vaikka kaksi uutta karttaa tuleekin.. Ja saisivatpa sen weapon balance patchin lykättyä ulos, sitäkin vatvotaan nyt oikein urakalla.
 
Tälläsen ihan random / noviisi /jonneilen kun jaksan -pelaajan mietteitä:

-Vitun mortarspämmi. Uusissa kartoissa aivan jäätävää, menee ärsyttävyydessä lentokonespämmin ja sniper kökkimisenkin edelle. Ja viimeksi kun tarkistin, noille ei ollut edes mitään "tehtävää" olemassa joka selittäisi asiaa.

-Uusista kartoista tykkään, pelimoodeista en. Uusi Conquest Assault touhu on sellaista, että juostaan sikinsokin ympäri karttaa jahtaamassa parin pelaajan "cappaajryhmiä" väistellen kivenkoloissa makaavien snipukeisareiden laukauksia. Helvetin sekavaa touhua, ärsyttävää.

-Infiltrator elite luokka jossa jätkä kutsuu jatkuvalla syötöllä tykistökeskitystä ja ampuu jollain vitun Vietnamin sodasta tutulla M79 grenade launcherilla spämmiä. Jäätävää paskaa, eikö ne oikeasti enää muuta keksi??

Aseista en osaa sanoa kun en ole yhtäkään aukaissut :lol: Ylipäätään ei kinosta aseiden mikrostatsit tai muut yhtään, pelaan levelillä 96 ja oisko mulla eniten "asetähtiä" jopa huimat 2 (kaksi) jossain tietyssä konekiväärissä. Ei vaan jaksa huorata jollain parilla OP aseella jotain vitun K/D ratiota. Pelaan yhden matsin medicillä "aseella 1" ja sitten vaihdan randomgeneraattorilla seuraavaan matsiin täysin toisenlaiseen tussariin, ihan vain mielenkiinnon vuoksi. Jollain vitun ribrollilla ja automatikolla, 0 tähteä. Em. aseet yhdessä muutaman muun kanssa (mp18, hellrieger) ovat ihan jäätävää jonnepaskaa sellaisessa WW1 pelissä, josta ne voisivat aivan hyvin olla poissa.
 
Mistä sen liekinheitin tai muun voimasetin saa? Joskus joku ilmoitus tulee pelin aikana noista supervoimista mutta en koskaan ymmärrä mistä sen voi hakea?
 
-Vitun mortarspämmi. Uusissa kartoissa aivan jäätävää, menee ärsyttävyydessä lentokonespämmin ja sniper kökkimisenkin edelle. Ja viimeksi kun tarkistin, noille ei ollut edes mitään "tehtävää" olemassa joka selittäisi asiaa.

Muistaakseni yksi uusi supportin service assigment vaatii vehicle damagen tekemistä ja supportilla se onnistuu ampumalla mortarilla vastapuolen mortareita (lasketaan vehicleksi).
 
Mistä sen liekinheitin tai muun voimasetin saa? Joskus joku ilmoitus tulee pelin aikana noista supervoimista mutta en koskaan ymmärrä mistä sen voi hakea?

Siellä kartalla on sellaisia spawnilaatikoita, joihin nuo sitten ilmestyvät poimittavaksi. Conquestissa ovat aina samassa paikkaa mutta esim. Operationssissa ovat sektorikohtaisia eli tietyillä sektoreilla noita ei ole ja toisilla taas tulee.
6.jpeg
 
Muistaakseni yksi uusi supportin service assigment vaatii vehicle damagen tekemistä ja supportilla se onnistuu ampumalla mortarilla vastapuolen mortareita (lasketaan vehicleksi).
Supportin tehtävissä oli vehicle damagea limpetillä, crossbow launcherilla ja repair toolilla. Eli ei selitä tuota mortar spämmiä.
 
Supportin tehtävissä oli vehicle damagea limpetillä, crossbow launcherilla ja repair toolilla. Eli ei selitä tuota mortar spämmiä.

Olikin tämä mitä tarkoitin.

Support

  • M1917 MG Low Weight
    • Perform 25 kills with the BAR M1918 Trench
    • Perform 250 Vehicle Damage with Explosives
 
Olikin tämä mitä tarkoitin.

Support

  • M1917 MG Low Weight
    • Perform 25 kills with the BAR M1918 Trench
    • Perform 250 Vehicle Damage with Explosives

Tämän takia varmaan joo. Vaikka itse hoidin tuon kyllä assaultilla ihan tuhoamalla tankkeja/veneitä.
 
Battlepack Exchangessa on näköjään "super rarea" tarjolla eli tuo M1911 Care Package skini. Mielenkiinnosta, paljos tuo maksaa? Itse en näe kun omistan sen jo mutta kiinnostaisi silti tietää nykyinen "super rarejen hintataso". Aiemminhan noita oli tankkien muodossa 5000 & 10 000 scraphintoina.
 
Yritin pelata uutta lisäriä, mutta äänet ei toimi enää bäfässä ja battlepack ym. animaatiot näkyy nopeutettuna :confused: Käytin eilen usb dacia koneessa, niin ilmeisesti siihen liittyy. Se + kuulokelähtö kyllä toimii, mutta optisen kautta ei. Eri peleissä optinen toimii.

Realtekin ajurien uudelleen asentaminen tai Originin korjaa-toiminto ei auttanut.

Edit: Asensin ajurit kolmannen kerran uusiks, tällä kertaa asuksen sivuilta, ja nyt toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Battlepack Exchangessa on näköjään "super rarea" tarjolla eli tuo M1911 Care Package skini. Mielenkiinnosta, paljos tuo maksaa? Itse en näe kun omistan sen jo mutta kiinnostaisi silti tietää nykyinen "super rarejen hintataso". Aiemminhan noita oli tankkien muodossa 5000 & 10 000 scraphintoina.


Sen 10 000 scrappiä maksaa. Tulipahan nyt napattua talteen kun scrappejä oli
 
Onko kellään muulla näkynyt tuolla serverilistauksessa keltaisella merkittyjä "Custom" servuja? Millähän ne saa pois? Siellä on milloin mitäkin friendly firea sun muuta päällä joihin enä halua osallistua kun muutenkin tuolla porukka niin peppukipeää kun chattia katsoo, sehän se vielä puuttuu että siellä jo ammutaan omia selkään kun vituttaa.

Katsoin sieltä Filter-asetuksista että Friendly Fire servuja ei näytetä, näkyypä silti. Ja tulivat tosiaan esiin joskus viikko(?) sitten
 
Tais mennä jo mutta Go2Play:ta olen itse pelien kanssa suosinut eikä kertaakaan ole tullut "väärää" cd-keytä tms. ongelmia. Siellä näytti olevan 22e, hehe :geek:
 
Nyt alko uus weekend mission. Grab 75 dogtags ( alunperin oli 200 dogtags!! :facepalm:). Palkintona se piikkinuija höystettynä piikkilangalla, tais olla se logitechin promo homma pelin julkasussa.
 
Huh huh.. Rip and tear, melkoiset viikonlopun nuijasodat tuosta tulossa. Ilmeisesti tosiaan vaan melee lahtaukset lasketaan? Saa siinä kyllä tehdä töitä oman lucillen eteen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom