Baldur's Gate 3

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 3664
  • Aloitettu Aloitettu
Pidättekö mahdollisuutena, että tähän tulisi myöhemmin honour/hardcore-moodi, eli koko partyn kuollessa tallennus mitätöityy, kuten DOS2 vai onko peli suunniteltu sillä tavalla, että koko ajatus on höntti?

Olen jäänyt sitä odottelemaan. DOS2 oli honour modessa yksi parhaimpia pelikokemuksia, vaikka mulla jäikin viimeiseen actiin kesken kun ei ollut silloin aikaa ja sitten enää uskaltanut (josko pelaisi loppuun lämmittelyksi ennen kuin aloittaa tämän).

Tämä voisi olla sellainen peli, jonka haluaisin streamata ja sen vuoksi kysyn.
 
Modina tulee aivan varmasti.

Sellainen on jo olemassa tietääkseni, mutta ei ole oikein sama asia. Joku juttu on pakko olla, ettei Larian ole tehnyt tuota jo julkaisuun? Party-wipet jostain dialogista tms.?

DOS2 oli jo se, että taistelusta oli suht helppo perääntyä ja herättää sitten tiimi uudestaan henkiin kun pidemmälle pääsi (sitä ennen rajoitti uudelleen herätysscrollien määrä jne.), mutta kuitenkin sai tarkkaan pelata ja huolehtia siitä, että koko ajan oli varusteet parhaimmillaan.
 
Saako noita noppamekaniikkoja muuten piilotettua tässä? Ei vaan itsellä nappaa lainkaan ja tuntuu melkoiselta immersion tappajalta.
 
Saako noita noppamekaniikkoja muuten piilotettua tässä? Ei vaan itsellä nappaa lainkaan ja tuntuu melkoiselta immersion tappajalta.
En ihan tiedä mitä tarkalleen ottaen kysyt.
Jos mekaanikoilla tarkoitat että yleensä kaikessa käytetään noppaa, niin ei todellakaan saa pois. Tämä on nopalla pelattavaan pöytäpeliin tehty ja wotc halusi promota sitä tietokonepelillä.

jos taas puhut animaatioista, niin ei saa pois ja samaa syy kyuin yllä. Spacella/escillä,hiiren napilla hyppii yli animaatiot kylläkin.
 
En ole koskaan noppapohjaisia pelejä pelannut (KOTOR:ia tuskin lasketaan, vaikka se noppaan perustuikin), mutta tuli tämä sitten vihdoin alotettua hypen seurauksena ja muutaman tunnin jälkeen jo ihan koukussa. Tästä ajasta toki tunti meni hahmon luontiin ja vähintään 30min on mennyt level uppien yhteydessä miettimiseen.

Juuri saavutin karisma-Bardillani levelin 3 ja pitäisi taas erikoistua johonkin pidemmälle. Valitsemalla College of Loren saan laittaa kolmeen skilliin lisää pisteitä (muistaakseni kahteen +2 ja yhteen +3).
Kysymys: Onko ehdottomasti jotain skilliä, joka omalla hahmolla kannattaa olla vähintään nollassa, vaikka muu party periaatteessa sen asian yleensä hoitaisi? Esim. kannattaako karismapohjaisella (Deception/Persuasion ja Performance +7) olla myös Insight vähintään 0 tai +1?

Ja muut karismaan panostavat puhumalla pälkähästä pääsevät, ovatko Deception ja Persuasion tässä pelissä yhtä tärkeät, vai onko toinen hyödyllisempi? Nyt molemmat +5, mutta tämän levelin myötä ajattelin että toisen nostaisin (sekä Performancen) +7:aan.
 
On kyllä käsittämättömän paljon erilaisia tehtäviä ja välillä vaikea valita mitä edistäisi.
Alussa oli useampikin haastava taistelu, mutta nyt tason 11 jampat pistää nopeasti nippuun isonkin lauman ja taltuttaa pikkupomot hetkessä.
Geforce Now + iPad combo toiminut yllättävän hyvin.
 
Joku pidemmälle pelannut voisi vinkata mikä classi tässä kannattaisi tehdä, siltä kulmalta katsoen että sellaista companionia ei välttämättä olisi tyyliin ihan heti saatavilla, ja täydentäisi osaltaan porukkaa mitä tuossa ekojen tuntien aikana tulee vastaan? Vaikka spoilertageissa jos ei muuten.

Aloitin tän itse wizardilla (kun en silloin muutakaan keksinyt) mutta nyt kun on oppinut hieman enemmän pelin mekaniikkoja ajattelin joka tapauksessa aloittaa alusta ja tehdä ihan toisenlaisen hahmon kumminkin, vähän kyllästynyt noihin wizuihin jo eri peleissä. Ja hieman syö myös sen takia (liittyen alkuperäiseen kysymykseeni) kun tuo "Gale" on nyt porukassa mukana (joka myös wizard) ja kisailee siis samoista kamoista kuin oma hahmoni.

Bard/paladin olleet mielessä, en ole sellaisilla ennen pelannut (tai ainakaan pitkiin aikoihin).
 
Joku pidemmälle pelannut voisi vinkata mikä classi tässä kannattaisi tehdä, siltä kulmalta katsoen että sellaista companionia ei välttämättä olisi tyyliin ihan heti saatavilla, ja täydentäisi osaltaan porukkaa mitä tuossa ekojen tuntien aikana tulee vastaan? Vaikka spoilertageissa jos ei muuten.

Aloitin tän itse wizardilla (kun en silloin muutakaan keksinyt) mutta nyt kun on oppinut hieman enemmän pelin mekaniikkoja ajattelin joka tapauksessa aloittaa alusta ja tehdä ihan toisenlaisen hahmon kumminkin, vähän kyllästynyt noihin wizuihin jo eri peleissä. Ja hieman syö myös sen takia (liittyen alkuperäiseen kysymykseeni) kun tuo "Gale" on nyt porukassa mukana (joka myös wizard) ja kisailee siis samoista kamoista kuin oma hahmoni.

Bard/paladin olleet mielessä, en ole sellaisilla ennen pelannut (tai ainakaan pitkiin aikoihin).
Kaikki ryhmänjäsenet voi respeccaa halvalla leirissä mihin classiin tahansa. Mutta itse pelasin läpi Monkilla, Shadowheart oli healer cleric, Laezel oli fighter ja Gale wizardi. Noilla menin tacticalilla pelin läpi suht helposti. Tietenkin Monk way of the open hand on aika op classi pelissä.
 
Joku pidemmälle pelannut voisi vinkata mikä classi tässä kannattaisi tehdä, siltä kulmalta katsoen että sellaista companionia ei välttämättä olisi tyyliin ihan heti saatavilla, ja täydentäisi osaltaan porukkaa mitä tuossa ekojen tuntien aikana tulee vastaan? Vaikka spoilertageissa jos ei muuten.

Aloitin tän itse wizardilla (kun en silloin muutakaan keksinyt) mutta nyt kun on oppinut hieman enemmän pelin mekaniikkoja ajattelin joka tapauksessa aloittaa alusta ja tehdä ihan toisenlaisen hahmon kumminkin, vähän kyllästynyt noihin wizuihin jo eri peleissä. Ja hieman syö myös sen takia (liittyen alkuperäiseen kysymykseeni) kun tuo "Gale" on nyt porukassa mukana (joka myös wizard) ja kisailee siis samoista kamoista kuin oma hahmoni.

Bard/paladin olleet mielessä, en ole sellaisilla ennen pelannut (tai ainakaan pitkiin aikoihin).

Itse valitsin bardin juuri siksi että sillä on (yleensä aina) korkea karisma ja kykyjensä puolesta se osaa tai ainakin voi tasolla 3 erikoistua siten että se saa todella moneen kykyyn paljon bonuksia. Siinä tulee kuitenkin tosi paljon mukavia mahdollisuuksia kuten vaihtaa ulkonäköä (esim. gnome voi mahtua pieneen rakoon mihin ihminen ei) tai puhua eläinten kanssa jne jne. bonuksena noiden eri kykyjen lisäksi kun saa loitsuja käyttöönsä.

- Ilman spoilereita voi sanoa että pelistä kuitenkin löytyy kohtuullisen helposti sellaisia henkilöitä jotka voi laittaa "taistelemaan etulinjaan" (näistä pystyy siis valitsemaan muutamasta aika helposti ja osasta sitten riippuen tehdyistä valinnoista millaisen buildin rakentaa) Muutenhan toki paladin olisi aika hyvä ja varma valinta.

Bardilla joutuu sitten miettimään ettei nyt ainakaan ota pelkkää wizard, sorcerer, witch, warlock, jne mitä voi tulla vastaan joukkoa. (Noh, oikeasti nimettyjä vaihtoehtoja taitaa olla 10 eri seuraajille enkä viitsi spoilata mikä noista yllämainituista ei kuulu joukkoon, vaikka sen aika nopeasti saa ihan pelissäkin selville)
 
Mulla oli oma sorceress(sanaseppo, perception, indimidation yms.), shadowheart (cleric healer), laezel (fighter), karlach (barbarian + tuplakantokyky) käytännössä 90% ajasta.
Kaikki voi respeccaa, spellcasterit on hyvin heikkoja alussa, mutta hyviä loppua kohti. halsinia, jaheiraa en käyttänyt partyssä ollenkaan.

Journalissakin luki etttä you left halsin behind, vaikka se oli mukana ihan loppuun asti, vähän bugas. muut companionit lähinnä kun tuli eteen se companionin oma guesti, mutta ei ilmeisesti tarvi olla mukana ja ne voi silti tehdä.
varmaan joku melee alussa on voimakkain ja vaihtaa jos ei maistu. Gale varmaan aika kova wizardi, mutta en käyttänyt kuin pari kertaa partyssä
 
On kyllä käsittämättömän paljon erilaisia tehtäviä ja välillä vaikea valita mitä edistäisi.
Alussa oli useampikin haastava taistelu, mutta nyt tason 11 jampat pistää nopeasti nippuun isonkin lauman ja taltuttaa pikkupomot hetkessä.
Geforce Now + iPad combo toiminut yllättävän hyvin.

Omat fiilikset vähän vastaavat, act 1 & 2 oli välillä ihan haastavaakin combattia, mutta act 3 oli aika lailla kokonaan ihan ylijuoksua, olisi varmaan pitänyt nostaa vaikeustasoa. Etenkin bossit act 3:ssa oli aika poikkeuksetta naurettavan helpon tuntuisia.
 
Aika mykistäviä videoarvosteluita tästä pelistä tullut katsottua myös konsolipuolelta, joten alkanut kiinnostamaan tosissaan. Olikohan edellinen kokemukseni vuoropohjaisesta taistelusta joskus FF7(?):n aikoihin, joten se hieman arastuttaa vielä - toki storen 80€ hinta myös :geek: Pelissä itsessään ei ilmeisesti tekeminen ihan heti lopu ja tuota ps5:n ”skillirullaa” kehuttu myös hyvinkin toimivaksi.
 
Tuli silloin tuon ensimmäisen alueen aikana ajateltua, että jokohan kohta "Act II" kutsuu.
Underdark: -Hold my beer
Level 6 hahmot ja Underdarkin Grymforgessa mennään. (split screen coop) :)
 
Aika mykistäviä videoarvosteluita tästä pelistä tullut katsottua myös konsolipuolelta, joten alkanut kiinnostamaan tosissaan. Olikohan edellinen kokemukseni vuoropohjaisesta taistelusta joskus FF7(?):n aikoihin, joten se hieman arastuttaa vielä - toki storen 80€ hinta myös :geek: Pelissä itsessään ei ilmeisesti tekeminen ihan heti lopu ja tuota ps5:n ”skillirullaa” kehuttu myös hyvinkin toimivaksi.
Hinta on kyllä 70 eur ihan normi uuden aaa-pelin pleikkarihinta. Deluxen in-game itemeillä et tee juuri mitään. Suuressa oassa ole edes mitään ominaisuuksia.
 
Tuli silloin tuon ensimmäisen alueen aikana ajateltua, että jokohan kohta "Act II" kutsuu.
Underdark: -Hold my beer
Level 6 hahmot ja Underdarkin Grymforgessa mennään. (split screen coop) :)
Tuli myös huomattua että Underdark alueelta pääsee myös sinne missä on niitä ihmeen
kalaihmisiä :)
 
Viimeksi muokattu:
Joku hotfix tullut

CHANGES
Fixed an issue preventing you from starting a new dialogue.
Fixed in-game tutorials not popping up at the correct time on the controller interface.
Fixed visual artefacts in an Underdark dialogue.
 
Omat fiilikset vähän vastaavat, act 1 & 2 oli välillä ihan haastavaakin combattia, mutta act 3 oli aika lailla kokonaan ihan ylijuoksua, olisi varmaan pitänyt nostaa vaikeustasoa. Etenkin bossit act 3:ssa oli aika poikkeuksetta naurettavan helpon tuntuisia.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, taistelitko Lorroakania vastaan? Itselläni ainakin kyseinen taistelu nostatti enemmän pahaa mieltä, kuin mikään I- tai II-actissa, mulaanlukien täysin ylipitkäksi vedetty kakkosen lopetus.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, taistelitko Lorroakania vastaan? Itselläni ainakin kyseinen taistelu nostatti enemmän pahaa mieltä, kuin mikään I- tai II-actissa, mulaanlukien täysin ylipitkäksi vedetty kakkosen lopetus.
Millä levelillä olit kun itse taistelit tota vastaan? Olen eri dude ja muistan tuon taistelun jotenkin mutta ei siis että olisi ollut jotenkin super-vaikeata. Mietin vaan että varmaan iso ero jos noita loppupään taisteluita yrittää tehdä lvl8 tms. vs lvl12.
 
Millä levelillä olit kun itse taistelit tota vastaan? Olen eri dude ja muistan tuon taistelun jotenkin mutta ei siis että olisi ollut jotenkin super-vaikeata. Mietin vaan että varmaan iso ero jos noita loppupään taisteluita yrittää tehdä lvl8 tms. vs lvl12.

Kympillä.
Heebohan oli itsessään täysi kukkakeppi, mutta piti mukanaan neljää elementaalitankkia, joista jokainen antoi automaattisen vastaiskun jokaiseen Lorroakaniin kohdistettuun hyökkäykseen kokonaisuudessaan valtavalla damagella. Lisäksi aloitus oli automaattisesti keskustelun jälkeen ja hahmoja ei ollut mahdollista asetella mitenkään, koska keskustelu käynnistyi heti teleportin jälkeen. Taistelussa on Nightsong apuna, mutta hänen intonsa hyökätä kaikkea liikkuvaa vastaan tekee myös hänen hengissä pitämisensä käymään työstä.
 
Kympillä.
Heebohan oli itsessään täysi kukkakeppi, mutta piti mukanaan neljää elementaalitankkia, joista jokainen antoi automaattisen vastaiskun jokaiseen Lorroakaniin kohdistettuun hyökkäykseen kokonaisuudessaan valtavalla damagella. Lisäksi aloitus oli automaattisesti keskustelun jälkeen ja hahmoja ei ollut mahdollista asetella mitenkään, koska keskustelu käynnistyi heti teleportin jälkeen. Taistelussa on Nightsong apuna, mutta hänen intonsa hyökätä kaikkea liikkuvaa vastaan tekee myös hänen hengissä pitämisensä käymään työstä.
No joo mulla se Nightsong bugitti ja katosi pelistä kokonaan kun pelastin sen jo aiemmin (tuo on ihan yleinen bugi vielä).

Ihmettelin pitkän tovin kun tossa tehtävässä ei ollut mitään järkeä ilman Nigthsongia niin lopulta sit vaan hyökkäsin sitä dudea vastaan ja muistaakseni kyllä tuli ne samat elementalit matkaan, mutta ehkä tuossa oli vaan paljon helpompaa kun ei ollut mitään ihmeellistä ketä suojata.
 
Hiukan typerä systeemi tuo, että leirissä hengaillut tason 2 tyyppi automaattisesti nostetaan tasolle 12, kun ottaa mukaan vain yhtä tehtävää varten Pelin loppupuolella.
Toisaalta se että hahmot ylipäätään on alussa tasolla 1 on hiukan erikoista, kun osalla on selkeästi historiaa.
 
Hiukan typerä systeemi tuo, että leirissä hengaillut tason 2 tyyppi automaattisesti nostetaan tasolle 12, kun ottaa mukaan vain yhtä tehtävää varten Pelin loppupuolella.
Toisaalta se että hahmot ylipäätään on alussa tasolla 1 on hiukan erikoista, kun osalla on selkeästi historiaa.

Tuo on väkisinkin ongelma mutta sen ymmärtää.

Eli halutaan tehdä hahmoja joilla olisi merkitystä pelaajalle jolloin heille helposti rakennetaan isompaa ja eeppisempää tarinaa.
Missä tietysti on korkeamman tason vihollisia ja henkilöitä mukana helpostikin, koska se tarina ei ole järin eeppinen jos kaikkien mukaan tulevien kumppanien taustatarina on luokkaa "läheisessä kellarissa lymyää iso paha rotta joka on jo lähes viikon verran pelottanut muita kylän lapsia ja tämä ainoa teini-ikään kasvanut on vannonut että joskus hän vielä uskaltautuu kellariin hoitamaan ongelman".

Mikä (tietysti) sitten vaatii isompaa tasoa suorittaa näitä tehtäviä jolloin herää kysymyksiä kuten: miksi joku todella korkean tason henkilö on alunperinkään nähnyt vaivaa jonkun tason 1 "mitättömyyden" takia? Miksi edes muistaisi tälläisen? Tai miten tämä tason 1 mitättömyys on vain muutamassa päivässä, maksimissaan viikoissa sitten äkisti hankkinut enemmän elämänkokemusta ja taitoja kuin kokonaiset kaupungit ympäristössä yhteensä pystyen äkisti nousemaan ehkä tuhansiakin vuosia vanhoja voimallisia tahoja vastaan?

Kyseessä on kuitenkin peli missä halutaan ummistaa silmät tälläisille ongelmille. Toisaalta jos miettisi asiaa toisinpäin seuraisi kysymys: mikäli muutama vaihtoehto olisi jo valmiiksi vaikka tasolla 12 tai jopa 20 miksi pelaaja ei suoraan vain aina valitsisi näitä vaihtoehtoja? Kävellen lävitse kaikista alun ja keskiosan kohtaamisisista tälläisen jo valmiiksi todella voimallisen hahmon kanssa.

Eli ei peliin voida tuoda todella voimallista kaveria pelihahmon lisäksi joka osaisi tehdä kaiken suurimman osan peliä paremmin kuin pelaaja itse. Se että olisi "Gandalf" mukana suojelemassa ja itse olisi joku Frodo ei pelaajan kannalta olisi ehkä niin kovin mielekästä.

Toisaalta miettien tuota että JOS ainoastaan (mikä olisi toki todella loogista) ne hahmot jotka suorittavat niitä tehtäviä saavat niistä kokemusta ja ne jotka nukkuvat leirissä tai rakentelevat siellä jotain eivät saa mitään.. siitä seuraisi se että joko kyseessä olisi PW (persistent world) missä pelaaja joutuisi tekemään uudestaan alkupään grindausta näiden hahmojen kanssa eikä edes tuomaan sitä omaa (korkean tason) hahmoaan mukaan koska silloin nämä matalan tason hahmot eivät pääsisi osallistumaan... Eikä se ehkä olisi pelaajalle mukavaa että tämä joutuisi pelaamaan pahimmillaan satoja tunteja lisää saadakseen jonkun tason 1-2 hahmon mukaansa tekemään tämän henkilökohtaisen tehtävän tai ottaakseen tämän myöhemmin mukaan joukkoon kun muut hahmot olisivat huomattavasti korkeammalla tasolla.
 
Hiukan typerä systeemi tuo, että leirissä hengaillut tason 2 tyyppi automaattisesti nostetaan tasolle 12, kun ottaa mukaan vain yhtä tehtävää varten Pelin loppupuolella.
Miten sinun mielestä tuon sitten pitäisi mennä jos ei juuri noin?
 
Miten sinun mielestä tuon sitten pitäisi mennä jos ei juuri noin?
Mietin samaa kysymystä.

Jos tämä on hiukan typerä, niin ainakin versio jossa jokaisen kanssa pitäisi kerätä expat erikseen, olisi sitten absoluuttisen täydellistä typeryyttä.

Tämä systeemihän on hyväksi havaittu jo aikoja sitten.
 
Mietin samaa kysymystä.

Jos tämä on hiukan typerä, niin ainakin versio jossa jokaisen kanssa pitäisi kerätä expat erikseen, olisi sitten absoluuttisen täydellistä typeryyttä.

Tämä systeemihän on hyväksi havaittu jo aikoja sitten.

Käytännössä toimiakseen se vaatisi melko nopean tasonnousun maksimiin tai lähelle sitä. Lisäksi tasojen välillä pitäisi olla valtavat exp-erot (tyyliin 1-2 100 kokemuspistettä, 2-3 tuhat jne). Jos lisäksi jokaisella alueella olisi mielekästä grindaamista, homma toimisi... sitten olemmekin jo Baldur's Gate MMORPG:ssä yksinpelinä..
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, taistelitko Lorroakania vastaan? Itselläni ainakin kyseinen taistelu nostatti enemmän pahaa mieltä, kuin mikään I- tai II-actissa, mulaanlukien täysin ylipitkäksi vedetty kakkosen lopetus.

Joo, tosin oli lvl12 party siinä vaiheessa jo. Nightsong lähti etukäteen sen luokse kun campissa mainitsin kaverin aikeista, ja meitin party perässä. Ihan täysi ylijuoksu se oli ainakin tuossa kohtaa tehdä, mitä nyt Nightsongin perään sai kyllä katsoa tarkasti koska se tuntui olevan helisemässä koko ajan siinä taistelussa, oma party ei niinkään. Se lorroakanin reflect shield meinas vähän yllättää alussa kyllä, Astarion lähes 1shottasi ittensä siinä.
 
Onkos täällä PS5 pelaajia? Miten peli toimii pädin kanssa? Hiukan kiinnostelisi hankkia viikonloppujen ratoksi:)
 
Olis aika karua kyllä, jos pitäis grindata joka hahmo erikseen tyyliin...mikä tahansa grindauspeli, WoW, Destiny...tai mikä vaan MMO. Ihan kuin grindaaminen olisi aivan päätöntä "sisältöä"? :D

Joo, en siis kannata ajatusta missään tapauksessa. Nykyinen on hyvä. Tuossa tarkoitus oli lähinnä pohtia, miten sen voisi toteuttaa...
 
Joo, en siis kannata ajatusta missään tapauksessa. Nykyinen on hyvä. Tuossa tarkoitus oli lähinnä pohtia, miten sen voisi toteuttaa...
Omissa kynä/paperi ropeiluissa GM on ilmoittanut kampanjoiden alussa, saako pelikerralta poissaolija expaa vai ei. Useimmat allekirjoittaneen pelinjohtajat antavat poissaolevalle pelaajalle expat, koska poissaolot pelikerralta nyt pääsääntöisesti liittyvät töihin ja sairasteluihin. Tietokonepeleissä ongelmaksi muodostuu pelattavan ryhmän koko, kaikkia ei kerralla mukaan saa porukoihin ja se ei sinällään ole sen poisjäävän npc:n vika. Ehkä pelaajalla voisi itsellään olla pelivalikoissa mahdollisuus päättää, kehittyykö leirissä olevat npc:t aktiiviporukan kanssa samaa tahtia vai ei. Joskus vielä tämäkin tulee pelattua. BG1/2 uusintakierroksella, kun on noi enhanced editionit jääneet pelaamatta.
 
Ehkä pelaajalla voisi itsellään olla pelivalikoissa mahdollisuus päättää, kehittyykö leirissä olevat npc:t aktiiviporukan kanssa samaa tahtia vai ei.
Eihän tuossa ole mitään järkeä, sittenhän käytännössä sillä leirillä olevalla hahmolla ei olisi mitään hyötyä jonkun parin tunnin "pelaamattomuuden" (kun ei ole mukana niissä hahmoissa jotka sotivat) kun muut ovat niin paljon edellä että siitä tulisi vaan taakka?
 
En ymmärrä tuota marinaa act kolmlsesta. Tuntuu että tekemistä on aivan perseettömän paljon. Teki hyvää pitää parin päivän tauko pelistä että ei ihan ähky tule. Kaupungissa 60fps 1440p ultralla ja campissa 100 fps luokkaa. Mitään isoja framedroppeja en ole huomannut. Noistahan muutamat taisivat raportoida.
 
En ymmärrä tuota marinaa act kolmlsesta. Tuntuu että tekemistä on aivan perseettömän paljon. Teki hyvää pitää parin päivän tauko pelistä että ei ihan ähky tule. Kaupungissa 60fps 1440p ultralla ja campissa 100 fps luokkaa. Mitään isoja framedroppeja en ole huomannut. Noistahan muutamat taisivat raportoida.
Olen täysin samaa mieltä, ainakin jos tarkoitit kritiikkiä keston osalta. Yritin itse aikatauluttaa siten että saisin BG3 läpi ennen Starfieldiä ja onnistuin kyllä mutta en tajua miten paljon jengin pitää skipata tota Act 3:sta jos sen "nopeasti" pääsee läpi.
 
Itse pohdin juuri pari questia (oletettavasti) valmiiksi saaneena, että bugien määrä on itse asiassa hyvinkin maltillinen kun sen suhteuttaa eri loppuratkaisuvaihtoehtojen loputtomaan määrään...
 
Eipä ole täälläkään mitään bugeja tullut vastaan, mutta onhan tähän ehtinyt jo useampi hotfix ja patch tulla. Nyt tosin pari kertaa Geforce Now:lla ei tunnista, että on on screen pädi käytössä ja UI ei vaihdu.
 
3 Actissa alkoi tulla bugeja vastaan, kannattaa savettaa useasti.
- Kauppias jolle ei voi puhua ellei ole juuri sopivassa kohtaa tai pölli itemiä
- Friendly NPC agroontuu jos buffaa sitä kesken taistelun
- Debuffeja joita ei saa pois ilman että tappaa ja ressaa hahmon

Sitten ihmetelly että mikähän ihme on kun Paladiinin smitellä lyö niin oma ukko suoraan sanoen räjähtää välistä? Jokin reflect damage vissiin vai bugi.
 
3 Actissa alkoi tulla bugeja vastaan, kannattaa savettaa useasti.
- Kauppias jolle ei voi puhua ellei ole juuri sopivassa kohtaa tai pölli itemiä
- Friendly NPC agroontuu jos buffaa sitä kesken taistelun
- Debuffeja joita ei saa pois ilman että tappaa ja ressaa hahmon

Sitten ihmetelly että mikähän ihme on kun Paladiinin smitellä lyö niin oma ukko suoraan sanoen räjähtää välistä? Jokin reflect damage vissiin vai bugi.

sattuuko olemaan eräissä viemäreissä spell rot niminen curse päällänsä
 
Aika helppo näyttää tämä peli olevan tuolla Balanced vaikeustasolla varsinkin jos koluaa kaikki side questit läpi. Nyt Act 2
saavuin juuri Last light inn ja odotin hyvää taistelua Marcusta vastaan niin
tapion sen bossin ennen kun ehti liikahtaakaan. Ensin Lazael löi sitä yhdessä vuorossa 4 kertaa ( Action Surge + precision strike) ja päälle vielä pommel strike. Jäi varmaan joku 50HP:ta. Sitten omalla Sorcerer hahmolla 2x scorching ray matemagic avulla (quickened spell) ja taistelu ohi. Sama tilanne ollut muissakin taisteluissa. Mun Lazael ja sorcerer tappaa mini bossit / bossit tyyliin yhdessä vuorossa ja Lazaelin ja Shadowharting armorit taitaa olla tässä act 2 alussa 20 ja 21 niin kukaan ei edes osu niihin.
 
Viimeksi muokattu:
En ole ihan varma bugittaako itsellä questi... Laitan spoilereihin tämän, liittyy tuohon act 2.

Lifting the shadow curse. Olen Oliveria seurannut portaalista ja hoidin sen jälkeen tappelun. En tiedä tapoinko vahingossa tämän Oliverin mukamas kun sitä ei löydy mistään. Olen koittanut puhua Halsinille ja Thanienille muttei mitään vaikutusta tai mitään Oliveriin liittyvää. Thaniel on edelleen "puolikuollut". Questi ei ole kuitenkaan feilannut. Kartta näyttää edelleen questille paikaksi tämän tönön mistä alunperin Oliver löytyy, mutta siellä ei ole mitään muuta kuin portaali. Hieman ihmeissäni mitä tässä keksisi. Seuraavaksi olisi tarkoitus tehdä tämä Gauntlet of Shar ja ollaan siinä kohtaa, missä peli varoittelee etenemisestä. Menenkö vaan eteenpäin ja tuo lifting the shadow curse jatkuu sitten kun jatkuu..?
 
En ole ihan varma bugittaako itsellä questi... Laitan spoilereihin tämän, liittyy tuohon act 2.

Lifting the shadow curse. Olen Oliveria seurannut portaalista ja hoidin sen jälkeen tappelun. En tiedä tapoinko vahingossa tämän Oliverin mukamas kun sitä ei löydy mistään. Olen koittanut puhua Halsinille ja Thanienille muttei mitään vaikutusta tai mitään Oliveriin liittyvää. Thaniel on edelleen "puolikuollut". Questi ei ole kuitenkaan feilannut. Kartta näyttää edelleen questille paikaksi tämän tönön mistä alunperin Oliver löytyy, mutta siellä ei ole mitään muuta kuin portaali. Hieman ihmeissäni mitä tässä keksisi. Seuraavaksi olisi tarkoitus tehdä tämä Gauntlet of Shar ja ollaan siinä kohtaa, missä peli varoittelee etenemisestä. Menenkö vaan eteenpäin ja tuo lifting the shadow curse jatkuu sitten kun jatkuu..?
Jos seurasit Oliveria portaalista, niin sen taistelun jälkeen piti jutella Oliverille ja suostutella Oliver palaamaan yhteen Thanielin kanssa (kaverina tjsp). Jos et jutellut niin varmaan kannattaa mennä katsomaan onko Oliver vielä taistelupaikalla tai siinä mökissä. Jos tappoi Oliverin, niin silloinkin kai pitäis voida löytää Oliver Halsinin kanssa.

Edit. ilmeisesti tuo questi on jollain bugannut kun googlasin.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti saavat lopulta jo optimoitua jotain. Varsinkin prosun puolelta, kun Afterburnerin mukaan käyttoaste on max 12% (1920x1080 / Medium) . Ja silti prosu nousee 70 °C tasolle, parissa tunnissa.
 
Toivottavasti saavat lopulta jo optimoitua jotain. Varsinkin prosun puolelta, kun Afterburnerin mukaan käyttoaste on max 12% (1920x1080 / Medium) . Ja silti prosu nousee 70 °C tasolle, parissa tunnissa.
Harva peli osaa jakaa kuormaa kymmenille säikeille, ja 70 asettahan on todella matala lämpötila. Modernit prossut pyrkii opportunistisesti boostailemaan sadan asteen tuntumaan vaikka kuorma olisi vain joitakin prosentteja (esim. 1t prime95, ”kuorma” siten kuin windows sen ilmoittaa 16 ytimisellä prossulla vain reilut 3% ja prossun lämmöt lentää helposti hyvinkin korkealle).

Oisko sulla jotain omia virityksiä, tai sit näyttis niin iso pullonkaula että kuormaa ei prossulle pääse kunnolla syntymään?
 
Toivottavasti saavat lopulta jo optimoitua jotain. Varsinkin prosun puolelta, kun Afterburnerin mukaan käyttoaste on max 12% (1920x1080 / Medium) . Ja silti prosu nousee 70 °C tasolle, parissa tunnissa.
Niin siis kuten tuossa yllä sanottiinkin ei sitä lämpöä estä se että kokonaiskäyttöaste on matala. Sinua pitää kiinnostaa se mitä yksittäiset coret tekee. Jos ne juoksee täysiä niin syntyy lämpöä.

Muutenkin "pelianalyysin" kannalta kokonaiskäyttöaste on täysin merkityksestön.

Mutta tämä on rankka peli CPU:n muutamalle säikeelle koko ajan ja on kohtia jotka kuormittavat useampakaakin corea paljohkosti.

Mutta optimointeja on toki luvassa. Itse johtaja on niitä edelleen luvannut:

" They had some setbacks but our code team is getting closer and closer to achieving the performance they originally aimed for - I think they'll manage to surprise everyone still. They're very motivated. "
 
Sinua pitää kiinnostaa se mitä yksittäiset coret tekee
Henk. koht. ne kiinnostaa kyllä "todella paljon". Mutta silti:

Dark_Urge_1080p_Medium.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Henk. koht. ne kiinnostaa kyllä "todella paljon". Mutta silti:

Dark_Urge_1080p_Medium.jpg
En oikein tiedä mistä puhutaan enää, kuvassahan jokainen core tekee jo hommia ja lämpöähän siitä seuraa jonkin verran. 14W näyttää olevan ruudussa. Mutta muuten kuvassa en näe mitään vikaa…

Ellei kyseessä ole joku onneton ”peliläppäri” jossa tuon tasoinen cpu-kuorma tekee jo jotain ääniongelmia. Siihen ratkaisu on ostaa tietokoneita toimii oikein kun niistä otetaan ulos sitä luvattua tehoa eikä vaan surffata nettiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 815
Viestejä
4 517 644
Jäsenet
74 480
Uusin jäsen
Merts1
Back
Ylös Bottom