Baldur's Gate 3

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 3664
  • Aloitettu Aloitettu
Hiukan nyt kerinnyt pelaamaan taktiikka vaikeus tasolla - tietokoneella. Jatkuva liikkuminen hiirellä meinää välillä kangerrella (o-näppäimestä ylänäkymä päälle <-> pois), kamera kulmien kanssa ahtoissa paikoissa hiukan toivomista (ovien materiaalien 100% läpinäkyvyys takaapäin hankaloittaa välillä alueiden välllä siirtymistä. Ehkä olisi pitänyt hiukan enempi explorata, meinaa kaikki vastaan tulevat bossit omalla turnillaan saada pelattavan hahmot hengiltä.
 
Täällä on muuten aika hyvä mahdollisimman vähän spoilereita sisältävä video uuden pelaajan opettelu video pelimekaniikkaan. Mikä sisältää siis ihan liikkumiset, kameran, miten splitata party, mitä mikin valinta tekee jne.


Kiitoksia videosta!

Itselle BG1, BG2 ja Divinity Original Sin 2 peleissä jonkun verran tunteja takana mutta osa asioista eivät olleet tuttuja. Enkä halunnu pelata EA jotta pääsee pelin nauttimaan sitten alusta loppuun.

Etsiskelin Youtube juurikin noita Tips videoita kun muutama asia askarrutti miten homma toimii mutta niissä jokaisessa näytettiin pätkiä kohdista pidemmällä pelissä kun olin joten en halunnut spoilereita ja täten jäi videot katsomatta.

Yritin myös vaan kuunnella mutta osa asioista vaati kyllä nähdä mistä oli kysymys.

Tuossa videossa näytetään asiat juurikin tuolla alkupelissä jolloin spoilauksia ei tule mutta selitetään perusasiat selkeästi.

Suosittelen aloitteleville pelaajille jos peli ei ole EA:sta tuttu.
 
Itsekin katson tuon videon. Silmäilin äsken ja poimin jo juttuja. Myöhemmin katsoa kunnolla.

Balanced on minulla asteena.
 
Peli kaatuili 1-10 minuutin välein. Vaihdoin FPS:n ja virkistystaajuuden 60:iin, niin loppui.

Vulkan -> DX11 auttoi itsellä kaatuiluun. Vastapainona tuli framedroppailu muutaman tunnin pelaamisen jälkeen, joka hoituu uudelleenkäynnistyksellä. 120 Hz:llä mennään.
 
Kylläpä välillä droppailee fps oikein huolella, pahimmillaan 5-10 fps tasolle.
 
Joo kokeiltuna nyt. En nyt tiedä onko kauhea hype vai ei, mutta ei tämä peli ihan auennut mulle, hyvältä ja omaperäiseltä vaikuttaa, mutta kaikki on vähän sekavaa.
Hahmonluonti oli hienoa, yksi parhaista mitä olen nähnyt. Tein sorceressin pikaseen, ajattelin että tässä mulla mahtava tulimaagi, joka ilmeisesti taitaa sanan säilän. Mutta täähän taitaa ollakkin pelkkä sanaseppo.. Tuota ei taida pystyä enää vaihtaan enkä haluais aloittaa uudestaan, pelaan balanced, eli tuo keskimmäinen vaikeustaso

Tuo alun laiva kun putosi maahan ja tuli eka taistelu tuli aika pahasti turpaan, tuo vuoropohjainen taistelusysteemi tässä ei kyllä suoraan tällaisena oikein maistu, mutta ehkäpä ton oppii. Edit: tuli mieleen Dragon Age: Origins, jossa se oli todella onnistunut ja hienoa, ja hieman tää peli muistuttaa sitä myös.

Keskusteluja ei kannata kyllä skipata, yleensä en näistä dialogisimulaattoreista pidä, mutta tässä dialogi tuntui olevan ihan jees ja suhteellisen luontevaa, mutta tarina ainakin alkuun on sekavaa, en ole pelannut BG1 ja BG2, ehkä noiden pelaaminen vähän avais systeemiä.
Vasen alt sentään näkee poimittavat kamat. Meinasin jo että eipä tätä jaksa, mutta kokeillaan nyt vielä.
 
Hyvin maistuu, tänää vedetty 12h maratooni ja eiköhä tässä muutama tunti vielä vierähdä. :hungry:
 
Mitenkäs tuo GFN palvelun logiikka menee? Pitääkö ne kaikki pelit omistaa, että niitä voi pelata tuolla palvelulla? Jos näin on niin mihin minä tuota palvelua tarvitsen, jos minulla on peli ja kone? Nyt ei siis vielä ole, kun odottelen sitä macOS-versiota.
 
Vajaan kymmenen tunnin jälkeen näyttää että kyseessä on kaikkien aikojen paras crpg. Varsinkin jos laatu pysyy samana loppuun saakka.

Ja kannattaa ehdottomasti ottaa Speak with Animals & Speak with Dead -spellit käyttöön.
 
Täytyy sanoa että Split screen Co-op on todella buginen. Tosin hauskaha sitä on pelata juuri bugien takia. Mutta tuo voi kyllä laskea PS5 arvosanaa alaspäin, jos eivät saa kuukaudessa kuntoon.
 
Mitenkäs tuo GFN palvelun logiikka menee? Pitääkö ne kaikki pelit omistaa, että niitä voi pelata tuolla palvelulla? Jos näin on niin mihin minä tuota palvelua tarvitsen, jos minulla on peli ja kone? Nyt ei siis vielä ole, kun odottelen sitä macOS-versiota.
Siis jos tämä How to play games on GeForce NOW? on lian vaikeata englantia sinulle niin et kyllä osaa pelata tuota peliäkään.
 
Siis jos tämä How to play games on GeForce NOW? on lian vaikeata englantia sinulle niin et kyllä osaa pelata tuota peliäkään.

Joo voi olla :) Onneksi lahjani riittivät BG1 pelaamiseen, kun se aikanaan tuli julki. Onnistuin ihmeen kaupalla pelaamaan myös BG2. Mutta voi olla, että olen taantunut jo.

En vain ymmärrä tuota palvelua, että mistä tuossa kannattaa maksaa. Jos joka tapauksessa peli on ostettava :hmm: Tuossahan luki, että on ilmaisia pelejä ja pelejä, jotka täytyy ostaa.

Edit. Joo mysteeri selvisi. Eli palvelu on enemmänkin niille, joilla on hieman heikkotehoisemmat laitteet. Joten omassa tapauksessa ei hyötyä.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin kävi kyllä, kun vihollislauma oli avatun oven takana läjässä. Heitin ensiksi sinne rasvaläjän ja sen jälkeen tulipallon. Ovi paukahti räjähdyksessä kiinni ja ne vihut jäi palamaan sinne oven taakse. :D Muutaman vuoron päästä ammuin oven hajalle ja laitoin uusiksi palamaan sen kohdan.

Trollien kanssa nyt puuhastelua. Hyvä assassinilla ensin pikkusen vähentää sakkia. Joutuu keksimään kyllä eri lähestymistapoja. :)
 
Rasvaläjä + mikä vaan missä on/ampuu tulta, on hyvä kyllä yhdistelmä rauhoittaa isompaa laumaa. Toinen on vesi ja sähkö. Molemmilla tavoilla pelastanut monta matsia itselle.

Nyt pelannut act 2:sta ja pahin matsi siellä on toistaiseksi ollut tullimiehen kanssa yhteenotto tullimaksun epäselvyyksistä, mutta palkinnoksi tuli älyttömän paljon rahaa ja xp:tä. Act2:ssa on xp saanti noussut muutamista kympeistä useaan sataankin isompaa bossia vastaan. Mutta eniten xp:tä on saanut parin bossin taposta ilman taistelua pelkästään dokaamalla ja/tai puhumalla ympäri. Upea peli.

Toinen vinkki, clericin spirit guardian on ollut todella pelastava act2:ssa, ja se helpottaa taistelua kummasti. Erityisesti silloin, kun tiimissä on kaksi clericiä samaan aikaan käyttäen tuota, jolloin ei käytännössä tarvitse kuin mennä siilipuolustukseen ja antaa vihollisen tulla päälle ja tankit napsii sitä mukaan pois mitä jäi jäljelle.
 
Kiinnostaisi kun nuorempana tuli BG 1 ja 2 joskus tahkottua ja kun oli aikaa. Mutta muistan jo sillon että pelin kesto ja toisto alkoivat lopussa kyllästyttämään ja oli jälleen pakkopullaa.

Onko täällä joku vanhempi pelaaja jo vetänyt niin pitkälle että voi kertoa onko kiinnostava myös loppuakohden?
 
Pystyy ja melko alussa, mutta vaatii, että koluaa oikean paikan jne.
joo löyty tuo, ihan alussa on, olin just siinä ovella kun kirjoittelin tänne. No päätin jatkaa sorsalla katotaan joskus toisella kerralla joku enemmän dmg painotteinen ukkeli.
Taistelut on vielä suht vaikeita, enkä ymmärrä kunnolla mekaanikoita vielä, mutta nyt aloin vähän oppimaan, katoin noi pari videota pelimekaanikoista jota tänne linkattu, suosittelen lämpimästi.
Myös alkuun en tajunnut että pitää restiä käyttää, taistelut on huomattavsti helpomaa kun on pitkä lepo takana ja kaikki cooldownit up.

Silti peli ei vielä ole kunnolla auennut, mutta kyllä tässä lämpiää mitä pitempään pelaa, vähän hidastempoista tää pelaaminen, paljon joutuu savettaan kun tulee aika yllättäviä tilanteita väliin. Hyvä peli, mutta en nyt kehuis tätä maailman parhaaksi. Kameran kans väliin joutuu kikkaileen, bugeja eikä kaatumisia oo tullu vielä vastaan.
 
Minulla noin 15h takana balancedilla ja act1 vielä varmaan hyvän aikaa. Tulee koluttua ja luettua jutut. Ihan älyttömän hyvin maistunut. Joku trollitaistelu (sivutehtävään liittyi) oli, missä oli vähän pahempi päällikkö niillä niin siinä joutui ekan kerran jo oikeasti vääntämään ja lopulta taistelu meni kahdessa erässä kahden eri paikan kautta. Luolan kautta tapoin osan ja osan toiselta puolen ulkoa.

Kameran kanssa tosiaan välillä säätäminen. Muuten kaikki ollu täyttä kymppiä.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä olisi pitänyt hiukan enempi explorata, meinaa kaikki vastaan tulevat bossit omalla turnillaan saada pelattavan hahmot hengiltä.

Millä tasolla hahmot on?
Mitenkäs tuo GFN palvelun logiikka menee? Pitääkö ne kaikki pelit omistaa, että niitä voi pelata tuolla palvelulla? Jos näin on niin mihin minä tuota palvelua tarvitsen, jos minulla on peli ja kone? Nyt ei siis vielä ole, kun odottelen sitä macOS-versiota.

Pointti on se, että voit pelata millä tahansa missä tahansa ja jos sulla on vaikka joku antiikkinen läppäri (tai mäkki), mutta hyvä netti, niin tuo antaa sulle 4080:n tehot. Tämähän on siis päinvastainen Stadiaan verrattuna, jossa sun piti ostaa pelit Googlelta, jotta voit pelata ollenkaan. Kolmas malli on, että maksat vain virtuaalisesti PC:stä ja asennat sinne kaikki launcherit mitä käytät tai teet koneella mitä lystäät - tyyliin Shadow tai Liquid Sky.
 
Noin 9h takana ja peli senkun paranee. Tässä on jatkuvasti ihan mitä ihmeellisempiä asioita (ja yllätyksiä) ihan vaikka vaan kuljet polkua tai löydät jonkun luukun maasta. Ja lukemattomia tapoja miten voit eteen tulevassa pulmatilanteessa edetä, hieman ehkä käytän liikaa save scummaamista, mutta ihan turhaa.
Huomasin yhden kohdan yhdessä kellarissa, jota ihan kokeeksi kokeilin quick saveta ennen, kun oli aika kimurantti, joka kerta ihan pieni eri valinta tuotti aivan täysin erilaisen lopputuloksen. Mutta joo tuo save scummaaminen jääny vähän päälle, siksi eteneminenkin vähän hidasta, ehkä tuota vois vähentää. Pikkasen ehkä puuduttavaa kun tekemistä on vähän liikaakin ja mietittävää, mutta ei ole pakko edetä nopeasti.

Pääsin vasta goblin leiriin ja olen pelannut suurinpiirtein jonkinlaista lawful good tai neutral hahmoa ja yhtäkkiä iskee murhanhimo, miksipä sääliä jossain luolassa olevia pikkuisia ihmis nynneröitä, eikun murhanhimo päälle, muistelleen jotain peliä, jonka nimeä en nyt muista, "me strong, me mash", on tää mahtava peli kyllä, voi olla hankalaa pelata näin loppuun asti tekis jo mieli aloittaa uudestan ja tehdä moni asia erilailla. Harmittaa kun alkuun ajattelin pelata jotain laupias samarialaista ja yhtäkkiä tekeekin mieli päinvastoin, ei hätää tässä pelissä se onnistuu
 
28h takana ja tosiaan toi sisällön määrä on aika älytön tälleen keskittymishäiriöisenä yrittää tehdä yhtä questia, niin sivusta pukkaa toista ja siihen loppukin sitten se keskittyminen :D

Jos jotain huonoja puolia pitää pelistä väkisin kaivaa, niin käyttöliittymän kankeus on yksi, just toi kameran pyörittely ja joskus maastoon jumiin jääminen. Jotenkin pöljää esim. itseensä kun yrittää heittää loitsua, niin et voi vaan targettaa omaa naamaa alapalkissa, vaan pitää sivu- tai yläpalkkiin raahata. Tohon lienee joku pikanappula mitä en ole vielä hiffannut.

Toinen vitutus on ihan yleinen questien ja vinkkien lyhyys. Joku sanoo, että "lähellä" on torni, jossa on tää ja tää, niin sehän on tietty kartan toisella reunalla, eikä voi edes sanoa sen tornin nimeä tai mitään spesifisempää. Eikä kartalle tule usein mitään merkkiäkään osasta questeja. Toki questin antajan lokaatio pitää myös itse muistaa, se ei jää minnekään ylös, etkä myöskään voi "trackata" questeja, kuten MMO-peleissä yleensä on tapana. En kaipaa mitään suoraa GPS-viivaa kohteeseen, mutta joku järki olis ihan kiva :D
Osassa mestoista on kartatkin kyllä rasittavaa sekoilua korkeuserojen kanssa. Toi on tosin monien pelien ongelma. Kentät on vaan liian monimutkaisia, tyylin Controlissa kartta oli ihan kammottava eikä sitä edes pahemmin taidettu yrittää korjata.

Ihan naurettavaa pelata vuonna 2023 RPG:tä, jossa ollaan vielä ysärillä UX-suunnittelussa. Ei sinänsä yllättävää, etteivät lähde kaavaa muuttamaan hirveästi.

Käsikirjoitus ja ääninäyttely on onneksi todella korkealla tasolla eikä pahemmin ole tarvinnut vielä hävetä...muuta kuin omaa D&D 5e -tuntemusta :D Enimmäkseen tosin ihan keskittymiskyvyn puutetta, kun ei jaksa edes itemien kuvauksia lukea ajatuksella (ja pelaa vielä aamuviideltä) ja pistää jonkun rojun käyttöön, jossa on sekä plussapuoli ETTÄ MYÖS se miinus, tyyliin slashing damage puolittuu, mutta bludgeon tuplaantuu :D Eikä ole ihan kerta tai kaks, kun oon evottanut noita.
 
28h takana ja tosiaan toi sisällön määrä on aika älytön tälleen keskittymishäiriöisenä yrittää tehdä yhtä questia, niin sivusta pukkaa toista ja siihen loppukin sitten se keskittyminen :D

Jos jotain huonoja puolia pitää pelistä väkisin kaivaa, niin käyttöliittymän kankeus on yksi, just toi kameran pyörittely ja joskus maastoon jumiin jääminen. Jotenkin pöljää esim. itseensä kun yrittää heittää loitsua, niin et voi vaan targettaa omaa naamaa alapalkissa, vaan pitää sivu- tai yläpalkkiin raahata. Tohon lienee joku pikanappula mitä en ole vielä hiffannut.

Toinen vitutus on ihan yleinen questien ja vinkkien lyhyys. Joku sanoo, että "lähellä" on torni, jossa on tää ja tää, niin sehän on tietty kartan toisella reunalla, eikä voi edes sanoa sen tornin nimeä tai mitään spesifisempää. Eikä kartalle tule usein mitään merkkiäkään osasta questeja. Toki questin antajan lokaatio pitää myös itse muistaa, se ei jää minnekään ylös, etkä myöskään voi "trackata" questeja, kuten MMO-peleissä yleensä on tapana. En kaipaa mitään suoraa GPS-viivaa kohteeseen, mutta joku järki olis ihan kiva :D
Osassa mestoista on kartatkin kyllä rasittavaa sekoilua korkeuserojen kanssa. Toi on tosin monien pelien ongelma. Kentät on vaan liian monimutkaisia, tyylin Controlissa kartta oli ihan kammottava eikä sitä edes pahemmin taidettu yrittää korjata.

Ihan naurettavaa pelata vuonna 2023 RPG:tä, jossa ollaan vielä ysärillä UX-suunnittelussa. Ei sinänsä yllättävää, etteivät lähde kaavaa muuttamaan hirveästi.

Käsikirjoitus ja ääninäyttely on onneksi todella korkealla tasolla eikä pahemmin ole tarvinnut vielä hävetä...muuta kuin omaa D&D 5e -tuntemusta :D Enimmäkseen tosin ihan keskittymiskyvyn puutetta, kun ei jaksa edes itemien kuvauksia lukea ajatuksella (ja pelaa vielä aamuviideltä) ja pistää jonkun rojun käyttöön, jossa on sekä plussapuoli ETTÄ MYÖS se miinus, tyyliin slashing damage puolittuu, mutta bludgeon tuplaantuu :D Eikä ole ihan kerta tai kaks, kun oon evottanut noita.

Ostin pelin eilen, enkä ehtinyt sitä paljoa kokeilmaan, mutta tämäkinhän kuulostaa erinomaiselta, että nykypelien kädestäpitämistä questien ja karttojen osalta ei ole.
 
5700 x ja 6800 combolla 1440p ultralla pyörii tosi sulavasti ja hyvältä näyttää. Party lähenee level 5:sta. Muutamat natural 20:net ja critical failuret tullut heitettyä. Tässä pelissä f5 on kyllä aktiivisessa käytössä.
Early accessissa koitin aikanaan ja ohan tuo peli ottanut paljon harppauksia eteenpäin. Itse haluaisin saada kameraa zoomattua vielä kauemmas ylös että näkisi taistelutanteretta paremmin. Ui:hin tottuu kyllä ja mielestäni oikeaan rpg:hin tällainen sopii. Ajatus ei olekkaan että gps viivaa seuraten autocombat päällä niistetään kaikki :D Taisteluissa räjähdetynnyrit ja grease+fireball combot tekee ihmeitä jos on enemmän bandiitteja.

Juuri päässyt avaamaan underdarkkiin tietä, sinne löytyy ainakin kolme eri reittiä. Ekalla alueella pitäisi vielä tuo Hagi niistää ja muutama alue on putsaamatta. Sitä vuoristotietä ei peli suositellut vielä lvl 4 partylle... Sitä Githyankkien partiota vastaan tappelu vaatii varmaan 15 yritystä. Olivat perkele sitkeitä ja löivät lujaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jatkan siitä, mihin originaaleissa jäin. Eli Viconia DeVir:in sukulainen on täällä kostamassa, sen salamurhan. D:OS1 & 2 pohja näkyy onneksi pelissä ja melkein kaikki samat konstit, niin varastamisessa kuin taisteluissa, toimivat vieläkin. Ja varsinkin taistelujen, aina niin "reiluissa" aloituksissa. Ja absoluuttisesti kaiken, mikä ei ole pultattu johonkin kiinni nyysimisessä. Oli sillä sitten rahallista / käyttöarvoa / jne. tai ei.
 
Vulkan -> DX11 auttoi itsellä kaatuiluun. Vastapainona tuli framedroppailu muutaman tunnin pelaamisen jälkeen, joka hoituu uudelleenkäynnistyksellä. 120 Hz:llä mennään.
Minä olen päässyt ajatukseen että tässä pelissä on muistivuoto. En ole kulutuslukemia tarkkaillut, mutta framedropin sijaan vulkanilla API:lla kamera vaan alkaa hyppimään. Pelin restartti tuntuu korjaavan tuon aina. Ehkä se esiintyy erillä tapaa dx11 vs vulkan.
 
Onko muilla ollut pelin kaatuilun kanssa ongelmia?

Itsellä oli suuret ongelmat pelin kaatuilun kanssa. Joskus meni ihan Black tai blue screenin asti, usein vain peli kaatui. 2-10min sisään. Tallentaessa, oven läpi mennessä, taistelun alkaessa/lopussa tai jonkin ns eventin alkaessa tai päättyessä kaatui.
Oli ns uusi asennus, EA en osallistunut.

3600amd, 1080ti, 16gb RAM, M2 SSD.

Tässä lista jolla sain ongelman ratkaistua:
1. Pilvi tallennus pois päältä.
3. Tiedostojen tarkistus.
2. V-sync pois päältä.
4. Resot "low" asetuksille -> kaatuilu loppui.
 
Onko muilla ollut pelin kaatuilun kanssa ongelmia?

Itsellä oli suuret ongelmat pelin kaatuilun kanssa. Joskus meni ihan Black tai blue screenin asti, usein vain peli kaatui. 2-10min sisään. Tallentaessa, oven läpi mennessä, taistelun alkaessa/lopussa tai jonkin ns eventin alkaessa tai päättyessä kaatui.
Oli ns uusi asennus, EA en osallistunut.

3600amd, 1080ti, 16gb RAM, M2 SSD.

Tässä lista jolla sain ongelman ratkaistua:
1. Pilvi tallennus pois päältä.
3. Tiedostojen tarkistus.
2. V-sync pois päältä.
4. Resot "low" asetuksille -> kaatuilu loppui.

Ei ole kaatunut kertaakaan 15 tunnin aikana. DX11 ja kaikki Ultralla, paitsi DOF pois ja AA on TAA.

Loppuisiko VRAM tai RAM kerta asetuksien tiputtaminen auttoi? Ja jos käytössä on Vulkan, niin kannattaa vaihtaa DX11.
Ja eihän käytössä ole mitään kellotuksia?
 
Ei ole täälläkään kaatuillut tai nykinyt yli 10h aikana.
Laitteina vanhempaa rautaa i7-7820x / 32gb ram / 2080 ti ja käytössä dx11.
 
Onko muilla ollut pelin kaatuilun kanssa ongelmia?

Itsellä oli suuret ongelmat pelin kaatuilun kanssa. Joskus meni ihan Black tai blue screenin asti, usein vain peli kaatui. 2-10min sisään. Tallentaessa, oven läpi mennessä, taistelun alkaessa/lopussa tai jonkin ns eventin alkaessa tai päättyessä kaatui.
Oli ns uusi asennus, EA en osallistunut.

3600amd, 1080ti, 16gb RAM, M2 SSD.

Tässä lista jolla sain ongelman ratkaistua:
1. Pilvi tallennus pois päältä.
3. Tiedostojen tarkistus.
2. V-sync pois päältä.
4. Resot "low" asetuksille -> kaatuilu loppui.

En tiedä onko kaatuilu oikea termi, mutta peli saattaa ladata edellisen tallennuksen satunnaisesti milloin huvittaa. Vaikkapa kesken taistelun. En vielä ole ennättänyt tutkia mahdollista ongelman syytä, mutta pitänee kokeilla tuota esittämääsi ongelmanratkaisua, jos muuta ei tule mieleen
 
En tiedä onko kaatuilu oikea termi, mutta peli saattaa ladata edellisen tallennuksen satunnaisesti milloin huvittaa. Vaikkapa kesken taistelun. En vielä ole ennättänyt tutkia mahdollista ongelman syytä, mutta pitänee kokeilla tuota esittämääsi ongelmanratkaisua, jos muuta ei tule mieleen
Eihän sinulla ole f8 napin kanssa ongelmaa? Minulla on iän vanha microsoftin bluetoothi sohvanäppiksenä. F-napit on hipaisukytkimiä. Tiukka väärä tuijotus f8:n ja kaikki pelit jotka käyttää f8 quickloadiin päätyy lataamaan tallenteen.
 
Eihän sinulla ole f8 napin kanssa ongelmaa? Minulla on iän vanha microsoftin bluetoothi sohvanäppiksenä. F-napit on hipaisukytkimiä. Tiukka väärä tuijotus f8:n ja kaikki pelit jotka käyttää f8 quickloadiin päätyy lataamaan tallenteen.

Otin f8 pikänäppäimen itseasiassa pois käytöstä juuri edellisen viestin kirjoittamisen jälkeen, kun kävi ihan sama mielessä. Nyt kun tuossa hetken pelailin, niin ongelmaa ei esiintynyt. Näppäimistö on juuri tuollainen iän vanha :) Veikkaan, että tämä poisti ongelman. Voisi olla näppäimistön päivityksen paikka.
 
Onko muilla ollut pelin kaatuilun kanssa ongelmia?

Kertaalleen kaatunut 38h aikana ja vei Steamin mukanaan, kun olin just kirjoittamassa bugiraporttia. Tallensin ja olin yrittämässä tiirikointia enkä ehtinyt koskea oveen ja peli kaatui.

Vulkania käyttäessä ruutu välähtää välillä mustana ja aiheuttaa sydämentykytyksiä, DX11:sta tuota ei ilmennyt, mutta ajattelin testata onko suorituskyky parempi Vulkanilla. Näyttää pyörivän lähes täysillä detaileilla 4k60 3700X+3060ti combolla. DLSS quality.

Hajotin hienosti ultrawideni imurilla perjantaina, joten jatketaan nyt sitten telkulla pelaamista. Muutenkin hitaammat pelit on jotenkin mukavampia hieman isommalta ruudulta ja kunnon resolla. JA3:sta tuli mätettyä hieman myös töllöllä.
 
Joko oli täällä?

Normies Meme BG3.png
 
Ei nyt ehkä ihan osu BG3:n kohdalle, vaikka yleensä noin se meneekin. Toi asenne on lähinnä vaan gate-keepingiä.
 
Ah, temexi on edelleen suolanen siitä kun tästä ei ny tullukaan samanlaista kun 22 vuotta vanhasta edeltäjästään. :beye:
 
Ei nyt ehkä ihan osu BG3:n kohdalle, vaikka yleensä noin se meneekin. Toi asenne on lähinnä vaan gate-keepingiä.
Milkzardit antoivat BG:n Larianille jotta siitä tulisi suositumpi. Larian teki sen, mutta samalla muuttivat sen DOS:iksi. RTwP:stä vuoropohjaisuuteen on kuin FO3:sta muuttaminen FO2:n.

Ah, temexi on edelleen suolanen siitä kun tästä ei ny tullukaan samanlaista kun 22 vuotta vanhasta edeltäjästään. :beye:
Siege of Dragonspear julkaistiin 2016, ja on lähes täydellinen DLC yhdistämään BG1 ja BG2. Beamdog olisi tehnyt paljon paremman BG3:n, vähemmän suositun, mutta enemmän Baldur's Gaten. PoE:n ja Pathfinderin tekijät olisivat myös varmasti onnistuneet edes siedettävästi.
 
Huuoh ei menny ihan putkelleen peli, kun meinasin että joinaan goblineihin ja siinä juttelin niitä näitä mukavia ja hups väärä vastaus yhtäkkiä noin 25 gobliniä hyökkäsi kimppuun, ehkä olis pitäny ajatella vastauksia tarkemmin. Voi perk... edellinen save 2h takaa. Ei pärjänny ihan lvl3 ukkeleilla tason 5 goblineja vastaan ja joku bossikin siinä tais olla. Omaa syytä en jaksanu lukea dialogeja vaan katoin että toi ja skip skip vaan.
Ja tää peli kaipais jotain kamera modia, vapaammin liikuteltava tai muuta, väliin toi tuntuu "jumittavan" tai ei vain saa sopivaa kamerakulmaa
 
Milkzardit antoivat BG:n Larianille jotta siitä tulisi suositumpi. Larian teki sen, mutta samalla muuttivat sen DOS:iksi. RTwP:stä vuoropohjaisuuteen on kuin FO3:sta muuttaminen FO2:n.

Siege of Dragonspear julkaistiin 2016, ja on lähes täydellinen DLC yhdistämään BG1 ja BG2. Beamdog olisi tehnyt paljon paremman BG3:n, vähemmän suositun, mutta enemmän Baldur's Gaten. PoE:n ja Pathfinderin tekijät olisivat myös varmasti onnistuneet edes siedettävästi.

"I know some of those words".

Mutjoo, kaikkia ei voi miellyttää. Owlcat on varmaan pikkasen kiireinen WH40k: Rogue Traderin kanssa ja GGG PoE 2:n...
Enpä osaa näistä viitteistä sanoa yhtään millainen olisit halunnut, että tämä olisi. Ilmeisesti Pathfinderin tyylinen jotenkin? FO3 oli ainakin ihan hirveetä paskaa pelimekaanisesti. Jäi viimeiseksi Bethesda-peliksi ikinä.
 
"I know some of those words".

Mutjoo, kaikkia ei voi miellyttää. Owlcat on varmaan pikkasen kiireinen WH40k: Rogue Traderin kanssa ja GGG PoE 2:n...
Enpä osaa näistä viitteistä sanoa yhtään millainen olisit halunnut, että tämä olisi. Ilmeisesti Pathfinderin tyylinen jotenkin? FO3 oli ainakin ihan hirveetä paskaa pelimekaanisesti. Jäi viimeiseksi Bethesda-peliksi ikinä.
Taitaa se itku tulla vain yhdestä asiasta oikeastaan jos muistan ketjusta oikein. Tämä kun ei ole rtwp peli. Mutta onhan se rtwp aivan täyttä oksennuspaskaa kaikissa noissa tuossa mainituissa peleissä. Buffia ja hack:n slashiä silmät kiinni. Huoh.

Ja muutenkin tämän pelin kanssa oli jo 4 vuotta sitten tiedossa että Baldur's Gate crpg:t tulee olemaan vuoropohjaisia. Wizzards nimenomaan etsi vuoronpohjaisen pelin tekijää eikä mitään action rpg paskakikkareen tekijää.
 
Hyi yök todellakin tälle action rpg tungulle Ei jokaisen pelin tarvitse olla sellainen. Minusta niitä ollut liikaakin ja hyvä ettei tämä sentään ole.
 
RTwP ei ole mikään action rpg. :lol: Kuvastaa hyvin kyllä nykypelaajakuntaa, että näin luullaan. Itse vihaan action rpg:tä.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa se itku tulla vain yhdestä asiasta oikeastaan jos muistan ketjusta oikein. Tämä kun ei ole rtwp peli. Mutta onhan se rtwp aivan täyttä oksennuspaskaa kaikissa noissa tuossa mainituissa peleissä. Buffia ja hack:n slashiä silmät kiinni. Huoh.

Ja muutenkin tämän pelin kanssa oli jo 4 vuotta sitten tiedossa että Baldur's Gate crpg:t tulee olemaan vuoropohjaisia. Wizzards nimenomaan etsi vuoronpohjaisen pelin tekijää eikä mitään action rpg paskakikkareen tekijää.

Tjoo ja eiköhän noita ARPG:tä ole jo aika riittämiin, vaikka mukavia pelejä ovatkin. Last Epochin julkistusta tässä odotellaan Rogue Traderin ohella, vaikka aikaa tuskin tulee olemaan hirveästi :D (itselle RTwP ei ole tuttu termi, vaikka olen pelaillut RPG-pelejä kasarilta asti)

Mielenkiintoinen haistapaska-tilanne pelistä: "This item is priceless, do you have anything to trade for it" (tjsp), sanoo NPC. Avaat trade-ikkunan ja hintana on 140 goldia :D Kiittimoi.
 
RTwP ei ole mikä action rpg. :lol: Kuvastaa hyvin kyllä nykypelaajakuntaa, että näin luullaan. Itse vihaan action rpg ropeja.
Nuo esimekki pelisi kyllä on. Taistelun syvyys ja taktisuus on nolla.

Ja en tiedä miten nykypelaaja oauu minuun ja mitä tarkoitat sillä.
Tai no pelaan nykyäänkin. Toki pelasin jo 80-luvulla myös.
 
Nuo esimekki pelisi kyllä on. Taistelun syvyys ja taktisuus on nolla.

Ja en tiedä miten nykypelaaja oauu minuun ja mitä tarkoitat sillä.
Tai no pelaan nykyäänkin. Toki pelasin jo 80-luvulla myös.
Ne ovat kaikki RTwP esimerkkejä. Taktituus nolla? Menes pelaamaan oikeaa Baldur's Gatea vähän vaikeammalla vaikeustasolla.
 
Ne ovat kaikki RTwP esimerkkejä. Taktituus nolla? Menes pelaamaan oikeaa Baldur's Gatea vähän vaikeammalla vaikeustasolla.
Tämä on taktista ihan normaalilla vaikeistasolla kuten pitääkin.

Rtwp pelit on myyneet surkeasti viime vuosina. Sellaisia ei ole tulossa tähän peliin ja märy siitä että rwtp on ainoa oikea Baldur's Gate on melkoisen naurettavaa touhua. Toki vuoropohjaisesta ei ole pakko tykätä. Sitten etsitään se oma peli eikä lässytetä paskaa.

Eikä tämä ole myöskään mikään DoS. Sen pelisysteemi on jonkun amatoorien väsäämä. Pelisysteemi on kuitenkin koko pelin suurin osanen.
 
En oikeen hiffaa miten RTwp eroaa olennaisesti esim. BG:stä; toisessa valmistellaan liikkeet ja skillit pausessa, sitten "vapautetaan" ja taistelu etenee. Toisessa tehdään täysin sama, mutta yksitellen ja jokaisen hahmon ja NPC vuorolla tapahtuu jotain?
Mikä tekee toisesta toista paremman?
Harmillisesti itsellä jäi Pillars of Eternity väliin, vaikka on pitänyt monta kertaa pureutua siihen.
 
Tämä on taktista ihan normaalilla vaikeistasolla kuten pitääkin.

Rtwp pelit on myyneet surkeasti viime vuosina. Sellaisia ei ole tulossa tähän peliin ja märy siitä että rwtp on ainoa oikea Baldur's Gate on melkoisen naurettavaa touhua. Toki vuoropohjaisesta ei ole pakko tykätä. Sitten etsitään se oma peli eikä lässytetä paskaa.
No tuo oli juuri sen alkuperäisen meemin sanomakin. Kunhan nyt esitin mielipiteeni, ja tämä noin 4k tunnin BG veteraanina.

Untitled.png
 
Viliseen niin paljon lyhenteitä ettei pysy enää mukana :D

Mutta kysymys: jos ostan pelin, lyön läppärin (tehokkaan) telkkuun ja otan vaimon kanssa padit kouraan niin olisiko tästä kivaksi coopiksi helpoimmalla vaikeustasolla? Ite naputtelin aikoinaan Baldurin 1 ja 2 sekä Planescape Tormentin (kaikki muutes tallessa pahvilaatikoissaan) ja silloin nuorena jaksoi quick save + quick load comboa käyttää, nyt mielessä lähinnä tarina.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 259
Viestejä
4 486 945
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom