Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Haa, olin oikeassa. Tässä on laukaisu arvostelu täyden pelaamisen jälkeen (eli 5pv aiemmin sai pelin, ehti pelata lävitse mutta ei 100% tehnyt kaikkea):
Early Accessin pelaajat, kannattaako tämä asetus olla päällä vai e?
Edellisellä sivulla oli mainittu tämä videoKattelen tässä tuon cohcarnagen streamia ja täähän näyttää ihan lupaavalta.
En ole Baldurs gate pelejä koskaan pelannut ja mietin vaikuttaakohan paljon, ei varmaan. Kauan sitten piti BG2 aloittaa, vielä en ole ehtiny lol
Vuoropohjainen taistelusysteemi vaikuttaa mielenkiintoistelta, tuollaiset pelit on kivoja, esim xcom2 ja Jagged Alliance 3, jota nyt hakkailen toista läpipeluukertaa, toki erilaisia, mutta vähän rpg kans.
DnD systeemi vähän outo, mutta olen tuollaisia pelejä tainnu pelata aiemminkin, mahtaisko olla oston arvoinen, tosin tällä hetkellä pelejä on vähän liikaa pitäs pelata muitakin mitä tullu ostettua, joten ehkä odottelis arvosteluja, toisaalta tämä näyttää kyllä hyvältä jo
Pitäiskö tämän olla ihan yleistä tietoa, mutta miten te vaihtelette nuita servuja?@Spxi Minulla myös tökki steamin lataus. Vaihdoin serveriksi Tanskan niin lähti lataamaan täydellä kaistalla. 13,2MB/s tällä hetkellä. 100M netti minulla.
Tuota tietenkin on turha kertoa muilleedit: jaa löysinkin heti viestin lähettämisen jälkeen mistä sen voi vaihtaa
Mun mielestä tota valikkoa ei ollut olemassa aiemmin.Early Accessin pelaajat, kannattaako tämä asetus olla päällä vai e?
Ihan perus netikettiä kertoa ongelmanratkaisu muillekkin: How to Change the Region on SteamPitäiskö tämän olla ihan yleistä tietoa, mutta miten te vaihtelette nuita servuja?
edit: jaa löysinkin heti viestin lähettämisen jälkeen mistä sen voi vaihtaa
GeForce Now on päivittänyt pelin, joten sitä kautta voi Mac -käyttäjät käydä aluksi pelaamassa siihen asti, kunnes Mac -versio tulee ladattavaksi. Savet toimi EA:ssa ristiin Macin ja GeForce Now välillä, joten oletan, että täydessäkin versiossa toimii samoin. Testasin tunnin verran pelata, eikä ollut mitään mutkia matkassa vielä (bugeja tai nettiyhteyden kanitusta).
Sonoma+GPT+Whisky ei toiminnut. Steam käynnisti pelin, mutta mitään ei koskaan ilmestynyt ruudulle parin kymmenen minuutin odottelunkaan jälkeen, vaikka tila oli Running.
Katsonut DLC osiosta että on päällä ?Olin early accessissa, mutta en saanut digital deluxea, kun nyt asentelin pelin koko version vaan näkyy steam storessa 9,95 eurolla. Mitäs tässä pitäis tehä että aktivoituu?
Eikös tässä ole valinta vaikeustasolle? Sellasella helpoimmalla ”Story” vaikeustasolla olisi takoitus vaimon kanssa cooppina pelata ja nautiskella samalla D&D-sääntöjä mieleen palauttaen.On tämä vaikea peli. Ei turhan montaa virhettä saa tehdä
Toivottavasti tarjolla myös toimivat valmiit hahmopohjat, ei tällä iällä jaksa enää min-max meininkiäMitähän mäki ajattelin eilen, kun ajatuksena oli kokeilla vaan ihan pikaisesti peliä.. Saan pelkästään hahmonluontiinkiin kulumaan tunnista pariin
BalancedEikös tässä ole valinta vaikeustasolle? Sellasella helpoimmalla ”Story” vaikeustasolla olisi takoitus vaimon kanssa cooppina pelata ja nautiskella samalla D&D-sääntöjä mieleen palauttaen.
(eli olisi voinut kenties mainita vaikeustason X olevan paha eikä virheisiin ole oikein varaa)
Balanced vaikeudellakin on jo tuo commander zhalk aika kova jos haluaa sen miekanBalanced
Balanced vaikeudellakin on jo tuo commander zhalk aika kova jos haluaa sen miekan
Balanced vaikeudellakin on jo tuo commander zhalk aika kova jos haluaa sen miekan
Kiitos spoileri tagista, yllä ollut spoileri (vaikkakin kenties merkityksetön) otti jo kupoliinKyllä ja ei, tietysti "kaikkea" ei ole tarkoitus tehdä mutta esim. command käskyllä voi saada hänet tipauttamaan aseensa, sitten vaan poimia sen ja jatkaa eteenpäin. Ellei ole ns. pakko sitten yrittää epätoivoisesti tappaa hänet JA apuun tulevat tyypit ennenkuin aika loppuu voi tehdä homman hieman helpommaksi. Silti sanoisin että aika loppuu jos tahtoo kaiken tutkia ja lootatata ja tappaa.
Divinity original sin 2 pelanneena ja rakastaneena otin BG3 eilen illalla haltuun ja ei vittu ku tulee turpaa. Oon tässä noin 14 pelitunnin aikana oppinu vaan painamaan f5 ja quicksaveemaan kokoajan ku jengi vaa kuolee joka toinen tappelu. Balanced pelimoodi oli siis oikea valinta vaikka mietin tacticiania...
Parempi tämä on kuin Divinity 2 jonka pelaaminen itselle oli lähes pakkopullaa.
Balanced vaikeudella ei ole vielä toistaiseksi tullut mitään muita ongelmia kuin että Gale tuntuu menevän maihin joka tappelussa.
Itellä varmaan käyny vaan huono tuuri että missä järjestyksessä menee kun tuntuu että kaikki nykyiset questit lukossa kun ei noita taisteluita pysty vielä 3 levelillä käytännössä voittamaan.
Ainakin ennen goblin paikan loppua on monta isoa luolaa mitkä on koko mapin kokosia. Siellä pääsee noin level 5 asti
Täytyy vaan muistaa että tämä on hieman Baldur's Gate 1 henkeen tehty (mikä on minusta hyvä asia).
Eli tietysti jos menee joka paikkaan heti kun vaan pääsee löytyy varmasti pakkoja missä ei selviä hengissä.
Myös moni paikka on sellainen että ei ole tarkoituskaan "tappaa kaikkea mikä liikkuu".
Muutamia yleisiä varmaan lähes kaikkien tiedossa olevia juttuja:
- Pulloja voi heittää => jos kaveri on hieman huonossa hapessa ja sinulla on linjaa häneen voit heittää häntä "päähän" parannuspullolla ja hän (sekä ehkä ympärillä olevat kaverit) parantuvat hieman
- Yleensä on monia tapoja tehdä tietty juttu / päästä tiettyyn juttuun. Ryhmästä riippuen ei ole vain yhtä "ainoata oikeata" tapaa tehdä homma.
- Ryhmässä olisi hyvä olla teoriassa nämä 5 eri elementtiä (hahmoja voi olla 4 samaan aikaan ryhmässä):
1) "Lähitaistelu specialisti" (voi käyttää useita eri aseita tai yleensäkin on ns. "meleessä", hahmoluokat: taistelija, samooja, barbaari, paladini, munkki ja joku voisi ehkä sanoa warlock jos miettii hänen "spammaamaansa" cantrippia mikä on myös melee vahinkoa (Eldritch Blast vahinkotyyppi "force" ja hyökkää vastustajan haarniskaluokkaa vastaan käyttäen karismaa hyökkäys heittoon (+ tasolla 5 voi tehdä 2 hyökkäystä tuolla kuten esim. taistelijakin) kun muilla se yleensä on ketteryys (pitkän kantaman esim. jousen kanssa) tai voima (melee mättö).
Sinänsä ei tarvitse olla lähitaistelua edes, eli myös pitkä kantama toimii jos vain tulivoimaa on tarpeeksi. Mutta yleensä tämä halutaan jakaa myös alakohtaan:
1.5) "Tankki" eli hahmo mikä paitsi tekee sitä melee vahinkoa myös toimii puskurina heikompien jäsenten ja vihollisten välillä pyrkien saamaan nämä keskittymään itseensä ja kestämään sen vahingon kuolematta kun kaverit tappavat nämä viholliset. Koska joskus vihollisia on joko paljon tai ne kestävät sen ensimmäisen iskun ja hyökkävät takaisin.
2) "Kasvot" eli henkilö joka hoitaa sosiaaliset tilanteet ja eri keskustelut mihin sopii: bardi, paladini, warlockki, sorsa sekä teoriassa varas jos hänellä on korkea karisma & voi valita taidoiksi suostuttelun, petoksen sekä uhkailun.
3) Muut hommat: eli omaavat todella paljon eri kykyjä mitä tarvitaan (havainnointi, avaaminen, varastaminen, ansan purkaminen, historia tieto jne jne) : bardi, samooja tai varas.
4) Puolustus ja tuki loitsut (tämä toki myös sisältää pienet cantripit kuten guidance joka auttaa kyky heittoihin jne. eli parannus, buffaus ja vihollisten debuffaus sekä "moraalin laskeminen"). Eli hahmot jotka ensisijaisesti auttavat muita hahmoja ja toissijaisesti tekevät vahinkoa vihollisiin (ei siis esim. druidi joka heittää yhden loitsun, sitten muuttaa muotoa ja lähtee melee mättöön) mihin sopii :druidi, pappi tai bardi
5) Hyökkäysloitsut sekä varsinkin alueelliset hyökkäys loitsut mihin sopii :warlockki, sorsa tai velho
Eli esim. joku perinteinen velho, varas, pappi ja paladin täyttäisi aika hyvin nuo missä paladin olisi korkean karisman ansiosta keskusteluissa mutta myös hyvä taistelemaan ja toimimaan tankkina.
Jos ei halua yhtään spoilereita niin kannattaa ainakin alussa katsoa mitä tarjotaan vaihtoehtoja ja miettiä että kaikki muut paitsi se viimeisin on mahdollisia kumppaneita jotka voi värvätä mukaan ryhmään. (Siis ns. valmishahmo vaihtoehdoista)
Myös miettiä hieman sen mukaan minkälaisen hahmon sekä ryhmän luo jos joku noista vaikuttaa jo tosi mukavalta (ettei pahimmillaan ole 2, 3 tai jopa 4 samanlaista tyyppiä ryhmässä kuten esim. bardi, paladin, sorsa ja warlock jotka kaikki tahtoisivat sitten niitä karisma esineitä ja muut esineet jäävät ns. turhiksi)
Eli olisi hyvä jos vain yksi tarvisi karismaa, yksi voimaa, yksi ketteryyttä, yksi älyä, yksi viisautta jne jne. Siis tietysti kaikki noista hyötyy mutta että se olisi ns. "pääkyky". Kuten jousta käyttävä samooja sekä varjoissa hiiviskelevä varas molemmat varmaan käyttävät ketteryyttä ja se barbaari sekä taistelija ehkä sitä voimaa...
Hotfix #1 Now Live!
Version Number: 4.1.1.3624901
Hello everyone,
Happy post-BG3-launch day! Thank you so much for all the love and support you’ve shown Baldur’s Gate 3 – it’s been surreal to finally launch this game after six years in development, and an incredible honour to watch so many of you play and discover what the team has built. We hope you’ll enjoy BG3 for many months – even years – to come.
All that said, Hotfix #1 is coming in fresh: today’s update takes care of several crashes, bugs and much more.
We’ve been reading your reports on issues with saving your game, and have found a culprit – our cross-saves. Bearing in mind this will only be a useful feature come September 6 when the PlayStation 5 version launches (and beyond), we’ve decided to disable it for now to allow us to solve the issue in the interim. You shouldn’t notice anything in-game and Steam Cloud saves are unaffected by this change.
Thank you to everyone who has taken the time to report these issues to us. As always, reach out to our support team if you run into trouble.
And please keep showing us your Tavs and their adventures in the Forgotten Realms! We’ve been waiting for so long to see what you get up to.
CRASHES AND BLOCKERS
MULTIPLAYER
- Fixed possibly getting stuck in a dialogue in the first confrontation with a major boss.
- Fixed a rare issue where player character states would not update properly after dying.
- Fixed a crash that could occur related to one of Astarion's cinematic dialogues in the endgame.
- Fixed a crash that could occur when loading an old savegame while at Last Light.
- Fixed a crash that could occur when using the brain reader in the Colony.
- Fixed an issue that could cause you to get stuck in a loading screen when loading a savegame after dying.
- Fixed a blocker during Character Creation preventing you from progressing if you chose a Zariel tiefling as your Guardian.
- Fixed a potential crash triggered by the light system.
- Added an error message to prevent crashes being caused by mods when starting the game.
- Disabled Larian Account cross-saves temporarily to solve an issue blocking loads and saves. Steam cross-saves are unaffected.
- Fixed a startup crash with the Steam API.
- Fixed a crash that could occur when quick-loading a game while a container or corpse was open for looting.
- Fixed a crash that could happen if an item unlocked a spell for a game entity without stats.
- Fixed a crash that could occur when switching a race or a class in Character Creation.
- Fixed potential crashes that could occur when closing screens like the options menu or when ending dialogues.
- Fixed a potential crash when an enemy tries to use the Motivator during combat in the Steel Watch Foundry.
- Fixed a blocker that could occur if you choose to attack the Emperor during a dialogue after you side with him.
- Fixed a crash in PhysX.
GAMEPLAY
- Players will now correctly join cinematic dialogues that require all players to be present if they were listening in previously.
- Fixed an issue that allowed players to listen in on private dialogues using the context menu.
- Fixed an issue causing players to get stuck and not be able to join a dialogue if someone else is already in a dialogue.
UI
- Fixed hair physics on drow and elf male strong body types.
- Fixed an issue causing phase spiders to skip their turn in combat if they're standing on a web that's been destroyed.
- Fixed an issue with dice rolling, where retrying could cause the roll to fail if you were applying bonuses and clicking really fast.
- Duplicate spells no longer appear on followers' hotbars and you can no longer customise their radial menus. (Important to note: followers are not companions or full party members.)
- Fixed Dark Urge randomisation in Character Creation for non-white dragonborn characters.
- Fixed an issue preventing you from interacting with Withers in one of the camp locations.
AUDIO
- Fixed issues in cinematic dialogues when listening in.
- Fixed an issue causing the character models for half-orcs, dragonborn, and half-elves to not update correctly when unequipping armour in the character sheet.
- Fixed some issues with prepared spells during Level Up, when multiclassing.
- Hid the version number during dialogues.
- Fixed splitscreen cinematics showing sampling garbage.
ENGINE
- Fixed audio issues with grunts, shouts, and moans across gameplay and cinematics.
- Fixed a line being cut off when speaking to the Restless Myconid in the Underdark.
- Removed a clicking sound during the credits.
- Fixed audio levels in a dialogue with Mayrina in the Lower City.
CINEMATICS
- Fixed a bug causing textures to appear in bright, neon colours.
- Fixed a splitscreen issue causing characters to remain invisible after a dialogue ends.
- Fixed an aspect ratio issue when FSR is active during splitscreen.
- Fixed surface texture details not updating when changing Texture Detail in the game video options.
- Fixed characters looking in the wrong direction in a dialogue with Mizora.
- Fixed the Emperor turning backwards in an endgame cinematic.
- Fixed a camera issue with the deep rothé.
- Fixed camera and lighting issues with the strange ox at Last Light.
- Fixed a blank screen in the cinematic when you put on one of Auntie Ethel's masks.
- The nautiloid crash scene will now play even if your avatar is dead and a companion used the transponder instead.
- Fixed an issue with clipping characters in a cinematic dialogue in the Colony.
- Fixed the avatar's head popping into place in a dialogue in the Colony.
- Fixed Cazador's staff disappearing in a cinematic dialogue.
- Fixed a camera that was zoomed in too far on a wolf.
- Fixed Lae'zel's head popping in a dialogue with Vlaakith.
- Fixed Orin and her victim clipping into an altar.
- Fixed a blocked camera in the dialogue with Lunkbug and Laridda.
- Fixed companions disappearing the morning after the Dark Urge gives into a particular Urge.
- Fixed lighting issues in a scene with Z'rell at Moonrise Towers.
- Fixed Araj's hands clipping when talking to her in the Lower City.
- Fixed some companions being visible in the background of dialogues where they shouldn't be.
- Fixed Ketheric's corpse standing back up in an idle pose.
- Fixed a blocked camera in the dialogue with the ogres at the Blighted Village.
- Fixed Raphael popping during the dialogue with the orthon.
- Fixed camera, audio, and character movement issues in the dialogue with the monk's amulet.
- Fixed a looping animation in the cinematic dialogue with the Brewer.
- Fixed half-orc hirelings clipping when speaking to the pale individuals in Fraygo's Flophouse.
- Fixed male halfling Dark Urge's hand clipping through his body when lying down.
- Fixed lighting issues in the endgame cinematic.
- Fixed Jaheira having jittering and popping hands in a dialogue in the Lower City.
- Fixed a repeating animation on the submersible.
- Fixed Wyll looking in the wrong direction when recruited.
- Added reactions to the player character's face when talking to the ox in Last Light.
- Fixed clipping between two Zealots of the Absolute in the Colony.
- Fixed popping issues with Cazador in several dialogues with Astarion.
- Fixed some issues with where characters are facing, animations, and cameras in the final combat cinematic.
Saakos tässä Baldurs Gatessa jostain asetuksesta laitettua kursoria isommaksi, ei ainakaan osunut tuollaista optiota silmään? Kovin on meinaan pikkuruinen osoitin, kun pelaa 4k ruudulla
GFN käyttää sun omaa Steamia eli savet menee suoraan samaan pilveen.No sehän on mukava kuulla. En tosin ole lainkaan tuttu tuon palvelun kanssa, mutta pitääpä tutustua. Ja tarkoitit siis sitä, että tuolta saisi savet mukaan sitten siihen varsinaiseen peliin macbookilla aloitellessa?
Voi että on maistunut tänään. Puoli viisi aamulla heräsin aloittamaan. Pienetkin oivallukset tarjoavat intoa. Hiiri on minulla vaan paska niin kuvakulman kääntely vähän nihkeää.
Itseasiassa GOG ei edes tue cloud saveja BG3:n kanssa niin ongelma "ratkesi" itsestään Aika ihme kyllä kun luulis BG3:n olevan sen verran iso peli että noidenkin olis kannattanut tsempata että olisi tuki pilvitallennuksille.GOG:issa pitäisi myös pystyä laittamaan cloud savet pois pelikohtaisesti, mutta en ole varma toimiiko tuo sama menettely kuin Steamissä siihen muuten. Ainakin voi kokeilla.