• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Muut Baana Noux -gravelpyörä

Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
31
Kävin Pirkkalassa koeajamassa mitä nyt liikkeen sisällä pystyi M ja L kokoa ja oli kyllä mahdotonta sanoa kumpi olisi parempi tuolla kokeilulla ja ensi kertaa taisin käyräsarvista kokeilla muutenkin. Pituutta on 184cm ja jalan sisäpituus 87cm.. En ole näköjään ainoa jolla sama ongelma.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
Kiitos @Juliuzz ille vinkistä. Olen jo jonkun aikaa pohtinut Gravel-pyörää maasto-, maantie- ja sinkulapyörän kaveriksi ja nyt löytyi hyvä diili. Laitoin tilaukseen vielä työsuhdepyöräetuna joten säästöä tulee vielä muutaman satasen verran.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
Tuleeko pyörän mukana tubeless venttiilit? Onko vanteet valmiina litkuttamiseen vai vaatiiko ne vielä jotain toimenpiteitä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7
Tulipa laitettua tilaukseen. Pidemmän aikaa etsinyt sopivan hintaista gravelia työmatkapyöräilyyn. Olen 172cm ja pohdinnan jälkeen päädyin S-kokoon olettaen että sillä saa hieman rennomman ajoasennon kuin mitä M-koolla. Tänään nouto niin pääsee testaamaan vielä tänään.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
234
^ Voipi olla, että sisäkumi on venttiilin kohdalta mutkalla, siksi täyttyy nopesti ja silti näyttää painetta. Tai sitten yksinkertaisesti pumppusi näyttää mitä sattuu.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 110
Hyvä että sait @zaikai homman kuntoon. Jos tarvii melkeinpä mitä tahansa asiaa pyörään liittyen funtsia, niin Velogin kanava Youtubessa on hemmetin hyvä lähtöpiste, noi opastusvideot on tosi selkeitä ja tässä nimenomaan videoformaatti loistaa vs. tiukka tekstimuoto.



Itse pyörään liittyen, kyllä kiinnostaisi hankkia sähkömaasturin kaveriksi, (pahaksi) onneksi rahatilanne ja varastotilat ei tällaista hankintaa salli vaikka työsuhde-sähkömaastopyörän kaveriksi tämä olisi erittäin fiksu pyörä.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
69
Hyvä että sait @zaikai homman kuntoon. Jos tarvii melkeinpä mitä tahansa asiaa pyörään liittyen funtsia, niin Velogin kanava Youtubessa on hemmetin hyvä lähtöpiste, noi opastusvideot on tosi selkeitä ja tässä nimenomaan videoformaatti loistaa vs. tiukka tekstimuoto.



Itse pyörään liittyen, kyllä kiinnostaisi hankkia sähkömaasturin kaveriksi, (pahaksi) onneksi rahatilanne ja varastotilat ei tällaista hankintaa salli vaikka työsuhde-sähkömaastopyörän kaveriksi tämä olisi erittäin fiksu pyörä.
Thanks joo hänen videota katsomassakin juuri. Samoin oli video siitä kun minulla etupyörä laahaa hieman / osuu levyjarruun. Tarkoituksena kuitenkin palauttaa tämä pyörä, kunhan olen todennut josko pidän ylipäätänsä tällaisella pyörällä pyöräilystä ja tilaan sitten työsuhdepyöränä. (niitä kun ei voi pahemmin palauttaa). Tulee varmaan paljon verkkokaupalle asiakaspalautuksena näitä pyöriä, kun ei pääse koeajamaan. Tosin toukokuun alussa pitävät jonkun ulkoilmatestailu päivän tai pari. Toivottavasti siinä sitten etupyörä olisi säädetty kohdilleen.
 
Liittynyt
22.04.2023
Viestejä
13
Kävin Pirkkalassa koeajamassa mitä nyt liikkeen sisällä pystyi M ja L kokoa ja oli kyllä mahdotonta sanoa kumpi olisi parempi tuolla kokeilulla ja ensi kertaa taisin käyräsarvista kokeilla muutenkin. Pituutta on 184cm ja jalan sisäpituus 87cm.. En ole näköjään ainoa jolla sama ongelma.
Satuin tänne palstalle Google-haun kautta. Oli hyvää keskustelua oikeasta runkokoosta, joten ajattelin rekisteröityä ja kantaa korteni ketoon tässä samalla jos tiedot ovat jollekin avuksi!

Tarjous ei ole mikään ennennäkemätön, mutta todella hyvä kun pelkkä SRAM apexin varaosahinta kun on jo lähellä koko pyörän hintaa ja löytyy mm. läpiakselit ja hiilikuituhaarukka. Kiekot on todella heikot mutta niin ne on myös merkkipyörillä alle 2000 e hintaluokassa, ja voisi olla osa, minkä itse vaihdan jos saan tämän toimimaan.

Runkokoko on kuitenkin kaikkein tärkein ja se on hankala. Olen itsekin sattumoisin samoilla paikoilla kuin useampi aiempi kirjoittaja (pituus 183cm, inseam 86 cm, ape index hieman alle 1) jolloin pohdinta on M ja L välillä.

Verkkiksen sivun mittataulukon ja omien kokemusten tämän tyyppisistä pyöristä (olen tähän asti ajanut pääasiassa teknisessä maastossa/ajoittain kevyttä DH-ajoa, eli ei vahvoilla) pohjalta arvelin, että M voisi olla hieman parempi koko.

Sellainen tuli sitten tilattua ja äskeisen koeajon perusteella ajaminen onnistuu, mutta takaraivossa on pieni ajatus, että onko ajoasento mm. alaselän asennon ja polvien sijainnin vuoksi täydellinen. Mikään iso runkohan tuo M ei ole minkä huomasi heti kun nosti paketista. En harrasta maantiepyöräilyä, mutta ajellut kuitenkin paljon muun tyyppisillä fillareilla eri olosuhteissa ja kuvahaku Gravel-kuljettajista vahvistaa että hieman pidempi ja vähän korkeampi saisi olla.

En kuitenkaan sulje mitään pois, mutta tilasin äsken myös L koon ja käyn huomenna hakemassa kun asustelen tässä melko lähellä pääkallopaikkaa. Täytyy katsoa miltä se tuntuu. Tuo pienempi voisi olla lyhyeen kisatyyppiseen nopeaan ajoon tai kevyeen maastoon hyvä, mutta itse toivoisin vähän vakaampaa tuntumaa kun lähinnä työmatkaa ja muuta hupiajelua maaston ulkopuolella ajelisin tällä.

Voi olla, että lopputulos on että molemmissa on puolensa/puutteensa ja on mieltymyksistä kiinni tai että pitäisi olla välissä 54 mikä aidosti kävisi meikäläisen mittoihin. Mutta katsotaan vielä. Hyvän tuntuinen pyörä joka tapauksessa on, ja varmasti hintansa väärti jos käyttöä on ja oma koko löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
258
Tulipa laitettua tilaukseen. Pidemmän aikaa etsinyt sopivan hintaista gravelia työmatkapyöräilyyn. Olen 172cm ja pohdinnan jälkeen päädyin S-kokoon olettaen että sillä saa hieman rennomman ajoasennon kuin mitä M-koolla. Tänään nouto niin pääsee testaamaan vielä tänään.
Joko olet päässyt pyörää testaamaan? Miltä koko vaikuttaa itsellesi?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7
Lyhyen testilenkin perusteella koko vaikutti sopivalta ja ajoasento sopivan rennolta työmatkapyöräksi. Näkisin että M-kokokin voisi mennä, mutta ajo-asento olisi sitten urheilullisempi.
Pitää jatkaa huomenna pyörän testailua ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
Kävin testailemassa veljen Kona Rovea koossa 52 ja ei se mitenkään pieneltä tuntunut. Yritin tuossa vähän vertailla noita geometria taulukoita, niin voiko joku vähän osaavampi selittää millä mitoilla on merkitystä ajoasentoon. Baana vs Kona Rove St (52)

Vaakaputken pituus on molemmissa sama, joka nyt noista varmaan selkein asentoon vaikuttava asia.

Emäputki on sitten melkein 3 cm korkeampi (Baanassa), mutta haarukan pituutta ei Baanassa ilmoitettu, joten suoraa vertailua ei pysty tekemään. Mutta oletettavasti ohjaamo on vähän korkeammalla/lähempänä Baanassa?

Keskiön ja etuakselin välimatkassa (front center) eroa 9 mm (Baanassa vähemmän), ei varmaan isoa merkitystä? Vakio stemmi Baanassa puolestaan 10 mm pidempi.
 
Liittynyt
22.04.2023
Viestejä
13
Laitan vielä johtopäätökset pyörästä edellisen viestin jatkoksi. Sen verran heikosti löytyy muualta tietoa pyörästä ja koeajot huonosti järjestetty eli jos mietityttää. Iso hankinta kuitenkin.

Itselläni siis pituus 183cm, inseam 86 cm ja ape index hieman alle 1. Olen ajanut sekä M- että L-kokoa.

Koeajojen sekä pienen omatoimisen kuvapohjaisen gravel bike fitting -analyysin (huom. ammattitaidon puutteen vuoksi on luotettavuus hyvin lähellä ellei jopa tasan nolla) pohjalta olen itse vähän tylsästi sitä mieltä, että Verkkokaupan sivun suosituspituudet antavat melko hyvät lähtökohdat oman koon arvioinnille, joskin M/L dilemmassa noin 180cm pituudelle M on varmempi valinta. Mitä enemmän keskellä haarukkaa, sitä selkeämpi, koska 10cm on aika pitkä range. Sitten vaan varovasti testiä (vaikka voi ajaa, tuotteen täytyy pysyä myyntikunnossa) ja sen pohjalta lopullinen ostopäätös. Palautus toimii Verkkokaupalla yleisesti hyvin jos alkaa jälkikäteen kaduttaa.

M-koon runko oli omilla mitoilla ihan ajettavissa, mutta on mielestäni liian pieni jos pituutta alkaa olla yli 180cm. On varmasti erinomainen etenkin jossain 175 cm pituuden paikkeilla ja ehkä 180cm asti, tai hieman yli jos muuten lyhyemmät raajat, mutta itselleni sekä stack ja reach selkeästi liian lyhyet. Ajoasento on sinällään ihan mukava ja pyörän hallinta hyvä eli on helppo ajaa (ts. vähän city-Jopo tyyppinen tunnelma), mutta mm. nilkan ja polven asennot ei vakuuta, hankala tuottaa kunnolla voimaa lonkasta ja yläkroppa liian edessä. Tässä voi vaikka vilkuilla alas ja katsoa, näkyykö etupyörän akseli tangon yli, ja jos näkyy ihan reilusti, voi harkita onko runko liian pieni vai onko asetuksissa korjattavissa. Joko erittäin nopeaan tai hyvin rentoon ajoon M-koko voisi olla ok sillä ei se epämukava ollut, mutta ei itselleni.

L-koon runko on puolestaan itse asiassa itselleni aika hyvä. Varauduin että olisi liian suuri Avengerin kokemusten ja sivun mittojen vuoksi/Canyonin kokemusten pohjalta, mutta kun nosti hieman stemmiä, sääti satulan riittävän eteen (ihan tapissa) ja katsoi muutenkin satulan korkeuden riittävän alas, tuntuma muuttuu selvästi parempaan suuntaan ja ajoasennon kulmat ovat mielestäni järkeviä, voimantuotto sujuu kovemmassa ajossa ja on mukavaa menoa. Paino jää ajaessa selkeästi ensisijaisesti satulalle, mikä on hyvä lähtökohta jos huoli on liian pitkä runko. Pientä tuntumaa yläselässä ja niskassa, mutta ei paha enkä ole tottunut tällaiseen ajoasentoon eli en suuremmin huolestu. Itselleni stemmi voisi olla hitusen lyhyempi koska kädet eivät ole ihan niin rennot kuin toivoisi.

L-koon osalta uskon että oikeilla säädöillä kokoa riittää hyvin 190 cm pituuteen asti, mutta veikkaan että pitäisi saada myös omille mitoille toimimaan. Yhtään alle 180 cm pituisilla en L-kokoa suosittele kuten taisi tuolla verkkisläisen palautteessa olla, jos mitat muuten keskiarvoa. Kun pääsee ajamaan, kannattaa kiinnittää huomiota mm. siihen, miten paljon painoa on käsillä ja missä asennossa kyynärpäät ovat - jos kyynärpäät ovat lukossa ja kehon paino pääosin edessä, voi olla että joutuu kurottamaan liian kauas ja tulisi harkita, onko runko liian pitkä/iso vai onko asetuksilla korjattavissa.

Jos on vielä enemmän kokojen välissä kuin itse niin koeajo olisi kyllä hyvä jos sellaiseen tulee mahdollisuus. Pienempi koko on yleensä parempi valinta ja sanoisin että tässä kannattaa lähteä siitä sillä pienemmästä rungosta saa helpommin ison kuin toisinpäin, ja tuo 10cm haitari on niin iso että seuraava koko on jo tuntuvasti suurempi. Mutta on noissa sitten henkilökohtaisia preferenssieroja sekä ominaisuuseroja (mm. raajojen pituus, notkeus) jolloin voi kallistua myös isomman suuntaan. Ehkä voi miettiä yleisesti myös pääasiallista käyttötarkoitusta (ketteryys puoltaa pienempää pyörää, vakaus suurempaa), ajoasennon tuntumaa, ja etenkin sitä että paino jakautuu pääasiassa satulalle ja sen jälkeen stemmille, eli jos menee liian etunojailuksi niin runko on todennäköisesti liian suuri. Varmasti silloin puutuu kädet ja erilaisia kiputiloja esim. ranteisiin ja alaselkään on odotettavissa.

Hyvä laatuvaikutelma pyörästä kyllä jäänyt, SRAM:in järjestelmä kyllä riittää harrastustasolla ja paremmilla kiekoilla saisi painoa pois, muuta siihenkin läpiakseli lisää vaihtoehtoja. Hyvä Verkkokauppa, mitä harvempi Canyonin surkean saatavuuden armoilla, sen parempi. :)

Kaikki omat mielipiteet varauksella - vaikka eri pyörillä on tullut ajettua ehkä keskimääräistä enemmän maasto- ja DH-ajoa, en omaa roadbikeistä kovin kaksista kokemusta ja mieltymyksiä on erilaisia. Olen myös aina ajanut melko isoilla rungoilla (verrattavissa 56/58) mikä voi vaikuttaa. Eli jos olet itse tyytyväinen valitsemaasi kokoon eikä vastaa ylläolevaa, olet varmasti enemmän oikeassa kuin itse.

Käyn vielä huomenna tutussa paikassa ammattilaisen luona kysymässä mitä mieltä ja saadaanko toiminaan pelkillä säädöillä, mutta ihan hyvä fiilis alustavasti L-koosta. Voi olla että sen jälkeen lukkopolkimet kiinni ja jää omaan pyöräkokoelmaan - täytyy vaan vielä keksiä, mihin pyörä mahtuu.. M-koko ei itselleni jää edes harkintaan edellämainituista syistä.

En valitettavasti pysty nyt punnitsemaan kiekkoja, mutta painavasta päästä on. Toivottavasti joku muu. Taitaa hupiukko muuten olla vaan nimensä veroinen, ihan monikäyttöinen pyörätyyppi on kyseessä.
 
Liittynyt
24.04.2023
Viestejä
5
Millainen tämä on ajettavuudeltaan kun vertaa esim. Canyonin graveleihin. Onko maastopyörämäinen laite vai enemmän maantiepyörä?
 

JTO

Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
393
Kiekot on todella heikot mutta niin ne on myös merkkipyörillä alle 2000 e hintaluokassa, ja voisi olla osa, minkä itse vaihdan jos saan tämän toimimaan.
Minkälaiset kiekot vaihtaisit tilalle? Tässähän alkoi pyörähankinta kiinnostaa ihan tosissaan :cool:
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
19
Tulipahan nyt tilattua
Nähtäväksi jää kuinka sopiva tuo S-koko on 170cm pituudella
 
Liittynyt
22.04.2023
Viestejä
13
Laittelen vielä omalta osalta viimeiset updatet kun kävin tutussa liikkeessä kysymässä ammattipyöräilijän mielipiteen - pyörän geometria on vähän old school, mutta eipä se haittaa jos itse tykkää. Kyseessä ei siis mikään maksullinen arviointi vaan enemmän 5 min pihassa ympyrää, mutta tulipa hieman arvioitua. Lopputuloksena L ei näytä itselleni liian suurelta eli tällä voidaan hyvin mennä. Pienet yläselän kivut voi mennä kokemuksen puutteen piikkiin kun ei ole tullut tämän tyylisellä pyörällä ajettua.

Ohjainkannatin on kuulemma erikoinen, eli sitä vaihtamalla lyhyempään ja ohjaimia siirtämällä ylemmäs saadaan ajoasentoa tarvittaessa lyhennettyä/nostettua. Voisin itse katsoa tätä ensihuollossa (100-200 km) jos ajoasento yläselässä tuntuu edelleen, mutta pitää varmaan myös ihan venytellä ja toivottavasti loppuu itsestään.. maastossa joka tapauksessa vähän arka mutta muista syistä niin ei ole jaksanut ennen miettiä.

Mainitsin muuten aiemmin satulan siirrosta eteen. Satula liian edessä voi muuten johtaa väärään poljinkulmaan eli jos alkaa polvet kipeytymään, täytyy ottaa taaksepäin.

@JTO, pyörässä on takana 12x142mm läpiakseli ja edessä 12x100mm läpiakseli Sram CS-PG1130, 11-42H kasetilla. Se asettaa raamit yhteensopivalla kiekoille, ja loput on vähän budjetti- ja mieltymyskysymys. Kannattaa kysyä vaikka fillarifoorumilla jos päätät hankkia pyörän eikä kiekot riitä/haluat pyörän, mutta nuo ei kelpaa. Näin yleisesti tuo reilut 10 kg on ihan ok. Itse tottunut ajamaan jopa 20+ kg pyörillä ja kevyesti pääsee 30-40 km/h vauhtiin hyvällä suoralla, eli jopa hyvä näillä, mutta veikkaan, että tulee vaihdettua parempiin piakkoin. Termillä ”huono” tarkoitan itse lähinnä sitä että ei ole linjassa muiden osien kanssa mutta kyllähän nuo pyörii. Jos paljon ajaa tai tavoitteellisesti niin sitten vaihto harkintaan.

@Glizz, maastoa on monenlaista mutta en itse näe tuolla teknisessä maastoajossa muuta kuin itsemurhan aineksia, eli gravel-luokan sisällä minusta lähempänä arki-/työmatkakäyttöä. Mielestäni soratiet ja tasaiset polut menee varmasti asfaltin ohella hyvin, ja rengasvalinnoilla voi vaikuttaa kumpaan menee paremmin. Tuo Verkkokaupan tarina Euroopan halki Pyöräilyreissu Italiasta Belgiaan – testissä Baana Noux gravel-pyörä eri maastoissa kertoo vähän että monipuolinen on. Nopeampi hybrid-pyörä on varmaan hyvä vertailukohta, mutta voi ajaa mukavammin pidempiä matkoja kun kahvavalinta antaa lisää vauhtia ja voi vaihdella ajoasentoa päivän mittaan ja jos tykkää retkiajelusta, saa hyvin tavaraa kyytiin. Mikään gravel-kisapyörä tuo ei kyllä ole mutta tuskinpa suurimmalle osalle tarvetta.
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
47
Tuli sitten itsekin laitettua pyörä tilaukseen. Päädyin M-kokoon ja olen 176cm pitkä. Pitkään pohdein tarvitsenko tätä pyörää mihinkään, muutenkin tänä keväänä on palanut rahaa vaikka mihin. Multa löytyy jo ennestään halppisgraveli johon olen ollut ihmeenkin tyytyväinen, poislukien surkeat mekaaniset levyjarrut. Kyllä tämä on varmasti melkoinen päivitys vanhaan pyörään verrattuna.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Ei hitto että voi odottavan aika olla pitkä :dead:
Perjantaina aamulla tilasin fillarin ja vähän jälkeen 16 samana päivänä tuli verkkikseltä lähetyskuittaus, mutta postin seuranta sanoo edelleen ettei lähetys ole vielä tullut postille saakka.

Tarttis se fillarin kokokin päästä testaamaan ja nyt sitte lupailee keskiviikosta alkaen sadetta on-offilla koko loppuviikoksi niin saas nähdä milloin pääsee testaamaan…
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
19
Ei hitto että voi odottavan aika olla pitkä :dead:
Perjantaina aamulla tilasin fillarin ja vähän jälkeen 16 samana päivänä tuli verkkikseltä lähetyskuittaus, mutta postin seuranta sanoo edelleen ettei lähetys ole vielä tullut postille saakka.

Tarttis se fillarin kokokin päästä testaamaan ja nyt sitte lupailee keskiviikosta alkaen sadetta on-offilla koko loppuviikoksi niin saas nähdä milloin pääsee testaamaan…
Otin itse toimituksen samalle päivälle kun oli vaan 5e kalliimpi, kohta puoliin pitäisi kuriirin ajella pihaan
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Otin itse toimituksen samalle päivälle kun oli vaan 5e kalliimpi, kohta puoliin pitäisi kuriirin ajella pihaan
Ei ollut tarjolla tänne, olisin kyllä itsekin muuten ottanut. Kerkesin jo innostua kun näin mahdollisuuden tuotesivulla mutta kun päivitin oman postinumeron niin sittenhän se katosi…
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Ei nyt mene ihan putkeen tämä. Tänään keskipäiviltä kyselin verkkiksen suunnalta mikä meininki kun postin seuranta näyttää edelleen ettei lähetys ole kuljetettavana. Chatissa kaveri ihmetteli asiaa, lupasi selvittää statusta ja palata sähköpostilla kun selkenee, mutta ei ainakaan vielä ole kuulunut mitään.

Edelleen posti näyttää eioota ja paketti teillä tietämättömillä...
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
47
Ei nyt mene ihan putkeen tämä. Tänään keskipäiviltä kyselin verkkiksen suunnalta mikä meininki kun postin seuranta näyttää edelleen ettei lähetys ole kuljetettavana. Chatissa kaveri ihmetteli asiaa, lupasi selvittää statusta ja palata sähköpostilla kun selkenee, mutta ei ainakaan vielä ole kuulunut mitään.

Edelleen posti näyttää eioota ja paketti teillä tietämättömillä...
Sama juttu täällä, tosin tilasin vasta eilen aamupäivällä.
Voi syödä miestä aikalailla jos pyörä ei kerkeä tulla vappuviikonlopuksi...
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Sama juttu täällä, tosin tilasin vasta eilen aamupäivällä.
Voi syödä miestä aikalailla jos pyörä ei kerkeä tulla vappuviikonlopuksi...
Nyt oli seiskan aikaan illalla pingannut paketti seurantaan, ”Tuusula kotipaketti”, ilmeisesti joku lajittelukeskus ja saatesanoina että paketin koko tai mitat ylittävät palveluehtojen mukaiset rajat ja toimitus voi viivästyä päivällä. Ei kyllä näyttänyt mitään arviota milloin olisi tulossa, mutta käsittääkseni soittavat ja sopivat aikaa kun paketti on lähettyvillä… Toivo elää että kerkeis vielä tällä viikolla perille!
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
19
IMG_4557.jpeg

Pienet testiajot tehty, vielä pitää vähän hienosäätää ajoasentoa. Onko jotain vinkkejä hyvään ajoasentoon?

Jarrujen säädöt olivat luokkaa heikko kun paketista nappasi. Molemmat laahasi älyttömästi, mutta muuten ei ongelmia.

Muutos vanhasta 15kg hybridistä tähän on kyllä massiivinen, rullaa ja kulkee niin paljon paremmin että oksat pois! Nyt pitää alkaa etsiskelemään laukkuja että pääsee vähän seikkailemaan eteläisen suomen metsiin. ✌
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
47
Pienet testiajot tehty, vielä pitää vähän hienosäätää ajoasentoa. Onko jotain vinkkejä hyvään ajoasentoon?

Jarrujen säädöt olivat luokkaa heikko kun paketista nappasi. Molemmat laahasi älyttömästi, mutta muuten ei ongelmia.

Muutos vanhasta 15kg hybridistä tähän on kyllä massiivinen, rullaa ja kulkee niin paljon paremmin että oksat pois! Nyt pitää alkaa etsiskelemään laukkuja että pääsee vähän seikkailemaan eteläisen suomen metsiin. ✌
Satula näyttää kyllä olevan melkoisen alhaalla suhteessa ohjaustankoon. Velogilla on youtubessa hyviä videoita ajoasennosta, aina satulan säädöstä polkimien pyöritystekniikkaan. :D
Suosittelen myös lukkopolkimia ja kenkiä jossain vaiheessa, ne antaa vielä extraboostia ja jaloista löytyy uusia lihaksia. On toi kyllä nätin näköinen pyörä ja livenä varmaan vielä hienompi.

 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
19
Satula näyttää kyllä olevan melkoisen alhaalla suhteessa ohjaustankoon. Velogilla on youtubessa hyviä videoita ajoasennosta, aina satulan säädöstä polkimien pyöritystekniikkaan. :D
Suosittelen myös lukkopolkimia ja kenkiä jossain vaiheessa, ne antaa vielä extraboostia ja jaloista löytyy uusia lihaksia. On toi kyllä nätin näköinen pyörä ja livenä varmaan vielä hienompi.

Joo ajattelin kanssa että pitää varmaan ottaa ohjaustankoa vähän alemmas, penkkiä ei ole meinaa varaa nostaa
Suunnittelin ostavani combit niin voi polkea myös normikengällä tarvittaessa
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Suunnittelin ostavani combit niin voi polkea myös normikengällä tarvittaess
Monikäyttöpyörään ihan hyvä ratkaisu.
Mulla on cyclossa ollut shimanon PD-M324:t kun ajelen sillä "muuten vaan" kangät jalassa ja pidempiä reissuja lukkokengillä.
Toinen vaihtoehto shimanolta on hitusen hinnakkaampi PD-EH500 joka taitaa tarjota vähän laajemman poljinpinta-alan etenkin tuolla flättipuolella, näitä vähän suunnittelin Nouxin kaveriksi jos/kun se nyt sieltä saapuu ja osoittautuu sopivaksi pyöräksi.

Ajoasentoa hieroessa suosittelen keskittymään kunnolla satulan asennon säätämiseen, ainakin itsellä tupannut olemaan todella pienestä kiinni onko mukava vai eikö. Eli tarvittavat työkalut mukaan lenkille fiilistelemään onko hyvä vai pitääkö siirtää tai kallistaa johonkin suuntaan.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
129
Jokos nämä menivät kaikki?
Verkkis näyttää, että tarjous loppuu 7.5. ja myynti alkaa 8.5.
Aamulla näytti vielä saldoa.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
69
Erikoista kyllä, jos kumosivat tarjouksensa koska ei se mennyt myynniksi niin nopeasti ja kaikilla malleilla oli saldo yli 25 kpl.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
18
Eräkoko oli 1001 kpl alun perin (kuvakaappaus on tallessa). Nyt tuolla lukee 100 kpl.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
69
Eräkoko oli 1001 kpl alun perin (kuvakaappaus on tallessa). Nyt tuolla lukee 100 kpl.
Nice. Joo hyvin olisi riittänyt toukokuuhun asti, kun noita taisi mennä muutama päivässä. Ja toukokuun alussa olisi kuulemma tarkoituksena ollut Jätkäsaaren verkkokaupalla pitää koeajo.
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
47
Kumma juttu, luulisi että tarjous on ja pysyy ilmoitettuun päättymispäivään asti, jos vain tavaraa suinkin varastossa. Jokin myös tuntuu kestävän pyörän lähettämisessä, tilasin maanantaiaamuna ja tila edelleen "posti odottaa lähetystä".
Unelma vappuajelusta uudella pyörällä kaikkoaa hetki hetkeltä. :cautious:
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
58
Kumma juttu, luulisi että tarjous on ja pysyy ilmoitettuun päättymispäivään asti, jos vain tavaraa suinkin varastossa. Jokin myös tuntuu kestävän pyörän lähettämisessä, tilasin maanantaiaamuna ja tila edelleen "posti odottaa lähetystä".
Unelma vappuajelusta uudella pyörällä kaikkoaa hetki hetkeltä. :cautious:
Sama juttu täällä. Maanantaiaamuna tilasin myös ja posti odottaa edelleen lähetystä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
129
Nyt sivuilla lukee:
"Valitettavasti ilmoitettu 100 kpl tarjouserä on myyty loppuun. Katso kuitenkin muut pyörävaihtoehtomme. Ehkä sieltä löytyy jotain kiinnostavaa. "
 
Liittynyt
26.04.2023
Viestejä
1
Tilasin tämän pyörän juuri M-koossa itselleni ensimmäiseksi graveliksi, mutta tässä osoittautui olevan ihan liikaa säätämistä täydelle aloittelijalle, mm. satula ja ajoasento tuntuivat tosi huonoilta. Pitää ehkä palauttaa tai sitten katsoa jonkun osaavamman kanssa satula ja säädöt kuntoon. Luulisin kyllä että palautuksia Verkkokauppaan tulee aika paljon, kun testaamismahdollisuutta ei ilmeisesti ole ollut missään liikkeessä ennen ostopäätöstä.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 609
Nice. Joo hyvin olisi riittänyt toukokuuhun asti, kun noita taisi mennä muutama päivässä. Ja toukokuun alussa olisi kuulemma tarkoituksena ollut Jätkäsaaren verkkokaupalla pitää koeajo.
Viitsitkö pistää tänne taikka YV:llä. Itsellä jäi vähän kaivelemaan vaikka oma syy ettei tilannut.

Kysyin asiaa verkkokauppa.comin chatista, palaavat sähköpostilla asiaan.
Ja tästäkin voisi kertoa. Ajattelin itse, että venailen toukokuuhun, kun joku puhui, että sillon olisi testausmahdollisuus.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
18
Työpaikkani käyttämä työsuhdepyöräyritys (Etufillari) ei ollut saanut aikaiseksi tilata kahdessa päivässä tuota manuaalista tilausta tästä pyörästä. Tosiaan, jos joku saa nopeammin vastauksen asiakaspalvelusta, niin kertokaa ihmeessä tänne. Toivottavasti vastauksessa ei mene montaa päivää, koska nähtävästi Etufillarin tilaukset eivät kovin nopeasti toimi.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
69
Viitsitkö pistää tänne taikka YV:llä. Itsellä jäi vähän kaivelemaan vaikka oma syy ettei tilannut.


Ja tästäkin voisi kertoa. Ajattelin itse, että venailen toukokuuhun, kun joku puhui, että sillon olisi testausmahdollisuus.
Ei ole mitään eventiä linkata, myyjä vain sanoi että suunnitteilla on järkätä tuollainen "tilaisuus", jossa ulkoilmassa pääsisi ajelemaan. Ei tiennyt vielä onko kaikkia kolmea Noux-kokoa.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 609
Ei ole mitään eventiä linkata, myyjä vain sanoi että suunnitteilla on järkätä tuollainen "tilaisuus", jossa ulkoilmassa pääsisi ajelemaan. Ei tiennyt vielä onko kaikkia kolmea Noux-kokoa.
Sori lainasin väärää viestiä :) Piti lainata alla olevaa viestiä.


Eräkoko oli 1001 kpl alun perin (kuvakaappaus on tallessa). Nyt tuolla lukee 100 kpl.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
18
Sain vastauksen, missä väittävät, että tarjouserää on nostettu 100 kpl -> 150 kpl, ja tämä on myyty loppuun. Laitoin talteen ottamani tulosteen vastauksena.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 609
Sain vastauksen, missä väittävät, että tarjouserää on nostettu 100 kpl -> 150 kpl, ja tämä on myyty loppuun. Laitoin talteen ottamani tulosteen vastauksena.
Ahaa siellä on tullut legendaarinen kommunikaatiokatkos. Aika jännä, kun kuitenkin kerkesi olla hirmu pitkään ja mainostivat vielä ihan paikanpäällä. Enpä usko, että ovat lisäämässä tarjouserää, kun ei hirveä määrä osu **** tuulettimeen.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
69
Nyt niitä saa taas. Saldo näyttää 25
edit 16:20 ne ottivatkin jo kaikki M-mallit pois ja vain 3kpl S:ää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.06.2022
Viestejä
10
Tilasin pyörän sunnuntaina L koossa ja äsken kävin hakemassa paketin matkahuollon noutopisteestä. Paketissa olikin joku keltainen fatbike:eek:?? Soitin aspaan ja sanoivat että lähettävät pian uuden ja posti noutaa fatbiken
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
121
Tilasin pyörän sunnuntaina L koossa ja äsken kävin hakemassa paketin matkahuollon noutopisteestä. Paketissa olikin joku keltainen fatbike:eek:?? Soitin aspaan ja sanoivat että lähettävät pian uuden ja posti noutaa fatbiken
Paljonko oli paketin paino? Itselle tulossa 17kg.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Jotenkin harmi, että nykyään tarjouksissa lähes oletusarvoisesti tällaisia, ettei ilmoitettuihin hintoihin voi luottaa. Esimerkiksi tässä pitäisi olla 1-2vkoa tarjoysaikaa jäljellä, saldoa oli ja mikään ei viitannut tarjouksen loppumiseen. Nyt yht'äkkiä tarjouksen ehdot muuttuivat ja tarjous loppui. Jäi pyörä saamatta, kun en tämän hintaista pyörää viitsinyt ostaa hetken mielijohteesta ilman speksien selvittelyä ja pyörän katsomista liikkeessä. Tätä ei oikeen olisi viitsinyt lähteä palauttamaan, kun paketin kokoluokka lienee olevan aika massiivinen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 638
Viestejä
4 186 804
Jäsenet
70 774
Uusin jäsen
Berch

Hinta.fi

Ylös Bottom