• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Muut Baana Noux -gravelpyörä

Nyt olen päässyt muutaman lenkin heittämään Baanalla. Ihan hyvin olen saanut pyörän säätöihin. Satula on jää omaan mieltymykseeni nähden aika taakse, eikä säätövaraakaan ole, koska satulan kiskot ovat jo nyt ääriasennossa. Mietin, että kokeilen toista tolppaa.

Tuolle satulalle pitäisi oikeastaan olla vain yksi oikea sijanti bike fitting ohjeen mukaan mikäli runko on oikean kokoinen. Voihan olla, jos johonkin omaan tyylin omaksuu, niin ei muuhun enää totu. Ajaahan jotkut autollakin lähes kuskin penkki vaakatasossa. :D Suoraa tolppa on helppo kokeilla, mikäli satula jää nyt taakse, se ei ole kallis kokeilu. Näyttää olevan spekseissä 23mm offset.

Vähän laskisin myös kannattimen kulmaa, näyttää aika pystyltä. Tuo on toki enemmän makuasia kuin satulan kulma.

Ihan mielenkiinnosta, miten lasket kannattimen kulmaa, kun tuo omaan silmään näyttää kuvassa lähes suoralta (speksien mukaan 5 asteinen). Voihan tuon kääntää ylösalaisin, mikäli tuo oikeasti on 5 asteinen.
 
Puhdistun jarrulevyt ja palat tähän tarkoitukseen tehdyllä puhdistusaineella ja suoritin Sramin ohjeiden mukaisen sisäänajon. Lisäksi keskitin vielä etujarrun uudelleen. Nyt pikaisella kahden kilometrin testilenkillä tuntui jarrutustehoa olevan enemmän. Huomenna pidemmällä matkalla näkee paremmin.

Ihan mielenkiinnosta, miten lasket kannattimen kulmaa, kun tuo omaan silmään näyttää kuvassa lähes suoralta (speksien mukaan 5 asteinen). Voihan tuon kääntää ylösalaisin, mikäli tuo oikeasti on 5 asteinen.
Olisikohan tarkoitettu ohjaustankoa itseään? Laskin sitäkin vielä suorempaan. Spekseissä lukee 5 astetta, mutta muistaakseni ohjainkannattimessa itsessään lukee muistaakseni "5 mm" eikä 5 astetta. Enpä kyllä ole mitannut osan kulmaa, mutta todella suoraltahan se näyttää.
 
Spekseissä lukee 5 astetta, mutta muistaakseni ohjainkannattimessa itsessään lukee muistaakseni "5 mm" eikä 5 astetta. Enpä kyllä ole mitannut osan kulmaa, mutta todella suoraltahan se näyttää.
Olisiko siinä lukenut kuitenkin 5 Nm, eli momentti johon nuo pultit kiristetään. Yleensä tuota luokkaa noissa. Harvoin kait noissa on stemmin kulmia ilmoitettuna, varsinkaan milleinä.
 
Olisiko siinä lukenut kuitenkin 5 Nm, eli momentti johon nuo pultit kiristetään. Yleensä tuota luokkaa noissa. Harvoin kait noissa on stemmin kulmia ilmoitettuna, varsinkaan milleinä.
90mm+5mm, mitä tuo +5mm sitten tarkoittaakaan.
 

Liitteet

  • PXL_20230531_042157268.jpg
    PXL_20230531_042157268.jpg
    153,1 KB · Luettu: 172
Sain nyt viimeinkin käytettyä Nouxin ensihuollossa ja ajattelin kirjata havainnot sieltä tänne jos joku meinaa itse huoltaa ja miettii mihin voisi kiinnittää huomiota.

Aiemmin kirjoittelinkin että oli ollut vähän hämminkiä vaihteiden vaihtumisessa tuossa keskimmäisillä rattailla, ja huollosta tulikin palautetta että vaihtajan korvake oli vähän vinossa ja suoristivat sen. Tainnut ottaa pyörä osumaa matkalla, olihan laatikossakin aika komeat jäljet. Kuulemma aika yleistä postimyyntipyörissä, joten kannattanee tsekata jos on jotain hankaluutta ollut.

Ohjainlaakeri oli myös vähän turhan tiukalla, ja oli kuulemma aika kuiva niin rasvasivat sen.

Samaten pinnoja kiristelty ja vanteet rihdattu kuosiin, pientä heittoa siellä oli vaikka itsekin niitä jo kertaalleen fiksailin.

Muuten huolto meni putsauksilla ja tarkastuksilla, eli ei ihmeempiä puutteita.

**

Kun Nouxi oli huollossa niin kävin vetämässä neljänkympin lenkin vanhalla cyclolla, ja ei hitto että sitä ei tajuakaan kuinka paljon vanhaa parempi ja mukavampi pyörä tuo on ennen kuin taas ottaa sen vanhan fillarin alle :D
 
Tuli viimeinkin tehtyä Baanasta tubeless, hintaa operaatiolla oli 25e kun löytyi tuollainen setti tuontitukusta. Vanteissa ei ollut teippiä valmiina. Tuossa setissä tuli myös vannenauhat joissa tubelessventtiilit on kiinni, niitä en kuitenkaan laittanut kun tuntui olevan sen verran jytkyä tavaraa, liekö tarkoitettu vanteisiin jotka ei ole tubeless-ready tms. Leikkasin vain venttiilit irti niistä saksilla.
Jätin siis alkuperäisen siron vannenauhan paikalleen, sen päälle kierros tuota keltaista teippiä, venttiili kiinni ja rengas päälle. Litkua laitoin 50ml per rengas ja kun kompura oli apuna rengas nousi leikiten vanteelle.

Testilenkillä tuntui että "kiihtyvyys" parani, voi olla että se on vain mielikuvituksen tuotetta, mutta ei varmasti ole pahitteeksi viilata pyörivästä massasta grammoja pois. ;)
Suosittelen, helppo homma kun sekä renkaat että vanteet on tubeless-ready!
 

Liitteet

  • IMG_20230713_151225.jpg
    IMG_20230713_151225.jpg
    427 KB · Luettu: 157

Statistiikka

Viestiketjuista
262 765
Viestejä
4 565 187
Jäsenet
75 017
Uusin jäsen
repXileS

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom