AV-viritinvahvistimet / vahvistimet

Onkyo TX-SR3100 oli pettymys. Kaiuttimet kohisevat selvästi kovempaa kuin vanhalla lahoamassa olevalla Denon AVR-X1000:lla. Kohina on sen verran voimakasta, että sen voi kuulla kuunteluetäisyydeltä vajaan metrin päästä riippuen taustamelusta. Äänenvoimakkuusrullakaan ei tuntunut hyvältä, koska siinä ei ole tuntuvia pykäliä.

Yamaha RX-V4A olisi vielä tarjouksessa, mutta tilasin ja lähetin sellaisen jo kerran takaisin kokeilematta kun tilasin tuon Onkyon. Olisiko tuo sen parempi.

Denon AVR-X1800H olisi helppo valinta korvaajaksi, mutta saisi olla halvempi. Denon AVR-S670H olisi ominaisuuksiltaan riittävä ja satasen halvempi. Netistä löytyy ristiriitaista tietoa onko noilla S- ja X-sarjan laitteilla laatueroa.

EDIT: Laitoin AVR-X1800H:n tilaukseen 556€ Hifiklubbenista 5v takuulla. 2024 kesällä olisi saanut Amazonista satasen halvemmalla, mutta minkäs teet.
 
Viimeksi muokattu:
Onkyo TX-SR3100 oli pettymys. Kaiuttimet kohisevat selvästi kovempaa kuin vanhalla lahoamassa olevalla Denon AVR-X1000:lla. Kohina on sen verran voimakasta, että sen voi kuulla kuunteluetäisyydeltä vajaan metrin päästä riippuen taustamelusta. Äänenvoimakkuusrullakaan ei tuntunut hyvältä, koska siinä ei ole tuntuvia pykäliä.
Tuo on kyllä sellainen "feature", että en kestä sitä itse yhtään. Pilaa koko kuuntelunautinnon...
 
Osaako kukaan vinkata mistä tai miten lähtisin ongelmaa ratkomaan?
Eli tietokoneella on m-Dac, jossa on xlr-kaapeleilla kiinni Genelecin m030:t.
Jos dacin sammuttaa tai laittaa dacin kuulokeporttiin kuulokkeet kiinni, alkaa kaiuttimet hirveän hurinan.
Eli kun kaiuttimilla ei tule mitään signaalia alkaa tuo mökä.
Onko mulla kytkennät/asetukset perseellään?
 
Onkyo TX-SR3100 oli pettymys. Kaiuttimet kohisevat selvästi kovempaa kuin vanhalla lahoamassa olevalla Denon AVR-X1000:lla. Kohina on sen verran voimakasta, että sen voi kuulla kuunteluetäisyydeltä vajaan metrin päästä riippuen taustamelusta.
Hmm, itse en ole omassani huomannut tällaista...mutta todettakoon että tämä tuli korvaamaan Denon AVR1610 ja mulla ei tällä hetkellä ole kuin 2.0 setuppi wanhoilla Magnat Quantumeilla. Toinen mokoma ja BK XLS subwoofer olisi varastossa, mutta ei pariin vuoteen ole vaan tilaa asentaa niitä käyttöön.

Oma kokemus tähän mennessä on positiivinen verrattuna tuohon 15v vanhaan Denoniin. Onkyo käynnistyy nopeammin, HDMI eARC on kiva parannus ja asennus oli vaivaton.
Itse vahvistin on riittävän yksinkertainen, eikä sisällä muuta turhaketta kuin radio-tuen. Musiikin kuunteluun mulla on isot Genelecit tietokoneessa kiinni.
 
Osaako kukaan vinkata mistä tai miten lähtisin ongelmaa ratkomaan?
Eli tietokoneella on m-Dac, jossa on xlr-kaapeleilla kiinni Genelecin m030:t.
Jos dacin sammuttaa tai laittaa dacin kuulokeporttiin kuulokkeet kiinni, alkaa kaiuttimet hirveän hurinan.
Eli kun kaiuttimilla ei tule mitään signaalia alkaa tuo mökä.
Onko mulla kytkennät/asetukset perseellään?
Varmaankin tuollaista hurinaa oli minulla kerran, kun oli tietokone (äänilähde) ja vahvistin kokeeksi eri huoneiden pistorasioissa. Jos on tuo tilanne, niin kokeile laittaa laitteet samaan pistorasiaan. :)
 
Minun 11 vuotta vanha Denon AVR-X1000 on ilmeisesti vetelemässä viimeisiään. Pari kertaa olen yöllä vahvistimen ollessa lepotilassa kuullut sen surisevan muutaman kymmenen sekunnin ajan. Lisäksi satunnaisesti kuuluu kaiuttimista napsahduksia (PC HDMI), mikä voi toki olla joku ohjelmistopuolen ongelmakin. Tietokoneeseen suoraan kytketyillä kuulokkeilla napseita ei kuulu.

Yamaha RX-V4A irtoaisi Verkkokauppa.comin tarjouksesta 350 eurolla. Meinasin jo sen ostaa, mutta ohjekirjan ja Reddit-kirjoittajien mukaan tämä ei sovellu kaiuttimille, joiden impedanssi on alle 6Ω. Minun Q-Acoustics 2010i kaiuttimien minimipedanssiksi on listattu 4Ω.

Eri valmistajien ja mallien välillä ei taida oikeasti olla eroa äänenlaadussa? Kuuntelen 4.1 konfiguraatiolla (24/48 5.1 audiosignaali Windowsista) alle metrin etäisyydellä kaiuttimista verrattaen alhaisella äänenvoimakkuudella.

Trigger out olisi ihan kiva lisä, mutta vahvistimen virtojen mukaan aktivoituva USB-portti ajaa saman asian (erikois-USB-kaapelilla) ja on toiminut X1000:n kanssa hienosti. 120Hz tuki olisi ihan kiva äänen viiveen minimoimiseksi. Resoluutiotuella ei niin väliä, kun en pidä näyttöä vahvistimen perässä, mutta ehkä Windows harvemmin erikoistilanteissa heittelisi ikkunoita mihin sattuu, jos päänäytön 4K-resoluutio olisi vahvistimessakin tuettuna.

Huonekorjausta ei vahvistimen tarvitse tukea. En ole tähän mennessä sellaista vielä jaksanut säätää käyttöön, mutta olen hommannut mittamikrofonin. Kunhan jaksan mittailla ja säätää, teen huonekorjauksen tietokoneella, ainakin bassotaajuuksille. Jotain akustointiakin voisi ensin tehdä, sillä nykyisessä sijainnissa olen huomannut tiettyjen puheäänen taajuuksien vähän kaikuvan.

Ilmeisesti minun kannattaa tässä odotella tarjouksia tai ainakin hintojen laskua Black Fridaylle ja valita halvin vähäiset tarvitsemani ominaisuudet omaava AVR.

EDIT: Ilmeisesti huoli impedanssista on ainakin tässä tapauksessa turha. Kaiuttimien listattu nominal-arvo on lisäksi Yamahallakin sallittu 6Ω.

EDIT2: Laitoin Yamaha RX-V4A:n tilaukseen. Jätän paketin avaamatta, kunnes kaikki Black Friday -tarjoukset ovat selvillä.


Hei, tyhmä kysymys mihin tätä trigger outitia oikein tarvitaan "normikäytössä", mitä siihen oikein voi kytkeä / laittaa kiinni -jonkin virtaa vaativan laitteen?
-moinen liitäntä näkyy olevan Maranz Cinema 70 ässässäni
 
Itselläni trigger ohjaa pistorasiaa jossa subbari on kiinni, koska subbarin oma signaaliautomatiikka on epäluotettava. Jotkut ohjaavat sillä moottorikäyttöistä projektorikangasta jne. Ihan mitä siis haluaa.
 
Hei, tyhmä kysymys mihin tätä trigger outitia oikein tarvitaan "normikäytössä", mitä siihen oikein voi kytkeä / laittaa kiinni -jonkin virtaa vaativan laitteen?
-moinen liitäntä näkyy olevan Maranz Cinema 70 ässässäni
Tyypillisin käyttötapaus on varmaankin sen avulla käynnistää ja sammuttaa subbari automaattisesti vahvistimen mukaan.

Omasta vahvistimestani trigger out tosiaan puuttuu, mutta minulla on erikoiskaapeli, joka ottaa virran vahvistimen USB-liittimestä ja vie sen subin vahvistimelle jossa on trigger in -liitäntä. Subin vahvistin herää uniltaan havaitessaan trigger-jännitteen ja palaa unille jännitteen syötön loppuessa.

Triggerillä ei siis syötetä virtaa, vaan sen jännitteen olemassaolon perusteella ohjataan laitteita päälle/pois periaatteella.
 
kyse voi olla siitä että yleensä monikanavaisessa av vahvistimessa on se monikanava vahvistin osa tuotettu/tehty sellaisilla integroitavilla ic päätekivillä eli saadaan tarvittaessa 8kanavaa samaan piiriin joka sitten vain heitetään alumiinisiileen kiinni ja muuntaja mitoitetaan juuri ja juuri sopivaksi ja lopulta tehot voivat olla todellisuudessa jotain 50w per kanava jatkuvana ja hetkellinen virranantokykykin voi olla aika heikko jos kondensaattoreissakin ollaan säästelty jne.
tämän takia monet ostavat erikseen pelkän av vahvarin vain "esivahvistimeksi" ja sitten erikseen päätevahvarit jolloin saatavat tehot ovat monikymmenkertaiset yms.

-minulla on Maranz Cinema 70S ja siinä kiinni 5.1 kajarisetti ja olin hieman pettynyt sen stereoääneen verrattuna erillisiin steroihini (H/K-setti 45 vuoden takaa ja Technics-setti 25 vuoden takaa, joten noissa ei ole HDMI:tä) niin voinko korjata asiaa jotenkin laittamalla siihen päätevahvistimen (esim. Argon Audio SA1 MK2) ja voinko käyttää samoja isoja lattiakaiuttimiani sekä 5.1 systeemissä että stereomoodissa (miten mahdolliset kytkennät) vai joudunko laittamaan ihan omat kajarit stereo-vahvarille?
-ja voinko käyttää / hyödyntää jompaa kumpaa H/K:ta tai Technicsiä ikäänkuin päätevahvistimena tuon Maranzin kanssa?
-telkkarina LG C3 77 ja siinähän ei ole enää mitään analogisia liittimiä, pelkkää hdmiitä vain sekä optinen lähtö
-sori simppeleistä kysymyksistäni, mutta itse olen ammoisen stereo-sukupolven tuotoksia, joten nämä AV-vahvistin asiat pakkaavat jo menemään ymmärrykseni yläpuolelle 😉
 
Tyypillisin käyttötapaus on varmaankin sen avulla käynnistää ja sammuttaa subbari automaattisesti vahvistimen mukaan.

Omasta vahvistimestani trigger out tosiaan puuttuu, mutta minulla on erikoiskaapeli, joka ottaa virran vahvistimen USB-liittimestä ja vie sen subin vahvistimelle jossa on trigger in -liitäntä. Subin vahvistin herää uniltaan havaitessaan trigger-jännitteen ja palaa unille jännitteen syötön loppuessa.

Triggerillä ei siis syötetä virtaa, vaan sen jännitteen olemassaolon perusteella ohjataan laitteita päälle/pois periaatteella.

tämä selvä, minä kiitän ja kummaran vastanneita tiedoista -nyt ollaan taasen hieman viisaampia asian suhteen 👍
 
-minulla on Maranz Cinema 70S ja siinä kiinni 5.1 kajarisetti ja olin hieman pettynyt sen stereoääneen verrattuna erillisiin steroihini (H/K-setti 45 vuoden takaa ja Technics-setti 25 vuoden takaa, joten noissa ei ole HDMI:tä) niin voinko korjata asiaa jotenkin laittamalla siihen päätevahvistimen (esim. Argon Audio SA1 MK2) ja voinko käyttää samoja isoja lattiakaiuttimiani sekä 5.1 systeemissä että stereomoodissa (miten mahdolliset kytkennät) vai joudunko laittamaan ihan omat kajarit stereo-vahvarille?
-ja voinko käyttää / hyödyntää jompaa kumpaa H/K:ta tai Technicsiä ikäänkuin päätevahvistimena tuon Maranzin kanssa?
-telkkarina LG C3 77 ja siinähän ei ole enää mitään analogisia liittimiä, pelkkää hdmiitä vain sekä optinen lähtö
-sori simppeleistä kysymyksistäni, mutta itse olen ammoisen stereo-sukupolven tuotoksia, joten nämä AV-vahvistin asiat pakkaavat jo menemään ymmärrykseni yläpuolelle 😉
Voit kytkeä erillisen päätevahvistimen/vahvistimen noihin Marantzin pre-outteihin. Ne on tosiaan ihan RCA-lähdöt, joten muuta vaatimusta ei sitten siltä lisätyltä vahvistimelta ole, kuin RCA-sisäänmeno. Ja päätteeseen kiinnitettävät kaiuttimet toimivat niin 5.1 käytössä kuin stereokuuntelussakin, kunhan pääte on tuossa Front-lähdössä.
 
-minulla on Maranz Cinema 70S ja siinä kiinni 5.1 kajarisetti ja olin hieman pettynyt sen stereoääneen verrattuna erillisiin steroihini (H/K-setti 45 vuoden takaa ja Technics-setti 25 vuoden takaa, joten noissa ei ole HDMI:tä) niin voinko korjata asiaa jotenkin laittamalla siihen päätevahvistimen (esim. Argon Audio SA1 MK2) ja voinko käyttää samoja isoja lattiakaiuttimiani sekä 5.1 systeemissä että stereomoodissa (miten mahdolliset kytkennät) vai joudunko laittamaan ihan omat kajarit stereo-vahvarille?
-ja voinko käyttää / hyödyntää jompaa kumpaa H/K:ta tai Technicsiä ikäänkuin päätevahvistimena tuon Maranzin kanssa?
-telkkarina LG C3 77 ja siinähän ei ole enää mitään analogisia liittimiä, pelkkää hdmiitä vain sekä optinen lähtö
-sori simppeleistä kysymyksistäni, mutta itse olen ammoisen stereo-sukupolven tuotoksia, joten nämä AV-vahvistin asiat pakkaavat jo menemään ymmärrykseni yläpuolelle 😉

Kuten yllä olikin, niin AVR pre outeista stereovahvariin että toimii etukajareille päätteenä. Stereovahvistimissa sulla tuskin on (?) "hometheattre passthru" toimintoa että tottelisi volumea AVR:ltä niin muista pitää vola samassa kohtaa ettei sotke huonekorjainta.

Musiikkia kuunnellessa ohita koko AVR roska ja liitä soitin stereovahvariin, että käyttää musiikissa sen etuastetta eikä (ehkä) sitä riipivää AVR soundia. Menetät huonekorjaimen mutta ei ole pakollinen kahdella kanavalla, jos saat subbarin säädettyä muutoin.

...subbarin kytkeminen kahteen eri vahvariin samaan aikaan on sitten asia erikseen :)

EDIT: ymmärtääkseni pelkkien päätteiden lisääminen AVR ei välttämättä tee toivottua eroa ääneen ellei ole vain tehoista kiinni (lisää basson tiukkuutta tod näk). Käyttää edelleen AVR:n etuastetta. Tosin ei ole kokemusta itellä.
 
käsittääkseni kortteja meni vanhemman mallisista onkyoista ? en tietenkään voi vahvistaa tätä :D
noin tonnin luokassa on kyllä melkein ylivoimaisesti paras bang for buck vehje eli denonin avc-3800h (koska dirac huonekorjaus sekä nyt vieläkin parempi huonekorjaus dirac art [mutta art maksaa erikseen vielä 500e ainakin])
mutta jos ei tarvitse 11 kaiutin kanavaa niin sitten tuo on tietenkin siltä osin överisti liian hyvä... toisaalta kaiuttimia voi lisäillä myöhemmin omaan tahtiin myöskin...


-itselleni posahti hdmi-piiri "vasta" kuuden vuoden ikäisestä Denon AVR-X1500H:sta ja sitä ei tietenkään kannattanut korjata joten ostin tilalle Maranz Cinema 70S:n -saas nähdä kauanko se sitten kestää? 🤔
-heitin Denonin serri-lavalle ja vasta myöhemmin funtsin että liekö siinä olisivat ne analogiset liitännät kuitenkin toimineet? Tosin eipä LG:n C3 töllössä niitä sitten enää olekaan
-aiemmat stereovahvarit ovat kestäneet vuosikymmeniä...

 
-minulla on Maranz Cinema 70S ja siinä kiinni 5.1 kajarisetti ja olin hieman pettynyt sen stereoääneen verrattuna erillisiin steroihini (H/K-setti 45 vuoden takaa ja Technics-setti 25 vuoden takaa, joten noissa ei ole HDMI:tä) niin voinko korjata asiaa jotenkin laittamalla siihen päätevahvistimen (esim. Argon Audio SA1 MK2) ja voinko käyttää samoja isoja lattiakaiuttimiani sekä 5.1 systeemissä että stereomoodissa (miten mahdolliset kytkennät) vai joudunko laittamaan ihan omat kajarit stereo-vahvarille?
-ja voinko käyttää / hyödyntää jompaa kumpaa H/K:ta tai Technicsiä ikäänkuin päätevahvistimena tuon Maranzin kanssa?
-telkkarina LG C3 77 ja siinähän ei ole enää mitään analogisia liittimiä, pelkkää hdmiitä vain sekä optinen lähtö
-sori simppeleistä kysymyksistäni, mutta itse olen ammoisen stereo-sukupolven tuotoksia, joten nämä AV-vahvistin asiat pakkaavat jo menemään ymmärrykseni yläpuolelle 😉
Itsellä oli aikaisemmassa setupissa samat pääkaiuttimet kytkettynä stereo- ja monikavavahvistimeen tämän kytkimen avulla. Simppeli (kylläkin hintavahko) laite, mutta ajoi asiansa oikein mainiosti juuri tuossa kahden setupin systeemissä.
 
Ei kuulu tänne, mutta laitan kuitenkin.
Hommasin parit Dayton audio bst-300 täristintä ja näille molemmille omat 250rms monopäätteet.
Shakeq tuli myös hommattua.

Enpä oo ennen mitannut sohvan taajuusvastetta, mutta ohessa se 😁
Testien mukaan käsinsäädettynä saisi vielä paremman vasteen tehtyä kuin tällä autokalibroinnilla.

Subsonic nyt 12Hz ja alipäästö 40Hz. Ihan kivasti pelaa. Delayn säätö on melkoista tuskaa, mutta lisäsin tälle "subille" niin paljon etäisyyttä AV vahvarista, että nyt puree shakenkin säädöt tähän.

Harmittaa kun oli aikaisemmin 2kpl buttkickereitä. Olispa ollu tämä laite niille käytettävissä. Niin paljon tästä saa irti tuntumaan/säätöihin.

1000077899.jpg
 
Ei kuulu tänne, mutta laitan kuitenkin.
Hommasin parit Dayton audio bst-300 täristintä ja näille molemmille omat 250rms monopäätteet.
Shakeq tuli myös hommattua.

Enpä oo ennen mitannut sohvan taajuusvastetta, mutta ohessa se 😁
Testien mukaan käsinsäädettynä saisi vielä paremman vasteen tehtyä kuin tällä autokalibroinnilla.

Subsonic nyt 12Hz ja alipäästö 40Hz. Ihan kivasti pelaa. Delayn säätö on melkoista tuskaa, mutta lisäsin tälle "subille" niin paljon etäisyyttä AV vahvarista, että nyt puree shakenkin säädöt tähän.

Harmittaa kun oli aikaisemmin 2kpl buttkickereitä. Olispa ollu tämä laite niille käytettävissä. Niin paljon tästä saa irti tuntumaan/säätöihin.

1000077899.jpg
Mitkä päätteet hommasit?
 
Fosi Audio V3 Monot
Nöitähän moni on tainnut käyttääkin.
Hyvinkö pelittää noilla?
Itsellä kun nuo ei meinaa kunnon tärinöitä aiheuttaa.
Signaali menee minidsp:n läpi ja piti aika paljon antaa gainia tietyille taajuuksille. Behrigerin a800 stereona ei silti tärisytä kunnolla. Tai alkaisi se tärisyttää, mutta alkaa suojapiiriä laukomaan.
Kokeilin myös sarjaankytkettynä nuo ja a800 bridgemono tilassa eikä siltikään täristä jos ei avaa potikkaa johonkin puoleen väliin. Ei enempää ole uskaltanut kokeilla ja mietinkin että jokohan olen liialla teholla tärvellyt nuo täristimet.
Aktiivisessa käytössähän nämä ei ole vielä ollut päivääkään.
 
Tai sitten käy kuten ittelle edellisen huawei ulkopurkin kanssa että flashaat sinne random firmiksen etkä pääse enää hallintaan kun salasana ei ole tiedossa. Ittelle tuosta ei suurempaa vahinkoa aiheutunut koska toimi sillä firmiksellä paremmin ja jostain syystä wifi asetukset kuitenkin muisti jotka olin tehnyt.
Purkki vaihtui myöhemmin takuun kautta MC7010 koska siinä huihaissa alkoi muovit halkeilla.



No kyllä se B593 kanssa jossain vaiheessa estettiin että suoraan ei voinut flashailla ristiin vaan piti hexeditorin kansasa puukottaa sitä firmistä. Lisäksi ne teki vielä sellaisen tarkistuksen siihen flashaamiseen että vanhempaa versiota ei voinut flashata.

Tosin toi purkki tukee muistaakseni multicast flashiä jonka kanssa taisi saada uitettua minkä version vaan edelleen. Hallinnan kautta tehtiin homma vaikeeksi.

Joo ilman muuta kannattaa heilosta tai ptm tavaraa käyttää lämpötahnan sijaan. Itse prossulle käyttänyt ptm7950 ja vähintään samat lämmöt, kun parhailla tahnoilla. Kannattaa olla asennuksessa tarkkana, että saa palasen ehjänä pysymään. On nimittäin todella ohutta ja haastava saada suojamuoveista irti ilman repeämisiä.

Lämpötyynyjen korvaajiksi sitten thermal putty tai tuo linkkaamani honeywell, mutta niissä saa sitten preemion maksaa, jos haluaa perus lämpötyynyjen suoritustason voittaa.

Uutta CUDIMM 9600mhz muistia pukkaa markkinoille, tällä tietoa CKD piiri ei ole suoraan yhteensopiva vanhemman raudan kanssa.

Mutta jo nyt CKD:lla varustettu, ja markkinoilta jo löytyvä Vcolor Xfinity 8600 kitti toimii esim. Raptor Lakella normi XMP:llä vaikka piiri ei ole vielä toiminnassa.

Asrockin devaajat kertoivat että bios päivitys on työn alla, julkaistaan ilmeisesti samaan aikaan kuin Intelin Arrow Laket eli Lokakuun 24, olishan tuo makeeta hankkia noi, lykätä kiinni ja rikkoa 10k.


Melko normaalit tolle setille, 9000 sarjalla korkeempi latency aidassa muutenki, mutta vsoc 1.55V aika älytön :D vai bugaako tuo lukema? Ei pitäs oikeestaan koskaan joutua käyttämään yli 1.30V

No haittaako 1500 ms kellon aikavirhe koneen käyttöä liikaa?

Vakio asetuksilla minkäänlaista kaatuiluia ei pitäisi normaali tilanteessa tapahtua kun lämmötkin on ok. Ennemmin veikkaisin vanhat pcie virtaliittimet josta johtuva huono kontakti tai powerista loppuu tehot. Myös vanhan kortin aikainen smart acces memory voi johtaa kaatuiluun. Prossu,patteri ja näyttis irti ->20 min ja kaikki takasi

Saa myös ehdottaa jotain muuta hintaa.

Ei kuulu tänne, mutta laitan kuitenkin.
Hommasin parit Dayton audio bst-300 täristintä ja näille molemmille omat 250rms monopäätteet.
Shakeq tuli myös hommattua.

Enpä oo ennen mitannut sohvan taajuusvastetta, mutta ohessa se 😁
Testien mukaan käsinsäädettynä saisi vielä paremman vasteen tehtyä kuin tällä autokalibroinnilla.

Subsonic nyt 12Hz ja alipäästö 40Hz. Ihan kivasti pelaa. Delayn säätö on melkoista tuskaa, mutta lisäsin tälle "subille" niin paljon etäisyyttä AV vahvarista, että nyt puree shakenkin säädöt tähän.

Harmittaa kun oli aikaisemmin 2kpl buttkickereitä. Olispa ollu tämä laite niille käytettävissä. Niin paljon tästä saa irti tuntumaan/säätöihin.

1000077899.jpg
Oletko jo kokeillut, miten toimii AcoustiX toimii täristimen kanssa?
 
Nöitähän moni on tainnut käyttääkin.
Hyvinkö pelittää noilla?
Itsellä kun nuo ei meinaa kunnon tärinöitä aiheuttaa.
Signaali menee minidsp:n läpi ja piti aika paljon antaa gainia tietyille taajuuksille. Behrigerin a800 stereona ei silti tärisytä kunnolla. Tai alkaisi se tärisyttää, mutta alkaa suojapiiriä laukomaan.
Kokeilin myös sarjaankytkettynä nuo ja a800 bridgemono tilassa eikä siltikään täristä jos ei avaa potikkaa johonkin puoleen väliin. Ei enempää ole uskaltanut kokeilla ja mietinkin että jokohan olen liialla teholla tärvellyt nuo täristimet.
Aktiivisessa käytössähän nämä ei ole vielä ollut päivääkään.
Onhan tämä melko laimeaa menoa buttkickereiden jälkeen, mutta tyhjää paremmat.
25Hz tulee käytännössä vielä vaimentumatta, 20Hz tuntuu persauksessa vaimeamalta vaikka vaste ei näytä siltä. Ehkä vois subsonicia vielä laskea, mutta säädetään joku toinen kerta.
Näissä päätteissä ei ole ollenkaan volumea. Gainia saa olla aika paljon että tuntuu. Marantzissa +10dB.
Mutta ei näytä kuitenkaan tasot clippaavan kun tuossa shakessa on sen testaus. Sillä en ole tasoa sitten enää nostanut.

Ei nämä minusta kauheasti tehoa vaadi. Onko sulla ne sitten kunnossa? Tai miten olet ne asentanut? Kumitassut sohvan alla?
 
Jos torista tekee haun viritinvahvistin niin suurin osa siellä on yli 20 vuotta vanhoja ja oletettavasti ehjiä, eli paha sitä käytännön elinikää on mennä veikkaamaan. Lisäksi uusimmista AV-vahvistimista alkaa olla se FM-viritin pudotettu pois.

Mahdoton se on sanoa miten kauan elektroniikka pysyy hengissä, toki vanhempi on keskimäärin ollut pitkäikäisempää ja laitteet joista löytyy edes HDMI saattavat ikääntyä huonommin.
Vaikka on vanha kommentti niin kyllähän kotiteatterit on vähän silleen vanhentuvaa tekniikkaa että ei paljon kannata 20vuotta vanhoja ostella. Hifistelyvehkeet sitten asia erikseen ja niissä ei sit kuullu olla tilaääniä yms eikä kuvapuolta
 
Onhan tämä melko laimeaa menoa buttkickereiden jälkeen, mutta tyhjää paremmat.
25Hz tulee käytännössä vielä vaimentumatta, 20Hz tuntuu persauksessa vaimeamalta vaikka vaste ei näytä siltä. Ehkä vois subsonicia vielä laskea, mutta säädetään joku toinen kerta.
Näissä päätteissä ei ole ollenkaan volumea. Gainia saa olla aika paljon että tuntuu. Marantzissa +10dB.
Mutta ei näytä kuitenkaan tasot clippaavan kun tuossa shakessa on sen testaus. Sillä en ole tasoa sitten enää nostanut.

Ei nämä minusta kauheasti tehoa vaadi. Onko sulla ne sitten kunnossa? Tai miten olet ne asentanut? Kumitassut sohvan alla?
Kumitassut on joo ja sohan pohjassa vanerissa ovat kiinni + sohvan koko pohjan alueelta tukirimoja ristiin rastiin siihen malliin ettei pitäs tuennasta/asennuksesta olla kiinni.
Mullakin taisi olla myös marantzin päässä olla +7 - +10db luokkaa ja se kun ei noita herättänyt niin dsp:llä gainia lisää.

Kokeillut vahvistimet Behringerin lisäksi:
2x Emotiva pa1 monopääte
Topping PA5
 
Kumitassut on joo ja sohan pohjassa vanerissa ovat kiinni + sohvan koko pohjan alueelta tukirimoja ristiin rastiin siihen malliin ettei pitäs tuennasta/asennuksesta olla kiinni.
Mullakin taisi olla myös marantzin päässä olla +7 - +10db luokkaa ja se kun ei noita herättänyt niin dsp:llä gainia lisää.

Kokeillut vahvistimet Behringerin lisäksi:
2x Emotiva pa1 monopääte
Topping PA5
Merkillistä.
Oletko kokeillut miten nuo lämpiää?
Ainakin nämä tuntuu lämpeävän aika äkkiä.
Ja oletko kokeillut ajaa esim. 10-100 Hz testipätkiä? Missä kohti sinulla alkaa tuntumaan?
Tuo 30Hz piikki on kyllä aika brutaali ilman korjausta
 
Merkillistä.
Oletko kokeillut miten nuo lämpiää?
Ainakin nämä tuntuu lämpeävän aika äkkiä.
Ja oletko kokeillut ajaa esim. 10-100 Hz testipätkiä? Missä kohti sinulla alkaa tuntumaan?
Tuo 30Hz piikki on kyllä aika brutaali ilman korjausta
En oo lämpöjä kokeillut pitäs sohva kipata sitä varten.

Noita 30hz mailla on itsellä tullut just ne ainoat tärinät joita noista on irronnut.
Pitäs varmaan itse saada vaste yhtä hyväks ku sulla ni vois mullakin muutkin taajuudet alkaa tuntumaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 528
Viestejä
5 040 742
Jäsenet
80 696
Uusin jäsen
Lexxi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom