Käytössä Denon AVR-X2600H. Dolby Atmos (Dolby TrueHD) -äänet kuulostavat asiallisilta ja kaiuttimien kalibroinnit käytössä. DTS HD (DTS-HD MA) -äänet sen sijaan kuulostavat todella kovilta ja kun ääntä säätää tasolle, jossa puhe on passelinkuuloinen, jokainen "toimintakohtaus" tuntuu räjäyttävät seinät kämpästä. Onko muilla vastaavia ongelmia ja jos, niin miten olette tämän ratkaisseet?
Soittimena uusi Nvidia Shield Pro.
Millä leffalla teit vertailua? Kannattaa huomioida, että esimerkiksi Christopher Nolanin elokuvat ovat tunnettuja todella hiljaisista puhekohtauksista ja TODELLA äänekkäistä toimintakohtauksista.
Denonilta löytyy DTS ja Dolbyn äänille omat säätimet (Settings --> Audio), joilla voi vähän hienosäätää sointia käytettävän ääniraidan tyypin perusteella (Dolbylle ja DTS:lle omat asetuksensa).
Itse olen aina mennyt täysin "luonnollisella" toistolla eli kaikki kompressoinnit ja dynaamiset korjaukset pois. Volume sopivaksi, että puheen kuulee ja jos välillä tulee kovempia ääniä, niin sitähän varten laitteet olen hankkinut. Yöaikaan sitten katsotaan hiljaa tai kuulokkeilla.