AV-viritinvahvistimet / vahvistimet

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Subien tasonsäädöstä vielä kommentti, se tosiaan tulee Audyssey XT32:ssa mukana. Heti mittausten alussa tarkistaa tason ja reaaliajassa näkee ruudulta kun potikkaa säätää.
Pari päivää sitten tuli omaan vehkeeseen tehtyä automaattikorjaukset.
Onko x2600H tämä versio XT32?
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Jospa sitä huomenna ajaisi sen huonekorjauksen, subbarin säätö taitaa saada olla ihan tuossa puolivälissä missä se on aina ollutkin suunnilleen. Taajuuttakaan ei tarvitse sinällään säätää koska 120 LFE:hän se saakin olla.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Jospa sitä huomenna ajaisi sen huonekorjauksen, subbarin säätö taitaa saada olla ihan tuossa puolivälissä missä se on aina ollutkin suunnilleen. Taajuuttakaan ei tarvitse sinällään säätää koska 120 LFE:hän se saakin olla.
Ei kannata yllättyä jos korvakuulolta subi on säädetty reippaasti kovemmalle. Vaatii hetken totuttelua se ns. normaali taso tai saahan sitä kuunnella "liian kovallakin" jos tykkää.

Dyn eq omasta mielestä hoitaa subin volan hyvin, mitä kovempaa kuuntelee niin sitä vähemmän se korostaa.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 751
Se dyn eq on suhteessa referenssi äänenvoimakkuuteen ja siellähän on jokin asetus jolla sitä referenssitasoa voi laskea. Eli periaaatteessa laskea sitä kuinka paljon ylikorostaa alemmilla äänenvoimakkuuksilla. Mutta itse kyllä otin tuon kokonaan pois ja säädin sitä tasoa oman normi kuuntelun mukaan.
2600 taitaa tukea sitä denonin appiakin vielä, mikä on ihan suositeltava kalibroinnin tueksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 246
Juu siis nimenomaan nykyistä kaapelia tarkoitin.

Miten se kaapelin toimimattomuss näkyy? Vahvistimessa ei näy oikea ääniformaatti? Kuva/ääni pätkii? Plex dashboardissa näkyy transkoodaus eikä suoratoisto? Vai jotenkin muuten?
Joko ei toimi olleenkaan tai sitten ääneen tai kuvaan tulee ongelmia. Useimmiten kuva on se joka temppuilee herkemmin eli saattaa vaikka mennä ruutu mustaksi muutamaksi sekunniksi ja ääni toimii taustalla ihan normaalisti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
Vedän kaikki hyvät sanani takaisin Cantonin Smart Connect 5.1:stä. Ihan hirveää bugista paskaa. Input-detection alkoi myös sekoilla jotain omiaan tuon aiemman PCM-äänten hukkaamisen lisäksi.

Huomenna pitäis saapua Marantzin SR5015. Oletan ja hartaasti toivon että sen kanssa ei tarvii enää tapella. Ominaisuuksia (ja hintaa) on enemmän kuin mitä oikeasti tarttisi, mutta kunhan sais laitteen missä ihan perusasiat edes toimii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Jospa sitä huomenna ajaisi sen huonekorjauksen, subbarin säätö taitaa saada olla ihan tuossa puolivälissä missä se on aina ollutkin suunnilleen. Taajuuttakaan ei tarvitse sinällään säätää koska 120 LFE:hän se saakin olla.
Subwooferin takaa se jakotaajuus täysille ei 120hz. Jos 120hz == täysillä niin sitten jätä siihen.
 
  • Tykkää
Reactions: jkm

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Subwooferin takaa se jakotaajuus täysille ei 120hz. Jos 120hz == täysillä niin sitten jätä siihen.
Jakotaajuus näytti olevan subin takaa 40 Hz, nyt väänsin sen sinne tappiin eli 120 Hz. En ole pitkiin aikoihin katsellut mitään leffoja ja jossain vaiheessa varmaan siinä välissä kääntänyt tuon nupin kokeeksi tuohon minimille.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 121
Jakotaajuus näytti olevan subin takaa 40 Hz, nyt väänsin sen sinne tappiin eli 120 Hz. En ole pitkiin aikoihin katsellut mitään leffoja ja jossain vaiheessa varmaan siinä välissä kääntänyt tuon nupin kokeeksi tuohon minimille.
Heh, siinä tulee aika ero. Koska paljon siitä eniten kuuluvasta bassosta tulee yläbassoista. Sanotaan 60-100 Hz välillä ;)

P.S. Mistä sinne joku 199Hz pätkähti? xD
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Jakotaajuus näytti olevan subin takaa 40 Hz, nyt väänsin sen sinne tappiin eli 120 Hz. En ole pitkiin aikoihin katsellut mitään leffoja ja jossain vaiheessa varmaan siinä välissä kääntänyt tuon nupin kokeeksi tuohon minimille.
Mikäs se sun subwoofer olikaan ?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 389
Mihin HDMI-paikkaan TV pitää kytkeä Denon AVR-X2600H:ssa? HDMI 1 vai eArc?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 389
eArc on out eli TV:lle vaikka se onkin kaksisuuntainen äänen suhteen. HDMI 1 jne. on niitä joihin muut lähteet tuupataan.
Ok, kiitos. Sitten toinen: miten saan Denonin asetusruudun telkkariin näkyviin? Googlailin ja katselin youtubesta mutta ei apuja. Jossain puhuttiin, että tulee automaattisesti ja joku oli kytkenyt HDMI1:een. Tällöinhän olisi voinut vain sourcen valita. Mutta lites kun tuo on arcissa kiinni?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Ok, kiitos. Sitten toinen: miten saan Denonin asetusruudun telkkariin näkyviin? Googlailin ja katselin youtubesta mutta ei apuja. Jossain puhuttiin, että tulee automaattisesti ja joku oli kytkenyt HDMI1:een. Tällöinhän olisi voinut vain sourcen valita. Mutta lites kun tuo on arcissa kiinni?
Itsellä tulee kun kytketty hdmi:llä ja kaukosäätimestä amp+menu napeilla. (Voi olla että järjestys oli menu+amp, en ole nyt kotona jotta voisin tarkistaa)
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 751
Ok, kiitos. Sitten toinen: miten saan Denonin asetusruudun telkkariin näkyviin? Googlailin ja katselin youtubesta mutta ei apuja. Jossain puhuttiin, että tulee automaattisesti ja joku oli kytkenyt HDMI1:een. Tällöinhän olisi voinut vain sourcen valita. Mutta lites kun tuo on arcissa kiinni?
Sulla pitää olla käytössä joku kuvalähde joka menee denonin kautta esim. Bluray. Jos on vain tv kuva niin ei se pystyy niitä siihen päälle heittämään.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
196
Ostin Denon avc-3700h vahvistimen.

Kaiuttimet yms kiinni ja kalibroimaan. Audussey haluaa, että subi soisi 75db mutta siitä ongelmat jo alkoivatkin. Subbari ( svs pc12-nsd), joka on toiminut vallan mainiosti edellisessä Onkyossa. Subissa on phase 180 ja low bass disabled, kuten ennekin.

En saa millään desibelejä Audusseyn haluamalle tasolle. Ohjeessa sanotaan, että subin oma gaini olisi hyvä olla klo12:sta. Minun pitää kääntää gaini täysille ja siltikin Audussey näyttää desibeleiksi hiukan yli 60.

Kalibroinnin jälkeen audussey laittaa etukaiuttimet Large, jotka vaihdan itse smalliksi. Crossoverit laitan per kaiutin 80HZ.

Subbarista ei kuulu mitään. Denonin speaker level asetuksissa ei kuulu lainkaan kohinaa subista. Saan pientä puhinaa, kun gain on täysillä ja sub level on +12db.

Subi soi kuultavasti ainoastaan, kun esim youtubesta ajaa jotain 25-40hz testiraitaa mutta esim perusmusiikissa on sointi todella onnentonta.
Mulla on pc kiinni myös vahvistimesta ja windowsin "testaa kaiuttimet" soittaa subia mielestäni abaut samalla volumella, kuin muitakin. Tosin, silloinkin subin gaini on täysillä ja asetus vahvatista +12db.

Mikä vika? Olen resetoinut vahvistimen kahdesti. Olen kalibroinnin suorittanut useasti. Olen kokeillut jättää kalibroinnin välistä. Ei auta.

Nostamalla vahvistimesta pääkaiuttimien crossoverin 150HZ:n saan subin heräämään ja mutta ei se noin kuulu olla.

Olen myös kokeillut toisella rca-johdolla, sekä sub 1 ja sub 2 portteja vahvistimesta. Vielä voisin kokeilla eri subilla. Miettisin, että mulla ei ihan kauheesti ole ollut volumea kuunnellessa, jossain 55-60 kohdilla ja ilmeisti "referenssi" olis 75db, mikä on imo ihan vidun kovaa. Ehkä subi soisi silloin, mene ja tiedä.

Minne Denon hukkaa lfe raidan, tai miksi se kuristaa sen ihan olemattomiin`?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
979
Minne Denon hukkaa lfe raidan, tai miksi se kuristaa sen ihan olemattomiin`?
Oletko kokeillut Phase 0-asetuksen kanssa ajaa kalibrointia? Kalibroiko vahvistin kaikki muut kaiuttimet oikein? Minulle tuo kuulostaisi rikkinäiseltä mikrofonilta, joka ei saa bassotaajuuksia mitattua kunnolla.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
196
Oletko kokeillut Phase 0-asetuksen kanssa ajaa kalibrointia? Kalibroiko vahvistin kaikki muut kaiuttimet oikein? Minulle tuo kuulostaisi rikkinäiseltä mikrofonilta, joka ei saa bassotaajuuksia mitattua kunnolla.
Sitä en ole vielä kokeillut. Muut menee mielestäni oikein, etäisyydet ja crossoverit.

Laittaisko Onkyon mikrofonin kiinni Denoniin ja kokeilis?

Ei se silti poista sitä, että gaini pitää olla täysillä päästäkseen edes +60db.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Ostin Denon avc-3700h vahvistimen.

Kaiuttimet yms kiinni ja kalibroimaan. Audussey haluaa, että subi soisi 75db mutta siitä ongelmat jo alkoivatkin. Subbari ( svs pc12-nsd), joka on toiminut vallan mainiosti edellisessä Onkyossa. Subissa on phase 180 ja low bass disabled, kuten ennekin.

En saa millään desibelejä Audusseyn haluamalle tasolle. Ohjeessa sanotaan, että subin oma gaini olisi hyvä olla klo12:sta. Minun pitää kääntää gaini täysille ja siltikin Audussey näyttää desibeleiksi hiukan yli 60.

Kalibroinnin jälkeen audussey laittaa etukaiuttimet Large, jotka vaihdan itse smalliksi. Crossoverit laitan per kaiutin 80HZ.

Subbarista ei kuulu mitään. Denonin speaker level asetuksissa ei kuulu lainkaan kohinaa subista. Saan pientä puhinaa, kun gain on täysillä ja sub level on +12db.

Subi soi kuultavasti ainoastaan, kun esim youtubesta ajaa jotain 25-40hz testiraitaa mutta esim perusmusiikissa on sointi todella onnentonta.
Mulla on pc kiinni myös vahvistimesta ja windowsin "testaa kaiuttimet" soittaa subia mielestäni abaut samalla volumella, kuin muitakin. Tosin, silloinkin subin gaini on täysillä ja asetus vahvatista +12db.

Mikä vika? Olen resetoinut vahvistimen kahdesti. Olen kalibroinnin suorittanut useasti. Olen kokeillut jättää kalibroinnin välistä. Ei auta.

Nostamalla vahvistimesta pääkaiuttimien crossoverin 150HZ:n saan subin heräämään ja mutta ei se noin kuulu olla.

Olen myös kokeillut toisella rca-johdolla, sekä sub 1 ja sub 2 portteja vahvistimesta. Vielä voisin kokeilla eri subilla. Miettisin, että mulla ei ihan kauheesti ole ollut volumea kuunnellessa, jossain 55-60 kohdilla ja ilmeisti "referenssi" olis 75db, mikä on imo ihan vidun kovaa. Ehkä subi soisi silloin, mene ja tiedä.

Minne Denon hukkaa lfe raidan, tai miksi se kuristaa sen ihan olemattomiin`?
Minusta kuulostaa siltä että subi on ennen tätä ollut aivan reippaasti "liian kovalla" ja nyt kun Audyssey sen kalibroi niin tuntuu ettei sieltä kuulu mitään. Ei ihmisen korva kuule niitä alimpia taajuuksia ja yksittäinen 12" subi ei paljoa jaksa täristää rintakehää joten ihmeitä ei kannata odottaa.

Laitapa vaikka Netflixistä Godzilla King of Monsters testiin, siinä alussa on todella kovia subitaajuuksia.

Audyssey App jos hankkii niin sillä näkisi kalibrointikäyrät, se kannattaa ehkä muutenkin hankkia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Ostin Denon avc-3700h vahvistimen.

Kaiuttimet yms kiinni ja kalibroimaan. Audussey haluaa, että subi soisi 75db mutta siitä ongelmat jo alkoivatkin. Subbari ( svs pc12-nsd), joka on toiminut vallan mainiosti edellisessä Onkyossa. Subissa on phase 180 ja low bass disabled, kuten ennekin.

En saa millään desibelejä Audusseyn haluamalle tasolle.
Meneppäs sen Denonin asetuksiin ja lisää reilu korostus subwooferin dB -lukemalle, vaikkapa 10dB. Siellä voi säätää noita kanavakohtaisesti.


Oliko vaikutusta esim. musiikilla testattaessa ? Sitten mikki kiinni ja pääsetkö nyt Audysseyn vaatimiin dB -tasoihin ?.. En tiedä voisko tuossa olla että Denonin subw preout jännite ei aivan yllä siihe mihin pitäisi defaulttina ja näinollen SVS toimii vajaalla. Heitäppä kuva siitä subwooferin vahvistinmoduulista tänne

Minusta kuulostaa siltä että subi on ennen tätä ollut aivan reippaasti "liian kovalla" ja nyt kun Audyssey sen kalibroi niin tuntuu ettei sieltä kuulu mitään.
Voihan tuokin pitää paikkaansa, se ei silti selitä sitä miksi kalibrointivaihteessa tuo subwoofer ei pääse edes siihen mitaattavaan 75dB -lukemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
196
Meneppäs sen Denonin asetuksiin ja lisää reilu korostus subwooferin dB -lukemalle, vaikkapa 10dB. Siellä voi säätää noita kanavakohtaisesti.


Oliko vaikutusta esim. musiikilla testattaessa ? Sitten mikki kiinni ja pääsetkö nyt Audysseyn vaatimiin dB -tasoihin ?.. En tiedä voisko tuossa olla että Denonin subw preout jännite ei aivan yllä siihe mihin pitäisi defaulttina ja näinollen SVS toimii vajaalla. Heitäppä kuva siitä subwooferin vahvistinmoduulista tänne

Voihan tuokin pitää paikkaansa, se ei silti selitä sitä miksi kalibrointivaihteessa tuo subwoofer ei pääse edes siihen mitaattavaan 75dB -lukemaan.
Olen käynyt nostamassa tuolta subin tasoa reippaasti.

IMG_20201219_194835.jpg
 

Liitteet

Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Olen käynyt nostamassa tuolta subin tasoa reippaasti.

Noniin, laita tuonne Denoniin vaikka +6db subille ensi alkuun ja kokeile uudestaan. Silti kyllä epäilyttävää kun kerran subilta on Gain täysillä ja silti kuuluu vaimeasti, itse jos vedän subilta Gainin täysille niin ei jää kyllä epäselväksi onko tarpeeksi kovalla.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Joku muu vika tuossa nyt on.. en ainakaan itse ole mukavuusalueella, jos tuo gaini on tapissa. Muista myös valita LFE+Main, jos haluat kuunnella subia musiikillakin ja kaiuttimet ei ole largena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Siis onko tuossa Denonin systeemissä kaksi subbaria, nyt kuvassa näkyy vain sub L taso -6dB? Setupit varmasti oikein?

Ja huoletta voi laittaa Denonista subin tason täysille ja alkaa sitten pienentämään subivahvarin gainia.
Ja tosiaa subille LFE + Main, kuten jo sanottiinkin (Tai full bass ym, en tiedä millä nimellä Denonissa on).

Edit. Jaa se olikin latexiin laittama kuva, ei ylialokkaan..
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Siis onko tuossa Denonin systeemissä kaksi subbaria, nyt kuvassa näkyy vain sub L taso -6dB? Setupit varmasti oikein?

Ja huoletta voi laittaa Denonista subin tason täysille ja alkaa sitten pienentämään subivahvarin gainia.
Ja tosiaa subille LFE + Main, kuten jo sanottiinkin (Tai full bass ym, en tiedä millä nimellä Denonissa on).
Itse kyllä käyttäisin ihan normaalia LFE asetusta, kaiuttimet kannattaa aina olla "Small" koska harvalla on aidosti koko kaistan toistavat laitteet. Latexi näitä on tainnut joskus esitellä, ne on vähän eri vehkeitä kuin meillä tavallisilla kuolevaisilla.

Jako alkuun vaikka 80hz ja sitten kokeile testinä 100hz asti tai alemmas 60 tai jopa 40hz jos on isommat pääkaiuttimet.

 

tnr

Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
85
Muista myös valita LFE+Main, jos haluat kuunnella subia musiikillakin ja kaiuttimet ei ole largena.
Pieni asiavirhe tässä. LFE + Main silloin, kun kaiuttimet eivät ole smallina. Jos kaiutin on 'small', jakotaajuuden alapuoliset taajuudet menevät aina subille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Itse kyllä käyttäisin ihan normaalia LFE asetusta, kaiuttimet kannattaa aina olla "Small" koska harvalla on aidosti koko kaistan toistavat laitteet. Latexi näitä on tainnut joskus esitellä, ne on vähän eri vehkeitä kuin meillä tavallisilla kuolevaisilla.

Jako alkuun vaikka 80hz ja sitten kokeile testinä 100hz asti tai alemmas 60 tai jopa 40hz jos on isommat pääkaiuttimet.

Juu, näin se itsellänikin on. ELi pääkaiuttimet ovat SMALL, vaikka niissä on 15" bassot ja jakotaajuus on asetettu 40 Hz. Näin ollen musiikilla subwoofer toistaa vain alle 40 Hz kaistaa ja elokuvilla subbarille menee LFE raita + sama alle 40Hz kaista.

Jos on valittu LFE + Main (tai double bass), niin subbari saa bassot toistettavakseen vaikka ne menevät myös LARGE tilassa oleville pääkajareille. Eli jos valittuna LFE+Main, niin subbarin kannalta ei ole väliä ovatko pääkajarit small vai large, subbari saa aina toistettavaa, mikä tässä ylialokkaan ongelmassa on ehkä varmin tie saada se signaali sinne subille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Pieni asiavirhe tässä. LFE + Main silloin, kun kaiuttimet eivät ole smallina. Jos kaiutin on 'small', jakotaajuuden alapuoliset taajuudet menevät aina subille.
En tunne Denonia, niin en tiedä onko siinä seuraavat miten toteutettu, joten kysyn:
Miten käy Denonissa, jos päällä on "Direct" tila? Ohitetetaanko SMALL -asetus ja bassot menee vain pääkajareille?
Entä "Pure Direct"?

Tämäkin voi liittyä ylialokkaan ongelmaan..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Olen käynyt nostamassa tuolta subin tasoa reippaasti.

Laitahan nyt tuolta Denonin päästä basso reilusti plussalle. esim. +6, vai missä se nyt on ? +6 pitäis kyllä riittää. SVS:n takaa laita gain kello kolmeen, sen ei pitäis kyllä olla tapissa toimiakseen. Muuta power asetus auto -> on -tilaan. Jos mahdollista niin testaa tuo RCA Y-haaroittimella (+ kokonaan uudella piuhalla) siten että molemmat inputit käytössä SVS:n takaa ja vahvarista jompikumpi. Laita Audysseyn mikki kiinni ja testaa oliko mitään apuja.

Noi erilaiset pure etc. tilat voivat olla yksi osatekijä, mutta kalibrointia suorittaessa niillä ei ole virkaa. Eli jos kalibrointia aloittaessa basso ei pääse vaadittuun 75dB alueeseen vaan jää jonnekin 60dB niin joku perusasetus pissii.

Voit testata tuon subin toimivuutta myös siten että otat kaiutinkaapelit irti vaikka vasemmasta etukanavasta ja tökkäät tuon subwooferin vasemman etukavan preout -liitäntään. (Kalibrointivaiheessa tai sen jälkeen)
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 389
Noniin, nyt sain Denonin tulille ja tein kalibroinnin. Pitäisikö kaikki kajarit vaihtaa smallille? Pitääkö tämän jälkeen kalibroida uusiksi? Mites nuo muut asetukset (esim. Audyssey)?

E: Kajareina 2xDali Zensor 1 (SR/SL), 2xDali Zensor 3 (FR/FL), Dali Zensor Vokal (C) ja subbarina Dali E-12F. Subbarista volume säädetty maksimille ja se taajuussäädin maksimille (tais olla 120Hz).

IMG_20201221_224033.jpg

IMG_20201221_224042.jpg

IMG_20201221_224050.jpg

IMG_20201221_224058.jpg

IMG_20201221_224108.jpg
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
^ Miksi ihmeessä full bandilla, laita nyt joku jakotaajuus noille etukaiuttimille ja takaakin voi huoletta laittaa korkeammalle taajuuden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Noniin, nyt sain Denonin tulille ja tein kalibroinnin. Pitäisikö kaikki kajarit vaihtaa smallille? Pitääkö tämän jälkeen kalibroida uusiksi? Mites nuo muut asetukset (esim. Audyssey)?
Laita kaikki small -tilaan ja jakotaajuus 80hz alkuunsa. Dynamic EQ on makuasia, itse en pidä päällä. Audysseytä ei ajeta muutoksen jälkeen uudelleen
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 389
^ Miksi ihmeessä full bandilla, laita nyt joku jakotaajuus noille etukaiuttimille ja takaakin voi huoletta laittaa korkeammalle taajuuden.
Sun pitäis sitä kysyä mun vahvistimelta. Nämä tuli suoraan siitä setupista, kun tein alusta lähtien sen jutskan. :cool: Mä en siis näistä ymmärrä mitään, niin jos vaikka on jotain lukuja heittää, niin helpottais..?

Laita kaikki small -tilaan ja jakotaajuus 80hz alkuunsa. Dynamic EQ on makuasia, itse en pidä päällä. Audysseytä ei ajeta muutoksen jälkeen uudelleen
Kaikille kajareille 80Hz (F/C/S)?

Päivitin tiedot mun setupista tuohon edelliseen postaukseen, jos sillä on jotain merkitystä säätöjen kannalta.
 

tnr

Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
85
-12,0 dB on myös muistaakseni pienin mahdollinen taso, eli vaikuttaisi että subi soi mahdollisesti vähän liian kovaa? Ainakaan vahvistin ei saa sitä enää säädettyä pienemmälle, eli gainia voisi jopa hieman vähentää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 748
Laitetaas tänne kun täällä usein kalibroidaan ja mittaillaan toistoa. MiniDSP:ltä on tullut näköjään uutta mittamikkiä:


UMIK-2


However, the UMIK-2 is also a significant upgrade in performance and functionality. A larger 1/2-inch microphone capsule provides lower noise and lower distortion, which is preserved by the 32-bit ADC (analog-to-digital convertor) built into the microphone shell. Furthermore, sample rates are selectable from 44.1 to 192 kHz for compatibility with the widest possible range of measurement and recording software.
  • 32bit 44.1~192kHz recording
  • Low noise floor preamps, 120DR ADC
  • $195

En kyllä osaa sanoa, onko noista mitään mainittavaa hyötyä verrattuna huomattavasti edullisempaan UMIK-1:een, joka käsittääkseni hoitaa homman aika tyylipuhtaasti. Ajatus tässä lienee se, että on yhtensopivampi useampien softien ja laitteiden kanssa.

UMIK-X


The UMIK-X consists of one to four UMA4 microphone modules and a USB-A2B interface to interface the modules to the computer. Between four and 16 microphones can therefore be connected. UMA4 modules are daisy-chained to each other using a single twisted-pair cable carrying Analog Devices A2B protocol for multichannel audio at 24-bit/44.1 or 48 kHz. A single cable for audio + power for up to 40m distance! Applications include environmental monitoring and distributed soundfield measurement. The distributed omnidirectional microphones in the array allow quick measurement and analysis in applications such as room equalization and distributed subwoofer tuning.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Tuntuu tuo jotenkin niin kummalliselta hanat kaakossa. Onkohan tuossa nyt joku rikki. Tai sitten se että subi vetää viimeisiään ja pörisee vain tuosta syystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Tuntuu tuo jotenkin niin kummalliselta hanat kaakossa. Onkohan tuossa nyt joku rikki. Tai sitten se että subi vetää viimeisiään ja pörisee vain tuosta syystä.
Vähän samaa veikkaisin. Hieman tuntuu toimivan vajaalla, ellei noista aiemmista vinkeistäkään mitään tapahdu.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
196
Tuli ylemmäs näemmä toinenkin Denon-mies. Älkää seikoittako minua häneen. Mä koestan tänään työpäivän jälkeen taas erilaisia asetuksia.
Sanottakoon, että subi toimi ennen uutta vahvistinta oikein hyvin.
Muut kaiuttimet ovat:
Kef Q750 Taajuusvaste: 42Hz - 28kHz (etukaiuttimet)
Kef Q650c Taajuusvaste: 55Hz - 28kHz (keskikaiutin)
Kef Q350 Taajuusvaste: 42Hz - 28kHz (takakaiuttimet)
Kef Q50a Taajuusvaste 96Hz – 19.5kHz (Athmos)

Järjestelmä on siis 5.1.2, vai miten sen haluaa ilmaista.
Kalibroinnin jälkeen Audussey heittää tolpat Large ja loput small. Itse laitan tolpatkin small ja crossover 80hz kaikille.

Ei tämä Ihan uutta ole minulle, poislukien Denonin käyttöliittymä verrattuna Onkyon vastaavaan. Samat asetukset sieltä kuitenkin löytää.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Kun täällä on Denon-miehet sanoneet, että ei subia tarvitse säätää kuin kello yhdeksään ja silti kartiot lentää subbarista. Että malttia nyt siihen säätöön. Ja tarkista nyt ettei kartio ole rikkoontunut jos on lyönyt yli noilla säädöillä.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 389
Noniin, nyt sain Denonin tulille ja tein kalibroinnin. Pitäisikö kaikki kajarit vaihtaa smallille? Pitääkö tämän jälkeen kalibroida uusiksi? Mites nuo muut asetukset (esim. Audyssey)?

E: Kajareina 2xDali Zensor 1 (SR/SL), 2xDali Zensor 3 (FR/FL), Dali Zensor Vokal (C) ja subbarina Dali E-12F. Subbarista volume säädetty maksimille ja se taajuussäädin maksimille (tais olla 120Hz).









Lainaanpa itseäni, niin ei mene Denon-miehet sekaisin. Subbarin volat ei ollutkaan täysillä, kuten muistelin, vaan puolessavälissä. Silti oli tuo -12dB, joten pienensin n. klo 10-10.30:een. Voisi tänään vaikka ajaa tuon kalibroinnin vielä uusiksi. Voiko sitä tehdä niin, että antaa tietyille muuttujille arvot ja sitten kalibroi? Eli esim. kaiuttimet pysyis smalleina ja pelkästään äänentasot säätyis?

Muutama lisäkyssri:
- mitä monikanavaääniformaattia yleensä suositte? Onko noista joku paras? Kyseessä siis 5.1-sett.
- jos kajarisettiä haluaisi jossain vaiheessa päivittää (ei kajareiden vaihtoa, vaan määrän lisäystä), niin mitkä kajarit tuohon kannatttaisi laittaa (jos tila taipuu). Enkä siis tarkoita välttis tässä vaiheessa ihan merkkiä/mallia, vaan yleisemmin kajareiden sijoituspaikkaa/ääniformaatin muutosta?
- mistä voin säätää sitä, mitä laitteita eri kaukot ohjaa? Nyt on telkulle, Shieldille ja Denonille omat ja tuntuu, että sama mistä painaa virtanappia, niin aina jokin muukin laite sammuu. Esim. Shieldin kauko sais sammuttaa vain Shieldin.
- Onko Shieldistä tai PS4:sta jotain asetuksia, joita pitää säätää, tällä setupilla? Tai TV:stä?


Ja vielä: yksi laite on kytkemättä, jota en muistanut: Sony MDR-HW700DS 9.1 -kuulokkeet. Googlettelu tuotti tällaisen ehdotuksen. Onko tuossa järkeä? Kuulokkeita käytän siis mm. telkkaria katsoessa, PS4:sta pelatessa, musiikkia kuunnellessa tai Shieldiä käyttäessä. ARC-porttihan tuossa on.
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
453
Tuli ylemmäs näemmä toinenkin Denon-mies. Älkää seikoittako minua häneen. Mä koestan tänään työpäivän jälkeen taas erilaisia asetuksia.
Sanottakoon, että subi toimi ennen uutta vahvistinta oikein hyvin.
Muut kaiuttimet ovat:
Kef Q750 Taajuusvaste: 42Hz - 28kHz (etukaiuttimet)
Kef Q650c Taajuusvaste: 55Hz - 28kHz (keskikaiutin)
Kef Q350 Taajuusvaste: 42Hz - 28kHz (takakaiuttimet)
Kef Q50a Taajuusvaste 96Hz – 19.5kHz (Athmos)

Järjestelmä on siis 5.1.2, vai miten sen haluaa ilmaista.
Kalibroinnin jälkeen Audussey heittää tolpat Large ja loput small. Itse laitan tolpatkin small ja crossover 80hz kaikille.

Ei tämä Ihan uutta ole minulle, poislukien Denonin käyttöliittymä verrattuna Onkyon vastaavaan. Samat asetukset sieltä kuitenkin löytää.
Sulla on subbarin gain täysillä. Vahvistin ei saa sitä säädettyä riittävän pienelle muuten kuin jakotaajuutta pudottamalla, jolloin pääkaiuttimet on oltava large.
Laita gain hyvin pienelle ja tee kalibrointi uudelleen. Nyt pitäisi pääkaiuttimien pysyä smallina. Nyt jos tuntuu, että haluat bassoa lisää, jää subbariin säätövaraa.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Voi elämän kevät. Nyt kun on sekä ARC:lla että Blu-ray erikseen yhdistetty pelkällä äänilähdöllä vahvistimeen. Niin nyt ei voi säätää vahvistinta ollenkaan kun ne säädöt ei ruudulla näy. Denon. Miten tuota nyt sitten säädetään. Onko ne kanavakohtaisia (HDMI) nuo säädöt? Vai meneekö kaikki lähdöt samalla?
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
328
Voi elämän kevät. Nyt kun on sekä ARC:lla että Blu-ray erikseen yhdistetty pelkällä äänilähdöllä vahvistimeen. Niin nyt ei voi säätää vahvistinta ollenkaan kun ne säädöt ei ruudulla näy. Denon. Miten tuota nyt sitten säädetään. Onko ne kanavakohtaisia (HDMI) nuo säädöt? Vai meneekö kaikki lähdöt samalla?
Onko sulla nyt telkkarissa se HDMI-tulo valittuna, johon olet kytkenyt vahvistimen ja silti et saa vahvistimen valikkoja ruutuun?
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Onko sulla nyt telkkarissa se HDMI-tulo valittuna, johon olet kytkenyt vahvistimen ja silti et saa vahvistimen valikkoja ruutuun?
bluray telkkuun. hdmi dvd vahvari ei tietoja. telkku arc vahvari acr tulo. siinä ne. ei näy tiedot telkussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
bluray telkkuun. hdmi dvd vahvari ei tietoja. telkku arc vahvari acr tulo. siinä ne. ei näy tiedot telkussa.
Tästä viestistä ei ole ihan helppo päästä jyvälle..

Mutta onhan se itse vahvarikin siellä telkkarin valikossa input tulona. Laita vaikka FM radio päälle vahvistimesta..
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 913
Viestejä
4 213 485
Jäsenet
70 979
Uusin jäsen
Nivustaive

Hinta.fi

Ylös Bottom