Ostin Denon avc-3700h vahvistimen.
Kaiuttimet yms kiinni ja kalibroimaan. Audussey haluaa, että subi soisi 75db mutta siitä ongelmat jo alkoivatkin. Subbari ( svs pc12-nsd), joka on toiminut vallan mainiosti edellisessä Onkyossa. Subissa on phase 180 ja low bass disabled, kuten ennekin.
En saa millään desibelejä Audusseyn haluamalle tasolle. Ohjeessa sanotaan, että subin oma gaini olisi hyvä olla klo12:sta. Minun pitää kääntää gaini täysille ja siltikin Audussey näyttää desibeleiksi hiukan yli 60.
Kalibroinnin jälkeen audussey laittaa etukaiuttimet Large, jotka vaihdan itse smalliksi. Crossoverit laitan per kaiutin 80HZ.
Subbarista ei kuulu mitään. Denonin speaker level asetuksissa ei kuulu lainkaan kohinaa subista. Saan pientä puhinaa, kun gain on täysillä ja sub level on +12db.
Subi soi kuultavasti ainoastaan, kun esim youtubesta ajaa jotain 25-40hz testiraitaa mutta esim perusmusiikissa on sointi todella onnentonta.
Mulla on pc kiinni myös vahvistimesta ja windowsin "testaa kaiuttimet" soittaa subia mielestäni abaut samalla volumella, kuin muitakin. Tosin, silloinkin subin gaini on täysillä ja asetus vahvatista +12db.
Mikä vika? Olen resetoinut vahvistimen kahdesti. Olen kalibroinnin suorittanut useasti. Olen kokeillut jättää kalibroinnin välistä. Ei auta.
Nostamalla vahvistimesta pääkaiuttimien crossoverin 150HZ:n saan subin heräämään ja mutta ei se noin kuulu olla.
Olen myös kokeillut toisella rca-johdolla, sekä sub 1 ja sub 2 portteja vahvistimesta. Vielä voisin kokeilla eri subilla. Miettisin, että mulla ei ihan kauheesti ole ollut volumea kuunnellessa, jossain 55-60 kohdilla ja ilmeisti "referenssi" olis 75db, mikä on imo ihan vidun kovaa. Ehkä subi soisi silloin, mene ja tiedä.
Minne Denon hukkaa lfe raidan, tai miksi se kuristaa sen ihan olemattomiin`?