AV-viritinvahvistimet / vahvistimet

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
No tota just, että kun 3600 tuli jo mahdolliseksi 4 kattokaiutinta niin mitä virkaa 4500 oikein on. Kuitenkin alkujaan selkeästi kalliimpi vahvistin, watteja toki hiukan reippaammin.

Lähinnä tulevia malleja jos miettii niin 3000 sarja varmaan se sweet spot mutta ellei 4000 olisikaan kamalasti kalliimpi niin saisko pienellä panostuksella laatua tai tehoa sopivassa suhteessa lisää.

Olohuoneeseen tietty riittää tuo 3000 sarja vallan mainiosti.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
23
Löytyykö suosituksia hyväksi stereovahvistimeksi/soittimeksi, joka tulee käyttöön kotisalille. Kahdelle kaiuttimelle siis. Laitteesta tulisi löytyä bluetooth, wifi, radio. Eli aika simppeliä laitetta mahdollisimman halvalla tietysti. Kaiuttimiksi ajattelin JBL control onet.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
417
Löytyykö suosituksia hyväksi stereovahvistimeksi/soittimeksi, joka tulee käyttöön kotisalille. Kahdelle kaiuttimelle siis. Laitteesta tulisi löytyä bluetooth, wifi, radio. Eli aika simppeliä laitetta mahdollisimman halvalla tietysti. Kaiuttimiksi ajattelin JBL control onet.
Jos radion hoitaa puhelimen tms. nettiradiolla, niin tää vois olla halvin vaihtoehto: Wifi & Bluetooth 5.0 Stereo A30 Mini Amplifier

Löytyy myös vähän tehokkaampi ja kalliimpi malli, mutta saattais tuokin riittää.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 343
Itse myös hieman vastaavassa tilanteessa, kun mietin vahvistinta ulkokaiuttimille. Olen jo melkein päätynyt kahteen eri laitteeseen: (d-luokan) vahvistimeen ja mediastriimeriin (CC audio?)(Spotify connect oltava tuettuna). Olisi esim. soitin vaihdettavissa, jos ominaisuuksia tarvitsisi lisää. 50w+50w löytyy 30e vaihtoehtoja Alista ja 50-100e Suomesta.

Eikö @them sinulle riittäisi kannettava soitin esim. JBL Xtreme? Kiinteässä asennuksessa tosin puolensa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
No tota just, että kun 3600 tuli jo mahdolliseksi 4 kattokaiutinta niin mitä virkaa 4500 oikein on. Kuitenkin alkujaan selkeästi kalliimpi vahvistin, watteja toki hiukan reippaammin.

Lähinnä tulevia malleja jos miettii niin 3000 sarja varmaan se sweet spot mutta ellei 4000 olisikaan kamalasti kalliimpi niin saisko pienellä panostuksella laatua tai tehoa sopivassa suhteessa lisää.

Olohuoneeseen tietty riittää tuo 3000 sarja vallan mainiosti.
No 4500:han on vuotta vanhempi malli, ja ehkä 3600 "upgreidattiin" osin juuri siksi, ettei 4600:aa päätetty julkaista. Ainakin audio science reviewin mittausten perusteella 3600 vaikuttaa olevan ihan laatupeli, vaikka 3500 ei ollut. Tuolla perusteella vähän näyttäisi siltä, että 4500:n hyöty olisi vain muutama watti lisää tehoa, ja siinäkin ero on niin pieni että ei se mihinkään tehonpuutteeseen auta.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
No 4500:han on vuotta vanhempi malli, ja ehkä 3600 "upgreidattiin" osin juuri siksi, ettei 4600:aa päätetty julkaista. Ainakin audio science reviewin mittausten perusteella 3600 vaikuttaa olevan ihan laatupeli, vaikka 3500 ei ollut. Tuolla perusteella vähän näyttäisi siltä, että 4500:n hyöty olisi vain muutama watti lisää tehoa, ja siinäkin ero on niin pieni että ei se mihinkään tehonpuutteeseen auta.
No pitää katella millasia malleja tulee seuraavaksi, lähinnä varmaan 3600 seuraaja kiinnostelee ellei sitten 4000 sarjalaisesta ilmesty jotain mihin kannattais panostaa. Jos noissa on jo 2.1 HDMI niin ei luulis ettei muutamaan vuoteen tarvi vaihtaa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
No pitää katella millasia malleja tulee seuraavaksi, lähinnä varmaan 3600 seuraaja kiinnostelee ellei sitten 4000 sarjalaisesta ilmesty jotain mihin kannattais panostaa. Jos noissa on jo 2.1 HDMI niin ei luulis ettei muutamaan vuoteen tarvi vaihtaa.
Tämän vuoden malleissa pitäisi olla HDMI 2.1, mutta jää nähtäväksi, että milloin julkaistaan. Nyt on näkynyt vain huhuja, että tulisi joko syksystä tai että koronan takia lykättäisiin tammikuun CES-messuille. Saa nähdä miten käy.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
23
Itse myös hieman vastaavassa tilanteessa, kun mietin vahvistinta ulkokaiuttimille. Olen jo melkein päätynyt kahteen eri laitteeseen: (d-luokan) vahvistimeen ja mediastriimeriin (CC audio?)(Spotify connect oltava tuettuna). Olisi esim. soitin vaihdettavissa, jos ominaisuuksia tarvitsisi lisää. 50w+50w löytyy 30e vaihtoehtoja Alista ja 50-100e Suomesta.

Eikö @them sinulle riittäisi kannettava soitin esim. JBL Xtreme? Kiinteässä asennuksessa tosin puolensa.
Varmaan joo riittäisi, mutta mulla on joku vamma, että haluan kiinteät.

Jos radion hoitaa puhelimen tms. nettiradiolla, niin tää vois olla halvin vaihtoehto: Wifi & Bluetooth 5.0 Stereo A30 Mini Amplifier

Löytyy myös vähän tehokkaampi ja kalliimpi malli, mutta saattais tuokin riittää.
Täähän periaatteessa vois olla hyvä. Löytyyköhän tuollaisia liittimiä ihan hyllytavarana alan liikkeistä mitä tuon linkin kuvassa speaker out:iin liitetään?
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 343
Varmaan joo riittäisi, mutta mulla on joku vamma, että haluan kiinteät.



Täähän periaatteessa vois olla hyvä. Löytyyköhän tuollaisia liittimiä ihan hyllytavarana alan liikkeistä mitä tuon linkin kuvassa speaker out:iin liitetään?
Pakkauksessa näyttäisi olevan tuollainen vihreä palikka.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
No 4500:han on vuotta vanhempi malli, ja ehkä 3600 "upgreidattiin" osin juuri siksi, ettei 4600:aa päätetty julkaista. Ainakin audio science reviewin mittausten perusteella 3600 vaikuttaa olevan ihan laatupeli, vaikka 3500 ei ollut. Tuolla perusteella vähän näyttäisi siltä, että 4500:n hyöty olisi vain muutama watti lisää tehoa, ja siinäkin ero on niin pieni että ei se mihinkään tehonpuutteeseen auta.
Mikä tuosta 3600 tekee merkittävästi paremman kuin 3500, jos ei kanavia oteta mukaan laskuun?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
SINAD -mittaukset. Denon AVR X3600 siis paremmat. Se on onko ero kuultava on erittäin kyseenalaista, riippuu mm. taustahälinästä, tilasta etc. (tuossa infoa SINAD : sta)


Tuossa Denon AVR X3500 ja tuossa Denon AVR X3600 revikka
Pieni on "laatupelin" ja "ei laatupelin" ero. :giggle: Tokihan itseäkin himottaisi tuo 3600 niin saisi 5.1.4, mutta pitäisi ensin ostaa uudet 800€ Atmos-kaiuttimet.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Pieni on "laatupelin" ja "ei laatupelin" ero. :giggle: Tokihan itseäkin himottaisi tuo 3600 niin saisi 5.1.4, mutta pitäisi ensin ostaa uudet 800€ Atmos-kaiuttimet.
No mun mielestä tuossa on ero oikein hyvän ja tyydyttävän välillä. Toki on eri asia, että missä määrin kuultavia ne erot ovat, ja jos on itse tyytyväinen esim. 3500:een niin lienee turha päivitellä jos ei tarvitse niitä lisäkanavia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Kuten täällä on todettu, noilla Audio Sciencen mittauksilla ei taida kauheasti olla kontaktipintaa kuulohavaintojen kanssa normikäytössä normikuormalla. Itse en niiden perusteella päättäisi yhtään mitään koskien vahvarivalintaa.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
No mun mielestä tuossa on ero oikein hyvän ja tyydyttävän välillä. Toki on eri asia, että missä määrin kuultavia ne erot ovat, ja jos on itse tyytyväinen esim. 3500:een niin lienee turha päivitellä jos ei tarvitse niitä lisäkanavia.
Halusin vain tietää mikä tekee tuosta mun 3500:sta merkittävästi heikomman muunkin kuin kanavien osalta. Jos tulee 3600 hankittua niin voihan sitä demota kuuleeko omalla Klipsch RP-Atmos-setillä eroja.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Voi kyllä olla, että tuo Audio science review käyttää edelleen liian suuria signaalitasoja testeissä, ja se heikentää testituloksia. Näköjään käyttävät kahta volttia koaksiaalisisääntulon mittauksessa, kun speksin mukaan maksimi on 0,6 volttia. :rolleyes:
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Halusin vain tietää mikä tekee tuosta mun 3500:sta merkittävästi heikomman muunkin kuin kanavien osalta. Jos tulee 3600 hankittua niin voihan sitä demota kuuleeko omalla Klipsch RP-Atmos-setillä eroja.
Tuskin suurempia äänellisiä eroja kuulet nykysetillä. Ennemmin kannattaisi ostaa erillinen laadukas päätevahvistin pääkaiuttimille, jos siis musiikin kuunteluun haluaa panostaa..
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Tuskin suurempia äänellisiä eroja kuulet nykysetillä. Ennemmin kannattaisi ostaa erillinen laadukas päätevahvistin pääkaiuttimille, jos siis musiikin kuunteluun haluaa panostaa..
Huonekorjaus ilmeisesti toimii myös päätevahvistimeen? Tuota voisi kyllä harkita. Harmi kun 3500-vahvari ei osaa prosessoida lisäkanavia päätteelle, 3600 osaisi.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 014
Jep, ihan normaalisti tuo huonekorjaus toimii lisävahvistimenkin kanssa. Itsekin päädyin lopulta tuon X3600H:n kanssa siihen että ostin integroidun stereovahvistimen 2000-luvun alusta (silloinen ovh 1300€) pääkaiuttimien kaveriksi. Siinä tosiaan jos 7.2.4 ajaa, niin valinta stereopäätteelle tehtävä taaempien atmos kaiuttimien ja etukaiuttimien väliltä.

Äänenlaatu aikalailla sama, directillä ajaessa huomas että ehkä miellyttävämpi bassotoisto tuossa erillisessä vahvistimessa. Ihan älyttömästi vertailua en tehnyt, kun se ei ainakaan huonontunut. Huonekorjaus pääkaiuttimilla käytössä 400Hz asti, menee noiden Q3050i kaiuttimien soundi omassa huoneessa rasittavaksi kovempaa tuutatessa jos korjaa ylempääkin.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Pelikäyttöönkö porukka odottelee tuota HDMI 2.1 vaffistimen osalta vai mihin ?
Joo on hiukan kyseenalainen vahvarissa tuo liitin, itellä ehkä vain käyttöä jos tuo seuraavan sukupolven Xboxin tai PC:n olkkariin ja tarvii vahvarin läpi ajella. Mutta jos meinaa pitemmän ajan pärjäillä niin ehkä ihan ok olla.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
Eikö tuo audioscience testannut x3500:n ja x3600:n vähän eri tavalla ja samalla tehtynä x3600 luvut voi olla huonompia?

X3600 testistä: "At first I tested it in normal mode and it could only go up to 1.5 volt before the amp clipped and sunk the DAC performance with it. When I enabled the 11 channel mode and redirected the amp from left and right channel, that problem completely vanished:"
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
^^^^ mittauksissa oli tosiaan eroja ja on myös oma saagansa onko noi mittaukset millään tavalla kuultavissa. Joka tapauksessa vaikka miten noita tuloksia pyörittelee niin ei se 3500 sieltä voittajana nouse ylös vs. 3600.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Ja niihin päätteisiin vielä, itsellä on xtz edge a2-300 tuon 3600 perässä ja kyllä mielestäni ero on selkeä, siis hyvään suuntaan. Se että onko se 300-500eur arvoinen, vai mitä toi laite maksaa, on sitten toinen juttu. Ei toi Denonin omakaan vahvari huono ollut, mutta mutta... Google/Youtube löytynee arvosteluita tuosta, mutta olen nyt viime aikoina kallistunut tuohon, että vahvistimilla on eroja.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
Ja niihin päätteisiin vielä, itsellä on xtz edge a2-300 tuon 3600 perässä ja kyllä mielestäni ero on selkeä, siis hyvään suuntaan. Se että onko se 300-500eur arvoinen, vai mitä toi laite maksaa, on sitten toinen juttu. Ei toi Denonin omakaan vahvari huono ollut, mutta mutta... Google/Youtube löytynee arvosteluita tuosta, mutta olen nyt viime aikoina kallistunut tuohon, että vahvistimilla on eroja.
Olen mm. juuri tuota päätevahvaria katsonut nyt slimmi Marantzin perään! Arvosteluissa äänen sanottiin olevan neutraalin "ohuella" puolella, mikä alkoi epäilyttämään kun itsellä on Elacin hieman kirkkaat kaiuttimet. Allekirjoitatko tuon kokemuksen? Toisina vaihtoehtoina on sitten hypex ncore, edulisen pään emotiva tai IOTAVX.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Olen mm. juuri tuota päätevahvaria katsonut nyt slimmi Marantzin perään! Arvosteluissa äänen sanottiin olevan neutraalin "ohuella" puolella, mikä alkoi epäilyttämään kun itsellä on Elacin hieman kirkkaat kaiuttimet. Allekirjoitatko tuon kokemuksen? Toisina vaihtoehtoina on sitten hypex ncore, edulisen pään emotiva tai IOTAVX.
Mulla on siis QA 3050i skobeina ja B&W subi 60hz jakotaajuudella, eli tavallaaan aika laid back / ei niin kirkas lähtökohta alunperin. Ainakin tähän settiiin sopii ja on tuonut sitä puuttuvaa kirkkautta vähän esiin. D-klässin vahtistimissahan sanottiin esim. naisvokalistien äänen honottavan, mutta en nyt itse sitä ainakaan vielä ole huomannut. Ihan selkeä ero kyllä 3D ja äänikuvassa Denoniin. Mutta kuten sanoin, onko hintansa väärti, en ainakaan itse tuosta luovu. Emotivassa on myös sama BO ICEPower moduli käytösä, joten liekö äänessä käytännön eroja..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Hommasin LG B9 television ja kun kaapista löytyy rakentamaton Overnight Sensations kajarikitti, ajattelin laittaa ne telkun kaveriksi. Kitti on tämä:


Specifications:
• Power handling: 25 watts RMS/50 watts max
• Frequency response: 45-20,000 Hz (-3 dB)
• Impedance: 8 ohms
• Sensitivity: 83 dB 1W/1m

Onko antaa suosituksia pienikokoisesta vahvistimesta? Tarkoitus rakentaa pieni subbari myös, joten 2.1 vahvistin menee. Pieni kotelointi helpottaisi, se vakiokokoinen av-vahvistin ei houkuttele. Tarkoitus ei ole rakentaa mitään ultimatehifisettiä, riittää että ääni kuuluu ja oikealla voluumilla. Heräte pitäisi myös olla, helpottaa käyttöä kun ei tarvi montaa säädintä pyörittää sohvalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Tuota katsellut, ohjeen mukaan jonkinlainen auto-off ominaisuus. Pitää varmaan vaan hankkia stereovahvistin subwoofer-linjalähdöllä ja rakentaa aktiivisubbari. Tilan puolesta menee kyllä tuollainen perinteinen vahvistinmöhkäle, Yammulla ja Pioneerilla näyttäisi olevan valikoimissa sopivia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.12.2019
Viestejä
155
Onkyo tx-nr616 alkaa saapumaan tien päähän kun hdmi tuloissa ihme häiriöitä. Mietin tässä että vaihtaisko Denon avr-x2600h vai 3600h? Huonekorjain ois kiva niin ehkäpä Sonya ei viitti ostaa vaikka musiikkia tulee kuunneltua. Antimode löytyy myös subille, mutta mietin onko noilla sarjoilla nyt olohuoneessa hintaerolle perusteita? 5.1 on setti tällä hetkellä siis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Onkyo tx-nr616 alkaa saapumaan tien päähän kun hdmi tuloissa ihme häiriöitä. Mietin tässä että vaihtaisko Denon avr-x2600h vai 3600h? Huonekorjain ois kiva niin ehkäpä Sonya ei viitti ostaa vaikka musiikkia tulee kuunneltua. Antimode löytyy myös subille, mutta mietin onko noilla sarjoilla nyt olohuoneessa hintaerolle perusteita? 5.1 on setti tällä hetkellä siis.
Näistä ehdottomasti 3600h jos haluaa parempaa huonekorjausta samassa - jos siis budjetti venyy tuohon. :)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
363
Pahoittelut offtopic kysymyksestä mutta sallittakoon kun näistä on puhuttu täällä aiemminkin.

Hommasin vähän aikaa sitten Umik-1 mikin ja mittailin taajuusvastetta REW:illä.
Huomasin, että crossoverin kohdalla oli suuri kuoppa. Googlailin ratkaisuksi vaihtaa subbarin phasea tai etäisyyttä vahvistimen kautta. Kokeilin ensin vaihtaa phase 180 subbarista mutta se ei tuottanut toivottua tulosta. Seuraavaksi aloin nostamaan subbarin etäisyyttä vahvistimesta 30cm pykälän nostoilla. Kuoppa oli pienimmillään 3m lisäyksen jälkeen, mutta siliti huomattavan suuri.

Tämän jälkeen mittasin kaiuttimet erikseen subbarin kanssa. Tästä ilmeni, että toisen kaiuttimen vaste suoristui huomattavasti mutta toisen heikentyi.

Kysymys siis kuuluu, että voiko tuon toisen kaiuttimen etäisyyttä muuttaa samalla tavalla kuin subbarin vai meneekö ihan metsään tällä konstilla? Onko tuo 3m lisäys subbariin jo ihan liikaa muutenkin? Olen vasta aloittelija näiden hommien kanssa, niin toivoisin pientä ohjeistusta teiltä kun täällä niitä tietäjiä löytyy! Saa myös ehdottaa muita keinoja suoristaa vastetta. Vahvistimesta löytyy manuaalinen EQ ja kolmen filltterin standing wave (alle 250hz).

Laittelen vielä liitteenä noita REW tuloksia (1/12 smoothing). Punaisella viivalla näkyy vaste ilman etäisyyden säätöä vahvistimesta ja sinisellä säädön jälkeen. Yksittäinen vihreä viiva on molemmat kaiuttimet subbarin kanssa, johon tehty vielä manuaalisia standing wave säätöjä 125hz ja 200hz piikkeihin ja laskettu subbarin tasoa.

Vahvistin on Pioneer vsx-924 antimodella, kaiuttimet Dali Zensor 3 ja subbarina Klipsch r-112sw.
 

Liitteet

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
132
Tarvitsisin hieman apua vahvistimen valinnassa, tulisi siis telkkarin kaveriksi ja ohjaus pitäisi siis hoitua suurimmaksi osaksi telkkarin kaukosäätimestä.
Telkkuna toimii vajaa pari vuotias samsungin älyyöllö. Eli kun telkun laittaa päälle niin vahvistin käynnistyy samalla ja äänenvoimakkuutta pystyy muokkaamaan telkun kaukosäätimestä. Plussaa siitä jos vahvistin osaisi streamata itse suoraan spotifystä puhelimen ohjauksella musiikkia, toki hoituu myös telkkarin kautta. Kaiuttimina toimii dali oberon 3 ja mahdollisesti joskus olisi tulossa vielä basso ja keskikaiutin, toki voi ehdotella myös hyvä stereovahvistimia. Budjetiksi olen ajatellut noin 300€ ja voin myös katsella käytettyjä
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 014
Tuo ohjaus telkkarin kaukosäätimellä onnistuu lähes kaikilla alle 10v vanhoilla kotiteatterivahvistimilla, hyvä tietysti tarkistaa että on Hdmi-CEC mainittu.

Striimaushan onnistuu hyvin myös vaikka chromecastin kautta ja hdmi-cec:n avulla se onnistuu myös käynnistämään laitteet, joten sitäkin kannattaa miettiä. Juuri möin käytettynä satasella Sony STR-DN1040:n mikä chromecastin kanssa täyttäisi toiveet.

Stereovahvistimissa ei oikein ole kuin Denon DRA-800H mikä sopisi ja sen hintaluokka on 600€
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
132
Noita viritinvahvistimia näkyy vaikkapa verkkokaupassa olevan 300-400e hintaluokassa ja on hdmi eARC eli onnistuu telkun kaukosäätimellä käyttö, millainen äänenlaatu noilla on verrattuna kalliimpiin (+600e) vahvistimiin? Huomaako niitä noilla kaiuttimilla? Tulisiko stereovahvistimella laadukkaampaa ääntä verrattuna tuollaiseen viritinvahvistimeen?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
208
Noita viritinvahvistimia näkyy vaikkapa verkkokaupassa olevan 300-400e hintaluokassa ja on hdmi eARC eli onnistuu telkun kaukosäätimellä käyttö, millainen äänenlaatu noilla on verrattuna kalliimpiin (+600e) vahvistimiin? Huomaako niitä noilla kaiuttimilla? Tulisiko stereovahvistimella laadukkaampaa ääntä verrattuna tuollaiseen viritinvahvistimeen?
Tuota pioneeria saa taas alle 300€ joka täyttää vaatimuksesi:

Äänenlaatuun en osaa ottaa kantaa. Itse en ole huomannut eroa vanhempiin saman hintaluokan vahvareihin ja muutenkaan en ole kultakorva ja tyytyväinen tuohon olen äänenlaadullisesti.
eARC on eri asia kuin hdmi-cec, mutta ei sillä niin väliä. Tosiaan kaikissa vähänkään uudemmissa vahvareissa on hdmi-cec mahdollisuus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Katselin noita stereovahvistimia ja turhaan sellaisesta maksan, HDMI-tulolla oleva stereovahvistin maksaa jo 100-200€ enemmän mitä kotiteatterivahvistin.

Tuota pioneeria saa taas alle 300€ joka täyttää vaatimuksesi:
Tuota Pioneeria katselin, mutta laatu ei arvostelujen perusteella ole hyvää. Löytyykö Denonin puolestapuhujia?

Denon AVR-X1600H -7.2-kanavainen AV-vahvistin, musta 399,00

Tarve oli pelkään stereokaiuttimille, ainoa kriteeri helppo käytettävyys, eli vahvistimen pitäisi käynnistyä television kanssa ja sammua itsestään/television kanssa. Onnistuuko tuolla Denonilla?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
132
Joo tällä hetkellä pelkästään etukaiuttimet mutta ehkäpä tulevaisuudessa olisi tarkoitus laittaa lisää kaiuttimia.

Tuota Pioneeria katselin, mutta laatu ei arvostelujen perusteella ole hyvää. Löytyykö Denonin puolestapuhujia?

Denon AVR-X1600H -7.2-kanavainen AV-vahvistin, musta 399,00

Tarve oli pelkään stereokaiuttimille, ainoa kriteeri helppo käytettävyys, eli vahvistimen pitäisi käynnistyä television kanssa ja sammua itsestään/television kanssa. Onnistuuko tuolla Denonilla?
Mitähän eroa tuolla linkkaamallasi denonilla on verrattuna tähän? Hinta ainakin ja tuola audiokaupassa tuota suosittelivat.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 014
Tarve oli pelkään stereokaiuttimille, ainoa kriteeri helppo käytettävyys, eli vahvistimen pitäisi käynnistyä television kanssa ja sammua itsestään/television kanssa. Onnistuuko tuolla Denonilla?
Jos tuo on kriteeri niin sen täyttää jokainen hdmi liittimellä varustettu vahvistin mitä uutena kaupasta löytyy, vaikka tuollainen parin sadan Sony
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Joo tällä hetkellä pelkästään etukaiuttimet mutta ehkäpä tulevaisuudessa olisi tarkoitus laittaa lisää kaiuttimia.



Mitähän eroa tuolla linkkaamallasi denonilla on verrattuna tähän? Hinta ainakin ja tuola audiokaupassa tuota suosittelivat.
Minulle riittävät ominaisuudet molemmissa, kolmekymppiä enemmän niin saa 7.2 äänet (joita en tarvitse). Olin jo painamassa tilausnappia tämän kohdalla, kunnes hokasin etten tarvi korvakarkkia huonoilla kaiuttimilla.

Jos tuo on kriteeri niin sen täyttää jokainen hdmi liittimellä varustettu vahvistin mitä uutena kaupasta löytyy, vaikka tuollainen parin sadan Sony
Hyvä tietää, eipä ole tullut panostettua tuohon ääni- tai kuvapuoleen pitkiin aikoihin, poislukien tietokoneen kuulokkeet.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
132
Minulle riittävät ominaisuudet molemmissa, kolmekymppiä enemmän niin saa 7.2 äänet (joita en tarvitse). Olin jo painamassa tilausnappia tämän kohdalla, kunnes hokasin etten tarvi korvakarkkia huonoilla kaiuttimilla.
Itselleni taitaa ihan tuo 5.1 riittää, mutta ei viitsi ihan sitä halvinta vahvistinta ottaa sillä jäisi noista hienoista kaiuttimista osa potentiaalista hyödyntämättä.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Mitähän eroa tuolla linkkaamallasi denonilla on verrattuna tähän? Hinta ainakin ja tuola audiokaupassa tuota suosittelivat.
Siinä Denonissa on Multi EQ XT korjain. Tuossa Yamahassa nyt on edes jonkin sortin YPAO. Aika monta kertaa täälläkin on painotettu, että ei kannata jättää huonekorjainta huomioimatta varsinkin, jos musiikkia kuuntelee.
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
44
Sattuikin sopivasti olemaan keskustelua vahvistimista ja äänensäädöstä TV:n kaukosäätimellä, sekä pari esimerkkilaitetta mm. Sonylta ja Yamahalta. Osaisiko joku sanoa, kuinka kuumaksi nuo kyseiset vahvarit menevät käytössä tai olisiko suositella vahvaria (mieluiten alle 400e), joka kävisi viileänä ja jossa olisi nuo hdmi arc ja cec -ominaisuudet? (Töllönä LG OLED C8)
Omat kokemukset ovat Onkyon tx-sr506 -vahvarista ja se lämpenee huolestuttavan paljon parin etukaiuttimen ja subwooferin kanssa.

Googlaillessa tuli vastaan myös muutamia tapauksia, joissa tuo "ohjausyhteys" TV:n ja vahvarin välillä katkeilee ajoittain, jolloin laitteita pitää konfiguroida ja käynnistellä uudelleen. Mahdoton varmaan sanoa, onko tuo suoranaisesti yleistä mutta onko teillä ilmennyt vastaanvanlaisia ongelmia?

Tai ehkäpä minun kannattaisi vaan suosiolla suunnata katseeni soundbareihin :D
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 343
Sattuikin sopivasti olemaan keskustelua vahvistimista ja äänensäädöstä TV:n kaukosäätimellä, sekä pari esimerkkilaitetta mm. Sonylta ja Yamahalta. Osaisiko joku sanoa, kuinka kuumaksi nuo kyseiset vahvarit menevät käytössä tai olisiko suositella vahvaria (mieluiten alle 400e), joka kävisi viileänä ja jossa olisi nuo hdmi arc ja cec -ominaisuudet? (Töllönä LG OLED C8)
Omat kokemukset ovat Onkyon tx-sr506 -vahvarista ja se lämpenee huolestuttavan paljon parin etukaiuttimen ja subwooferin kanssa.

Googlaillessa tuli vastaan myös muutamia tapauksia, joissa tuo "ohjausyhteys" TV:n ja vahvarin välillä katkeilee ajoittain, jolloin laitteita pitää konfiguroida ja käynnistellä uudelleen. Mahdoton varmaan sanoa, onko tuo suoranaisesti yleistä mutta onko teillä ilmennyt vastaanvanlaisia ongelmia?

Tai ehkäpä minun kannattaisi vaan suosiolla suunnata katseeni soundbareihin :D
Mielestäni täällä oli puhe HDMI ARC -adapterista, johon kytkeä RCA-liittimet. Ohjaus siis tv:n kakella. Esim.

Jotkut aktiivikajarit perään. Toisaalta olisi myös vaihtoehto Audio Pro A26, joka ottaa äänen sisään HDMI:stä.
Argon Alto A5 ottaa vastaan Sonyn ja Samsungin kaken signaalia, mutta onko mitään vaihtoehtoa LG:lle. Painin myös omalla kohdalla saman ongelman kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
53
Kasa tyhmiä kysymyksiä aloittelijalta. Elikkäs ikinä en ole mitään erillisvahvaria/passiivikaiuttimia omistanut niin en tiedä yhtään mitään näistä.

Alkuun olis tarkoituksena olla vain 2.1 mutta joskus tulevaisuudessa vois laajentaa useammalla kaiuttimella. Vahvarille max hinta 1000€ tällä hetkellä, toki jos halvemmalla saa hyvää niin kelpaa. Tarkoituksena olis jossain vaiheessa testailla itserakennettuja kaiuttimia. Mitään passiivikaiuttimia minulla tosiaan ei tällähetkellä ole.

Tyyliin tällaiset.

Esimerkkinä nyt nuissa elementeissä mitä videolla käytetään on 24w tai 40w 4Ohm. Minkälainen vahvistin olis hyvä kun siihen pitäisi sitten vielä subbarikin saada kaveriksi josta sais vähän potkua leffoihin ja musiikkiin. Tosiaan nämä ohmit menee yli hilseen itsellä mitä näitä nyt katsellut, joo resistanssi se on mutta mitä se käytännössä meinaa jos vahvarissa lukee esim 8Ohm ja joku watti määrä joka on reippaasti suurempi kuin tuo 40w? Saako sellaisella jo vahingossakin räjäytettyä tuollaiset elementit? Myös Xbox tulis vahvarin kautta kiinni, ja töllöstä löytyy Arc HDMI.

Nämä tulis omakotitalon isoon olohuoneeseen eli ääntä saa lähteä, toki tarkoituksena ei ole pommittaa täysillä kokoajan ja mieluummin tasapainoinen äänimaailma on hakusessa kuin maksimi paineet.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
37
Ostan uutta av-vahvistinta. Käyttö kyllä vain 2 kaiuttimella mutta haluan että toimii tv:n kanssa.

Loppusuoralla 2 denonia joista kumman vaan saan 400 e hintaan:

AVR-S950H

Kumpihan kannattais ottaa? 950 on huippumalli tosta halvemmasta sarjasta, 1600 taas halvin kalliimmasta sarjasta.

Itse olisin päätymässä tohon 950:een näyttää speksejä kattoen vähän paremmalta.

Mutta onko jollain näkemystä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
53
Pistät tuosta Denonin: Denon AVR-X3600H -9.2-kanavainen AV-vahvistin, musta 899,00

Taitaa olla niin että olipa vahvistin "alitehoinen" tai "ylitehoinen", kaiuttimet saa hajalle joko säröllä tai liialla teholla. Paras suojaus tässä kohtaa on maalaisjärki, kyllä sen kuulee kun ollaan liian pitkällä menossa.
Kiitos ehdotuksesta, vaikuttais ihan menevältä vehkeeltä mutta mites tuollaisen kanssa subbari, ilmeisesti pitää olla aktiivi? Minkälainen homma on saada passiivisubbari tämmöseen kotiteatterivahvariin, vai pitääkö olla jo niin paljon vahvempi se itse vahvari että hintaluokka nousee, tai onko se edes mahdollista?

Kuten sanoin, aloittelija :)
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Kiitos ehdotuksesta, vaikuttais ihan menevältä vehkeeltä mutta mites tuollaisen kanssa subbari, ilmeisesti pitää olla aktiivi? Minkälainen homma on saada passiivisubbari tämmöseen kotiteatterivahvariin, vai pitääkö olla jo niin paljon vahvempi se itse vahvari että hintaluokka nousee, tai onko se edes mahdollista?

Kuten sanoin, aloittelija :)
Jos sulla on joku vanha passiivisubbari jostain vanhasta mikrohifisarjasta, niin sanoisin että heitä se mäkeen. Modernien AV-vahvistinten kanssa käytetään vain aktiivisubbareita. Passiivisubbarista saa aktiivisen kytkemällä siihen erillisen päätevahvistimen, mutta ei siinä ole mitään järkeä minkään halpissubbarin kanssa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 446
Viestejä
4 162 164
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom