AV-viritinvahvistimet / vahvistimet

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Mittausfoorumilla nyt myös mielipiteitä XT32. Jostain syystä Audyssey muistetaan huonona ratkaisuna aiempien versioiden perusteella.

 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
213
Mikä laite kannattaisi hommata, kun tarkoitus on sekä katsella tv:tä että kuunnella musiikkia puhelimesta ja vinyylisoittimella? Tällä hetkellä kaivoin käyttöön joskus ostamani ProCasterin PRE-01:n (ja muistin samalla miksi sen myös joskus hylkäsin), jossa on kiinni Genelecin G Two -pari ja F One subbari ja tv optisella kaapelilla. Telkkarissa toki sitten vielä PS4 hdmi:llä. Vinyylisoitin ei ole tällä hetkellä käytössä.

Eli haussa korvaaja tuolle ProCasterille. Selviääkö yhdellä laitteella? Mitä tässä pitäisi ottaa huomioon?

Auttaisitteko noviisia, kiitos.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Vasen ja oikea etukaiutin pitää laittaa Front Pre out liittimiin, muutoin tulos ei ole tuo kerrottu.
Katselin samaa, että mitä tuo mittaus mitään mistään kertoo jos käyttää vahvistinta useammalla kanavalla. Stereona kuunteleville iloa toki ja kytkettävä tuolla tavalla eikä saa käyttää HDMI-inputtia. Muuten ilmeisesti hyvin lähellä X3500H:ta.

Samaan syssyyn tuli Audussey XT32 review: Audyssey Room EQ Review
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 024
Mistäs sopiva stereovahvistin Denon AVR-X3600H:n kaveriksi Atmos käyttöön?

7.2.4 käytössä tosiaan tarvitsee lisäksi yhden stereovahvistimen atmoksille (tai pääkaiuttimille, mutta nyt ei sellainen hakusessa).

Ulkomaisia foorumeita selaillessa tuli vastaan Dayton Audio APA102 ja Audiosource AMP100VS mitkä vaikuttavat oikein sopivilta (trigger + auto on yms.) mutta eipä niitä näytä varsinkaan rapakon tältä puolen löytyvän.

Ainoa vastaava minkä löysin on tuo Thomannin the t.amp 400. Siinä ei ainakaan mitään trigger käynnistystä tai auto-on mahdollisuutta mainosteta, mutta automaattinen 15min standby tila, joten toimisiko se tuossa käytössä?
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Miten ois Mareksound: Suomen johtava kotiteatterin ja hifin erikoisliike. Tosin tuota kannattaisi kokeilla pääkaiuttimien kanssa, jos vaan tehot riittää (ja miksi ei, jos käytössä on subi) ja tulee erikseen musiikkia kuuneltua. Triggerit löytyy kyllä kaikista autokäyttöön suunnitelluista vahvistimista myös, mutta ne tuppaa olemaan aika isoja könttejä,..

EDIT: olihan tommonenkin the t.amp TA50. Pitää vaan syöttää ennen leffakokemusta joku Atmos-signaali läpi, että herää ennen katsomisen aloittamista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 744
Mulla on Marantzin NR1506 slim AV-vahvistin jossa on pääkaittumien pre-outit, mutta trigger outtia ei ole. Jos hankin päätevahvistimen jossa on trigger init niin onko mitään tapaa saada se fiksusti heräteltyä vai pitääkö mennä jollain master/slave töpselillä?
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Pitänee valita semmoinen pääte joka herää signaalista siinä tapauksessa. Tuossa Amp Box S2 on virtanappi kyljessä, mutta se nyt ei tietenkään kovin kätevä ole, jos ei ole käytössä tuota triggerijohtoa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
289
Kiitos asiantuntevasta viestistä. Vähän vaikuttaisi siltä, että AV-vahvistinta ei tarvitse äänien puolesta, jos verrataan stereovahvistimeen. Vähän nuo "tilaäänisimulaatiot" kahteen kanavaan yhdistettynä vielä kiinnostaa, mutta tuskin kukaan tietää minkälainen rooli niillä tulisi olemaan esim. PS5 pelaamisessa. En jaksa uskoa, että toisi mun elokuvakokemukseen ihan hirveästi mitään.
Ootko jo vahvistimen ostanut, mihin päädyit?
 
Liittynyt
05.04.2020
Viestejä
63
Ootko jo vahvistimen ostanut, mihin päädyit?
Marantz PM7000N tällä hetkellä koekuuntelussa ja todennäköisesti jää hyllyyn. Unohdin videoliitännät kokonaan vahvistimesta ja päädyin stereovahvistimen valitsemiseen. HDMI ARC on ihan kiva ominaisuus, mutta se jäi ainoaksi asiaksi mihin olisin AV-vahvistinta tarvinnut. Kaikki omat liitännät voi mennä suoraan televisioon, eikä tarvitse tukea kuin 2.0 / 2.1 järjestelmää. Jos joskus pitää komposiittivideota tai muuta vanhempaa maailmaa saada kiinni, niin ostaa HDMI-adapterin. Monen kaukosäätimen käytön voi kiertää vahvistimen IR kontrollien säädöllä.

Musiikillisesti Marantz NR1200 ja Denon DRA-800H olivat kehnoja vaativille (87dB herkille) kaiuttimille. Tämä luettuna ja kahden eri hifiliikkeen myyjän haastattelemana. Vaikka antavat watteina enemmän kuin nykyinen PM7000N, niin opin itsekin stereovahvistimien koekuuntelun kautta, että eipä noilla wateilla taida tehdä yhtään mitään. 2x60W voi antaa paljon paremman "työntövoiman" kuin 2x100W ja eroja oli kuultavissa samojen wattimäärienkin vahvistimissa.

Denonin X3600H ja malleissa ylöspäin menevät olisivat antaneet parempaa ääntä (verrattuna NR1200 / DRA-800H), mutta ei ollut järkeä ottaa kaikkia niitä kotiteatteriominaisuuksia ilman käyttötarkoitusta. Uskon myös, että mitä riisutumpi laite, niin sitä huoltovarmempi ja laadullisempi juuri siinä asiassa mitä tekee. Otin musiikin kuunteluun tehdyn laitteen, jolla kuitenkin televisioäänien pyörittäminenkin on helppoa.
 
  • Tykkää
Reactions: jkm

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Mulla on tollanen noi 10v vanha onkyon sr-tx508 vahvari tietokoneessa kiinni optisella piuhalla ja olen huomannut sellaisen asian että tuo vahvarin kotelo lämpenee aika voimakkaasti tuon optisen liittimen kohdalta. Kestää hyvin kädellä koskettaa mutta selkeästi kuuma kohta. En tiedä liittyykö tuohon ongelmaan mutta jos laittaa volyymia vähän isommalle niin joskus ääni muuttuu sellaiseksi ohueksi ja basso ikäänkuin katoaa äänestä. Jos laitteen sammuttaa ja laittaa vähän ajan päästä uudelleen päälle niin ääniongelma on poissa ja tulee ehkä myöhemmin takaisin. Mietin että voisiko tuon korjata jotenkin halvalla, esim joku konkkien vaihto tms. vai kannattaako ostaa uusi? Ongelmana tuo on kuitenkin vittumainen kun äänet menee pilalle välillä ja jos tuo on joku ylikuumenemisongelma niin tuskin se kesän lämmöissä ainakaan paranee. Olen pyyhkinyt pölyt pois ja laite ei ole missään laatikossa missä ilma ei kierrä vaan ihan hyvin pitäisi ilman vaihtua tuossa paikassa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Onkos porukka kuinka paljon joutunu lähettelemään denoneita huoltoon takuuaikana (ja miksei senkin jälkeen)? Oma 4400 lähti nyt toista kertaa vajaaseen kahteen vuoteen huoltoon. Ekalla kerralla power-nappi painui sisään heti ensimmäisellä painalluksella ja nyt lähti huoltoon, kun takaoikeassa kajarissa ääni hävisi yhtäkkiä tai pikemminkin vaimeni merkittävästi kesken elokuvan.
Voin sanoa että ainakin Denon AVR-1603 oli käytössä joku lähemmäs 15v kunnes 2018 kesällä siirryin Denon AVR-X500 käyttäjäksi ja lahjoitin kaverille eteenpäin tuon 1603 version. Eli ainakin hieman iäkkäämmät kestävät oikein hyvin vaikka jos oikein suurennuslasilla katsoo voi huomata että muutamia pieniä uudistuksia on tullut mitä noista saattaapi uupua kuten HDMI yhteydet jne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
128
En tiedä onko oikea ketju kysyä, mutta kysyn kuitenkin. Minulla on tuo Yamahan esivahvistin WXC-50. Nyt alkanut tökkimään puhelimen kautta yhdistäminen Musiccast sovellus sanoo vain, että "aikaisemmin kytkettyä laiteta ei löytyynyt (Code -201)". Olen uudelleen asentanut kaiken ja yhteydet muutoinkin kunnossa, mutta ei auta. Aina pitää asetusten kautta muodostaa yhteys uudelleen. Puhelimena Oneplus 7Pro. Onko kellään antaa vinkkiä ongelman korjaamiseksi? Kiitos.

PS. Ongelma korjaantui puhelimen wifin nollaamisella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.03.2018
Viestejä
6
Mikähän on tuossa denonin x3600-vahvistimessa vikana? Tv ei löydä signaalia vaikka se on päällä. Tv:stä oon kokeillu jokaista hdmi-porttia ja vahvarissa johto monitor1 ARC/eARC portissa. Kolmea eri johtoakin olen kokeillut.

Edit: nyt alkoi toimimaan
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Uuden vahvistimen hankinta edessä ja tuo Denon x1600h näyttää olevan useammassa paikassa 399€. Eikös tuo täytä nykyaikaisten ominaisuuksien osalta kaikki kriteerit? Käyttö Netflix ja muut suoratoistot ja ajatus kevyen 5.1 järjestelmän hoito. Onko tuossa hintaluokassa jotain paljon parempaa?
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Uuden vahvistimen hankinta edessä ja tuo Denon x1600h näyttää olevan useammassa paikassa 399€. Eikös tuo täytä nykyaikaisten ominaisuuksien osalta kaikki kriteerit? Käyttö Netflix ja muut suoratoistot ja ajatus kevyen 5.1 järjestelmän hoito. Onko tuossa hintaluokassa jotain paljon parempaa?
Ite ainakin kovin tyytyväinen olen x1500h malliin. Aikamoinen parannus käytettävyyteen ku vertaa vanhaan pinohiireen. Ainut mikä vähän harmittaa on x32 korjaimen puute, mutta eipä noita kajareitakaan oo ku kaks niin ajaa sekin hienosti asiansa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 153
Ite ainakin kovin tyytyväinen olen x1500h malliin. Aikamoinen parannus käytettävyyteen ku vertaa vanhaan pinohiireen. Ainut mikä vähän harmittaa on x32 korjaimen puute, mutta eipä noita kajareitakaan oo ku kaks niin ajaa sekin hienosti asiansa.
Kyllä hyvästä huonekorjaimesta on hyötyä kahdenkin kaiuttimen kanssa. Tosin subbari nyt yleensä on se kaiutin, jonka kanssa tulee eniten ongelmia ilman hyvää huonekorjainta.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Juu ihan hyvä tämä perus korjainkin on. Tai ei itsellä ainakaan nyt ole paremmalle tarvetta. Ei jaksa kotona enää nykyään hirvee hifistellä ja suhisutella, kuha ääntä tulee ja ei aivan perseelle kuulosta niin hyvä on.
Mutta en silti pistäisi pahakseni jos olisi parempi korjain en vain ole valmis maksamaa 200-300e pelkästä korjaimesta kun muutoin kaikki ominaisuudet riittää paremmin kuin hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 687
Perus XT ei ole missään nimessä paska, vaikkei 32:n resoluutioon yltäisikään. Se silti tekee korjaukset myös alimmille taajuuksille ja varmasti parantaa tilannetta verrattuna siihen, ettei käyttäisi huonekorjainta. Musta 1xxx-sarjassa on ihan hyvä hinta-laatusuhde.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Juu ei oo ei. Pitää kuhan nyt tässä saa muuton taputeltua tän kuun aikana niin kaivaa vielä mittavehkeet naftalista ja suhauttaa muutamat mittaukset niin näkis mitä se oikeesti tekee..
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 290
Ite ainakin kovin tyytyväinen olen x1500h malliin. Aikamoinen parannus käytettävyyteen ku vertaa vanhaan pinohiireen. Ainut mikä vähän harmittaa on x32 korjaimen puute, mutta eipä noita kajareitakaan oo ku kaks niin ajaa sekin hienosti asiansa.
Ja täällä erittäin tyytyväinen X1400H malliin, tehoa ja tarkkuutta riittää. Etukaiuttimet jotain Dalia ja takana vanhat Paradigm merkkiset. Subbarina yli 20 vuotta vanha Audio Pro kahdella elementillä. Eli ei näihin tarvitse tonneja laittaa että saa (omasta mielestä) hyvää ääntä. Toki huoneen akustiikalla suuri merkitys.
 

Jambbos

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
141
Itse ainakin olen hyvin tyytyväinen ollut tuohon omaan X1600H-malliin. 5.1 -setti käytössä ja tuokin huonekorjain sai niihin ihan eri eloa.
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
49
Ostaakko, ja kannattaako edes, mitään muuta vahvistinta kuin denon, missä xt32 korjain, jos vähänkin "hinta/laatu" suhteeltaan ok teatteria aikoo rakentaa? (ilman erillistä sub equa...)
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 744
Onkos porukalla kokemusta Hypex NCore päätevahvistimista, esim. audiophonicsin malleista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 103
Ostaakko, ja kannattaako edes, mitään muuta vahvistinta kuin denon, missä xt32 korjain, jos vähänkin "hinta/laatu" suhteeltaan ok teatteria aikoo rakentaa? (ilman erillistä sub equa...)
XT32 on hintaluokassaan hyvä etenkin subwoofilla (tai jopa kahdella) jossei ole takataskussa esim. Antimoskaa, tai lähde itse equttamaan MiniDSP:llä tai vastaavalla. Kyllähän sitten Anthemin ARC menee audysseystä tod. näk. edelle, samoin tekee Dirac mitä löytyy mm. Nadeista. Mutta ovat nuo huomattavasti arvokkaampiakin.


Onkos porukalla kokemusta Hypex NCore päätevahvistimista, esim. audiophonicsin malleista?
Laatuahan noi ovatten...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 654
Ostaakko, ja kannattaako edes, mitään muuta vahvistinta kuin denon, missä xt32 korjain, jos vähänkin "hinta/laatu" suhteeltaan ok teatteria aikoo rakentaa? (ilman erillistä sub equa...)
Kyllä itse olen ihan tyytyväinen normi XT korjaimeen mutta hinta/laatu on aika suhteellinen käsite kun normi XT Denonit maksaa 300€ ja XT32 mallit taitaa lähteä >800€ joten epäilen onko se yli tuplasti parempi. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 103
Kyllä itse olen ihan tyytyväinen normi XT korjaimeen mutta hinta/laatu on aika suhteellinen käsite kun normi XT Denonit maksaa 300€ ja XT32 mallit taitaa lähteä >800€ joten epäilen onko se yli tuplasti parempi. :)
Aika harvaa 9 -kanavaista saa tuohon maagiseen 300e -hintaluokkaan. (jos sellaisen perässä on) ja aika harvassa 9-kanavaisessa enään on XT:tä.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 654
Aika harvaa 9 -kanavaista saa tuohon maagiseen 300e -hintaluokkaan. (jos sellaisen perässä on) ja aika harvassa 9-kanavaisessa enään on XT:tä.
Näinpä, saisi vähitellen tulla XT64 tai vastaava next level EQ niin tuo XT32 valuisi yhtä pykälää alempiin malleihin..
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 153
Näinpä, saisi vähitellen tulla XT64 tai vastaava next level EQ niin tuo XT32 valuisi yhtä pykälää alempiin malleihin..
Onhan tuo XT32 valunutkin alaspäin. Nykyään se on Denonin 3000-sarjassa, aluksi se oli vasta 4000-sarjassa. Tosin viimevuotinen 3600-malli oli aiempaa kalliimpi, mutta XT32 oli jo kahdessa vuosimallissa ennen sitä. Se on sitten eri asia, että pudotellaanko sitä vieläkin alempaan hintaluokkaan.

Itse luulen, että kunhan tulee HDMI 2.1 -vahvistimia, niin ihmisillä alkaa päivitysrumba, ja sitten alkaa saada käytettyinä kohtuuhintaan vanhempia malleja, joissa on XT32.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 024
No nyt on erikoinen ongelma Denon X3600H vahvistimen kanssa. Stereomusiikkia soittaessa subwooferit pitää mekkalaa ainoastaan Direct ja Pure Direct tiloissa :hmm:

Ensin en saanut niistä ääntä kuin levels säädön kautta, vaikka kaikki kaiuttimet small. Ei vaikuttanut valitseeko LFE vai LFE+Main. Sitten kävin muuttamassa etukaiuttimet largeksi ja kokeilin uudelleen niin alkoi tosiaan soimaan Directissä ja Puressa, mitkä on juurikin ainoita tiloja missä ei pitäisi soida. Nyt soi niissä jatkuvasti riippumatta siitä onko small tai large tai mikä jakotaajuus. Täytynee koittaa jotain tehdasasetuksien palautusta, vai onko tuolla jokin fyysinen rele pompannut väärään asentoon?

Myös MultEQ sovellus on saanut päivityksen näköjään viimekuussa ja eilen ei mennytkään kuin 1h 20min että sai onnistuneesti tehtyä 3 (!) position mittauksen. Huikee softa.

Edit: Tehdasasetuksien palautus lopulta palautti laitteen oikeaan toimintaan. Ensin ei tosin taaskaan stereossa kuulunut, kävin levelit läpi (en tehnyt muutoksia) ja nyt toimii. Direct ja Pure tilassa ovat hiljaa kuten kuuluukin. Toivottavasti ei sekoile tämän enempää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
@Alosi, pystykö vielä vähän avaamaan millaisia issueita MultiEQ:n appissa oli? Itsellä se ei alkuun tahtonut toimia kunnolla S7:lla, ei siis tallentanut mittaustuloksia mikä oli tosi palkitsevaa kun oli tehnyt muutaman kerran kuuden position mittauksen. :D

Edit: tällainen löytyikin Storen sivuilta:
WHAT'S NEW
• Improved stability and bug fixes
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 024
@JaySon , nyt tuli jatkuvasti communication erroria, kadotti yhteyden ihan missä sattuu välissä, vaikka yhteydet kyllä kunnossa ja kaikki laitteetkin resetoin. Toki muutaman kerran tyssäsi jo X3400H:n kanssa tutuksi tulleen tapaukseen, eli Subwoofer 2:sen level checkkiin.

Nyt kun on 11 kaiutintakin niin hetki menee mittauksissa, vähänkö ärsyttää tuommoinen pätkivä softa siihen päälle.

7:n kaiuttimen ja X3400H:n kanssa onnistui lopulta 8:n (!) pisteen mittaus. Siihen täytyi kontata talon ympäri takaperin puhelin povitaskussa ja tulla parvekkeen ovesta sisään. En keksi mitä taikoja nyt pitäisi tehdä.

Edit: X3400H:n kanssa oli tosiaan 7 kaiutinta, eikä 9
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
979
@JaySon , nyt tuli jatkuvasti communication erroria, kadotti yhteyden ihan missä sattuu välissä, vaikka yhteydet kyllä kunnossa ja kaikki laitteetkin resetoin. Toki muutaman kerran tyssäsi jo X3400H:n kanssa tutuksi tulleen tapaukseen, eli Subwoofer 2:sen level checkkiin.

Nyt kun on 11 kaiutintakin niin hetki menee mittauksissa, vähänkö ärsyttää tuommoinen pätkivä softa siihen päälle.

9:n kaiuttimen ja X3400H:n kanssa onnistui lopulta 8:n (!) pisteen mittaus. Siihen täytyi kontata talon ympäri takaperin puhelin povitaskussa ja tulla parvekkeen ovesta sisään. En keksi mitä taikoja nyt pitäisi tehdä.
Ettei ongelma sitten olisi kodin verkossa? Siitä olen samaa mieltä, että softa itsessään on ihan susi, mutta jos sinulla jatkuvat saman tyyppiset ongelmat vaikka vahvistin on vaihtunut, niin ongelmakohdiksi jää puhelin ja kodin verkko.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
@Alosi, voi ei! :D Toi kuulosta kyllä aivan paskalta suoraan sanottuna.. Mulle riitti se parikin 5.1 uudelleenmittausta vain todetakseen että "Ei tällä kertaa." :D
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 068
iOS-versio on toiminut ilman mitään ongelmia tabletilla ja luurilla. Onko sitten ollut tuuria, vai onko Android-versiossa enemmän parantamisen varaa?
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 654
Ettei ongelma sitten olisi kodin verkossa? Siitä olen samaa mieltä, että softa itsessään on ihan susi, mutta jos sinulla jatkuvat saman tyyppiset ongelmat vaikka vahvistin on vaihtunut, niin ongelmakohdiksi jää puhelin ja kodin verkko.
Mulla sama tilanne, kokeilin eri reititintä, puhelinta, verkkoa, wifiä ja ei auttanut. Tämä siis Android versiolla.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 522
Toivottavasti täällä saa kysyä myös käytetyistä.
Hakusessa mökille vahvistin jolla pystyy soittamaan kahta paria kaiuttimia sekä subia stereona.
Nyt kiikarissa Sony str-dh520.
Googlella ei oikein löydy vastausta, olisiko jollain foorumilla ollut tuollainen?
Monella tuo onnistuu mutta osassa edellyttää ääniprosessointia eli onnistuu vain tilaäänellä ei "stereo" tilassa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 024
@ddude , kyllä onnistuu soittaminen stereona subin kanssa, ainakin laittamalla pääkaiuttimet pieniksi. Jakotaajuuden voi säätää 40-200Hz. Myös Multi Stereo tila löytyy niin voit kytkeä nuo kaiuttimet eri lähtöihin.

P.s löysin vastauksen suoraan googlaamalla "str-dh520 speaker settings" ja ensimmäinen tulos oli Sonyn oma ohjekirja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 399
Audyssey apilla ei saanut yhteyttä vahvistimeen ennen vahvistimen päivittämistä. Onhan tuo ohjelma melko kankea, toimii kyllä hyvin androidilla.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 024
@petepeluri , viestisi innoittamana päätin kokeilla apilla taas 7.2.4 setupin mittausta X3600H:lla ja mitä vielä! Kerrasta läpi 6 pisteen mittaus! (jos ei lasketa kahta jumitusta subwoofer 2 leveliin..)

Siitä innostuneena riensin olkkariin X3400H:n ja 5.1 setupin pariin. Sielläkin ekalla kerralla läpi 6 pisteen mittaus, paitsi vasen etukanava näytti nollaa :hmm: (etäisyydet, tasot, taajuudet). Siitä alkoikin sitten rumba. Välillä kesken toisen mittauksen olisi halunnut jo siirtyä kolmanteen ja seuraavaksi ilmoittikin että kaikki 8 pistettä mitattu. Muutaman kerran oli sitä mieltä että subbarista ei kuulu mitään ja kerran taisi tulla connection erroria. Sai sen kuitenkin sitten lopulta läpi kuudella pisteellä ajettua.

Tuli muuten toistamiseen sama ongelma X3600H:n kanssa että subbareista ei kuulu mitään. Auttoi kun ajoi Audyssey tulokset uudelleen vahvistimeen :thumbsup:
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Erikoista, olen ajanut noi setupit 3 kertaa läpi 3600:lla, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Toki vähäinen määrä sekä skobet on niin optimaalisilla paikoilla kuin ne vaan voi olla, jotta lähtökohta mahdollisimman hyvä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 399
@petepeluri , viestisi innoittamana päätin kokeilla apilla taas 7.2.4 setupin mittausta X3600H:lla ja mitä vielä! Kerrasta läpi 6 pisteen mittaus! (jos ei lasketa kahta jumitusta subwoofer 2 leveliin..)

Siitä innostuneena riensin olkkariin X3400H:n ja 5.1 setupin pariin. Sielläkin ekalla kerralla läpi 6 pisteen mittaus, paitsi vasen etukanava näytti nollaa :hmm: (etäisyydet, tasot, taajuudet). Siitä alkoikin sitten rumba. Välillä kesken toisen mittauksen olisi halunnut jo siirtyä kolmanteen ja seuraavaksi ilmoittikin että kaikki 8 pistettä mitattu. Muutaman kerran oli sitä mieltä että subbarista ei kuulu mitään ja kerran taisi tulla connection erroria. Sai sen kuitenkin sitten lopulta läpi kuudella pisteellä ajettua.

Tuli muuten toistamiseen sama ongelma X3600H:n kanssa että subbareista ei kuulu mitään. Auttoi kun ajoi Audyssey tulokset uudelleen vahvistimeen :thumbsup:
Ei ole tuollaisia ongelmia ollut (x3400), mutta en ole tehnyt kuin 3 pisteen kalibroinnin. Tuskin ainakaan paranisi suuremmalla määrällä.
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
214
Ei ole tuollaisia ongelmia ollut (x3400), mutta en ole tehnyt kuin 3 pisteen kalibroinnin. Tuskin ainakaan paranisi suuremmalla määrällä.
Kaikki AVS yms foorumien oppaat suosittelee, että mittaukset tehdään maksimimäärällä, eli 8 mittauksella. Mittamikin näissä 8 mittauksessa ei tule olla hirveän etäällä pääkuuntelupisteestä eikä missään tapauksessa vasemman etukaiuttimen vasemmalla puolella taikka oikean etukaiuttimen oikealla puolella. Yksi yleishyvä ohje on, että mittamikin ja takaseinän välissä olisi vähintään 30cm etäisyyttä. Tarkemmat ohjeet esmes avs forumsin audyssey 101 ketjussa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 399
Kaikki AVS yms foorumien oppaat suosittelee, että mittaukset tehdään maksimimäärällä, eli 8 mittauksella. Mittamikin näissä 8 mittauksessa ei tule olla hirveän etäällä pääkuuntelupisteestä eikä missään tapauksessa vasemman etukaiuttimen vasemmalla puolella taikka oikean etukaiuttimen oikealla puolella. Yksi yleishyvä ohje on, että mittamikin ja takaseinän välissä olisi vähintään 30cm etäisyyttä. Tarkemmat ohjeet esmes avs forumsin audyssey 101 ketjussa.
Kuuntelupisteen ulkopuolella bassotoisto poikkeaa huomattavasti kuuntelupaikasta. Pieni pelko että tuo sekottaisi säädöt useammalla mittauksella.
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
214
Kuuntelupisteen ulkopuolella bassotoisto poikkeaa huomattavasti kuuntelupaikasta. Pieni pelko että tuo sekottaisi säädöt useammalla mittauksella.
Yksi vaihtoehto on myös se, että säätää sitä mittamikin korkeutta niillä “ylimääräisillä” mittauksilla. Esim. jos nyt oot tehnyt kolme mittausta, niin tee vähintään kolme mittausta samoista pisteistä niin, että mittamikki on aavistuksen korkeammalla, kuin niissä aikaisemmissa kolmessa mittauksessa. Loput kaksi mittausta sitten siitä pääkuuntelupisteestä ihan pienellä siirrolla. Mutta tosiaan, paremmin tietävät noilla foorumeilla kertoo, että parempaan lopputulokseen pääsee, kun tekee ne kaikki 8 mittausta, oli se sitten vaikka useampi mittaus samasta paikasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 399
Yksi vaihtoehto on myös se, että säätää sitä mittamikin korkeutta niillä “ylimääräisillä” mittauksilla. Esim. jos nyt oot tehnyt kolme mittausta, niin tee vähintään kolme mittausta samoista pisteistä niin, että mittamikki on aavistuksen korkeammalla, kuin niissä aikaisemmissa kolmessa mittauksessa. Loput kaksi mittausta sitten siitä pääkuuntelupisteestä ihan pienellä siirrolla. Mutta tosiaan, paremmin tietävät noilla foorumeilla kertoo, että parempaan lopputulokseen pääsee, kun tekee ne kaikki 8 mittausta, oli se sitten vaikka useampi mittaus samasta paikasta.
Tein 8 mittausta max 30cm cm kuuntelupaikasta. Tuntuu toimivan noinkin.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
390
Ite tein kaikki mittaukset täysin samasta pisteestä. Saa edes sweet spottiin mahdollisimman täydellisen äänen + audysseyn ei tarvi arpoa keskiarvoja tuloksista kun tulokset on identtiset. Silloin voisi olettaa korjauksenkin olevan mahdollisimman hyvä. Ja hyvältähän se kuulostaakin.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Ite tein kaikki mittaukset täysin samasta pisteestä. Saa edes sweet spottiin mahdollisimman täydellisen äänen + audysseyn ei tarvi arpoa keskiarvoja tuloksista kun tulokset on identtiset. Silloin voisi olettaa korjauksenkin olevan mahdollisimman hyvä. Ja hyvältähän se kuulostaakin.
Tämä kyllä vahvasti, mutta pitää ottaa huomioon, että ei tosiaan sovi sille penkkiriville jotka mahdollisesti sohvalla kuuntelee/katsoo myös. Spotti tosin se tärkein.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Jos tulee seuraavan erän Denoniin vaihdettua nykyinen 3500 niin pitääkin tehdä mittaus myös noin tiheästä sumpusta.

Mikä muuten muuttuu kun Denonilla mallisarja vaihtuu 3000 —> 4000,
2 takakanavaa ja lisää tehoa? Painoa ja hintaa tulee, onko komponenttien laadussa tms. parannusta mitä ei spekseissä lue?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 024
Denon X3500H -> X3600H toi jo 2 kanavaa lisää, eli tuli luokkaa alemmaksi 9-kanavaa (ja 11 kanavan prosessointi). Denon X3600=X4500H, mitä nyt speksissä pikkusen enemmän watteja per kanava.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 091
Viestejä
4 191 139
Jäsenet
70 862
Uusin jäsen
pesä_

Hinta.fi

Ylös Bottom