Vaihtui Denon 4700 --> Marantz Cinema 50. Pienet testit kerkesin, kyllä tuossa pari juttua kuullosti ottavan ainakin yhden askeleen parempaan.
Jotenkin puhtaammalta ja selkeämmältä kuullostaa, ja samalla tilaäänien kohdennus / liikkuminen tarkempaa. Tein vasta vahvistimen käyttöönoton yhteydessä 3 pisteen Audyssey mittauksen mutta jahka kerkiää niin Audysseyn appin kautta 8 pisteen mittaus + curvesäädöt (bassojen nostoa, leikkuri jonnekin 400Hz ja midrange compensation pois). Mutta tuolla 3 pisteen mittauksela kuullostaa jo paremmalta kuin ennen, saas kattoo paraneeko vai miten käy kun menee sörkkimään lisää. Nyt oli myös käytössä tuo mikin pahvinen jalusta jota suositeltu, aikaisemmin kasaillut tyynyistä mikille alustaa.
Persposkien päristimelle eli tactile transducerille oli myös oma lähtönsä 4. sub outista ja tuntuu toimivan paremmin kuin aiemmin. Jatkaa mukavasti LFE ääniä minne subbari ei yletä. Piti sen vahvarista ottaa hiukan volumea pois ja ehkä pieniä nyanssejakin erottuu nyt enempi. (
Q10B Tactile Transducer - Earthquake Sound Corp.).
Cinema 50 on Preamp modessa koska kaikki kanavat miehitetty aktiivikaiuttimilla, erillistä subia ei ole (B&O:n Beolab 20 edessä, keskitie Beolab 7.4 ja loput surroundit ja kattokajarit Beolab 3).
Marantzista sanottu että olisi "musikaallisempi" kuin Denon, samaa soopaahan ne aika pitkälti on raskaampaan HiFi:in nähden mutta kyllä tuossa jotain eroa siltin on, voikohan tuo HDAM piiri olla edukseen:
Musiikista tuo Audyssey + Dynamic EQ tekee aika kirkasta kamaa näiden B&O:n kanssa mutta pitää kattoa kun pääsee vähän säätämään curvea että kuinkas sitten soi. Ei ainakaan huonompi ole nytkään. Purella muuten hyvä mutta kaipaisi hiukan basson "tiivistämistä ja tömäköintiä" huonekorjauksen kanssa. Onhan noissa Beolab 20 jo itsessään pienet säädöt ettei ihan mahdottomasti kumise nurkissa mutta alakertaa / middleä mielellään hallitusti lisää