Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sitten et saa ääniä häviöttömästi vahvarille, mutta tuskin huomaat eroa muuten kuin mahdollisesti Bluray-leffoilla.Ei tue Yamaha RX-V479 eARC vain pelkkä ARC.
Joo nyt testaillut uuden töllön kanssa. ARC lähtö TV:sä asetettu pass throuhg tilaan. Netflix sovellus TV:stä tuottaa 5.1 äänen vahvarille. PC samoin. Mutta vaikka PS5 ääniasetuksista olen laittanut äänilähölle AV-Vahvistin ja muodoksi 5.1, Vahvari näytää 2.1 tilaa.Sitten et saa ääniä häviöttömästi vahvarille, mutta tuskin huomaat eroa muuten kuin mahdollisesti Bluray-leffoilla.
On kyllä aika ruma hinta ns peruslaitteesta, heti iski silmään tuo että takana maximi watit on 240, kuinkas tuo sonyn väite 80w kaikkille kanaville voi pitää paikkansa ? Verkkiksen listauksessa lupaillaa huikeat 165w YHTEEN kanavaan, ei tuossa kyllä montaa wattia per kanava tuu kun kaikkia kuormittaa.
Edit: suomi sivuilla tosiaan ilmotetaan 120+120 eli 240w 2 kanavaan, hiukan huvittavaa kun laite on kuitenki 7 kanavainen.
- Teho: 165W (6ohm, 1kHz, 1 kanava kuormitettuna THD 0.9%)
Yleisesti kyllä mutta harva av-vahvistin on 1 kanavaa käyttäessä lähes virtalähtee maksimitehoissa.AV vahvistimissa tuo maksimi teho taidetaan yleensä ilmoittaa yhtä kanavaa ajettaessa. Sama homma kaikilla valmistajilla.
Onko arc asetuksissa automaattinen päällä? Kokeile vaihtaa sieltä ulostulo moodiksi dolby, silloin pitäs kaikki tulla dolbyllä koodattuna vahvarille.Denonin viritinvahistin. Miten Ylen ohjelmista saa LFE kanavan toimimaan vai onko niissä edes sellaista? ARC käytössä. Kokeiltu myös vaihtaa vahvarista LFE+main ja silläkään ei subista kuulu oikein mitään. Muut kanavat (esim. MTV) jotka lähettävät stereo ääntä, niissä subbari toimii ok.
Netflixillä toimii myös. Joku ero tuossa koodauksessa on kun Ylellä näytössä lukee ”Surround” ja Netflixin kanssa ”Dolby D”.
Denonin viritinvahistin. Miten Ylen ohjelmista saa LFE kanavan toimimaan vai onko niissä edes sellaista? ARC käytössä. Kokeiltu myös vaihtaa vahvarista LFE+main ja silläkään ei subista kuulu oikein mitään. Muut kanavat (esim. MTV) jotka lähettävät stereo ääntä, niissä subbari toimii ok.
Netflixillä toimii myös. Joku ero tuossa koodauksessa on kun Ylellä näytössä lukee ”Surround” ja Netflixin kanssa ”Dolby D”.
Jos stereo-ääni riittää, niin ei kai siinä mitään ihmeellistä ole. Televisiota/leffoja katsoessa keskikaiuttimen puuttuminen lienee selkein käytännön ero monikanavaan nähden, mutta jos se ei haittaa, niin ei kai siinä sitten. Se on sitten eri asia, että hyötyykö tuosta muutoksesta mitään.Onko kukaan tehnyt vaihtoa AV-vahvistimesta stereo vahvistimeen? Juuri tuli luovuttua subbarista ja pelkästään stereona tulee nykyään kuunneltua musiikki ja katseltua leffoja niin ajattelin että menee Denonin X2300W ominaisuudet ihan hukkaan niin jos kokeilun vuoksi myisi Denonin ja hankkisin tilalle samalla rahalla stereo vahvistimen.
Minä tein kun AV-vahvistimesta (Arcam AVR-250) hajosi DAC-puoli, niin ostin käytettynä Naim NAIT 5i stereovahvistimen ja erillisdacin. Eipä tunnu että menettäisin mitään, subbarikin on kiinni Naimin kasettiulostulossa ja toimii sitäkin kautta. Itselle koko 5.1 oli sen ajan kun käytössä aika mitäänsanomaton eikä minulle tuonut mitään lisää, vaan pidän tästä stereosta enemmän.Onko kukaan tehnyt vaihtoa AV-vahvistimesta stereo vahvistimeen? Juuri tuli luovuttua subbarista ja pelkästään stereona tulee nykyään kuunneltua musiikki ja katseltua leffoja niin ajattelin että menee Denonin X2300W ominaisuudet ihan hukkaan niin jos kokeilun vuoksi myisi Denonin ja hankkisin tilalle samalla rahalla stereo vahvistimen.
Kyllä. Samoin stereo vaffeissa harvoin on huonekorjainta. Noista syistä itselleni ei moista tule.Eikös stereo vahvareissa menetä LFE kanavan elokuvia varten? Eli subbari miksataan vaan L ja R kanavaan, jolloin ei tule samanlaista +10db boostia subwooferista kun paukkuu elokuvissa?
Mitä kuvittelet / haluaisit saavuttaa tuolla soundbarilla vs. erillisella vahvistin + kaiutin kombolla ? (Muuta kuin kompaktin koon)Mulla ois tommonen Onkyon joku TX-NR767 (sitä luokkaa). Oon miettinyt jo aika pitkään että heivaisiko helvettiin ja tilalle joku soundbari.
Tarkoittanet että sinä et arvosta 5.1 juttuja youtube-aikana.Ei Youtube-aikana kauheasti arvosteta mitään 5.1 juttuja ja taka-kaiuttimet on tiellä vaan.
Ideoita?
Se perinteinen on ottaa pistosaha ja vetää taustapahviin reikä.
Sitä on tehty johtoja, mutta myös liian suurien vehkeiden takia.
Mutta tuollaista vahvistinta ei ole olemassakaan mitä haet. Valitettavasti.No olipa turha kommentti. Tv-taso seinässä, joten ei tuo edes auttaisi asiaan millään tavalla.
Mutta tuollaista vahvistinta ei ole olemassakaan mitä haet. Valitettavasti.
No jos tavan ARC riittää niin go for it. Toki tuossa nyt tiettyjä ominaisuuksia ei ole kuten huonekorjain etc.No itseasiassa olin saanut yksityisviestin, jossa suositeltiin Canton Smart Amp 5.1.
Canton Smart Amp 5.1
Canton Smart Amp 5.1 , jossa Dolby Atmos® väri: musta - KUNTO ERINOMAINENwww.hifikulma.fi
Mielipiteitä tuosta laitteesta?
What Hi-Fi on ainakin tykännyt. "Paljon fyysistä kokoaan suurempi ääni"No itseasiassa olin saanut yksityisviestin, jossa suositeltiin Canton Smart Amp 5.1.
Canton Smart Amp 5.1
Canton Smart Amp 5.1 , jossa Dolby Atmos® väri: musta - KUNTO ERINOMAINENwww.hifikulma.fi
Mielipiteitä tuosta laitteesta?
"Paljon fyysistä kokoaan suurempi ääni"
No jos tavan ARC riittää niin go for it. Toki tuossa nyt tiettyjä ominaisuuksia ei ole kuten huonekorjain etc.
En usko että menetät mitään tuolla 3:n kaiuttimen setupilla ARC:n myötä. Subwoofer tuohon kylkeen ois ihan fiksu.Joo sepäse.. se tässä se suurin kysymys onkin. Tvnä ihan LG c1 jossa ois kyllä tuo earc tuki. Ja lähtökohtaisesti tosiaan kolmessa etukaiuttimessa pysytään ni riittääkö tuo arc dolbyn ja DTSn ulostuloon, jotta myös tvstä katsotut elokuvat kuullostais hyvältä. Aika amatööri näissä kuitenkin loppujen lopuks oon.
Hei!
Olen vähän pulassa ja tarvitsisin apua. Tarvitsisin vahvistimen jonka syvyysmitta olisi max 270mm syvä. Olen kolunut mielestäni kaikki läpi ja kaikki tuntuu olevan yli 300mm.. SONY STR-DH590 ois ainut alle 300 joka tullut vastaan, mutta ei siltikään mee alle tuon 270mm. Vahvistin täytyisi siis saada tv-tason kaappiin jossa ovi.
Ettei menis liian helpoks ni vaatimuksia olisi myös;
- vähintään 3 kanavainen, (right, left, center) koska nuo kaiuttimet jo löytyvät.
- (e)arc
- syvyys max 270mm
Saa olla myös ulkomailta/ei niin tunnettu valmistaja. Ideoita? Kiitos!
Ei varmaan tule kuuloonkaan mutta mitä jos vaihtaakin TV tason?
Tai sijoittaa sen huoneen reunalla jos mahtuu, johdotuksia uusiks.
Viimeksi neuvoin yhtä jannua heittämään jonkun puisen tason kirppikselle / takkaan kun rajoitti AV harrastusta Jollei nyt suvun käsin veistetty taideteos satu olemaan niin mitä mokomia säästelemään.
No olipa turha kommentti. Tv-taso seinässä, joten ei tuo edes auttaisi asiaan millään tavalla.
Hah, kiitos, mutta tosiaan tv-taso on uus ja nykyinen vahvistin taas vanhempi ja järeempi ettei edes tason päälle mahdu. Sonyn 1040.
Oon myös kovasti miettinyt saisinko sen johki ihan muuaalle päin huonetta mut sit menis johtojen kanssa pelleilyks..
Alkaa olla ajankohtaista päivittää vahvistinta sen temppuilun takia mutta kun pitäisi saada vähintään yhtä hyvä siedettävään hintaan tilalle niin vaikeaa on. Pitäisi olla hyvä etuaste levarilla ja tietty kaukosäädin. Stereoääni riittää ja kajareina toimii POLKin S60 Signaturet.
Nykyinen siis 80-luvulta peräisin oleva Kenwood KA-990D eli laatua ja ruutia piisaa, kaikki napit vaan tahtoo olla loppu eli kanavat pätkii kun input-napit haamuilee, kajarivalitsin-kytkin samoten, jopa loudness-nappi elää omaa elämäänsä ja arpoo välillä jompaan kumpaan kanavaan sitä päälle. Kenwood KA-990D Stereo Integrated Amplifier Manual | HiFi Engine
Olen katsellut Cambridge Audion vehkeitä sieltä 500-1200€ luokasta mutta nykyinen rahatilanne sotii vastaan. Toinen vaihtoehto olisi hankkia vanhempaa "highendiä", vanhemmat Yamahan vahvarit on tuttuja joten esim. jotain Yamahan DSP-sarjaa.
Tehoa nyt ei tarvitsisi olla ihan noin paljon kuin Kenwoodissa millä saa kajarit poltettua. Lämmin soundi on myös omille korville mannaa.
Tuleeko heti jotain ehdotuksia mieleen vanhemmista/uudemmista vahvareista? Toisaalta tekis mieli liipasta kallista Cambridgeä koska sillähän sitten taas menee sen 20 vuotta.
Hetihän tuolla ns. hifi-foorumilla olisi DSP myynnissä.Alkaa olla ajankohtaista päivittää vahvistinta sen temppuilun takia mutta kun pitäisi saada vähintään yhtä hyvä siedettävään hintaan tilalle niin vaikeaa on. Pitäisi olla hyvä etuaste levarilla ja tietty kaukosäädin. Stereoääni riittää ja kajareina toimii POLKin S60 Signaturet.
Nykyinen siis 80-luvulta peräisin oleva Kenwood KA-990D eli laatua ja ruutia piisaa, kaikki napit vaan tahtoo olla loppu eli kanavat pätkii kun input-napit haamuilee, kajarivalitsin-kytkin samoten, jopa loudness-nappi elää omaa elämäänsä ja arpoo välillä jompaan kumpaan kanavaan sitä päälle. Kenwood KA-990D Stereo Integrated Amplifier Manual | HiFi Engine
Olen katsellut Cambridge Audion vehkeitä sieltä 500-1200€ luokasta mutta nykyinen rahatilanne sotii vastaan. Toinen vaihtoehto olisi hankkia vanhempaa "highendiä", vanhemmat Yamahan vahvarit on tuttuja joten esim. jotain Yamahan DSP-sarjaa.
Tehoa nyt ei tarvitsisi olla ihan noin paljon kuin Kenwoodissa millä saa kajarit poltettua. Lämmin soundi on myös omille korville mannaa.
Tuleeko heti jotain ehdotuksia mieleen vanhemmista/uudemmista vahvareista? Toisaalta tekis mieli liipasta kallista Cambridgeä koska sillähän sitten taas menee sen 20 vuotta.
Stereoääni riittää ja kajareina toimii POLKin S60 Signaturet.
Huonekorjaimista ei ole mitään kokemusta, en osaa siihen sanoa oikein mitään. Harman Kardoneita voisi tietysti myös katsella.
Hölmö kysymys varmasti, mutta onko huonekorjain ja taajuuskorjain sama asia? Ja onko se sit autom. päällä vaiko erikseen laitettava? Ja millä nimellä se yleensä sit löytyy vahvistimesta? Sony kyseessäOk, no itse suosittelen ostamaan vahvistimen, jossa on hyvä huonekorjain.
Hölmö kysymys varmasti, mutta onko huonekorjain ja taajuuskorjain sama asia? Ja onko se sit autom. päällä vaiko erikseen laitettava? Ja millä nimellä se yleensä sit löytyy vahvistimesta? Sony kyseessä
Itse en ostaisi vahvistinta, jossa ei ole (todella) hyvää korjainta. Hyvä korjain on esim. Audyssey MultiEq XT32.