Autosi polttoaineen kulutus

Mäkin olen antanut rouvalle kaiken maailman ohjeita, mm. sportin käyttämisestä ettei auto jurnuta vauhtipyörää hajalle kun on niin tarpeettoman pienille kierroksille ohjelmoitu vaihto-ohjelma, mutta ei näitä tunnu kyllä koskaan muistavan koska ei joko halua ymmärtää, tai ei tajua mitä ajetaan takaa.
Tuo on niin raivostuttava ominaisuus nykyautoissa ja osassa vanhempiakin. Itse oppii kyllä tietyn järjestyksen nappeja käynnistyksen jälkeen, mutta yritäpä opettaa se jollekin joka ei ymmärrä tai välitä autoista. Onneksi nykyistä ei aja kukaan muu kuin minä ja siinä kun asetat napin johonkin asentoon, se pysyy siinä asennossa, lukuunottamatta luistonestoa ja ajonvakautusta.

Mäkin olen antanut rouvalle kaiken maailman ohjeita, mm. sportin käyttämisestä ettei auto jurnuta vauhtipyörää hajalle kun on niin tarpeettoman pienille kierroksille ohjelmoitu vaihto-ohjelma, mutta ei näitä tunnu kyllä koskaan muistavan koska ei joko halua ymmärtää, tai ei tajua mitä ajetaan takaa.
Asiat tuppaavat "unohtumaan", kun auton, sen huollot ja suunnilleen kaiken muunkin maksaa tai huolehtii joku muu kuin säheltäjä itse. Muutamaan tapaukseen olen törmännyt, jotka eivät tuntuneet käsittävän, että autoilun kustannukset ovat aivan jotain muuta kuin biilin ostohinta + tankkiin kaadettu bensa.

Asiat tuppaavat "unohtumaan", kun auton, sen huollot ja suunnilleen kaiken muunkin maksaa tai huolehtii joku muu kuin säheltäjä itse. Muutamaan tapaukseen olen törmännyt, jotka eivät tuntuneet käsittävän, että autoilun kustannukset ovat aivan jotain muuta kuin biilin ostohinta + tankkiin kaadettu bensa.
Meinasin just kirjoittaa että pistä parempi puolisko huolehtimaan auton huolloista ja katso miten pitkään menee että oppii :D. Joillekin jo konsepti polttoainekuluista on hullu koska toinen puolisko tai esim isukki tankkaa aina auton. Ei tajuta yhtään miten kallista autoilu voi olla jos perseilee.

Mä oon saanut koulutuksen läpi. Toki tuo hybridi on perinteisellä mehulaatikolla, niin ei se mitään säre, mutta sammuttaa polttiksen kun vain hieman lämpiää.

Statistiikka

Viestiketjuista
300 409
Jäsenet
81 810
Uusin jäsen
emcii

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom