Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
321
Paluu alle 1% korkoihin.
Se mikä voi vauhdittaa autojen kauppaa on korkojen lasku, mutta ei se autoliikkeen päätettävissä ole mikä on korkotaso enkä puhuisi mistään autorahoituspommin räjähtämisestä. Eli käytännössä kun korot nousee ja kysyntä laskee niin autoliikkeiden täytyy laskea autojen hintoja > hyvityshintojen lasku. Kun kysyntä kasvaa esim. korkojen laskiessa niin silloin autoliikkeet voivat maksaa parempia hyvityksiä ja pyytää autoista kovempia hintoja. On mahdollista että korot jäävät korkealle tasolle, jolloin se vain leikkaa ostovoimaa ja laskee mm. autojen kysyntää.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Katselin emännälle uutta työautoa ja havahduin mukavaan yllätykseen että jotkin liikkeet tarjoaa taas jopa (vain) 1.99% korkoa. Liekö hetkellinen tarjous vai onko korot laskusuunnassa?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 181
Katselin emännälle uutta työautoa ja havahduin mukavaan yllätykseen että jotkin liikkeet tarjoaa taas jopa (vain) 1.99% korkoa. Liekö hetkellinen tarjous vai onko korot laskusuunnassa?
Ei ole mutta auton kokonaishinta muodostuu useammasta komponentista joten korko voi olla mitä tahansa. Karkeasti alempi korko tarkoittaa suurempaa myyntihintaa ja päinvastoin tai sitten joku on valmis leikkaamaan omia katteitaan.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 177
Autoliikkeille rahoitus maksaa tällä hetkellä n. ~4%, joten kaikki tämän alle olevat "tarjoukset" myyntiliike kustantaa jostain muualta tinkimällä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
165
Tuli nyt auto hommattua ja ihan rahalla saatiin homma hoidettua. On tuo op:n auolainan perustamiskustannus 500€ myös todella korkea.
Auto tuotiin perjantaina pihaan liikkeen toimesta.
Jäi nyt parit varusteet puuttumaan autosta mitä ilmoituksessa oli:
Jakkaran lämmittimet
monitoimiratti
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Ite ostin tässä jokusen aika sitten V90 Volvon jollain noin 7,0-7,5% todellisella korolla.

On kyllä siitä huolimatta kiva auto ollut. Tuntuupa hyvältä "tuhlata", kun tätä aiemmin kaikki lainat menneet käytännössä sijoitukseen tai omaan asuntoon.

Korkoja tulee noin 135-145e/kk:ssa. Silti tuosta "hyvän auton fiiliksestä" voi ainakin sen 60e-70e maksaa, joten laskennallisesti annan itselleni armoa ja valehtelen itselleni, että korko kuukaudessa on noin 80e ja osa korosta menee kuittautuu "paremmalla fiiliksellä".

Eli voi näitä autokauppoja monella tapaa itselleen valehdella.

Toki on totta, että en minä ainakaan töissä käy säästääkseni, vaan kuluttaakseni..
--
Autokaupat itsessään meni ihan ok, vaikka pitikin jakokoketjun vaihtosta huomauttaa ja liike sen maksoi.
--
Seuraava auto (mikäli tämä vaan toimii), tulee olemaan hyvin todennäköisesti Model Y joko uutena, tai käytettynä. Uskoisin, että kolmen vuoden päästä laitellaan moisesta tilaus vetämään.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 177
Mitä mieltä olette noista autoliikkeiden tarjoamista lisäturvista, kannattaako tuollainen ottaa autoon?
Nuohan maksaa jotain 500e - 1000e / vuosi tasolla ja korjauksissa on kuitenkin melko paljon rajoitteita, mitä maksavat.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 345
Mitä mieltä olette noista autoliikkeiden tarjoamista lisäturvista, kannattaako tuollainen ottaa autoon?
Nuohan maksaa jotain 500e - 1000e / vuosi tasolla ja korjauksissa on kuitenkin melko paljon rajoitteita, mitä maksavat.
Mitä nyt noita vähä vilkuillut niin meinaahan se vähä olla et otit tai et niin autoliike korjaa kummiskin. Molemmissa tapauksissa olet 500€ köyhempi.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 177
Mitä nyt noita vähä vilkuillut niin meinaahan se vähä olla et otit tai et niin autoliike korjaa kummiskin. Molemmissa tapauksissa olet 500€ köyhempi.
Näin vähän itsekkin järkeillyt. Liikkeellähän on autosta kuitenkin vastuu, oli tuollaista lisäturvaa tai ei.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 065
Onko noissa turvissa jokin lisähinta ja omavastuukin? Itse olen ostanut elämäni aikana viitisen vaihtoautoa, kaikki merkkiliikkeestä merkin omalla vaihtoautotakuulla. Vähintään vuoden takuu on ollut valmiina leivottuna auton hintaan eikä omavastuuta todellakaan ollut. Kerran tuli isompi korjaus ja toimi oikein hyvin, eikä minulle aiheutunut mitään kustannuksia.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 177
Onko noissa turvissa jokin lisähinta ja omavastuukin? Itse olen ostanut elämäni aikana viitisen vaihtoautoa, kaikki merkkiliikkeestä merkin omalla vaihtoautotakuulla. Vähintään vuoden takuu on ollut valmiina leivottuna auton hintaan eikä omavastuuta todellakaan ollut. Kerran tuli isompi korjaus ja toimi oikein hyvin, eikä minulle aiheutunut mitään kustannuksia.
Nämähän vaihtelee - on erikseen olemassa ns. merkkien omat tarjoamat turvat (Esimerkiksi BMW:llä BMW Premium Selection -takuu) ja sitten puhtaasti rahalla ostettavat lisäturvat, joita mm. Fragus tarjoaa.
Noissa rahalla ostettavissa lisäturvissa on aika isot rajoitteet, mitä korvaa ja millä summalla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 065
Nämähän vaihtelee - on erikseen olemassa ns. merkkien omat tarjoamat turvat (Esimerkiksi BMW:llä BMW Premium Selection -takuu) ja sitten puhtaasti rahalla ostettavat lisäturvat, joita mm. Fragus tarjoaa.
Noissa rahalla ostettavissa lisäturvissa on aika isot rajoitteet, mitä korvaa ja millä summalla.
Googlasin Fraguksen jonkun perus"takuun" ehdot, heti osui silmään kattavuudesta: "Vaihdelaatikon sisäiset voidellut liikkuvat osat (ei elektroniikka, mekatroniikka, tiivisteet, putket, kuoret)"

Tuossahan on heti yleisimmät ja kalleimmat korjauskohteet automaattilaatikoista rajattu pois? Tiivisteet eivät osina juurikaan maksa mutta työnä tuhansia euroja jos alkaa vuotaa, saati sitten mekatroniikka.

Tuollaiseen paskaan en ainakaan laittaisi kymppiäkään kuussa
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Mitä mieltä olette noista autoliikkeiden tarjoamista lisäturvista, kannattaako tuollainen ottaa autoon?
Nuohan maksaa jotain 500e - 1000e / vuosi tasolla ja korjauksissa on kuitenkin melko paljon rajoitteita, mitä maksavat.
Maksat lain vaatimasta virhevastuusta mikä on ilmainen.
 
Liittynyt
21.05.2022
Viestejä
7
Moi,

Onko raadilla tietoa alle 5% rahoituksilla auton hankintaan, autoliike tarjoaa nyt 5.75%.
Mites tuo autoraha, onko kokemuksia, nettiauton tarjouksessa yksityiseltä ostettaessa n 4% korko, lieneekö vain mainos ja oikea sitten jotain muuta...
 
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
316
Maksat lain vaatimasta virhevastuusta mikä on ilmainen.
Noita voi myös ostaa pidemmälle ajalle. Itse sain aikoinaan 1v turvan auton mukana käytettyyn ja sijoitin itse 500€ että turva jatkui myös seuraavaksi vuodeksi eli yhteensä 2v. Mulle tuo oli sopuhinta 50k€ autolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Lisäturva ja virhevastuu on täysin eri asia. Vaikka 180tkm ajettuun autoon myyjäliikkeen osallistuminen kuluihin on melkoisen pientä, ihan turha luottaa että kaikki korvataan sormia napsauttamatta. Lisäturva taas korvaa tällaiset asiat ilman asiakkaan omavastuuosuutta pääsääntöisesti, lukuunottamatta tiettyjä spesifejä asioita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
261
Kerran olen Fragusta yrittänyt käyttää ja eivät korvanneet Haldex-pumppua. Auto oli merkkiliikkeestä ostettu joka korvasi sitten kaiken omasta pussistaan.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 934
Moi,

Onko raadilla tietoa alle 5% rahoituksilla auton hankintaan, autoliike tarjoaa nyt 5.75%.
Mites tuo autoraha, onko kokemuksia, nettiauton tarjouksessa yksityiseltä ostettaessa n 4% korko, lieneekö vain mainos ja oikea sitten jotain muuta...
Jotain kamppiksia pyörii tälläkin hetkellä liikkeillä.

Riippuu tietysti mitä on etsimässä vai yksityiseltä ostamassa?
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Onko noissa turvissa jokin lisähinta ja omavastuukin? Itse olen ostanut elämäni aikana viitisen vaihtoautoa, kaikki merkkiliikkeestä merkin omalla vaihtoautotakuulla. Vähintään vuoden takuu on ollut valmiina leivottuna auton hintaan eikä omavastuuta todellakaan ollut. Kerran tuli isompi korjaus ja toimi oikein hyvin, eikä minulle aiheutunut mitään kustannuksia.
Tossa avainsana. Aina ei vain varsinkaan erikoisempaa tai tietynlaista, jollain tietyillä varusteilla olevaa autoa löydä merkkiliikkeen valikoimista.

Autoliikkeen 6kk virhevastuu on mitä on, hyvinkin kuluvia osia se ei todellakaan kata. Mä hankin vähän erikoisemman auton 01 / 2022 ja maksoin noin 2500e laajimmasta mahdollisesta lisäturvasta (2v / 40tkm). Auto on nyt ollut mulla vuoden ja siitä on menneet seuraavat viat suoraan tuonne lisäturvayhtiöön:

-Comfort Entry -ovenkahva
-KLE-latausyksikkö
-Latausportin "kehikko"

Kaikki korjaukset merkkiliikkeessä, yhteensä useamman tuhannen euron edestä. Itse maksoin omavastuuta noista korjauksista aivan naurettavan pienen summan ja jos autoni olisi ollut alle 100tkm ajettu en olisi maksanut sitäkään. Ostamani lisätakuu hoiti kaikki viat mukisematta, mistään ei tarvinnut vääntää. Merkkiliike diagnosoi vian ja lähetti korjausarvion lisäturvafirmaan josta tuli hyväksytty -päätös parissa tunnissa jokaisen vian kanssa.

En todellakaan pihistelisi lisätakuun kanssa, jos on hankkimassa yhtään erikoisempaa autoa muualta kuin merkkiliikkeen omista vaihtoautotakuurivistöistä. Mulla siis bemarin melko tuore 740Le edustuskiesi, täynnä vaikka ja mitä tingelitangelia.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Tossa avainsana. Aina ei vain varsinkaan erikoisempaa tai tietynlaista, jollain tietyillä varusteilla olevaa autoa löydä merkkiliikkeen valikoimista.

Autoliikkeen 6kk virhevastuu on mitä on, hyvinkin kuluvia osia se ei todellakaan kata. Mä hankin vähän erikoisemman auton 01 / 2022 ja maksoin noin 2500e laajimmasta mahdollisesta lisäturvasta (2v / 40tkm). Auto on nyt ollut mulla vuoden ja siitä on menneet seuraavat viat suoraan tuonne lisäturvayhtiöön:

-Comfort Entry -ovenkahva
-KLE-latausyksikkö
-Latausportin "kehikko"

Kaikki korjaukset merkkiliikkeessä, yhteensä useamman tuhannen euron edestä. Itse maksoin omavastuuta noista korjauksista aivan naurettavan pienen summan ja jos autoni olisi ollut alle 100tkm ajettu en olisi maksanut sitäkään. Ostamani lisätakuu hoiti kaikki viat mukisematta, mistään ei tarvinnut vääntää. Merkkiliike diagnosoi vian ja lähetti korjausarvion lisäturvafirmaan josta tuli hyväksytty -päätös parissa tunnissa jokaisen vian kanssa.

En todellakaan pihistelisi lisätakuun kanssa, jos on hankkimassa yhtään erikoisempaa autoa muualta kuin merkkiliikkeen omista vaihtoautotakuurivistöistä. Mulla siis bemarin melko tuore 740Le edustuskiesi, täynnä vaikka ja mitä tingelitangelia.
Ei ne lisäturvatkaan halpoja ole, mutta kyllä sillä mielenrauhaa saa jonkun verran ostettua vaikka ei nekään kaikkea korvaa. Oma oli myös vähän erikoisempi auto, niin oli no-brainer ottaa ja kyllä sitä sai sit 4000 eurolla korjata. 3000e lisäturvaan ja 1000e virhevastuisiin, ja jälkimmäisestä piti vääntää vastaan.
 
Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
497
Autoliikkeen 6kk virhevastuu on mitä on, hyvinkin kuluvia osia se ei todellakaan kata. Mä hankin vähän erikoisemman auton 01 / 2022 ja maksoin noin 2500e laajimmasta mahdollisesta lisäturvasta (2v / 40tkm). Auto on nyt ollut mulla vuoden ja siitä on menneet seuraavat viat suoraan tuonne lisäturvayhtiöön:

-Comfort Entry -ovenkahva
-KLE-latausyksikkö
-Latausportin "kehikko"

Kaikki korjaukset merkkiliikkeessä, yhteensä useamman tuhannen euron edestä.

...

Mulla siis bemarin melko tuore 740Le edustuskiesi, täynnä vaikka ja mitä tingelitangelia.
Aiotko vaihtaa autoa pian lisäturvan loppumisen jälkeen? Nythän voi ennakoida, että auton korjauksiin ilman lisäturvaa menee se useampi tonni vuosittain.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tossa avainsana. Aina ei vain varsinkaan erikoisempaa tai tietynlaista, jollain tietyillä varusteilla olevaa autoa löydä merkkiliikkeen valikoimista.

Autoliikkeen 6kk virhevastuu on mitä on, hyvinkin kuluvia osia se ei todellakaan kata. Mä hankin vähän erikoisemman auton 01 / 2022 ja maksoin noin 2500e laajimmasta mahdollisesta lisäturvasta (2v / 40tkm). Auto on nyt ollut mulla vuoden ja siitä on menneet seuraavat viat suoraan tuonne lisäturvayhtiöön:

-Comfort Entry -ovenkahva
-KLE-latausyksikkö
-Latausportin "kehikko"

Kaikki korjaukset merkkiliikkeessä, yhteensä useamman tuhannen euron edestä. Itse maksoin omavastuuta noista korjauksista aivan naurettavan pienen summan ja jos autoni olisi ollut alle 100tkm ajettu en olisi maksanut sitäkään. Ostamani lisätakuu hoiti kaikki viat mukisematta, mistään ei tarvinnut vääntää. Merkkiliike diagnosoi vian ja lähetti korjausarvion lisäturvafirmaan josta tuli hyväksytty -päätös parissa tunnissa jokaisen vian kanssa.

En todellakaan pihistelisi lisätakuun kanssa, jos on hankkimassa yhtään erikoisempaa autoa muualta kuin merkkiliikkeen omista vaihtoautotakuurivistöistä. Mulla siis bemarin melko tuore 740Le edustuskiesi, täynnä vaikka ja mitä tingelitangelia.
Hieman eri asia verrata edustusautoa ja normaalia skodaa, tuolla useammalla tuhannella eurolla korjaa perus skodaa useamman vuoden, ellei tule mustapekka käteen ja dsg tms porsii...
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Aiotko vaihtaa autoa pian lisäturvan loppumisen jälkeen? Nythän voi ennakoida, että auton korjauksiin ilman lisäturvaa menee se useampi tonni vuosittain.
Valitettavasti varmaan... Kilsojakin tulee niin paljon ja lisäksi mulla on aika vahvoja ennakkoluuloja näitä voiko sanoa kehityskaaren alkupään plugarihybridejä kohtaan, merkistä viis. Nää tulee olemaan sellaisia vikapommeja 10v/200tkm kohdilla, että pelottaa olla maksumiehenä. Mun mielestä plugareissa vielä entisestään korostuu se millainen 1. / 2. omistaja niillä on ollut. Koska autoissa on roppakaupalla normaalia polttista enemmän kaikkea, josta osa ottaa hyvinkin helposti itseensä ja toisaalta teknologia, joka oikein rasittamalla rasittaa komponentteja.

Esimerkiksi hybriditekniikan polttis päällä-pois, päällä-pois, päällä-pois -touhu + long life -huoltaminen, josta loistavana esimerkkinä täälläkin jollain nimimerkillä ollut Mini, josta ruostui nokka-akselit oliko peräti 60tkm kohdilla!? Älytöntä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
800
Juu, minun Mini. Nokat syöpyneet ja ruosteessa jo 3v/33tkm ajettuna. Vajaa vuosi ja 7tkm myöhemmin uudessa nokassa rinnakkaiset naarmut.

Oma veikkaus on, että voitelu on pettänyt ja nostajan kupin rulla hirttänyt kiinni, siksi noin säännölliset naarmut.(nokan vaihtanut asentaja oli epävirallisesti samalla kannalla)

Oli torstaina Autokeskuksella tutkittavana ja ihan normaalia kulumista kuulemma, pitää vaan seurata tilannetta, jos pahenee niin uudelleen yhteys huoltoon.

Kyllä tuon keissin myötä meni luotto bmw kykyyn tehdä moottoreita ja bmw huollon kykyyn korjata niitä.

Työnjohdon mukaan ei ole ensimmäistäkään tällaista ongelmaa tullut vastaan. Schmiedman:lla noita on ollut useita…
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Hieman eri asia verrata edustusautoa ja normaalia skodaa, tuolla useammalla tuhannella eurolla korjaa perus skodaa useamman vuoden, ellei tule mustapekka käteen ja dsg tms porsii...
Tismalleen samat vikakohteet ovat esimerkiksi Skodan hintaisissa, bemarin 330e ja vähän vanhemmissa 530e -autoissa. Ja KLE-yksikön korjaus rapsakan hintaista touhua vaikka auto olisi 330e.

Itse ottaisin varmaan mihin tahansa vähänkään kalliimpaan plugariin laajimman mahdollisen lisäturvan, tai noh ... TOYOTA laatuun voi luottaa ( :thumbsup: ), mutta vähintään Volvo / VW / Skoda / Audi / M-B / BMW ym..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
800
Missä rahoitustarjoukset? Keskustellaan ihan jostain muusta viestistä toiseen.
Otsikossa myös ”auton hankinta”, eikä siihen kuulu kokemukset eri teknologioista kun toisten kokemuksia niistä kysyy omaa valintatyötä helpottaakseen?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
486
Otsikossa myös ”auton hankinta”, eikä siihen kuulu kokemukset eri teknologioista kun toisten kokemuksia niistä kysyy omaa valintatyötä helpottaakseen?
Aloituksessa:
Lyhyesti ja ytimekkäästi, tänne keskustelu ja vinkit ajankohtaisista tarjouksista autojen hankintaan ja rahoitukseen liittyen.
Täällä on ainakin yleinen autokeskustelu ja mikä auto minulle tms ketjut
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 783
Autorahoitus keskustelu tänne tosiaan kuuluisi mielestäni. Otsikko pilkkua viilaten pitäisi varmaan olla "Auton hankinta rahoituksella". Mutta on tuo nykyisessäkin muodossa mielestäni selvä otsikko.

Yllä oleville kysymyksille on oikeampiakin topiceja esim Keskustelua hybridiautoista
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
J.Rinta-Joupin Kian 1% korkotarjous oli mielenkiintoinen. Kaveri kysyi viime viikolla Ceediä ja sai tarjouksen 29300€ varusteineen, nyt kun tuli 1% korkotarjous niin auton hinta on 33500€ täsmälleen samoilla spekseillä.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
289
J.Rinta-Joupin Kian 1% korkotarjous oli mielenkiintoinen. Kaveri kysyi viime viikolla Ceediä ja sai tarjouksen 29300€ varusteineen, nyt kun tuli 1% korkotarjous niin auton hinta on 33500€ täsmälleen samoilla spekseillä.
Länsiautolla samainen tarjous Opelista ja Kiasta.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Autorahoitus keskustelu tänne tosiaan kuuluisi mielestäni. Otsikko pilkkua viilaten pitäisi varmaan olla "Auton hankinta rahoituksella". Mutta on tuo nykyisessäkin muodossa mielestäni selvä otsikko.

Yllä oleville kysymyksille on oikeampiakin topiceja esim Keskustelua hybridiautoista
Näin niinkuin ketjun perustajana, lauseen "tänne keskustelu ja vinkit ajankohtaisista tarjouksista autojen hankintaan ja rahoitukseen liittyen." tarkoitus oli viestittää, että tässä ketjussa keskusteltaisiin ajankohtaisista
- autotarjouksista
- autojen rahoitustarjouksista
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 345
J.Rinta-Joupin Kian 1% korkotarjous oli mielenkiintoinen. Kaveri kysyi viime viikolla Ceediä ja sai tarjouksen 29300€ varusteineen, nyt kun tuli 1% korkotarjous niin auton hinta on 33500€ täsmälleen samoilla spekseillä.
Juu näissä on syytä olla hintataso tiedossa vaikka korko houkutteleva onkin. Pientähän tuo nosto on vielä Wetterin "Volvo Selekt autoihin prosentin korko" mitä oli tuossa joku aika sit :rofl:.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 268
Näin niinkuin ketjun perustajana, lauseen "tänne keskustelu ja vinkit ajankohtaisista tarjouksista autojen hankintaan ja rahoitukseen liittyen." tarkoitus oli viestittää, että tässä ketjussa keskusteltaisiin ajankohtaisista
- autotarjouksista
- autojen rahoitustarjouksista
Muokkasin tuon selvennyksesi pohjalta otsikkoa samansuuntaiseen muotoon, kun kerran joillain tuntuu olevan halua viilata pilkkua ketjun sisällön suhteen. Viilaa vielä itse lisää, jos näet tarpeelliseksi :thumbsup:
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
ei näitä korkomainoksia saada kuriin, eikös ne ole pitänyt jo aikaa sitten ilmoittaa kokonaan. Rintajuopon sivuilta ei löydy mistään muuta kuin "kiinteä korko" 1% mutta + KULUT. Niin mikä tuosta tekee kiinteän, eihän se ole, koska kulut tulee joita ei vaivauduta avaamaan. Pitäisihän se todellinen vuosikorko ilmoittaa jossain edes pikkupräntillä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Siis se kiinteä korko tarkoittaa että ei ole sidottu mihinkään euriboriin tmv.
Kiinteähän se on vaikka siinä olisi millaiset lappumaksut tai perustamiskulut. Kiinteä tarkoittaa sitä että se kk-erä ei matkan varralle muutu.
 
Liittynyt
25.08.2020
Viestejä
463
ei näitä korkomainoksia saada kuriin, eikös ne ole pitänyt jo aikaa sitten ilmoittaa kokonaan. Rintajuopon sivuilta ei löydy mistään muuta kuin "kiinteä korko" 1% mutta + KULUT. Niin mikä tuosta tekee kiinteän, eihän se ole, koska kulut tulee joita ei vaivauduta avaamaan. Pitäisihän se todellinen vuosikorko ilmoittaa jossain edes pikkupräntillä..
Koska kuukausittaiset kulut ovat kiinteät niin todellinen vuosikorko vaihtelee kuukausittaisen lyhennyksen määrän mukaan. Pienemmällä lyhennyksellä maksat suurempaa korkoa. Toki mainoksessa pitäisi olla esitetty esimerkki tietyllä laina-ajalla ja määrällä josta näkyy todellinen vuosikorkokin kyseiselle laskelmalle.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
viimeksi kun minulla oli autorahoitus, se meni automaattisella tilisiirrolla, siksi nuo "lappumaksut" on lähinnä kiero tapa kerätä rahaa ja kikkailla asiakkaan kustannuksella. Itse yhdistän kaikki autoliikkeet jotka ei selkeästi kerro kokonaiskorkoa mieluiten rahoitusesimerkillä liivimiesten rahoitusmalleihin.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Tämä vaikuttaa ihan ok diililtä, jos sähköauto hakusessa


Myymme nyt erän Citroën ë-C4 -täyssähköautoja ilman käsirahaa ja nopeaan toimitukseen! Kokeile huolettomasti vain vuosi, jonka jälkeen voit palauttaa auton tai jatkaa samalla kk-erällä. Voit palauttaa auton 12 kk kuluttua luovutuspäivästä ostohetkellä sovitun takaisinostohinnan mukaisesti. Enimmäisajomäärä vuoden ajalle on 15 000 km, tämän ylittyessä kilometriveloitus on 0,20 €/km. Mikäli et halua palauttaa autoa vuoden kohdalla*, voit jatkaa samalla edullisella kuukausierällä. Auton palautusoikeus raukeaa tällöin, ja sopimus jatkuu tavallisena osamaksurahoitussopimuksena. Katso sivun lopusta sopimuksen tarkemmat ehdot.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Tämä vaikuttaa ihan ok diililtä, jos sähköauto hakusessa


Myymme nyt erän Citroën ë-C4 -täyssähköautoja ilman käsirahaa ja nopeaan toimitukseen! Kokeile huolettomasti vain vuosi, jonka jälkeen voit palauttaa auton tai jatkaa samalla kk-erällä. Voit palauttaa auton 12 kk kuluttua luovutuspäivästä ostohetkellä sovitun takaisinostohinnan mukaisesti. Enimmäisajomäärä vuoden ajalle on 15 000 km, tämän ylittyessä kilometriveloitus on 0,20 €/km. Mikäli et halua palauttaa autoa vuoden kohdalla*, voit jatkaa samalla edullisella kuukausierällä. Auton palautusoikeus raukeaa tällöin, ja sopimus jatkuu tavallisena osamaksurahoitussopimuksena. Katso sivun lopusta sopimuksen tarkemmat ehdot.
Ei tuo tosiaan mikään pahan hintainen ole, jos vuodeksi ottaa. Onhan tuo korko melko korkea, jos aikoo autoa pitää pidempään.

Rahoitusesimerkki: Citroën ë-C4 Feel Pack 50 kWh Automaatti (hinnat sis. tk. 600 €), kokonaishinta 36 600 €, rahoitettava osuus 36 790 €, käsiraha 0 €, sopimusaika 72 kk, korko 3,5 %, perustamismaksu 190 €, käsittelykulun 6 €/kk, kk-erä 349,38 €/kk, viim. suurempi erä 18 250 €, luottokust. 6 461,91 €, tod. luottohinta 43 061,91 €, tod. vuosikorko 3,95 %. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Nykyisessä korkoympäristössä 3,95 todellinen vuosikorko ei kyllä ole mikään kovin ihmeellinen. Helposti ihmiset kyllä unohtaa. 2008 esim Euribor kävi yli 5% ja autorahoituksissa ihan perus-settiä oli 7.99-9% korot. Tänäkin päivänä ne on Sakalla ja Kamuxilla peruskauraa.
3,95% on jopa halpa tällä hetkellä.

Ja nyt on turha heittää tähän jotain pärnäsen auton 1,99% korkotarjousta. MIkään autoliike ei sitä rahaa saa sen halvemmalla kuin muutkaan, joten kyllä se halpa korko otetaan sitten jossain muussa pois. Jos jollakin ketjulla on niin paljon ylimääräistä pääomaa että voisi alkaa rahoittaa itse omasta pussista ostajia, niin sille samalle rahalle saa kyllä paremman tuoton varmasti jotain "tavallista" reittiä ellei ala täyspäiväisesti rahoitusyhtiöksi kaikkine lieveilmiöineen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Nykyisessä korkoympäristössä 3,95 todellinen vuosikorko ei kyllä ole mikään kovin ihmeellinen. Helposti ihmiset kyllä unohtaa. 2008 esim Euribor kävi yli 5% ja autorahoituksissa ihan perus-settiä oli 7.99-9% korot. Tänäkin päivänä ne on Sakalla ja Kamuxilla peruskauraa.
3,95% on jopa halpa tällä hetkellä.

Ja nyt on turha heittää tähän jotain pärnäsen auton 1,99% korkotarjousta. MIkään autoliike ei sitä rahaa saa sen halvemmalla kuin muutkaan, joten kyllä se halpa korko otetaan sitten jossain muussa pois. Jos jollakin ketjulla on niin paljon ylimääräistä pääomaa että voisi alkaa rahoittaa itse omasta pussista ostajia, niin sille samalle rahalle saa kyllä paremman tuoton varmasti jotain "tavallista" reittiä ellei ala täyspäiväisesti rahoitusyhtiöksi kaikkine lieveilmiöineen.
Nollakorkoaikoinakaan ei niitä alhaisia korkoja saanut useimmista autoliikkeistä. Yleisimmät todelliset vuosikorkokulut oli 5-8% välillä. Ketjuliikkeissäkin vääntänyt koroista silloin tällöin, ja ehkä johonkin 4,5% alimmillaan päässyt. Oli sitten uusi tai käytetty. Joskus ja tietyillä maahantuojilla oli niitä "korkotarjouksia", jotka jatkuivat kuukaudesta toiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
No varmaan näin jos asioi kamux, saka, bilar akselilla. Muilla kyllä tarjotut korot oli luokkaa 2-3% hyvinkin usein. Autoliikkeistä osa kun tekee tilinsä myymällä korkoa, osa taas myymällä autoja.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
No varmaan näin jos asioi kamux, saka, bilar akselilla. Muilla kyllä tarjotut korot oli luokkaa 2-3% hyvinkin usein. Autoliikkeistä osa kun tekee tilinsä myymällä korkoa, osa taas myymällä autoja.
Viittasin kyllä enemmän akseliin K-Caara, delta-auto, auto-center jne. Deltasta sai oikein kunnolla tiristämällä 4,9% todelliseen vuosikorkoon. Muista ei tarvi edes puhua. K-Caara ja muut vagginemyyjät oli ota tai jätä tolkuton korko.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 765
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom