Onkos näissä loppuerän mahd isoksi saamisessa ideana saada vaan kk maksu mahd pieneksi, yhdistettynä siihen että autoa pidetään 2-3vuotta ja myydään auto pois. Silloinko osto liike lunastaa täysin tuon lainan mitä autosta on jäljellä?Aika tasan 31% jäi itsellekin ja kyllä se oli ihan maksimi.
Kyllähän se on matemaattisesti järkevää, että on mahdollisimman iso jälkierä ja pienet kuukausierät. Jos korko kohtuullinen..Onkos näissä loppuerän mahd isoksi saamisessa ideana saada vaan kk maksu mahd pieneksi, yhdistettynä siihen että autoa pidetään 2-3vuotta ja myydään auto pois. Silloinko osto liike lunastaa täysin tuon lainan mitä autosta on jäljellä?
No ite taas en tota välttämättä ymmärrä.. Eiköhän sitä voi autolainaa saada vaikka jämäeräänkin, tai vaikka luottokortilla jos niikseen tarve on. Toki korot on edelleen hallittava, mut mikään pakko ei minusta oo uuttaa ostaa, vaikka loppuerä oliskin 10 000e-20 000e.. ottaa autolainaa, tai kulutusluottoa... Toki tilanteen mukaan.Näinhän se toki. Korko toki tärkeää pitää silmällä. Lähinnä tuo silti tarkottaa aina loppuvelan siirtoa uuteen autoon vai koitetaanki laskeskella että auton jälleenmyynti arvo olisi loppuvelan ison erän kokoinen kun auto myydään ja tuo jälleenmyynti hinta kuittaa loppuvelan.
En itse ole mahd isoa erää ottanut, mutta jonkinlaisen kuitenkin ja autot ovat vaihtuneet n. 2 vuoden välein nyt oikeastaan käyttötarpeiden muututtua. Kyselen tarjoukset kiinnostaviin yksilöihin liikkeestä ja liike tsekkaa paljonko autossa on velkaa jäljellä ja laskee velan kuittauksen jälkeen jäävän erotuksen osaksi mahdollista käsirahaa. Eipä tuossa sen kummempaa. Edellisessä autossa oli vaihtaessa velkaa 17k€ ja vaihtotarjous 25k€, joten tuosta tuli näppärästi 8k€ käsirahaa nykyiseen, ilman että tarvitsi kaivaa kuvetta ollenkaan.Onkos näissä loppuerän mahd isoksi saamisessa ideana saada vaan kk maksu mahd pieneksi, yhdistettynä siihen että autoa pidetään 2-3vuotta ja myydään auto pois. Silloinko osto liike lunastaa täysin tuon lainan mitä autosta on jäljellä?
Autoverkkokaupalla on kaikissa 50 euron alennus kuukausihinnoissa, siinä taitaa olla paras (ja ainoa) tarjous.Onko osunut silmille sähköautoista Black Friday-tarjouksia? Keskikokoista sähkäriä kyttään, liisaria lähtökohtaisesti.
Tämäkään ei mielestäni ollut kovin kummoinen tarjous, kun käytetyistä pyydetään samaa kuin vuosi sitten uutena. En toki usko että parempaakaan tulee.Autoverkkokaupalla on kaikissa 50 euron alennus kuukausihinnoissa, siinä taitaa olla paras (ja ainoa) tarjous.
Joo se on vaan ikävä kun sen unohtaa. Huomasin just et 11 tonnin loppuerän maksu edessä. Eli kannattaa varautua..Kyllähän se on matemaattisesti järkevää, että on mahdollisimman iso jälkierä ja pienet kuukausierät. Jos korko kohtuullinen..
Itse itselleni: tällanen ID.3-liisaritarjous tuli vastaan ja siihen lopulta tartuin. Toimitus parin viikon sisään, 589 €/kk 10 000 km/vuosi ja sisältää huollot, korjaukset, rengashotellit ja muut. Vakuutukset tuolta sai kans, olivat noin parikymppiä edullisemat kun mitä oisin Pohjolasta saanut jatkettua omia.Onko osunut silmille sähköautoista Black Friday-tarjouksia? Keskikokoista sähkäriä kyttään, liisaria lähtökohtaisesti.
Ei ole näkynyt, ei. Tässä odottelen kun edellinen tarjousbemari happanee alkuvuodesta...BMW:ltä ei tainnut tulla tänä vuonna tarjouksia, aikaisempina vuosina ovat olleet ihan kilpailukykyisiä. Harmittaa vieläkin että en tuohon X5-liisariin viime vuonna tarttunut
Miten tuo nyt on halpa jos vertaa tähän?Itse itselleni: tällanen ID.3-liisaritarjous tuli vastaan ja siihen lopulta tartuin. Toimitus parin viikon sisään, 589 €/kk 10 000 km/vuosi ja sisältää huollot, korjaukset, rengashotellit ja muut. Vakuutukset tuolta sai kans, olivat noin parikymppiä edullisemat kun mitä oisin Pohjolasta saanut jatkettua omia.
Myyjä sanoi, että niillä oli vielä pari noita jäljellä heti saatavia Tarjouspyyntö haluamastasi autosta | FI Arval
Meinaatko että mikään leasingyhtiö ottaa minkäänlaista riskiä sen arvon aleneman kanssa. Bisnestä se on, eivätkä ne sillä arvon alenemalla takkiin ota. Ne samat liisarit vielä huutokaupataan autoliikkeille jotka myy ne loppukäyttäjlle, jossa siinäkin kohtaa vielä on tilaa katteelle. Yksityisleasing lukuunottamatta jotain poikkeuksia on ihan selvästi kallein tapa autoilla. Moni perustelee sen huolettomuudella, mutta jos budjetoi vaikka saman kk-erän siihen autoiluun ja ostaa auton tavallisella rahoituksella, saattaa tuollainen sähköautoliisaroijakin saada useamman tonnin "takaisin päin" kun sitten on joskus aika luopua autosta.Eikös ne juurikin kanna sen vastuun siitä arvonalenemasta, kun ei tarvitse päätyttyä miettiä mitä autolle tekisi ja mitä siitä sattu saamaan rahaa. Toisena tulisi mieleen tämä sähköautojen yms tulevaisuus, että pysyykö arvon alenemat ns normaaleina vai tuleeko normaalia isompaa tiputusta.
VW:n id3 diili menee siis aika lähelle tuota, että kk-erä on 1% auton arvosta. Kk-erä siis 479eur ja auton arvo on 43 390eur. Kaupan päälle 4 620 kWh lataussähköä K-Latausasemilta, joiden arvo 1150eur jos lasketaan peruslatauksen 0,25eur/kWh hinnalla.Tässä ketjussa on aiemminkin todettu, että liisari on kohtuuhintainen silloin kun kk-erä on noin 1% auton hinnasta. Uuden auton arvonlasku kuitenkin on yleensä sen 10-15% vuodessa vaikkei ajaisi juuri yhtään. Tällaisia diilejä sai vielä vuosi sitten, mutta nykyisessä korkoympäristössä ei näköjään enää.
Tuolla id3:n vajaa 600e/kk hinnalla olisi siten pitänyt saada noin 60ke arvoinen auto liisattua. Korkojen nousu tietysti vaikuttaa myös pääoman vaihtoehtoiskustannukseen, joten siinä mielessä korkeampaan kuukausierään tarttuminen voi olla ihan perusteltua.
Joo mulla on tämä sopimus. Tosiaan taattu hyvityshinta on sopparissa, mutta omien laskujen mukaan autosta tulisi saada enemmän, kuin mitä sopparissa on. Nykyään tuossa Autosalpasopimuksessa taitaa olla olla korko ainakin tuplat, jos ei mitään korkokamppista ole tällä hetkellä.Onkos kellään kokemuksia tuosta Autosalvan "Autosalpa sopimus" tyylistä. Mikä lienee siis normaali rahoitus, liikkeen takaisinosto lupauksella. Tuo vaikuttaisi kaikista järkevimmiltä jos haluaa varmuutta tuosta sopimuksen päättymis hetkestä, autoliike ostaa sen varmuudella tuohon hintaan ja ainakin väittävät maksavansa erotusta jos autolla vielä arvoa enemmän tuossa vaiheessa tai kilsoja vaikka tullut mittariin vähemmän kun sovittu. Joskus samantapaisissa sai myös myydä auton vapaasti mihin vaan tuon sopimuksen jälkeen.
Tämä siis varmaan normaali rahoituksen ja yksityisleasingin välistä oleva vaihtoehto.
![]()
Näin Autosalpa Sopimus toimii - Autosalpa
Näin Autosalpa Sopimus toimii. Valitse alkuun haluamasi auto, kilometrit ja sopimusaika, niin myyjämme laskee sinulle kuukausierän ja auton takaisinostohinnan.autosalpa.fi
Noissa on vaan tuo ajomäärä ihan "vitsi", eli tuossakin tajouksessa 10tkm/vuosi. Tosin tässä tapauksessa ylimääräiset kilometrit on kohtuullisesti, suorastaan edullisesti, hinnoiteltu, eli 0,17 e/km.VW:n id3 diili menee siis aika lähelle tuota, että kk-erä on 1% auton arvosta. Kk-erä siis 479eur ja auton arvo on 43 390eur. Kaupan päälle 4 620 kWh lataussähköä K-Latausasemilta, joiden arvo 1150eur jos lasketaan peruslatauksen 0,25eur/kWh hinnalla.
Tämä on siis eri tarjous kun tuo Arval:n 589eur/kk.
Kampanjat ja tarjoukset | Volkswagen Suomi
Kun vähän kelaat taakse päin niin ei tarvitse muistin varassa olla.Toisessa id3 tarjouksessa taisi olla 15tkm eli tuon 10tkm vertailukelpoinen hinta on +70€/kk eli 550€/kk - ilmaset sähköt jos niille jotain arvoa laskee)-32€/kk) mutta onhan tuo ilman sähköjäkin vielä vähhalvempi.
Itse itselleni: tällanen ID.3-liisaritarjous tuli vastaan ja siihen lopulta tartuin. Toimitus parin viikon sisään, 589 €/kk 10 000 km/vuosi ja sisältää huollot, korjaukset, rengashotellit ja muut. Vakuutukset tuolta sai kans, olivat noin parikymppiä edullisemat kun mitä oisin Pohjolasta saanut jatkettua omia.
Ei se ero kyllä noin iso ole. 60ke auto on 3v/50tkm jälkeen karkeasti n. 40ke auto. Tuolla kun ajaa toiset 3v / niin että 100tkm alkaa olla mittarissa, niin se on noin 25ke auto siinä vaiheessa. Ero ei siis tosiaankaan ole 50-70% vaan luokassa 20-30%.3v vanha alle 50tkm ajettu auto (jota nuo liisarit on) on kuitenkin edelleenkin kuin ”uusi”, sillä ajaa helposti toiset 3v 100tkm asti vailla huolen häivää. Tämän vuoksi itse en ainakaan maksaisi yli 20k€ uudella autolla ajelusta kun ’uudella’ tekee saman 1/3-1/2 hinnalla. Sitten kun laskee että paljon pitää tehdä töitä että saa ton tuhkaksi muuttuvan 13-10k€ käteen niin yhtälö on täysin järjetön - puhutaan käytännössä 1/2v duunista (eli 1/6 auton pitoajasta) kiitos marginaaliveroasteen.
Nyrkkisääntö on ollut 'vähän paremmissa autoissa' 4v&100tkm == minimissään ½ hinnasta pois, tuossa on toki melko kova varianssi merkin/mallin ja yksityisen/autoliikkeen välillä. Esim. jostain halvasta pikkukirpusta katoaa ½ hinnasta jo paljon aiemmin, mutta sitten ihan loput 25% ei pitkään aikaan eli pääset hyvin pitkään ajamaan 50%->25% uuden hinnasta eli 1/4 auton hinnalla.Ei se ero kyllä noin iso ole. 60ke auto on 3v/50tkm jälkeen karkeasti n. 40ke auto. Tuolla kun ajaa toiset 3v / niin että 100tkm alkaa olla mittarissa, niin se on noin 25ke auto siinä vaiheessa. Ero ei siis tosiaankaan ole 50-70% vaan luokassa 20-30%.
Tähän vielä päälle se, että 50tkm rullatussa alkaa molemmat rengassarjat olla vaihtokunnossa (800e/sarja) ja joudut itse maksamaan huollot (sisältäen esim. yleensä kallis 60tkm huolto) niin ero kutistuu ihan olemattomaksi.
Näyttää osa määrärahasta taas vapautuneen:Hankintatuesta 100 % varattu 29.9.2022.
Mitä tuossa katsellut sivusilmällä niin liikkeillä ollut nyt tarjouksia johonkin 2-3% haarukkaan + kulut, mutta lähinnähän kannattaa aina kytätä että mieleisen auton myyjällä on kampis päällä niin saa halvempaa rahaa, peruskorothan on monesti ollu just tuota 5,5% luokkaa ilman kampanjaa jo ennen nykyistä koronnousuakin, ei sinänsä mitään ihmeellistä. Sitten noille Kamuxeille sun muille toi on jo "tarjous", joskus itsekin sieltä tarjousta kyselinja rahoutus"tarjous" oli juuri luokkaa 6,9% sijasta nyt vain 5,49%...Minkälaisella korolla olette saaneet tarjouksia näinä päivinä? Itselle tarjottiin juuri autoliikkeestä 5.49% 25t€ rahoitukselle. Hurjalta kuulostaa.
Jos tuota pitäisi 6v sopimusajan niin pelkät korot olisi yli 5000€.
Siltäpä se näyttää. Onneksi itse sattuin aika osuvaan aikaan tarttumaan Huyndain kampajaan "triplaamme hankintatuen ja rahoitus 0.99% ilman muita kuluja".Halpojen korkojen aika on ohi useammaksi vuodeksi...
Kovemmat katteet, eihän siinä muuta.Mitä luulette tässä korkoympäristössä, mistä tuo korko otetaan "takaisin". Selvää on että tuolla hintaa ei rahaa saa ostettua tällä hetkellä ainakaan autoliikkeet.
Juuri meinasin vaihtaa autoa ja 4,95 + kulut ja todellinen korko 8,xx%. Sen verran kallista rahaa vaikka olisi pistänyt omaakin käteistä vaihtarin lisäksi, että 3v korkokulut ~2,5k. Pitäydyn alkuperäisessä suunnitelmassa katsella vasta vuodenvaihteen jälkeen asiaa uusiksi, ei se korkoihin välttämättä vaikuta mutta eipä nuo autot ole maailmasta vielä loppuneet vaikka odotteleekin.Minkälaisella korolla olette saaneet tarjouksia näinä päivinä? Itselle tarjottiin juuri autoliikkeestä 5.49% 25t€ rahoitukselle. Hurjalta kuulostaa.
Jos tuota pitäisi 6v sopimusajan niin pelkät korot olisi yli 5000€.