Autorahoitus ja auton hankinta - Tarjousketju

Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
1 623
Laitelkaa sitte tänne perjantaina tarjouksia autoista, jos löytyy. Käsittääkseni silloin tällöin on ok tarjouksia jopa ollut bf-tarjouksena.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
906
Black Week Autoverkkokaupassa on jo menossa aika hyvät tarjoukset. Ei taida mistään muualta saada vaihtoautoja noin halvalla rahoituksella (249e perustuskulu, 9,9e/kk ja 1,9% korko) tällä hetkellä. Ei toki silti ole niin halpaa kun vielä vuosi sitten.
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 511
Aika tasan 31% jäi itsellekin ja kyllä se oli ihan maksimi.
Onkos näissä loppuerän mahd isoksi saamisessa ideana saada vaan kk maksu mahd pieneksi, yhdistettynä siihen että autoa pidetään 2-3vuotta ja myydään auto pois. Silloinko osto liike lunastaa täysin tuon lainan mitä autosta on jäljellä?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
1 623
Onkos näissä loppuerän mahd isoksi saamisessa ideana saada vaan kk maksu mahd pieneksi, yhdistettynä siihen että autoa pidetään 2-3vuotta ja myydään auto pois. Silloinko osto liike lunastaa täysin tuon lainan mitä autosta on jäljellä?
Kyllähän se on matemaattisesti järkevää, että on mahdollisimman iso jälkierä ja pienet kuukausierät. Jos korko kohtuullinen..
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 511
Näinhän se toki. Korko toki tärkeää pitää silmällä. Lähinnä tuo silti tarkottaa aina loppuvelan siirtoa uuteen autoon vai koitetaanki laskeskella että auton jälleenmyynti arvo olisi loppuvelan ison erän kokoinen kun auto myydään ja tuo jälleenmyynti hinta kuittaa loppuvelan.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
1 623
Näinhän se toki. Korko toki tärkeää pitää silmällä. Lähinnä tuo silti tarkottaa aina loppuvelan siirtoa uuteen autoon vai koitetaanki laskeskella että auton jälleenmyynti arvo olisi loppuvelan ison erän kokoinen kun auto myydään ja tuo jälleenmyynti hinta kuittaa loppuvelan.
No ite taas en tota välttämättä ymmärrä.. Eiköhän sitä voi autolainaa saada vaikka jämäeräänkin, tai vaikka luottokortilla jos niikseen tarve on. Toki korot on edelleen hallittava, mut mikään pakko ei minusta oo uuttaa ostaa, vaikka loppuerä oliskin 10 000e-20 000e.. ottaa autolainaa, tai kulutusluottoa... Toki tilanteen mukaan.
 
Liittynyt
01.12.2019
Viestejä
168
Itse ainakin keksin parempaa käyttöä rahalle, jonka säästän nostamalla jäännöserää. Etenkin, jos rahoituksessa maltillinen korko, lienee monesti järkevämpää laittaa eurot muualle kuin rahoitusyhtiölle.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 374
Parhaissa tapauksissahan näissä ollut täysin kuluton jo koroton rahoitus. Ei tosin enää ihan hetkeen, mutta mullakin on 72kk täysin kuluton ja koroton rahoitus ja ilman käsirahaa. Tyhmähän se on, joka tollaista ei ota.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
233
Onkos näissä loppuerän mahd isoksi saamisessa ideana saada vaan kk maksu mahd pieneksi, yhdistettynä siihen että autoa pidetään 2-3vuotta ja myydään auto pois. Silloinko osto liike lunastaa täysin tuon lainan mitä autosta on jäljellä?
En itse ole mahd isoa erää ottanut, mutta jonkinlaisen kuitenkin ja autot ovat vaihtuneet n. 2 vuoden välein nyt oikeastaan käyttötarpeiden muututtua. Kyselen tarjoukset kiinnostaviin yksilöihin liikkeestä ja liike tsekkaa paljonko autossa on velkaa jäljellä ja laskee velan kuittauksen jälkeen jäävän erotuksen osaksi mahdollista käsirahaa. Eipä tuossa sen kummempaa. Edellisessä autossa oli vaihtaessa velkaa 17k€ ja vaihtotarjous 25k€, joten tuosta tuli näppärästi 8k€ käsirahaa nykyiseen, ilman että tarvitsi kaivaa kuvetta ollenkaan.
 
Liittynyt
21.11.2022
Viestejä
4
Onko osunut silmille sähköautoista Black Friday-tarjouksia? Keskikokoista sähkäriä kyttään, liisaria lähtökohtaisesti.
 

Mariini

Team Android
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 233
Tuskin, kun kaikki menee muutenkin mitä saadaan tuotannosta ulos merkistä riippumatta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
164
Autoverkkokaupalla on kaikissa 50 euron alennus kuukausihinnoissa, siinä taitaa olla paras (ja ainoa) tarjous.
Tämäkään ei mielestäni ollut kovin kummoinen tarjous, kun käytetyistä pyydetään samaa kuin vuosi sitten uutena. En toki usko että parempaakaan tulee.
 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
96
Eikös ALD:llä ollut jotain hyviä bemmikamppiksia BF:nä? Ne on kait ennen julkaistu päivää ennen BF:ää.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 563
Kyllähän se on matemaattisesti järkevää, että on mahdollisimman iso jälkierä ja pienet kuukausierät. Jos korko kohtuullinen..
Joo se on vaan ikävä kun sen unohtaa. Huomasin just et 11 tonnin loppuerän maksu edessä. Eli kannattaa varautua..
 
Liittynyt
21.11.2022
Viestejä
4
Onko osunut silmille sähköautoista Black Friday-tarjouksia? Keskikokoista sähkäriä kyttään, liisaria lähtökohtaisesti.
Itse itselleni: tällanen ID.3-liisaritarjous tuli vastaan ja siihen lopulta tartuin. Toimitus parin viikon sisään, 589 €/kk 10 000 km/vuosi ja sisältää huollot, korjaukset, rengashotellit ja muut. Vakuutukset tuolta sai kans, olivat noin parikymppiä edullisemat kun mitä oisin Pohjolasta saanut jatkettua omia.

IMG_5041.jpg

Myyjä sanoi, että niillä oli vielä pari noita jäljellä heti saatavia Tarjouspyyntö haluamastasi autosta | FI Arval
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
110
Ompas se jännä, eilisestä asti väännetty kauppaa autosta yhdestä liikkeestä ja oltaisiin se otettu rouvan nimissä rahoituksella kun itsellä ei tällä hetkellä töitä ole ( kausityötä ) teen niin kaupat kaatuivat siihen kun rouvalla ei ajokorttia ole. Sinänsä jännä kun päätökset hyväksytyistä rahoituksista tuli 3:sta eri paikasta. Sääntöjä ym ehtoja etsiessä ei kyllä missään lukenut että on ajokortti pakko, riitti että on vakituinen työ ja maksukykyä :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 254
BMW:ltä ei tainnut tulla tänä vuonna tarjouksia, aikaisempina vuosina ovat olleet ihan kilpailukykyisiä. Harmittaa vieläkin että en tuohon X5-liisariin viime vuonna tarttunut
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
609
BMW:ltä ei tainnut tulla tänä vuonna tarjouksia, aikaisempina vuosina ovat olleet ihan kilpailukykyisiä. Harmittaa vieläkin että en tuohon X5-liisariin viime vuonna tarttunut
Ei ole näkynyt, ei. Tässä odottelen kun edellinen tarjousbemari happanee alkuvuodesta... :itku:
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
33
Jos Xbil on vaihtoehto, niin siellä black friday -korkokampanja tämän viikonlopun 0,99% korolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 243
Itse itselleni: tällanen ID.3-liisaritarjous tuli vastaan ja siihen lopulta tartuin. Toimitus parin viikon sisään, 589 €/kk 10 000 km/vuosi ja sisältää huollot, korjaukset, rengashotellit ja muut. Vakuutukset tuolta sai kans, olivat noin parikymppiä edullisemat kun mitä oisin Pohjolasta saanut jatkettua omia.



Myyjä sanoi, että niillä oli vielä pari noita jäljellä heti saatavia Tarjouspyyntö haluamastasi autosta | FI Arval
Miten tuo nyt on halpa jos vertaa tähän?

100€/kk edukkaampi ja enemmän kilsoja?

Silti ihmetyttää että miten joku viitsii maksaa 7k€/v tommosella kiululla ajamisesta? Itse autoilin yli 10v 5-sarjan bemulla (530d auto 2007, käytössä 2011-2021) alle 2k€/v arvonalenemalla ja nyt menty yli 2v 8k€ ibizalla (110hv auto 2015, käytössä 2020->) tolla id:n vuosihinnalla hinnalla tuo ibizalin olisi voitu paalata jo vuosi sitten ja bemun olisi voinut tuhota 4v-5v omistuksella.

Itse katselin jotain 250€/kk diilejä, mutta kun ei noissakaan ole mitään järkeä vaikka miten päin asiaa pyörittelee. Jos tolla rahalla saisi jonkun uuden 330e:n niin voisi harkita :). Ibizastakin saanee useita tuhansia vuoden päästä kun jollain 250€/kk liisarilla auton hankintahinta olisi poltettu 3 vuodessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 476
Ihmettelin ihan tasan samaa. Leasingit pääsääntöisesti missä tahansa "normi" autoissa on ihan puhdasta kusetusta siinä mielessä että leasingyhtiö ei ota mitään riskiä arvonalenemasta ja silti sitä markkinoidaan huolettomana vaihtoehtona. No sitähän se tietysti on kun ei tarvitse kauden päätyttyä miettiä että mitä autolle tekisi, mutta ihan järjettömän kallista se on vrt auton omistaminen itse. Tuohan on ihan perustason matikkaa ja ihmisen psykologialla pelaamista.

Sitten nuo tarjokkaat on vielä rajattu juuri näihin "fleetti" malleihin ja usein on jotain kamppis-autoja missä et itse pysty edes vaikuttamaan varusteisiin. ID.3 on varmaan ihan OK valinta jos on pakko sähköllä ajella, mutta en minäkään kyllä siitä maksaisi 7k vuodessa, tai sitten km raja pitäisi olla 50 000 vuoteen ja minun pitäisi pystyä laskuttamaan siitä ajamisesta.
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 511
Eikös ne juurikin kanna sen vastuun siitä arvonalenemasta, kun ei tarvitse päätyttyä miettiä mitä autolle tekisi ja mitä siitä sattu saamaan rahaa. Toisena tulisi mieleen tämä sähköautojen yms tulevaisuus, että pysyykö arvon alenemat ns normaaleina vai tuleeko normaalia isompaa tiputusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 000
Tässä ketjussa on aiemminkin todettu, että liisari on kohtuuhintainen silloin kun kk-erä on noin 1% auton hinnasta. Uuden auton arvonlasku kuitenkin on yleensä sen 10-15% vuodessa vaikkei ajaisi juuri yhtään. Tällaisia diilejä sai vielä vuosi sitten, mutta nykyisessä korkoympäristössä ei näköjään enää.

Tuolla id3:n vajaa 600e/kk hinnalla olisi siten pitänyt saada noin 60ke arvoinen auto liisattua. Korkojen nousu tietysti vaikuttaa myös pääoman vaihtoehtoiskustannukseen, joten siinä mielessä korkeampaan kuukausierään tarttuminen voi olla ihan perusteltua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 476
Eikös ne juurikin kanna sen vastuun siitä arvonalenemasta, kun ei tarvitse päätyttyä miettiä mitä autolle tekisi ja mitä siitä sattu saamaan rahaa. Toisena tulisi mieleen tämä sähköautojen yms tulevaisuus, että pysyykö arvon alenemat ns normaaleina vai tuleeko normaalia isompaa tiputusta.
Meinaatko että mikään leasingyhtiö ottaa minkäänlaista riskiä sen arvon aleneman kanssa. Bisnestä se on, eivätkä ne sillä arvon alenemalla takkiin ota. Ne samat liisarit vielä huutokaupataan autoliikkeille jotka myy ne loppukäyttäjlle, jossa siinäkin kohtaa vielä on tilaa katteelle. Yksityisleasing lukuunottamatta jotain poikkeuksia on ihan selvästi kallein tapa autoilla. Moni perustelee sen huolettomuudella, mutta jos budjetoi vaikka saman kk-erän siihen autoiluun ja ostaa auton tavallisella rahoituksella, saattaa tuollainen sähköautoliisaroijakin saada useamman tonnin "takaisin päin" kun sitten on joskus aika luopua autosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
412
Tässä ketjussa on aiemminkin todettu, että liisari on kohtuuhintainen silloin kun kk-erä on noin 1% auton hinnasta. Uuden auton arvonlasku kuitenkin on yleensä sen 10-15% vuodessa vaikkei ajaisi juuri yhtään. Tällaisia diilejä sai vielä vuosi sitten, mutta nykyisessä korkoympäristössä ei näköjään enää.

Tuolla id3:n vajaa 600e/kk hinnalla olisi siten pitänyt saada noin 60ke arvoinen auto liisattua. Korkojen nousu tietysti vaikuttaa myös pääoman vaihtoehtoiskustannukseen, joten siinä mielessä korkeampaan kuukausierään tarttuminen voi olla ihan perusteltua.
VW:n id3 diili menee siis aika lähelle tuota, että kk-erä on 1% auton arvosta. Kk-erä siis 479eur ja auton arvo on 43 390eur. Kaupan päälle 4 620 kWh lataussähköä K-Latausasemilta, joiden arvo 1150eur jos lasketaan peruslatauksen 0,25eur/kWh hinnalla.
Tämä on siis eri tarjous kun tuo Arval:n 589eur/kk.

Kampanjat ja tarjoukset | Volkswagen Suomi
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 511
Onkos kellään kokemuksia tuosta Autosalvan "Autosalpa sopimus" tyylistä. Mikä lienee siis normaali rahoitus, liikkeen takaisinosto lupauksella. Tuo vaikuttaisi kaikista järkevimmiltä jos haluaa varmuutta tuosta sopimuksen päättymis hetkestä, autoliike ostaa sen varmuudella tuohon hintaan ja ainakin väittävät maksavansa erotusta jos autolla vielä arvoa enemmän tuossa vaiheessa tai kilsoja vaikka tullut mittariin vähemmän kun sovittu. Joskus samantapaisissa sai myös myydä auton vapaasti mihin vaan tuon sopimuksen jälkeen.

Tämä siis varmaan normaali rahoituksen ja yksityisleasingin välistä oleva vaihtoehto.

 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
33
Onkos kellään kokemuksia tuosta Autosalvan "Autosalpa sopimus" tyylistä. Mikä lienee siis normaali rahoitus, liikkeen takaisinosto lupauksella. Tuo vaikuttaisi kaikista järkevimmiltä jos haluaa varmuutta tuosta sopimuksen päättymis hetkestä, autoliike ostaa sen varmuudella tuohon hintaan ja ainakin väittävät maksavansa erotusta jos autolla vielä arvoa enemmän tuossa vaiheessa tai kilsoja vaikka tullut mittariin vähemmän kun sovittu. Joskus samantapaisissa sai myös myydä auton vapaasti mihin vaan tuon sopimuksen jälkeen.

Tämä siis varmaan normaali rahoituksen ja yksityisleasingin välistä oleva vaihtoehto.

Joo mulla on tämä sopimus. Tosiaan taattu hyvityshinta on sopparissa, mutta omien laskujen mukaan autosta tulisi saada enemmän, kuin mitä sopparissa on. Nykyään tuossa Autosalpasopimuksessa taitaa olla olla korko ainakin tuplat, jos ei mitään korkokamppista ole tällä hetkellä.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
3 604
VW:n id3 diili menee siis aika lähelle tuota, että kk-erä on 1% auton arvosta. Kk-erä siis 479eur ja auton arvo on 43 390eur. Kaupan päälle 4 620 kWh lataussähköä K-Latausasemilta, joiden arvo 1150eur jos lasketaan peruslatauksen 0,25eur/kWh hinnalla.
Tämä on siis eri tarjous kun tuo Arval:n 589eur/kk.

Kampanjat ja tarjoukset | Volkswagen Suomi
Noissa on vaan tuo ajomäärä ihan "vitsi", eli tuossakin tajouksessa 10tkm/vuosi. Tosin tässä tapauksessa ylimääräiset kilometrit on kohtuullisesti, suorastaan edullisesti, hinnoiteltu, eli 0,17 e/km.

Mutta tuleehan tuossa kilometrille hintaa, eli pelkän auton liisarimaksusta tulee 0,5748 e/km. Siihen päälle sitten vielä muut kulut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 243
Toisessa id3 tarjouksessa taisi olla 15tkm eli tuon 10tkm vertailukelpoinen hinta on +70€/kk eli 550€/kk - ilmaset sähköt jos niille jotain arvoa laskee)-32€/kk) mutta onhan tuo ilman sähköjäkin vielä vähhalvempi.

3v vanha alle 50tkm ajettu auto (jota nuo liisarit on) on kuitenkin edelleenkin kuin ”uusi”, sillä ajaa helposti toiset 3v 100tkm asti vailla huolen häivää. Tämän vuoksi itse en ainakaan maksaisi yli 20k€ uudella autolla ajelusta kun ’uudella’ tekee saman 1/3-1/2 hinnalla. Sitten kun laskee että paljon pitää tehdä töitä että saa ton tuhkaksi muuttuvan 13-10k€ käteen niin yhtälö on täysin järjetön - puhutaan käytännössä 1/2v duunista (eli 1/6 auton pitoajasta) kiitos marginaaliveroasteen.

Jos tommosia käytettyjä saisi jatkoliisata niin voisi alkaa itseä kiinnostamaan :). Autoedustakin huomaa että se on hyvin lobattu, 4v vanhan auton arvo on ~1/2 uudesta mutta autoedun arvo karkeasti 90% uudesta, muuten ei olisi liisarifirmoilla businesta, kukaan hullu vaihtaisi uutta 3v välein jos verotusarvo putoaisi 3-4v ikäisenä puoleen.
 
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
412
Toisessa id3 tarjouksessa taisi olla 15tkm eli tuon 10tkm vertailukelpoinen hinta on +70€/kk eli 550€/kk - ilmaset sähköt jos niille jotain arvoa laskee)-32€/kk) mutta onhan tuo ilman sähköjäkin vielä vähhalvempi.
Kun vähän kelaat taakse päin niin ei tarvitse muistin varassa olla.
Itse itselleni: tällanen ID.3-liisaritarjous tuli vastaan ja siihen lopulta tartuin. Toimitus parin viikon sisään, 589 €/kk 10 000 km/vuosi ja sisältää huollot, korjaukset, rengashotellit ja muut. Vakuutukset tuolta sai kans, olivat noin parikymppiä edullisemat kun mitä oisin Pohjolasta saanut jatkettua omia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 000
3v vanha alle 50tkm ajettu auto (jota nuo liisarit on) on kuitenkin edelleenkin kuin ”uusi”, sillä ajaa helposti toiset 3v 100tkm asti vailla huolen häivää. Tämän vuoksi itse en ainakaan maksaisi yli 20k€ uudella autolla ajelusta kun ’uudella’ tekee saman 1/3-1/2 hinnalla. Sitten kun laskee että paljon pitää tehdä töitä että saa ton tuhkaksi muuttuvan 13-10k€ käteen niin yhtälö on täysin järjetön - puhutaan käytännössä 1/2v duunista (eli 1/6 auton pitoajasta) kiitos marginaaliveroasteen.
Ei se ero kyllä noin iso ole. 60ke auto on 3v/50tkm jälkeen karkeasti n. 40ke auto. Tuolla kun ajaa toiset 3v / niin että 100tkm alkaa olla mittarissa, niin se on noin 25ke auto siinä vaiheessa. Ero ei siis tosiaankaan ole 50-70% vaan luokassa 20-30%.

Tähän vielä päälle se, että 50tkm rullatussa alkaa molemmat rengassarjat olla vaihtokunnossa (800e/sarja) ja joudut itse maksamaan huollot (sisältäen esim. yleensä kallis 60tkm huolto) niin ero kutistuu ihan olemattomaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 243
Ei se ero kyllä noin iso ole. 60ke auto on 3v/50tkm jälkeen karkeasti n. 40ke auto. Tuolla kun ajaa toiset 3v / niin että 100tkm alkaa olla mittarissa, niin se on noin 25ke auto siinä vaiheessa. Ero ei siis tosiaankaan ole 50-70% vaan luokassa 20-30%.

Tähän vielä päälle se, että 50tkm rullatussa alkaa molemmat rengassarjat olla vaihtokunnossa (800e/sarja) ja joudut itse maksamaan huollot (sisältäen esim. yleensä kallis 60tkm huolto) niin ero kutistuu ihan olemattomaksi.
Nyrkkisääntö on ollut 'vähän paremmissa autoissa' 4v&100tkm == minimissään ½ hinnasta pois, tuossa on toki melko kova varianssi merkin/mallin ja yksityisen/autoliikkeen välillä. Esim. jostain halvasta pikkukirpusta katoaa ½ hinnasta jo paljon aiemmin, mutta sitten ihan loput 25% ei pitkään aikaan eli pääset hyvin pitkään ajamaan 50%->25% uuden hinnasta eli 1/4 auton hinnalla.

Omat viimeiset ostokset olleet ainakin jotain ihan muuta arvonaleneman osalta kuin kuvaamasi 20-30%, nuo toki hankittu ihan vähän iäkkäämpinäkin 4v-5v ikäisinä (eivätkä uppoa tuohon sinun mainitsemaan 60ke kategoriaan vaan menee reilusti ohi molemmin puolin).
2011: 31ke, 130tkm ajettu 2007 530 hintaan (auto uutena 80-85ke riippuen miten laskee/arvioi varusteet), olisi "vastaavasta" voinut maksaa myöskin Suomessa ~38ke pintaan. (saksasta, 31ke verotettuna, laivattuna, kilvissä ja talvirenkailla, webasto olikin jo tehtaalta ruksittu mukaan)
2020: 8,2ke, 75tkm ajettu 2015 1.0 110hv Ibiza (autoliikkeestä)
2021: 12,5ke, 55tkm ajettu 2017 1.4 150hv Octavia (yksityiseltä)

Nähdäkseni nuo kaikki on alle 50% (osa jopa reilusti) uuden hinnan vaikka miten koittaisi normalisoida tuohon yllä olevaan kaavaan. Toki tiedän myös uutena ostettuja ~30ke toyotoja joissa hinta tippunut (saatu väliraha) vain muutaman tonnin kun vaihdettu parin vuoden jälkeen uuteen. Bemarista sain muuten 2021 käteen 12ke (tämä oli tuuria mutta vaikka laskisi realistisella 8ke:lla (tai jopa 0e arvolla) niin ei se yhtälöä keikauta) eli mainutulla id3:lla ei autoilla 3 vuotta kauempaa arvonalenemalla ja vielä pitäisi 7v raapia jostain eli id3:lla ~40+ke kulut päälle. Bemarin olisi siis voinut paalata alle 5v omistuksen jälkeen. Id3 vertailuna Ocuun joka ollut käytössä nyt melkein 1,5v, auto on sekin vieläpä isompi ja voisin ajaa sen romuttamon paalauskoneeseen kun 2v omistus tulee täyteen ja siltikin ollaan kuluissa uuden liisatun id3:sen tasolla. 3v pidolla puhutaan suorasta ~6ke pääoman menetyksestä + ocun raadon jäljellä oleva arvo (6v ikäisenä about 100tkm ajettuna) eli olettavasti puhutaan 15ke potista 3v aikana tuossakin vertailussa. Molemmissa skenaarioissa palkkatöitä saa tehdä ihan tosissaan id3:sen leasing hinnan kattamiseksi.

Renkaalla kuin renkaalla ajaa helposti 30tkm, jos ajaa vähän niin talvirengas kovettuu suht äkkiä eikä enää kulu merkittävästi (jos on nastoilla niin tarjoaa 'kohtuullista' pitoa 10v ajan, kitkat pakko uusia aiemmin), mutta totta on että 6v aikana todennäköisesti jotain (kesä) renkaita on lähes pakko hankkia. Itse esim. tinkasin tingatun hinnan päälle ibizasta pois vielä 200e koska 2kpl talvirenkaita oli täysin käyttökelvottomat ja hain "mätsing parin" (ikä/pinta) jäljelle jääneiden kanssa käytettynä 40e hintaan vanteille pyöräytettynä :)..

Hihnanvaihto kahteen ylläolevaan vagiin on esim 6v välein (kilsat eivät tule vastaan näillä puhutuilla ajoilla) 650e, Ibizassa toki tuo on jo "jotain" auton arvoon suhteutettuna ja öljyt+suodattimet samalla 750e kokonaisuutena, marmorilla sama kattaus 1,5ke mutta kuka hullu sinne autoa veisi? Eli ei se pelkkä 60tkm huolto mikään merkittävä kuluerä (muutamia satasia 'extraa') ole missään vehkessä ja noissakin hihnan vaihto 6v tarkasteluajalla menee käytännössä kategoriaan "seuraavan omistajan ongelma". Itselle tuo vaihto tuli vastaan ja ibizan kohdalla mietein vakavasti josko olisi pistänyt auton kiertoon mutta muutama satku seuraavat 6v "toimivasta" autosta on lopulta aika pieni raha jos omalle ajalle/vaivalle laskee yhtään arvoa joten pidän ajan vielä ainakin pari vuotta kun ei tuon katiskan arvo juuri putoa.

Sekä renkaat & huollot on suhteellisen kosmeettisia asioita jos vaakakupissa on yli 5ke arvonalenemat ja sen pystyy jotenkin "puolittamaan" esim. 3v vanhemmalla autolla. Totta on että sopivalla yhdistelmällä jos välttää rengasostokset & huollot ja sattuu saamaan vielä hyvän rahan vaihdossa niin erotus jää vähäiseksi vs. että jatkaisi samalla autolla vielä seuraavat 3 vuotta. Olikohan se Pokkus vai kuka joka viime vai sitä edellisessä black fridayssa sai bemaria alle hyvinkin edukkaasti, siinä diilissä varmasti päästiin/ään tuohon mainitsemaasi 20-30% tasoon tai jopa alle 3+3v tarkastelussa.


Toisalta tämä oli tarjousketju eikä mikään leasing hinnat vs muut eli menee pahasti off-topikiksi...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 156
Hankintatuesta 100 % varattu 29.9.2022.
Näyttää osa määrärahasta taas vapautuneen:

Näyttökuva_20221128_153107.png



En olisi muuten asiasta tiennyt, mutta automyyjä vihjasi, että niin paljon on ihmiset peruneet tilauksia pitkien toimitusaikojen vuoksi, että nyt olisi taas määrärahaa tarjolla. Laitoin oman hakemuksen sisään ja automaattivastaus yhä kyllä väittää, että "Määräraha on varattu kokonaan, eikä hakemuksellesi tehdä määrärahavarausta. Jos tuen myöntämishetkellä ei ole käytettävissä tuen maksamiselle osoitettua määrärahaa, tukea ei voi myöntää. "

Jännä nähdä miten käy.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 622
Pakettiautoon näyttäisi vielä olevan määrärahoja jäljellä, sääli ettei pidempää ID Buzz Cargoa ole vielä saatavilla, muuten laittaisin tilauksen vetämään.

Toki pitäisi vielä selvittää, minkä tasoisen hankintatuen pakettiautoon saa, kun se ilmeisesti lasketaan vastaavan polttomoottori mallin ja sähkökikkareen hankintahintojen erotuksesta.
Täytyy käydä kiusaamassa tuttua volkkarimyyjää ja kysyä, josko hän jaksaisi pyöräyttää Traficomin vaatiman selvityksen tukikelpoisista kustannuksista, eli käytännössä vertailun polttiksen ja sähkökikkareen hinnoista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2019
Viestejä
40
Minkälaisella korolla olette saaneet tarjouksia näinä päivinä? Itselle tarjottiin juuri autoliikkeestä 5.49% 25t€ rahoitukselle. Hurjalta kuulostaa.

Jos tuota pitäisi 6v sopimusajan niin pelkät korot olisi yli 5000€.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
5 276
Minkälaisella korolla olette saaneet tarjouksia näinä päivinä? Itselle tarjottiin juuri autoliikkeestä 5.49% 25t€ rahoitukselle. Hurjalta kuulostaa.

Jos tuota pitäisi 6v sopimusajan niin pelkät korot olisi yli 5000€.
Mitä tuossa katsellut sivusilmällä niin liikkeillä ollut nyt tarjouksia johonkin 2-3% haarukkaan + kulut, mutta lähinnähän kannattaa aina kytätä että mieleisen auton myyjällä on kampis päällä niin saa halvempaa rahaa, peruskorothan on monesti ollu just tuota 5,5% luokkaa ilman kampanjaa jo ennen nykyistä koronnousuakin, ei sinänsä mitään ihmeellistä. Sitten noille Kamuxeille sun muille toi on jo "tarjous", joskus itsekin sieltä tarjousta kyselinja rahoutus"tarjous" oli juuri luokkaa 6,9% sijasta nyt vain 5,49%...
 
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
731
Halpojen korkojen aika on ohi useammaksi vuodeksi...
Siltäpä se näyttää. Onneksi itse sattuin aika osuvaan aikaan tarttumaan Huyndain kampajaan "triplaamme hankintatuen ja rahoitus 0.99% ilman muita kuluja".
Kai tuolla korealaisella täyssähköllä nyt pitää sitten koittaa ajella suht pitkään, vaikkakin kilometrejä tulee yli 40tkm/vuodessa. Akkutakuun kilometrit vain paukkuu yli jo vajaassa neljässä vuodessa.
Vaan jos nyt sattuu sitten akku laukeamaan ja kustannukset siitä olisi luokkaa muutamia tuhansia, niin kyllähän vastaavasti korkokustannuksetkin olisi melkoisia jos vaihtaisi uuteen yli 50k€ maksavaan sähköautoon ja korot pyörii yli viiden prosentin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 243
Akku kaput lienee merkilla kuin merkillä min 10k€ pintaan eli kannattaa hävittää reilusti ennen h-hetkeä. Noilla kilsoilla 3v ja mosa vaihtoon olisi minun mielipiteenä. Optimaalinen usecase olisi 1v vanha auto jota polkee 3v ja vaihtoon. Saa vielä kohtis hinnan ja jää ns. liikkeestä ulos alennus ensimmäisen ostajan maksettavaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 154
Hynyllä on kyllä se hyvä puoli, että ei ole normitakuussa km-rajaa 5 vuoteen asti. Jos auto miellyttää ja hinta tippunut reilujen km:n takia, niin ei välttämättä kannata kyllä alkaa pelkäämään akkutakuun loppumista. Testauttaa vaikka just ennen km-rajan ylittymistä. Ajaa sitten niin pitkään kuin menee. Varsinkin, jos se "liikkeestä ulos" alennus on edelleen +merkkinen ja toimitus on ei-oota.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
5 276
Pitkästä aikaa tarjouksia, Delta ja Mazda.

Perustamiskulu 299 €, käsittelymaksu 15 €/erä, korko 0,99 %.
Tarjous voimassa 31.12.2022 saakka, auto tulee rekisteröidä ja osamaksusopimuksen astua voimaan 28.2.2023 mennessä. Koskee rajattuja erää autoja.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 476
Mitä luulette tässä korkoympäristössä, mistä tuo korko otetaan "takaisin". Selvää on että tuolla hintaa ei rahaa saa ostettua tällä hetkellä ainakaan autoliikkeet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 476
Niin, sitä vähän hain takaakin että tällaisessa tilanteessa taitaa noiden korkokamppisten kyttääminen olla vähän turhaa...
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 367
niin tuo voi hyvin olla tarjous tiettyyn erään autoja jotka pitää saada tämän vuoden puolella kaupaksi, muutenkin tuohon vuodenvaihteeseen on aina painetta saada autoliikkeillä kiintiöt täyteen..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 476
Väitän että sekin on melkolailla legendaa. Jos on budjetoitu vaikka 3000 auton myynti vuodelle ja siitä sitten tarkoitus saada jotain cashbackia tms. niin jännästi sitten joka ikinen vuosi se "viimeinen rutistus" tehtäisiin sitten sattumalta juuri siihen aikaan kun on muutenkin autokaupoissa kaupankäynti hiljaista ja ihmisillä rahat ja keskittyminen joulussa yms. hömpässä.

Lisäksi käytännössä aina tuntuu olevan niin että se variable margin tulee niin monesta eri kohteesta, että se autojen kappalemäärä on vain yksi pieni osa kokonaisuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
47
Minkälaisella korolla olette saaneet tarjouksia näinä päivinä? Itselle tarjottiin juuri autoliikkeestä 5.49% 25t€ rahoitukselle. Hurjalta kuulostaa.

Jos tuota pitäisi 6v sopimusajan niin pelkät korot olisi yli 5000€.
Juuri meinasin vaihtaa autoa ja 4,95 + kulut ja todellinen korko 8,xx%. Sen verran kallista rahaa vaikka olisi pistänyt omaakin käteistä vaihtarin lisäksi, että 3v korkokulut ~2,5k. Pitäydyn alkuperäisessä suunnitelmassa katsella vasta vuodenvaihteen jälkeen asiaa uusiksi, ei se korkoihin välttämättä vaikuta mutta eipä nuo autot ole maailmasta vielä loppuneet vaikka odotteleekin.

Autoliikkeen omistava tuttu sanoi että 3,9% on korkotaso, alle tuon kompensoidaan jostain muualta (vaihtohinta, maahantuoja, tms riippuen case).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
194 222
Viestejä
3 504 022
Jäsenet
62 484
Uusin jäsen
da.ru

Hinta.fi

Ylös Bottom