Autorahoitus ja auton hankinta - Tarjousketju

Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 235
Uusissa valmistaja tai maahantuoja voi subventoida, jolloin se todellakin on siellä myyntihinnassa, vaikka se ei asiakkaalle suoraan näy. Eli jos hinnat on samat kuin käteiskaupassa.

Vanhoissa se myyntihinta on se mikä myyjälle sattuu sopimaan, kuten edellä todettiin. Vai mitä se myyntihinta tarkoittaa.
Mulla on ainakin uusien kanssa aina ollut sama hinta käteisellä ja rahoituksella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 785
Mulla on ainakin uusien kanssa aina ollut sama hinta käteisellä ja rahoituksella.
Tämähän riippuu ihan tasan tarkkaan mistä se rahoitus sille autoliikkeelle tulee. Vertailin viimeksi kahta tarjousta, joista toisessa oli 1% kokonaiskorko maahantuojalta ja toisessa 0% kokonaiskorko autoliikkeen järjestämänä. Kokonaissumman (auto+rahoitus) kun laski yhteen, niin käytännössä ihan samaan tulokseen pääsi, jälkimmäisessä käteismyyntihinta olisi ollut suurinpiirtein korkojen verran isompi. Ts. autoliike kampanjana otti varmaan sen 1% rahoituksen maahantuojalta ja "itse" "rahoitti" 1-0% välin. Arvaat varmaan, että jälkimmäisellä liikkeellä ei olisi ollut ongelmaa tarjota käteishinnaksi samaa "rahoitettua" hintaa ;)

Tarjouspyynnöt useampaan liikkeeseen kyllä todella kannattaa uusissa, luonnollisesti yhdellä-kahdella lisäkierroksella. Aina parempi, jos on erilaiset rahoituskuviot, niin näkee mitä siellä taustalla on.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
824
Kyllähän tuo menee kiville, kun auton hinnasta aletaan neuvottelemaan. Itse teen kaupat, jos auton hinta on riittävän matala ja rahoitus edullinen. Jos ei molemmat toteudu, niin kauppa jää tekemättä, kuten nyt kävikin.
Miksi nyt jäi kaupat saamatta ? Olit ostamassa käteisellä ja autoliike ei saanut sen puutteen vuoksi korkeampaa hintaa leivottua kauppoihin asti ?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 509
Kyllähän tuo menee kiville, kun auton hinnasta aletaan neuvottelemaan. Itse teen kaupat, jos auton hinta on riittävän matala ja rahoitus edullinen. Jos ei molemmat toteudu, niin kauppa jää tekemättä, kuten nyt kävikin.
Ainahan hinnasta pitää neuvotella, jos kyseessä ei ole joku oikeasti halpa ota tai jätä tarjous.
Yleensä saa jonkun prosentin pumpattua pois tai jotain extra päälle.

Itselläni loppuu listahinta nihilistien kanssa kaupanteko heti alkuunsa, poikkeuksena nuo aiemmin mainitut "oikein" hinnoitellut tuotteet.

Mulla on ainakin uusien kanssa aina ollut sama hinta käteisellä ja rahoituksella.
Siellä on jo maahantuoja tehnyt pienen korjauksen listahintoihin, ennen kuin on laitettu 1% tai 0% korkokamppanja liikkeelle.

Toki maahantuoja on voinut myös kinuta valmistajalta lisäalennuksen näihin halvalla korolla myytäviin malleihin myynninedistämistukena, jolloin listahintoja ei ole tarvinnut rukata ylöspäin.
On myös mahdollista, että maahantuoja on tinkinyt omasta katteestaan ja rahoittanut kamppanja-autojen korkokulut.

Normaalihintaisessa rahoituksessahan asiakas maksaa kulut, jolloin liikkeen hinta on se mitä se on.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 235
Ainahan hinnasta pitää neuvotella, jos kyseessä ei ole joku oikeasti halpa ota tai jätä tarjous.
Yleensä saa jonkun prosentin pumpattua pois tai jotain extra päälle.

Itselläni loppuu listahinta nihilistien kanssa kaupanteko heti alkuunsa, poikkeuksena nuo aiemmin mainitut "oikein" hinnoitellut tuotteet.



Siellä on jo maahantuoja tehnyt pienen korjauksen listahintoihin, ennen kuin on laitettu 1% tai 0% korkokamppanja liikkeelle.

Toki maahantuoja on voinut myös kinuta valmistajalta lisäalennuksen näihin halvalla korolla myytäviin malleihin myynninedistämistukena, jolloin listahintoja ei ole tarvinnut rukata ylöspäin.
On myös mahdollista, että maahantuoja on tinkinyt omasta katteestaan ja rahoittanut kamppanja-autojen korkokulut.

Normaalihintaisessa rahoituksessahan asiakas maksaa kulut, jolloin liikkeen hinta on se mitä se on.
No viimeisimmän uuden auton sain kuluttomalla ja korottomalla lainalla ja autosta 15.5% alea listahinnasta..
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
824
No viimeisimmän uuden auton sain kuluttomalla ja korottomalla lainalla ja autosta 15.5% alea listahinnasta..
Oliko uutuusmalli vai ns viimevuoden malli ? Bemarilta ainakin joskus sai täysin varusteltuja aikalaillla ajamattomia showroom autoja kovalla alennuksella uusien tullesa tilalle. Ns kaikki varusteeet karvalakin hinnalla.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 235
Oliko uutuusmalli vai ns viimevuoden malli ? Bemarilta ainakin joskus sai täysin varusteltuja aikalaillla ajamattomia showroom autoja kovalla alennuksella uusien tullesa tilalle. Ns kaikki varusteeet karvalakin hinnalla.
Seat Ibiza FR. Ostin 2020 tammikuussa. Autoja oli maassa valmiina ja joku kamppis.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
586
jos 10000e arvoinen auto on antaa vaihdossa miten lasket kumpi on halvempi tapa lähteä liisaamaan vai ostaa suoraan? Oletetaan että liisauksessa auton pitoaika 3v ja auto vaihdetaan aina uuteen. Voiko tämmöstä edes laskea. Vai miten laskette kun päädytte suoraoston sijaan maksamaan kuukausikuluja ja loppukönttää.? Tämä on jotenkin vaikea asia ollut tajuta aina minulle.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
824
jos 10000e arvoinen auto on antaa vaihdossa miten lasket kumpi on halvempi tapa lähteä liisaamaan vai ostaa suoraan? Oletetaan että liisauksessa auton pitoaika 3v ja auto vaihdetaan aina uuteen. Voiko tämmöstä edes laskea. Vai miten laskette kun päädytte suoraoston sijaan maksamaan kuukausikuluja ja loppukönttää.? Tämä on jotenkin vaikea asia ollut tajuta aina minulle.
No sehän riippuu kumpaa haluat. Siitähän se homma lähtee
 
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
48
Kyllä edullisia rahoituksia saa, mutta skaala on kyllä laaja! Pahimmissa on yli 8% todellinen vuosikorko, kun taas halvimmissa on todellinen vuosikorko 3,27% (2,49% korko)
Tilanne, vaihdan n 13000€ autoa autoliikkeiden kanssa n 35-40000€ autoon. Itse olen 7-8 autoliikettä pommittanut ja parhaimmat tarjoukset tulleet pienistä liikkeistä!
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 509
jos 10000e arvoinen auto on antaa vaihdossa miten lasket kumpi on halvempi tapa lähteä liisaamaan vai ostaa suoraan? Oletetaan että liisauksessa auton pitoaika 3v ja auto vaihdetaan aina uuteen. Voiko tämmöstä edes laskea. Vai miten laskette kun päädytte suoraoston sijaan maksamaan kuukausikuluja ja loppukönttää.? Tämä on jotenkin vaikea asia ollut tajuta aina minulle.
Kannattavinta on myydä tuo kympin auto itse suoraan pois ja sen jälkeen päättää haluaako liisata vaiko ostaa ( osarilla ) omaksi.

Kuukausikuluna laskiessa liisaus on yleensä pikkuisen kalliimpi vaihtoehto, mutta saattaakin autoa vaihtaessa osoittautua halvemmaksi, kun vaihtoauton arvonpudotus on ollut oletettua suurempaa.
Yksityisliisauksessa oikeastaan ainut kysymys on se, haluaako itse ottaa riskiä vaihtoauton jäännösarvosta, vai siirtääkö riskin leasingyhtiölle.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 235
Kannattavinta on myydä tuo kympin auto itse suoraan pois ja sen jälkeen päättää haluaako liisata vaiko ostaa ( osarilla ) omaksi.

Kuukausikuluna laskiessa liisaus on yleensä pikkuisen kalliimpi vaihtoehto, mutta saattaakin autoa vaihtaessa osoittautua halvemmaksi, kun vaihtoauton arvonpudotus on ollut oletettua suurempaa.
Yksityisliisauksessa oikeastaan ainut kysymys on se, haluaako itse ottaa riskiä vaihtoauton jäännösarvosta, vai siirtääkö riskin leasingyhtiölle.
Yksityisliisauksessa hinta riippuu vahvasti kilometreistä. Joissain tapauksissa ylikilometrit ovat todella kalliita. Kilsat ois hyvä pystyä siis ennakoimaan tarkasti. Jos otat liian suurilla kilsoilla, maksat turhasta ja toisinpäin siis ylikilsat voi tulla kalliiksi.

Mulla nyt kolmas yksityisliisari alla. Ekat 2 oli samaan aikaan 2017-2021 48kk ja 60tkm. Koronan takia jäi ajot vähiin ja toinen meni myyntiin (no ei ollut yksityisliisari, vaan kiinteä takaisinostohinta) 3v ja reilut 20tkm ajettuna ja sain omani pois autovexin kautta. Toinen 48kk ja 53tkm. Nyt on aito liisari 36kk ja 45tkm ja 14kk/17300km ajettuna, eli aika tarkkaan rajoissa.

Liisarista sitten ei pääse eroon, kun taas noi takaisinostoautot voi yleensä myydä missä vaiheessa tahansa, jos tulee joku tarve.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 509
Yksityisliisauksessa hinta riippuu vahvasti kilometreistä. Joissain tapauksissa ylikilometrit ovat todella kalliita. Kilsat ois hyvä pystyä siis ennakoimaan tarkasti. Jos otat liian suurilla kilsoilla, maksat turhasta ja toisinpäin siis ylikilsat voi tulla kalliiksi.

Mulla nyt kolmas yksityisliisari alla. Ekat 2 oli samaan aikaan 2017-2021 48kk ja 60tkm. Koronan takia jäi ajot vähiin ja toinen meni myyntiin (no ei ollut yksityisliisari, vaan kiinteä takaisinostohinta) 3v ja reilut 20tkm ajettuna ja sain omani pois autovexin kautta. Toinen 48kk ja 53tkm. Nyt on aito liisari 36kk ja 45tkm ja 14kk/17300km ajettuna, eli aika tarkkaan rajoissa.

Liisarista sitten ei pääse eroon, kun taas noi takaisinostoautot voi yleensä myydä missä vaiheessa tahansa, jos tulee joku tarve.
Kilsat on tosiaan hyvä huomioida sopimusta tehdessä, toki jos olettaa etteivät työt/harrastukset muutu kauheasti seuraavan kolmen vuoden aikana, niin sopiva kilometrimäärä on helppo arvioida edellisten vuosien ajojen perusteella.

Ainakin yrityspuolen liisareista pääsee yleensä eroon maksamalla maksamalla jonkin kokoisen "palvelumaksun" ja 1-6 kk leasingmaksut.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
2 648
40kwh akku taitaa kesälläkin riitää siihen about 200km ajoon?

Jos kilsat olisi järkevämmät niin ihan potentiaalinen vaihtoehto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 909
Kilometrit ihan järjettömän pienet. 10tkm vuodessa tulee jo suunnilleen omassa pihassa ajellessakin.
No tuo Leaf varmaan useimmiten ostetaan kakkosautoksi, jolloin se riittää useimmille.

Off-topicina mainittava, että meillä kyllä riittää nuo kilometrit ainoalle autollekin ja tähän kuitenkin mahtuu pari Lapin reissua vuoteen à 2000km, mökkeilyt ja sukuloinnit. Arkiajot joku 50km viikossa.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 293
Autoverkkokaupalla näyttää olevan vaihteeksi rahoitustarjous 1% todellinen korko kaikkiin myymiinsä autoihin, tuohan se on vissiin näinä päivinä ihan hyvä korkotarjous..
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 293
Lohjan Toytalla ja Salon LA-autossa on 1,6% päivät koko syyskuun, oli lähellä että ostin sieltä Lexuksen mutta olikin niin karvalakki että skippasin.

Parhaat vaihtoehdot auton ostoon ja vaihtoon. - Lohjan Autokeskus

LA-auto – Vaihtoautot Salo – Tervetuloa!
todellinen vuosikorko 2.68%, koskahan tuo korkojen ilmoittaminen oikein alkaisi olla lain sanelemaa. En ymmärrä ketä hyödyttää tietää korko jolla ei ole mitää tekemistä sen kanssa mitä oikeasti joutuu maksamaan?!
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
586
Kilometrit ihan järjettömän pienet. 10tkm vuodessa tulee jo suunnilleen omassa pihassa ajellessakin.
No jossei työssä tarvii eikä tarvii joka kilometrin kauppareissuu autolla tehdä niin kyllähän monikin pärjää kymppitonnilla vuodessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 376
No jossei työssä tarvii eikä tarvii joka kilometrin kauppareissuu autolla tehdä niin kyllähän monikin pärjää kymppitonnilla vuodessa.
Joo, silloin vain usein kannattaa jo ajella vaikka taksilla. Miksi pitää autoa kaikkineen jos ei sille käyttöäkään ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 909
Joo, silloin vain usein kannattaa jo ajella vaikka taksilla. Miksi pitää autoa kaikkineen jos ei sille käyttöäkään ole.
Aika kalliiksi tulisi ajaa 10tkm taksilla. 50km/h keskinopeudella tuon 10tkm saaminen mittariin tarkoittaa 200h ajoa, eli yli puoli tuntia autossa perseellään istumista joka ikiselle vuoden päivälle. Riittää siis nuo kilometrit monelle ihan työmatka-ajoon ja vähän päällekin.

Keskimääräinen ajosuorite on kuitenkin 15tkm vuodessa niin ei tuo siitä hirveästi jää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 147
PP-Autolla näyttää olevan muutaman päivän kamppis:

Kauan odotettu ja perinteinen
KAUPPALAUANTAI is back
Tarjoukset voimassa 28.9.-1.10.
MAKKARATARJOILU LA 1.10. alk. klo 11

Kaikkiin varastossamme
oleviin uusiin - ja vaihtoautoihin
korko 0,99%+kulut
Vaihtoautoihin
S-Bonusostokirjaus
2000 €

Kaikkiin autokauppoihin
ravintolalahjakortti.
ARVO 100 €
Lahjakortti käy seuraavissa SSO:n ravintoloissa:

Antonio Lohja ja Salo
Rikala Bar&Grill Salo
Ravintola Invar Nummela

Kaikkiin Ford-kauppoihin
S-Bonusostokirjaus
5000 €

-Huolloista ja varaosista
- Rengaostoista
Bonus tuplana
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
263
Autolle.comin sikapäivät, mm Tesloja tarjolla yksityisleasingilla


Tuolle olisi myyvämpi termi esim sikaleasing tms


//MUOKS hintaesimerkkejä:

Model Y
599 €/kk / 36 kk / 45 tkm

Model 3 Standard Range Plus
499 €/kk / 36 kk / 45 tkm
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 293
Autolle.comin sikapäivät, mm Tesloja tarjolla yksityisleasingilla


Tuolle olisi myyvämpi termi esim sikaleasing tms


//MUOKS hintaesimerkkejä:

Model Y
599 €/kk / 36 kk / 45 tkm

Model 3 Standard Range Plus
499 €/kk / 36 kk / 45 tkm
Eli siis maksat 36*599€=21564€ siitä, että saat ajella 45tkm ja 36kk Teslalla. Jotenkin tuntuu kyllä kalliilta vaikka varmaan sen arvo laskee mutta ei ehkä noin paljoa, perus osamaksulla jäisi ehkä halvemmaksi kun omistaa auton ja/tai ison "jämärin" 36kk jälkeen... Onkos tämä autolle.com sukua Kärkkäiselle vai onko sikamaisesti varastettu grafiikat ja markkinointi sloganit?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
3 709
Eli siis maksat 36*599€=21564€ siitä, että saat ajella 45tkm ja 36kk Teslalla. Jotenkin tuntuu kyllä kalliilta vaikka varmaan sen arvo laskee mutta ei ehkä noin paljoa, perus osamaksulla jäisi ehkä halvemmaksi kun omistaa auton ja/tai ison "jämärin" 36kk jälkeen... Onkos tämä autolle.com sukua Kärkkäiselle vai onko sikamaisesti varastettu grafiikat ja markkinointi sloganit?
Kärkkäisen sivuillakin on tuon paikan mainos autoista eli eiköhän ne jotain yhteistyötä keskenään tee.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 666
Tuo koko Autolle.com tarjous on ihan läppä kun ei sisällä edes kaksia pyöriä. Toiset renkaat maksaa 25€/kk. Onkohan toiset vanteet vielä toinen mokoma :rofl:
 
Liittynyt
05.03.2020
Viestejä
11
Tuo koko Autolle.com tarjous on ihan läppä kun ei sisällä edes kaksia pyöriä. Toiset renkaat maksaa 25€/kk. Onkohan toiset vanteet vielä toinen mokoma :rofl:
Joskus alkuvuodesta yhdestä yksityisleasingautosta kysyin autolle.com:sta ja se todellakin meni noin; peruspaketti (ainakin siinä autossa) olisi tullut yksillä renkailla/vanteilla ja lisämaksusta tulee toiset renkaat, jotka voi sitten vaihtaa alla oleville vanteille. Ja lisämaksusta taas sai toisetkin vanteet :D Ja näähän tosiaan mainittiin vain kysymällä. Jäi ottamati se auto.

Tämän jälkeen vielä erehdyin myymään oman autoni Autolle.com:n kautta ja jäi kyllä tosiaan vahva kusetuksen maku koko puljusta :confused2:
 
Liittynyt
05.03.2020
Viestejä
11
Kai pidit sentään toiset renkaat ja myit ne itse ? :)
Sopimuksella oli mainittu kahdet renkaat, mutta olisihan toisista renkaista voinut ottaa vanteet itselle :D Kuitenkin autolle.com:n käsitys tuntuu olevan, että kun auto myydään kaksilla renkailla, niin välttämättä toisia vanteita ei kuitenkaan ole mukana.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
263
Tuohon rengas-asiaan oon ite kiinnittäny huomiota aiemminkin, eli noita ulkomaantuonteja -mitä siis on nettiauto pullolaan monien liikkeiden toimesta- järjestäen myydään yhdellä rengassetillä. Jossain saattaa olla toiset kumit hommattu jostain, jos kate kestää mutta muutoin saat ite hommata vanteet ja renkaat omalla kustannuksella, jos sen auton satuitkin saamaan "edullisesti".

Tämä leasing-hommakin leviää käsiin näiden myötä, sen jälkeen kun se tuli yksityisille saataville ja yleistyi, ja yhtälöön kun lisätään näitä ulkomaantuonteja, niin sitten on juurikin näitä "toiset kumit erillisellä lisämaksulla ja hommaa ite vanteet" tyyppisiä optioita. Eli kaukana siitä "täyden palvelun leasingista" mitä aiemmin firmoilla ollaan totuttu ottamaan ja saamaan.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
726
Omaan silmään tuo Model Y 599/kk näyttää jopa edulliselta, kilsojakin on 15tkm/vuosi. Kyseessä on kuitenkin 60k auto. Vastaava ID4 liisattuna maksaa 750e, sisältää toki talvirenkaatkin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
622
Omaan silmään tuo Model Y 599/kk näyttää jopa edulliselta, kilsojakin on 15tkm/vuosi. Kyseessä on kuitenkin 60k auto. Vastaava ID4 liisattuna maksaa 750e, sisältää toki talvirenkaatkin.
Aivan järkyttävän kallis se on. Samalla hinnalla maksaa jo arvonaleneman ylittävää osamaksulyhennystä. Tuohan ei edes sisällä veroja ja vakuutuksia (ks. sivut), joten vaikea nähdä tuossa mitään hyötyä verrattuna osariin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 909
Yleensä jos kk-maksu on noin 1% auton listahinnasta, on tätä pidetty kohtuullisena leasing-maksuna. Normaalitilanteessa auton arvonalenema on tuota luokkaa 15tkm/v ajoilla.

Sähköautomarkkinoiden häiriöt nyt vain sekoittaa tätä pakkaa. Kukaan ei tiedä koska tilanne normalisoituu. Jotain viitteitä tästä on jo olemassa.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 235
Yleensä jos kk-maksu on noin 1% auton listahinnasta, on tätä pidetty kohtuullisena leasing-maksuna. Normaalitilanteessa auton arvonalenema on tuota luokkaa 15tkm/v ajoilla.

Sähköautomarkkinoiden häiriöt nyt vain sekoittaa tätä pakkaa. Kukaan ei tiedä koska tilanne normalisoituu. Jotain viitteitä tästä on jo olemassa.
Näin on. Itse olen useampaa autoa kk-maksuilla pidellyt 2017 lähtien. 2kpl 60tkm /48kk ja nykyinen 45tkm/36kk. Just toi alle 1% kk-maksu auton ostohinnasta on ollut mulla kriteerinä. 3 autoa nyt ollut ja kaikissa alle ollut (ja on) 1%. Ei ole muuten helppoa löytää tohon hintaan. Ei ole huolta jälleenmyynnistä tai arvonalenemisesta. Ei tartte laittaa rahaa kiinni autoon jne. Sopii mulle, mutta ei varmasti kaikille.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
2 648
Voidaanko nyt jo sanoa että tuo 1% stemmaa myös sähkisten osalta? Polttiksissa varmaan perusteltu koska huollot, arvonalenema yms mutta sähkikset vähän eri juttu.

Mutta kuten täällä on puhuttu ja itsekin monesti sanonut, nyt en varmaan ostaisi sähkistä ellei saa ihan superdiiliä tai on pakottava tarve ostaa, joku 12kk "leasing" osto-oikeudella on aika kova koska vuoden päästä tilanne voi näyttää varsin erilaiselta kun tehtaat puskee entistä enemmän autoja ja taloustilanne heikkenee.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 235
Voidaanko nyt jo sanoa että tuo 1% stemmaa myös sähkisten osalta? Polttiksissa varmaan perusteltu koska huollot, arvonalenema yms mutta sähkikset vähän eri juttu.

Mutta kuten täällä on puhuttu ja itsekin monesti sanonut, nyt en varmaan ostaisi sähkistä ellei saa ihan superdiiliä tai on pakottava tarve ostaa, joku 12kk "leasing" osto-oikeudella on aika kova koska vuoden päästä tilanne voi näyttää varsin erilaiselta kun tehtaat puskee entistä enemmän autoja ja taloustilanne heikkenee.
Eihän tässä ole oikein mitään voinut sanoa viimeisen vuoden aikana. Joistain polttiksistakin ollut pulaa ja käytettyjen hinnat olleet pilvissä. Kyllä tässä tulee jäämään musta pekka käteen monilla, kun tilanne muuttuu (eli just toi saatavuus paranee ja talous sakkaa). Erittäin epävarma aika on kyllä nyt ostaa omaksi mitään autoa.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
726
Aivan järkyttävän kallis se on. Samalla hinnalla maksaa jo arvonaleneman ylittävää osamaksulyhennystä. Tuohan ei edes sisällä veroja ja vakuutuksia (ks. sivut), joten vaikea nähdä tuossa mitään hyötyä verrattuna osariin.
Niin on myös tuo ID4, siihen vain vertasin. Leasing ei ole halpaa.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 235
Niin on myös tuo ID4, siihen vain vertasin. Leasing ei ole halpaa.
No ei uudella autolla ajamine koskaa ole halpaa (pl. viimeisen vuoden poikkeukselliset ajat ja nekin vain, jos onnistuu myymään ajoissa).

Itse väitän, että omat liisarit / takaisinostosopparilliset ei ole tullee yhtään kalliimmiksi kuin saman auton omaksi ostaminen rahoituksella (käteisellä ostosta puhumattakaan, kun rahat on kiinni pörssissä).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
574
No ei uudella autolla ajamine koskaa ole halpaa (pl. viimeisen vuoden poikkeukselliset ajat ja nekin vain, jos onnistuu myymään ajoissa).
Totta, mutta ainakin omalla kohdalla kävi jo reilu 10 vuotta vanhalla polttomoottorivekottimella ajaminenkin niin kalliiksi, että juoksevat kk- kustannukset uudella täyssähköllä on samaa luokkaa kuin vanhalla polttiksella.
Ajoa siis tulee jotain luokkaa 40-45tkm vuodessa. Sähköauto siis ostettu pätkällä minimaaliselle käsirahalla, 1% kokonaiskorolla, 72kk maksuaika ja isohko loppuvelka.
Vielä en tiedä kuin pitkään tuolla tulee päästeltyä, ehkä myyn 12kk jälkeen jos saan hyvän hinnan, tai myyn/vaihdan ennenkuin 5v takuu päättyy. Tai sitten ajaa paaliin saakka.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 235
Totta, mutta ainakin omalla kohdalla kävi jo reilu 10 vuotta vanhalla polttomoottorivekottimella ajaminenkin niin kalliiksi, että juoksevat kk- kustannukset uudella täyssähköllä on samaa luokkaa kuin vanhalla polttiksella.
Ajoa siis tulee jotain luokkaa 40-45tkm vuodessa. Sähköauto siis ostettu pätkällä minimaaliselle käsirahalla, 1% kokonaiskorolla, 72kk maksuaika ja isohko loppuvelka.
Vielä en tiedä kuin pitkään tuolla tulee päästeltyä, ehkä myyn 12kk jälkeen jos saan hyvän hinnan, tai myyn/vaihdan ennenkuin 5v takuu päättyy. Tai sitten ajaa paaliin saakka.
Tollaisessa tapauksessa vaan se isohko loppuvelka saattaa iskeä näpeille 6v ja 240-270km ajettu sähkäri ei ehkä ole kaikkein halutuin? Eli vaikka nyt on halpaa kuukausittain, niin 72kk kohdalla luultavasti sitten kostautuu. Toki jos onnistut 12kk kohdalla myymään hyvällä hinnalla, niin asia on eri, mutta eipä taida olla sitten mitään vastaavia tarjolla vastaavaan hintaan?

Muutenkin noilla kilsoilla veikkaan, että auton arvo alenee nopeammin kuin loppuvelka lyhenee. Alkaa nimittäin sähkärikupla ehkä hieman puhkeamaan ja käytetyistä ei makseta uuden hintaa..
 
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
574
Tollaisessa tapauksessa vaan se isohko loppuvelka saattaa iskeä näpeille 6v ja 240-270km ajettu sähkäri ei ehkä ole kaikkein halutuin? Eli vaikka nyt on halpaa kuukausittain, niin 72kk kohdalla luultavasti sitten kostautuu. Toki jos onnistut 12kk kohdalla myymään hyvällä hinnalla, niin asia on eri, mutta eipä taida olla sitten mitään vastaavia tarjolla vastaavaan hintaan?

Muutenkin noilla kilsoilla veikkaan, että auton arvo alenee nopeammin kuin loppuvelka lyhenee. Alkaa nimittäin sähkärikupla ehkä hieman puhkeamaan ja käytetyistä ei makseta uuden hintaa..
Kuten sanoin, voi olla että lähtee kiertoon ennen takuun päättymistä. Riippuu ihan kuinka sähköautomarkkinat kehittyy, ja tuleeko jotain mielenkiintoisia vaihtoehtoja tyrkylle. Totta kyllä että kilometrejä tulee melkoisesti, eli pitää esim. ennenkuin 100tkm tulee tauluun miettiä vaihtoehtoja. Loppuvelka (reilu 10ke) ei ole ongelma, sen voi kuittailla pois milloin vain, mutta ei tuolla 1% kokonaiskorolla ole mitenkään järkevää.
Myös vaikuttaa oman talouden vuotuiset kilometrit, tällä hetkellä yli puolet kaikista ajoista on työajoa, joten km-korvauksilla "tienaa" ihan mukavasti. Mutta tuokin voi muuttua, työnantajan käsissä se...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
186 629
Viestejä
3 395 581
Jäsenet
60 815
Uusin jäsen
Markus8000

Hinta.fi

Ylös Bottom