Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Auton vakuutuksia vertailessa kannattaa kiinittää huomiota sisältääkö vakuutus bonusturvaa ja millaiset omavastuut. Vaikuttaa paljon kokonaishintaan
Ei se voi nollaa olla koskaan se korotus. 2007vm autossa se korotus oli sen 30% ja oletan sen aina olevan sen verran jos vanhemmasta autosta kyse. Näin ainakin fennialla eli sain autosta minkä markkina-arvo oli 7000 hyvityksenä 9300 miinus omavastuu.Alkuperäisen kysymykseni innoitti Lähitapiolan myyjä joka tarjosi autovakuutuksen hintaan 790 € / vuosi. Kokeilin sitten laskuria ja sieltä tuli 603 € / vuosi, mutta se sisälsi 30% nettialennuksen ensimmäiselle vuodelle.
Kysyin sitten chatin kautta vastatarjousta nykyisestä vakuutusyhtiöstäni IFistä, ja sieltä tuli 748 € / vuosi. Kokeilin sitten IFin nettilaskuria ja sieltä tuli täsmälleen sama tarjous.
En tiedä uskaltaako siirtää Lähitapiolaan kun katsoo Trustpilotin arvosteluja, joten taidan pysyä IFissä, mutta jäi epäselväksi kannattaako parempi lunastusturva ottaa 8 v. vanhaan Bemariin? Siinä säästyisi 40 € / v jos jättää pois.
Eli korotus voi olla kaikkea välillä 0 – 30%, joten jää aika hämärään onko siitä lunastustilanteessa mitään hyötyä?
0.1 - 30 % sitten, kun siinä lukee enintään 30%.Ei se voi nollaa olla koskaan se korotus. 2007vm autossa se korotus oli sen 30% ja oletan sen aina olevan sen verran jos vanhemmasta autosta kyse. Näin ainakin fennialla eli sain autosta minkä markkina-arvo oli 7000 hyvityksenä 9300 miinus omavastuu.
Lukee se kaikilla enintään 30%, mutta sen ne antaa pyytämättä ja mistään ei löydy edes tarkkoja ehtoja miten tuo määrittyisi. Copartin tarkastaja näkee vakuutustiedot suoraan ja korotti automaattisesti sitä korvausta sen 30%.0.1 - 30 % sitten, kun siinä lukee enintään 30%.
En ihmettelisi vaikka tilastojen mukaan ne rauhallisesti ajelevat sohlaavat eniten. Juuri katselin kun yksi tuttu yritti lumihangessa edetä parkista pois ja oli kyllä sellaista sohlaamista että ei pystynyt itse jäädä katsomaan kun pahaa teki. On liikenteessä hyvin varovainen ja virkamiesmäinen kuljettaja, mutta niin sitä tuntuu aina olevan puskurit säpäleinä ja vanteet rullalla.Kyllä kyllä, mutta kevenisikö kaasujalka, jos tietäisit, että omasta pussista menee, jos omaan mokaan kolahtaa?
Vahinko näkyy vakuutuksenottajan tiedoissa.Mielenkiinnosta, mitenköhän se mahtaa rekisterissä näkyä ja toisaalta vaikuttaa tuleviin vakuutuksiin, jos ajaa kolarin toisen autolla? Onko kärsijä yksinomaan se, jonka vakuutuksesta vahinko korvattiin, vai vaikuttaako vahinkotapahtuma myös vahingon aiheuttajan bonusprosenttiin? Vahinkoilmoituksessahan kysytään, kuka oli ratin takana.
Hieman hassusti aiheutin takavuosina kolarin toisen autolla ja ko. mällin seuraukset (vähintään neljä numeroa, mutta ei varmaan sentään viisi numeroa...) kustantanut yhtiö on itselleni about halvin liikennevakuutuksen tarjoaja koko vakuutusyhtiöiden kentässä. Mikä on hieman hämmentävää, toisaalta edulliseen tarjoukseen voi ehkä vaikuttaa sekin, että minulla on muita vakuutuksia ko. yhtiön kanssa.
Kuulostaa aika paljolta pelkkä liikennevakuutus, oma on noin 200€ osakaskon kanssa, toki bonusta 70% mutta silti.1k pommilla ajava hyvä kuski on aika pitkälti muiden vakuutusten makselija. Vuodessa 200-300€ liikennevakuutuskin 10v ajalta alkaa olemaan aika summa ja mihin on vakuutusta tarvinnut? Ei mihinkään.
Asuinpaikallakin on merkitystä liikennevakuutuksen lopulliseen hintaan. Voisin veikata että maaseudulla on halvemmat vakuutukset kuin isossa kaupungissa asuvalla.Kuulostaa aika paljolta pelkkä liikennevakuutus, oma on noin 200€ osakaskon kanssa, toki bonusta 70% mutta silti.
Aloin vielä miettimään ihan alusta lähtien tätä hommaa. Määrällisesti varmasti onnettomuuksia sattuu hitaissa vauhdeissa eniten. Niissä vääntyy vannetta ja puskuri lähtee repsottamaan. Entä sitten? Ne olisi syytä jokaisen maksaa itse. Itseäni kiinnostaa eniten vakavien onnettomuuksien väheneminen. Niistä iso osa on päihdekuskien ajamia. Heidän käytökseensä ei pysty vakuutusmaksupolitiikalla vaikuttamaan, vakuutusyhtiö nostaa kädet heti pystyyn, oli maksettuna minkä verran vakuutuksia hyvänsä.En ihmettelisi vaikka tilastojen mukaan ne rauhallisesti ajelevat sohlaavat eniten. Juuri katselin kun yksi tuttu yritti lumihangessa edetä parkista pois ja oli kyllä sellaista sohlaamista että ei pystynyt itse jäädä katsomaan kun pahaa teki. On liikenteessä hyvin varovainen ja virkamiesmäinen kuljettaja, mutta niin sitä tuntuu aina olevan puskurit säpäleinä ja vanteet rullalla.
Turvallisesti ja varovaisesti on kaksi eri asiaa.
Tässä kohtaa pysähdyn tosissani miettimään millaiseen liikennekäyttäytymiseen haluaisin puuttua. Ehkä eniten näkemässäni käytöksessä nyppii pääkallokelillä väkisin rajoitus+20kmh ajaminen uudenkarheilla autoilla. Luotto tuntuu olevan kova uusimman tekniikan fysiikan lakeja kumoavaan vaikutukseen. Kuitenkin niitä uudenkarheita autoja näkyy katollaan useasti motarin keskipientareella.
Tätä käytöstä luulisi kaskottomuus karsivan.
Mä vein auton carglassille. Kysyivät rekkaria ja vakuutusyhtiötä. Sovittiin korjauspäivä ja se oli siinä. Vaurioitumispäiväksi varmaankin ilmoittavat sen korjauspäivän. Loppu on osapuolten luottamuksesta kiinni.Jos tuulilasissa oli ostaessa halkeama, niin kehtaisikohan tuota yrittää vakuutukseen siinä vaiheessa jos se halkeama jatkuu tai tulee joku kiveniskemä tuon lisäksi?
Ei haitannut viime keväänä katsastuksessa, niin en ole toistaiseksi nähnyt tarpeelliseksi tehdä asialle mitään.
Liikennevakuutus on alle 100€ ja on tässä kaupungissa yli 70000 asukasta, auto vaikuttaa myös.Asuinpaikallakin on merkitystä liikennevakuutuksen lopulliseen hintaan. Voisin veikata että maaseudulla on halvemmat vakuutukset kuin isossa kaupungissa asuvalla.
Liikennevakuutus on alle 100€ ja on tässä kaupungissa yli 70000 asukasta, auto vaikuttaa myös.
1k pommilla ajava hyvä kuski on aika pitkälti muiden vakuutusten makselija. Vuodessa 200-300€ liikennevakuutuskin 10v ajalta alkaa olemaan aika summa ja mihin on vakuutusta tarvinnut? Ei mihinkään.