Auton pesu

Kuinka usein suoritat raudanpoistoa? Noin kerran kuussa itte pesen diy-hallissa ja joka kerta suihkutan sitä raudanpoiston (motoxin vannepesu) litkua maalipinnoille, ja kyllä sitä on joka pesussa.

Kuinka usein suoritat raudanpoistoa? Noin kerran kuussa itte pesen diy-hallissa ja joka kerta suihkutan sitä raudanpoiston (motoxin vannepesu) litkua maalipinnoille, ja kyllä sitä on joka pesussa.
Useamman kymmentä vuotta on auto ollut enkä ole koskaan tehnyt raudanpoistoa,toki olen aina raaskinut ostaa autoon värin enkä jättänyt pohjamaalille.Koskaan ei ole näkynyt mitään erikoista vaikka pari kertaa vuodessa olen vahannut.

On käyty optikolla ja kun ei ole mitään haitannut niin empä ole viitsinyt sipistellä yhtään ylimääräistä.

Useamman kymmentä vuotta on auto ollut enkä ole koskaan tehnyt raudanpoistoa,toki olen aina raaskinut ostaa autoon värin enkä jättänyt pohjamaalille.Koskaan ei ole näkynyt mitään erikoista vaikka pari kertaa vuodessa olen vahannut.
Minäkään en käytä raudanpoistoainetta muuta kuin vanteisiin. "Autoglym Intensive Tar Removerilla" on lähtenyt maalipinnalta kaikki epäpuhtaudet.

Viimeksi muokattu:
En nyt ihan joka pesulla, mutta välillä saatan kyllä pestä oman auton varsinkin talvella useita kertoja viikossakin, joten kyllä sitä aika ahkeraan tulee ruiskittua. Tosin tänään vedin tuota prickbortia ja tuntui että toimii paremmin kuin varsinainen raudanpoisto.

Hei kysymys Prikborttiin liittyen. Mulla on nyt 2 kertaa jäänyt se suutinosa käteen.
Onko suositella hyvää 1-2L painepulloa, joka kestäisi myös liuotinaineen säilytyksen?
Miettinyt mikä hintaluokka mahtaa riittää.. Biltemasta/Tokmannista/Puuilosta saa 10-15e pullon, motonestista/Autodudelta sitten 15-30e.
Mikä kestäisi kauemmin kuin yhden kesän 😅

Tuntuuhan nuo lahoavan ennemmin tai myöhemmin. Ehkä laittaisin pulloon käytön jälkeen erillisen korkin ja sumutin pesun kautta odottamaan seuraavaa kertaa hyllylle.

Jos haluaa ostaa elämänsä aikana vain yhden paineruiskupullon prickbortia varten niin Würth-merkkinen on paras valinta.

Kärkkäinen myy sitä ja ainakin itse olen saanut ostettua sen ihan Würth-kivijalasta pankkikortilla vaikka en ole yritysasiakas.

2 vuotta sitten se maksoi Riihimäen Würthissä noin 25 €.

Statistiikka

Viestiketjuista
270 586
Jäsenet
76 649
Uusin jäsen
Indicaattori

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom