Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 932
Kävi klassiset ja volvo V60 D5 automaatti -11 imasi apulaitehihnan jakopäänhihnan väliin. Itsellä ei rahaa, paikkaa, aikaa laittaa ja korjaamolla 1000€ että aukasevat ja kattovat. Jos menee pelkästään kannella 3000€ jos vaihto moottori 7000€ on arviot.

Joskus tuotu Saksasta joten lähes kaikilla herkuilla mitä vuosimalliin sai kattoluukusta lähtien, eikä ole edes ruosteinen.

Automaattilaatikko on toiminut hyvin ja siihenkin vaihdatin öljyt heti ostettuani.
Olen ylihuoltanut ja hihnatkaan ei olleet kuin 4v vanhat. (Ei kuulemma mene takuuseen volvon liikkeen mielestä)
Neljän vuoden omistus aikana laitettu uutta osaa mm. tuulilasi, etu ja takapään iskarit jousineen vast ikään.
Ilmastoinnin kompura, laturi.

Tiedän kyllä ettei osien summaa saa.

Rekisterinumero XNJ-429

Mitä tuollaiselle hinnaksi?
Itse myin vähän vastaavan Volvo V70 D5, 2500€. Muuten vastaavan, mutta oli ehjä.

Tuossakin oli mennyt joskus apulaitehihna poikki, mutta jakohihna oli täysin sattumalta pysynyt ehjänä.

Olisiko hinta sitten jotain 1200-1300€? Mutta tuo taitaa olla aivan liikaa, jos remppa on vähintään 3000€ tai 7000€. Ja auto kumminkin jo 13 vuotta vanha.

Edit:
Volvo V60 onkin alkaen 5700€. Eli hieman kalliimpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
888
Itse myin vähän vastaavan Volvo V70 D5, 2500€. Muuten vastaavan, mutta oli ehjä.

Tuossakin oli mennyt joskus apulaitehihna poikki, mutta jakohihna oli täysin sattumalta pysynyt ehjänä.

Olisiko hinta sitten jotain 1200-1300€? Mutta tuo taitaa olla aivan liikaa, jos remppa on vähintään 3000€ tai 7000€. Ja auto kumminkin jo 13 vuotta vanha.

Edit:
Volvo V60 onkin alkaen 5700€. Eli hieman kalliimpi.
Ja kyllä tuossa pitää myös moottorin tyyppi huomioida, D2/D3 ja D5 on kuitenkin ihan eri kaliiberin laitteita. Suurin osa D5:sta on nelikkoja, mutta tuo ei taida olla, joka on pieni miinus. Jos kyseessä on oikeasti varusteltu yksilö, tuossa voi myös olla esimerkiksi adaptiivinen vakkari jne, eli joku 4-5 tonnin remonttikin voi olla vielä järkevä, jos auto ei montaa tonnia maksa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
655
Juu kilsoja alla 340 tuhatta. Aattelin ettei sillä ole väliä kun kone on rikki.
Eli jollain parilla tonnilla voisi mennä.
Menee pari viikkoa ennen kuin ehdin tekemään myynti ilmoituksen ja olen reissusta takaisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 932
Juu kilsoja alla 340 tuhatta. Aattelin ettei sillä ole väliä kun kone on rikki.
Eli jollain parilla tonnilla voisi mennä.
Menee pari viikkoa ennen kuin ehdin tekemään myynti ilmoituksen ja olen reissusta takaisin.
Löytyykö muuten se adaptiivinen vakionopeudensäädin?

Itse ostin saman verran ajetun Volvo V60 D6 (sama moottori) 6550€. Se tosin 2013.

Jos remppa olisi vaikka 5000€, niin hinnaksi voisi tulla 1500€.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
655
Löytyykö muuten se adaptiivinen vakionopeudensäädin?

Itse ostin saman verran ajetun Volvo V60 D6 (sama moottori) 6550€. Se tosin 2013.

Jos remppa olisi vaikka 5000€, niin hinnaksi voisi tulla 1500€.
Löytyy adaptiivinen jono assitentitlla. Musta täysnahka sisustus . Kuskin penkki muistilla jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
888
Löytyy adaptiivinen jono assitentitlla. Musta täysnahka sisustus . Kuskin penkki muistilla jne.
Tämä ei nyt ole täysin vertailukelpoinen, mutta tästä saa osviittaa mitä moottorivikaisesta voi saada.
Yleensä se hinta määräytyy vasta viimeisen tunnin aikana noissa, eli kannatta kurkata parin päivän päästä.

 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 743
Mikäs noissa Volvojen hihnojen laukeamisissa on syynä? Kiinnileikannut kiristin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 932
Mikäs noissa Volvojen hihnojen laukeamisissa on syynä? Kiinnileikannut kiristin?
Kai suunnitteluvirhe, kun apulaitehihnan katkeaminen tekee sen, että jakohihna menee poikki. Toinen hihna siis pääsee menemään jakohihnan väliin.

En tiedä sitten miksi apulaitehihna katkeaa?
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 743
Kai suunnitteluvirhe, kun apulaitehihnan katkeaminen tekee sen, että jakohihna menee poikki. Toinen hihna siis pääsee menemään jakohihnan väliin.

En tiedä sitten miksi apulaitehihna katkeaa?
Itselläni on VW:n 1.9 TDI koneessa käynyt noin, tosin onneksi apulaitehihna oli vissiin sen verran lyhyt, että ei riittänyt tuhoamaan jakopäätä, vaikka osa siitä sinne väliin pyörähtikin.

Tässä oli syynä kiristin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
961
Kai suunnitteluvirhe, kun apulaitehihnan katkeaminen tekee sen, että jakohihna menee poikki. Toinen hihna siis pääsee menemään jakohihnan väliin.
Tämä on kyllä jännä homma miten Volvolla V70-mallista lähtien on tätä vikaa ollut.
Suojiakin noissa on ollut, mikä sen apulaitehihnan menon jakopään väliin on estänyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
888
Tämä ei nyt ole täysin vertailukelpoinen, mutta tästä saa osviittaa mitä moottorivikaisesta voi saada.
Yleensä se hinta määräytyy vasta viimeisen tunnin aikana noissa, eli kannatta kurkata parin päivän päästä.

Ja ennen kuin tuo kohde arkistoituu, hinnaksi tuli siis 6030 euroa saatteella "lohko halki". Lieköhän huutajat lukeneet kuvauksen.
 
Liittynyt
31.12.2017
Viestejä
85
Ja ennen kuin tuo kohde arkistoituu, hinnaksi tuli siis 6030 euroa saatteella "lohko halki". Lieköhän huutajat lukeneet kuvauksen.
Riippuu paljon miten on "halki" ,mut jos veivi tullu kyljestä läpi, niin hinta tuntuu kalliilta. Ei taida käypästä konetta tohon saada alle 3000-4000,-€
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 906
Riippuu paljon miten on "halki" ,mut jos veivi tullu kyljestä läpi, niin hinta tuntuu kalliilta. Ei taida käypästä konetta tohon saada alle 3000-4000,-€
Miten ajattelit edes pienen halkeaman korjata uusimatta koko lohkoa?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
129
Kertokaahan käytettyjä autoja tai muitakin vekottimia myyneet, oletteko koskaan saaneet kauppoja aikaan sellaisen ostajaehdokkaan kanssa, joka heti alkuun kyselee ns. tiukkaa hintaa?

Omien kokemusten perusteella ajoneuvot ovat poikkeuksetta lähteneet muiden kuin tiukka hinta -tyyppien matkaan, ihan riippumatta siitä mitä niille vastaa. En siksi oikein nykyään jaksaisi vastata näille mitään. Mielenkiintoista olisi kuulla, onko joku tällainen kyselijä ylipäätään joskus ostanut jotain.
Juu olen, MP (Virago 535) oli myynnissä. Pyynti 1500 ja ostaja ehdokas soitteli ja sanoi heti etä maksan 900, koska voi tulla hakemaan. Vastasin että tule koeajaamaan ja keskustellaan sitten hinnasta. Äijä vastasi että voin tulla mutta maksan 900. Vastasin "Ei tarvii tulla". Pyörä meni kaupaksi ja 1400€ siitä sain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 409
Ketjun otsikon vastakohta, kun myytiin rouvan kauppakassi:

2010 300tkm ajettu "Kammottavalla" n47 dieselillä oleva BMW 320d Touring.
Hintana oli 5400e ja myytiin noin viikossa lähes pyynnillä yksityisenä.
Meinasin ensin että pitäisikö vain painaa kauppurille 3000e:llä, mutta hyvä ettei laitettu menemään.
Meni todella kivuttomasti ja ostajakin oli todella mukava.

Näillä vanhoilla dieseleillä taitaa olla taas kysyntää, kysyjiä oli nimittäin useampikin. Toki auto oli kilometreihin nähden oikein siisti. Siinä mielessä hauskaa että hinta ei 4v ja yli 100 000km sitten, ollut käytännössä juurikaan kalliimpi, eli kuluja ei varsinaisesta arvonalenemasta tullut oikeastaan ollenkaan.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
892
Ketjun otsikon vastakohta, kun myytiin rouvan kauppakassi:

2010 300tkm ajettu "Kammottavalla" n47 dieselillä oleva BMW 320d Touring.
Hintana oli 5400e ja myytiin noin viikossa lähes pyynnillä yksityisenä.
Meinasin ensin että pitäisikö vain painaa kauppurille 3000e:llä, mutta hyvä ettei laitettu menemään.
Meni todella kivuttomasti ja ostajakin oli todella mukava.

Näillä vanhoilla dieseleillä taitaa olla taas kysyntää, kysyjiä oli nimittäin useampikin. Toki auto oli kilometreihin nähden oikein siisti. Siinä mielessä hauskaa että hinta ei 4v ja yli 100 000km sitten, ollut käytännössä juurikaan kalliimpi, eli kuluja ei varsinaisesta arvonalenemasta tullut oikeastaan ollenkaan.
Taitaa N47 kammottava mainekkin olla jo eilispäivää. Jakopään korjaajia löytyy joka kylältä jos huono tuuri käy. Muilta osin menee pienellä, kulkee riittävästi jne.

5 tonnilla paljon autoa ja kilsoja vielä edessä. Toki muutenkin paljon ajetuille bemareille löytyy kysyntää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 409
Taitaa olla. Tuohonkin oli jakopää tehty kyllä noin vuoden vanhana 40 000km ajettuna, sen jälkeen ajettu samalla jakopäällä 260tkm, eikä mitään oireita tähän mennessä. Varsinaisia asiaan kuulumattomia remppoja pelkästään suutinten pohjatiivisteet meidän omistusaikana. Ostettiin seuraavakin auto sitten "samalla" koneella, mutta b47 versiona. Edellisessä jännitettiin jakopäätä ja nyt sitten jännitetään imeekö turbo jäät sisäänsä :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
655
Kävi klassiset ja volvo V60 D5 automaatti -11 imasi apulaitehihnan jakopäänhihnan väliin. Itsellä ei rahaa, paikkaa, aikaa laittaa ja korjaamolla 1000€ että aukasevat ja kattovat. Jos menee pelkästään kannella 3000€ jos vaihto moottori 7000€ on arviot.

Joskus tuotu Saksasta joten lähes kaikilla herkuilla mitä vuosimalliin sai kattoluukusta lähtien, eikä ole edes ruosteinen.

Automaattilaatikko on toiminut hyvin ja siihenkin vaihdatin öljyt heti ostettuani.
Olen ylihuoltanut ja hihnatkaan ei olleet kuin 4v vanhat. (Ei kuulemma mene takuuseen volvon liikkeen mielestä)
Neljän vuoden omistus aikana laitettu uutta osaa mm. tuulilasi, etu ja takapään iskarit jousineen vast ikään.
Ilmastoinnin kompura, laturi.

Tiedän kyllä ettei osien summaa saa.

Rekisterinumero XNJ-429

Mitä tuollaiselle hinnaksi?
No nyt se on huutokaupassa. Katotaan mitä tarjotaan. Volvo V60, 2011, Jyväskylä | Huutokaupat.com
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
655
Kävi klassiset ja volvo V60 D5 automaatti -11 imasi apulaitehihnan jakopäänhihnan väliin. Itsellä ei rahaa, paikkaa, aikaa laittaa ja korjaamolla 1000€ että aukasevat ja kattovat. Jos menee pelkästään kannella 3000€ jos vaihto moottori 7000€ on arviot.

Joskus tuotu Saksasta joten lähes kaikilla herkuilla mitä vuosimalliin sai kattoluukusta lähtien, eikä ole edes ruosteinen.

Automaattilaatikko on toiminut hyvin ja siihenkin vaihdatin öljyt heti ostettuani.
Olen ylihuoltanut ja hihnatkaan ei olleet kuin 4v vanhat. (Ei kuulemma mene takuuseen volvon liikkeen mielestä)
Neljän vuoden omistus aikana laitettu uutta osaa mm. tuulilasi, etu ja takapään iskarit jousineen vast ikään.
Ilmastoinnin kompura, laturi.

Tiedän kyllä ettei osien summaa saa.

Rekisterinumero XNJ-429

Mitä tuollaiselle hinnaksi?
Tuolla hinnalla se sitten lähti. Noin 2000€ olin näistä keskusteluista päätellyt ja sehän ylittyi.
Ei loppupeleissä pöllömpi tapa myydä auto. Jopa rikkoinainen.
 

Liitteet

Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
471
Mutta itse otsikon aiheeseen, onpa ollut haastavaa saada enempi ajettua dieseliä nyt kaupaksi. Tämä olisi juuri yllä mainitussa kaupassa mennyt myös vaihdossa, mutta jäi syistä x, y ja z itselle ja nyt tuntuu ettei tuosta pääse eroon järkihinnalla. Parhaat tarjoukset mitä nyt saanut, on ollut n. 500€ alle sen mitä liike olisi hyvittänyt, hieman harmittaa näin jälkikäteen mutta minkäs teet.
Huh, nyt on tämäkin projekti ohi ja auto lähti uuteen kotiin eilen. Ostaja haki rahoituksen ja tuli n. 400km päästä junalla kaupoille.

Auto oli siis Audi A6 Allroad 3.0tdi automaatti, ajettu 280tkm, vm 2010. Nettiauton ylioptimistinen hinta-arvio yli 10k€, hieman vähemmän ajettu oli liikkeessä myynnissä n. 9500€ ja ite sain tästä 8000€.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 842
Viestejä
4 365 669
Jäsenet
72 701
Uusin jäsen
Computer_wizard

Hinta.fi

Ylös Bottom