Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

Itse myin vähän vastaavan Volvo V70 D5, 2500€. Muuten vastaavan, mutta oli ehjä.

Tuossakin oli mennyt joskus apulaitehihna poikki, mutta jakohihna oli täysin sattumalta pysynyt ehjänä.

Olisiko hinta sitten jotain 1200-1300€? Mutta tuo taitaa olla aivan liikaa, jos remppa on vähintään 3000€ tai 7000€. Ja auto kumminkin jo 13 vuotta vanha.

Edit:
Volvo V60 onkin alkaen 5700€. Eli hieman kalliimpi.
Ja kyllä tuossa pitää myös moottorin tyyppi huomioida, D2/D3 ja D5 on kuitenkin ihan eri kaliiberin laitteita. Suurin osa D5:sta on nelikkoja, mutta tuo ei taida olla, joka on pieni miinus. Jos kyseessä on oikeasti varusteltu yksilö, tuossa voi myös olla esimerkiksi adaptiivinen vakkari jne, eli joku 4-5 tonnin remonttikin voi olla vielä järkevä, jos auto ei montaa tonnia maksa.
 
Juu kilsoja alla 340 tuhatta. Aattelin ettei sillä ole väliä kun kone on rikki.
Eli jollain parilla tonnilla voisi mennä.
Menee pari viikkoa ennen kuin ehdin tekemään myynti ilmoituksen ja olen reissusta takaisin.
 
Juu kilsoja alla 340 tuhatta. Aattelin ettei sillä ole väliä kun kone on rikki.
Eli jollain parilla tonnilla voisi mennä.
Menee pari viikkoa ennen kuin ehdin tekemään myynti ilmoituksen ja olen reissusta takaisin.
Löytyykö muuten se adaptiivinen vakionopeudensäädin?

Itse ostin saman verran ajetun Volvo V60 D6 (sama moottori) 6550€. Se tosin 2013.

Jos remppa olisi vaikka 5000€, niin hinnaksi voisi tulla 1500€.
 
Löytyykö muuten se adaptiivinen vakionopeudensäädin?

Itse ostin saman verran ajetun Volvo V60 D6 (sama moottori) 6550€. Se tosin 2013.

Jos remppa olisi vaikka 5000€, niin hinnaksi voisi tulla 1500€.
Löytyy adaptiivinen jono assitentitlla. Musta täysnahka sisustus . Kuskin penkki muistilla jne.
 
Biltema kertoo seuraavaa
1000015849.png
 
Mikäs noissa Volvojen hihnojen laukeamisissa on syynä? Kiinnileikannut kiristin?
 
Mikäs noissa Volvojen hihnojen laukeamisissa on syynä? Kiinnileikannut kiristin?
Kai suunnitteluvirhe, kun apulaitehihnan katkeaminen tekee sen, että jakohihna menee poikki. Toinen hihna siis pääsee menemään jakohihnan väliin.

En tiedä sitten miksi apulaitehihna katkeaa?
 
Kai suunnitteluvirhe, kun apulaitehihnan katkeaminen tekee sen, että jakohihna menee poikki. Toinen hihna siis pääsee menemään jakohihnan väliin.

En tiedä sitten miksi apulaitehihna katkeaa?

Itselläni on VW:n 1.9 TDI koneessa käynyt noin, tosin onneksi apulaitehihna oli vissiin sen verran lyhyt, että ei riittänyt tuhoamaan jakopäätä, vaikka osa siitä sinne väliin pyörähtikin.

Tässä oli syynä kiristin.
 
Kai suunnitteluvirhe, kun apulaitehihnan katkeaminen tekee sen, että jakohihna menee poikki. Toinen hihna siis pääsee menemään jakohihnan väliin.
Tämä on kyllä jännä homma miten Volvolla V70-mallista lähtien on tätä vikaa ollut.
Suojiakin noissa on ollut, mikä sen apulaitehihnan menon jakopään väliin on estänyt.
 
Ja ennen kuin tuo kohde arkistoituu, hinnaksi tuli siis 6030 euroa saatteella "lohko halki". Lieköhän huutajat lukeneet kuvauksen.

Riippuu paljon miten on "halki" ,mut jos veivi tullu kyljestä läpi, niin hinta tuntuu kalliilta. Ei taida käypästä konetta tohon saada alle 3000-4000,-€
 
Riippuu paljon miten on "halki" ,mut jos veivi tullu kyljestä läpi, niin hinta tuntuu kalliilta. Ei taida käypästä konetta tohon saada alle 3000-4000,-€

Miten ajattelit edes pienen halkeaman korjata uusimatta koko lohkoa?
 
Kertokaahan käytettyjä autoja tai muitakin vekottimia myyneet, oletteko koskaan saaneet kauppoja aikaan sellaisen ostajaehdokkaan kanssa, joka heti alkuun kyselee ns. tiukkaa hintaa?

Omien kokemusten perusteella ajoneuvot ovat poikkeuksetta lähteneet muiden kuin tiukka hinta -tyyppien matkaan, ihan riippumatta siitä mitä niille vastaa. En siksi oikein nykyään jaksaisi vastata näille mitään. Mielenkiintoista olisi kuulla, onko joku tällainen kyselijä ylipäätään joskus ostanut jotain.

Juu olen, MP (Virago 535) oli myynnissä. Pyynti 1500 ja ostaja ehdokas soitteli ja sanoi heti etä maksan 900, koska voi tulla hakemaan. Vastasin että tule koeajaamaan ja keskustellaan sitten hinnasta. Äijä vastasi että voin tulla mutta maksan 900. Vastasin "Ei tarvii tulla". Pyörä meni kaupaksi ja 1400€ siitä sain.
 
Ketjun otsikon vastakohta, kun myytiin rouvan kauppakassi:

2010 300tkm ajettu "Kammottavalla" n47 dieselillä oleva BMW 320d Touring.
Hintana oli 5400e ja myytiin noin viikossa lähes pyynnillä yksityisenä.
Meinasin ensin että pitäisikö vain painaa kauppurille 3000e:llä, mutta hyvä ettei laitettu menemään.
Meni todella kivuttomasti ja ostajakin oli todella mukava.

Näillä vanhoilla dieseleillä taitaa olla taas kysyntää, kysyjiä oli nimittäin useampikin. Toki auto oli kilometreihin nähden oikein siisti. Siinä mielessä hauskaa että hinta ei 4v ja yli 100 000km sitten, ollut käytännössä juurikaan kalliimpi, eli kuluja ei varsinaisesta arvonalenemasta tullut oikeastaan ollenkaan.
 
Ketjun otsikon vastakohta, kun myytiin rouvan kauppakassi:

2010 300tkm ajettu "Kammottavalla" n47 dieselillä oleva BMW 320d Touring.
Hintana oli 5400e ja myytiin noin viikossa lähes pyynnillä yksityisenä.
Meinasin ensin että pitäisikö vain painaa kauppurille 3000e:llä, mutta hyvä ettei laitettu menemään.
Meni todella kivuttomasti ja ostajakin oli todella mukava.

Näillä vanhoilla dieseleillä taitaa olla taas kysyntää, kysyjiä oli nimittäin useampikin. Toki auto oli kilometreihin nähden oikein siisti. Siinä mielessä hauskaa että hinta ei 4v ja yli 100 000km sitten, ollut käytännössä juurikaan kalliimpi, eli kuluja ei varsinaisesta arvonalenemasta tullut oikeastaan ollenkaan.

Taitaa N47 kammottava mainekkin olla jo eilispäivää. Jakopään korjaajia löytyy joka kylältä jos huono tuuri käy. Muilta osin menee pienellä, kulkee riittävästi jne.

5 tonnilla paljon autoa ja kilsoja vielä edessä. Toki muutenkin paljon ajetuille bemareille löytyy kysyntää.
 
Taitaa olla. Tuohonkin oli jakopää tehty kyllä noin vuoden vanhana 40 000km ajettuna, sen jälkeen ajettu samalla jakopäällä 260tkm, eikä mitään oireita tähän mennessä. Varsinaisia asiaan kuulumattomia remppoja pelkästään suutinten pohjatiivisteet meidän omistusaikana. Ostettiin seuraavakin auto sitten "samalla" koneella, mutta b47 versiona. Edellisessä jännitettiin jakopäätä ja nyt sitten jännitetään imeekö turbo jäät sisäänsä :D
 
Kävi klassiset ja volvo V60 D5 automaatti -11 imasi apulaitehihnan jakopäänhihnan väliin. Itsellä ei rahaa, paikkaa, aikaa laittaa ja korjaamolla 1000€ että aukasevat ja kattovat. Jos menee pelkästään kannella 3000€ jos vaihto moottori 7000€ on arviot.

Joskus tuotu Saksasta joten lähes kaikilla herkuilla mitä vuosimalliin sai kattoluukusta lähtien, eikä ole edes ruosteinen.

Automaattilaatikko on toiminut hyvin ja siihenkin vaihdatin öljyt heti ostettuani.
Olen ylihuoltanut ja hihnatkaan ei olleet kuin 4v vanhat. (Ei kuulemma mene takuuseen volvon liikkeen mielestä)
Neljän vuoden omistus aikana laitettu uutta osaa mm. tuulilasi, etu ja takapään iskarit jousineen vast ikään.
Ilmastoinnin kompura, laturi.

Tiedän kyllä ettei osien summaa saa.

Rekisterinumero XNJ-429

Mitä tuollaiselle hinnaksi?
No nyt se on huutokaupassa. Katotaan mitä tarjotaan. Volvo V60, 2011, Jyväskylä | Huutokaupat.com
 
Kävi klassiset ja volvo V60 D5 automaatti -11 imasi apulaitehihnan jakopäänhihnan väliin. Itsellä ei rahaa, paikkaa, aikaa laittaa ja korjaamolla 1000€ että aukasevat ja kattovat. Jos menee pelkästään kannella 3000€ jos vaihto moottori 7000€ on arviot.

Joskus tuotu Saksasta joten lähes kaikilla herkuilla mitä vuosimalliin sai kattoluukusta lähtien, eikä ole edes ruosteinen.

Automaattilaatikko on toiminut hyvin ja siihenkin vaihdatin öljyt heti ostettuani.
Olen ylihuoltanut ja hihnatkaan ei olleet kuin 4v vanhat. (Ei kuulemma mene takuuseen volvon liikkeen mielestä)
Neljän vuoden omistus aikana laitettu uutta osaa mm. tuulilasi, etu ja takapään iskarit jousineen vast ikään.
Ilmastoinnin kompura, laturi.

Tiedän kyllä ettei osien summaa saa.

Rekisterinumero XNJ-429

Mitä tuollaiselle hinnaksi?

Tuolla hinnalla se sitten lähti. Noin 2000€ olin näistä keskusteluista päätellyt ja sehän ylittyi.
Ei loppupeleissä pöllömpi tapa myydä auto. Jopa rikkoinainen.
 

Liitteet

  • Screenshot 2024-08-23 195438.jpg
    Screenshot 2024-08-23 195438.jpg
    171,1 KB · Luettu: 480
Mutta itse otsikon aiheeseen, onpa ollut haastavaa saada enempi ajettua dieseliä nyt kaupaksi. Tämä olisi juuri yllä mainitussa kaupassa mennyt myös vaihdossa, mutta jäi syistä x, y ja z itselle ja nyt tuntuu ettei tuosta pääse eroon järkihinnalla. Parhaat tarjoukset mitä nyt saanut, on ollut n. 500€ alle sen mitä liike olisi hyvittänyt, hieman harmittaa näin jälkikäteen mutta minkäs teet.
Huh, nyt on tämäkin projekti ohi ja auto lähti uuteen kotiin eilen. Ostaja haki rahoituksen ja tuli n. 400km päästä junalla kaupoille.

Auto oli siis Audi A6 Allroad 3.0tdi automaatti, ajettu 280tkm, vm 2010. Nettiauton ylioptimistinen hinta-arvio yli 10k€, hieman vähemmän ajettu oli liikkeessä myynnissä n. 9500€ ja ite sain tästä 8000€.
 
itsekin tänään sitikan sain taipaleelle....odotin jo viikkojen tai jopa kuukausien myyntiaikaa kun paljon ajettu ja ei hirveen siistin näkönenkään....meni alle 2 vuorokaudessa ja tinkimättä hinnasta
 
Osaisiko ( tai jaksaisiko lähinnä) joku auttaa tilanteessa jossa minun tulisi ostaa ex puolisoni ns. ulos auton omistajuudesta? Ihan siis käytännön stepit miten se hoidetaan jos on kokemusta?
Auto on ostettu aikanaan yhdessä ja omistus on papereillakin siis 50/50. Nyt on arvioitu autolle hinta ja ostan exän 50% pois, mutta ohjeet tuntuu olevan aina vain ns. tavalliselle auton myynnille ja ostolle jossa myyjä myy omistamansa auton jollekin ulkopuoliselle..

Onkohan tuo nyt kuitenkin lopulta käytännössä ihan sama asia, eli puoliso tekee traficomin sivuilla varmenteen ja luovutuskirjan kuten 100% omistuksessakin.. Ja minä ostajana teen ilmoituksen traficomille ja jopa rekisteri-ilmoituksen.. ? ihan kuten ns. normaali auton ostaja?
Itsehän olen jo kyseisen auton omistaja 50% eli tuntuisi tietysti oudolta tehdä siitä jotain rekisteri-ilmoituksia jne mitän uuden omistuksen kohdalla tehdään..

Onneks tilanne on riidaton, eli hyvässä yhteisymmärryksestä tämä 50% myynti kun vaan perkule tiedettäisiin miten.. :|
 
Osaisiko ( tai jaksaisiko lähinnä) joku auttaa tilanteessa jossa minun tulisi ostaa ex puolisoni ns. ulos auton omistajuudesta? Ihan siis käytännön stepit miten se hoidetaan jos on kokemusta?
Auto on ostettu aikanaan yhdessä ja omistus on papereillakin siis 50/50. Nyt on arvioitu autolle hinta ja ostan exän 50% pois, mutta ohjeet tuntuu olevan aina vain ns. tavalliselle auton myynnille ja ostolle jossa myyjä myy omistamansa auton jollekin ulkopuoliselle..

Onkohan tuo nyt kuitenkin lopulta käytännössä ihan sama asia, eli puoliso tekee traficomin sivuilla varmenteen ja luovutuskirjan kuten 100% omistuksessakin.. Ja minä ostajana teen ilmoituksen traficomille ja jopa rekisteri-ilmoituksen.. ? ihan kuten ns. normaali auton ostaja?
Itsehän olen jo kyseisen auton omistaja 50% eli tuntuisi tietysti oudolta tehdä siitä jotain rekisteri-ilmoituksia jne mitän uuden omistuksen kohdalla tehdään..

Onneks tilanne on riidaton, eli hyvässä yhteisymmärryksestä tämä 50% myynti kun vaan perkule tiedettäisiin miten.. :|

Ei nyt omalle kohdalle osunut ikinä onneksi. Mutta exäsi tekee varmenteen jne kuten sanoit. 100% omistus oletan ettei mitään rahoituksia ole päällä.
Sitten muistat hoitaa vakuutuksen omille nimille ajoissa, ja rekkauksen heti perään. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa, ellei only finnish problems byrokratia estä tuota, mutta luulen ettei.
 
Onko kenelläkään kokemuksia erittäin halvan auton myymisestä "liikkeelle"? Pistin alle kahden tonnin auton nettiautoon myyntiin ja kysyntää oli hemmetisti heti ensimmäisestä tunnista alkaen. Eipä aikaakaan niin minulle soitteli tyyppi, joka sanoi ostavansa autoja ulkomaisille asiakkailleen. Pidin vähän kummallisena, että joku ostaisi vanhan ruoskan ulkomaille, mutta jampan mukaan halvempiakin on välitetty. Pyyntihinta tarjottiin, joten kaupat tuli ja käsirahakin maksettiin tilille ja seuraavalla viikolla lupaili tulla hakemaan auton pihasta. Siitä on nyt 2,5 viikkoa aikaa ja yhteydenpito on ollut niukkaa. Viikko sitten kysäisin, että meinaako tulla auton hakemaan ja vastasi, että kuljetusautoon oli tullut joku vika ja lupaili palailla asiaan. Itselläni alkaa pikkuhiljaa palamaan hihat, kun piha on täynnä autoja ja kulut juoksevat tietysti jokaisesta. Tuli jo tuossa mieleen, että käyttääkö tämä autovälittäjä pihaani välivarastona ja käy hakemassa auton "sitten joskus", kun sille on oikeasti tarvetta.

Kuinka kauan itse katselisitte tällaista?
 
Onko kenelläkään kokemuksia erittäin halvan auton myymisestä "liikkeelle"? Pistin alle kahden tonnin auton nettiautoon myyntiin ja kysyntää oli hemmetisti heti ensimmäisestä tunnista alkaen. Eipä aikaakaan niin minulle soitteli tyyppi, joka sanoi ostavansa autoja ulkomaisille asiakkailleen. Pidin vähän kummallisena, että joku ostaisi vanhan ruoskan ulkomaille, mutta jampan mukaan halvempiakin on välitetty. Pyyntihinta tarjottiin, joten kaupat tuli ja käsirahakin maksettiin tilille ja seuraavalla viikolla lupaili tulla hakemaan auton pihasta. Siitä on nyt 2,5 viikkoa aikaa ja yhteydenpito on ollut niukkaa. Viikko sitten kysäisin, että meinaako tulla auton hakemaan ja vastasi, että kuljetusautoon oli tullut joku vika ja lupaili palailla asiaan. Itselläni alkaa pikkuhiljaa palamaan hihat, kun piha on täynnä autoja ja kulut juoksevat tietysti jokaisesta. Tuli jo tuossa mieleen, että käyttääkö tämä autovälittäjä pihaani välivarastona ja käy hakemassa auton "sitten joskus", kun sille on oikeasti tarvetta.

Kuinka kauan itse katselisitte tällaista?
Laita se auto seisontaan niin ei siitä mitään kuluja enää tule. Eiköhän se afrikkaan diilaa niitä autoja. Sinne kaikki vanhat toyotat on meiltä viety eikä haittaa vaikka olisi läpimätä niin silti siellä on isompi jälleenmyyntiarvo sillä mitä täällä. 2000€ toyota on afrikassa 4000€ toyota.
 
Tää on menossa Liettuaan ja oletan, että autopurkamolle, jossa osista saa kovemman hinnan. Mietin vain tässä, että jääkö pian luu käteen tuon paskan kanssa?
 
siis 2,5 viikkoa odotellu etkä oo edes pistäny pois liikennekäytöstä? :D Järki käteen ja toimiin, niin ei ole mitään hävittävää. Traficom – liikenteen ja viestinnän palvelut sinulle | Traficom


Voit vielä irtisanoa vakuutuksenkin kokonaan soittamalla vakuutusyhtiölle. Ja jos vielä montakin viikkoa joutuu odottaan niin teet "luovutus tuntemattomalle" -ilmoituksen niin saat kokonaan pois nimistäs. Sen jälkeen ostajan ongelma mitä sillä autolla tekee. Todennäkösesti hakee pois ottamatta nimiinsä mutta sillä ei ole enää mitään merkitystä sulle.
 
Tuo on toiminut vara-autona muutamaan otteeseen, niin ei viitsi veivata seisontaan ja takaisin. Lähinnä minua kiinnosti se, että onko jollekin tehty ohareita tällaisen viraabelin mynttisen johdosta.
 
siis 2,5 viikkoa odotellu etkä oo edes pistäny pois liikennekäytöstä? :D Järki käteen ja toimiin, niin ei ole mitään hävittävää. Traficom – liikenteen ja viestinnän palvelut sinulle | Traficom
Tuosta tuli mieleen 400€ vetokoukullisen Volvon osto. Minullahan olisi ollut 7 päivää aikaa ottaa auto omiin nimiin, mutta olikin otettu jo kesken kaiken pois liikennekäytöstä :D

Onneksi ei ollut poliiseja, kun sillä kävin yhden kerran asioilla.
 
Olen aina pistänyt oman auton mittaristoon lapun "seisonnassa", niin ei tule lähdettyä ajelemaan vahingossa. ;)
 
Tuo on toiminut vara-autona muutamaan otteeseen, niin ei viitsi veivata seisontaan ja takaisin. Lähinnä minua kiinnosti se, että onko jollekin tehty ohareita tällaisen viraabelin mynttisen johdosta.
Ei ihan vastaava keissi, mutta laitoin että autopaikan kohtuullinen vuokra juoksee tyyliin x€/kk alkaen xx.xx.
 
Tää on menossa Liettuaan ja oletan, että autopurkamolle, jossa osista saa kovemman hinnan. Mietin vain tässä, että jääkö pian luu käteen tuon paskan kanssa?
Tuo on toiminut vara-autona muutamaan otteeseen, niin ei viitsi veivata seisontaan ja takaisin. Lähinnä minua kiinnosti se, että onko jollekin tehty ohareita tällaisen viraabelin mynttisen johdosta.
Mitä ohareita tarkoitat, jos kerran rahat on jo tilillä?
 
Kauppalaki 55§ tulee varmaan tässä kysymykseen.
Toisessa pykälässä säädetään erikseen vahingonkorvausvelvollisuudesta.
Myyjä saa purkaa kaupan, jos ostaja ei myötävaikuta kauppaan 50 §:n 1 kohdan mukaisesti, kun sopimusrikkomuksella on myyjälle olennainen merkitys ja ostaja käsitti tämän tai hänen olisi pitänyt se käsittää. Myyjä saa samoin edellytyksin purkaa kaupan, jos ostaja ei nouda tai vastaanota tavaraa oikeaan aikaan ja sopimuksesta tai olosuhteista käy ilmi, että myyjälle on erityistä merkitystä sillä, että tavara toimitetaan pois.

Myyjä saa niin ikään purkaa kaupan, jos ostaja ei myyjän asettamassa määrätyssä lisäajassa, joka ei ole kohtuuttoman lyhyt:

1) myötävaikuta kauppaan 50 §:n 1 kohdan mukaisesti; tai

2) nouda tai vastaanota tavaraa, kun sopimuksesta tai olosuhteista ilmenee, että myyjälle on erityistä merkitystä sillä, että tavara toimitetaan pois.

Lisäajan kuluessa myyjä saa purkaa kaupan vain, jos ostaja ilmoittaa, ettei hän tule täyttämään velvollisuuksiaan tämän ajan kuluessa.

Kohteliasta toki lienee silti ilmoittaa ostajalle useammalla eri tavalla, että aikaa hakea tavara on x viikkoa tms, ja jos tavaraa ei noudeta niin kauppa puretaan ja myyjä pitää käsirahan vahingonkorvauksena.
 
Tämä asia selvisikin jo parhain päin, eli ostaja otti pitkän tauon jälkeen uudelleen yhteyttä ja sovittiin noutopäivä. Olisikohan lukenut foorumia? :D
 
Minulla on ollut auto parisen kuukautta myynnissä. Potentiaalisten ostajien suhteen on ollut hiljaista, mutta tänään tuli outo yhteydenotto. Joku nainen soitti, puhui englanniksi ja yritti kysellä autosta, vastailin sen minkä vajavaisella englannin puhekyvyllä kykenin. Puhelu tuli kyllä ainakin näennäisesti suomalaisesta numerosta. Nainen toimi ilmeisesti tulkkina tai jotain muuta, kun taustalta kuului mieshenkilön ääntä. Puhelun loputtua alkoi tulemaan whatsapp viestejä jossa kyseltiin autosta lisää(myös kuvankaappaus nettiauton ilmoituksesta, en ymmärrä miksi), kaikki kysytyt tiedot toki oli jo mainittu ilmoituksessa. Kertoi tulevansa kaupungista noin 100km päästä. Jonkin ajan päästä hoksasin että whatsapp viestit tulivat eri numerosta ja on ilmeisestikin peräisin Intiasta. Ei ole kyllä sittemmin kuulunut mitään.

Uskaltaakohan näiden kanssa jatkaa puheyhteyttä jos vielä kyselevät jotain? Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Itsestäni ainakin tuntuu etten taida uskaltaa enää vastailla.
 
Eka Baana-kokemus oli hieno.
Eka ei päässyt kirjautumaan koko saitille about kuukauteen, pistelin viestiä ylläpitoon ja sain "poista cookiet"-tason neuvoja, vaikka tein selväksi, että toistuu useammalla koneella ja käyttiksellä. Korjasivat sitten jotain.
Tuloksena 0 tarjousta ja loppuyhteenvedossa oli näemmä bugi, joten tuli sekin raportoitua :D
Kuulemma tehty koko baana hankalaksi, koska ne ei käytä nettiauton kanssa samoja kenttiä ja asetuksia tmv, niin ei voi vain imasta NA-ilmoituksesta suoraan auton tietoja.

TL;DR Läjä baskaa (ilmeisesti myös auto :D).
 
Minulla on ollut auto parisen kuukautta myynnissä. Potentiaalisten ostajien suhteen on ollut hiljaista, mutta tänään tuli outo yhteydenotto. Joku nainen soitti, puhui englanniksi ja yritti kysellä autosta, vastailin sen minkä vajavaisella englannin puhekyvyllä kykenin. Puhelu tuli kyllä ainakin näennäisesti suomalaisesta numerosta. Nainen toimi ilmeisesti tulkkina tai jotain muuta, kun taustalta kuului mieshenkilön ääntä. Puhelun loputtua alkoi tulemaan whatsapp viestejä jossa kyseltiin autosta lisää(myös kuvankaappaus nettiauton ilmoituksesta, en ymmärrä miksi), kaikki kysytyt tiedot toki oli jo mainittu ilmoituksessa. Kertoi tulevansa kaupungista noin 100km päästä. Jonkin ajan päästä hoksasin että whatsapp viestit tulivat eri numerosta ja on ilmeisestikin peräisin Intiasta. Ei ole kyllä sittemmin kuulunut mitään.

Uskaltaakohan näiden kanssa jatkaa puheyhteyttä jos vielä kyselevät jotain? Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Itsestäni ainakin tuntuu etten taida uskaltaa enää vastailla.
Itseltäni olivat joskus alle tonnin kesäautoa ostamassa espanjaan, kai ooppelit ovat siellä haluttuja :cigar2:
 
Eka Baana-kokemus oli hieno.
Eka ei päässyt kirjautumaan koko saitille about kuukauteen, pistelin viestiä ylläpitoon ja sain "poista cookiet"-tason neuvoja, vaikka tein selväksi, että toistuu useammalla koneella ja käyttiksellä. Korjasivat sitten jotain.
Tuloksena 0 tarjousta ja loppuyhteenvedossa oli näemmä bugi, joten tuli sekin raportoitua :D
Kuulemma tehty koko baana hankalaksi, koska ne ei käytä nettiauton kanssa samoja kenttiä ja asetuksia tmv, niin ei voi vain imasta NA-ilmoituksesta suoraan auton tietoja.

TL;DR Läjä baskaa (ilmeisesti myös auto :D).

Jeps siinä ajassa kun hierot autovexiä ja baanaa niin soittaa jo toistakymmentä autokauppaa läpi.
 
Itseltäni olivat joskus alle tonnin kesäautoa ostamassa espanjaan, kai ooppelit ovat siellä haluttuja :cigar2:
Täältä lähti aikoinaan tonnin Corolla myös johonkin lämpimään, oiskohan ollut Kreikka :hmm: hyvin tummahipiäinen kaveri tuli junalla 400km päästä hakemaan, ei tarkistanut yhtään mitään autosta. Ennen kauppoja tinki vielä viimeiset hinnasta pois ja päädyttiin jättämään kesärenkaat kaupasta pois, kun ne oli isommilla aluvanteilla. Hieman herätti huvitusta kun lähti keskellä kesää tykittämään nastarenkailla kohti Etelä-Suomea :rofl:
 
Täältä lähti aikoinaan tonnin Corolla myös johonkin lämpimään, oiskohan ollut Kreikka :hmm: hyvin tummahipiäinen kaveri tuli junalla 400km päästä hakemaan, ei tarkistanut yhtään mitään autosta. Ennen kauppoja tinki vielä viimeiset hinnasta pois ja päädyttiin jättämään kesärenkaat kaupasta pois, kun ne oli isommilla aluvanteilla. Hieman herätti huvitusta kun lähti keskellä kesää tykittämään nastarenkailla kohti Etelä-Suomea :rofl:
Mulla ei kyllä oikeasti lähtenyt, olisi pitänyt laivata espanjaan ja muut synttärisetit :whistling:
 
Jeps siinä ajassa kun hierot autovexiä ja baanaa niin soittaa jo toistakymmentä autokauppaa läpi.
Taidan vaan testailla pistää viestiä vaihtoehdotuksista suoraan autoista jotka kiinnostaa. Erilainen auto haussa, joten vähän epätoivoista, mutta ehkä joku kaipaa työmatkakulkinetta pidemmälle matkalle.
 
Mitenkähän autoliikkeet jotka ostelee kuluttajilta autoja tarkistelee näitä saastevehkeiden ohjelmointeja/poistoja esim adbluen osalta ?
 
Mitenkähän autoliikkeet jotka ostelee kuluttajilta autoja tarkistelee näitä saastevehkeiden ohjelmointeja/poistoja esim adbluen osalta ?
Tuntuu olevan nykyään tapana, et pitää allekirjoittaa sopimuspaperi että auto on kunnossa ilman vikoja jne. Jos vikaa löytyy niin muutoksen/korjauksen maksaja on selvillä.
 
Tuntuu olevan nykyään tapana, et pitää allekirjoittaa sopimuspaperi että auto on kunnossa ilman vikoja jne. Jos vikaa löytyy niin muutoksen/korjauksen maksaja on selvillä.

Jännää, että kun olet ostamassa autoa autoliikkeestä eivät tuollaisia papereita tee vaan mahdollisen vian löytyessä pitää aina alkaa tappelemaan ja olemaan yhteyksissä KKV:hen
 
Tuntuu olevan nykyään tapana, et pitää allekirjoittaa sopimuspaperi että auto on kunnossa ilman vikoja jne. Jos vikaa löytyy niin muutoksen/korjauksen maksaja on selvillä.
Veikkaan että tuollaisella paperilla ei ole mitään virkaa. Auton ostaja on ammattilainen, jolla pitäisi olla kyvykkyys tarkistaa auton kunto ennen kaupan tekoa. Ei ne voi tuota vastuuta siirtää maallikolle jollain paperin palalla. Varsinkin kun käytäntö on, että autoliikkeet harvoin edes tutkii autoja ostohetkellä, vaikka ammattilaisina heidän pitäisi.

Toki selkeät petokset on asia erikseen, mutta jos se auto nykykunnossa on esimerkiksi katsastuksen läpäissyt ja autoliike ottaa sen vastaan ilman tarkempaa teknistä tutkimusta, tukinpa kukaan jälkikäteen rupeaa selvittämään kuka ne saastelaitteet on poistanut käytöstä, jos seuraava ostaja niistä sitten autoliikkelle valittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaan että tuollaisella paperilla ei ole mitään virkaa. Auton ostaja on ammattilainen, jolla pitäisi olla kyvykkyys tarkistaa auton kunto ennen kaupan tekoa. Ei ne voi tuota vastuuta siirtää maallikolle jollain paperin palalla. Varsinkin kun käytäntö on, että autoliikkeet harvoin edes tutkii autoja ostohetkellä, vaikka ammattilaisina heidän pitäisi.

Toki selkeät petokset on asia erikseen, mutta jos se auto nykykunnossa on esimerkiksi katsastuksen läpäissyt ja autoliike ottaa sen vastaan ilman tarkempaa teknistä tutkimusta, tukinpa kukaan jälkikäteen rupeaa selvittämään kuka ne saastelaitteet on poistanut käytöstä, jos seuraava ostaja niistä sitten autoliikkelle valittaa.

Edes katsastuskonttoreilla ei ole laitteita millä tutkii miten autoa on modattu, saati sitten automyyjillä. Toki jos merkkihuolto löytyy saman katon alta ja ostettava auto on samaa merkkiä mitä huolto edustaa niin sitten ehkä.
 
Minulla on ollut auto parisen kuukautta myynnissä. Potentiaalisten ostajien suhteen on ollut hiljaista, mutta tänään tuli outo yhteydenotto. Joku nainen soitti, puhui englanniksi ja yritti kysellä autosta, vastailin sen minkä vajavaisella englannin puhekyvyllä kykenin. Puhelu tuli kyllä ainakin näennäisesti suomalaisesta numerosta. Nainen toimi ilmeisesti tulkkina tai jotain muuta, kun taustalta kuului mieshenkilön ääntä. Puhelun loputtua alkoi tulemaan whatsapp viestejä jossa kyseltiin autosta lisää(myös kuvankaappaus nettiauton ilmoituksesta, en ymmärrä miksi), kaikki kysytyt tiedot toki oli jo mainittu ilmoituksessa. Kertoi tulevansa kaupungista noin 100km päästä. Jonkin ajan päästä hoksasin että whatsapp viestit tulivat eri numerosta ja on ilmeisestikin peräisin Intiasta. Ei ole kyllä sittemmin kuulunut mitään.

Uskaltaakohan näiden kanssa jatkaa puheyhteyttä jos vielä kyselevät jotain? Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Itsestäni ainakin tuntuu etten taida uskaltaa enää vastailla.

Taisi olla aikaa Keltainen pörssi kun pientä Hiacea myin. Tuli soitto hesan suunnalta, englanniksi. Ei muistaakseni paljoa kysellyt, ainoastaan että voiko autoa tulla katsomaan. Sovittiin tapaaminen tännä parinsadan kilsan päähän linja-autoasemalle... Tulivat nämä afrikkalaiset sitten bussilla, ei koeajanut eikä mitään muutakaan kun yleissilmäys. Sovittiin että ajan auton hesaan ja rahat käteisellä. En tiedä oliko tyypillä edes ajokorttia, tuskin. Kysyin että mitäs meinaat tällä tehdä? - no vien afrikkaan ja myyn eteenpäin.
Siihen aikaan ei ollut kyllä samanlaista kusetusta mitä nykyään.

Mitä whatsappiin tulee niin on mullakin ulkomaalaisia kavereita pari kellä on oman maansa suuntanumero.

En nyt suurta riskiä näe jos käteisellä ja luovarit kuntoon, niin anna mennä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom