Auton akuista ja lataamisesta

Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
502

hyvin on akut menny kaupaks tänä talvena. tuo pitäs tilata omaani.
 
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
502
Osaako joku sanoa mitä eroa näillä on? onko se pelkkä Start-Stop järjestelmä?



tulis 220cdi mersuun
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Osaako joku sanoa mitä eroa näillä on? onko se pelkkä Start-Stop järjestelmä?



tulis 220cdi mersuun
Toinen on nestehappoakku eli tavallinen ja toinen on AGM. AGM suositeltava start&stoppeihin ja Webaston tm. käyttäjälle.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
806
Kuinka kauan nuo kaupassa olevat akut on kunnossa ts. säilyvyys aika?
Yhdessä kaupassa olisi n. 11kpl akkuja mutta ei hajua kuinka kauan ne on olleet siellä.
Tietenkin ne täytyisi ladata ennen käyttöä.
Perus nesteakuista kyse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Kuinka kauan nuo kaupassa olevat akut on kunnossa ts. säilyvyys aika?
Yhdessä kaupassa olisi n. 11kpl akkuja mutta ei hajua kuinka kauan ne on olleet siellä.
Tietenkin ne täytyisi ladata ennen käyttöä.
Perus nesteakuista kyse.
Ei kai ne juuri miksikään mene kun ei tule käyttösyklejä
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
806
Ok, ei kai siinä sitten mitään.
Huoltovapaita ne kuitenkin lienee nykyisin.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 199
Yhdessä kaupassa olisi n. 11kpl akkuja mutta ei hajua kuinka kauan ne on olleet siellä.
Yleensä akuissa on jollakin kohtuullisen pysyvällä merkintätavalla ilmoitettu valmistusajankohta, esim kaivertamalla/laserilla tms. yläpinnassa yleensä.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 199
Bilteman AGM akut on muuten aika hyviä ollut omissa testeissä, lisäksi niiden 4V takuu on aika kova! Kokovalikoima vaan melko rajoittunut, ei joka kulkineeseen saa sopivaa.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
388
Onko kellään tietoa, miten paljon sähköauto tai ajoakulla käynnistettävä hybridi vaatii käynnistysvirtaa? Jotenkin sitä kuvittelisi, että kun 12v akku vain aktivoi ajoakun päälle kontaktorilla tms, virtaa tarvittaisiin todella vähän. Riittääkö esim pienin buusteripowerbank (sellainen kännykän lisävirta-tier) ns. helposti tuollaisen auton käynnistämiseen? Ihmettelen kun monilla mennyt muutamassa vuodessa 12v akku sähköautostakin sököksi, luulisi että jos akussa on virtaa sen verran että se jaksaa edes hieman pyöräyttää polttista, eli aivan loppu, jaksaisi vielä tuollaisen kontaktorin vetää päälle?
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Onko kellään tietoa, miten paljon sähköauto tai ajoakulla käynnistettävä hybridi vaatii käynnistysvirtaa? Jotenkin sitä kuvittelisi, että kun 12v akku vain aktivoi ajoakun päälle kontaktorilla tms, virtaa tarvittaisiin todella vähän. Riittääkö esim pienin buusteripowerbank (sellainen kännykän lisävirta-tier) ns. helposti tuollaisen auton käynnistämiseen? Ihmettelen kun monilla mennyt muutamassa vuodessa 12v akku sähköautostakin sököksi, luulisi että jos akussa on virtaa sen verran että se jaksaa edes hieman pyöräyttää polttista, eli aivan loppu, jaksaisi vielä tuollaisen kontaktorin vetää päälle?
Ihan hyvin riittää. Oli tuossa oma auto yhdellä remppaukolla ja akku todellakin tyhjä, niin hyvin tuollaisella starttiboosterilla lähti käyniin.
 
Liittynyt
20.02.2018
Viestejä
122
Ostin asuntovaunun ja ajattelin akuiksi 2kpl 100ah akkua, toinen on vapaa-ajan akku ja toinen starttiakku. Sitähän ei kai yleisesti suositella laittamaan erilaisia akkuja rinnan, mutta mietin myös tuota älylaturia, että mitenhän se suhtautuu.
Vai suosiolla asentaa akun valitsin.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Ihmettelen kun monilla mennyt muutamassa vuodessa 12v akku sähköautostakin sököksi,
Näitä on mennyt korealaisilla merkeillä uusista autoissa muutamassa viikossa. Olisko osasyynä vanha tuttu eli talvi ja lyhyet ajomatkat? Osassa 12V akku taitaa latautua myös ison akun latauksen yhteydessä.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 147
Itse ihmettelen lähinnä onko siellä saatu joku bugi aikaiseksi, koska korealaiset plugarit ovat jo 21 malleista alkaen ainakin osanneet ladata 12v akun korkeajänniteakusta (toki sen voi kytkeä myös pois kun on asetuksissa asetus).

Toki toteutuksessakin voi olla ongelmaa siltä osin, että tuo käsittääkseni lataa vain auton ollessa käynnissä joten jos auto seisoo pitkään käyttämättömänä niin eiköhän silloin akunkin kanssa voi olla ongelmaa. Tuota herätys ongelmaa oli ja voihan siellä olla että virtaa vuotaa/on vuotanut auton ollessa poissa päältä ja jos 12V akkua tsekataan vain auton ollessa päällä (eikä esim. esilämmityksessä, piuhassa ollessaan yms.) niin voin olla että sähkiksen kohdalla noita päällä olevia systeemejä on enemmän joka johtaa herkemmin ongelmiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 817
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom