Nebu
Kaivaja
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 146
KrAZ 255B ainankin on dieselmoottorilla. ZIL-131 oli bensakoneella ja kulutus oli aikamoista.Kraz 100litraa/100km bensaa.
KrAZ 255B ainankin on dieselmoottorilla. ZIL-131 oli bensakoneella ja kulutus oli aikamoista.Kraz 100litraa/100km bensaa.
Kysyin tuolta tarjoukset Zoelle parametreillä 40tkm/vuosi ja pitoaika 24 tai 36kk. Jotenkin uskoisin että Zoen arvosta sulaa puolet pois tuolla vuosisuoritteella jo 2v aikana. Siihen nähden rahaa palaa oikeastaan ihan yhtä paljon otti sen sitten pätkällä tai tolla liisarilla. Model kolmosta odotellessa ihan kilpailukykyinen vaihtoehto oikeastaan, jos haluaisi odotusajan sähköllä ajella.Ei tuo kulujen kannalta järkevä lienekään, ei noilla ehdoilla minustakaan vielä sähköautoilijaa tule.
Mutta voin hyvin kuvitella tuon sopivan jollekin joka ei nyt ihan kauheasti autoa tarvitse ja jolla ei ole pikkurahasta pula ja haluaa ehkä vielä imagosyistäkin ajella sähköllä.
Ei ole enää ajokiellossa. maksoin kaiken pois. Sakot poliisilta suoraan lapaan 50e. Trafi halus tonnin, joka on minimi. Vakuutusyhtiö halusi omansa takaisin, eli ajalta jonka auto oli poistettu liikenteestä tulee vakuutukset kolminkertaisina. Eli mulla oli puolitoista vuotta. Josta tulikin summa 1500e. aikaisemmassa viestissä oli unohtunut trafin tonni pois. Eli summa oli siis yhteensä 2550 euroa. Tämä ainoastaan pienestä testilenkistä.Elikkäs Lada on nyt käyttökiellossa, ja siitä pitää maksaa jotain tonnin luokkaa, loppusumma varmaan sakkoja. Jossain myyntipalstoilla törmäsin autoon missä oli yli tonnin maksut selässä, ja auto käyttökiellossa. Omistaja siis ajeli liikennekäytöstä poistetulla, ja yritti myydä sitä pilkkahintaan.
Ajoin itse tieliikennekäytöstä poistetulla romulla viikko sitten, mutta se olikin autoliikkeen auto. Eivät edes koekilpiä jaksaneet laittaa, mainitsivat kyllä asiasta. Itsehän olisin ne sakot saanut, mutta jobbarille olisi jäänyt melkoinen lasku.
Tuosta quotesta minkä löysin jostain randomisti, auto on verovelvollinen, ei kuljettaja. Omistajan/haltijan homma taas on maksaa verot, jos haluaa autonsa liikenteeseen. Ilmeisesti siitä ei tule mitään laskua kummempaa ja ulosottomiestä perässä - jos oikein ymmärsin Korjatkaa kokeneemmat jos meni multa pieleen, ja miten se käytännössä menee.
Ihanan kallista Sakoista nyt ei pääse yli. Miten tuo trafi ja vakuutusyhtiö toimi käytännössä, tuliko laskua eräpäivällä? Vakuutusyhtiöltä olettaisin tulevan, mutta trafi? Kun noita verovelkaisia autoja on kuitenkin kaupan, on sitten dieselvero tai käyttömaksut rästissä. Itselläkin ollut yksi kärry mistä piti maksaa muutama kymppi että sai käyttöön, joskin se oli tiedossa eikä tullut yllärinä.Ei ole enää ajokiellossa. maksoin kaiken pois. Sakot poliisilta suoraan lapaan 50e. Trafi halus tonnin, joka on minimi. Vakuutusyhtiö halusi omansa takaisin, eli ajalta jonka auto oli poistettu liikenteestä tulee vakuutukset kolminkertaisina. Eli mulla oli puolitoista vuotta. Josta tulikin summa 1500e. aikaisemmassa viestissä oli unohtunut trafin tonni pois. Eli summa oli siis yhteensä 2550 euroa. Tämä ainoastaan pienestä testilenkistä.
Tulee trafiltakin eräpäivällä lasku. Vakuutusyhtiön kanssa piti jo ruveta sopimaan maksuajoista kun meinas rahat olla vähissä.Ihanan kallista Sakoista nyt ei pääse yli. Miten tuo trafi ja vakuutusyhtiö toimi käytännössä, tuliko laskua eräpäivällä? Vakuutusyhtiöltä olettaisin tulevan, mutta trafi? Kun noita verovelkaisia autoja on kuitenkin kaupan, on sitten dieselvero tai käyttömaksut rästissä. Itselläkin ollut yksi kärry mistä piti maksaa muutama kymppi että sai käyttöön, joskin se oli tiedossa eikä tullut yllärinä.
Thanks, tämä selvensi asiaa. Eli verovelkaiset vehkeet on pääsääntöisesti jo ulosottomiehen asiakkaita. Mihinkään eläkeläisryhmään viittaamattaTulee trafiltakin eräpäivällä lasku. Vakuutusyhtiön kanssa piti jo ruveta sopimaan maksuajoista kun meinas rahat olla vähissä.
Sehän oli tämä case, 9000€ tuli laskua - oli nettiautossa myytävänä ainakin jossain kohtaa, tuotta 9k hinnalla, perusteluineen tottakai. Tiedä sitten onko joku rahamies ostanut ja pelastanut.Eikös jossain ollut juttua, kun joku oli muuttanut matkailuautoksi muutetun takas henkilöautoksi. Auto oli muutettu joskus 80-luvulla ja uusi omistaja vaihtoi takaisin 2010-luvulla. Joutui maksamaan kaikki verot mitkä tuolta matkailuauto ajalta oli "säästynyt". Se oli melkonen summa.
Paikkaluvut 8, massaa en äkkisiltään löytänyt, ulkomuistista heitän 3500kg ja voin olla väärässä.Muuten hyvä, mutta henkilöautolla on määrätty maksimimassat ja paikkaluvut.
Jos HA niin3500kg kuorma-auton minimikokonaismassa.
Henkilöautossa oli luokkaa 11 tonnia maksimi.
Oliko toi lopullinen päätös? Kyllähän ton pitäis toimia sitten toisinpäinkin.Sehän oli tämä case, 9000€ tuli laskua - oli nettiautossa myytävänä ainakin jossain kohtaa, tuotta 9k hinnalla, perusteluineen tottakai. Tiedä sitten onko joku rahamies ostanut ja pelastanut.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000838595.html
Näissä perusmerkkien kisavehkeissä varsinkin arvonpudotus on sitä luokkaa, että olisi melkeinpä halvempaa ostaa fefe tai lambo. Silti, koska suomalaisuus, saamme nauttia korkeintaan AMG v8 pörinästä tuolla kaduilla.Ei noilla vuosittaisilla veroilla ole mitään merkitystä verrattuna johonkin uudenkarhean paremmin varustellun 7-sarjalaisen Bemmin tai S-mersun arvon pudotukseen ekojen vuosien aikana. Siinä tulee helposti toista tonnia kuukaudessa tappiota kun omistaa tuollaisen.
Katselin joskus Saksassa, että 60 000e lähti 700-sarjan bemmistä ekan 5v aikana helposti, Suomessa tilanne tuskin on parempi?
Sai se muistaakseni vähän maksuaikaa lisää. Olikohan korkojen kanssa ihan.Oliko toi lopullinen päätös? Kyllähän ton pitäis toimia sitten toisinpäinkin.
Miten on mahdollistaPaitsi että yli 6 tonnin henkilöautot on autoverovapaita.
Sillen että eduskunnassa asia sovitaan ja sitten kirjoitetaan lakikirjaan.Miten on mahdollista
Ei pidä paikkansa.Vaatii C-kortin, mutta saa ajaa 120km/h
Katsottu.Kyllä se vaan niin on.
Katso vaikka tuolta:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20021243#Pidp1287200
On siinä paljon arvo laskenut Vain 28 600€ vuodessa.Esimerkiksi Luxury Collection by Auto-Outletin valikoimista löytyy vuoden 2011 BMW 7 Active Hybrid, jonka hinta on tippunut vajaasta 200 000 eurosta 56 900 euroon.
Vittu mitä kusetusta nämä uusien autojen CO2 päästöt, yhditetty kulutus 2.5l/100km... Juuh... Se on kiva kun kulutus saadaan väännettyä keinotekoisesti alas sähkömoottorin avulla, todellisuudessa ajetaan ilman sähkömoottorin apua kolminkertaisella kulutuksella...
+1 - heti kun ajo on jotain muuta kuin latausasemalta toiselle niin hups, menikin 10L satasella keskustassa ryömisessä...Vittu mitä kusetusta nämä uusien autojen CO2 päästöt, yhditetty kulutus 2.5l/100km... Juuh... Se on kiva kun kulutus saadaan väännettyä keinotekoisesti alas sähkömoottorin avulla, todellisuudessa ajetaan ilman sähkömoottorin apua kolminkertaisella kulutuksella...
Tai sitten ajellaan jatkuvasti pelkällä sähköllä kun päivittäiset ajot hoituvat sähköllä, ja polttoainetta kuluukin vähemmän kuin 2,5l/100km. Taas kusetetaan.Vittu mitä kusetusta nämä uusien autojen CO2 päästöt, yhditetty kulutus 2.5l/100km... Juuh... Se on kiva kun kulutus saadaan väännettyä keinotekoisesti alas sähkömoottorin avulla, todellisuudessa ajetaan ilman sähkömoottorin apua kolminkertaisella kulutuksella...
Tai esimerkin mukainen Range käytettynä, mistä on just takuu loppunut, pitkällä osarilla tottakaiYksi jokeri voisi olla myös joku uusi Range Rover ladattuna kaikella mahdollisella sähköhärpättimellä ja isolla bensakoneella. Käsi on pistoolinvarressa koko ajan, vakuutus ym. maksut mukavat ja kuuluisaa englantilaista laatua noin ylipäätään.
Touareg-kuume vaivannu jo jonku aikaa, ja V10 tottakai. Työhommissa noilla sain aikanaan paljon ajella, kuin myös about kaikilla muilla vagin vehkeillä (RS6, S8, Phaeton, jne), mutta tuosta jäi semmonen omistamisen halu. Aivan mahtava auto. Ostohinnat alkaa olla siedettäviä, mutta kiesus se ylläpito, ja huonolla tuurilla isommat rempat. Melkein mikä tahansa normiautossa tehtävä remppa, esim turbojen vaihdot, gates-kytkimet apulaitteille jne vaativat voimalinjan irrottamisen korista. Halpaa.Kalliiksi tulee minkä tahansa auton paskominen millä tahansa tavalla. Ja kyseessähän on mieluiten mahdollisimman uuden ja kalliin kaskottoman auton paskominen.
e. Phantom tai Toureg kiinnostaisi etäisesti ja V10 TDI olisi päheä, mutta riskien realisoituessa kalleus puistattaa.
Itellä 2010 .. tuhansien koneremppa heti alkuun (öljynkulutus).. no meni onneksi valmistajan ja myyjän piikkiin (vaihtoauto vakuutus). Satuin selailemaan nettiautoa, että mihin hintaan noita myydään nykyään niin bongasin heti yhden vastaavan auton ja siihenkin oli sama koneremppa tehtyVAG mainittu jo moneen kertaan. Miten olisi joku Audi 2008-2011 TSi/FSTi + DSG, ilman huoltokirjaa, kilsoilla ei taida niin väliä olla. Ja auto ladattu mielellään kaikilla mausteilla
Katumaasturithan pitää hintansa jonkin verran "normaaliautoa" paremmin - tai on ainakin pitänyt viime vuosina.Tuossa laskeskelin että Audi Q7 olisi halventunut jotain 7600 € per vuosi. Ei vielä äly kallista?
Audi Q7 Hinta: alkaen 91 401,00 EUR
15 500€ Audi Q7 3.0 TDI DPF Quattro 5d Tiptronic 5h Maastoauto 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto
Sitä se nykyään onPakko kyllä sanoa että rahallisesti tässä viimeisimmässä autossa ei ole ollu kyllä järkeä ajoon nähden.
Vuodessa ajanu sen vajaan 4500 kilsaa ja tohon kuuluu pari pitempääkin reissua ja autosta maksoin sen 2250€~ ja tohon päälle uusi tuulilasi 350€~ 2 kpl talvirenkaita 80€.
Puhumattakaan öljyistä.
Ja sitten 5000 kilsan sisään pitäisi jakohihna pumppuineen vaihattaa ja se maksaa tuurilla sen 500-600, pahimmillaan nähny 800 euroonkin menevän.
Diisselikin kun vielä on niin tekee jo melkein pahaa ajaa noin vähän.