Nebu
Kaivaja
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 146
Kraz 100litraa/100km bensaa.
KrAZ 255B ainankin on dieselmoottorilla. ZIL-131 oli bensakoneella ja kulutus oli aikamoista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kraz 100litraa/100km bensaa.
Ei tuo kulujen kannalta järkevä lienekään, ei noilla ehdoilla minustakaan vielä sähköautoilijaa tule.
Mutta voin hyvin kuvitella tuon sopivan jollekin joka ei nyt ihan kauheasti autoa tarvitse ja jolla ei ole pikkurahasta pula ja haluaa ehkä vielä imagosyistäkin ajella sähköllä.
Elikkäs Lada on nyt käyttökiellossa, ja siitä pitää maksaa jotain tonnin luokkaa, loppusumma varmaan sakkoja. Jossain myyntipalstoilla törmäsin autoon missä oli yli tonnin maksut selässä, ja auto käyttökiellossa. Omistaja siis ajeli liikennekäytöstä poistetulla, ja yritti myydä sitä pilkkahintaan.
Ajoin itse tieliikennekäytöstä poistetulla romulla viikko sitten, mutta se olikin autoliikkeen auto. Eivät edes koekilpiä jaksaneet laittaa, mainitsivat kyllä asiasta. Itsehän olisin ne sakot saanut, mutta jobbarille olisi jäänyt melkoinen lasku.
Tuosta quotesta minkä löysin jostain randomisti, auto on verovelvollinen, ei kuljettaja. Omistajan/haltijan homma taas on maksaa verot, jos haluaa autonsa liikenteeseen. Ilmeisesti siitä ei tule mitään laskua kummempaa ja ulosottomiestä perässä - jos oikein ymmärsin Korjatkaa kokeneemmat jos meni multa pieleen, ja miten se käytännössä menee.
Ei ole enää ajokiellossa. maksoin kaiken pois. Sakot poliisilta suoraan lapaan 50e. Trafi halus tonnin, joka on minimi. Vakuutusyhtiö halusi omansa takaisin, eli ajalta jonka auto oli poistettu liikenteestä tulee vakuutukset kolminkertaisina. Eli mulla oli puolitoista vuotta. Josta tulikin summa 1500e. aikaisemmassa viestissä oli unohtunut trafin tonni pois. Eli summa oli siis yhteensä 2550 euroa. Tämä ainoastaan pienestä testilenkistä.
Tulee trafiltakin eräpäivällä lasku. Vakuutusyhtiön kanssa piti jo ruveta sopimaan maksuajoista kun meinas rahat olla vähissä.Ihanan kallista Sakoista nyt ei pääse yli. Miten tuo trafi ja vakuutusyhtiö toimi käytännössä, tuliko laskua eräpäivällä? Vakuutusyhtiöltä olettaisin tulevan, mutta trafi? Kun noita verovelkaisia autoja on kuitenkin kaupan, on sitten dieselvero tai käyttömaksut rästissä. Itselläkin ollut yksi kärry mistä piti maksaa muutama kymppi että sai käyttöön, joskin se oli tiedossa eikä tullut yllärinä.
Tulee trafiltakin eräpäivällä lasku. Vakuutusyhtiön kanssa piti jo ruveta sopimaan maksuajoista kun meinas rahat olla vähissä.
Eikös jossain ollut juttua, kun joku oli muuttanut matkailuautoksi muutetun takas henkilöautoksi. Auto oli muutettu joskus 80-luvulla ja uusi omistaja vaihtoi takaisin 2010-luvulla. Joutui maksamaan kaikki verot mitkä tuolta matkailuauto ajalta oli "säästynyt". Se oli melkonen summa.
Muuten hyvä, mutta henkilöautolla on määrätty maksimimassat ja paikkaluvut.
3500kg kuorma-auton minimikokonaismassa.
Henkilöautossa oli luokkaa 11 tonnia maksimi.
Sehän oli tämä case, 9000€ tuli laskua - oli nettiautossa myytävänä ainakin jossain kohtaa, tuotta 9k hinnalla, perusteluineen tottakai. Tiedä sitten onko joku rahamies ostanut ja pelastanut.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000838595.html
Ei noilla vuosittaisilla veroilla ole mitään merkitystä verrattuna johonkin uudenkarhean paremmin varustellun 7-sarjalaisen Bemmin tai S-mersun arvon pudotukseen ekojen vuosien aikana. Siinä tulee helposti toista tonnia kuukaudessa tappiota kun omistaa tuollaisen.
Katselin joskus Saksassa, että 60 000e lähti 700-sarjan bemmistä ekan 5v aikana helposti, Suomessa tilanne tuskin on parempi?
Oliko toi lopullinen päätös? Kyllähän ton pitäis toimia sitten toisinpäinkin.
Paitsi että yli 6 tonnin henkilöautot on autoverovapaita.
Miten on mahdollista
Ei pidä paikkansa.Vaatii C-kortin, mutta saa ajaa 120km/h
Kyllä se vaan niin on.
Katso vaikka tuolta:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20021243#Pidp1287200
On siinä paljon arvo laskenut Vain 28 600€ vuodessa.Esimerkiksi Luxury Collection by Auto-Outletin valikoimista löytyy vuoden 2011 BMW 7 Active Hybrid, jonka hinta on tippunut vajaasta 200 000 eurosta 56 900 euroon.
+1 - heti kun ajo on jotain muuta kuin latausasemalta toiselle niin hups, menikin 10L satasella keskustassa ryömisessä...Vittu mitä kusetusta nämä uusien autojen CO2 päästöt, yhditetty kulutus 2.5l/100km... Juuh... Se on kiva kun kulutus saadaan väännettyä keinotekoisesti alas sähkömoottorin avulla, todellisuudessa ajetaan ilman sähkömoottorin apua kolminkertaisella kulutuksella...
Tai sitten ajellaan jatkuvasti pelkällä sähköllä kun päivittäiset ajot hoituvat sähköllä, ja polttoainetta kuluukin vähemmän kuin 2,5l/100km. Taas kusetetaan.Vittu mitä kusetusta nämä uusien autojen CO2 päästöt, yhditetty kulutus 2.5l/100km... Juuh... Se on kiva kun kulutus saadaan väännettyä keinotekoisesti alas sähkömoottorin avulla, todellisuudessa ajetaan ilman sähkömoottorin apua kolminkertaisella kulutuksella...
Yksi jokeri voisi olla myös joku uusi Range Rover ladattuna kaikella mahdollisella sähköhärpättimellä ja isolla bensakoneella. Käsi on pistoolinvarressa koko ajan, vakuutus ym. maksut mukavat ja kuuluisaa englantilaista laatua noin ylipäätään.
Kalliiksi tulee minkä tahansa auton paskominen millä tahansa tavalla. Ja kyseessähän on mieluiten mahdollisimman uuden ja kalliin kaskottoman auton paskominen.
e. Phantom tai Toureg kiinnostaisi etäisesti ja V10 TDI olisi päheä, mutta riskien realisoituessa kalleus puistattaa.
Itellä 2010 .. tuhansien koneremppa heti alkuun (öljynkulutus).. no meni onneksi valmistajan ja myyjän piikkiin (vaihtoauto vakuutus). Satuin selailemaan nettiautoa, että mihin hintaan noita myydään nykyään niin bongasin heti yhden vastaavan auton ja siihenkin oli sama koneremppa tehtyVAG mainittu jo moneen kertaan. Miten olisi joku Audi 2008-2011 TSi/FSTi + DSG, ilman huoltokirjaa, kilsoilla ei taida niin väliä olla. Ja auto ladattu mielellään kaikilla mausteilla
Tuossa laskeskelin että Audi Q7 olisi halventunut jotain 7600 € per vuosi. Ei vielä äly kallista?
Audi Q7 Hinta: alkaen 91 401,00 EUR
15 500€ Audi Q7 3.0 TDI DPF Quattro 5d Tiptronic 5h Maastoauto 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto
Sitä se nykyään onPakko kyllä sanoa että rahallisesti tässä viimeisimmässä autossa ei ole ollu kyllä järkeä ajoon nähden.
Vuodessa ajanu sen vajaan 4500 kilsaa ja tohon kuuluu pari pitempääkin reissua ja autosta maksoin sen 2250€~ ja tohon päälle uusi tuulilasi 350€~ 2 kpl talvirenkaita 80€.
Puhumattakaan öljyistä.
Ja sitten 5000 kilsan sisään pitäisi jakohihna pumppuineen vaihattaa ja se maksaa tuurilla sen 500-600, pahimmillaan nähny 800 euroonkin menevän.
Diisselikin kun vielä on niin tekee jo melkein pahaa ajaa noin vähän.