Se on just sen merkki että kykenee elään omaa elämää, ja että muiden asiota kannattaa huudella sitten omilla maillaan. Julkisessa tilassa tai omissa kodeissa saa ihminen ajella millä haluaa, pukeutua miten haluaa jne.Autoilu on minulle pakollinen paha. Jos pärjättäisiin ilman auto(j)a, ei meillä niitä myöskään olisi. No ehkäpä harrasteauto löytyisi silloinkin, mutta se ei nyt ole tässä se oleellinen homma.
Minua ei kiinnosta auton hinkkaaminen, peseminen yms. Eikä myöskään kiinnosta stressata jos joku vahingossa kolauttaa jossain parkkiksella jonkun ovikolhun omaan autoon. Auto menettää arvoaan tiettyyn pisteeseen saakka ja rahan "menettäminen" sitä kautta ei kyllä kiinnostele yhtään.
Nykyään saa jo muutamalla tonnilla ihan hyvin tämän vuosituhannen autoja, missä on turvavarusteet ihan hyvät. Sen takia meillä valinta on ollut jo pidemmän aikaa ne halvat romut.
Mutta eipä minua kyllä liiemmin kiinnosta sekään, jos joku naapuri ajaa uudella autolla tai ostaisi jonkun kalliin auton tms. Tämä on vapaa maa ja jokainen saa ajaa sillä millä haluaa, uskoa mihin haluaa, identifioitua miksi haluaa jne.
Eniten ihmettelen niitä tyyppejä, joilla on aikaa ja viitsimistä alkaa pohtimaan toisten valintoja ja tekoja. Myönnän että itsekin nuorempana sitä harrastin, mutta nykyään ei enää jaksa muiden tekemiset niin paljoa kiinnostaa.
Eri aihe sitten jos henkilö itse pohtii tai yliajattelee sosiaalista kuvaansa ja mielleyhtymiä. Mut jos esim. pukeutuu siististi, siisti auto, siisti talo, niin harvempi varmaan kovin köyhäksi ajattele, vaikka se siisti auto olisi vanha auto. Ja lopun ajatuksista ei välttämättä tarvi välittää.
Mahdollisen mielenilmaisijan todellisista ajatuksista taas ei koskaan tiedä, kun se konfliktin motiivi muussa purkamisessa. Täälä ketjussa toki ymmärtää, jos liian yksipuolista, ja halu vastapallona puolustaa omia pointteja tai kokemustodellisuutta vähän ylikin.
Ja valintojen pohtiminen taas, niin jos se on omaan samaistumispintaan ja logiikkaan pohjaavaa, ilman varsinaisempaa pohtimista, niin voihan se olla ihan todellisuutta, kun vain muistaa ne monet muutkin identititeetit, kulttuurit jne. ulottuvuudet myös, miksi joku tekee tai tekemättä jotenkin.
Ja usein se omakin ajatusmaailma kokee yllätyksiä, ja se on sitä elämää.
Tai jos alla ollu uudempi auto, ja sit se vanha G Astra, niin voi olla että apua mikä teinikärry tää on, ja mitä ihmiset ajattelee. Vaikka ois aiemmin kattonut sitä herrasmiestä kävelevän vanhaan siistiin autoon, ja pitäen vaan coolina. Ihmiset on omalle kohdalle usein herkempiä pohtimaan kuin muiden.
Itekkin huomannu kuinka tunne heittää kuperkeikan, kun pääsee asiaan sisälle, ja tykästyykin. Se kriisi voi olla vaikka korimallinvaihto. Herrasmies sedan vaihtuu farkkuun tai mitä vaan.
Viimeksi muokattu: