ASUS reitittimet, modeemit yms. verkkolaitteet

Merlin perustuu Asuksen toimittamiin ajureihin, niin yleensä on samat ongelmat asuswrt kuin asuswrt-Merlin. Mutta toki Merliniä kannattaa ennemmin käyttää kuin perusfirmistä, jos tuo on vaihtoehtona. Merlinissä on kuitenkin muita parannuksia ja customointimahdollisuuksia laajemmin

Huom! On oleellista huomata, ettei taida olla yhtään Asus reititintä joka tukisi sekä Merlin että OpenWRT:tä, eli hankittaessa on valittava kumpaa haluaisi jatkossa käyttää. Asus Merlineissä on Broadcomia ja OpenWRT:ssä hyvin harvoin Broadcomin piirejä, lähinnä Mediatek ja Qualcomm

Mulla on kokemuksia siitä että virallinen ei toimi, mutta merlin on täysin vakaa. RT-BE86U kyseessä. Kirjoittelinkin siitä aikaisemmin tähän ketjuun. Ongelmia tasan 0, sen jälkeen kun löysi toimivan softan.
1769351848108.png

Mulla on kokemuksia siitä että virallinen ei toimi, mutta merlin on täysin vakaa. RT-BE86U kyseessä. Kirjoittelinkin siitä aikaisemmin tähän ketjuun. Ongelmia tasan 0, sen jälkeen kun löysi toimivan softan.
1769351848108.png
RT-BE86U täälläkin ja ainut onglma, kuten monseti kertonut, mikä meidän yksikön kanssa ollut - on että ei vieläkään löydä Nedis Smartlife smoke detectoreita.
Ajan ihan uusimmalla asuswrt softalla.
Olen määrittänyt että laite boottaa itsensä 2 krt/viikko - kun ei siitä haittkaaan ole.

Ketju on siis nyt läppäristä wifin yli tuohon Asukseen, Asuksesta letku WAN-portista tuohon siihen valokuitusen toimittamaan laitteeseen. Jos yhdistän suoraan tuohon viimeiseen laitteeseen, niin kaikki toimii tosi nopeasti. Pullonkaula siis vaikuttaisi olevan tuo Asus ja siitä WIFI tänne läppärille.

onko tässä vaan mentävä reititinkauppaan ja hommattava parempi reititn?
Itse itselleni vastaten, pullonkaula oli se routeri. Internetissä raportoitiin useammalla taholla vastaavaa ongelmaa kyseisellä laitteella ilman selkeitä vastauksia. Kävin kaupoilla ja hankin itelleni uuden TP-Link Archer BE550 -purnukan, niin bitti kulkee aivan eri tavalla kuin aikaisemmin. Puhelimen speedtestitkin lähentelee parhaimmillaan sitä 900 mbps nopeutta.

Statistiikka

Viestiketjuista
298 944
Jäsenet
81 579
Uusin jäsen
henqq

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom