Asuntosijoittaminen

Eipä se osakesijoittaminenkaan ole oikotie onneen ja osakesijoittaminen varmaankin mielletään abstraktimmaksi. Lisäksi vuokratulo on passiivista tuloa eikä tarvitse jatkuvasti kytätä osakekursseja.
Itse en kyttää osakekursseja ikinä. Raha menee automaattisesti kerran kuukaudessa etf:iin ja omaksi tehtäväksi jää vain sen pääoman hankkiminen palkkatöistä. Tällä on saavutettu n. 10% vuosittainen tuotto.

Itse en kyttää osakekursseja ikinä. Raha menee automaattisesti kerran kuukaudessa etf:iin ja omaksi tehtäväksi jää vain sen pääoman hankkiminen palkkatöistä. Tällä on saavutettu n. 10% vuosittainen tuotto.
No jos puhutaan suorista osakeostoista, niin pakkohan niitä kursseja on kytätä enemmän tai vähemmän. ETF ja indeksirahastot on vähän eri juttu.

Mikä idea on harrastaa asuntosijoittamista verrattuna osake/rahasto sijoittamiseen? Aina puhutaan jotain ”saa velalla sijoittaa”, mutta mitä hyötyä siitä velkavivusta on, kun tuotto on olematonta verrattuna rahastoihin?

Vai onko tämä vaan joku Suomalainen ajattelutapa, että sijoittaminen = asunto/mökki/auto ja osakkeet = uhkapeliä.
Paljon tuotto rahastoissa keskimäärin? Oma viimeisin ostos pk seudulla noin 18% pääoman tuotolla.

No jos puhutaan suorista osakeostoista, niin pakkohan niitä kursseja on kytätä enemmän tai vähemmän. ETF ja indeksirahastot on vähän eri juttu.
Miksi me vain niistä puhuttaisiin? Itse yritän saada perusteluja vaan sille, että miksi ihmeessä porukka sijoittaa asuntoihin rahaa versus arvopaperit (esim rahastot, etf:ät, osakkeet).

Ja siis periaatteessa en ole edes asuntosijoittamista vastaan, mutta se ei tämän(kään) ketjun perusteella kuulosta kovin houkuttelevalta vaihtoehdolta verrattuna siihen, ettei tee yhtään mitään sijoitetun rahan eteen.

Statistiikka

Viestiketjuista
262 266
Jäsenet
74 950
Uusin jäsen
Kampamaneetti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom