Assetto Corsa EVO (early access)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mshine
  • Aloitettu Aloitettu
Tuota maailman parasta rataa on kyllä tullu ootettua siitä asti kun ostin pelin. Pääsee taas kiroamaan kun muuten menny hyvin kierros ja jossain loppuvaiheessa jysäyttää ulos :)
 
Mistäköhän tähän löytäisi toimivat asetukset FFB:hen T300RS-ratille? Kokeilin jo tuolta:


Mutta ongelmana tunnottomuus edelleen. Ylläolevalta sivustolta löyty aikanaan säädöt joilla sain ACC:n jo hyväksi, vaan AC EVOa ei saa wörkkimään. On nimittäin ihan mahdotonta yrittää ajaa edes yhtä kierrosta tosissaan kun ei tule rattiin mitään infoo renkailta tarpeeksi ajoissa. Suuret pidon menetykset jotenkin tuntuvat rattiin, mutta silloinhan kierros pilalla jo, kun joutuu reippaammin korjaamaan.

Vähän sama tunne oli AMS2:kin kanssa V1.6:n jälkeen, kunnes säädin low force boost- arvoa suuremmaksi, jonka jälkeen tuntuma parani. Tietäisi mitä slideria lähtisi säätämään, peli kun muutoin tuntuisi hyvältä. Liekö kukaan muu enää ajaa tätä Thursmasterilla?:hmm:
 
Mitä? Kyllä itselle ihan riittävästi tulee tietoa RS300...Jos ei riitä niin pitäiskö siirtyä suoraan 8+Nm DD-ratteihin?
 
Mitä? Kyllä itselle ihan riittävästi tulee tietoa RS300...Jos ei riitä niin pitäiskö siirtyä suoraan 8+Nm DD-ratteihin?
Jotain tämän tasoista vastausta osasinki jo odottaa:lol:

Mutta totta puhuen löysin muutaman tunnin jälkeen joitakin vaihtoehtoja in-game-asetuksiin ja näemmä Thrustmasterilläkin on hyötyä laittaa lisää true force gain, jonka säädin 100, sen jälkeen alko tulla selvästi enenmmän palautetta jo siitä kun olet pidon rajalla, eli kun takapyörät meinaa jo lukkiutua sen tuntee nyt paremmin rattiin, jne. Seuraavaksi voisi ehkä alkaa perehtyä autokohtaisiin säätöihin, harmi kun tasauspyörästönlukkoa ei voi säätää kuin tietyssä ikkunassa, kun nytkin kaipaisin vähän löysempää coast-asetusta Ferrari F2004:een.
 
Pikku hiljaa alkaa päästä tässäkin jyvälle miten saa enempi irti autosta:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/BmYCNQhmWIY


Edelleen tulee pahojakin virheitä kierrokseen, mutta toisaalta enää pari sekkaa siitä mihin esim. AMS2:ssa pääsi V10:llä joka kylläkin ilman TC:tä. Ajoltaan toi tuntuu etäsesti samalta kuin AMS2:n V10Gen2 (joka 2001 kauden auto), mutta TC saa olla pari naksua voimakkaamalla, tässä tuo tuntuu toimivan niin päin että myös heikommalla asetuksella (2-4) ottaa heti alussa vastaan, mutta antaa kiihdytyksen lopussa taas sutia, kun yleensä muissa simuissa antaa tietyn verran lipsua ennen kun alkaa "leikata" tehoa pois. Nythän tohon on jo muutaman ajotunnin jälkeen tottunut, niin osaa luottaa luistonestoon vaikkakin eri tavalla verrattuna LMU/AMS2/Rennsport. Mikä lie tavoite/kuumana ihanteellinen rengaspaine ajon aikana tolla F2004:lla? Lähinnä pohtinu onko lähtöpaineena (kylmänä) 23psi liian vähän hotlappaamiseen? Default taisi olla 23.8.
 
Vähän varmistellen viimeinen sektori, lähinnä Rivazzan entry, mutta pääsin silti jonkinlaiseen omaan kierrosaika tavotteeseen:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/9hQ-vfry2PE


Aika lailla tasan sekunti siitä mihin AMS2:ssa pääsin, joten kaipa ton sekunnin voi ottaa pataan, kun kuitenkin kyseessä vaikeempi simu:hmm: Täähän rankasee ihan helkkaristi pienestäkin perän lipsumisesta, vaikkei tunnukaan äkkiä pahasti vauhti hidastuvan, sanoo delta toista:facepalm: Jos joku muu ihmettelee tämän F2004 auton säätöjä, niin toi down force menee tällä hetkellä väärin päin, mitä suurempi arvo sen huonommin on downforcea ja toisin päin. Huomasin tuon ihan käytännössä kun pito alkoi suurella arvolla vaan heiketä nopeissa mutkissa:lol: Hyvät kuskit näkyy aika helposti menevän 1:!9 ja allekin, mutta ihan sinne ei omat ranteet vielä veny.

PS. Kunos saisi korjata ton alasvaihtoihin liittyvän bugin, koska varsinkin 1-vaihteelle mennessä automaattinen blip ei toimi ja pyrkii siksi lukittamaan takapyörät.
 
ac_evo_f2004_imola_top5.jpg
Vielä sekunti pois niin oltaisiin jo ihan kärjen tuntumassa...:lol:

Otin tosiaan kokeiluun ton Track Titanin, jonka avulla voi ladata oman kierroksen tonne leaderboardille, tällä hetkellä kun pelissä itsessään ei sellasta vielä ole.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/_RfT9B_TxZc


Sain tosiaan melkein puol sekkaa pois aiemmasta omasta parhaasta, kun säädin tietosesti vähemmän down forcea, auto oli kyllä vähän lipevämpi nopeissa mutkissa, mutta toisaalta vauhtia tuli niin paljon lisää että ehjällä ajolla delta meni helposti vihreelle:) Jännä vaan kun pelin oma kierrosaikakello näytti eri aikaa mitä toi Track Titanin nauhoittama kierrosaika oli, bugi vai jokin muu syy?

Sadekeliä testasin vähän, mutta ilmesesti vielä siltä osin fysiikat rikki, koska tuntuu ajokelvottomalta auto, miten tahansa sääti jarrubalanssia ja tasauspyörästöä.
 
NEW CARS:

- BMW M8 Competition Coupe (F92)

- BMW M3 CSL (E46)

- Ferrari Daytona SP3

- Ferrari F40 LM

- Ferrari SF-25

- Peugeot 205 T16

- Renault 5 GT Turbo

- Toyota Supra Turbo RZ (MK IV) + tuned variant

- Mini Cooper S (MK VI) + tuned variant

- Porsche 718 Cayman GT4 RS

NEW TRACKS:

- Nürburgring (5 layouts)

- Oulton Park (2 layouts)

- Road Atlanta

- Monza

MULTIPLAYER

- support for chat widget and server commands

- additions and fixes in MP functions (autorestart, BOP, server list filter)

- fixed servers ending up in zombie state after long-term idling

- large number of fixes and additions to support the Daily Racing portal

GRAPHICS:

- carpaint material revision across the board

- improved post-processing

- fix for dash display texture colour space errors

- fix for certain material types

- reduced menu thumbnails memory footprint

- Mazda MX5 Cup visual updates to properly represent ND1 and ND2 variants

- Porsche GT4 Clubsport MR minor visual updates

- Lamborghini Huracán ST EVO2 minor visual updates

- BMW M3 E30 minor visual updates

- added more OEM accessories for the Honda S2000

- updated dash displays for the Audi RS 3 and RS 6 and Lamborghini Huracán STO

- fixed steering wheel visibility in external driving cams

- improved tyre shading: sheen layer that fades off after a couple of corners, improved tyre wear texture

- added support for flexing and vibrating vehicle parts, such as wings, safety nets - initial implementation on racing cars

- added moving damaged parts on all content

- added visual backfires

- added unique driver assets for F1 cars, for all liveries

AUDIO:

- improved throttle timing and auto cutoff to enhance V-Tec kick effects

- audio: new scraping sounds and raindrop sounds (when the car is stationary)

- improved turbo hiss sound in general

- audio: turbo pitch is now related to boost and rpm

- developed new drivetrain model to improve the feeling of the simulation of the transmission wobbling

- improved management of backfires

- improved generic turbo hiss sounds, removed high pitched sounds

- new transmission soundsets management, depending on the car drivetrain scheme

- Honda NSX: improved V-Tec crossover sound with pure samples

- Honda S2000: improved quality of engine interior sound samples and new engine exterior sounds

PHYSICS:

- developed new tire damping method increasing compliance and drivability in all situations and all cars, but race cars in particular

- adjusted tire inertia to better match each car's individual tire dimensions helping with more realistic tire lockups and less drastic loss of traction

- improved tire slip ratio calculation leading to more natural behavior particularly on corner exits in locked differential scenarios

- adjusted grip levels for all tires: Higher baseline grip, yet less combined grip leading to more natural, controllable and rewarding car behavior

- adjusted thermal behavior for tires alongside adjusted rolling resistance

- adjusted tyre rolling resistance to achieve more realistic top speeds

- implemented new drive train wobble method respecting non linear stiffness

- adjusted tire wear across all compounds (generally, the more performance oriented a tire is, the faster tire wear will noticably impact laptime)

- sanitized and unified tire and controller library, solving potential inconsistencies in tire model across cars

- improved consistency in available compound range for early-modern cars:

Removed pseudo-vintage tyres for 90s-00s models, they are now fitted with a range of modern tyres suiting their performance, vintage reserved for crossply tyres

- improved hybrid powertrains

- implemented and unified KERS/ERS behaviour

- improved Dual Clutch Transmission behavior to be more seamless

- implemented electronic brake bias (dubbed as EBB or Brake Migration)

- revision of battery features and data entry specifications

- improved physics model for cars with solid axles

- made several car systems available for in-cockpit adjustment (among others: turbo, dampers, differentials)

- Ferrari 296 GTB: numerous fixes and adjustments to suspension, drivetrain, downforce, airbrake and dedicated performance modes with more realistic ERS deployment

Recommended driving.

- implemented soft lock feature for steering wheels

- created multiple physics events to allow for more nuanced car audio

- fixed a potential crash scenario caused by collisions

- various steer ratio adjustments on a number of existing car content

- created more true-to-life vintage compound for the Alfa GTA Sprint

Recommended driving.

- various adjustments to engines, turbos, drag and downforce across cars to better match real life acceleration, top and corner speeds

- various adjustments and fixes to car default setups and differentials

- fixed F2004 rear wing not responding to changes in setup and modified setup limits for the car

- added stiffer springs for the Porsche Cayman GT4 CS MR and Porsche 911 GT3 Cup

- adjusted torque curve for the Porsche Cayman GT4 CS MR

- fixed Audi RS 6 bump stops to prevent tyre hitting and clipping through the bodywork

- fixed Dallara louvers (front fender air vents) downforce impact

- corrected Mazda MX5 Cup weight and differential

- corrected differential of the Caterham Academy

- improved various cars' rpm limiters to behave more realistically

- corrected gear ratios for the Ferrari 296 GTB

- corrected gear ratios for the Chevrolet Camaro ZL1 and 1LE variant

- corrected Mazda MX5 Cup Sadev sequential gear ratios

- corrected Alpine A110 and VW Golf GTI Clubsport gear ratios

- updated operating aero and ride height ranges on the BMW M4 GT3 Evo and enabled bump stop adjustments

Recommended driving.

- updated operating aero and ride height ranges on Lamborghini ST EVO II

- updated BMW M2 CS Racing setup limits according to BMW specifications, updated spring ratios

- updated and unified all car names in setup folder

- car colliders can now be angled when necessary to represent built-in rake of cars

- reduced clutch sensitivity

- fixed unwanted vibration on torque vectoring differentials

- sanitized and updated TC & ABS behaviour on all cars

Fixed engine-crippling behaviour of earlier iterations of traction control, so higher levels might work better on some cars, and lower levels allow for more playful driving. The new Porsche Cayman GT4 RS is a good showcase.

Likewise ABS is not as efficient as before, more modulation might be required.

- revised electronic brake controllers

- added automatic brake differential to the Porsche Cayman GT4 RS and Alpine A110

- fixed BB adjustments only taking effect after every 5th click

- fixed setup limit units missing from certain items

- improved AWD clutches on Audi RS 3 Sportback in Performance Modes 1 and 2 (Torque Rear)

GAMEPLAY:

- some new implementations and fixes on penalty manager

- moved Imola finish line further back per GTWC sessions

- tweaked logic for automatic grid population -> now adds up to 2+2 car models from below and above the selected car's PI instead

- large update to replay code, this will probably break compatibility with older replays but files should now take up significantly less space

- fixed electronics states in the replay

- selected tyre compounds now correctly show up in the replay

- AI: fixes to opponents swinging around wildly, potentially removing a few accident types

- AI: better braking-behind cars approximation

- AI cars should no longer get confused by pitlane or offtrack cars

- new autoshifter logic

- academy events rebalanced based on new laptimes

- fix for occasional hang/crash in the car selection menu caused by the thumbnail texture blocking the game thread

- replay now shows optional animation states (e.g. sunroofs)

- halo visibility toggle added in view settings

- added DRS zones on F1 tracks

- fixed forced pitstop not applying if you teleport before the pit exit line after a race start

- fixed reset position for various physics functions (lap estimates, ERS limits etc) on a number of tracks

- fixed a potential crash caused by out of bounds tyre compound indices

- updated AI data for the Alfa GTA, Mini and Abarth

- reworked track limit safezones

- AI cars no longer get warnings and penalties

- changing Audio FFB effects now takes effect inside the session

- new autogear logic (both player shift assist and AI upshift triggers)

- inputs for adjusting mirror pitch and yaw now functional

- race cars will now have both front and rear compounds changing at the same time via setup

UI:

- implementation of general HUD notifications

- reviewed input filtering for UI widget manipulation

- serverlist - relocated server count, added player count

- reworked client-side leaderboard

- pitlane leaderboard now displays car model name

- new car selection flow for Multiplayer

Now the player can directly click on eligible cars and join without having to visit the car selection menu.

The list is flat and includes all relevant "owned"/"favourite" cars on the top marked with a star.

Beyond a certain (large) number of server-defined cars, the old car selection page is used for ease of browsing.

- updated localization

- added missing car localization strings

- implemented track maps on the HUD and pitlane page

- chat widget implementation in Multiplayer

- implemented setup, UI and MFD items to support the new electronics systems

- reworked HUD gear widget to support new electronics systems

- expanded car controls MFD to support new electronics systems, such as ERS, EBB, differentials, dampers

- explicit indication of performance modes on the HUD gear widget with more friendly names

- odometer values for owned cars added in the model selection and SP hub

- added reset button in the manual grid mixer

- all previous cars' VR mirror offsets revised with the new default cockpit camera positions

- unified setup units for all cars

- fixed certain setup units being defined in groups instead of per item

Torstaina vissiii 0.4 tarjolla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
293 927
Viestejä
5 026 541
Jäsenet
80 594
Uusin jäsen
nixxon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom