Assassin’s Creed:Odyssey (PS4, PC, Xbox)

Huh huh. Vihdoin päätarina läpi. Tunteja 105 ja hahmon lvl 62. Kyllähän siinä meni aikaa tolla omalla 6-8h viikossa tahdilla... :D Kaikki saaret ja paikat tuli käytyä katsastamassa, myyttiset hirviöt ja kultisitit tapettua, ja suurin osa keltaisita side questeistä suoritettua. Ehkä jo vähän turhan iso tuo kartta, kun on tämmöinen "pitää käydä joka paikka tutkimassa",vamma. Originsin kartta oli omaan makuun aika täydellisen kokoinen. Itelle aika vaikea sanoa, kumpi näistä kahdesta viimeisestä AC:sta on parempi. Hyviä molemmat kyllä.

Seuraavaan AC:n toivon lisää panostusta loottiin, varsinkin legendarypuolen kamat oli kyllä aika perseestä tässä.

Nyt sitten varmaan tähän väliin RE2, kun ei jaksa heti perään alottaa uutta Open Worldia Just Cause 4:n muodossa. Kohta tulis myös Metro Exodus. Kyllä laadukasta pelattavaa riittää.
 
No 3:n oli ainakin pirun hauskaa räimettä ja todella hauska kikkailla fysiikouden ja tuhoutumisen kanssa. En usko, että 4:n siltä osin huonompaan suuntaan on menny. :D

Kyllä se valitettavasti on mennyt, tuotoksena huonontunut buginen p*ska.
Just Cause 4 for PS4, XB1, PC Reviews
https://store.steampowered.com/app/517630/Just_Cause_4/

Ja jottei ole täysin offtopic, niin season pass olisi kyllä kiinnostava hankinta. Itse pelistä maksoin muistaakseni noin 20€, joten ei ihan viitsi maksella 30€ season passista.
 
Kyllä se valitettavasti on mennyt, tuotoksena huonontunut buginen p*ska.
Just Cause 4 for PS4, XB1, PC Reviews
https://store.steampowered.com/app/517630/Just_Cause_4/

Ja jottei ole täysin offtopic, niin season pass olisi kyllä kiinnostava hankinta. Itse pelistä maksoin muistaakseni noin 20€, joten ei ihan viitsi maksella 30€ season passista.

No voihan kökkö... Toivottavasti patchaavat kuntoon.


Juu toi 3:n remasteri vähän kiinnostaisi kyllä, kun jäöny täysin välistä koko 3:n, mutta en tiiä tottuisko noihin vanhempien pelien kankeuteen enää millään. Sille tuskin tehty mitään...
 
Täytyy varmistaa vielä, eli jos ostan AC Odyssey GOLD Editionin PC:lle, niin kuuluuko se AC3 + Liberation Remastered tuohon pakettiin, kun mukana tulee Season Pass? Eli ei ollut vaan mikään ennakkotilaajan etu?
 
Täytyy varmistaa vielä, eli jos ostan AC Odyssey GOLD Editionin PC:lle, niin kuuluuko se AC3 + Liberation Remastered tuohon pakettiin, kun mukana tulee Season Pass? Eli ei ollut vaan mikään ennakkotilaajan etu?

Joo, nuo kuuluvat Season Passiin. Ennakkotilaamalla sai Blind King -tehtävän ja sekin on nykyään ostettavissa erikseen club-pisteillä.
 
Joo, nuo kuuluvat Season Passiin. Ennakkotilaamalla sai Blind King -tehtävän ja sekin on nykyään ostettavissa erikseen club-pisteillä.
Eikös tämä ollut juurikin se tehtävä missä piti sille sokealla kaverille käydä eri kohteita katsomasssa ja kertoa niistä?
Oli kyllä kiva tehtävä missä ei tarvinut taistella tai kerätä kukkia.
 
Eikös tämä ollut juurikin se tehtävä missä piti sille sokealla kaverille käydä eri kohteita katsomasssa ja kertoa niistä?
Oli kyllä kiva tehtävä missä ei tarvinut taistella tai kerätä kukkia.

Pitikö tuosta muuten saada jonkun aarrekätkön sijainti tms. palkkioksi. Itse en kyllä ainakaan saanu siitä mitään...
 
Pitikö tuosta muuten saada jonkun aarrekätkön sijainti tms. palkkioksi. Itse en kyllä ainakaan saanu siitä mitään...
Siltä itseltään papalta et saa käteen mitään mutta siinähän pitää jatkaa vielä sitä questia:


Näemmä jos olet käynyt tuolla jo niin et saa mitää tai tehtävä ei etene, minulla se meni eteenpäin ja sainkin joitan roinaa mutta ei muistaakseni tärkempää tai ainakaan omaan pelityyliini.

Edit: Kun äkkkiä katsoin tuben kommentteja niin osa sanoi että tuossa voi olla bugi.
 
Eikös tämä ollut juurikin se tehtävä missä piti sille sokealla kaverille käydä eri kohteita katsomasssa ja kertoa niistä?
Oli kyllä kiva tehtävä missä ei tarvinut taistella tai kerätä kukkia.

Pitikö tuosta muuten saada jonkun aarrekätkön sijainti tms. palkkioksi. Itse en kyllä ainakaan saanu siitä mitään...

Kyllä, tuo tehtävä missä kuvailee aina yhtä kohdetta ja Sokea Kuningas kertoo aina seuraavan pätkän muistelmiaan. Aarrekätkön sijainnin saa palkinnoksi jos...
...antaa Artaxerxeksen elää ja tappaa sotilaan
 
Onpas mukaansatempaava peli tämä. Erittäin positiivinen yllätys! Steamin halvennuksesta ostin testiin, ja heti meni pari tuntia pelin ääressä. Jostain syystä peli rasitti ensin konetta ihan suhteettoman paljon etenkin välivideoissa, mutta sitten asettelin Nvidia Inspectorin kautta vsyncit ja muut perusjutut kuntoon (pelin oma vsync oli siis päällä aluksikin), ja koneen tuulettimet hiljenivät. Olipa outoa.
 
Tulossa New Game+, jossa voit vaihtaa aloittaessa Kassandran ja Aleksiosin välillä. Lisäksi näyttäisi olevan luvassa tasokaton korotus.

 
Tulossa New Game+, jossa voit vaihtaa aloittaessa Kassandran ja Aleksiosin välillä. Lisäksi näyttäisi olevan luvassa tasokaton korotus.




New Game + ... En saa ekaa kierrosta läpi tämän elämän aikana :tearsofjoy:

Nyt on +50h sisässä ja ukko muistaakseni levelillä 48 ja nythän se peli vasta alkoi kun pääsee tappamaan taruolentoja. Juuri tapoin kyklooppin, muita hahmoja en kyllä ole edes löytänytkään vielä. Välillä pitänyt pitää taukoa pelistä kun tuntui, että ei se pelaamalla lopu tämä peli.
Pienen tauon jälkeen kun jatkaa niin imaisee kyllä hyvin taas mukaansa ja illat vihellelläänkin menemään Kreikassa. Dialogit tulee kyllä jo hypittyä ja lukee vaan nopeaan sanoman... On vaan niin paljon kaikkea :sweatsmile:


@Sothis Pilvet kannattaa tiputtaa mediumille. FPS kasvaa huomattavasti ja taivas näyttää silti samalta. Kovin on raskaat pilvet.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tämän parissa aikaa saa menemään. 108 tuntia pelattu, 60% edetty ja levelillä 59..
 
Toivottovasti ubi ei ainakaan lähde suurentaa enää näitä pelejä vaan laittaisi vaikka kolmaneksen pois ja laittaisi nekin sitten laatuun niin alettaisin jo liikkumaan hyvällä tasolla tai erinomaisella tasolla.

Kiitos pelattavuuden niin tämän jaksoi tapella tarinallisesti loppuun ja suurin osa sivutehtävistä, ekan DLC jätin kesken kun ajattelin pelata loppuun kun kaikki dlc:t ovat ilmestyneet.

Ehkä joskus tuleivasuudessa Alexiosilla kun kasssanrdalla saanut kaikki tarina laajenukset läpi :dead:
Plussalla saattaa toisin aika paljon vikkelmpää mennä toinen pelikerta.
 
Toivottovasti ubi ei ainakaan lähde suurentaa enää näitä pelejä vaan laittaisi vaikka kolmaneksen pois ja laittaisi nekin sitten laatuun niin alettaisin jo liikkumaan hyvällä tasolla tai erinomaisella tasolla.

Kiitos pelattavuuden niin tämän jaksoi tapella tarinallisesti loppuun ja suurin osa sivutehtävistä, ekan DLC jätin kesken kun ajattelin pelata loppuun kun kaikki dlc:t ovat ilmestyneet.

Ehkä joskus tuleivasuudessa Alexiosilla kun kasssanrdalla saanut kaikki tarina laajenukset läpi :dead:
Plussalla saattaa toisin aika paljon vikkelmpää mennä toinen pelikerta.

Juu ei tartte kyllä yhtään kasvattaa ainakaan pelialueen kokoa, pikkasen mammuttitauti vaivasi tätä. Saaria olis ihan hyvin voinu vähän vähentää.
 
@Sothis Pilvet kannattaa tiputtaa mediumille. FPS kasvaa huomattavasti ja taivas näyttää silti samalta. Kovin on raskaat pilvet.

Ei millään viitsisi luopua graffojen tasosta piiruakaan. Mulla on nyt kaikki asetukset täysillä ja FPS käy välillä jossain ~55:n tuntumassa alimmillaan. Kyllähän se tietysti vähän immersiota rikkoo, kun ei peli pyöri täydellisesti 100% ajasta :lol:
 
Olipa outo tilanne äsken, kun kesken Conquest Battlen oman puolen Mercenary haastoi yllättäen mut ja oli pakko se tappaa...wtf. Conquesti jatkui sen jälkeen normaalisti ja täpärä voitto tuli. Enpä osannut odottaa että omiakin vastaan voi joutua yhtäkkiä noissa taistelemaan.
 
Taisin main story mennä läpi ja pelilaskuri näyttää 98% valmis

Oli kyllä niin mitäänsanomaton lopetus pelille, ettei mitään järkeä. Itse demigod deimos parkuu kuin pikkulapsi ja äidin pikkuhalilla kaikki on korjattu. Ainoastaan phoiben ja brasibaksen kohtalot aiheutti joitain tuntemuksia, mutta muuten oli kyllä niin laimea tarina kuin olla voi. maailma ja miljöö oli priimaa
Sinä taisit saada sen parhaimman lopetuksen, tosiaan se huonoin lopetus pelille voiskin olla paras, näin tunnelman kannalta.
Toisaalta parhaimalla lopetuksella saat sitten lisäjoukkoja laivaasi.

 
Kovasti on haussa inspiraatiota, että jaksaisi vanhana AC -konkarina jatkaa tätä ensimmäisen 45min kokeilun jälkeen minkä itsenäisyyspäivänä jaksoi koittaa. Oikeastaan mikään ei tuntunut AC:ltä tässä uusimmassa.

Noh, ehkä keväämmällä sitten.
 
Innostuin pitkän tauon jälkeen jatkamaan peliä ja 8h nyt takana. Kartta on valtava ja mietin, että viekö pelin tehtävät eri alueille, vai onko suuri osa kartasta tutkittava itse? Esimerkiksi nyt löysin kivan kylän, mutta tuolla kaikilla vihuilla on pääkallo yläpuolella ja epäilisin, että tuonne on tarkoitus mennä myöhemmässä vaiheessa peliä.

Minkähän takia tämä ei muuten Freesync päällä tunnu yhtä sulavalta kuin muut pelit? Se kyllä toimii, kun ei repeile yhtään, mutta esimerkiksi 60 FPS ei ihan tunnu samalta kuin 60Hz näytöllä. Vsyncin laittaminen päälle helpotti hieman, mutta esimerkiksi pelasin äsken Anthemia, joka pyöri jatkuvasti alle 60FPS ja se tuntui paljon sulavammalta.
 
115 tuntia meni ja kaikki sivutehtävät(huutomerkki tjsp)kin suoritettuna. Reilussa 90 tunnissa tuli amerikan serkun version levelcappi vastaan (hyihyi kajakkivajakki!).

Kartta on tosiaan laaja ja kysymysmerkkejä sinne jäi vielä melkoisesti, mutta eipä nitä sieltä jaksa enää alkaa poimimaan poiskaan kun tehtävät loppu :-/ Noita boardien tarjolla olevia ei jaksa, ne kun tuntuvat olevan vain laukkaa paikkaan x ja takas.

Aluksi tuli suoritettua linnakkeita ym alueilta etukäteen, mutta pian selkis et ei kannata omin päin vaan ensi sidequestit koska muuten noissa joutu jolkutteleen useasti.
Salamurhaajatyyliin etenenin lähes aina, tosin vastaantulevia leirejä ym tuli kuitattua useasti vain niin että juoksi sisään ja loottas arkun et tuli paikka suoritetuksi.

Oma ac historia alkoi kun ubi jakoi black flaggia ilmaiseksi -> siitä kaikki uudemmat pääsarjan pelit pelattu läpi. Kokeilin myös niitä ensimmäisiä, mutta pelattavuus noissa on parantunut kokoajan, ei vain pystynyt niitä alkupään kankeita kontrolleja:(
 
Minkähän takia tämä ei muuten Freesync päällä tunnu yhtä sulavalta kuin muut pelit? Se kyllä toimii, kun ei repeile yhtään, mutta esimerkiksi 60 FPS ei ihan tunnu samalta kuin 60Hz näytöllä. Vsyncin laittaminen päälle helpotti hieman, mutta esimerkiksi pelasin äsken Anthemia, joka pyöri jatkuvasti alle 60FPS ja se tuntui paljon sulavammalta.

Tarkasta onko sulla pelin asetuksissa näytön virkistystaajuus 60Hz vaiko 144Hz. Ainakin Gsync - näytöllä jos pelin asetuksissa on jäänyt virkistystaajuus 60Hz niin peli näyttää ja tuntuu ihan karsealle, mutta taas jos taajuus on näytön maksimi ja fps lukittuna 60fps:n niin peli on juuri niin sulava kuin pitäisikin.
 
Tarkasta onko sulla pelin asetuksissa näytön virkistystaajuus 60Hz vaiko 144Hz. Ainakin Gsync - näytöllä jos pelin asetuksissa on jäänyt virkistystaajuus 60Hz niin peli näyttää ja tuntuu ihan karsealle, mutta taas jos taajuus on näytön maksimi ja fps lukittuna 60fps:n niin peli on juuri niin sulava kuin pitäisikin.
144Hz on käytössä. Hiiren liikkeessäkin huomaa pientä nykimistä jatkuvasti, mutta esimerkiksi 60FPS lukitus tosiaan tuntui auttavan. Täytyy vain vielä laskea asetuksia, kun pääsin nyt yhteen uuteen paikkaan ja ilta-auringossa GTX 1070 kyykkäsi ja FPS tippui alle 50.
 
Hz laitettu 120hz ja 120fps pyörinyt 99% ajasta, tuntuu ihan yhtä sulavalta kuin muutkin pelit.
Mutta on CPU painotteinen peli melkoisesti, 9900k 5.2Ghz pelailen.
 
Täytyy kyllä sanoa että tämä peli on yllättänyt positiivisesti :) en ole black flagin jälkeen yhteenkään assasiiniin koskenut mutta pitihän tämä ostaa kun arvostelut oli niin hyvät. Kohta 30 tuntia pelattu ja kyllähän tämä maistuu. Tulee jopa yhtä hyvät fiilikset kuin Witcher 3 pelaamisesta aikoinaan :) Tämä taitaa olla yksi niistä harvoista peleistä jossa tulee pysähdyttyä katselemaan maisemia :D
 
Tässäkin voi vielä päivittää asetta/varusteita omalle LvL sopivaksi, eli uusien kamojen löytäminen on käytännössä turhaa tämän vuoksi.
Originissa oli myös tämä pöhkö systeemi joka tosiaan vie fiilikset löytää uusia kamoja.
 
Tässäkin voi vielä päivittää asetta/varusteita omalle LvL sopivaksi, eli uusien kamojen löytäminen on käytännössä turhaa tämän vuoksi.
Ainakin sen jälkeen kun on löytänyt omalle pelityylille olevat varusteet(aka bonarit) ja vielä kun saat vaihdettua omien lempivarusteidesi ulkonäköä tarvittaessa(tämän tajusin vasta suht myöhään) niin mitään syytä ei ole paremmilel varusteille ja vielä kun legendary varusteista ei tunnu olevan hyötyä paitsi tiettyyn tilanteisiin missä tarvittaan vaikka parasta attack voimaa ja LE tietystä varuste combosta saa parhaimmat bonarit niille mutta yleisesti uniikki varusteet on käytössä.
 
Hitsin Pinpula,

Ärsyttävä ongelma iski jostain syystä päällensä kun peli ei suostu menemään full screen - tilaan. Eipä tuossa muuten mitään, mutta HDR ei toimi silloin.
Menee aina 15min kun yrittää räveltää tuota full screeniin, eikä se siltikään enää mene ko. tilaan. 80% juonesta tehtynä, mutta meinaa usko loppua varsinkaan kun ei saa HDR - herkkua enää päälle :shifty:
 
Hitsin Pinpula,

Ärsyttävä ongelma iski jostain syystä päällensä kun peli ei suostu menemään full screen - tilaan. Eipä tuossa muuten mitään, mutta HDR ei toimi silloin.
Menee aina 15min kun yrittää räveltää tuota full screeniin, eikä se siltikään enää mene ko. tilaan. 80% juonesta tehtynä, mutta meinaa usko loppua varsinkaan kun ei saa HDR - herkkua enää päälle :shifty:
Itsellä toiminut alt + enter
 
Eka ac peli vuosiin jonka jaksoi pelata läpi, tästä jos vähän karsitaan ja panostetaan tehtäviin niin jatko näyttää hyvältä. Varsinkin tuo aseiden ja haarniskojen päivitystapa surkea, aikapaljon sai juosta nahkojen perässä :btooth:
 
Eka ac peli vuosiin jonka jaksoi pelata läpi, tästä jos vähän karsitaan ja panostetaan tehtäviin niin jatko näyttää hyvältä. Varsinkin tuo aseiden ja haarniskojen päivitystapa surkea, aikapaljon sai juosta nahkojen perässä :btooth:

Itse päivitin aina vasta kun oli ns. pakko eli alkoi tulemaan turpaan samantasoisilta vastustajilta. Nythän ensi viikolla tulee päivitys, joka nostaa tasokaton 99:ään, joten tulee taas tarvetta päivitellä omia level 70 varusteita.
 
Eka ac peli vuosiin jonka jaksoi pelata läpi, tästä jos vähän karsitaan ja panostetaan tehtäviin niin jatko näyttää hyvältä. Varsinkin tuo aseiden ja haarniskojen päivitystapa surkea, aikapaljon sai juosta nahkojen perässä :btooth:
Tuohan on ihan loistava systeemi,pitää tosissaan miettiä mitä ja miten päivittää varusteita tai laivaa,vaikka juoksisi kaiket päivät metsällä niin kaikkeen ei riitä varastot.
 
Itse päivitin aina vasta kun oli ns. pakko eli alkoi tulemaan turpaan samantasoisilta vastustajilta. Nythän ensi viikolla tulee päivitys, joka nostaa tasokaton 99:ään, joten tulee taas tarvetta päivitellä omia level 70 varusteita.


Aika vaiketa oli pitää tuolla 50 levelin jälkeen kuin yhtä settiä tapissa, aivan alyttömät vaatimukset tarvikkeille varsinkin jos muutama taso pääs jäämää välistä :think:
 
Tuohan on ihan loistava systeemi,pitää tosissaan miettiä mitä ja miten päivittää varusteita tai laivaa,vaikka juoksisi kaiket päivät metsällä niin kaikkeen ei riitä varastot.

Rahaa kuitenkin ajottain oli käytössä reilusti, niin olis toivonut että halutessaa olisi voinut ostaa tarvittavat nahat ja muut. Tavallaan joo hyvä systeemi.
 
Rahaa kuitenkin ajottain oli käytössä reilusti, niin olis toivonut että halutessaa olisi voinut ostaa tarvittavat nahat ja muut. Tavallaan joo hyvä systeemi.
Tuota rahaa ei loppupuolella voinut hyödyntää oikein mihinkään,itselläkin on jotain puolisen miljoonaa tyhjän panttina.
 
Juu loottipuoleen toivoisi kyllä muutosta seuraavaan peliin. Leget oikeasti hyviksi lisäämällä niille noita bonarien määrää ja mielekköämmillä lege bonareilla. Omasta mielestä toi damagebonarien jaottelu noihin eri kategorioihin (warrior, hunter, assasin) on kanssa ihan turhaa. Se vaan pilas muuten monta hyvää itemiä.

Sitte vois lisätä semmosta end game contenttia, mitä varten on pakko grindata kunnon kamat. Sais jotain mielekästä tavoiteltavaa vielä läpäsyn jälkeenkin. Esim conquest battlejen tilalle jotain vähän monipuolisempia ja haastavampia linnotusten valloituksia tms.
 
Tuli tämä itsekin pelailtua läpi. 104h näyttää peliajaksi ja aikalailla tuli tehtyä kaikki. Ainoastaan joitain kysymysmerkkejä jäi ja daily questit jätin lähes kokonaan omaan arvoonsa pelin alun jälkeen. Questeihin kyllä voisi panostaa muutenkin hieman seuraavassa pelissä ja jättää kokonaan nuo turhat random generoidut pois. Kysymysmerkkien jahtaaminenkin alkoi olemaan puolen välin jälkeen aika tylsää hommaa kun aina oli ne samat fortit, luolat, jne... Laivataistelutkin tuntui alun jälkeen pakkopullalta, eikä päässyt mielestäni lähellekään Black Flagin taistelujen fiilistä. Muuten kyllä tykkäsin vioista huolimatta kovasti pelistä ja mietinkin, että pitäisikö ottaa jossain vaiheessa Origins työn alle. Ymmärtääkseni tuo Origins on aika samanlainen, mutta jotain eroja löytyy? Ainakin laivat jäisi pois. Onko tuossa mitään kultisteja tai mercenaryja vastaavaa? Nuo kun toi kivaa vaihtelua normaaliin peliin.
 
Tuli tämä itsekin pelailtua läpi. 104h näyttää peliajaksi ja aikalailla tuli tehtyä kaikki. Ainoastaan joitain kysymysmerkkejä jäi ja daily questit jätin lähes kokonaan omaan arvoonsa pelin alun jälkeen. Questeihin kyllä voisi panostaa muutenkin hieman seuraavassa pelissä ja jättää kokonaan nuo turhat random generoidut pois. Kysymysmerkkien jahtaaminenkin alkoi olemaan puolen välin jälkeen aika tylsää hommaa kun aina oli ne samat fortit, luolat, jne... Laivataistelutkin tuntui alun jälkeen pakkopullalta, eikä päässyt mielestäni lähellekään Black Flagin taistelujen fiilistä. Muuten kyllä tykkäsin vioista huolimatta kovasti pelistä ja mietinkin, että pitäisikö ottaa jossain vaiheessa Origins työn alle. Ymmärtääkseni tuo Origins on aika samanlainen, mutta jotain eroja löytyy? Ainakin laivat jäisi pois. Onko tuossa mitään kultisteja tai mercenaryja vastaavaa? Nuo kun toi kivaa vaihtelua normaaliin peliin.
Merchanaryt ainakin on mutta taisivat olla eri nimellä.
Ja ne eivät tule bountyn perässä vaan ovat normaaleita vaikeampia vastuksia jotka jahtaa sinua jos satut niiden tutkalle.

Sittehän siinä suojautumis keinona kilpi jota tässä ei ollut ja sitten osa jouskari taidoista on laitettu erilaisten jousiaseiden taakse kun tässä taas olivat perkkien alla tai erikoiskykyjen.
 
Pyörii yhä vain huonommin ja huonommin, kun peli etenee. Aiemmin joko näyttis tai yleensä prossu ovat hakanneet jatkuvasti 100%, mutta nyt välillä tulee tilanne, jossa molempien käyttöaste on 80%. FPS heittelee miten sattuu ja edelleen ihmettelen, miten keskellä avomertakin voi olla jatkuva 100% CPU usage. Näyttis käy tässä pelissä melkein 10 astetta viileämpänä kuin muissa, kun ei pääse hyödyntämään kaikkia paukkuja.

ZxnqoOI.png


Muuten kyllä maistuu. Taas vierähti aikaa karttaa tutkiessa ja piti myös lähteä laivalla ryöstelemään, kun alkoi resurssit loppumaan. Tarina vaikuttaa kohtuullisen hyvältä ja päähahmonkin ääninäyttelyyn on tottunut. Jatkuvasti tulee Skyrim ja Witcher 3 -vibat tästä pelistä, mutta ei tämä kyllä pelinä Witcherille pärjää. Yhtä kauan aikaa tähän saan varmaankin tätä vauhtia menemään, kun noiturin kolmas läpipeluu vei itseltä vuoden ja 80 pelituntia :D
 
Ärsyttävä ongelma iski jostain syystä päällensä kun peli ei suostu menemään full screen - tilaan.

Löysin syyn,

Jos pelin käynnistää MSI Afterburneri päällä niin silloin ei peli suostu menemään full screen - tilaan. Jos taas laittaa ensin pelin päälle ja sitten käynnistää burnerin niin toimii ok. Enpä tiedä minkä päivityksessä menny rikki. Afterburneri on aina estänyt myös Forza Horizon 4 käynnistymisen, että eipä tuo sinäänsä yllätyksenä tullut. Jepu, hakkaan viikonloppuna tämän läpi niin pääsen ostamaan jonkun muunkin pelin välillä. :tup:

Pyörii yhä vain huonommin ja huonommin, kun peli etenee. Aiemmin joko näyttis tai yleensä prossu ovat hakanneet jatkuvasti 100%, mutta nyt välillä tulee tilanne, jossa molempien käyttöaste on 80%. FPS heittelee miten sattuu ja edelleen ihmettelen, miten keskellä avomertakin voi olla jatkuva 100% CPU usage. Näyttis käy tässä pelissä melkein 10 astetta viileämpänä kuin muissa, kun ei pääse hyödyntämään kaikkia paukkuja.

ZxnqoOI.png


Muuten kyllä maistuu. Taas vierähti aikaa karttaa tutkiessa ja piti myös lähteä laivalla ryöstelemään, kun alkoi resurssit loppumaan. Tarina vaikuttaa kohtuullisen hyvältä ja päähahmonkin ääninäyttelyyn on tottunut. Jatkuvasti tulee Skyrim ja Witcher 3 -vibat tästä pelistä, mutta ei tämä kyllä pelinä Witcherille pärjää. Yhtä kauan aikaa tähän saan varmaankin tätä vauhtia menemään, kun noiturin kolmas läpipeluu vei itseltä vuoden ja 80 pelituntia :D

Jos nostat resolution scalen 120% ja rajoitat FPS:n 60 freimiin niin antaa silloin enempi kuormaa GPU:lle ja rauhoittaa freimien heittelyä kun ei CPU:n tarvi ihan niin paljon juosta GPU:n perässä kaiken muun kakin koodin lisäksi. 60fps:stä kun tippuu 50fps:ään ei tuo heittely tunnu niin suurelta mitä 90>60.
 
Viimeksi muokattu:
Löysin syyn,

Jos pelin käynnistää MSI Afteburneri päällä niin silloin ei peli suostu menemään full screen - tilaan. Jos taas laittaa ensin pelin päälle ja sitten käynnistää burnerin niin toimii ok. Enpä tiedä minkä päivityksessä menny rikki. Afterburneri on aina estänyt myös Forza Horizon 4 käynnistymisen, että eipä tuo sinäänsä yllätyksenä tullut. Jepu, hakkaan viikonloppuna tämän läpi niin pääsen ostamaan jonkun muunkin pelin välillä. :tup:
Kannattaa kokeilla jotain vanhempaa afterburnerin versiota, joidenkin pelien kanssa välillä ollut ongelmia ettei näy ollenkaan ja sitten pitänyt valita toinen versio.

Edit:

Pyörii yhä vain huonommin ja huonommin, kun peli etenee. Aiemmin joko näyttis tai yleensä prossu ovat hakanneet jatkuvasti 100%, mutta nyt välillä tulee tilanne, jossa molempien käyttöaste on 80%. FPS heittelee miten sattuu ja edelleen ihmettelen, miten keskellä avomertakin voi olla jatkuva 100% CPU usage. Näyttis käy tässä pelissä melkein 10 astetta viileämpänä kuin muissa, kun ei pääse hyödyntämään kaikkia paukkuja.

ZxnqoOI.png


Muuten kyllä maistuu. Taas vierähti aikaa karttaa tutkiessa ja piti myös lähteä laivalla ryöstelemään, kun alkoi resurssit loppumaan. Tarina vaikuttaa kohtuullisen hyvältä ja päähahmonkin ääninäyttelyyn on tottunut. Jatkuvasti tulee Skyrim ja Witcher 3 -vibat tästä pelistä, mutta ei tämä kyllä pelinä Witcherille pärjää. Yhtä kauan aikaa tähän saan varmaankin tätä vauhtia menemään, kun noiturin kolmas läpipeluu vei itseltä vuoden ja 80 pelituntia :D

Kyllä tässä alkaa anveilin pelimoottori yskimään jo, varmaan äärirajoilla jo kokonsa suhteen.

Jos haluaa kunnolla hakata cpu:ta rajottimeen niin isossa linnakkeessa vihut huomaa ja kutsuvat apujoukkoja plus pari mercenariesta pyörimään siihen mukaan että vihuja on perässäsi noin ~20 alkaa meinaa cpu:ta ahdistamaan :dead:
 
Pyörii yhä vain huonommin ja huonommin, kun peli etenee. Aiemmin joko näyttis tai yleensä prossu ovat hakanneet jatkuvasti 100%, mutta nyt välillä tulee tilanne, jossa molempien käyttöaste on 80%. FPS heittelee miten sattuu ja edelleen ihmettelen, miten keskellä avomertakin voi olla jatkuva 100% CPU usage. Näyttis käy tässä pelissä melkein 10 astetta viileämpänä kuin muissa, kun ei pääse hyödyntämään kaikkia paukkuja.

ZxnqoOI.png


Muuten kyllä maistuu. Taas vierähti aikaa karttaa tutkiessa ja piti myös lähteä laivalla ryöstelemään, kun alkoi resurssit loppumaan. Tarina vaikuttaa kohtuullisen hyvältä ja päähahmonkin ääninäyttelyyn on tottunut. Jatkuvasti tulee Skyrim ja Witcher 3 -vibat tästä pelistä, mutta ei tämä kyllä pelinä Witcherille pärjää. Yhtä kauan aikaa tähän saan varmaankin tätä vauhtia menemään, kun noiturin kolmas läpipeluu vei itseltä vuoden ja 80 pelituntia :D

Itse olen Odysseyn ja Originssin kanssa huomannnut performance bugin, jonka iskiessä suorituskyky laskee selvästi juurikin kuvailemallasi tavalla. Ainoa lääke on koko koneen uudelleenkäynnistys. Uudelleen kirjautuminen ei auta. Sama bugi vaivasi myös Uusinta Tomb Raideria. Varmaan joku WIN10:n "ominaisuus" taas kyseessä.
 
Itse olen Odysseyn ja Originssin kanssa huomannnut performance bugin, jonka iskiessä suorituskyky laskee selvästi juurikin kuvailemallasi tavalla. Ainoa lääke on koko koneen uudelleenkäynnistys. Uudelleen kirjautuminen ei auta. Sama bugi vaivasi myös Uusinta Tomb Raideria. Varmaan joku WIN10:n "ominaisuus" taas kyseessä.
Kokeilin tuota uudelleenkäynnistystä ekana, kun ongelma tuli vastaan, mutta ei auttanut. Grafiikka-asetuksien laskeminen on melko turhaa, kun FPS ei juurikaan nouse, mutta GPU usage tippuu. Täytyy varmaan vetää ultra-asetuksilla ja nauttia maisemista ja kärsiä nykimisestä. Tuo nykiminen ja FPS dropit ovat niin äkkinäisiä, ettei Freesync tahdo auttaa. Esimerkiksi 75FPS -> 50FPS sekunniksi ja sitten takaisin. Peli on asennettu vielä SSD:lle, ettei pitäisi olla siitä kiinni.
 
Tänään julkaistaan sitten toi paljon odotettu new game+ jos jollain on vielä virtaa lähtee uudelle kierrokselle :nb:

https://forums.ubi.com/showthread.php/2001958-Assassin’s-Creed®-Odyssey-–-1-1-4-Patch-Notes?s=c3962a8da81e3afa245b2b72d618ec12

CONTENT

Episode 3 Bloodline – Legacy of the First Blade

  • Added in-game support for Bloodline.

Lost Tales of Greece

  • Added support for upcoming Lost Tales of Greece, coming in March and beyond.

FEATURES & IMPROVEMENTS

NEW! – Added the New Game+ mode

  • Players will be able to keep their current progression (Gear, Mounts, Spear upgrades, Ship upgrades, Abilities, Drachmae, Crafting Materials, etc.) when starting a New Game+.
  • To access New Game+, you’ll need to have completed the Family Quest Line.

NG%2B.JPG


NEW! – Added Frames to Photo Mode

  • Added a set of 10 frames to decorate your photos.

photomodeframes.JPG


NEW! – Accessibility Update

  • Alter backgrounds behind dialogues
    • On: This will enable a background for subtitles and dialogue.
      Off: This will disable the background for subtitles and dialogue.
    • Subtitles: This will enable a background for subtitles only.

  • Change subtitle size

ACOD_background_COMP.jpg


MISCELLANEOUS

  • The tier of the perks available on a Lieutenant obtained from Ubisoft Club and the Store will now scale based on the player level.
  • Hard mode fights in the Arena are now a bit harder.
  • Added an option to hold down the respective key to increase the number of items quicker.
  • Improved some UI aspects of Photo Mode to increase usability.
  • Increased maximum player level to 99. NINE NINE.
  • Added new Ship tiers to the game.
  • Added more Mastery Levels.
  • Added two Mercenary tiers and rewards.
  • Added 22 Viewpoints that can be fast traveled to.

Balancing

  • Drachmae acquisition has been rebalanced across several sources
    • Lowered Drachmae gained with Contracts.
    • Increased Drachmae gained with Bounties and Conquest Battles.

  • Crafting Materials acquisition from Naval sources have been rebalanced
    • Added chance to loot Iron Metal and Soft Leather from sinking ship and looting floating loot.
    • Scaled floating loot quantity based on player level.
    • Lower chance to loot Precious Gem and Obsidian Glass from sinking ship.
    • Increased Wood quantity from Epic Ship.

  • Athenian Hero set bonus will be improved to give: All Arrows Pierce Shields and +30% Hunter Damage.
  • Added a missing perk to the Epic Heavy Bladed Champion's Axe.
  • The Bounty cost for high-level players at a high level of bounty has been slightly increased.
  • Celestial Crown will now increase damage to swords, as intended.

BUG FIXES

DLC

  • Addressed various issues with the Protector of Persia quest.
  • Adjusted a cutscene and tweaked some dialogue in Shadow Heritage.

MAIN GAME

Gameplay

  • Addressed various issues with engravings and perks.
  • Addressed an issue where players couldn't obtain Nestor's rewards under certain circumstances.
  • Addressed an issue causing the big battle in Achaia to end before enemy forces were depleted.
  • Special Lieutenants can be hired after multiple recruiting. Back to work, Misthios!
  • Hephaestus declares players will no longer be lit on fire by candles or when lighting braziers in tombs.
  • Invisible mercenaries will no longer be easy to track when activating the Multi-Shot ability. Say that again, but slowly.
  • Rapid fire will now work as intended on the various NPC types.
  • Addressed an issue preventing players from dealing damage when attacking with a melee weapon.
  • Addressed an issue allowing the "Tamed animals deal poison damage" legendary engraving to be unlocked from the beginning.
  • Addressed an issue causing players to spawn on a building when fast traveling to Georgios’ Reach.
  • The Daughters of Artemis will no longer be hostile to players after becoming their leader or being provoked. Overthrow averted.
  • Addressed an issue where Kallisto the Bear would leave the Arena invincible.
  • Patrols will no longer grab corpses that were made invisible with the Death Veil ability.
  • Addressed an issue preventing players from dismounting a horse while talking. Don't ride and talk, Misthios.

World

  • Addressed an issue causing several cultists to spawn underground.
  • Players will no longer be swarmed by hordes of wannabe centaur NPCs when entering towns for the first time.
  • Addressed an issue preventing players from looting Orichalcum fragments in several areas.
  • Addressed an issue preventing players from purchasing items from Sargon if the item shared a name with one in their inventory.
  • Addressed an issue causing too many mercenaries to rally to Mykonos under certain circumstances.
  • Addressed an issue causing players to remain trapped in a room at the Farm of Elais.
  • Addressed an issue preventing new weekly contracts from appearing until reloading.
  • Addressed various issues that could prevent Belos the Beast, Cyclops, or Medusa’s minions from scaling to the player’s level as intended.
  • Crane of Georgios can now be fast traveled to.
  • Addressed an issue causing players to be stuck in the Leader House in Keos.
  • Players should now be able to complete Trachis Fort.

Quest

  • Addressed an issue preventing Myrrine from traveling to her destination.
  • Addressed an issue preventing players from progressing in She Who Controls the Seas.
  • Addressed an issue causing the objective to disappear in Persian Puppetry under certain circumstances.
  • Addressed an issue preventing players from continuing A Family Legacy.
  • Addressed an issue preventing players from continuing We Will Rise.
  • Addressed an issue preventing players from completing Prince of Persia under certain conditions.
  • [SPOILERS] [MOTHER OF ALL SPOILERS] Addressed an issue in Ancient Revelations preventing players from killing Pythagoras.
  • Addressed an issue causing the Find and Rescue the Actor objective in The Curse of Fame to display incorrectly.
  • Main quests will now appear after completing the Unearthing the Truth quest.
  • [SPOILERS] Addressed an issue during Awaken the Myth preventing players from completing the Sphinx after defeating Stentor inside the Arena.
  • Addressed an issue during Heart for a Head where the quest item was not available in player's inventory.
  • Addressed an issue preventing players from triggering the cinematic to complete A Fresh Start.
  • [SPOILERS] Testikles will remain alive for players to pick up in Delivering a Champion.
  • Addressed an issue during A Good Toast where an invulnerable NPC could be found in the Leader House.
  • Addressed an issue preventing players from beginning More Questions Than Answers if fast traveling when the letter was open.
  • The quest item located in the chest at the Cave of Arktoi will now be available in Hard to Artemis.
  • Addressed an issue preventing players from receiving the By the Fates quest.
  • Addressed an issue preventing players from completing the On the Grapevine quest if killed, upon respawn.
  • Addressed an issue allowing the ship of Nestor the Formidable to be destroyed by enemy ships.
  • Addressed an issue where NPCs would no longer follow their objective after saving or loading in Learning the Land.
  • Addressed an issue causing the Daughters of Artemis to remain invincible after completing Daughters of Lalaia.
  • Addressed an issue preventing players from interacting with Barnabas to complete A Night to Remember.
  • Addressed an issue preventing players from completing Hunter Camps after finishing Daughters of Artemis.
  • Addressed an issue preventing Athenian ships from entering into conflict with the Adrestia in The Battle of Pylos.
  • Daphnae can now be killed in deep water during Artemis's Request.
    [*]Addressed an issue preventing the legendary boar from dropping its pelt during Daughters of Artemis.
    [*]Addressed an issue preventing players from completing the Poison in the Air weekly quest.
    [*]Addressed an issue preventing players from completing the Burned Bodies and Broken Skulls weekly quest.
    [*]The Clear the Land for Athens contract will now generate where Daughters of Artemis spawn.
    [*]Addressed an issue with the Ostraka Killer View.
Character & AI

  • Addressed various animation issues with NPC and player character.
  • Addressed an issue causing Mercenary's pets to attack if players shoot fire arrows at them. Also: please don’t shoot arrows at any pets, thanks.
  • Addressed a variety of inappropriate NPC reactions.
  • Addressed a variety of incorrect player controller actions.

Photo Mode

  • Using the reset option will now function as intended in Photo Mode.
  • Addressed an issue causing Depth of Field to be disabled when using the left stick while editing in Photo Mode.
  • Addressed an issue in Photo Mode causing Bloom to be very dim.
  • Addressed an issue causing flickering in Photo Mode under certain circumstances.

Adrestia & Naval

  • Addressed an issue preventing some players from boarding when prompted.
  • Addressed an issue preventing the game from autosaving when entering open waters or calling the Adrestia.
  • Increased the Adrestia's health regeneration rate when players are out of combat.
  • Ship upgrade stats will correctly be reflected in the player stats card.
  • [PC] The Aim action toggle is now working for Naval combat.
  • Addressed an issue preventing players from upgrading the Adrestia.
  • Addressed an issue where DLC Lieutenants needed to be manually reassigned.

Performance & Stability

  • Addressed various issues causing long loading times.
  • Addressed several freezing issues.
  • Addressed a game crash when the cinematic for the Cyclops begins.
  • [PC] Addressed an issue causing low FPS when using the latest Nvidia drivers on GTX 1060 Max-Q GPU.
  • [PC ] Addressed an issue causing juddering and unusual CPU usage on some laptops.

Graphics, Animations, & Audio

  • Addressed various graphical issues with world objects.
  • Addressed various lighting issues.
  • Addressed various sound issues.
  • Addressed various visual effects with weapons and outfits.
  • Addressed various camera issues.
  • [PC] Addressed a graphical issue that could occur if 8 GB VRAMs reached maximum capacity.

User Interface, Menu, & Subtitles

  • Addressed various UI/HUD display issues.
  • Addressed incorrectly displayed text.
  • Addressed various dialogue mismatches.
  • The "!" above the Inventory tab will now disappear after players have hovered above the acquired items. Praise be.
  • Recruiting enemy NPCs will no longer add to the quest objective counter if asked to "kill" enemies.
  • When using the All filter in the menu, Chapter and Legacy quests will be in order.
  • Addressed an issue causing background flickers in the Options menu.
  • Rewards for defeating the Mythical Creatures will now be displayed in the quest description.
  • Addressed an issue where the Transmogrification menu wouldn't become available as intended on Level 8.
  • Mercenary Tier S2 players will be granted Hephaistos's 20% discount in the Workshop, as intended.
  • Addressed an issue preventing players from gaining Ability points after reaching 207.
  • Addressed an issue causing the 200 Free Helix Credits to be missing.
  • [Spoilers] Addressed an issue preventing players from being rewarded the Abraxas horse skin when reaching the Tier 1 Mercenary rank.
  • [PC] Corrected several CPU and GPU miscalculations displayed in Performance Analyzer.
  • [PC] Addressed an issue preventing players from scrolling through detailed stats with the mouse wheel.
  • [PC] Addressed an issue preventing the HDR option from applying correctly.
  • [SWITCH] Added support for the in-game store on Nintendo SwitchTM sytsem.

Ubisoft Club, Achievements, & Trophies

  • Changed the description of the Lord of the Seas achievement to match new progression.
  • Addressed an issue that prevented Legacy of the First Blade achievements from unlocking.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 762
Viestejä
4 498 202
Jäsenet
74 279
Uusin jäsen
Muskotti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom