Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taisi tehdä ekalla pelikerralla Windows tai jokin muu ohjelma jotain taustalla. Nyt ei ole vielä kertaakaan käynyt prossun käyttöasteet tapissa ja pyörii tasaisesti 60FPS. Edelleen maistuu peli
En minä nyt tarkoita tietenkään, että pitäisi jotain hautajaisia alkaa järjestämään, mutta vähintään ruumiin kärrääminen jonnekin muualle ja valmiustason nosto olisi paikallaan.
Taitaa olla sama juttu itselläkin. Nytkin ihan keskellä merta pienellä saarella seikkailen ja muita NPC-hahmoja ei ole lähellä. Silti prossun käyttöasteet 100 prosentissa. Jotain pielessä tässä pelissä selvästi.Ite oonn huomannu, että tämä bugaa välillä siten, että tahmailee enemmän kun normaalisti. Varsinkin, jos koneella on tehnyt ensin jotain muuta, esim. Surffailu netissä tms. Ite boottaan koneen ai a ennen ku alan tätä pelailemaan. Samaa teki jo Origins.
Kyllähän ne vie ruumiita muualle. Aika usein ne rupeaa keräilemään niitä ja vie ne jonnekin sivulle kasaan yms. Mielestäni ihan kiva pieni lisä, muuten kyllä olen samoilla linjoilla.
Itse jaksanut nelosen, Roaguen ja syndicaten pelata lävitse ja sitten originsin siis tarinan puolesta.Ihan ok tämä pyörii vanhemmallakin raudalla, putoilee joissain paikoissa väkisinkin sinne 40fps tienoille, ja yleensä cpu:n takia. Med - very high sekoituksella saa suht tasaisen 50fps:n.
Aika vahvat Witcher ja Shadow of Mordor fiilikset jää pelistä. Ubisoft vihdoinkin oppinut jotain muilta ja saattaa olla eka AC minkä jaksaa pelata läpi.
Ihan ok tämä pyörii vanhemmallakin raudalla, putoilee joissain paikoissa väkisinkin sinne 40fps tienoille, ja yleensä cpu:n takia. Med - very high sekoituksella saa suht tasaisen 50fps:n.
Aika vahvat Witcher ja Shadow of Mordor fiilikset jää pelistä. Ubisoft vihdoinkin oppinut jotain muilta ja saattaa olla eka AC minkä jaksaa pelata läpi.
Skaalautuuko tässä uusimassa nuo viholliset ?Jos tää maistuu, niin kannattaa ehdottomasti tsekata myös edellinen osa, eli origins. Omasta mielestä se on aikalailla tasoissa tän kanssa. Pieniä eroja löytyy, kuten se, että vihut ei skaalaudu ylöspäin sun hahmon mukana, eli aljupään alueilla on loppuvaiheessa "kiva" niittää heikompia.
Skaalautuuko tässä uusimassa nuo viholliset ?
Laitetaan parempi levalaaminen systeemi ja samalla tapetaan se hyöty kun viholliset levelaa mukana :\Valitettavasti näin on. Ihan pikkulevelialueella ne tulee pari levua perässä, mutta skaalautuu silti koko aika mukana. Originsissa tämän sai erikseen päälle, kun vakiona oli pois päältä. Lähinnä tämä raivostuttaa sen vuoksi, että jokikinen puuma, peura, kana ja susi on sinun kanssa tasoissa ja ihan yhtä tappava. Joo realismia ehkä, mutta ei niin kivaa.
Jos nää ei tulisi perässä niin peli olisi naurettavan helppo koska itsekkään en mikään proo pelaaja ole ja hardilla peli on "helppo" jos on vain kärsivällinen.Laitetaan parempi levalaaminen systeemi ja samalla tapetaan se hyöty kun viholliset levelaa mukana :\
Ite en oikein ymmärrä mikä pointti koko levelaamisessa on jos vihollistenkin levelit kehittyy sun vauhdissa. Niinhän sen pitäisi mennä että mitä enemmän kehityt, sitä paremmin pärjäät vihollisille.
Tämä on myös tätä pelaajien aliarviointia kun ei haluta tehdä mistään liian vaikeaaTässä pelissä se hyöty on että menestyy niillä vaikeammilla alueilla, jotka eivät skaalaudu alaspäin. Ja menestyy vaikeampien mercenaryjen kanssa. Toimii oikein mainiosti, eikä omalla kohdallani pilaa pelinautintoa tippaakaan.
Levuttamisessa on se hyöty tässä tapauksessa että saat enemmän mahdollisuuksia päihittää vihollisesi kuin vrt alkuu kun olet samalla tasolla vihollisesi kanssa.Ite en oikein ymmärrä mikä pointti koko levelaamisessa on jos vihollistenkin levelit kehittyy sun vauhdissa. Niinhän sen pitäisi mennä että mitä enemmän kehityt, sitä paremmin pärjäät vihollisille.
Yli 80h nyt paukuttanut ja vähän alkaa maistua jo puulta. Hirveä pakkomielle käydä kaikki ?-merkit läpi jotta varmasti saa kaiken legendaarisen lootin jne mutta tarinassa en ole edennyt juurikaan Spartaan saapumisen jälkeen. Ei mitään hajua kuin paljon tarinaa on vielä jäljellä.. Vielä olis neljä isompaa aluetta koluttavana (Arkadian viereiset, Makedonia ja Boetias tjsp) jonka jälkeen voi juosta questit läpi ja pelin sais sitten päätökseen ..
Typerää myös huomata että omillaan seikkaileminen rikkoo joitakin sivutehtäviä. Kävin Arkadian kokonaan läpi clearaamassa, ja yhdessä fortissa oli tuo Nation Leader, jokaolikin sitten myös cult-jäsen vaikken tätä tiennyt. Ihmettelin kun en saanut cultist clue-itemiä vaan edelleen tuossa on Cultist clues 3/5 tuossa leaderissa vaikka 4 jo tapettuna. No kävin vähän googlettamassa ja ilmeisesti saan tuon myöhemmin tarinan mukana, mutta tuon leaderin ennenaikainen kuolema eväsi minulta useamman sivutehtävän jota en nyt voi suorittaa.
Tässä on kieltämättä pakottava tarve koluta jokainen paikka ja questi läpi. Kokonaiseteneminen näyttäisi olevan 38% ja leveleitä kertynyt 40 tunnissa 39. Jos tätä menoa mennään, niin peli läpi jossain 100h kohdalla
Tämän jälkeen lähteekin sitten Origins tai vaihtelun vuoksi Syndicate tulille.
Oliko tässä se Originsin tyylinen sightseeing, jos ei niin kiinnosta tarinaa vaan haluaa nähtävyyksiä katsella?
Kun RDR2 tuli niin jäi mulla Origins kesken täysin.Jotenkin Originsin jälkeen tästä jäi vain Ubisoftin cashgrab päällimäisenä mieleen.
Ei tästä enää samoja fiboja saa mitä Originsista. Siinä sentään yrittivät ja onnistuivat tekemään jotain eri tavalla välivuoden jälkeen. Nyt tuntuu melko samalta peliltä, mihin lyöty vaan helvetisti kaikkea päälle. Tunnelma puuttuu, hahmot tylsiä, laivataistelut tuntuu turhilta. Ja täytyy myöntää että Egypti kolahti enemmän, hieno miljöö.
Kyllä jatko-osa tarvis Bayekille saada, paras hahmo näistä Ezion jälkeen. Odyssey Kassandralla nyt ehkä pystyis pelaamaan, vaikka ei mikään hyvä protagonisti olekaan, mutta helvetin typerät asiat pilaa pelikokemuksen esim. tuo vihollisten turpaan mättäminen ja levuttaminen.
ENEMY SCALING
One of the most community-requested features since launch is coming this month. With the next update you will be able to adapt enemy scaling settings to your preferences.
Kenellekään ei tule yllätyksenä se, että Ubisoftin Assassin's Creed saa jatkoa tulevaisuudessa. Nyt Reset Erassa huhuillaan, että nimenä olisi Adder, ja tapahtumapaikkana Italia. Ajallisesti peli sjoittuisi melko pian Assassin's Creed Originsin jälkeiseen aikaan, ja assassinoimassa olisivat Aya ja Bayek. Aiemmissa peleissä nähty Brotherhood-mekaniikka olisi jälleen mukana, ja julkaisun olisi määrä tapahtua maaliskuussa 2020.
Itse diggaisin jos tekisivät edes yhden pelin jossa peli sijoittuukin nykyaikaan eli Deus Ex-mainen hiippailupeli aseineen ym.
En yhtään ihmettelisi koska tuo assassiini -touhu oli vasta pääsemässä ns. vauhtiin tuossa Originsin lopussa. Eli kyllähän tuosta vielä pari jatko-osaa kaivelee, vähintään jos Ubin yhtään tuntee...Toiveisiisi ehkä vastataan:
Huhun mukaan seuraava Assassin's Creed on nimeltään Adder, ja julkaisu tapahtuu 2020
https://assassinscreed.ubisoft.com/...-month-in-assassins-creed-odyssey-january2019Tulevissa päivityksissä:
This Month in Assassin’s Creed Odyssey – January 2019
Kyllä varmaan tuleekin jatkoa, Odyssey tuntuu muutenkin vähän tälläiseltä pakolliselta vuosi julkaisulta. Ei se nyt huono peli ole, mutta jos näitä aletaan taas vuosittain puskemaan, niin ei vaan jaksa. Ubi vois vaikka lyödä jonkun uuden IP:n tähän väliin.@aatu89
Toiveisiisi ehkä vastataan:
Huhun mukaan seuraava Assassin's Creed on nimeltään Adder, ja julkaisu tapahtuu 2020
Kyllä varmaan tuleekin jatkoa, Odyssey tuntuu muutenkin vähän tälläiseltä pakolliselta vuosi julkaisulta. Ei se nyt huono peli ole, mutta jos näitä aletaan taas vuosittain puskemaan, niin ei vaan jaksa. Ubi vois vaikka lyödä jonkun uuden IP:n tähän väliin.
Ei ole uusi IP mutta on veikkailtu, että Ubilta tulisi tänä vuonna 2019 uusi Watch Dogs.
Nippelitietona jos joku ei tiennyt niin Assassin's Creed sarja sai alkunsa Prince of Persiasta:Tai miten olisi, jos Ubi lämmittelis uudestaan Prince of Persiaa? Mun mielestä ei tarvis vuosittain näitä puskea, vaikka onkin eri story line eikä kukaan pakota tietenkään ostamaan.
Capcom työsti toiminnallisempaa ressa peliä joka muuttui sitten Devil May Cryksi.Kun Prince of Persia -klassikkosarja sai kasvojenkohotuksen vuonna 2003 ilmestyneessä Sands of Time -pelissä, siitä tuli välitön hitti. Sands of Timen luova ohjaaja Patrice Désilets asetettiin myös suunnitteilla olleen sivuseikkailun ruoriin. Désilets kuitenkin uskoi, että seinillä juoksentelevan prinssin seikkailut oli sellaisenaan pumpattu kuiviin. Hänen mielestään prinssi ei ensisijaisesti ole toimintasankari, vaan joku, joka odottaa kuninkaaksi tuloa. Niinpä lähetymistapaa lähdettiin muuttamaan seuraavaa peliä varten.
Désilets oli innostunut salaseuroista, ja oli tuohon aikaan erityisen viehättynyt Lähi-idän alueella toimineesta Hashashin-järjestöstä. Tästä poiki ajatus: mitä jos pelaaja ei pelaisikaan itse prinssinä? Idean ympärille alkoi nopeasti kasvaa uusi asetelma. Pelaajan tehtävänä olisi toimia salamurhaajana ja suojella tekoälyn ohjaamaa nuorta prinssiä. Ensimmäisen vuoden ajan pelin nimi olikin Prince of Persia: Assassins.
Projektin edistyessä salamurhaaja kuitenkin työnsi pelin keskiössä ollutta prinssiä yhä enemmän ja enemmän taka-alalle. Peli oli Désilets'n mukaan yhä Prince of Persia, mutta Ubisoftin harmiksi varsinainen prinssi loisti poissaolollaan. Lisäksi peli oli synkempi ja ammensi historiankirjoista huomattavasti enemmän kuin sarjan aikaisemmat osat. Ohjaajan vakuutteluista huolimatta lopullinen tuote muistuttikin yhä vähemmän ja vähemmän sarjan peliä, vaikka parkour-henkinen toiminta pysyikin mukana. Lopulta Ubisoft iski hanskat tiskiin ja myöntyi luomaan kokonaan uuden nimikkeen Désilets'n visiota varten.
Désilets on kertonut olevansa varma, että Prince of Persia: Assassins olisi asetelmansa puolesta toiminut. Ehkä henkivartija-ajatus pidetään mielessä, mikäli Persian prinssin seikkailut polkaistaan joskus uudelleen käyntiin?
Samaa mieltä, vaikka kakkosessa oli jo hakkerointi ja muut paremalla tolalla mutta kyllä se tarinana ja hahmona oli kivempi pelata ykköstä.Toivottavasti jonne swägä meininki on sitten siinä unohdettu... Vieläkin puistattaa se watch dogs 2:n teinipelleily...
Samaa mieltä, vaikka kakkosessa oli jo hakkerointi ja muut paremalla tolalla mutta kyllä se tarinana ja hahmona oli kivempi pelata ykköstä.
Vapaasti valittavaan ja edettevään maailmaan tottuneet Assassin's Creed Odyssey -fanit ovat tuohtuneet pahasti tuoreesta lisäsisältöpaketista. Juonilanka vie nimittäin tarinaa häpeilemättömästi suuntaan, joka ei ole faneille lainkaan mieleen.
Varoitettakoon tässä välissä, että uutinen sisältää spoilereita, joten lukeminen omalla vastuulla.
näennäisen valinnan, joka ei kuitenkaan todellisuudesa vaikuta etenemiseen (alla olevalta videolta voi nähdä vaihtoehdot). Salamurhaajatar Kassandra saa päätöksestään huolimatta jälkikasvua, mikä tarkoittaa sitä, että käsikirjoitus on fanien silmissä pakottanut pelaajan heteroseksuaalisuuden muottiin. Näinpä aiemmin tarjottu mahdollisuus siveelliseen elämään, tyttöjen väliseen rakkauteen tai avoimempaan elämöintiin on viety pois.
Fanipalaute osoittautui niin äänekkääksi, että pelin kehityksestä vastaava Jonathan Dumont joutui pyytämään ratkaisua anteeksi Redditissä. Suututtanutta miehen ja naisen välistä romanttista suhdetta kuvattiin tekijöiden epäonnistumisena.
"Olemme lukeneet palautetta uudesta tarinasisällöstä, ja haluamme pyytää anteeksi pelaajien pettymystä hahmon romanttiseen valintaan. Tarinan tarkoitus oli kertoa kuinka assassiinien verilinja jatkuu, mutta kommenttienne perusteella on selvää, että epäonnistuimme tavoitteessamme."
"Olemme ottaneet opiksi palautteestanne. Tämä on ollut meille oppimiskokemus. Ymmärrämme miten kiintyneitä olette Kassandraan ja Alexiosiin, ja epäonnistumisemme on meille kova paikka. Työskentelemme entistä kovemmin taataksemme, että pelaajien valinnat Assassin's Creed Odysseyssä kantavat myös lisäsisältöpakettien puolelle, jotta hahmonne pysyvät uskollisina toiveillenne läpi tarinan."
Se, miten Ubisoft aikoo päästää irti heteroseksuaalisen parisuhteen kahleista, selvinnee maaliskuussa julkaistavassa Bloodline-laajennuksessa.
Tässä olisi mahdollisuus oivaan vetoon UBIsoftin puolesta. Tehdään AC: Odyssey 2, jossa hahmona on edellisen pelin hahmojen jälkikasvu.Vapaasti valittavaan ja edettevään maailmaan tottuneet Assassin's Creed Odyssey -fanit ovat tuohtuneet pahasti tuoreesta lisäsisältöpaketista. Juonilanka vie nimittäin tarinaa häpeilemättömästi suuntaan, joka ei ole faneille lainkaan mieleen.
Tätä se on, jos kassu olisi lähtökohtaisesti ollut hetero ja pelaajat olisivat kritisoineet todella köyhää päätöstä delsulle niin ubi ei olisi moksiskaan ollut mutta koska tilanteesta saatiin vähemistöjä loukkaava niin heti ollaan PR painajaisessa ja itkemässä anteeksiTässä olisi mahdollisuus oivaan vetoon UBIsoftin puolesta. Tehdään AC: Odyssey 2, jossa hahmona on edellisen pelin hahmojen jälkikasvu.
Mikäli Odyssey 1:ssä on valinnut että on lesbo/homo, peli ottaa savesta tiedot ja "Start Gamen" jälkeen tulee pari animaatiota ja "The End".
Samalla voidaan pätsätä eka peli niin että settingseissä on "Onko kaikki homoja? Yes/no" ja jos ruksaa sen niin koko maailma on tyhjä kun kukaan ei ole pakotettu lisääntymään...
(*ttu tätä nykymaailmaa ja pakollista herneen nenään vetämistä...)
Olen pelannut tuota 50 tuntia. Tarinasta 36% ja taso 37.
Välillä tökkii tuo Ubisoftin multikulttuurillinen tunkeminen. Vaikka kyseessä ei olekkaan mikään historiallinen todistusmateriaali, niin olikohan tuohon aikaan niin helvetisti noita "voimakkaita naissotureita" ja mustia taistelijoita
Jos jotain hyvää, niin feministit eivät ole tainneet itkeä sitä, kuten GTA 5:ssa että naisia tapetaan/yllyttää tappamaan naisia.
Noita homojuttuja en ole jaksanut perehtyä. Dialogit painan pikaklikkauksella ohi ja valitsen aina rahan tahi rakkauslogon, jotta mahdolliset turhat taistelut jäävät väliin. En usko, että niiden valitseminen tai valitsematyta jättäminen jotenkin "jalostaisi" perehtyessään pelaajaa sen enempää "korrektisessa propagandassa" hero tai rogue-suuntiin.
Että juuh, ei varmaan tältäkään peliltä ole syytä lähteä vaatimaan yhtään minkäänlaista tarkkuutta mihinkään suuntaan. Se on peli, ei historiankuvaus.
Siis jos sulla on jouskarissa muiden aseiden/kykyjen bonuksia esim 20% warrior/stealth bonari niin vaikuttaa sitten myös niihin mutta pelkkä tuli/myrkky vaikuttaa pelkästään jouskariin, ei muihin.Miten aseet vaikuttavat statseihin? Vaikuttaako ase, joka ei ole aktiivisena? Esim. vaikuttaako jousen bonarit jos mätkii miekalla?