Assassin’s Creed:Odyssey (PS4, PC, Xbox)

Taisi tehdä ekalla pelikerralla Windows tai jokin muu ohjelma jotain taustalla. Nyt ei ole vielä kertaakaan käynyt prossun käyttöasteet tapissa ja pyörii tasaisesti 60FPS. Edelleen maistuu peli :)
 
Taisi tehdä ekalla pelikerralla Windows tai jokin muu ohjelma jotain taustalla. Nyt ei ole vielä kertaakaan käynyt prossun käyttöasteet tapissa ja pyörii tasaisesti 60FPS. Edelleen maistuu peli :)

Ite oonn huomannu, että tämä bugaa välillä siten, että tahmailee enemmän kun normaalisti. Varsinkin, jos koneella on tehnyt ensin jotain muuta, esim. Surffailu netissä tms. Ite boottaan koneen ai a ennen ku alan tätä pelailemaan. Samaa teki jo Origins.
 
Tuo bounty-systeemi on kieltämättä hieman hölmö, kun miettii miten nopeasti tiedon pitää kulkea, että minuutin sisällä tapahtuneesta lähtistöllä mercenary etsii sinua. Alun pienen ärsytyksen jälkeen tajusin, että nuo mercenarythan ovat mitä mainioin tulonlähde ja pidinkin pari kolme pykälää bountya päällä koko ajan. Ei ollut rahasta, varusteista taikka resursseista enää pulaa sen jälkeen. Itse asiassa ongelmaksi muodostui ennemminkin se, että bounty putosi itsestään liian nopeasti minun makuuni ja jouduin rikkomaan immersiota tappamalla siviilejä. Mikä sekin on muuten vittumaista, koska kun alat mätkimään siviiliä turpaan, muut juoksevat karkuun, eikä todistajia jää, joten bounty ei nouse.

Immersiota rikkovia asioita pelissä oli monia ja toivonkin, että vaikka ne saattavat melko mitättömiltä ja tarpeettomalta lisätyöltä tuntua pelin tekemisen näkökulmasta, niin esim. niinkin yksinkertainen asia kuin ruumiiden löytäminen aiheuttaisi muutakin toimenpidettä kuin hetkittäinen päätön säntäily. Kuten edellä todettiin, tuntuu vähän tyhmältä, että alun paniikin jälkeen linnakkeiden sotilaat jatkavat elämäänsä kuin ei mitään. En minä nyt tarkoita tietenkään, että pitäisi jotain hautajaisia alkaa järjestämään, mutta vähintään ruumiin kärrääminen jonnekin muualle ja valmiustason nosto olisi paikallaan. Se myös lisäisi taktisia elementtejä peliin, missä linnakkeiden tyhjentäminen on poskettoman helppoa, joskin hivenen aikaa vievää, jos vain malttaa varjoista napsia vihollisia pois.
 
En minä nyt tarkoita tietenkään, että pitäisi jotain hautajaisia alkaa järjestämään, mutta vähintään ruumiin kärrääminen jonnekin muualle ja valmiustason nosto olisi paikallaan.

Kyllähän ne vie ruumiita muualle. Aika usein ne rupeaa keräilemään niitä ja vie ne jonnekin sivulle kasaan yms. Mielestäni ihan kiva pieni lisä, muuten kyllä olen samoilla linjoilla.
 
Ite oonn huomannu, että tämä bugaa välillä siten, että tahmailee enemmän kun normaalisti. Varsinkin, jos koneella on tehnyt ensin jotain muuta, esim. Surffailu netissä tms. Ite boottaan koneen ai a ennen ku alan tätä pelailemaan. Samaa teki jo Origins.
Taitaa olla sama juttu itselläkin. Nytkin ihan keskellä merta pienellä saarella seikkailen ja muita NPC-hahmoja ei ole lähellä. Silti prossun käyttöasteet 100 prosentissa. Jotain pielessä tässä pelissä selvästi.
 
Kyllähän ne vie ruumiita muualle. Aika usein ne rupeaa keräilemään niitä ja vie ne jonnekin sivulle kasaan yms. Mielestäni ihan kiva pieni lisä, muuten kyllä olen samoilla linjoilla.

Totta! Nehän nostelevat kaverinsa olalle. Olipas mukavan noloa nillittää jostain ja unohtaa, että pelissä on jo kyseinen ominaisuus. :D
 
Ihan ok tämä pyörii vanhemmallakin raudalla, putoilee joissain paikoissa väkisinkin sinne 40fps tienoille, ja yleensä cpu:n takia. Med - very high sekoituksella saa suht tasaisen 50fps:n.

Aika vahvat Witcher ja Shadow of Mordor fiilikset jää pelistä. Ubisoft vihdoinkin oppinut jotain muilta ja saattaa olla eka AC minkä jaksaa pelata läpi.
 
Ihan ok tämä pyörii vanhemmallakin raudalla, putoilee joissain paikoissa väkisinkin sinne 40fps tienoille, ja yleensä cpu:n takia. Med - very high sekoituksella saa suht tasaisen 50fps:n.

Aika vahvat Witcher ja Shadow of Mordor fiilikset jää pelistä. Ubisoft vihdoinkin oppinut jotain muilta ja saattaa olla eka AC minkä jaksaa pelata läpi.
Itse jaksanut nelosen, Roaguen ja syndicaten pelata lävitse ja sitten originsin siis tarinan puolesta.

Kyllä tää alkaisi olemaan ykkönen mutta nelonen oli itselleni se "the" assasins creed vaikka kakkostakin pelasin boxilla aikoinaan mutta jostain syystä se ei uponut ja eka oli sitten nelonen josta sitten innostuinkin sarjasta.

Annan tippejä jos joku sattuneesta syystä painii saman ongelman kanssa:
apVmbbn.jpg
Tätä tehtävää yritin suorittaa jokusen aikaa ja välissä toki tein muitakin mutta kaveri ei antanut oikeata dialogia vaikka olin suorittanut tehtävän mutta jossain välissä kun ne kuusi karhun nahkaa oli repussa niin olin lähtenyt vissiin tekee jotain muita ja käynyt kauppiaalla ja myynyt varastot tyhjäksi niin jostain syystä ne tehtävän karhun nahat EIVÄT tallennu sinun quest listaan vaan sinne perus hommaan ja siksi mulla olikin ongelmia.

Googletin ja löysin ongelman, minulla oli liian vähän niitä karhun nahkoja vaikka peli sanoikin että palaa nytten sinne tehtävän antajan luokse.
Peli siis rekisteröi jossain välissä että minulla oli nahkoja mutta ei rekisteröinyt sitä että tein välissä jotain muuta ja sitten olikin vähemmän tai myynyt kaikki.
Tulevaisuuden varalta kannattaa suorittaa kaikki sivutehtävät suoraan ja eikä lähtee sooloilee, itse tykkään availla tehtäviä ja lähtee tekee jos samalla alueella on monia ja tässä näkyi homma.

Muuten olen selvinyt ilman isompia ongelmia ellei lasketa sitä että hahmot vähän bugaa jne perus settiä mutta ei mitää peliä tappavaa ole tullut.
 
Ihan ok tämä pyörii vanhemmallakin raudalla, putoilee joissain paikoissa väkisinkin sinne 40fps tienoille, ja yleensä cpu:n takia. Med - very high sekoituksella saa suht tasaisen 50fps:n.

Aika vahvat Witcher ja Shadow of Mordor fiilikset jää pelistä. Ubisoft vihdoinkin oppinut jotain muilta ja saattaa olla eka AC minkä jaksaa pelata läpi.

Jos tää maistuu, niin kannattaa ehdottomasti tsekata myös edellinen osa, eli origins. Omasta mielestä se on aikalailla tasoissa tän kanssa. Pieniä eroja löytyy, kuten se, että vihut ei skaalaudu ylöspäin sun hahmon mukana, eli aljupään alueilla on loppuvaiheessa "kiva" niittää heikompia.
 
Jos tää maistuu, niin kannattaa ehdottomasti tsekata myös edellinen osa, eli origins. Omasta mielestä se on aikalailla tasoissa tän kanssa. Pieniä eroja löytyy, kuten se, että vihut ei skaalaudu ylöspäin sun hahmon mukana, eli aljupään alueilla on loppuvaiheessa "kiva" niittää heikompia.
Skaalautuuko tässä uusimassa nuo viholliset ?
 
Skaalautuuko tässä uusimassa nuo viholliset ?

Valitettavasti näin on. Ihan pikkulevelialueella ne tulee pari levua perässä, mutta skaalautuu silti koko aika mukana. Originsissa tämän sai erikseen päälle, kun vakiona oli pois päältä. Lähinnä tämä raivostuttaa sen vuoksi, että jokikinen puuma, peura, kana ja susi on sinun kanssa tasoissa ja ihan yhtä tappava. Joo realismia ehkä, mutta ei niin kivaa.
 
Valitettavasti näin on. Ihan pikkulevelialueella ne tulee pari levua perässä, mutta skaalautuu silti koko aika mukana. Originsissa tämän sai erikseen päälle, kun vakiona oli pois päältä. Lähinnä tämä raivostuttaa sen vuoksi, että jokikinen puuma, peura, kana ja susi on sinun kanssa tasoissa ja ihan yhtä tappava. Joo realismia ehkä, mutta ei niin kivaa.
Laitetaan parempi levalaaminen systeemi ja samalla tapetaan se hyöty kun viholliset levelaa mukana :\
 
Laitetaan parempi levalaaminen systeemi ja samalla tapetaan se hyöty kun viholliset levelaa mukana :\
Jos nää ei tulisi perässä niin peli olisi naurettavan helppo koska itsekkään en mikään proo pelaaja ole ja hardilla peli on "helppo" jos on vain kärsivällinen.

Toki tää illusio hajoo kun kana laittaa 60 hahmoa turpaan mutta kuitenkin.

Onhan toki nytten niin että edellä olevat alueet ovat isompi levelisiä mutta vanhemat alueet nousevat pelaajan kanssa mutta sitten jos olet jättänyt alku kentässä jonkun 5lvl tason mission tekemämättä ja noussut sinun kanssasi vaikka 30 niin sä saat kuitenkin paljon enemmän expaa siitä koska korkeampi taso.
 
Ite en oikein ymmärrä mikä pointti koko levelaamisessa on jos vihollistenkin levelit kehittyy sun vauhdissa. Niinhän sen pitäisi mennä että mitä enemmän kehityt, sitä paremmin pärjäät vihollisille.
 
Ite en oikein ymmärrä mikä pointti koko levelaamisessa on jos vihollistenkin levelit kehittyy sun vauhdissa. Niinhän sen pitäisi mennä että mitä enemmän kehityt, sitä paremmin pärjäät vihollisille.

Tässä pelissä se hyöty on että menestyy niillä vaikeammilla alueilla, jotka eivät skaalaudu alaspäin. Ja menestyy vaikeampien mercenaryjen kanssa. Toimii oikein mainiosti, eikä omalla kohdallani pilaa pelinautintoa tippaakaan.
 
Tässä pelissä se hyöty on että menestyy niillä vaikeammilla alueilla, jotka eivät skaalaudu alaspäin. Ja menestyy vaikeampien mercenaryjen kanssa. Toimii oikein mainiosti, eikä omalla kohdallani pilaa pelinautintoa tippaakaan.
Tämä on myös tätä pelaajien aliarviointia kun ei haluta tehdä mistään liian vaikeaa
 
Ite en oikein ymmärrä mikä pointti koko levelaamisessa on jos vihollistenkin levelit kehittyy sun vauhdissa. Niinhän sen pitäisi mennä että mitä enemmän kehityt, sitä paremmin pärjäät vihollisille.
Levuttamisessa on se hyöty tässä tapauksessa että saat enemmän mahdollisuuksia päihittää vihollisesi kuin vrt alkuu kun olet samalla tasolla vihollisesi kanssa.

Eli vaikka vihollinen tulee pari tasoa sua perässä mutta jos olet kehittänyt omaa hahmoasi pelityylillesi niin aikamoinen puolijumala pelaaja on ellet ihan oikeasti ole täys mämmikoura.

Toki tämän levuttamisenkin olisi voinut tehdä paremmin ettei koira tai mummo luudan kanssa enää 60 tason sankaria piekse, joskus kun tulee kunnon mayhemi niin huvittavaa katsoa kuin mummo luudan kanssa on melkein pahempi vastus kuin täydessä varusteissa oleva sotilas.

Silti muistelen pelolla Dead Islandia missä sait lopussa aseet ja niistä ei käytänössä mitää hyötyä ollut kun zombiet tuli perässä tasoissa.

Edit: Eilen muuten tuli tehtyä perus ubit että kehitin hahmoa liikaa ja tuli juostua pelin loppu lävitse "vahingossa"
Mulla sama synti Far cry peli sarjassa myös.
 
Viimeksi muokattu:
Yli 80h nyt paukuttanut ja vähän alkaa maistua jo puulta. Hirveä pakkomielle käydä kaikki ?-merkit läpi jotta varmasti saa kaiken legendaarisen lootin jne mutta tarinassa en ole edennyt juurikaan Spartaan saapumisen jälkeen. Ei mitään hajua kuin paljon tarinaa on vielä jäljellä.. Vielä olis neljä isompaa aluetta koluttavana (Arkadian viereiset, Makedonia ja Boetias tjsp) jonka jälkeen voi juosta questit läpi ja pelin sais sitten päätökseen ..

Typerää myös huomata että omillaan seikkaileminen rikkoo joitakin sivutehtäviä. Kävin Arkadian kokonaan läpi clearaamassa, ja yhdessä fortissa oli tuo Nation Leader, joka
olikin sitten myös cult-jäsen vaikken tätä tiennyt. Ihmettelin kun en saanut cultist clue-itemiä vaan edelleen tuossa on Cultist clues 3/5 tuossa leaderissa vaikka 4 jo tapettuna. No kävin vähän googlettamassa ja ilmeisesti saan tuon myöhemmin tarinan mukana, mutta tuon leaderin ennenaikainen kuolema eväsi minulta useamman sivutehtävän jota en nyt voi suorittaa.
 
Nostin PC:n vaihteeksi olohuoneeseen ja löin koneen Sonyn 4K telkkariin kiinni.
By the gods sentään miltä Odyssey näyttää HDR:n kanssa :jd:. Vaikka ei ihan (lähellekkään) 4K:ta i7 4790k+GTX 1080 kanssa päästä, että 60fps pysyy, mutta siltikin :love:. Varmasti kokonaisuudessaan yksi parhaimman näköisistä peleistä mitä on tullut pelattua.
 
Viimeksi muokattu:
Yli 80h nyt paukuttanut ja vähän alkaa maistua jo puulta. Hirveä pakkomielle käydä kaikki ?-merkit läpi jotta varmasti saa kaiken legendaarisen lootin jne mutta tarinassa en ole edennyt juurikaan Spartaan saapumisen jälkeen. Ei mitään hajua kuin paljon tarinaa on vielä jäljellä.. Vielä olis neljä isompaa aluetta koluttavana (Arkadian viereiset, Makedonia ja Boetias tjsp) jonka jälkeen voi juosta questit läpi ja pelin sais sitten päätökseen ..

Typerää myös huomata että omillaan seikkaileminen rikkoo joitakin sivutehtäviä. Kävin Arkadian kokonaan läpi clearaamassa, ja yhdessä fortissa oli tuo Nation Leader, joka
olikin sitten myös cult-jäsen vaikken tätä tiennyt. Ihmettelin kun en saanut cultist clue-itemiä vaan edelleen tuossa on Cultist clues 3/5 tuossa leaderissa vaikka 4 jo tapettuna. No kävin vähän googlettamassa ja ilmeisesti saan tuon myöhemmin tarinan mukana, mutta tuon leaderin ennenaikainen kuolema eväsi minulta useamman sivutehtävän jota en nyt voi suorittaa.

Tässä on kieltämättä pakottava tarve koluta jokainen paikka ja questi läpi. Kokonaiseteneminen näyttäisi olevan 38% ja leveleitä kertynyt 40 tunnissa 39. Jos tätä menoa mennään, niin peli läpi jossain 100h kohdalla :D

Tämän jälkeen lähteekin sitten Origins tai vaihtelun vuoksi Syndicate tulille.
 
Tässä on kieltämättä pakottava tarve koluta jokainen paikka ja questi läpi. Kokonaiseteneminen näyttäisi olevan 38% ja leveleitä kertynyt 40 tunnissa 39. Jos tätä menoa mennään, niin peli läpi jossain 100h kohdalla :D

Tämän jälkeen lähteekin sitten Origins tai vaihtelun vuoksi Syndicate tulille.

Jostain kumman syystä mulla aina peleissä loppuu tuo koluamisen into heti jos tarinan saa päätökseen vaikka niillä ei oikeastaan ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Olinkin aika lopussa peliä ja tuli peli läpäistyä eilen, jolloin jäi Makedoniasta suurin osa koluamatta ja Achais sama juttu. Kultin jäsenet kävin vielä listimässä ja siihenpä tuo jäi. Tasolle 60 pääsin, ja kaikki "normi" sivutehtävät tein. Mitään bountyja tai Conquest-battleja en jaksanut vääntää.

Pelin loppu oli ihan ok mutta taistelu Daemosia vastaan oli pettymys. Olisi voinut olla haastavampi ja pitempi taistelu :(. Parempi "lopetus" peliin oli oikeastaan tuo Atlantis-sivutehtävän lopetus. Niinpä jäänkin nyt innolla odottelemaan tuota tulevaa Atlantis-DLC:tä.

Niin joo ja 90h näytti pelin kello että kyllähän tässä sai vastinetta rahalle, vaikkakin 69h näistä oli "amerikan serkun" versiossa :D. Tuskin olisin jaksanut pelata peliä loppuun ilman uusimpia päivityksiä eli level-cap nostoa ym.
 
Pelin läpipeluu ois nyt valmis, ? -merkkejä on vielä koluamatta joten niistä ei sen enempää, osa paikoista tutkimatta. 96 tuntia pelikellossa. Taso on 55. Kassandra on mahtava. Yksinpeli ei tässä päässyt missään vaiheessa maistumaan puulta, mikä on melkoinen saavutus. Valintojen määrä yllätti jokseenkin, koska ajattelin niitä olevan vähemmän kokonaisuudessaan. Ääninäyttely on ainoa, joka jossain kohtaa on selkeästi päässyt dippaamaan joidenkin hahmojen kohdalla, mutta se ei kokonaisuutta tosiaan häiritse. Nyt pääsee mätkimään Leonidaksella persialaisia ja aloittelee tuota Dariuksen DLC:n avaamista.
 
Oliko tässä se Originsin tyylinen sightseeing, jos ei niin kiinnosta tarinaa vaan haluaa nähtävyyksiä katsella?
 
Oliko tässä se Originsin tyylinen sightseeing, jos ei niin kiinnosta tarinaa vaan haluaa nähtävyyksiä katsella?

Valitettavasti ei ole. Tässä on hieman enemmän otettu vapauksia mitä tulee koko maailmaan, vaikka toki Ateena, Sparta ym. ovatkin suhteellisen hienoja ja ympäri Kreikan löytyy kyllä tuttuja kohteita. Ainoa lohtu tässä on etsiä ns. historical locationeja, joista saa kartalla lisätietoa kun ottaa filtterillä ne esiin.
 
Jotenkin Originsin jälkeen tästä jäi vain Ubisoftin cashgrab päällimäisenä mieleen.
Ei tästä enää samoja fiboja saa mitä Originsista. Siinä sentään yrittivät ja onnistuivat tekemään jotain eri tavalla välivuoden jälkeen. Nyt tuntuu melko samalta peliltä, mihin lyöty vaan helvetisti kaikkea päälle. Tunnelma puuttuu, hahmot tylsiä, laivataistelut tuntuu turhilta. Ja täytyy myöntää että Egypti kolahti enemmän, hieno miljöö.
Kyllä jatko-osa tarvis Bayekille saada, paras hahmo näistä Ezion jälkeen. Odyssey Kassandralla nyt ehkä pystyis pelaamaan, vaikka ei mikään hyvä protagonisti olekaan, mutta helvetin typerät asiat pilaa pelikokemuksen esim. tuo vihollisten turpaan mättäminen ja levuttaminen.
 
Jotenkin Originsin jälkeen tästä jäi vain Ubisoftin cashgrab päällimäisenä mieleen.
Ei tästä enää samoja fiboja saa mitä Originsista. Siinä sentään yrittivät ja onnistuivat tekemään jotain eri tavalla välivuoden jälkeen. Nyt tuntuu melko samalta peliltä, mihin lyöty vaan helvetisti kaikkea päälle. Tunnelma puuttuu, hahmot tylsiä, laivataistelut tuntuu turhilta. Ja täytyy myöntää että Egypti kolahti enemmän, hieno miljöö.
Kyllä jatko-osa tarvis Bayekille saada, paras hahmo näistä Ezion jälkeen. Odyssey Kassandralla nyt ehkä pystyis pelaamaan, vaikka ei mikään hyvä protagonisti olekaan, mutta helvetin typerät asiat pilaa pelikokemuksen esim. tuo vihollisten turpaan mättäminen ja levuttaminen.
Kun RDR2 tuli niin jäi mulla Origins kesken täysin.

Mutta ihan samat fiilikset tuli jo ekan ~10-15 tason kohdalla että "tämä on Origins, mutta paskemmilla mekaniikoilla". 90% siitä mikä Originsissa oli hyvää on onnistuttu ryssimään, niin vastustajien levelöinnistä, levelin nostamisen nopeudesta, skilleistä, itemeistä, jne. Meritaistelut on jo nähty ja tehty paremmin vanhemmissa Creedeissä.

Bayek tosiaan jäi parempana hahmona mieleen eikä Originsissa oikeastaan ärsyttänyt mikään muu kuin pari boss-fightiä ("pakko tapella tavalla X vaikkei ihan selvä heti olekkaan") ja sen kanssa oli koko ajan sellainen "pakko pelata loppuun" -fiilis.

Katsotaan nyt jos tämän ottaisi uudelleen työn alle kohta, ellei joku muu vie taas huomiota.
 
Itselleni taas oli niin että tätä pelattaessa tuli mieleeni että originsin olisi pitänyt olla tämä.
Egypti ehkä omaakin maailmaan oli parempi kun tässä on tuota lääniä aivan mahdottomasti ettei kerkee käydä kaikkia läpi.

About 100h mulla meni tarinan läpäisyyn ja suurimalti osin isompia sidequesteijakin sain tehtyä ja jotain kymmeniä niitä pienempiä sivutehtäviä(tapa/kerää ne tms)
Uplay ilmoitti 96% suoritus prosentiksi mutta alkoihan toi taisteluväsymys jo lopussa tulemaan ja sitten päätin "juosta" tarinan läpi, onneksi suhteelisen onnellisella lopulla ettei käynyt witcher 3:sta

Nytten jätin pelin paitsioon ja sitten keväällä pelailee kun season passin mukana tulleet kaikki DLC on julkaistu niin lähdettään Kassandran kanssa seikkailemaan uudemman kerran.

Tulevissa päivityksissä:
This Month in Assassin’s Creed Odyssey – January 2019

ENEMY SCALING
One of the most community-requested features since launch is coming this month. With the next update you will be able to adapt enemy scaling settings to your preferences.
enemy%20scaling_342428.png


@aatu89
Toiveisiisi ehkä vastataan:
Huhun mukaan seuraava Assassin's Creed on nimeltään Adder, ja julkaisu tapahtuu 2020
Kenellekään ei tule yllätyksenä se, että Ubisoftin Assassin's Creed saa jatkoa tulevaisuudessa. Nyt Reset Erassa huhuillaan, että nimenä olisi Adder, ja tapahtumapaikkana Italia. Ajallisesti peli sjoittuisi melko pian Assassin's Creed Originsin jälkeiseen aikaan, ja assassinoimassa olisivat Aya ja Bayek. Aiemmissa peleissä nähty Brotherhood-mekaniikka olisi jälleen mukana, ja julkaisun olisi määrä tapahtua maaliskuussa 2020.
 
Itse diggaisin jos tekisivät edes yhden pelin jossa peli sijoittuukin nykyaikaan eli Deus Ex-mainen hiippailupeli aseineen ym.

Originsia en edes läpi pelannut mutta vissiin pitänee jos seuraava peli sijoittuu Originsin tapahtumien jälkeen.
 
https://assassinscreed.ubisoft.com/...-month-in-assassins-creed-odyssey-january2019
Täytyypä antaa sitten vielä mahdollisuus.

Kyllä varmaan tuleekin jatkoa, Odyssey tuntuu muutenkin vähän tälläiseltä pakolliselta vuosi julkaisulta. Ei se nyt huono peli ole, mutta jos näitä aletaan taas vuosittain puskemaan, niin ei vaan jaksa. :dead: Ubi vois vaikka lyödä jonkun uuden IP:n tähän väliin.
 
Kyllä varmaan tuleekin jatkoa, Odyssey tuntuu muutenkin vähän tälläiseltä pakolliselta vuosi julkaisulta. Ei se nyt huono peli ole, mutta jos näitä aletaan taas vuosittain puskemaan, niin ei vaan jaksa. :dead: Ubi vois vaikka lyödä jonkun uuden IP:n tähän väliin.

Ei ole uusi IP mutta on veikkailtu, että Ubilta tulisi tänä vuonna 2019 uusi Watch Dogs.
 
Tai miten olisi, jos Ubi lämmittelis uudestaan Prince of Persiaa? :hungry: Mun mielestä ei tarvis vuosittain näitä puskea, vaikka onkin eri story line eikä kukaan pakota tietenkään ostamaan.
 
Tai miten olisi, jos Ubi lämmittelis uudestaan Prince of Persiaa? :hungry: Mun mielestä ei tarvis vuosittain näitä puskea, vaikka onkin eri story line eikä kukaan pakota tietenkään ostamaan.
Nippelitietona jos joku ei tiennyt niin Assassin's Creed sarja sai alkunsa Prince of Persiasta:
Tiesitkö? Assassin's Creed oli alun perin Prince of Persia
:
Kun Prince of Persia -klassikkosarja sai kasvojenkohotuksen vuonna 2003 ilmestyneessä Sands of Time -pelissä, siitä tuli välitön hitti. Sands of Timen luova ohjaaja Patrice Désilets asetettiin myös suunnitteilla olleen sivuseikkailun ruoriin. Désilets kuitenkin uskoi, että seinillä juoksentelevan prinssin seikkailut oli sellaisenaan pumpattu kuiviin. Hänen mielestään prinssi ei ensisijaisesti ole toimintasankari, vaan joku, joka odottaa kuninkaaksi tuloa. Niinpä lähetymistapaa lähdettiin muuttamaan seuraavaa peliä varten.

Désilets oli innostunut salaseuroista, ja oli tuohon aikaan erityisen viehättynyt Lähi-idän alueella toimineesta Hashashin-järjestöstä. Tästä poiki ajatus: mitä jos pelaaja ei pelaisikaan itse prinssinä? Idean ympärille alkoi nopeasti kasvaa uusi asetelma. Pelaajan tehtävänä olisi toimia salamurhaajana ja suojella tekoälyn ohjaamaa nuorta prinssiä. Ensimmäisen vuoden ajan pelin nimi olikin Prince of Persia: Assassins.

Projektin edistyessä salamurhaaja kuitenkin työnsi pelin keskiössä ollutta prinssiä yhä enemmän ja enemmän taka-alalle. Peli oli Désilets'n mukaan yhä Prince of Persia, mutta Ubisoftin harmiksi varsinainen prinssi loisti poissaolollaan. Lisäksi peli oli synkempi ja ammensi historiankirjoista huomattavasti enemmän kuin sarjan aikaisemmat osat. Ohjaajan vakuutteluista huolimatta lopullinen tuote muistuttikin yhä vähemmän ja vähemmän sarjan peliä, vaikka parkour-henkinen toiminta pysyikin mukana. Lopulta Ubisoft iski hanskat tiskiin ja myöntyi luomaan kokonaan uuden nimikkeen Désilets'n visiota varten.

Désilets on kertonut olevansa varma, että Prince of Persia: Assassins olisi asetelmansa puolesta toiminut. Ehkä henkivartija-ajatus pidetään mielessä, mikäli Persian prinssin seikkailut polkaistaan joskus uudelleen käyntiin?
Capcom työsti toiminnallisempaa ressa peliä joka muuttui sitten Devil May Cryksi.

Eikä Assassins Creed pelejä suinkaan vuodessa tehdä vaikka niitä julkaistu, Originsin tiimi oli vastuussa Black Flagista joten vuoden lykkäyksellä Origins oli kehityksessä neljä vuotta ja samalla Odysseykin.

9brtwNX.jpg

Toivottavasti jonne swägä meininki on sitten siinä unohdettu... Vieläkin puistattaa se watch dogs 2:n teinipelleily... :wtf:
Samaa mieltä, vaikka kakkosessa oli jo hakkerointi ja muut paremalla tolalla mutta kyllä se tarinana ja hahmona oli kivempi pelata ykköstä.
Tuli ostettua halvalla season passi niin nytten toisella pelikerralla pakko kärsiä vain noi puisevat hahmot.
 
Samaa mieltä, vaikka kakkosessa oli jo hakkerointi ja muut paremalla tolalla mutta kyllä se tarinana ja hahmona oli kivempi pelata ykköstä.

No tämäpä se. Ykkösen Chicago ja protagonisti, vaikka osin kliseinen "kostan tyttäreni kuoleman jengiläisille", on aika moneen kertaa viihteessä nähty kuvio, oli se paljon tunnelmallisempi kokonaisuus. Tykkäsin toki kakkososasta pelimekaniikaltaan enemmän, mutta liikaa swägiä, liikaa jonneilua, liikaa LGBT:n työntämistä feissiin. Toki siinä oli kyllä hyviäkin kohtia ja hyviä kohtauksia, mutta jonneilu ja swägäily ei kyllä napannut yhtään. Itse jopa välillä fiilistelen ykkösosaa vieläkin ihan vaan autolla ajelemalla jne. mutta San Franiin ei kyllä ole ollut juurikaan ikävä.
 
Fanit suuttuivat salamurhaajan heteroudesta - Ubisoft pyysi pelaajilta anteeksi

Vapaasti valittavaan ja edettevään maailmaan tottuneet Assassin's Creed Odyssey -fanit ovat tuohtuneet pahasti tuoreesta lisäsisältöpaketista. Juonilanka vie nimittäin tarinaa häpeilemättömästi suuntaan, joka ei ole faneille lainkaan mieleen.

Varoitettakoon tässä välissä, että uutinen sisältää spoilereita, joten lukeminen omalla vastuulla.

näennäisen valinnan, joka ei kuitenkaan todellisuudesa vaikuta etenemiseen (alla olevalta videolta voi nähdä vaihtoehdot). Salamurhaajatar Kassandra saa päätöksestään huolimatta jälkikasvua, mikä tarkoittaa sitä, että käsikirjoitus on fanien silmissä pakottanut pelaajan heteroseksuaalisuuden muottiin. Näinpä aiemmin tarjottu mahdollisuus siveelliseen elämään, tyttöjen väliseen rakkauteen tai avoimempaan elämöintiin on viety pois.

Fanipalaute osoittautui niin äänekkääksi, että pelin kehityksestä vastaava Jonathan Dumont joutui pyytämään ratkaisua anteeksi Redditissä. Suututtanutta miehen ja naisen välistä romanttista suhdetta kuvattiin tekijöiden epäonnistumisena.

"Olemme lukeneet palautetta uudesta tarinasisällöstä, ja haluamme pyytää anteeksi pelaajien pettymystä hahmon romanttiseen valintaan. Tarinan tarkoitus oli kertoa kuinka assassiinien verilinja jatkuu, mutta kommenttienne perusteella on selvää, että epäonnistuimme tavoitteessamme."

"Olemme ottaneet opiksi palautteestanne. Tämä on ollut meille oppimiskokemus. Ymmärrämme miten kiintyneitä olette Kassandraan ja Alexiosiin, ja epäonnistumisemme on meille kova paikka. Työskentelemme entistä kovemmin taataksemme, että pelaajien valinnat Assassin's Creed Odysseyssä kantavat myös lisäsisältöpakettien puolelle, jotta hahmonne pysyvät uskollisina toiveillenne läpi tarinan."

Se, miten Ubisoft aikoo päästää irti heteroseksuaalisen parisuhteen kahleista, selvinnee maaliskuussa julkaistavassa Bloodline-laajennuksessa.

Ei pysty käsittää nykyajan menoa

giphy.gif

Edit: No jooh, laiskaa käsikirjoittamista ollut tuon lopun osalta mutta eikö muka pelaajat ragenut tuosta vaan homot ja lesbot?
 
Viimeksi muokattu:
Eilen poksahti pleikalla platina trophy pelistä, peliaika näytti n. 70h. Paljoa ei edes jäänyt läpipeluun jälkeen tehtäväksi tuon eteen, kun pelityksen aikana tutkii paikkoja ja keräilee materiaaleja. Viimeisimpinä oli vedenalaiset paikat + laivan kehitys, jotka ei aina napostellut kesken muun pelauksen.

Kokonaisuutena todella tyytyväinen mihin suuntaan AC sarja on nyt parin edellisen pelin myötä mennyt. Itse pidän todella paljon tuosta gearin + skillien lisäämisestä ja muutaman kerran tuli vaihdettua buildia mikä piti paremmin mielenkiintoa yllä. Tähän oli myös saatu hyvin erilaisia sivujuttuja tehtäväksi pääjuonen lisäksi, ettei tarvinnut tehdä vain puuduttavia salakuuntelu / fetch questeja. Hirveästi ei tullut tehtyä bounty boardin tehtäviä, mutta kaikki quest sarjat tein ja suurimman osan huutomerkki questeista muutenkin.
 
Vapaasti valittavaan ja edettevään maailmaan tottuneet Assassin's Creed Odyssey -fanit ovat tuohtuneet pahasti tuoreesta lisäsisältöpaketista. Juonilanka vie nimittäin tarinaa häpeilemättömästi suuntaan, joka ei ole faneille lainkaan mieleen.
Tässä olisi mahdollisuus oivaan vetoon UBIsoftin puolesta. Tehdään AC: Odyssey 2, jossa hahmona on edellisen pelin hahmojen jälkikasvu.

Mikäli Odyssey 1:ssä on valinnut että on lesbo/homo, peli ottaa savesta tiedot ja "Start Gamen" jälkeen tulee pari animaatiota ja "The End". :facepalm:

Samalla voidaan pätsätä eka peli niin että settingseissä on "Onko kaikki homoja? Yes/no" ja jos ruksaa sen niin koko maailma on tyhjä kun kukaan ei ole pakotettu lisääntymään...

:D

(*ttu tätä nykymaailmaa ja pakollista herneen nenään vetämistä...)
 
Tässä olisi mahdollisuus oivaan vetoon UBIsoftin puolesta. Tehdään AC: Odyssey 2, jossa hahmona on edellisen pelin hahmojen jälkikasvu.

Mikäli Odyssey 1:ssä on valinnut että on lesbo/homo, peli ottaa savesta tiedot ja "Start Gamen" jälkeen tulee pari animaatiota ja "The End". :facepalm:

Samalla voidaan pätsätä eka peli niin että settingseissä on "Onko kaikki homoja? Yes/no" ja jos ruksaa sen niin koko maailma on tyhjä kun kukaan ei ole pakotettu lisääntymään...

:D

(*ttu tätä nykymaailmaa ja pakollista herneen nenään vetämistä...)
Tätä se on, jos kassu olisi lähtökohtaisesti ollut hetero ja pelaajat olisivat kritisoineet todella köyhää päätöstä delsulle niin ubi ei olisi moksiskaan ollut mutta koska tilanteesta saatiin vähemistöjä loukkaava niin heti ollaan PR painajaisessa ja itkemässä anteeksi:dead:

Tilanteen olisi korjanut että yksi kolmesta eri vaihtoehdosta olisi vaikuttanut lopputulokseen ja näin "pakotettua" lopputulosta ei olisi tullut ja vähemistöpelaajatkin olisivat olleet tyytyväisiä ja peräti ihan hetero pelaajatkin jotka eivät olisi haluneet
Kassua Paksuksi
 
On se kummallista. Naiset tulee raskaaksi, homot ei saa keskenään lapsia. Tästä vedetään raget. Kyllä mä välillä ymmärrän miksi pari arabikaveria naureskee länsimaiden menolle...
 
Olen pelannut tuota 50 tuntia. Tarinasta 36% ja taso 37.

Välillä tökkii tuo Ubisoftin multikulttuurillinen tunkeminen. Vaikka kyseessä ei olekkaan mikään historiallinen todistusmateriaali, niin olikohan tuohon aikaan niin helvetisti noita "voimakkaita naissotureita" ja mustia taistelijoita :D
Jos jotain hyvää, niin feministit eivät ole tainneet itkeä sitä, kuten GTA 5:ssa että naisia tapetaan/yllyttää tappamaan naisia.

Noita homojuttuja en ole jaksanut perehtyä. Dialogit painan pikaklikkauksella ohi ja valitsen aina rahan tahi rakkauslogon, jotta mahdolliset turhat taistelut jäävät väliin. En usko, että niiden valitseminen tai valitsematyta jättäminen jotenkin "jalostaisi" perehtyessään pelaajaa sen enempää "korrektisessa propagandassa" hero tai rogue-suuntiin.
 
Olen pelannut tuota 50 tuntia. Tarinasta 36% ja taso 37.

Välillä tökkii tuo Ubisoftin multikulttuurillinen tunkeminen. Vaikka kyseessä ei olekkaan mikään historiallinen todistusmateriaali, niin olikohan tuohon aikaan niin helvetisti noita "voimakkaita naissotureita" ja mustia taistelijoita :D
Jos jotain hyvää, niin feministit eivät ole tainneet itkeä sitä, kuten GTA 5:ssa että naisia tapetaan/yllyttää tappamaan naisia.

Noita homojuttuja en ole jaksanut perehtyä. Dialogit painan pikaklikkauksella ohi ja valitsen aina rahan tahi rakkauslogon, jotta mahdolliset turhat taistelut jäävät väliin. En usko, että niiden valitseminen tai valitsematyta jättäminen jotenkin "jalostaisi" perehtyessään pelaajaa sen enempää "korrektisessa propagandassa" hero tai rogue-suuntiin.

Sitä historiallisen tarkkuuden vaatimusta voi alkaa miettimään ihan siltä lähtökohdalta, että peli alkaa siitä että matkustetaan ajassa historiaan toisen ihmisen kehoon, ja siellä historiassa sitten löytyy mm. seuraavia elementtejä:
-Teleporttaus
-Erinäköisiä hirviöitä joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa antiikin taruston ulkopuolella
-Lumottuja esineitä mitkä antaa ties mitä bonuksia

Että juuh, ei varmaan tältäkään peliltä ole syytä lähteä vaatimaan yhtään minkäänlaista tarkkuutta mihinkään suuntaan. Se on peli, ei historiankuvaus.
 
Että juuh, ei varmaan tältäkään peliltä ole syytä lähteä vaatimaan yhtään minkäänlaista tarkkuutta mihinkään suuntaan. Se on peli, ei historiankuvaus.

Aamen. Origins tosin teki sillä historian turneellaan ihan hyvää jälkeä, kun opetti miten tietyt paikat rakennettiin ja kertoi oikeita historiallisia taustoja. Yksinpeli sitten toki Originsissakin oli hyvää seikkailua. Odyssey taas otti vähän liberaalimpaa otetta tuohon mytologiaan ja jumaluuteen.
 
Kaipa se voisi sanoa että Assassin's Creediit lainaavat historiasta tapahtumapaikkoja/hahmoja ja sitten keittää oman soppansa niillä mausteilla.

Nytten kakkosta pelanut tässä vkl aikana niin kyllä Eziolle haluaisi Kassandran tai Alexioksen pelattavuutta :btooth:
Tänä vuonnahan toi 10v täyttääkin.
 
Miten aseet vaikuttavat statseihin? Vaikuttaako ase, joka ei ole aktiivisena? Esim. vaikuttaako jousen bonarit jos mätkii miekalla?
 
Miten aseet vaikuttavat statseihin? Vaikuttaako ase, joka ei ole aktiivisena? Esim. vaikuttaako jousen bonarit jos mätkii miekalla?
Siis jos sulla on jouskarissa muiden aseiden/kykyjen bonuksia esim 20% warrior/stealth bonari niin vaikuttaa sitten myös niihin mutta pelkkä tuli/myrkky vaikuttaa pelkästään jouskariin, ei muihin.

Käsittääkseni toin pitäisi vaikuttaa koska muutehan ei ollisi mitää järkeä lisätä noita juttuja niihin aseisiin.

Ja koskapa varusteissa on listat mihin varusteisiin voit mitäkin kykyjä(eli kaikkiin ei saa kaikkea) lisätä niin sanoisin että vaikuttaa ja siksi ne statsitkin nousevat valikossa kun lisäät jouskariin vaikka sen warriori lisän niin nostaa warrior damagea jne jne.
 
Onkohan tästä poistettu nyt denuvo tms. Tuntui eilen paljon vähemmän kuormittavan prossua noissa kaupungeissa, ku ennen. Ennen pienikin kylä nosti cpu käytön lähelle 100, mutta eilen tuota tapahtui vain noissa oikeesti isoissa kaupungeissa...
 
On se siellä kuten vmp, ainakin wikin mukaan.
Elleivät ole tyhmentäneet AI tai vähentäneet npc hahmojen määrää.

Ja tuskin poistaisivat parasta asetta ainakaan ennen kuin kaikki dlc on ilmestynyt ja niiden suojaukset murrettu.

Amerikan serkut kun eivät pääse nauttimaan kovin paljoa näistä dlc:stä vaan yleensä emoista.
Tämänkin hetkisen ass creed odyssey serkku versio on vieläkin 1.06 tasolla ja syy sille on että toimivia denuvo murtoja osaa tehdä vain pari ryhmää ja ilman denuvoa pelit murrettaan samana päivänä ja niihin yleensä saa joka ikisen päivityksen.
Tomb raideriin tai middle earthin ei ole saatavilla uusimpia dlc:tä

Tuossa syy miksi isot AAA kehittäjät käyttävät denuvoa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 478
Viestejä
4 558 165
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom