Asioita joita et ole huomannut

Voi hitto sentää. Myönnät vielä, että trollasit. Explorer on aika synonyymi meille vanhoille tarkoitaen edgeä, josta toki on jo hetken aikaa mennyt..
Ensimmäistä kertaa kuulen kenenkään viittaavan Edgeen explorerina, eihän siinä ole sitäkään vähää järkeä kun IE pysyi vielä pitkään sen tulon jälkeen mukana.
Ja ei, minä en trollannut, vaan luulin sinun puhuvan (Windows ensin, 8sta lähtien File) Explorerista niin kuin muidenkin ja sinun käyttävän ja olettavan muiden käyttävän jotain vaihtoehtoista tiedostoselainta. Sitä en tiedä mitä iällä on asian kanssa tekemistä mutta hyvän matkaa 40 paremmalla puolella täällä mennään, Windowsia sen eri Explorereilla käytetty siitä lähtien kun ne on ollut olemassa.

Ensimmäistä kertaa kuulen kenenkään viittaavan Edgeen explorerina, eihän siinä ole sitäkään vähää järkeä kun IE pysyi vielä pitkään sen tulon jälkeen mukana.
Ja ei, minä en trollannut, vaan luulin sinun puhuvan (Windows ensin, 8sta lähtien File) Explorerista niin kuin muidenkin ja sinun käyttävän ja olettavat muiden käyttävän jotain vaihtoehtoista tiedostoselainta. Sitä en tiedä mitä iällä on asian kanssa tekemistä mutta hyvän matkaa 40 paremmalla puolella täällä mennään, Windowsia ja sen eri Explorereja käytetty siitä lähtien kun ne on ollut olemassa.
Ehkä, tiedän ettet ole, olet liian nuori. Meille muille se on ollu puoli elämää ja tarttunut. Se ei ole muuttunut nimeä muuttamalla, vaikka oikeasti onkin muuttunut. Explorer vaa jäänyt. Sori iha helvetisti, että käytin sitä vielä. Se on vaa jäänyt. Sie vaa sotkit keskusteluta tarttumalla ihan typerään juttuun. Joo, ei ole explorer. Se on the EDGE. Huoh.

Ehkä, tiedän ettet ole, olet liian nuori. Meille muille se on ollu puoli elämää ja tarttunut. Se ei ole muuttunut nimeä muuttamalla, vaikka oikeasti onkin muuttunut.
Eiköhän tämä vänkääminen jo riitä, en ymmärrä miten voin olla liian nuori kun olen kirjaimellisesti käyttänyt Explorer-tiedostoselainta niin kauan kuin se on ollut olemassa ja IEn käytön lopetin vasta Edgen myötä

Näin vanhan ja ollut mukana kauan niin kaikki (pitäisi) tietää että IE = Internet Explorer ja Explorer = Windows Explorer / File Explorer.

Näin vanhan ja ollut mukana kauan niin kaikki (pitäisi) tietää että IE = Internet Explorer ja Explorer = Windows Explorer / File Explorer.
Jep, ja jossain vaiheessa brändäs edgeksi. Se oli multa suurin mahdollinen virhe vielä mennä exploriksi sanoon, ku selaimista puhutaan. Mut ei, ei ku suuri mode tuli ja sano, että se on suuri virhe. Voi minkä virheen tein. Edge, ku on olevinaan iha kauheen paljon parempi selain eikä sitä tule koskaan sekoittaa siihen vanhaan. omg. anteeksi. Keksikää vielä toinen varoitus antamatta varoitusta alkuperäiselle keskustelun paskojalle.

jahas, täällä meni ihan tunteisiin papoilla. Mosaicille taisin jotain html1.0:aa väsätä. Netscapet, varsinkin 1.1. sitten keuli.
IE = internet explorer -> sittemmin kait Edge. Moottori toki jotain ihan muuta.
Explorer = "tiedostonhallinta" ja paljon muutakin -> tuon restart palauttaa windowsin käyttäjäpalikat henkiin, ts eri asia.

Viimeksi muokattu:
Täytyy sanoa että jos joku sanoo minulle Explorer niin ensimmäisenä tulee mieleen kyllä se selain vaikka olen yli 25 vuotta tietokoneita käyttänyt.
Eikä mikään file explorer, itse asiassa vasta Win11 huomasin että sen kansiorakenteen nimi on File Explorer.
Klikkaa sitä ”kansiota” :rofl:

Täytyy sanoa että jos joku sanoo minulle Explorer niin ensimmäisenä tulee mieleen kyllä se selain vaikka olen yli 25 vuotta tietokoneita käyttänyt.
Eikä mikään file explorer, itse asiassa vasta Win11 huomasin että sen kansiorakenteen nimi on File Explorer.
Ei ole windows käli koskaan kaatunut? kaadetaan explorer.exe, ja sitten ctrl-esc (tms) saadaan run-komento esiin ja ajetaan explorer.exe, niin toimii taas..
kotikatsomoissa: kokeilepa;
control-alt-del -> task manager/tehtävien hallinta -> tapa/kill explorer.exe
control-alt-del -> task manager/tehtävien hallinta -> tiedosto/file -> suorita uusi tehtävä -> explorer.exe

(älä tee,jos on jotain kesken ja tallentamatta)

"IE" on selaimissa ollut aina, että erottuu.

Viimeksi muokattu:
Tiedostonimi on explorer.exe on varmasti tuttu jokaiselle yhtään enemmän tietokoneita harrastaneille henkilöille, ja se ei siis liity Internet Exploreriin, jonka tiedostonimi puolestaan oli iexplore.exe.

Explorer.exe ei oikeastaan liity pelkästään tiedostonhallintaan, vaan koko Windowsin käyttöliittymään, Start-menuineen ja tehtäväpalkkeineen kaikkineen...

Anyway, suomalaisittain File Explorer on aika hölmösti "resurssienhallinta".

Tiedostonimi on explorer.exe on varmasti tuttu jokaiselle yhtään enemmän tietokoneita harrastaneille henkilöille, ja se ei siis liity Internet Exploreriin, jonka tiedostonimi puolestaan oli iexplore.exe.

Explorer.exe ei oikeastaan liity pelkästään tiedostonhallintaan, vaan koko Windowsin käyttöliittymään, Start-menuineen ja tehtäväpalkkeineen kaikkineen...

Anyway, suomalaisittain File Explorer on aika hölmösti "resurssienhallinta".
Jeps eka explore instanssi hoitaa käyttöliittymän, jos avaat toisen se hoitaa sitä kansioiden selailua, ja sitä seuraava myös

Jeps eka explore instanssi hoitaa käyttöliittymän, jos avaat toisen se hoitaa sitä kansioiden selailua, ja sitä seuraava myös
Ja tästä aasinsiltana asioita joita et ole huomannut, niin oliko win98 tai 2000, jonka kirjautumisruudun pystyi ohittamaan painamalla help painiketta, sitten helpistä otti tulosta, lisää tulostin, valitse tulostimen ajuri ja sieltä kävi hakemassa explorer.exen ja työpöytä tuli näkyviin.

Ja tästä aasinsiltana asioita joita et ole huomannut, niin oliko win98 tai 2000, jonka kirjautumisruudun pystyi ohittamaan painamalla help painiketta, sitten helpistä otti tulosta, lisää tulostin, valitse tulostimen ajuri ja sieltä kävi hakemassa explorer.exen ja työpöytä tuli näkyviin.
95 ja 98 tais molemmat olla et riitti ko paino esciä.. nt vasta osas tietoturvaa edes hiukan..
Olihan esim officer 97 asennus koodi aina käypä ko laitto 123-12345678😁
Ja oli se hienoa ko jos koitit arvata passua ei päästänyt, mut jos keskeytit = pääsit 🤣
Edit 2000 pohjautui jo enempi nt.. siinä ei enää päässy niin helpolla sisälle

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
260 302
Jäsenet
74 585
Uusin jäsen
Kottero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom