Asioita joita et ole huomannut

Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 354
Kun olin lapsi/teini, niin itsestäänselvään kyllä-ei-kysymykseen saatettiin kaverien kesken vastata ivallisesti "arvaa kolme kertaa". Vitsi oli tietenkin siinä, että arvauskertoja oli enemmän kuin tarpeeksi.

Mutta vitsi toimisi periaatteessa myös muodossa "arvaa kaksi kertaa", koska silloinkin arvauskertoja on enemmän kuin tarvitaan asian selvittämiseksi.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 026
Meillä päin kyllä sanottiin juurikin "arvaappas kaks kertaa".
juu, ja tää oli jokotai kysymyksiin kun vastauis on jo selvä mutta jos onnistut silti arvaan väärin niin ei pitäis enää toisella mennä huti
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
USB-A sanoo moi.

Kyllä se täälläkin on ollut (ja vieläkin) se kaksi kertaa.
Toi USB-A -liitin on kyllä mielenkiintoinen tapaus, kun se ei tunnu noudattavan klassisen fysiikan lakeja, vaan vaikuttaa noudattavan enemmän kvanttimekaniikanlakeja tyyliin "Schrödingerin kissa". Jos "Schrödingerin kissa" ei ole tuttu, niin (en jaksa kirjoittaa koko stooria) kissa on laatikossa, jonne et näe, jolloin se on elävä ja kuollut samaan aikaan. Kun avaat laatikon on 50/50 mahdollisuus että kissa on elossa, ihan kuten USB-A -liitin. Kun yrität työntää USB-A-uros -liitintä USB-A-naaras -liittimeen katsomatta, niin se ei mene paikoilleen kun se koneen naaras-liitin on väärässä asennossa koska liittimet kohtaavat ja joku kvantti romahtaa, jonka vuoksi se naarasliitin asettuu väärään asentoon.

Nyt ollaan jo vähän viisaampia! OK, ei mennyt tuossa asennossa, niin ollappa fiksu ja kääntää se 200€ -pelihiiren USB-A -liitin 180-astetta. Nyt TULI TULOSTA: Sama vtun homma: kvantti romahti päinvastaiseen asentoon koneen päässä...

Ok, vitutus iski... Sukellat pää edellä pöydän taakse et näet koneen hanurin ja liittimet, johon yrität sitä pelihiirä liittää, hiiren liitin kädessä ja näet selkeästi missä asennossa se koneen USB-A -liitin on ja tuikkaat sen ykkösellä sisään ja hiiri herää eloon kuin viimeistä päivää!

Miksi se hiiren liitin meni niin helposti sisään kun sukelsit koneen taakse? Ihan selkeää: Se koneen USB-A -liittimen jokukvantti romahti välittömästi kun sun katse osui koneen liittimeen, eli se asettui jompaankumpaan asentoon, jonka jäkeen hiiren liittäminen onnistui ongelmitta kun se ei pystynyt vaihtamaan asentoaan päinvastaiseen liittimien kohdatessa. Helppoa toi kvanttimekaniikka, tjms. btw.
 
Liittynyt
02.04.2018
Viestejä
46
Tohon usb ongelmaan olen tässä kahdenkymmenenviidenvuoden käytön aikana kehittänyt ravistuspyöritystyöntömenetelmän, jolla 90% varmuudella menee viimeistään toisella sisään katsomatta. Olin edellä. Harmi, että type c vei etuni.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 189
Kun olin lapsi/teini, niin itsestäänselvään kyllä-ei-kysymykseen saatettiin kaverien kesken vastata ivallisesti "arvaa kolme kertaa". Vitsi oli tietenkin siinä, että arvauskertoja oli enemmän kuin tarpeeksi.

Mutta vitsi toimisi periaatteessa myös muodossa "arvaa kaksi kertaa", koska silloinkin arvauskertoja on enemmän kuin tarvitaan asian selvittämiseksi.
Ainakin mun mielestä tuo kolmesti arvaaminen oli siksi että kysymys/kysyjä on niin tyhmä ettei vielä välttämättä toisellakaan arvauksella osaa keksiä oikeaa vastausta.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 897
Ainakin mun mielestä tuo kolmesti arvaaminen oli siksi että kysymys/kysyjä on niin tyhmä ettei vielä välttämättä toisellakaan arvauksella osaa keksiä oikeaa vastausta.
Minusta tuo ei ole vitsi muttei myöskään mitenkään ilkeämielinen. Sillä lähinnä vahvistetaan kysyjän olettama johonkin itsestään selvänä pidettävään kysymykseen/vastaukseen.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 354
Ainakin mun mielestä tuo kolmesti arvaaminen oli siksi että kysymys/kysyjä on niin tyhmä ettei vielä välttämättä toisellakaan arvauksella osaa keksiä oikeaa vastausta.
Mutta miksi juuri kolme, jos kaksikin arvausta riittää tyhmäksi leimautumiseen? Kolmehan on yliampuvaa. Miksei saman tien vaikka neljä tai viisi tai kahdeksan, jotta yliampuvuus olisi selvää? :)
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 354
Netti on yllättävänkin hieno paikka ihmisen käyttäytymisen ja ajattelun tutkimiseen pikku kysymyksillä.

Jos kysyt, että ovatko naiset valikoivempia kumppanin ulkonäön suhteen, niin saat vastaukseksi tyyliin "Kyllä, pitää paikkansa. On yleistä nisäkkäille, että naaraista kilpaillaan ja että heillä on varaa valita. Keskivertomies ei välttämättä sytytä keskivertonaista, mutta keskivertomiehelle tyypillisesti kelpaa keskivertonainen vallan hyvin."

Mutta jos asettelet kysymyksen niin, että sen yhteydessä kysyt lisäkysymyksen, että mikäli naiset ovat valikoivempia ulkonäön suhteen, niin eikö se samalla tarkoita sitä, että naiset tyypillisesti haluavat itseään vetovoimaisemman kumppanin, niin ei naiset kuulemma olekaan valikoivempia ulkonäön suhteen vaan miehet ovat. :)

Edit: Tässä siis oletetaan, että "ulkonäköjakauma" on samanlainen sukupuolten kesken.

Edit2: Ei liity foorumiin, vaan muualle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 510
Ensimmäistä kertaa elämässäni ainakaan että olen huomannut, salamoinut niin kaukana että sitä ei kuule mutta sen kuitenkin näkee. Kahdesti tällä viikolla luullut että salama on vain laiska silmänräpäys kunnes vieressä ollut kaverikin huomasi sen.

Nyt räiskyy aika usein ja kirkkaasti, E-Pohjanmaalla olen. Silti en kuule kun niin kaukana. Voiko salama rikkoa ikkunoita, kyllä kai?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Ensimmäistä kertaa elämässäni ainakaan että olen huomannut, salamoinut niin kaukana että sitä ei kuule mutta sen kuitenkin näkee. Kahdesti tällä viikolla luullut että salama on vain laiska silmänräpäys kunnes vieressä ollut kaverikin huomasi sen.

Nyt räiskyy aika usein ja kirkkaasti, E-Pohjanmaalla olen. Silti en kuule kun niin kaukana. Voiko salama rikkoa ikkunoita, kyllä kai?
Salama ei itsessään pysty rikkomaan ikkunoita, vaan sen seuraus, eli salamaa ympäröivän ilman äkillinen laajeminen (paine nousee) salaman aiheuttaman yhtäkkisen lämpötilan nousun vuoksi. Se paine kuitenkin laskee nopeasti, jonka vuoksi salaman pitäisi iskeä todella lähellä ikkunaa, että se paineisku olisi tarpeeksi voimakas rikkomaan ikkunan. Ilma välittää painetta todella heikosti...

Intissä salama iski n. 50m päähän metalliseen mastoon, joka täräytti koko rakennusta (rikkoi samalla ilmastoinnin, vittu ku oli kuuma nukkua sen jälkeen) ja herätti kaikki 3x kompanjaa, jotka majaili samassa rakennuksessa, mutta ikkunoita ei hajonnut.

Ikkunat voi myös toki hajota sen maan kautta tulevan täräyksen vuoksi, jos ne ovat jotain vanhaa lasia ja/tai vanhoissa kehyksissä, joissa ei ole otettu huomioon tuollaista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 592
Ensimmäistä kertaa elämässäni ainakaan että olen huomannut, salamoinut niin kaukana että sitä ei kuule mutta sen kuitenkin näkee.
Tästä on nyt jokunen vuosi sitten ihmettelin, että onpas viime aikoina ollut paljon elosalamointia.

Jonkin aikaa myöhemmin tajusin, että välähdyksillä ei ollut mitään tekemistä salamoinnin kanssa. Syyllinen oli muutaman sadan metrin päässä oleva ylinopeus kamera, johon joku sattui ajamaan juuri kun olin parvekkeella raitisilmaharjoitiksissa.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 510
Salama ei itsessään pysty rikkomaan ikkunoita, vaan sen seuraus, eli salamaa ympäröivän ilman äkillinen laajeminen (paine nousee) salaman aiheuttaman yhtäkkisen lämpötilan nousun vuoksi. Se paine kuitenkin laskee nopeasti, jonka vuoksi salaman pitäisi iskeä todella lähellä ikkunaa, että se paineisku olisi tarpeeksi voimakas rikkomaan ikkunan. Ilma välittää painetta todella heikosti...
Luin kaksi kertaa ennen kun tajusin että saman asian olisi voinut sanoa että paineaalto voi rikkoa
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 385
Voiko salama rikkoa ikkunoita, kyllä kai?
Toki. Mutta että paineella? Lienee harvinaista. Salaman iskemissä rakennuksissakin on kuvamateriaalin perusteella ollut usein ikkunat ehjän näköisinä, siis sikäli kun eivät ole palaneet kivijalkaan asti ennen kuvien ottamista vaan kärsineet vain vähän tai keskisuuresti.

Sen sijaan ei ole mikään ihme, jos ukkosella pahasta osumasta hajoaa ikkunoita. Keittiössä räjähtävä sähkölaite? Helposti tulee sirpaleita. Osuma pihapuuhun, joka on iskusta kuin sodan jäljiltä? Helposti menee lasiakin samalla.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Toki. Mutta että paineella? Lienee harvinaista. Salaman iskemissä rakennuksissakin on kuvamateriaalin perusteella ollut usein ikkunat ehjän näköisinä, siis sikäli kun eivät ole palaneet kivijalkaan asti ennen kuvien ottamista vaan kärsineet vain vähän tai keskisuuresti.

Sen sijaan ei ole mikään ihme, jos ukkosella pahasta osumasta hajoaa ikkunoita. Keittiössä räjähtävä sähkölaite? Helposti tulee sirpaleita. Osuma pihapuuhun, joka on iskusta kuin sodan jäljiltä? Helposti menee lasiakin samalla.
Paineisku maan kautta rakenteisiin? Ja sitä myös tarkoitin, että sitä tuskin paineen kautta tapahtuu, jos se paineisku tulee vain ilman välityksellä (vaatii [todella vahvaa mutuilua] max. parin metrin väliä) ja toi ukkosen iskun aiheuttamat rakennus palot plus muut vahingot on (toivon) varmaan jo huomioitu jokunen 10-vuotta sitten rakennusmääräyksissä, tjms.

Räjähtävästä sähkölaitteesta en nyt yhtäkkiä muista kuulleeni/lukeneeni, joka rikkoisi ikkunat. Kerran oon ele-tuotannossa onnistunu testerillä räjäyttämään n. puolentoista-peukalon vahvuisen kondensaattorin (en muista tarkemmin kun ei ole niitä parhaimpiani hetkiä), jonka vuoksi meni meidän linjasto 1,5 tunniksi kiinni, ei sirpaleiden vuoksi (se olisi ollut jo myöhäistä), vaan konkan räjähtämisen aiheuttamien kaasujen ja hajujen vuoksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 385
Ikkunat voi myös toki hajota sen maan kautta tulevan täräyksen vuoksi, jos ne ovat jotain vanhaa lasia ja/tai vanhoissa kehyksissä, joissa ei ole otettu huomioon tuollaista.
Aivan, ja epäilemättä muutenkin mekaanisesti. Ainakin vanhat lasit voivat hajota jos katsoo pahasti tai kehys vääntyy kosteuden vaihtelun ja lämpölaajenemisen vaikutuksesta. Kai siinä salaman vaurio rakennukseenkin voi olla viimeinen korsi.
Tästä on nyt jokunen vuosi sitten ihmettelin, että onpas viime aikoina ollut paljon elosalamointia.

Jonkin aikaa myöhemmin tajusin, että välähdyksillä ei ollut mitään tekemistä salamoinnin kanssa. Syyllinen oli muutaman sadan metrin päässä oleva ylinopeus kamera, johon joku sattui ajamaan juuri kun olin parvekkeella raitisilmaharjoitiksissa.
Minä taas noin vuosi sitten meinasin paskoa alleni valonvälähdyksestä. Yleensä säätilaa tulee seurattua sen verran tarkasti ettei ukonilma yllätä. Eihän nyt hyvää showta pidä missata mutta olin jo aika pitkälti syystalvifiiliksessä enkä odottanut ukkosia. Ääntä ei kuulunut lähiaikoina eikä lopulta ollenkaan. Tarkastuskierros pihalla vakuutti myös siitä ettei läheinen seuraavien liittymien muuntaja ollut räjähtänyt. Vasta Blitzortungin katsottuani olin varma ettei se ollut myöskään strateginen ensi-isku vaan tavallinen salama.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 186
Joitakin vuosia sitten serkun mökillä ukkosti ja seistiin siinä oviaukolla ihastelemassa kunnes salama iski noin 50 metrin päähän tielle. Siinä molemmat lennettiin perseellemme. Paineesta tai säikähdyksestä, en tiedä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 605
Kun havittajien aanivallinmurtamisetkin rikkovat ikkunoita niin kovin ihme olisi jollei salamat tekisi samaa.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 354
Supisuomalaisena pitämäni etunimi Janne onkin ruotsalaista perua.

Edit: Tai siis ei pelkästään ruotsalaista perua, vaan ihan sellaisenaan Ruotsissa käytettävä ja Ruotsissa keksitty nimi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 344
Anne on hyvin kansainvälinen nimi ja Janne on varmaan jonkinlainen muunnos siitä, ja pääasiassa kytkeytynee naissukupuoleen...

Suomessakin Hanne on naisen nimi.. Manne puolestaan on sukupuolineutraali. Hihi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
681
Pikaisella vilkaisulla Wikipediaan olisi saanut tietää, että naisen nimi Janne on ennalta arvattavasti samaa alkuperää kuin samanmuotoinen miehen nimikin. Anne sen sijaan juontuu nimestä Hannah.

Wikipedia sanoi:
Janne is a common given name in the Nordic countries. In Denmark, Norway and Estonia it is considered a feminine name, while in Sweden and Finland it is considered masculine. In Sweden and Finland it is often used as a nickname for people with related (male) names such as Jan, Jean or Johan.

The name's origins lie in the ancient Hebrew names Yohanah/Yohanan (feminine/masculine), meaning "Yahweh (God) is gracious". The name spread to Greece along with Christianity, and became Ioanna/Ioannes. In the original, Greek version of the Bible both John the Baptist and John the apostle are referred to as "Ioannes", and the feminine version of the name appears in "Ioanna, the wife of Chuza". The names then, through Latin Vulgate, became Joanna/Johanna/Johanne (feminine), and Johannes (masculine).

As the names spread through Europe along with Christianity, a number of simplified derivatives appeared, resulting in the large family of names to which Janne belongs: Johanna, John, Jan, Joan, Jahn, Johan, Juan, Jane, Jean (male) and Jean (female), Jeanne, Jonas, Janusz, Hannes, Hans and so forth.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 354
Fiskarsin puutarhatyökaluissa ja Bahcon työkaluissa on sama tunnusomainen väritys: oranssi ja musta.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
531
Kaikki rakastavat Raymondia;
Toinen kaksosista, Sawyer Sweeten, ampui itsensä 2015
Kaksoset ja isosisko Ally ovat oikeestikin siskoksia
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 539
Olikohan se tämä ketju, jossa joku mainitsi googlen haun huonontumisen. En silloin ymmärtänyt, mut tässä viimeaikoina itselläkin alkanut tuleen selkeesti "tekoälymäisiä" tuloksia, ku AI on selkeesti koittanut arvailla mitä haen "oikeasti". Todella huonoin tuloksin. Ei oikee enää toimi pelkkä termien heitto, ku pitää varoa, että ei AI kuvittele olevansa fiksumpi mitä onkaan.

On siis selkee muutos tapahtunut itselläkin viimeaikoina. Nakkoo iha typeriä tuloksia yhtäkkiä ja pitää koittaa tarkentaa, mut silti menee asian vierestä. Ei oo ennen ollu tällaisia ongelmia.

e: eikä kyse ole siitä "tarkoititko xxx", vaa tulokset on suoraan ihan arvailua eikä niissä esiinny se yhdistelmä termejä mitä haussa käytän, vaan hakutuloksia, joita google luulee mun "oikeasti" etsivän. Vittu. Pitänee ekaa kertaa sit altavistan mikälie ja bingin jälkee kokeilla uutta hakukonetta.

e: ja tuntuu, että devaus-asiat korostuu hakutuloksissa alani vuoksi. Oli hakutermit "melkein mitä tahansa".
 
Viimeksi muokattu:

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 539
Oletko käyttämässä google tillillä vai igcognito vai ilma tiliä?
Oon kirjautunut, mut sillä nyt lähinnä ehkä tietyt asiat korostuu. Ei selitä noita hakutuloksia muuten. Toistan nyt itseäni, että ihmettelin itsekkin aiemmin, ku joku asiasta avautu, mut ihan lähiaikoina on muutos tapahtunut itselläkin. Ennen kyl löysi täsmähauilla (termi1 termi2 termi3 jne) sen mitä haki eikä menny harhateille. Vaikee selittää. Pitänee esimerkkiä tehdä myöhemmin.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
993
Olikohan se tämä ketju, jossa joku mainitsi googlen haun huonontumisen. En silloin ymmärtänyt, mut tässä viimeaikoina itselläkin alkanut tuleen selkeesti "tekoälymäisiä" tuloksia, ku AI on selkeesti koittanut arvailla mitä haen "oikeasti". Todella huonoin tuloksin. Ei oikee enää toimi pelkkä termien heitto, ku pitää varoa, että ei AI kuvittele olevansa fiksumpi mitä onkaan.
--
Olen itse huomannut saman muutoksen viime vuosien aikana. Mitä tarkempaa tietoa yrittää etsiä, niin sitä huonommin löytyy. Google tuntuu ihan ite päättävän, mitä haluaa sinulle näyttää ja mitä ei. Esimerkiksi yritin kerran etsiä uutista, jonka otsikon muistin lähes täydellisesti oikein. Silti Google ei meinannut muka löytää sitä ollenkaan. Lainausmerkitkään eivät tunnu enää merkitsevän paljon mitään. Esimerkiksi, kun etsin tietoa RTX 4070, niin sain hakutuloksiin pääasiassa RTX 4070 TI -tuloksia. Voi tosin olla etten osannut hakea oikein, ehkä lainausmerkit eivät toimi tuossa, kun molemmat sisältävät sen kokonaan?
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 539
Olen itse huomannut saman muutoksen viime vuosien aikana. Mitä tarkempaa tietoa yrittää etsiä, niin sitä huonommin löytyy. Google tuntuu ihan ite päättävän, mitä haluaa sinulle näyttää ja mitä ei. Esimerkiksi yritin kerran etsiä uutista, jonka otsikon muistin lähes täydellisesti oikein. Silti Google ei meinannut muka löytää sitä ollenkaan. Lainausmerkitkään eivät tunnu enää merkitsevän paljon mitään. Esimerkiksi, kun etsin tietoa RTX 4070, niin sain hakutuloksiin pääasiassa RTX 4070 TI -tuloksia. Voi tosin olla etten osannut hakea oikein, ehkä lainausmerkit eivät toimi tuossa, kun molemmat sisältävät sen kokonaan?
Joo tuokin on tuttua ja sen kanssa oppinut jotenkuten pelaan, mut nyt tuntuu, että ei vanhat opit enää toimi vaa mennää siltiki asian vierestä ihan kontekstitasolla. Ehkä google ajaa pikkuhiljaa uutta tekoälyänsä, nii tota on vähä vaikee vertailla ja ehkä testatakkaan. Itselläki on vaa tuntuma viime viikoilta -tarkkuudella.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 605
tuo vaipojen kaytto taitaa tulla ihan heti siina kohtaa kun vaesto lakkaa kasvamasta koska ihminen kayttaa aika tarkalleen alussa ja lopussa saman aikaa vaippoja.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 289
Esimerkiksi, kun etsin tietoa RTX 4070, niin sain hakutuloksiin pääasiassa RTX 4070 TI -tuloksia. Voi tosin olla etten osannut hakea oikein, ehkä lainausmerkit eivät toimi tuossa, kun molemmat sisältävät sen kokonaan?
Juuri tämä. Näissä tilanteissa täytyy käyttää miinusmerkkiä ei-haluttujen sanojen edessä. Muuten olen kyllä itsekin tuon saman huomannut, että Google tietää minua paremmin, mitä hakusanoja haluan käyttää..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 029
Windows 11: Windows+Shift+s maalaa kuvan alue, avaa kuvankaappaustyökalu:

Nobody:

Wikipedia editors waiting for people to die
so they can update "is" to "was":
Tyhmä kysymys, mitta mikä työkalu tämä on? Mulla tulee win+shift+s yläreunaan 4 kuvaketta "Suorakulmainen tila, vapaamuotoinen tila, ikkunatila ja koko näytön tila", eikä tuommosta valikkoa missä on ilmeisesti myös mahdollista tallentaa ruutua :hmm:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 344
homonyymi (kielitiede) sana, joka on muodoltaan sama kuin jokin toinen, erimerkityksinen ja eri alkuperää oleva sana Lukusana ’kuusi’ on puun nimen ’kuusi’ homonyymi.

Homografia eli projektiivinen muunnos on projektiivisessa geometriassa projektiivisten avaruuksien välinen isomorfismi, jonka indusoivat niiden vektoriavaruuksien välinen isomorfismi, josta ne on johdettu.[1] Se on bijektio, jossa suorat kuvautuvat suoriksi ja näin ollen kollineaatio. Joissakin projektiivisissa avaruuksissa voi olla myös kollineaatioita, jotka eivät ole homografioita, mutta projektiivisen geometrian peruslauseen mukaan vähintään kaksiulotteisissa reaalisissa projektiivisissa avaruuksissa jokainen kollineaatio on samalla homografia. Joskus homografioista käytetään myös nimityksiä projektiviteetti tai projektiivinen kollineaatio.

Homofonia kielitieteessä tarkoittaa samalla tavalla lausuttavia mutta eri asioita tarkoittavia (mahdollisesti eri tavoin kirjoitettavia) sanoja, esim. englannin through ja threw.[1] Taajasti homofonisia kieliä ovat muun muassa klassinen kiina ja japanin kieli. Eurooppalaisista kielistä ranskassa on huomattavan paljon samalla tavalla ääntyviä sanoja, joista useimmat kuitenkin kirjoitetaan eri tavoin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 528
Viestejä
4 240 555
Jäsenet
71 212
Uusin jäsen
booleee

Hinta.fi

Ylös Bottom