Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uudemmissa autoissa on näköjään ns. päiväajovalot. Pahoittelut kaikille "ilman valoja ajaneille", joille olen väläytellyt valojani.
Edellähän oli puhe päiväajovaloista, jotka näkyvät kirkkaammin kuin ajovalot.Näitä pimeitä autoja näkee yhä enemmän ja enemmän.
Että voidaan sanoa sakseiluksi sitä kun tytöt sakseilee.
Niiq sillee Scissor sisters meiningillä.niinq?
Tieteellisempi termi on "tribadismi" (Wiki). Tuo saksiasento on itse asiassa vain yksi vaihtoehto.Että voidaan sanoa sakseiluksi sitä kun tytöt sakseilee.
... vaan jännitelähde eli laite, joka pitää kahden pisteen välisen jännitteen vakiona.PC:n virtalähde ei teknisesti ottaen ole virtalähde.
Virta ja jännite menee arkikielessä iloisesti sekaisin monessa muussakin yhteydessä. "Virta päälle" jatkojohdosta esimerkiksi.PC:n virtalähde ei teknisesti ottaen ole virtalähde.
Toisaalta taas sähkölaitteissa kun kytketään virta päälle, niin laitteen toimiessaan tietyllä teholla sen läpi kulkee tietty virta.Virta ja jännite menee arkikielessä iloisesti sekaisin monessa muussakin yhteydessä. "Virta päälle" jatkojohdosta esimerkiksi.
Mutta vaikkei siinä jatkojohdossa olisi laitteita kiinni (mutta töpseli seinässä), niin silti moni sanoo laittavansa "virran päälle" napsauttaessaan jatkojohdon katkaisijan kiinni.Toisaalta taas sähkölaitteissa kun kytketään virta päälle, niin laitteen toimiessaan tietyllä teholla sen läpi kulkee tietty virta.
Lapsena ja nuorena käsitykseni Suomen sisällissodasta oli se, että valkoiset olivat "hyviksiä" ja punaiset "pahiksia". Vasta aikuisena ymmärsin, ettei asia ollut ihan noin yksinkertainen.
Vartuin tosin Pohjanmaalla, joten se saattoi vaikuttaa näkökulmaan.
Historia kirjoitetaan joko niin että itse oltiin hyviä tai voittajat oli hyviä. Jos itse ei oltu niin hyviä niin sitten meillä oli huono johtaja joka vei hyvän kansan huonoon suuntaan ilman kansan tahtoa. I kukaan halua kirjoittaa siitä kuinka paha oli tai yrittää opettaa lapsille että tää 40v tässä mne oltiin maailman pahin kansa ja harrastettiin kaikkea kivaa kuten kansanmurhia ja liittolaisten selkäänpuukottamista. Suomalaiset vapaaehtoi SS-joukotkin on olleet mulle aikuisiällä löydetty lisätieto. Ei yläasteella lukenu missään että natsisaksan kauhukoneistossa on "paljon" suomalaisia sotilaita jotka meni sinne koska se oli kivaa.Kuulin juttua eräästä venäläisestä, joka muutti Suomeen, että kun oli päässyt täällä lukemaan historiankirjoja niin meni jutut ihan eri tavalla. Sitä vitutti, että sitä oli kusetettu historiantunnilla siellä neukkulassa.
4. Tiellä Lahden ja Mäntsälän välissä etelään päin ajettaessa oikealla puolella kallioleikkauksessa näkyy selvästi miehen naama. Kun sen kerran tajuaa, niin jatkossa huomaa sen joka kerta.
Missä kohti ? Google maps linkki?
Hurriganesin Cisse Häkkisellä on euron symboli bassossaan Tavastian keikalla 27.12.1974
Ettei olisi Epiphonen logo tai eka kirjain?
Epiphone Epiphone E Logo peel off backing
10pcs* Epiphone
jne.
Mä meinasin tukehtua tommoseen lapsena, olin kuulemma jossain sinisen ja violetin välimaastossa ku saivat kurkusta tuommosen pois. Jos tarjoilet lapsille niin suosittelen halkaisemaan.Niitä lapsuusajan merkkareita saa taas - ja en tarkoita niitä fazerin juttuja jotka eivät oikein koskaan tuntuneet minun suuhuni oikeilta tai oikean makuisilta:
Haribo Super Piratos! Näissä lukeekin edelleen piratos 25, 50 ja 75 jne. Ja maku on aivan kuin silloin aikoinaan (irtona 20p kappale) kasarilla.
Paitsi ettei nuo ole lapsuusajan merkkareita, lapsuusajan merkkarit eli Merirosvorahat oli alun perin Chymoksen kunnes Fazer osti firman 1993. 2013 tuodut minimerkkarit vai mitälie on samalla reseptillä kuin 70-luvun Chymokset vaikkei koko ja muoto olekaan sama.Niitä lapsuusajan merkkareita saa taas - ja en tarkoita niitä fazerin juttuja jotka eivät oikein koskaan tuntuneet minun suuhuni oikeilta tai oikean makuisilta:
Haribo Super Piratos! Näissä lukeekin edelleen piratos 25, 50 ja 75 jne. Ja maku on aivan kuin silloin aikoinaan (irtona 20p kappale) kasarilla.
Paitsi ettei nuo ole lapsuusajan merkkareita, lapsuusajan merkkarit eli Merirosvorahat oli alun perin Chymoksen kunnes Fazer osti firman 1993. 2013 tuodut minimerkkarit vai mitälie on samalla reseptillä kuin 70-luvun Chymokset vaikkei koko ja muoto olekaan sama.
Itselläni oli vähän jonkinasteista lukihäriötä lapsena ja onnistuin lukemaan talon lähellä olleen liikkeen mainoskyltin tarvi-ketori enkä ymmärtäny mitä ketoreita tässä pitää tarvia.
Tästä tuli mieleen NUORISOTAKUU eli "young war moon".Töissä opiskelijat oli lyöny seinään julisteen jossa oli isolla "HAALARIKASTE". Parina aamuna töihin tullessa väsyneenä mietin että "mikä helvetti on haala, ja miten sitä rikastetaan". Kyllä se sieltä sitten avautui kun tarpeeks monta kertaa ohi kulki...
Tästä tuli mieleen NUORISOTAKUU eli "young war moon".
Edit: Ja LASITERASSI on varmaankin työkalu, jolla jynssätään keramiikasta pinnoite pois.
Muutan erotinmerkin aina kaksoispisteeksi ja käytän sitä myös kynällä kirjoitettaessa. Ei ole mitään järkeä käyttää pistettä päivämäärässä ja kellonajassa:Vasta viime vuosina käyttöjärjestelmissä kuten Windows ja Android on tajuttu, että virallinen kellonajan erotinmerkki suomen kielessä on piste eikä kaksoispiste. Eli ennen oletusarvoisesti kellonaika esitettiin muodossa 7:30 ja nyt 7.30.
Ei uponnut. Oliko tuo siis kirjoitettu jollakin oudolla fontilla, vai mitä minä en nyt hoksaa?Kaupassa Talon kastike - minä ihmettelemään mitä on "theilon" kastike arvellen että se on ulkomaalainen kastiketyyppi... D:
Luulen että se on ollut tyyliin thousand island, caesar, talon, ranch ja kaikkia luetaan englanniksi.Ei uponnut. Oliko tuo siis kirjoitettu jollakin oudolla fontilla, vai mitä minä en nyt hoksaa?
Suomenkielessä piste on ihan hyvä erotin, joskin kaksoispiste olisi parempi. Pistekään ei periaatteessa voi aiheuttaa sekaannusta muiden erottimien kanssa. Italialaiset käyttää usein pilkkua, missä nyt ei ainakaan ole mitään järkeä. Ei tosin virallisesti, mutta porukka kirjoittaessaan sitä käyttää.Muutan erotinmerkin aina kaksoispisteeksi ja käytän sitä myös kynällä kirjoitettaessa. Ei ole mitään järkeä käyttää pistettä päivämäärässä ja kellonajassa:
15.11.2019 22.53 vs. 15.11.2019 22:53.
Näitä on saanut paikaillisesta Prismasta vuosikausia ja ovat myös omasta mielestä parhaita merkkareita. Eivät ole niitä Chymoksen merkkareita tai niitä uudelleen lämmiteltyjä pienempia, mutta mielestäni parempia. Varoituksen sana ( ), että Haribo tekee myös Piratos! merkkaria ilman Superia. Eivät ole läheskään niin hyviä, koska niistä puuttuu suolaisuus.Niitä lapsuusajan merkkareita saa taas - ja en tarkoita niitä fazerin juttuja jotka eivät oikein koskaan tuntuneet minun suuhuni oikeilta tai oikean makuisilta:
Pienenä muistan ihmetelleen mökille mennessä muun vaaran liikennemerkkiä, jonka alla oli lisäkilpenä SORANAJO. En tiennyt, mitä najo tarkoittaa ja jäi mysteeriksi, mistä siinä varoitetaan.Töissä opiskelijat oli lyöny seinään julisteen jossa oli isolla "HAALARIKASTE". Parina aamuna töihin tullessa väsyneenä mietin että "mikä helvetti on haala, ja miten sitä rikastetaan". Kyllä se sieltä sitten avautui kun tarpeeks monta kertaa ohi kulki...
Ei uponnut. Oliko tuo siis kirjoitettu jollakin oudolla fontilla, vai mitä minä en nyt hoksaa?
Luulen että se on ollut tyyliin thousand island, caesar, talon, ranch ja kaikkia luetaan englanniksi.
Onhan talon toki myös englantia, mutta ei sitä lausuta theilon vaan "ta-luhn", Googlella saa näytteet sekä britti että jenkkienglannillaJuu, käsitin että "talon" on vieraskielinen sana ja lausutaan theilon...
Onhan talon toki myös englantia, mutta ei sitä lausuta theilon vaan "ta-luhn", Googlella saa näytteet sekä britti että jenkkienglannilla
how do you pronounce talon - Google-haku
Three Dog lausuu Fallout 3:ssa theilon. Siitä tämä virhekäsitys saattaisi olla peräisin.Onhan talon toki myös englantia, mutta ei sitä lausuta theilon vaan "ta-luhn", Googlella saa näytteet sekä britti että jenkkienglannilla
how do you pronounce talon - Google-haku
Väärin lukemisesta tuli mieleen, että tajusin vasta jotain 18-vuotiaana lukiossa, että sanassa koillinen on kaksi l-kirjainta.
Molemminpuolisia sotarikoksia tietenkin tarkoitat etkä lainkaan ole väärässä. Toisilla mittareilla katsoen käsitys ei kuitenkaan sinänsä ole täysin väärä ja vielä hienommin harhaanjohdettuja ovat he, jotka ovat pitäneet punaisia jonkinlaisina vapaustaistelijoina ja valkoisia jonkinlaisina riistäjän edustajina.Lapsena ja nuorena käsitykseni Suomen sisällissodasta oli se, että valkoiset olivat "hyviksiä" ja punaiset "pahiksia". Vasta aikuisena ymmärsin, ettei asia ollut ihan noin yksinkertainen.
Vartuin tosin Pohjanmaalla, joten se saattoi vaikuttaa näkökulmaan.
Tämähän on ihan aiheellinen ja tahallinen virhe. Viides toista sekoittuu viidenteentoista, viides kahdetta ei. On sekin väärin sanoa zwo tai niner, jos asiaa kysytään joltain sikäläisen kielitoimiston ämmältä.Osa tuttavistani luulee vieläkin että maaliskuun jälkeen tulee huuhtikuu.
Tai että helmikuussa on sellaisia päiviä kuten "kahdes kahdetta" (2.2.).
Osa tuttavistani luulee vieläkin että maaliskuun jälkeen tulee huuhtikuu.
Tai että helmikuussa on sellaisia päiviä kuten "kahdes kahdetta" (2.2.).