Ärsyttävimmät mainokset tuotteista joita en koskaan sen vuoksi ostaisi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ärsyttää myös (esim. Lidlin, K-kaupan ja monen muun) mainoksissa nämä hinnat. 29,99 - 39,99 - 79,99

Onko kukaan muka oikeasti niin tyhmä että ei katso automaattisesti noita 30 - 40 - 80....
Ei helvetti. Tämä nyt ei suoranaisesti kuulu edes tähän lankaan, kyse on vuosikymmeniä vanhasta psykologisesta markkinointikikasta. Kyse ei ole "tyhmyydestä", vaan siitä että on havaittu suuressa skaalassa, että tällä tavalla hinnoitrllut tuotteet tuntuvat keskimäärin kuluttajista houkuttelevammalta kuin tasahinnat. Ei näitä hinnteltaisi näin, jos ei niin olisi. Kyse on puhtaasti markkinataloudesta ja markkinoinnista.
 
Se ei tee mainosta yhtään siedettävämmäksi.
Niin no tulkinta- ja mielipidekysymys. Elokuvapuolella kun puhutaan satiirista, niin Batman&Robin on hyvä esimerkki siitä, miten eri ihmiset näkee ja kokee leffan.
 
Ei helvetti. Tämä nyt ei suoranaisesti kuulu edes tähän lankaan, kyse on vuosikymmeniä vanhasta psykologisesta markkinointikikasta. Kyse ei ole "tyhmyydestä", vaan siitä että on havaittu suuressa skaalassa, että tällä tavalla hinnoitrllut tuotteet tuntuvat keskimäärin kuluttajista houkuttelevammalta kuin tasahinnat. Ei näitä hinnteltaisi näin, jos ei niin olisi. Kyse on puhtaasti markkinataloudesta ja markkinoinnista.


Miksi 99-päätteiset hinnat lisäävät tuotteen kysyntää?
Yhtäältä tuollainen hinta, kuten 17,99 e, viestii ostajalle, että hinta on nyt laskettu tosi tiukasti ja tarkasti. Että nyt on käsillä hyvä diili, johon kannattaa tarttua.
Toisaalta ihmiset lukevat lukuja vasemmalta oikealle. Muistamme paremmin ensimmäisenä lukemamme numerot ja jopa jätämme jälkimmäiset huomiotta. Tuolloin jää elämään mielikuva edullisemmasta hinnasta.

Niin, eli tavallaan tyhmyyttä jos annetaan huijata tuolla mielikuvalla. Jos kuluttaja tosiaan hurahtaa siihen että katsoo 29.99 hinnassa tuota kakkosta, eikä automaattisesti miellä sitä 30 euroksi. Ilmeisesti ihmiset ovat suht tyhmiä koska tämä on toiminut kaikki ne vuosikymmenet.

Mutta olkoon.... vaikka tämä nyt tavallaan kuuluukin ketjun aiheeseen koska tämän kaltainen mainonta ärsyttää, niin en jatka koska kyse ei ole mistään tietystä mainoksesta.
 
Niin, eli tavallaan tyhmyyttä jos annetaan huijata tuolla mielikuvalla. Jos kuluttaja tosiaan hurahtaa siihen että katsoo 29.99 hinnassa tuota kakkosta, eikä automaattisesti miellä sitä 30 euroksi. Ilmeisesti ihmiset ovat suht tyhmiä koska tämä on toiminut kaikki ne vuosikymmenet.

Mutta olkoon.... vaikka tämä nyt tavallaan kuuluukin ketjun aiheeseen koska tämän kaltainen mainonta ärsyttää, niin en jatka koska kyse ei ole mistään tietystä mainoksesta.
Jatkan vielä sen verran, että väitän että kyse ei ole siitä, että kuluttaja aidosti pitäisi sentin edullisempaa tuotetta merkittävästi halvempana. Useimmat siis varmasti tajuavat, että 79,99 on vain sentin vähemmän kuin 80,00. (tai Suomessa useammin käytetty 79,90, sama idea.)

Kyse on nimenomaan psykologisesta vaikutuksesta. Itseäni ärsyttäisi tarkemmin ajateltuna ostaa vähittäiskaupasta tasan 80,00e maksava tuote. Se tuntuu huijaukselta. Liian pyöreä hinta, siinä on pakko olla ilmaa!

En myöskään toivoisi, että tuotteet maksaisi esim 80,63e. Tässä on myös tietynlainrn negatiivinen klangi. Oikeastaan siis tykkään tästä -99 -hinnoittelusta.
 
Niin, eli tavallaan tyhmyyttä jos annetaan huijata tuolla mielikuvalla. Jos kuluttaja tosiaan hurahtaa siihen että katsoo 29.99 hinnassa tuota kakkosta, eikä automaattisesti miellä sitä 30 euroksi.
Jostain syystä ala-asteelta jäänyt mieleen, kun opettaja kertoi näiden hintojen johtuvan siitä, että tuotteen hinnan ollessa 29,99 kassaan lyödään myyntiä 29,99 ja asiakas kuitenkin maksaa pyöristyksen vuoksi 30 mk, jolloin jää 0,01 mk verotonta tuloa.

En kyllä tiedä oliko legendaa, kuulostaahan tuo erikoiselta. Nykyään ei tämmöistä etua ainakaan ole, kun aika pieni osa ostoista tehdään käteisellä.
 
Jostain syystä ala-asteelta jäänyt mieleen, kun opettaja kertoi näiden hintojen johtuvan siitä, että tuotteen hinnan ollessa 29,99 kassaan lyödään myyntiä 29,99 ja asiakas kuitenkin maksaa pyöristyksen vuoksi 30 mk, jolloin jää 0,01 mk verotonta tuloa.

En kyllä tiedä oliko legendaa, kuulostaahan tuo erikoiselta. Nykyään ei tämmöistä etua ainakaan ole, kun aika pieni osa ostoista tehdään käteisellä.
Vaikka olisikin niin eikö silloin kannattaisi laittaa hinnat xx,96 koska se pyöristetään ylöspäin ja näin kauppa saisi kokonaiset neljä senttiä yhden sijaan, siispä täysi tornari.
 
Vaikka olisikin niin eikö silloin kannattaisi laittaa hinnat xx,96 koska se pyöristetään ylöspäin ja näin kauppa saisi kokonaiset neljä senttiä yhden sijaan, siispä täysi tornari.
Itseasiassa markka-aikana hinnat taisivat olla yleensä x,95 mk. Mutta voihan tuo silti tornari olla.
 
Itseasiassa markka-aikana hinnat taisivat olla yleensä x,95 mk. Mutta voihan tuo silti tornari olla.
Juu, ja ärsytti suuresti kun oli koko ajan kauhea kasa 5 pennin kolikoita taskussa / lompakossa / kotona kolikkopurkissa kun ei noita koskaan yksittäin muistanut käyttää ja sitten niitä kertyi kasapäin. En tiedä olisiko mulla vieläkin jossain vanhempien autotallin nurkassa tms yksi kaljatölkillinen 1 ja 5 pennin kolikoita.
 
Juu, ja ärsytti suuresti kun oli koko ajan kauhea kasa 5 pennin kolikoita taskussa / lompakossa / kotona kolikkopurkissa kun ei noita koskaan yksittäin muistanut käyttää ja sitten niitä kertyi kasapäin. En tiedä olisiko mulla vieläkin jossain vanhempien autotallin nurkassa tms yksi kaljatölkillinen 1 ja 5 pennin kolikoita.
Ota ne kauppaan ja maksa niillä se 19,95 ostos. Rahaa ne ovat nekin ja kelvattava on..
 
Varsinkin se mainos jossa pariskunta riitelee, nainen huutaa "älä mee" ja mies lähtee ja vuokraa jonkun lomamökin. Pientä viestiä ja nainen lossilla perään ja mökille.
Oliko mammalla joku metsäkauhu jonka suostui voittamaan?
Oliko miehellä joku kisa ketä ehtii ekana mökille kutemaan?
Oilko naisen eka hintatarjous liian alhainen ja nosti sitä ja pääsi sitten "työn alle"?

Miksi vaihtaisin liittymät toiselle operaattorille?

Elämä ei ole tärkeä, verkko on, dna. vaimitensenytmeni.

Mainosta näkemättä. Emäntä ei suostunut mökille, koska ei tiennyt toimiiko siellä kännykkäverkko. Kun mies lähettää viestin mökiltä, tämä varmistuu. Sitten nainen haluaa mökille, verkko toimii ja voi sieltä käsin somettaa. Elämä ei ole tärkeä, verkko on.
 
Ota ne kauppaan ja maksa niillä se 19,95 ostos. Rahaa ne ovat nekin ja kelvattava on..
Markka-aikaisia käytäntöjä en muista, mutta eurokolikoiden ei Suomessa tarvitse kovinkaan suurena määränä kelvata. Suomen Pankki toki ottaa vastaan minkä tahansa määrän asiakkaan euromääräisiä metallirahoja, mutta muiden ei tarvitse maksutapahtumaa kohden hyväksyä kuin 50 kappaletta, jos ei siltä tunnu. Silti voi sanoa hyväksyvänsä käteismaksun.
 
Varsinkin se mainos jossa pariskunta riitelee, nainen huutaa "älä mee" ja mies lähtee ja vuokraa jonkun lomamökin. Pientä viestiä ja nainen lossilla perään ja mökille.
Oliko mammalla joku metsäkauhu jonka suostui voittamaan?
Oliko miehellä joku kisa ketä ehtii ekana mökille kutemaan?
Oilko naisen eka hintatarjous liian alhainen ja nosti sitä ja pääsi sitten "työn alle"?

Miksi vaihtaisin liittymät toiselle operaattorille?

Elämä ei ole tärkeä, verkko on, dna. vaimitensenytmeni.

Tämä on yksi kauheimmista mainoksista!
Ja se äijä on tumma, miksi?
 
Jatkan vielä sen verran, että väitän että kyse ei ole siitä, että kuluttaja aidosti pitäisi sentin edullisempaa tuotetta merkittävästi halvempana. Useimmat siis varmasti tajuavat, että 79,99 on vain sentin vähemmän kuin 80,00. (tai Suomessa useammin käytetty 79,90, sama idea.)

Kyse on nimenomaan psykologisesta vaikutuksesta. Itseäni ärsyttäisi tarkemmin ajateltuna ostaa vähittäiskaupasta tasan 80,00e maksava tuote. Se tuntuu huijaukselta. Liian pyöreä hinta, siinä on pakko olla ilmaa!

En myöskään toivoisi, että tuotteet maksaisi esim 80,63e. Tässä on myös tietynlainrn negatiivinen klangi. Oikeastaan siis tykkään tästä -99 -hinnoittelusta.
Mielestäni eri tuotteiden hinnoissa toistuvat loppuosat kaikki huokuu huijausta, silloin kun liian moni hinta on pyöristetty tällaiseen tiettyyn "tasahintaan" saman firman mainoksessa. Esimerkiksi Tokmannin mainoksissa on jostain syystä pistänyt silmään. Jos suurin osa tuotteista on jotain ,95 ja ,45 -hintaisia, niin tulee sellainen tunne, ettei hintoja ole tingitty loppuun asti vaan keinotekoisesti hinnoiteltu markkinointisyistä. Mikä on varmaan totta.

Euro on vielä toistaiseksi liian arvokas valuutta siihen, että tällainen euron tai puolen euron tarkkuudella hinnoittelu "menisi läpi" mulle...
 
Viimeksi muokattu:
Että nostaa hikeä otsalle lause "Katsokaa näkymätöntä likaa, mitä ei voi nähdä!" Prkl. En tiedä oikeasti miksi ottaa niin koville, mutta valitsen muun merkkisen tuotteen.
 
Viimeksi muokattu:
Suplan mainos ja se vitun torvisoitto.

Sitten vielä joku kalsarimainos, missä aijä heiluttaa etumustaan lähikuvattuna ja yleensä se mainos tulee vielä niin nopeasti ilman mitään varoittamista, ettei edes ennätä vaihtaa kanavaa.

Ennen tuli aina joku kanavan oma mainos esim. nelosen logo ja sitten vasta varsinaiset kaupalliset mainokset.
 
Sitten vielä joku kalsarimainos, missä aijä heiluttaa etumustaan lähikuvattuna ja yleensä se mainos tulee vielä niin nopeasti ilman mitään varoittamista, ettei edes ennätä vaihtaa kanavaa.
Tarkoitat varmaan The other Danish guyta? On muuten oikeasti hyviä boksereita heillä, vaikka maksaakin 30e/kpl. Eipä tule markettikamaa hommattua enää. Sitäpaitsi se nuori tyttö näissä mainoksissa bored-ilmeineen on tietyllä tapaa Kuuma:p
 
Tämä. Aivan saatanan ärsyttävä biisi! :mad:

Lisäksi toi "nothing" tarkoittaa mainoksessa mm. sitä, että jääkaapista löytyy kumminkin täydelliset tortillatarpeet, johon vaan lätkäistään tota majoa päälle :D


Tämä tuli taas äsken JIMiltä. Ei saatana!
 
Tarkoitat varmaan The other Danish guyta? On muuten oikeasti hyviä boksereita heillä, vaikka maksaakin 30e/kpl. Eipä tule markettikamaa hommattua enää. Sitäpaitsi se nuori tyttö näissä mainoksissa bored-ilmeineen on tietyllä tapaa Kuuma:p
Voi jessus, 30€/kpl boksereista. Itse ostin 8(!) vuotta sitten Argentiinasta ja Brasiliasta 10 paria boksereita alle vitosella ja edelleen ovat hyvässä kunnossa, vain muutamissa on kangas kulunut lähes läpinäkyväksi. Zorba on merkki näissä, jos joku haluaa tutustua. Lisäksi näissä on vielä normaalia pidemmät lahkeet mitkä sopii hyvin treenatuille (tai läskeille) reisille, ettei hierrä kävellessä.

Näiden jälkeen on tuntunut 3kpl/10€-tarjoukset riistolta :D Onneksi ensi vuodelle on luvassa Etelä-Amerikan reissu, niin saa taas melkein vuosikymmeneksi uuden satsin boksereita.
 
Kun tämä mainos tulee toosasta,niin kanava vaihtuu nopeesti.



En tiedä kieltääkö Geneven yleissopimusten lisäpöytäkirja tai joku muu sodan oikeussääntö, mutta sehän olisi äärimmäisen tehokas kidutustapa, kun sotavangeille pyöritettäisiin 24/7 tuollaista ViteaPro mainosta. Ehkä välilin voisi tunkea kärsimyksen maksimoimiseksi satunnauisesti vielä sitä Nicke Lignellin versiota.
 
Tämä tuli taas äsken JIMiltä. Ei saatana!

Varsinkin tuo "I got nothing" ja samalla jääkaappi täynnä upeita raaka-aineita on ideana niin helvetin idioottimainen juttu että en vahingossakaan mieti ostavani Hellmann'sia kastikehyllyltä.
 
Varsinkin tuo "I got nothing" ja samalla jääkaappi täynnä upeita raaka-aineita on ideana niin helvetin idioottimainen juttu että en vahingossakaan mieti ostavani Hellmann'sia kastikehyllyltä.
Jep, tästä pitäisi tehdä joku suomiversio missä joku krapulainen opiskelija avaa jääkaapin jossa on pelkästään päivämäärävanha Hellmann's purkki ja syö sitten lusikalla suoraan pöntöstä kun ei muuta ole. Tuossa alkuperäisessä mainoksessa ne safkat näyttää siltä että olisivat varmaan maistuneet paremmalta ilman majopläjäystä siinä päällä.
 
Tätä ei taida enää televisiossa pyöriä, mutta Arla Ingmariini - todellisille nautiskelijoille. Muuten toi nyt menisi ehkä parodiana kaltaisistaan mainoksista, mutta se "mmmmmmhhhhh" huokailu kuulostaa niin karmealta, ettei mitään rajaa.
Joo, en ole erimieltä, mutta "pakko" poimia linkistäsi vastakkainen mielipide,
Marjo youtube nimimerkki sanoi:
En normaalisti tykkää / välitä mainoksista, mutta TÄMÄ! Tämä mainos saa minut aina niin hyvälle tuulelle! Idea mainoksessa on ihana, miehen "hhmm" äänet saavat minut aina nauramaan kuten myös se miten nuotio vain tussahtaa palamaan :D Ja myös musiikki on todella kiva ja mainokseen sopiva - kuten myäs miesnäyttelijä. Ette parempaa miestä olisi mistään tähän mainokseen saaneet / löytäneet. Ja, tietenkin viimeiseksi, teidän ingmariini on ehdottomasti parasta mitä olen ikinä ostanut / käyttänyt!
 
Nämä itseironiset mainokset selkeästi jakavay mielipiteitä. Minusta tuo Ingmannin mainos kaikessa överiydessään on hyvä :)
 
Tarkoitat varmaan The other Danish guyta? On muuten oikeasti hyviä boksereita heillä, vaikka maksaakin 30e/kpl. Eipä tule markettikamaa hommattua enää. Sitäpaitsi se nuori tyttö näissä mainoksissa bored-ilmeineen on tietyllä tapaa Kuuma:p
Nuo on sellaisia tiukkoja boksereita joilla saa kassit hikiseksi ja spermaluvun romahdutettua. Marketista eurolla hyvät hengittävät normaalit kalsarit tilalle.
 
Tätä ei taida enää televisiossa pyöriä, mutta Arla Ingmariini - todellisille nautiskelijoille. Muuten toi nyt menisi ehkä parodiana kaltaisistaan mainoksista, mutta se "mmmmmmhhhhh" huokailu kuulostaa niin karmealta, ettei mitään rajaa.
Oonkohan mä ainoa kuka ei voi sietää leivänpäällä margariinia tai mitään muutakaan levitettä? Joko sen leivän syö paljaaltaan tai heittää siihen jonkuin kinkku tai juustosiivun päälle.

Ja itse ketjun aiheeseen niin Youtubessa pyörivät ja suomeksi dubatut ilmanviilennin ja teleskooppi mainokset on kyllä aivan täyttä huijausta ja vielä ihan jatkuvasti tuntuu jompaakumpaa työntävän.
 
Oonkohan mä ainoa kuka ei voi sietää leivänpäällä margariinia tai mitään muutakaan levitettä?
Olet.
Ja itse ketjun aiheeseen niin Youtubessa pyörivät ja suomeksi dubatut ilmanviilennin ja teleskooppi mainokset on kyllä aivan täyttä huijausta ja vielä ihan jatkuvasti tuntuu jompaakumpaa työntävän.
Miten olisi adblocker? Tai yt premium.
 
Oonkohan mä ainoa kuka ei voi sietää leivänpäällä margariinia tai mitään muutakaan levitettä? Joko sen leivän syö paljaaltaan tai heittää siihen jonkuin kinkku tai juustosiivun päälle.

Ja itse ketjun aiheeseen niin Youtubessa pyörivät ja suomeksi dubatut ilmanviilennin ja teleskooppi mainokset on kyllä aivan täyttä huijausta ja vielä ihan jatkuvasti tuntuu jompaakumpaa työntävän.

Et ole. Jos jotain laitan leivänpäälle, niin korkeintaan oliiviöljyä ja suolaa.
 
Oonkohan mä ainoa kuka ei voi sietää leivänpäällä margariinia tai mitään muutakaan levitettä? Joko sen leivän syö paljaaltaan tai heittää siihen jonkuin kinkku tai juustosiivun päälle.

Ja itse ketjun aiheeseen niin Youtubessa pyörivät ja suomeksi dubatut ilmanviilennin ja teleskooppi mainokset on kyllä aivan täyttä huijausta ja vielä ihan jatkuvasti tuntuu jompaakumpaa työntävän.
Olet. Laitan aina tuorejuustolevitettä leivän päälle. Jos vierailemassa niin voita.
 
K-supermarketin mainoksien ylihilpeä naikkonen.

The other danish guy

Nämä nyt ainakin tulevat mieleen.
 
Bepanthen mainos "no ei kutita enää" lässytys, kaikki nämä jo mainitut k-kaupan oman kylän kauppa lällytykset, DNA:n ensin mainostama suomen nopein 5g liittymä ja sen jälkeinen verkko ei ole tärkeä, elämä on. Viimeisimmät raivostuttavat mainokset Oral-b jota boikotoin jatkossa aivan varmasti, sekä youtuben puolella "kohdennettu" mainos minulle, jolla ei ole lapsia, pampers "niskakakkavaroitus"-vaippamainos...
 
Haribo- mainos jossa rokkihemmot puhuvat lasten äänillä. Itse vedän mainoskatkot useinmiten mutella. Ei jaksa kuunnella.
Mutta niin kuin täällä kommenteissa huomataan. Paskamainokset on jääneet mieleen. Se näissä on tarkoituskin.
 
Haribo- mainos jossa rokkihemmot puhuvat lasten äänillä. Itse vedän mainoskatkot useinmiten mutella. Ei jaksa kuunnella.
Mutta niin kuin täällä kommenteissa huomataan. Paskamainokset on jääneet mieleen. Se näissä on tarkoituskin.
Juu, tuokin on varsin ärsyttävä. Se aikoja sitten ollut vähän vastaavalla idealla ollut mainos oli vielä ihan hauska mutta menivät sitäkin sitten jonkun ajan päästä lyhentämään ja jättivät juuri hauskimmat kohdat pois joten siitäkin tuli ärsyttävä.
 
Psykologiaa ja alitajuntaan vaikuttamistahan mainostaminen pohjimmiltaan on. Ärsyttävä mainos jää mieleen ja se on sen tarkoituskin. Asiallinen mainos tai mainos joka ei herätä mitään tunteita, ei jää mieleen.

Vaikka joka kerta, kun "EI KUN MORJENSTA PÖYTÄÄN ... ... Tuutko hakee? En. Tuun." pärähtää soimaan, vannot, että Puuiloon et mene ikinä.

Mutta sitten kun jotain tarvitset, olet jo unohtanut, että mainos ärsyttää, mutta alitajunnassa muistat, että "...SIELTÄ TARVIKKEET LÖYTÄÄ ... " ja sitten menet hakemaan.
 
Powerin uusi/uudehko mainos, jossa tyypin raajat venyy yhtäkkiä luonnotyomaksi ym. sekoilua. Jos joku ymmärtää tämän mainoksen syvemmän pointin niin saa kertoa.
 
  • Tykkää
Reactions: hnn
Powerin mainos on tosiaan ärsyttävä. Venymisestä tulee mieleen se myös ärsyttävä Prisman mainos jossa se teini venyy ja pää menee katosta läpi. En pidä tuollaisista mainoksista jotka ovat.... älyttömiä.
 
Juu, tuosta powerin mainoksesta tulee mieleen että siellä käy vain kaikki jollain tavalla poikkeavat tapaukset.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 610
Viestejä
4 493 665
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom