Itse olen Androidiin tykästynyt ja aina kun vaikka lasten tai vaimon androidia kokeilee niin tulee hymy huulille verrattuna omaan iphoneen. Eli duunin takia työsuhdeluurina iphone. Kysymys tuskin vähäisestä totuttelusta kun duuniluuri vaihtuu aina 3v välein ja iphone 6s tullut käytettyä se 3v ja nyt menty 2,5v iphone XR luurilla. Olenko vain tyhmä vai saako seuraavat asiat ratkaisuta jotenkin tässä omenassa:
* USB tiedonsiirto. Kun luuri täynnä ja puhelin kiinni piuhalla windows koneen usb portissa tyhjennystä varten. DCIM alikansioiden (kuukauden ja vuoden mukaan muodostuneet) kopioinnissa siirto keskeytyy varsinkin isommilla video tiedostoilla ja koko luurin sisältö lakkaa näkymästä. Ärsyttää. Samaten tuntuu että jos vastaa siirron aikana tulevaan whatsapp viestiin niin siitäkin leipoo heti siirrot jumiin.
* Oi miksi ei whatsappin valokuvat voi mennä eri kansioon, jolloin itse kuvatut valokuvat ja videot olisi siististi eri paikassa.
* Jos kuvia kokeilee siirrellä uusiin albumeihin/kansioihin niin miksi ne ei siirry sinne vaan jäävät myös "yleiseen albumiin" ja miksi nuo itse tehdyt kansiot ei näy tiedostohallinnassa tietokoneella.
* Whatsapp data paisuu vaikka dcim kansiota tyhjentää. Minkä perkeleen takia yksi useasti välitetty videokin tarvii olla siellä erikseen yhtämonta kertaa kuin se on välitetty + dcim kansio?
* Onko olemassa appia jolla saa esim facebook videon talteen lähetettäväksi vaikka whatsappilla (androidille löytyy downloader) ja ei en halua tehdä näyttötallennusta.
* Näppäimistöjä olen kokeillut asentaa useita, silti teen pirusti kirjoitusvirhettä kaikenaikaa.. vaimon one plussalla kirjoitan heti ilman virheitä? Suurin ongelma lienee välilyönti jonka tilalle tulee useimmiten b-kirjain, mutta muutenkin ottaa aivan liikaa "sivuosumia"
* Puheluissa ääneni katoaa jos luuri ei ole millilleen oikeassa asennossa. Esim jos pidät puhelinta olkapäällä korvaa vasten puhuessa ja mikrofoni siirtyy 3mm sivuun niin jo alkaa vastapää huudella, että ääni katoaa.
* Onko yksinkertaista tapaa saada omaa mp3 biisiä soittoääneksi. Ei sii kikkailua garragebandillä joka ei kuitenkaan onnistu.
* Jos iphonen laittaa wifi hotspotiksi niin miksi sen näkyminen esim läppärillä on ihan tuuri kaupaa? epätoivoista asetusten räpellystä ja näkyy tai sitten ei. Useimmiten ei.
noniin.. tulipa avauduttua.. josko edes joku näistä ratkeaisi