Mun oli pakko opetella uusia temppuja, kun käsittääkseni iTunes ja Mac Mini M1 eivät ole keskenään yhteensopivia. Vuosia sitten kuuntelin vielä vanhanaikaisesti, eli rippasin kaikki uudet CD:t ja suurimman osan vanhoista (yhteensä n. 2000 CD:tä kertynyt vuosien varrella) ja iTunesilla luuriin ja iPodiin. Yritin tässä juuri hiukan päivittää tuota luurissa majaillutta valikoimaa pitkästä aikaa ja onhan se ihan saatanan vaikeeta. Foobar2000 piti asentaa, siirtää levyt kaapelilla sen hakemistoon, kun sitä Applen omaa musakikkaretta ei vaan kotikonstein saa lukemaan jostain random-kansiosta tavaraa. Ja siihen musiikkikansioon taas en keksinyt tapaa kajota ilman iTunesia. Täysin käyttökelvoton siis se iPhonen oma Music, jos meinaa niinkin vanhanaikaista mediaa kuin mp3:sia yrittää kuunnella.
Maksan jo Spotifystä enkä näe syytä maksaa Apple Musicista. Mulla on kumma tapa kuunnella reissuilla pitkän lennon aluksi yksi tietty levy ja sen jälkeen selata muuta offline-valikoimaa, mitä luurissa on ollut iät ja ajat. Se yksi tietty sattuu olemaan sellainen, mitä ei suoratoistoista löydy. Oli siellä toinenkin mun vakiovalikoimaan kuulunut, mutta se on nykyään saatavilla. Se yksi tietty levy on oikeastaan ainoa syy, miksi lähdin vielä mp3:silla kikkailemaan. En vain halunnut antaa periksi.
Mitä hotspotiin tulee, mulla ei ole koskaan ollut sen kanssa mitään ongelmia läppärin, iPadin eikä chromecastien kanssa.