Näin on.
Onneksi itse olen jo siinä taloudellisessa tilanteessa että on mahdollisuus valita niin tietokoneissa, kuin mobiililaitteissa Applen tuotteet.
Joissain työympäristöissä on ikävä kyllä pakko käyttää Windowsia, tai Linuxia. Mutta kotioloissa Applen tuotteet on parhaita.
Ymmärrän kyllä että monilla taloudelliset tai poliittiset syyt pakottavat suosimaan Android laitteita. Mikä on surullista.
Mikäs siinä on niin "surullista" jos ei se Applen iOS toimi omaan käyttöön lainkaan ja ei saa mitään etua siirtymällä Mac puolelle Windowsin tai Linuxin sijaan?
Jokos esimerkiksi saa kolmannen osapuolen nettiselaimen iOS laitteille, vai vieläkö Applen politiikka estää?
En siis laske näitä Safari selaimen skinejä vaihtoehtoiseksi selaimeksi.
Noissa on ainoana etuna se jos tykkää synkronoida tietoa työpöydän ja mobiilin välillä.
Muuten nuo ovat käytännössä vain Safari uusissa vaatteissa.
Muutenkin muiden paitsi Applen omien ohjelmien käyttöä on mielestäni turhaan rajoitettu, estämällä oletussovellusten vaihtoa.
"Tietoturva" ei ainakaan vielä ollut mitenkään vaarassa Androidin käytön takia.
Tai eiku tulihan minulle toki tällänen roska "Ol emm / e pahoill am me, mutta sinun on tultava toimistollemme vas taa no ttamaan paketti. * *random http linkki jätetty pois*"
Mutta tuokin vaatisi sen että ensin avaa linkin, sen jälkeen selain pyytää lupaa ladata "ei_missään_tapauksessa_viirus.apk" tiedoston.
Tuon lataaminen pitää sallia erikseen selaimen asetuksista.
Tämän jälkeen pitää sivu päivittää uudelleen että latausta pyydetään uudestaan.
Tämän jälkeen pitää tiedosto erikseen vielä avata ja sekin vaatii asetuksissa käyntiä ja kolmannen osapuolen lähteistä asentamisen sallimista joko vain tämän kerran tai aina.
Vasta sitten pääset asentamaan tuon roskan.
Ettei se nyt niin "surullista" tai vaarallista lie, jos haluaa mieluummin käyttää Androidia iOSin sijaan.
Ja tämän päivän operaattorien osamaksu soppareilla ei edes sillä 'iPhonet ovat rikkaille" kuvitelmasta kostu paljoa.