Apple iOS & iPadOS

Joku esimerkki tilanteesta?

No noitahan on netti pullollaan heti julkaisusta lähtien. Omasta otin nuo läpinäkyvyyshommat heti alkuunsa pois kun ihmettelin että miten täällaista roskaa voidaan julkaista asiakkaille.

1759481026720.png

Itsellä ei kyllä tuommoisia ilmoituksia näy, ovat harmaalla/tummalla pohjalla. Varmaan jostain betasta otettu, 9.6.

No nuo on toki kiinni jonkin verran esim. siitä, millaisia taustakuvia sattuu olemaan käytössä. Pointti oli kuitenkin se, että tämä läpinäkyvyys ei millään tavalla paranna käytettävyyttä, mutta sen sijaan heikentää luettavuutta. Eli mitään hyötyä tuosta ei ole, mutta kuitenkin mahdollisia haittoja.

Onkohan tämäkin jotain iOS 26:n bugeja, onko muut törmänneet:

Olen säätänyt AirPodsien asetuksista niin, että puheluun vastataan ja lopetetaan yhdellä painalluksella ja mikrofoni mykistetään tuplapainalluksella. Yllätys oli tänään kun kesken palaverin olin poistamassa mykistystä tuplapainalluksella, niin iPhone katkaisi puhelun. Kävin asetuksissa tarkistamassa, niin puhelin oli täysin ominpäin muuttanut asetukset takaisin oletusasetuksiksi, jossa tuplaklikkaus lopettaa puhelun.

Tässä myös tuoreempi esimerkki joka tuli vastaan. Taustakuvaa tummennetaan kun ilmoituksia tulee jotta ne on helpommin luettavissa. Aiemmin ei tarvinnut taustakuvaan kajota ollenkaan.

Näyttökuva 2025-10-03 140122.png

Mulla ei ole vielä 26 asennettu, mutta hitsin vaikea löytää omista kuvista taustakuva, jolla kello on selkeästi luettavissa. Toivelistalla siis kustomoitava fontin väri eri kohdissa näyttöä.

Mulla ei ole vielä 26 asennettu, mutta hitsin vaikea löytää omista kuvista taustakuva, jolla kello on selkeästi luettavissa. Toivelistalla siis kustomoitava fontin väri eri kohdissa näyttöä.
Itse vaihdoin lukitusnäytön kellon fontin väriksi valkoisen, se näyttää oman tumman taustan kanssa paremmalta kuin ”läpinäkyvä” lasinen harmaa.

En ole vissiin visuaalinen ihminen, jos sillä on jotain merkitystä tai varmasti on, joten en ymmärrä mikä kaikenmaailman taustakuvien varsinainen tarkoitus tai merkitys ylipäätään oikein on?

Jos mulla olisi taustana joku puisto yksisarvisen kanssa tai ihan joku random kuva, niin ei se tekisi mitään eroa mihinkään.

Statistiikka

Viestiketjuista
288 733
Jäsenet
79 539
Uusin jäsen
Circusofvalues

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom